abonnement Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 maandag 6 februari 2023 @ 21:35:47 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207886305
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat ze last hebben van een grote groep landgenoten die er niet in slaagt normaal tegen hen te doen vanwege afkomst/geaardheid.

Maar daar mag de PvdA het niet over hebben want ze mogen het enkel hebben over dingen die jij belangrijk vind.
Een grote groep zelfs... waar baseer je dat precies op?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207886342
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Door wie?
Wat denk je zelf?

Door autochtonen en hetero's. Al dan niet bewust. Maar dat antwoord wist jij ook wel. En je kunt die discriminatie niet ontkennen en ook absoluut niet negeren als je een serieuze sociaaldemocratische partij bent.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Beste debater 2022 maandag 6 februari 2023 @ 21:38:03 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207886349
Wellicht is het omdat ik studies heb verricht naar apartheid in Zuid-Afrika en Jim Crow in de Zuidelijke staten van de VS, maar het idee dat Nederland, of all places, een intens racistisch land is vol intens racistische burgers gaat er bij mij echt niet in.

Ergens ook een affront jegens zowel Nederland als minderheden in zowel Zuid-Afrika als Dixieland.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 februari 2023 @ 21:38:23 #104
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207886352
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Een grote groep zelfs... waar baseer je dat precies op?
Homo's worden gewelddadig bejegend door grote groepen allochtonen, allochtonen ervaren discriminatie door de politie die ze vaker controleert, door scholen die hun niveau bij gelijke prestaties lager inschalen, door werkgevers die geen zin hebben in moslimwerknemers omdat ze bang zijn dat de vrijmibo zal verdwijnen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_207886363
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Een grote groep zelfs... waar baseer je dat precies op?
Op het nieuws, op wetenschappelijk onderzoek. Maar blijkbaar ben jij ongeïnformeerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 6 februari 2023 @ 21:40:19 #106
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207886396
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat ze worden gediscrimineerd op basis van afkomst/huidskleur of van hun geaardheid. Dat kun je toch niet ontkennen?
Wie zijn ze hier precies?
Want autochtonen worden niet gediscrimineerd vanege hun geaardheid?
En zou de oplossing daadwerkelijk zijn allochtonen voortrekken waardoor autochtonen nu hetzelfde doormaken? En jij denkt dat die autochtonen dat ook pikken?

Niet kwaadaardig bedoeld hoor deze vragen, maar jij benaderd deze materie nu eenmaal vanuit een bepaalde positie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207886411
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wellicht is het omdat ik studies heb verricht naar apartheid in Zuid-Afrika en Jim Crow in de Zuidelijke staten van de VS, maar het idee dat Nederland, of all places, een intens racistisch land is vol intens racistische burgers gaat er bij mij echt niet in.

Ergens ook een affront jegens zowel Nederland als minderheden in zowel Zuid-Afrika als Dixieland.
En als het minder erg is dan daar moet je er niks aan doen?


Dat is alsof je zegt dat de oorlog in Oekraïne niet erg is, want nog lang niet het slachtofferaantal van een aantal andere oorlogen in de geschiedenis.

Je hebt blijkbaar geen idee hoe erg die discriminatie ingrijpt in het leven van Nederlandse burgers, als je zo denkt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 6 februari 2023 @ 21:41:36 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207886421
Misschien maar de Ettopartij oprichten. Die alleen maar opkomt voor wat jij belangrijk vind. Hoef je geen enkele rekening te houden met iemand anders.
  Beste debater 2022 maandag 6 februari 2023 @ 21:42:27 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207886437
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat denk je zelf?

Door autochtonen en hetero's. Al dan niet bewust. Maar dat antwoord wist jij ook wel. En je kunt die discriminatie niet ontkennen en ook absoluut niet negeren als je een serieuze sociaaldemocratische partij bent.
Oh echt, Hanca?

Leg je oor eens te luister bij een hoop islamitische allochtonen wanneer het over homo's gaat... of joden

Het is echt zo ontiegelijk voorspelbaar en eenzijdig: de fout ligt bij de autochtoon en de hetero. Maar natuurlijk! Dader en slachtoffer zijn zo radicaal vastgebeiteld in steen dat je niet eens ziet hoe ongelooflijk simplistisch je hele kijk op de zaak is.

Dit is waarom progressief links al jaren in zetelaantallen daalt. Je bestempelt hele groepen tot inherent intolerante en onverdraagzame lieden omdat ze blank en hetero zijn; een soort oerzonde die in ze zit die enkel weggepoetst kan worden door het reinigende water van het evangelie van woke.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207886441
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wie zijn ze hier precies?
Want autochtonen worden niet gediscrimineerd vanege hun geaardheid?
En zou de oplossing daadwerkelijk zijn allochtonen voortrekken waardoor autochtonen nu hetzelfde doormaken? En jij denkt dat die autochtonen dat ook pikken?

Niet kwaadaardig bedoeld hoor deze vragen, maar jij benaderd deze materie nu eenmaal vanuit een bepaalde positie.
Natuurlijk worden ook autochtonen gediscrimineerd vanwege hun geaardheid, dat zeg ik toch?

Er is discriminatie tegen zowel mensen met een andere geaardheid als tegen allochtonen. Beide. Waarbij die eerste groep zowel allochtoon als autochtoon is (en wordt gediscrimineerd door zowel allochtonen als autochtonen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_207886469
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh echt, Hanca?

Leg je oor eens te luister bij een hoop islamitische allochtonen wanneer het over homo's gaat... of joden

Het is echt zo ontiegelijk voorspelbaar en eenzijdig: de fout ligt bij de autochtoon en de hetero. Maar natuurlijk! Dader en slachtoffer zijn zo radicaal vastgebeiteld in steen dat je niet eens ziet hoe ongelooflijk simplistisch je hele kijk op de zaak is.

Dit is waarom progressief links al jaren in zetelaantallen daalt. Je bestempelt hele groepen tot inherent intolerante en onverdraagzame lieden omdat ze blank en hetero zijn; een soort oerzonde die in ze zit die enkel weggepoetst kan worden door het reinigende water van het evangelie van woke.
Dat is niet wat ik zeg, dat maak jij ervan omdat je blijkbaar het begrijpend lezen niveau van mijn zoontje van 7 nog niet eens haalt. Ga eerst eens lezen en kom dan maar terug.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Beste debater 2022 maandag 6 februari 2023 @ 21:45:51 #112
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207886506
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
En als het minder erg is dan daar moet je er niks aan doen?

Dat is alsof je zegt dat de oorlog in Oekraïne niet erg is, want nog lang niet het slachtofferaantal van een aantal andere oorlogen in de geschiedenis.

Je hebt blijkbaar geen idee hoe erg die discriminatie ingrijpt in het leven van Nederlandse burgers, als je zo denkt.
Zeker wel.

Bijvoorbeeld bij een blanke heterofiele bijstandsmoeder die overal uitgekotst wordt. Of sowieso werklozen en mensen in een uitkering.

Ik maak me namelijk druk om alle vormen van uitsluiting, niet enkel om uitsluiting wanneer het mensen met een kleurtje of een andere seksuele voorkeur betreft.

Jullie zijn helemaal niet bezig met inclusie en diversiteit; het enige wat jullie doen is mensen nog meer tegen elkaar opzetten, daarbij vergetend dat de grootste algemene deler voor leed in Nederland is: het gebrek aan financiële stabiliteit. Het moet en zal bij jullie gaan over ras, seksuele voorkeur, het ANDERS zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 6 februari 2023 @ 21:46:48 #113
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207886530
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik zeg, dat maak jij ervan omdat je blijkbaar het begrijpend lezen niveau van mijn zoontje van 7 nog niet eens haalt. Ga eerst eens lezen en kom dan maar terug.
Door autochtonen en hetero's

Woker dan dit wordt het niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 februari 2023 @ 21:48:01 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207886556
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Een grote groep zelfs... waar baseer je dat precies op?
Door wat er in de media over geschreven wordt. Of wat ik zelf meemaak.

