Met je eens dat het een voorziening is die een nieuwe normaal vormt. In dit geval ook al jarenlang door de school aangeboden, inclusief laadplekken ervoor. Binnen.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Los van gevaar, vind ik het wel een beetje apart om het normaal te vinden dat je zo'n ding wel overal op mag laden.
Allemaal heel vervelend, maar toch ook niet het probleem van de school? Die betaalde optie om te laden lijkt me een prima oplossing.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Normaal, omdat er ook een groep is die 20+km enkele reis fietst, de bussen hier grotendeels geschrapt zijn en het ook geen beschutte stadse omgeving is om doorheen te fietsen. En je dan niet van alle ouders van die groep kunt verwachten dat er een spiksplinternieuwe long-range fiets staat.
Zo veel accu's binnen aan de lader lijkt me wel iets waar een verzekeringsmaatschappij moeilijk over kan doen. Dan is een optie buiten natuurlijk veel veiliger.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Met je eens dat het een voorziening is die een nieuwe normaal vormt. In dit geval ook al jarenlang door de school aangeboden, inclusief laadplekken ervoor. Binnen.
Normaal, omdat er ook een groep is die 20+km enkele reis fietst, de bussen hier grotendeels geschrapt zijn en het ook geen beschutte stadse omgeving is om doorheen te fietsen. En je dan niet van alle ouders van die groep kunt verwachten dat er een spiksplinternieuwe long-range fiets staat.
Het curieuze is die laatste zin in de mail. Die mij het gevoel geeft dat een aanbieder van betaalde buiten-laad voorzieningen doelgericht risico's heeft overbelicht en daarin is geslaagd.
Schrijf dan in het bericht aan de ouders "We willen het niet meer, het kost ons geld en dat willen we nu bij jullie ophalen".quote:Op maandag 6 februari 2023 12:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Allemaal heel vervelend, maar toch ook niet het probleem van de school? Die betaalde optie om te laden lijkt me een prima oplossing.
Zie mijn vorige post: schrijf dat dan op. Want de brandweer kan er niet mee zijn gekomen; in een gebouw een goede 800 meter verderop liggen er heel heel veel meer iedere dag te laden en dat is vorige week nog prima bevonden. (Daar was ik bij, mocht meewandelen op de inspectieronde ivm de datacenters..).quote:Op maandag 6 februari 2023 12:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo veel accu's binnen aan de lader lijkt me wel iets waar een verzekeringsmaatschappij moeilijk over kan doen. Dan is een optie buiten natuurlijk veel veiliger.
ik werk op de afdeling waar de rol keuringsstickertjes in de kast ligtquote:Op maandag 6 februari 2023 13:11 schreef Blues het volgende:
Idd fiets.
Op werk zetten we bij een audit ook altijd de waterkoker in de kast
Myth busters heeft ooit onderzocht of het verschil maakt of je door de regen loopt of rent (minder tijd vs meer water). Ik weet de uitkomst niet meerquote:Op maandag 6 februari 2023 13:20 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het vooral belachelijk als ik zie dat men tegenwoordig al een elektrische fiets moet hebben als ze 7km naar school moeten. Als het regent word je op een elektrische fiets ook nat
Ik herinner me die aflevering. Van lopen werd je het minst nat als ik het me goed herinner.quote:Op maandag 6 februari 2023 13:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Myth busters heeft ooit onderzocht of het verschil maakt of je door de regen loopt of rent (minder tijd vs meer water). Ik weet de uitkomst niet meer
De mijne krijgt er ook geeneen hoor, maar ze heeft een klasgenootje die woont op 24 km, en met de bus reizen zou haar schooldagen echt bizar lang maken.quote:Op maandag 6 februari 2023 13:20 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het vooral belachelijk als ik zie dat men tegenwoordig al een elektrische fiets moet hebben als ze 7km naar school moeten. Als het regent word je op een elektrische fiets ook nat
Daarom wist ik de conclusie niet meerquote:Op maandag 6 februari 2023 13:26 schreef Lonaa het volgende:
Oh
"But is it better to walk or run in the rain? The pair simulated a rain storm and discovered that walking was better. However, when they revisited the experiment in real rain they found out that it was better to run. Either way, you still get wet."
Ja, dat is te snappenquote:Op maandag 6 februari 2023 13:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
De mijne krijgt er ook geeneen hoor, maar ze heeft een klasgenootje die woont op 24 km, en met de bus reizen zou haar schooldagen echt bizar lang maken.
Klopt, maar vaak is het zo dat je als je naar een andere stad gaat, je met een fietsgroep fietst en als er dan eentje elektrisch is, dan gaat de rest ook mee.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, dat is te snappenmaar sowieso 12km enkele reis moet als je gezond bent geen punt zijn.
Nouja, dat ligt er denk ik ook aan wat en hoe. Als jij 15 km enkele reis hebt richting school, is het wel fijn als je mag opladen (en daar mag best een bijdrage tegenoverstaan wat mij betreft hoor).quote:Op maandag 6 februari 2023 12:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Los van gevaar, vind ik het wel een beetje apart om het normaal te vinden dat je zo'n ding wel overal op mag laden.
Mijn broer fietste die 23 km gewoon naar school (en ik mijn 10 km).quote:Op maandag 6 februari 2023 13:27 schreef fietsie het volgende:
De mijne krijgt er ook geeneen hoor, maar ze heeft een klasgenootje die woont op 24 km, en met de bus reizen zou haar schooldagen echt bizar lang maken.
Je legt m op twijfelachtige plekjes niet aan de ketting?quote:Op maandag 6 februari 2023 15:25 schreef minilot het volgende:
Ik rij hier nog steeds op een kekke derdehands tienerfiets (ideaal, met mijn lengte!) die ik voor vijf tientjes in mijn dorp van iemand kocht na een tip van @:fietsie![]()
Ik vrees met grote vrezen de onvermijdelijke dag dat -ie gejat wordt want het is de lekkerste fiets die ik in jaren had!
Awquote:Op maandag 6 februari 2023 15:19 schreef minilot het volgende:
Nog even een dikke![]()
![]()
voor @:Cat-astrophe en haar zo te horen zeer toffe kooravond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |