abonnement Unibet Coolblue
pi_207903891
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:47 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Nee, bedrijven als Lego moeten mee omdat een kleine groep dat wil.

En anders wordt er groot en breed in de media uitgemeten dat Lego niet van deze tijd is en gecanceld moet worden, waarop Lego bang is verlies te draaien en dus maar eieren voor zijn geld kiest.

Sociale media is de kanker van nu.
Als je er zo over nadenkt is het best bijzonder dat links-progressieven zo'n dikke vinger in de pap hebben in de media (ik bedoel : ik zie dagelijks hele hordes D66 meisjes / queers met Fjallraven rugzakken met hun vegan-lunch het mediaparkterrein oprijden om daar de redacties te gaan bestieren van BNNVARA programma's / Khalid en Sophie en weet ik veel wat allemaal), en dat er dan toch nog zo veel rechts gestemd wordt in dit land :)
  woensdag 8 februari 2023 @ 10:10:44 #102
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207903940
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2023 07:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat het natuurlijk enorm geforceerd is. Kinderen worden gedwongen om op jonge leeftijd onveranderlijke kenmerken als emblematisch voor de ander te gaan zien. En dit dan omdat een stel blanke, links en progressieve fantasten zo naar de wereld kijken. Vroeger, en dan heb ik het letterijk over amper twintig jaar geleden, speelden kinderen gewoon met van die typische gele LEGO-poppetjes en geen kind die daar iets achter zocht.

Maar nee, de progressieve medemens anno 2023 heeft besloten dat dit niet 'inclusief' en 'divers' genoeg is. We moeten vooral kinderen raciaal essentialistisch leren denken en op 4-jarige leeftijd via speelgoed op sluikse wijze informeren over gender-non-conformiteit.
[..]
Het inmiddels wel bekend dat verscheidene users die zich kunnen vinden in dit soort woke trends, liever niet hebben dat het wordt benoemd en besproken hier op FOK!.
Zit je toch fout in hoor.

Lego ging begin 2000 bijna failliet. Toen heeft Lego Star wars ze gered.

Maar het was raar om bekende acteurs in een geel poppetje vorm te geven. Dus hebben ze toen voor het eerst een donkere huidskleur geïntroduceerd.

Sindsdien zijn er veel sets uitgebracht gebaseerd op TV shows en dergelijke, dus dan ga je op een gegeven moment dus een hele range aan huidskleuren krijgen.

Jij zoekt daar vervolgens een soort wokeheid achter. Terwijl Lego niet eens had bestaan meer ware het niet voor Lego Star Wars met de realistisch op de acteur lijkende poppetjes.

Vervolgens zeg je ook "anno 2023" . Terwijl het dus al 20 jaar zo is. Er waren nota bene jaren geleden al lgbtq sets uitgebracht. Hoorde je ook niks over. Maar nu zie je een artikeltje en banjer een topic binnen en met spuug uit je mond roep je WOKE!

Het komt gewoon extreem dom over. En laat ook goed zien dat je boosheid gewoon gemaakte boosheid is, vooral om te trollen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 08-02-2023 10:18:10 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207903998
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 10:04 schreef Vigilance het volgende:

[..]
Als je er zo over nadenkt is het best bijzonder dat links-progressieven zo'n dikke vinger in de pap hebben in de media (ik bedoel : ik zie dagelijks hele hordes D66 meisjes / queers met Fjallraven rugzakken met hun vegan-lunch het mediaparkterrein oprijden om daar de redacties te gaan bestieren van BNNVARA programma's / Khalid en Sophie en weet ik veel wat allemaal), en dat er dan toch nog zo veel rechts gestemd wordt in dit land :)
en weer ga je verder met je conformation bias....
  woensdag 8 februari 2023 @ 10:34:29 #104
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207904178
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:09 schreef -XOR- het volgende:
LEGO-jihadist gespot.

Die hadden we ook al; met AK47 en de vertrouwde granaatwerper.


quote:
Het perfecte kerstcadeau én een mooie stunt. Dat moet het Amerikaanse bedrijf BrickArms gedacht hebben toen het een terrorist van lego op de markt bracht. Het verkoopt een Lego-figuurtje met de naam White Bandit, dat met zijn dikke baard, bomgordel en granaatwerper een soort Al Qaida-strijder voorstelt. Ander figuur in dezelfde lego-reeks: een SS-officier, inclusief nazi-insignes.

