Met je eens dat het een voorziening is die een nieuwe normaal vormt. In dit geval ook al jarenlang door de school aangeboden, inclusief laadplekken ervoor. Binnen.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Los van gevaar, vind ik het wel een beetje apart om het normaal te vinden dat je zo'n ding wel overal op mag laden.
Allemaal heel vervelend, maar toch ook niet het probleem van de school? Die betaalde optie om te laden lijkt me een prima oplossing.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Normaal, omdat er ook een groep is die 20+km enkele reis fietst, de bussen hier grotendeels geschrapt zijn en het ook geen beschutte stadse omgeving is om doorheen te fietsen. En je dan niet van alle ouders van die groep kunt verwachten dat er een spiksplinternieuwe long-range fiets staat.
Zo veel accu's binnen aan de lader lijkt me wel iets waar een verzekeringsmaatschappij moeilijk over kan doen. Dan is een optie buiten natuurlijk veel veiliger.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Met je eens dat het een voorziening is die een nieuwe normaal vormt. In dit geval ook al jarenlang door de school aangeboden, inclusief laadplekken ervoor. Binnen.
Normaal, omdat er ook een groep is die 20+km enkele reis fietst, de bussen hier grotendeels geschrapt zijn en het ook geen beschutte stadse omgeving is om doorheen te fietsen. En je dan niet van alle ouders van die groep kunt verwachten dat er een spiksplinternieuwe long-range fiets staat.
Het curieuze is die laatste zin in de mail. Die mij het gevoel geeft dat een aanbieder van betaalde buiten-laad voorzieningen doelgericht risico's heeft overbelicht en daarin is geslaagd.
Schrijf dan in het bericht aan de ouders "We willen het niet meer, het kost ons geld en dat willen we nu bij jullie ophalen".quote:Op maandag 6 februari 2023 12:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Allemaal heel vervelend, maar toch ook niet het probleem van de school? Die betaalde optie om te laden lijkt me een prima oplossing.
Zie mijn vorige post: schrijf dat dan op. Want de brandweer kan er niet mee zijn gekomen; in een gebouw een goede 800 meter verderop liggen er heel heel veel meer iedere dag te laden en dat is vorige week nog prima bevonden. (Daar was ik bij, mocht meewandelen op de inspectieronde ivm de datacenters..).quote:Op maandag 6 februari 2023 12:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo veel accu's binnen aan de lader lijkt me wel iets waar een verzekeringsmaatschappij moeilijk over kan doen. Dan is een optie buiten natuurlijk veel veiliger.
ik werk op de afdeling waar de rol keuringsstickertjes in de kast ligtquote:Op maandag 6 februari 2023 13:11 schreef Blues het volgende:
Idd fiets.
Op werk zetten we bij een audit ook altijd de waterkoker in de kast
Myth busters heeft ooit onderzocht of het verschil maakt of je door de regen loopt of rent (minder tijd vs meer water). Ik weet de uitkomst niet meerquote:Op maandag 6 februari 2023 13:20 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het vooral belachelijk als ik zie dat men tegenwoordig al een elektrische fiets moet hebben als ze 7km naar school moeten. Als het regent word je op een elektrische fiets ook nat
Ik herinner me die aflevering. Van lopen werd je het minst nat als ik het me goed herinner.quote:Op maandag 6 februari 2023 13:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Myth busters heeft ooit onderzocht of het verschil maakt of je door de regen loopt of rent (minder tijd vs meer water). Ik weet de uitkomst niet meer
De mijne krijgt er ook geeneen hoor, maar ze heeft een klasgenootje die woont op 24 km, en met de bus reizen zou haar schooldagen echt bizar lang maken.quote:Op maandag 6 februari 2023 13:20 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het vooral belachelijk als ik zie dat men tegenwoordig al een elektrische fiets moet hebben als ze 7km naar school moeten. Als het regent word je op een elektrische fiets ook nat
Daarom wist ik de conclusie niet meerquote:Op maandag 6 februari 2023 13:26 schreef Lonaa het volgende:
Oh
"But is it better to walk or run in the rain? The pair simulated a rain storm and discovered that walking was better. However, when they revisited the experiment in real rain they found out that it was better to run. Either way, you still get wet."
Ja, dat is te snappenquote:Op maandag 6 februari 2023 13:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
De mijne krijgt er ook geeneen hoor, maar ze heeft een klasgenootje die woont op 24 km, en met de bus reizen zou haar schooldagen echt bizar lang maken.
Klopt, maar vaak is het zo dat je als je naar een andere stad gaat, je met een fietsgroep fietst en als er dan eentje elektrisch is, dan gaat de rest ook mee.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, dat is te snappenmaar sowieso 12km enkele reis moet als je gezond bent geen punt zijn.