Ik heb wel eens met een Turkse mede -D66er in de auto gezeten om posters te plakken. Werd door de politie van we weg geplukt om te kijken of die auto wel van hem was. Lijkt me niet fijn als dat vaak gebeurt. Of een greep uit de haatberichten die bijvoorbeeld homopolitici krijgen.

Nou daar wil de PvdA tegengas aan bieden. Maar het mag niet van jou omdat het niet jouw directe eigenbelang dient.
pi_207886557
Maar goed, nog geen enkel concreet voorbeeld van standpunten van PvdA en GL. Gewoon niks. En daar zal het wel bij blijven. Waarom figuren als @EttovanBelgie dan wel steeds topics van die partijen vervuilen met opmerkingen over woke en hun rare 'discriminatie bestaat niet' posts is me echt een raadsel. Vooral omdat het hoofdonderwerp van zowel PvdA als GL toch echt armoede is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 6 februari 2023 @ 21:48:49 #116
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207886570
Ik moet echt voor de partij gaan die geen kleur ziet en alles op klassenstrijd gooit.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Beste debater 2022 maandag 6 februari 2023 @ 21:49:11 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207886577
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Door wat er in de media over geschreven wordt. Of wat ik zelf meemaak.

Ik heb wel eens met een Turkse mede -D66er in de auto gezeten om posters te plakken. Werd door de politie van we weg geplukt om te kijken of die auto wel van hem was. Lijkt me niet fijn als dat vaak gebeurt. Of een greep uit de haatberichten die bijvoorbeeld homopolitici krijgen.

Nou daar wil de PvdA tegengas aan bieden. Maar het mag niet van jou omdat het niet jouw directe eigenbelang dient.
Wat is in deze in vredesnaam mijn eigenbelang?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207886590
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Door autochtonen en hetero's

Woker dan dit wordt het niet.
Ja, door beide. De allochtonen discrimineren de allochtonen niet (of in elk geval is dat niet het grote probleem in Nederland) en LHBTI hebben vooral last van (zowel autochtone als allochtone) hetero's. Kun je gewoon niet ontkennen als je enigszins kennis van zaken hebt of gewoon het nieuws volgt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 6 februari 2023 @ 21:50:41 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207886604
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat is in deze in vredesnaam mijn eigenbelang?
Kennelijk dat arbeidsrecht en de inrichting van de zorg, waar de PvdA het uitsluitend over zou mogen hebben.
  Beste debater 2022 maandag 6 februari 2023 @ 21:50:49 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207886608
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:48 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, nog geen enkel concreet voorbeeld van standpunten van PvdA en GL. Gewoon niks. En daar zal het wel bij blijven. Waarom figuren als @:EttovanBelgie dan wel steeds topics van die partijen vervuilen met opmerkingen over woke en hun rare 'discriminatie bestaat niet' posts is me echt een raadsel. Vooral omdat het hoofdonderwerp van zowel PvdA als GL toch echt armoede is.
Discriminatie bestaat wel degelijk.

Heb er net een voorbeeld van gegeven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 februari 2023 @ 21:51:20 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207886620
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:48 schreef Harvest89 het volgende:
Ik moet echt voor de partij gaan die geen kleur ziet en alles op klassenstrijd gooit.
Het zou beter zijn als de partij gewoon meerdere groepen weet te verbinden.
  Beste debater 2022 maandag 6 februari 2023 @ 21:52:13 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207886636
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Kennelijk dat arbeidsrecht en de inrichting van de zorg, waar de PvdA het uitsluitend over zou mogen hebben.
Je bedoelt twee zaken waar het gros der mensheid echt baat bij heeft?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 februari 2023 @ 21:53:43 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207886658
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je bedoelt twee zaken waar het gros der mensheid echt baat bij heeft?
Ja dus die wel jouw eigen belang zijn.

Maar o wee als ze een keertje opkomen voor iemand anders zijn belang.
  Beste debater 2022 maandag 6 februari 2023 @ 21:54:02 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207886664
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, door beide. De allochtonen discrimineren de allochtonen niet (of in elk geval is dat niet het grote probleem in Nederland) en LHBTI hebben vooral last van (zowel autochtone als allochtone) hetero's. Kun je gewoon niet ontkennen als je enigszins kennis van zaken hebt of gewoon het nieuws volgt.
De allochtonen discrimineren de autochtonen niet...

Moet je eens meemaken dat een Marokkaanse dame het waagt te trouwen met een Hollandse kafir... Check!

Mijn hemel wat een ongelooflijke naïviteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 6 februari 2023 @ 21:54:41 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207886675
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja dus die wel jouw eigen belang zijn.

Maar o wee als ze een keertje opkomen voor iemand anders zijn belang.
Vaste banen en goede zorg zijn puur mijn eigen belang?

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207886678
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Discriminatie bestaat wel degelijk.

Heb er net een voorbeeld van gegeven.
Een nogal slecht voorbeeld, je blijft de grote, ook in Nederland zeer problematische vormen van discriminatie (afkomst en geaardheid) gewoon ontkennen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Beste debater 2022 maandag 6 februari 2023 @ 21:55:20 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207886682
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een nogal slecht voorbeeld, je blijft de grote, ook in Nederland zeer problematische vormen van discriminatie (afkomst en geaardheid) gewoon ontkennen.
Ik ontken inderdaad dat we hier in een Mississippi anno 1890 leven ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207886690
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Discriminatie bestaat wel degelijk.

Heb er net een voorbeeld van gegeven.
En trouwens weer geen link naar de PvdA of GL website of een nieuwsbericht oid met een zogenaamd woke standpunt. Je blijft bewijze dat je tegen windmolens aan het vechten bent.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Beste debater 2022 maandag 6 februari 2023 @ 21:57:09 #129
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207886711
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
En trouwens weer geen link naar de PvdA of GL website of een nieuwsbericht oid met een zogenaamd woke standpunt. Je blijft bewijze dat je tegen windmolens aan het vechten bent.
Net ook al een voorbeeld van gegeven.

En Moredakka ook trouwens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 februari 2023 @ 21:57:46 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207886719
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vaste banen en goede zorg zijn puur mijn eigen belang?

:')
Tja je bent weer een beetje om de hete brei heen aan het draaien.

Duidelijk is in ieder geval dat jij enkel een PvdA wilt die zich 100% van de tijd bezig houdt met de dingen die jij van belang vind en wat een ander vind daar mag absoluut geen aandacht voor zijn.
  Beste debater 2022 maandag 6 februari 2023 @ 21:58:18 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207886732
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja je bent weer een beetje om de hete brei heen aan het draaien.

Duidelijk is in ieder geval dat jij enkel een PvdA wilt die zich 100% van de tijd bezig houdt met de dingen die jij van belang vind en wat een ander vind daar mag absoluut geen aandacht voor zijn.
Welke 'hete brei'? :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207886736
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ontken inderdaad dat we hier in een Mississippi anno 1890 leven ja.
Als er minder slachtoffers zijn is het niet erg?

De Oekraïne oorlog doet er volgens jou niet toe, omdat het minder slachtoffers heeft dan eerdere oorlogen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_207886751
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Net ook al een voorbeeld van gegeven.

En Moredakka ook trouwens.
Geen enkel voorbeeld gezien, alleen een motie van Klaver over institutioneel racisme dat daar voor al wetenschappelijk was vastgesteld. Dat is niet woke, dat is je werk doen als sociaaldemocraat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 6 februari 2023 @ 22:00:06 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207886763
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke 'hete brei'? :')
Richt nou maar de Ettopartij op. Kun je de hele dag alleen maar aandacht hebben voor de dingen die jij van belang vind.
  Beste debater 2022 maandag 6 februari 2023 @ 22:01:36 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207886779
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als er minder slachtoffers zijn is het niet erg?

De Oekraïne oorlog doet er volgens jou niet toe, omdat het minder slachtoffers heeft dan eerdere oorlogen?
Nee, Hanca, het blindstaren op ras en seksuele voorkeur als zaligmakend en entreebewijs voor gediscrimineerd worden is wat abominabel is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 6 februari 2023 @ 22:01:59 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207886786
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 22:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Richt nou maar de Ettopartij op. Kun je de hele dag alleen maar aandacht hebben voor de dingen die jij van belang vind.
Je wordt niet echt sterker in debatten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 6 februari 2023 @ 22:05:40 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207886841
Nou ja, hoe dan ook: RIP PvdA.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207886876
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat wat? Institutioneel racisme (of eigenlijk bedoelt men racisme door de overheid, maar dat terzijde) is een reeel bestaand probleem.

Dit is 'wokeonzin':

[ twitter ]

Maar die komt niet dat de PvdA of Groenlinks, maar van andere clubjes (media, belangenverenigingen).

Op de een of andere manier worden die twee partijen hier wel op afgerekend.
Omdat Klaver er dus over begint in de Kamer. En nee, het is geen reeël probleem want niemand weet het te definiëren. Dat was dan ook het probleem met Klaver en zijn motie.

Maar goed, het is een voorbeeld. De betreffende poster zei dat er 0 waren.
  maandag 6 februari 2023 @ 22:09:12 #139
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207886899
Ik geloof ook dat dit het laatste zuchtje wel was.
GL heeft een vrij loyale achterban dus die zullen niet veel gaan merken in de toekomst, ik hoop wel dat de PvdA leden niet naar VVD of D66 gaan maar naar de SP of zo.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207887188
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 20:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Een smal groepje van zogenaamde "arbeiders". Terwijl de PvdA in zijn gloriejaren enkel zo groot kon worden door veel groepen met elkaar te verbinden.
Die verbinding was de kracht van de PvdA maar ook haar zwakte. De partij was de strategische keuze voor regeringsdeelname, de meest linkse optie was altijd PvdA met KVP/CDA. Zonder dat schaalvoordeel, na de verliezen na Rutte II door verkeerde beleidskeuzes, zijn ze inhoudelijk niet interessant genoeg en vooral niet geloofwaardig om allerlei mensen bij de verschillende kleinere maar meer gefocuste belangenpartijen weg te trekken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Havermout2 op 06-02-2023 22:33:51 ]
  maandag 6 februari 2023 @ 22:37:31 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207887378
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 22:26 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Die verbinding was de kracht van de PvdA maar ook haar zwakte. De partij was de strategische keuze voor regeringsdeelname, de meest linkse optie was altijd PvdA met KVP/CDA. Zonder dat schaalvoordeel, na de verliezen na Rutte II door verkeerde beleidskeuzes, zijn ze inhoudelijk niet interessant genoeg en vooral niet geloofwaardig om allerlei mensen bij de verschillende kleinere maar meer gefocuste belangenpartijen weg te trekken.
Het zal inderdaad niet meevallen om dat weer op te bouwen. Maar een fusie met Groenlinks, waar enkel het bestuurlijke deel van over is, lijkt me een eerste stap.