Een Britse moslimorganisatie heeft in The Sun al verbolgen gereageerd op de poppetjes. 'Dit verheerlijkt terrorisme; de makers zouden zich moeten schamen. Hoe kunnen we met z'n allen één front vormen tegen terrorisme, wanneer onze kinderen met dit soort figuurtjes spelen?'

De Deense speelgoedfabrikant Lego wordt wel vaker gebruikt - of zo u wilt: misbruikt - door derden. Zo baarde de Poolse kunstenaar Zbigniew Libera in de jaren '90 opzien met een concentratiekamp van Lego.

Het bedrijf Lego heeft overigens niet langer het alleenrecht op Legoblokjes. Het Europees Hof van Justitie oordeelde onlangs dat iedereen Lego mag maken, omdat bouwsteentjes geen beschermd merk kunnen zijn.

https://partyflock.nl/en/topic/1039971/page/1
pi_207904216
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 05:02 schreef mootie het volgende:

Ik vind het fantastisch voor kinderen met een amputatie of geboorteafwijking dat er een poppetje met een dergelijk beperking is.
Eerder superkut aangezien die poppetjes niet kunnen staan.

Waarom willen we alles en iedereen "represented" hebben. Het is geen formule voor het hebben van succes.

Succes komt voort uit eigenschappen die niks te maken hebben met het hebben van speelgoed die op je "lijkt" of een superheld die toevallig dezelfde huidskleur heeft.

Iemand ooit horen zeggen: "nou ik ben opgegroeid met jackie chan", die is chinees en succesvol in het westen en ik als chinees ben daarom nu ook succesvol en miljonair. :') er is 0,0 wetenschappelijk bewijs dat deze redenatie van het huidige woke westen ook echt werkt.

Het is een pleistertje dat eigenlijk niks doet. Het doet niks aan het echte probleem. En dat is dat bepaalde migranten een achterstandssituatie hebben die ze nooit inlopen. Dat ligt toch echt aan de migranten zelf. Alle miljarden aan zorg en instanties om ze te helpen ten spijt. Dit is 100% een feit.
pi_207904258
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 10:16 schreef Korenfok het volgende:

[..]
en weer ga je verder met je conformation bias....
Ja maar jij bent weer zo iemand die vindt dat iedereen die een opvatting heeft die strijdig is met de jouwe maar met bewijs moet komen, maar dat geldt dan niet voor jezelf.

Volgens mij is het redelijk breed bekend (en zelfs qua opvatting maatschappelijk geaccepteerd) dat in de mediawereld (vooral bij de NPO) voornamelijk links progressieve mensen achter de schermen werken, en dus de redacties bemannen en dus de onderwerpen in talkshows etc. (mede) bepalen.

Hier, zomaar even een greep uit een paar van de meest recente colums van nota bene NPO Radio 1 (kijk alleen ff naar de titels), wat toch wel gezien kan worden als onze #1 nationale nieuwszender. De strekking van al deze columns is anti-rechts, anti-vvd, pro woke/demonstrerende jongeren, anti-kapitalistisch, anti boeren, links-progressief etc.


Het zit echt vol met Barbara Barend, Dolf Jansen achtige figuren, aangevuld met nog een hele hoop feministische vrouwtjes en wat anti-vvd columnisten. Wat op zich prima is, maar waar is de tegenhang dan? Die is er gewoon helemaal niet.

[ Bericht 54% gewijzigd door Vigilance op 08-02-2023 10:53:06 ]
  woensdag 8 februari 2023 @ 11:36:06 #107
3542 Gia
User under construction
pi_207904887
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 17:00 schreef Tengano het volgende:

[..]
In die racistische Efteling kom ik al heel lang niet meer :{w

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Dus het uitbeelden van sprookjes uit 1001 nacht is racistisch. Okay....
  woensdag 8 februari 2023 @ 11:55:14 #108
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_207905118
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 09:50 schreef Korenfok het volgende:

[..]
20 jaar doen ze al, hun meest succesvolle thema. Maar blijf lekker je kop in het zand steken.
Genoeg voorbeelden van bedrijven en mensen die keihard en onterecht gecanceld worden omdat ze in de ogen van linkse deugers niet voldoen aan een bepaald ideaal.

Of je denkt echt dat het hele MT van Lego dit een prachtig idee vindt?
pi_207905188
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 10:37 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Eerder superkut aangezien die poppetjes niet kunnen staan.

Waarom willen we alles en iedereen "represented" hebben. Het is geen formule voor het hebben van succes.

Succes komt voort uit eigenschappen die niks te maken hebben met het hebben van speelgoed die op je "lijkt" of een superheld die toevallig dezelfde huidskleur heeft.

Iemand ooit horen zeggen: "nou ik ben opgegroeid met jackie chan", die is chinees en succesvol in het westen en ik als chinees ben daarom nu ook succesvol en miljonair. :') er is 0,0 wetenschappelijk bewijs dat deze redenatie van het huidige woke westen ook echt werkt.

Het is een pleistertje dat eigenlijk niks doet. Het doet niks aan het echte probleem. En dat is dat bepaalde migranten een achterstandssituatie hebben die ze nooit inlopen. Dat ligt toch echt aan de migranten zelf. Alle miljarden aan zorg en instanties om ze te helpen ten spijt. Dit is 100% een feit.
Het is een poppetje met een half armpje. Er staan gewoon foto’s in de link.
pi_207905392
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 10:41 schreef Vigilance het volgende:

[..]
Ja maar jij bent weer zo iemand die vindt dat iedereen die een opvatting heeft die strijdig is met de jouwe maar met bewijs moet komen, maar dat geldt dan niet voor jezelf.

Volgens mij is het redelijk breed bekend (en zelfs qua opvatting maatschappelijk geaccepteerd) dat in de mediawereld (vooral bij de NPO) voornamelijk links progressieve mensen achter de schermen werken, en dus de redacties bemannen en dus de onderwerpen in talkshows etc. (mede) bepalen.

Hier, zomaar even een greep uit een paar van de meest recente colums van nota bene NPO Radio 1 (kijk alleen ff naar de titels), wat toch wel gezien kan worden als onze #1 nationale nieuwszender. De strekking van al deze columns is anti-rechts, anti-vvd, pro woke/demonstrerende jongeren, anti-kapitalistisch, anti boeren, links-progressief etc.


Het zit echt vol met Barbara Barend, Dolf Jansen achtige figuren, aangevuld met nog een hele hoop feministische vrouwtjes en wat anti-vvd columnisten. Wat op zich prima is, maar waar is de tegenhang dan? Die is er gewoon helemaal niet.

Nee, niet strijdig... maar onjuist. we hebben lego 30 jaar, diverse minifiguren op de markt brengt, dit heeft het bedrijf van de afgrond geholpen, maar nu is het een woke complot....

Je kunt er 10000 dingen bij halen, want wat heeft een deens bedrijf met npo te maken. het gaat hier over lego en dat lego dit dus al 30 jaar doet, en dat jij en een hoop andere een antiwoke kruistocht voert, is gewoon lachwekkend als je dit nu naar lego doet omdat het zogenaamd wokeisme gaande is bij lego.

[ Bericht 0% gewijzigd door Korenfok op 08-02-2023 12:50:39 ]
pi_207905813
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 11:55 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Genoeg voorbeelden van bedrijven en mensen die keihard en onterecht gecanceld worden omdat ze in de ogen van linkse deugers niet voldoen aan een bepaald ideaal.

Of je denkt echt dat het hele MT van Lego dit een prachtig idee vindt?
noem eens 5 grote bedrijven dat gecanceld is door links. Het enige bedrijf dat ehct gecanceld was, is Budweiser door joup van 'y Hek.
El al was het zo bewijst dus dat er heel veel mensen er dus achterstaan, want als het succesvol was geweest dan wilde veel mensen het wel kopen of dat er rijke conservatoeven het willen behouden en er geld voor over hebben.

vraag en aanbod en er is dus vraag naar en aanbod. soms heeft iets aanbod, maar blijft de vraag achter en visa versa.
  woensdag 8 februari 2023 @ 13:12:49 #112
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207906095
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 12:55 schreef Korenfok het volgende:
Het enige bedrijf dat ehct gecanceld was, is Budweiser door joup van 'y Hek.
Oh, vertel....
Tot nooit .......
pi_207906123
quote:
99s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Oh, vertel....
Ken je niet die grap van malt bier, en dat de malt bier toen inklapte.


Oh het was Buckler onderdeel van Heineken (hoe ik nu bij Budweizer kom, begint allebei met 'Bu'....)


https://www.theater.nl/ni(...)ckler-niet-verwacht/
  woensdag 8 februari 2023 @ 13:17:57 #114
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207906174
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:14 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ken je niet die grap van malt bier, en dat de malt bier toen inklapte.

Oh het was Buckler onderdeel van Heineken (hoe ik nu bij Budweizer kom, begint allebei met 'Bu'....)

https://www.theater.nl/ni(...)ckler-niet-verwacht/
Ja die van Buckler ken ik wel, dacht dat je er nog een van Budweizer had.
Tot nooit .......
pi_207906569
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 10:41 schreef Vigilance het volgende:

[..]
Ja maar jij bent weer zo iemand die vindt dat iedereen die een opvatting heeft die strijdig is met de jouwe maar met bewijs moet komen, maar dat geldt dan niet voor jezelf.

Volgens mij is het redelijk breed bekend (en zelfs qua opvatting maatschappelijk geaccepteerd) dat in de mediawereld (vooral bij de NPO) voornamelijk links progressieve mensen achter de schermen werken, en dus de redacties bemannen en dus de onderwerpen in talkshows etc. (mede) bepalen.

Hier, zomaar even een greep uit een paar van de meest recente colums van nota bene NPO Radio 1 (kijk alleen ff naar de titels), wat toch wel gezien kan worden als onze #1 nationale nieuwszender. De strekking van al deze columns is anti-rechts, anti-vvd, pro woke/demonstrerende jongeren, anti-kapitalistisch, anti boeren, links-progressief etc.


Het zit echt vol met Barbara Barend, Dolf Jansen achtige figuren, aangevuld met nog een hele hoop feministische vrouwtjes en wat anti-vvd columnisten. Wat op zich prima is, maar waar is de tegenhang dan? Die is er gewoon helemaal niet.

Je bent wel echt wat op het spoor denk ik, man!

Vrijwel allemaal rubrieken uit hetzelfde programma van.... BNN-VARA, dat inderdaad een wat linksere/progressieve inslag heeft. Bij WNL of de EO zul je weer een ander type columnist/rubriek/mening te horen krijgen waarschijnlijk.
pi_207906798
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 13:43 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Je bent wel echt wat op het spoor denk ik, man!

Vrijwel allemaal rubrieken uit hetzelfde programma van.... BNN-VARA, dat inderdaad een wat linksere/progressieve inslag heeft. Bij WNL of de EO zul je weer een ander type columnist/rubriek/mening te horen krijgen waarschijnlijk.
Kijk maar eens op de youtube pagina van radio 1. BNNVARA is idd lekker linksig, maar ik kan op die hele YT pagina weinig rechtse geluiden tegenkomen. Dus dan is de vraag weer waarom BNNVARA zo'n overhand heeft in wat er vanuit radio 1 over het land wordt uitgekotst. Vooral gezien NL voornamelijk (gematigd) rechts stemt.
pi_207907339
Ik heb die lego poppetjes nou nooit echt als mensen beschouwd :D man/vrouw kon je evt doen door een haarstukje erop te klikken en verder waren ze allemaal geel, nou niet echt een kleur waar ik me mee identificeer
  woensdag 8 februari 2023 @ 14:45:21 #118
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207907474
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:36 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb die lego poppetjes nou nooit echt als mensen beschouwd :D man/vrouw kon je evt doen door een haarstukje erop te klikken en verder waren ze allemaal geel, nou niet echt een kleur waar ik me mee identificeer
En ik door je Nickname maar denken dat je een chinees was.
Tot nooit .......
  woensdag 8 februari 2023 @ 23:08:27 #119
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_207916034
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 10:37 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Succes komt voort uit eigenschappen die niks te maken hebben met het hebben van speelgoed die op je "lijkt" of een superheld die toevallig dezelfde huidskleur heeft.

Iemand ooit horen zeggen: "nou ik ben opgegroeid met jackie chan", die is chinees en succesvol in het westen en ik als chinees ben daarom nu ook succesvol en miljonair. :') er is 0,0 wetenschappelijk bewijs dat deze redenatie van het huidige woke westen ook echt werkt.

Het is een pleistertje dat eigenlijk niks doet. Het doet niks aan het echte probleem. En dat is dat bepaalde migranten een achterstandssituatie hebben die ze nooit inlopen. Dat ligt toch echt aan de migranten zelf. Alle miljarden aan zorg en instanties om ze te helpen ten spijt. Dit is 100% een feit.
De voorbeelden die jij noemt zijn veel te kort door de bocht, naar de invloed van positieve rolmodellen is wel degelijk veel wetenschappelijk onderzoek gedaan:

https://scholar.google.pl(...)as_vis=1&oi=scholart

En niet wetenschappelijk, maar wel interessant wanneer je oprechte interesse hebt in dergelijke topics:
https://www.washingtonpos(...)arted-praising-them/

Tevens lijk je migrantensituaties in NL en de verschillende situaties m.b.t. verschillende bevolkingsgroepen in de VS allemaal over 1 kan te scheren.
Krekker is de bom!
  woensdag 8 februari 2023 @ 23:12:42 #120
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_207916148
Ik vind het jammer dat de Lego Friends poppetjes zo verschillend zijn van de gewone lego. Nu is het geen porem als ze samen spelen :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_207919638
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:36 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb die lego poppetjes nou nooit echt als mensen beschouwd :D man/vrouw kon je evt doen door een haarstukje erop te klikken en verder waren ze allemaal geel, nou niet echt een kleur waar ik me mee identificeer
Tja, we hebben het hier over een soort mens dat zelfs de poppetjes van M&M's meer 'inclusief' en 'divers' wilde maken en tevens van mening waren dat een sci-fi film als Avatar eigenlijk discriminerend was tegenover bepaalde inheemsen. Dit soort waanzin krijg je dus als woke-isten institutionele macht vergaren.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 23:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
De voorbeelden die jij noemt zijn veel te kort door de bocht, naar de invloed van positieve rolmodellen is wel degelijk veel wetenschappelijk onderzoek gedaan:

https://scholar.google.pl(...)as_vis=1&oi=scholart

En niet wetenschappelijk, maar wel interessant wanneer je oprechte interesse hebt in dergelijke topics:
https://www.washingtonpos(...)arted-praising-them/

Tevens lijk je migrantensituaties in NL en de verschillende situaties m.b.t. verschillende bevolkingsgroepen in de VS allemaal over 1 kan te scheren.
'Wanneer je oprechte interesse hebt in dergelijke topics' en dan aankomen met een link naar een propaganda outlet zoals de WaPo, waar men zoals bekend geregeld een draai aan zaken geeft om een gewenste narratief te kunnen presenteren. Hier is dat niet anders. Want nee, Amerikanen begonnen niet zomaar, uit het niets, positieve stereotypes te verzinnen over mensen van Aziatische komaf. En dan ook nog als reden geven dat men dit deed zodat de eisen van zwarte Amerikanen konden worden genegeerd. Haha, het is bijna een complottheorie.

Positieve stereotypen moeten groepen zelf afdwingen, zo hebben Aziatische-Amerikanen dat ook gedaan. Het werkt niet zo dat als er maar een positief stereotype over een groep wordt gecreëerd die het eigenlijk op verscheidene vlakken niet goed doet, dat deze ineens beter gaan presteren. Dit is eigenlijk wat dit artikel nu wil insinueren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 9 februari 2023 @ 11:10:51 #122
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207919700
quote:
99s.gif Op woensdag 8 februari 2023 23:12 schreef Vlinder het volgende:
Ik vind het jammer dat de Lego Friends poppetjes zo verschillend zijn van de gewone lego. Nu is het geen porem als ze samen spelen :')
Zo is het toch weer de normale wereld.
Tot nooit .......
  donderdag 9 februari 2023 @ 12:10:26 #123
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_207920523
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, we hebben het hier over een soort mens dat zelfs de poppetjes van M&M's meer 'inclusief' en 'divers' wilde maken en tevens van mening waren dat een sci-fi film als Avatar eigenlijk discriminerend was tegenover bepaalde inheemsen. Dit soort waanzin krijg je dus als woke-isten institutionele macht vergaren.
[..]
'Wanneer je oprechte interesse hebt in dergelijke topics' en dan aankomen met een link naar een propaganda outlet zoals de WaPo, waar men zoals bekend geregeld een draai aan zaken geeft om een gewenste narratief te kunnen presenteren. Hier is dat niet anders. Want nee, Amerikanen begonnen niet zomaar, uit het niets, positieve stereotypes te verzinnen over mensen van Aziatische komaf. En dan ook nog als reden geven dat men dit deed zodat de eisen van zwarte Amerikanen konden worden genegeerd. Haha, het is bijna een complottheorie.