Nouja, dat ligt er denk ik ook aan wat en hoe. Als jij 15 km enkele reis hebt richting school, is het wel fijn als je mag opladen (en daar mag best een bijdrage tegenoverstaan wat mij betreft hoor).quote:Op maandag 6 februari 2023 12:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Los van gevaar, vind ik het wel een beetje apart om het normaal te vinden dat je zo'n ding wel overal op mag laden.
Mijn broer fietste die 23 km gewoon naar school (en ik mijn 10 km).quote:Op maandag 6 februari 2023 13:27 schreef fietsie het volgende:
De mijne krijgt er ook geeneen hoor, maar ze heeft een klasgenootje die woont op 24 km, en met de bus reizen zou haar schooldagen echt bizar lang maken.
Je legt m op twijfelachtige plekjes niet aan de ketting?quote:Op maandag 6 februari 2023 15:25 schreef minilot het volgende:
Ik rij hier nog steeds op een kekke derdehands tienerfiets (ideaal, met mijn lengte!) die ik voor vijf tientjes in mijn dorp van iemand kocht na een tip van @:fietsie![]()
Ik vrees met grote vrezen de onvermijdelijke dag dat -ie gejat wordt want het is de lekkerste fiets die ik in jaren had!
Awquote:Op maandag 6 februari 2023 15:19 schreef minilot het volgende:
Nog even een dikke![]()
![]()
voor @:Cat-astrophe en haar zo te horen zeer toffe kooravond
Zo leuk als iedereen net zo enthousiast is als je zelf bentquote:Op maandag 6 februari 2023 15:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Aw![]()
Ik ben geen grote social media fan maar het blijkt vandaag wel verrekte handig voor de napret.
Ik beheer ook de koorsite en het gaat *pingelpingelpingel* En ik maar liken
Tuurlijk wel, maar dat heeft hier in de grote steden in het westen geen enkele zin hoor. Laatste keer fiets gestolen in Rotterdam hadden ze het hele fietsenrek gewoon doormidden gezaagdquote:Op maandag 6 februari 2023 15:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Je legt m op twijfelachtige plekjes niet aan de ketting?
Hier kwam iemand laatst in een winkel Uk haar fietssleutel gewoon brengenquote:Op maandag 6 februari 2023 15:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar dat heeft hier in de grote steden in het westen geen enkele zin hoor. Laatste keer fiets gestolen in Rotterdam hadden ze het hele fietsenrek gewoon doormidden gezaagd
Oh ik was heel blij met m'n oud ijzer barrel hoor.quote:Op maandag 6 februari 2023 15:25 schreef minilot het volgende:
Ik rij hier nog steeds op een kekke derdehands tienerfiets (ideaal, met mijn lengte!) die ik voor vijf tientjes in mijn dorp van iemand kocht na een tip van @:fietsie![]()
Ik vrees met grote vrezen de onvermijdelijke dag dat -ie gejat wordt want het is de lekkerste fiets die ik in jaren had!
quote:Op maandag 6 februari 2023 15:44 schreef Lonaa het volgende:
[..] 3570192 van die goedkope lampjes erop
Megaeditquote:Op maandag 6 februari 2023 13:20 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou werkelijk niet weten waarom ik daar wat van moest vinden nee. Ten eerste omdat het idd altijd lekker makkelijk oordelen is als je de omstandigheden van mensen niet kent en ten tweede omdat ik denk dat kinderen niet per se onfit worden van elektrisch fietsen. Daar spelen tig andere dingen mee.quote:Op maandag 6 februari 2023 16:35 schreef minilot het volgende:
Nou, het gros van wat hier vandaan een paar luttele kilometers aflegt naar de middelbare school in een dorp verderop doet dat momenteel op een elektrische fiets, en daar vind ik ook best wat van. Niet op individueel niveau - persoonlijke redenen kunnen er altijd zijn, maar de trend an sich vind ik wel kwalijk qua energieverspilling en vooral ook vanwege de invloed op de doorsnee fitheid van schoolgaande kinderen. Vind jij dat je daar niks van mag vinden dan, @:Vanyel? Waarom?
Jawel jawel, ze zijn vervangen door nieuwe loopslofjes. Begin coronatijd, toen ik opeens niet meer mijn dagelijkse uurtje fietsen had voor het werk aan. Dat miste ik enorm, dus toen ben ik weer gaan hardlopen en bleken m'n slofjes toch wel wat erg gaar.quote:Op maandag 6 februari 2023 16:40 schreef minilot het volgende:
@:Sigme zijn je loopslofjes trouwens nog altijd niet versleten?![]()
Wat een gezelligheid vanuit die fabrikant, leuk om te horen!quote:Op maandag 6 februari 2023 16:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Jawel jawel, ze zijn vervangen door nieuwe loopslofjes. Begin coronatijd, toen ik opeens niet meer mijn dagelijkse uurtje fietsen had voor het werk aan. Dat miste ik enorm, dus toen ben ik weer gaan hardlopen en bleken m'n slofjes toch wel wat erg gaar.