In ieder geval is een eenzijdige focus op een zogenaamde "arbeider" ook een doodlopende weg. Ook de SP slaat er geen deuk mee in een pak boter.
  maandag 6 februari 2023 @ 22:40:14 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207887414
Ik ben ook wel eens benieuwd naar wat al die woke klagers precies vinden van vroegere PvdA-mastodonten als Hedy D'Ancona of Jan Pronk. Die waren ook niet alleen maar met "de arbeider" bezig.
pi_207888366
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 20:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze zijn massaal in de leugens van Fortuyn/Verdonk/Wilders/Baudet getrapt idd. Maar dat betekent niet dat je die leugens over moet nemen, je moet uitleggen waarom die leugens echt pure leugens zijn. Dat zou idd een speerpunt van elke arbeiderspartij moeten zijn, de leugens van (extreem)rechts weerleggen.
Dat gaat niet helpen. De meeste van die stemmers weten heel goed dat er beleidsmatig niets te verwachten valt van PVV/FvD etc. Het is rancune, het draait om sabotage van het politieke proces door mensen die gedesillusioneerd zijn geraakt met de politiek en het landsbestuur, en er niets meer van verwachten, ongeacht de politieke kleur. Het gaat om het provoceren, het irriteren en het vernederen van de bestaande macht door een opvallende verschijning, hoe meer afkeer deze genereert in de politiek hoe beter deze bij de kiezer ligt. Dat is ook de drijvende kracht achter figuren als Trump en Johnson.

Populistisch/extreem rechts een symptoom van het onderliggende probleem, niet de oorzaak. Die ligt bij de economische en sociale ontwikkelingen van de afgelopen decennia die voor een maatschappelijke tweedeling hebben gezorgd waarbij de lasten en baten ongelijk zijn verdeeld. De schuld ligt niet bij een enkele partij maar is het gevolg van de politieke en economische ontwikkelingen in de periode na 1980.
  Moderator dinsdag 7 februari 2023 @ 01:13:56 #144
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207888590
Mag ik opmerken dat ik het heel komisch vindt dat deze discussie lijkt plaats te vinden zonder ook maar een persoon die zichzelf als PvdA of GL stemmer kenbaar maakt?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 februari 2023 @ 02:03:21 #145
414785 sirdanilot
pi_207888683
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 01:13 schreef Tijger_m het volgende:
Mag ik opmerken dat ik het heel komisch vindt dat deze discussie lijkt plaats te vinden zonder ook maar een persoon die zichzelf als PvdA of GL stemmer kenbaar maakt?
Ik heb vorige keer GroenLinks gestemd maar heb spijt
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 7 februari 2023 @ 02:25:46 #146
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207888710
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 01:13 schreef Tijger_m het volgende:
Mag ik opmerken dat ik het heel komisch vindt dat deze discussie lijkt plaats te vinden zonder ook maar een persoon die zichzelf als PvdA of GL stemmer kenbaar maakt?
Dat mag, maar het voegt constructief niks toe.
pi_207889010
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 01:13 schreef Tijger_m het volgende:
Mag ik opmerken dat ik het heel komisch vindt dat deze discussie lijkt plaats te vinden zonder ook maar een persoon die zichzelf als PvdA of GL stemmer kenbaar maakt?
Tja, die categorie stemmer missen we helaas bijna helemaal op dit forum, volgens mij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 februari 2023 @ 07:46:45 #148
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207889115
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 07:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, die categorie stemmer missen we helaas bijna helemaal op dit forum, volgens mij.
Ik (hier wel veel lezend maar gewoonlijk niet postend) ben er een.

[ Bericht 12% gewijzigd door Eightyone op 07-02-2023 14:23:23 ]
  dinsdag 7 februari 2023 @ 07:47:01 #149
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_207889117
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 07:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, die categorie stemmer missen we helaas bijna helemaal op dit forum, volgens mij.
Voor de komende verkiezingen overweeg ik het wel. :P
pi_207890356
Ik heb in het verleden PvdA gestemd maar zal dat nu zeker niet doen. Waar ik bang voor ben is dat er straks met een nieuwe Eerste Kamer uitruiltjes plaats gaan vinden die Rutte steeds aan een meerderheid gaan helpen terwijl de lasten voor burgers door groene belastingen steeds hoger worden terwijl we nu al 21%(!) btw op een eerste levensbehoefte als energie betalen.
De SP heeft beter in de gaten gehad wat dat soort capriolen voor de koopkracht van gewone nederlanders gedaan heeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')