Positieve stereotypen moeten groepen zelf afdwingen, zo hebben Aziatische-Amerikanen dat ook gedaan. Het werkt niet zo dat als er maar een positief stereotype over een groep wordt gecreëerd die het eigenlijk op verscheidene vlakken niet goed doet, dat deze ineens beter gaan presteren. Dit is eigenlijk wat dit artikel nu wil insinueren.
De wereld is voor jou zwart-wit merk ik ook op basis van jouw eerdere posts.

Ik post het artikel niet omdat het volledig waar is. Ik post het omdat bepaalde aspecten mogelijk wel degelijk meegespeeld kunnen hebben. En het artikel benoemt volgen mij ook de wisselwerking tussen werkelijk positief gedrag in combinatie met het meer inzoomen hierop en dit in de media meer aandacht geven. Dat is heel wat anders dan wat jij uit het artikel haalt.
Krekker is de bom!
  donderdag 9 februari 2023 @ 12:14:45 #124
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207920576
Ik zie het probleem van die gekleurde poppetjes niet hoor.
( ik ben TS maar niet omdat ik het een probleem vond)

Wereldwijd is een groot deel niet blank, die hebben blijkbaar behoefte aan een ander poppetje.
Als LEGO zijn markt kan vergrote door dat te bieden, wat is daar mis mee.

Zo hebben er ook mensen behoefte aan volle en halfvolle melk.
Niemand die gek op kijkt dat ze bij Menken twee soorten melk verkopen.
Tot nooit .......
  donderdag 9 februari 2023 @ 12:28:33 #125
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_207920754
quote:
99s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:14 schreef Speekselklier het volgende:
Ik zie het probleem van die gekleurde poppetjes niet hoor.
( ik ben TS maar niet omdat ik het een probleem vond)

Wereldwijd is een groot deel niet blank, die hebben blijkbaar behoefte aan een ander poppetje.
Als LEGO zijn markt kan vergrote door dat te bieden, wat is daar mis mee.

Zo hebben er ook mensen behoefte aan volle en halfvolle melk.
Niemand die gek op kijkt dat ze bij Menken twee soorten melk verkopen.
Precies.
En het is niet eens zo men eerst alleen gele poppetjes had en men daar nu gekleurde/donkere poppetjes aan heeft toegevoegd. Nee. In de beginperiode had men alleen gele poppetje en de laatste 20 jaar heeft men poppetjes in diverse tinten blank/bruin/etc. daaraan toegevoegd.

Zeker mbt Lego Friends is dit helemaal niet zo raar omdat men zich hiermee op een hele andere doelgroep richt, waarbij de Legofiguren juist menselijker moesten overkomen:



Maar ook mbt de gewone lego is het iets dat om al eerder uitgelegde redenen inderdaad weinig met woke te maken heeft

[ Bericht 0% gewijzigd door KreKkeR op 09-02-2023 12:55:44 ]
Krekker is de bom!
  donderdag 9 februari 2023 @ 13:18:03 #126
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_207921305
Minifigs “poppetjes” noemen :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 9 februari 2023 @ 13:30:50 #127
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207921485
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:18 schreef Drekkoning het volgende:
Minifigs “poppetjes” noemen :')
Een commerciele partij laten bepalen hoe iets 'van plastic met een hoofd, armen en benen' moet heten. :)
Tot nooit .......
  donderdag 9 februari 2023 @ 13:50:09 #128
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207921764
Gelukkig maar, nu kan ik weer met een gerust hart gaan slapen.
  donderdag 9 februari 2023 @ 13:51:52 #129
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_207921786
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:18 schreef Drekkoning het volgende:
Minifigs “poppetjes” noemen :')
:?

Waarom kunnen "minifigs" (kende die benaming niet) geen poppetjes zijn?
Krekker is de bom!
pi_207921997
quote:
99s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:14 schreef Speekselklier het volgende:
Ik zie het probleem van die gekleurde poppetjes niet hoor.
( ik ben TS maar niet omdat ik het een probleem vond)

Wereldwijd is een groot deel niet blank, die hebben blijkbaar behoefte aan een ander poppetje.
Als LEGO zijn markt kan vergrote door dat te bieden, wat is daar mis mee.

Zo hebben er ook mensen behoefte aan volle en halfvolle melk.
Niemand die gek op kijkt dat ze bij Menken twee soorten melk verkopen.
De originele poppetjes van Lego zijn geel en met een holle cilinder op hun hoofd. Soms zijn poppetjes gewoon poppetjes, de drang om alles maar willen radicaliseren is echt absurd en komt voort uit progressieve identiteitspolitiek.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 9 februari 2023 @ 14:15:35 #131
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207922192
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De originele poppetjes van Lego zijn geel en met een holle cilinder op hun hoofd. Soms zijn poppetjes gewoon poppetjes, de drang om alles maar willen radicaliseren is echt absurd en komt voort uit progressieve identiteitspolitiek.
Ja maarja ik heb je al een verklaring gegeven waarom, die negeer je en vervolgens ga je door met trollen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 9 februari 2023 @ 14:18:24 #132
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_207922261
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:30 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Een commerciele partij laten bepalen hoe iets 'van plastic met een hoofd, armen en benen' moet heten. :)
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:51 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
:?

Waarom kunnen "minifigs" (kende die benaming niet) geen poppetjes zijn?
Lego proleten :N
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_207922473
quote:
2s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja maarja ik heb je al een verklaring gegeven waarom, die negeer je en vervolgens ga je door met trollen.
Het verschillen van mening heeft niets te maken met trollen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 9 februari 2023 @ 14:34:20 #134
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_207922566
quote:
82s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
[..]
Lego proleten :N
Vind het best leuk om mee te spelen hoor. Maar ben geen extreme kenner :P
Krekker is de bom!
pi_207922690
In de jaren 80 had je naast gele koppen ook zwarte, zonder ogen ed.

Weet niet of het echte gezichten waren.
  donderdag 9 februari 2023 @ 15:48:26 #136
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_207923311
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het verschillen van mening heeft niets te maken met trollen.
Welk aspect betreft hier precies een mening?

Want het gaat hier volgens mij met name over feiten (waarvan je natuurlijk kunt betwisten of ze correct zijn, maar kom dan met onderbouwing).
Krekker is de bom!
pi_207923393
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 16:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Inbegrepen bij de Influencer®-set met lego®-pizza, lego®-keyboard en lego®-twingo.
Maar dat is net als de poppetjes met verschillende kleuren ook een StarWars poppetje dat ze hergebruiken.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  donderdag 9 februari 2023 @ 15:57:45 #138
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207923402
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:42 schreef Toine51 het volgende:
In de jaren 80 had je naast gele koppen ook zwarte, zonder ogen ed.

Weet niet of het echte gezichten waren.
Klopt maar met die zwarte poppetjes (of eh minifigs) mocht ik nooit spelen thuis.
Tot nooit .......
  donderdag 9 februari 2023 @ 16:15:34 #139
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_207923620
quote:
82s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
[..]
Lego proleten :N
Hey wacht eens,

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lego_Minifigures_(theme)

Zijn dat dit legofiguurtjes die je los in zo'n plastic zakje, of samen met zo'n lego magazine koopt? Want die figuurtjes ken ik :D

En zijn de standaard legopoppetjes die je bij een "gewone legoset" (bijv. politieauto met agentje) krijgt geen minifigures?
Krekker is de bom!
pi_207924154
Waarom is er geen aandacht voor de viervoeter of liever gezegd tweevoeter met achterwielaandrijving? De gehandicapte hond Pickle voelt zich stelselmatig genegeerd in dit non-nieuws bericht.

Pic(kle)... or it didn't happen ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')