Nieuwe besteld, die kwamen maar niet. Hele lappen tekst uitgewisseld met de jongen van de aftersales, zat ergens in Canada geloof ik. Conversatie ging een beetje over slofjes, meer over Trump & Corona.
Hij stuurde mij een nieuw paar, dat kwam wel aan, en drie weken later kwam het eerste paar toch ook nog door de douane. Dus nu heb ik een dubbel paar minilotslofjes, die nu dus behalve aan jou, ook aan Canadese Patriick hangen. Ik sleep wat mee!
quote:Op maandag 6 februari 2023 16:46 schreef minilot het volgende:
Oh, ik heb ook wel een mening over drogers en airco's hoor @:Vanyel, wees maar niet bang
Het lollige is dat ik ze dus juist een heel lekkere trend vind, omdat ik denk dat juist door die fietsen veel meer bewogen wordt voor heel veel tripjes waarvoor mensen anders auto of ov zouden pakken.quote:En nogmaals - ik oordeel helemaal niet op individueel niveau. Ik vind elektrische fietsen in z'n algemeenheid gewoon niet echt een lekkere trend binnen een maatschappij waarin door de meeste mensen toch al veel te weinig bewogen wordt.
Gelijk even de oude mail ingedokenquote:Op maandag 6 februari 2023 16:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat een gezelligheid vanuit die fabrikant, leuk om te horen!
quote:We are still all OK here in Canada but the USA is trying to move out of isolation too quickly in my opinion. To be honest, as sad as it seems, it is quite obvious that the USA Govt and the population that voted in that buffoon D. Trump have decided that the economy is worth more than lives.
quote:Re. the current situation. Humanity is pretty resilient. We should be OK. Seeing the images of the UFOs this morning I am more worried about being invaded by another species than death by COVID19. I can just imagine the US President asking his staff after his drink lysol comments saying "OK guys, we need people to worry about something else except for COVID19. What do you have?". Pentagon spokesman replies "I have 100% proof that there are UFOs visiting us". Trump replies "Great, release the videos!" 😀
Have a great week and keep smiling.
Dat laatste geldt niet voor de middelbare scholieren in mijn omgeving, en daar had ik het primair over en @derLudolf ook. Grote kuddes kinderen die tot een paar jaar geleden op een gewone fiets naar school peddelden en die nu bijna allemaal, hier althans, per elektrische fiets diezelfde afstand afleggen.quote:Op maandag 6 februari 2023 16:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat lucht op
[..]
Het lollige is dat ik ze dus juist een heel lekkere trend vind, omdat ik denk dat juist door die fietsen veel meer bewogen wordt voor heel veel tripjes waarvoor mensen anders auto of ov zouden pakken.
Wat een knusse customer service zo!quote:Op maandag 6 februari 2023 16:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelijk even de oude mail ingedoken
[..]
[..]
Mijn liefste heeft nu nog trauma's van dat klote-end fietsen en dan een dag op school moeten zitten en als je pech hebt nog gymmen ook.quote:Op maandag 6 februari 2023 16:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat laatste geldt niet voor de middelbare scholieren hier, en daar had ik het primair over en @:DerLudolf ook. Grote kuddes kinderen die tot een paar jaar geleden op een gewone fiets naar school peddelden en die nu bijna allemaal, hier althans, per elektrische fiets diezelfde afstand afleggen.
Ja, uiteindelijk had ik dus twee paar.quote:Op maandag 6 februari 2023 16:53 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat een knusse customer service zo!![]()
Ik heb nog best mijn best gedaan om van dat 2e paar sockwa's af te komen (ook hier), maar ik zit niet op socials en niemand wilde ze aannemen en uiteindelijk heb ik ze maar zelf in gebruik genomen, 1 paar voor sportschool en 1 paar voor buiten hardlopen.quote:Hi Patrick,
A package has arrived! With some nice sockwas. Smaller than the previous one I had, but they fit snugly and I ran on it this morning. According to USPS, this is the first package sent. Maybe it was two months in the Netherlands at customs?
--
Hi Patrick,
It is amaaaaaaazing! The second package has arrived. Much faster than the first, right? Perhaps corona is now almost under control ...
Anyway, that aside: What shall we do with it? I can send it back, or maybe you have someone in Europe who has been waiting for a pair of sockwas for weeks / months? What do you think I should do with it?
--
That's good news sigme.
I do have the option of you returning the extra product to my UK distributor but that will cost you extra money which I don't think is fair. I would prefer that you "gift" this extra pair to another person who you feel would benefit from having them. Post the story to social media and lets put a smile on people's faces. We are a small business but just because you are small it doesn't mean you can't be fair. 😀
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |