abonnement Unibet Coolblue
pi_208179811
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:01 schreef Myraela het volgende:

[..]
Zuinig leven is toch vooral om het geld alsnog uit te geven maar dan aan andere dingen. :D
Schoenen *O*
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 17:35:17 #202
382129 crew  Donna
pi_208180376
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hoe werkt het met die vriendencodes: is dat gelimiteerd tot 1 code per bestelling?
Nee. Je kan voor 35 euro bestellen. Code invoeren. 25 euro betalen.
Dan weer voor 10 euro aan je mandje aan je bestelling toevoegen. Weer een code. Paar centen betalen wat je over die 10 euro zit. And so on. :Y)
  dinsdag 28 februari 2023 @ 17:41:09 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208180442
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 17:35 schreef Donna het volgende:

[..]
Nee. Je kan voor 35 euro bestellen. Code invoeren. 25 euro betalen.
Dan weer voor 10 euro aan je mandje aan je bestelling toevoegen. Weer een code. Paar centen betalen wat je over die 10 euro zit. And so on. :Y)
:o
The love you take is equal to the love you make.
pi_208180612
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 17:35 schreef Donna het volgende:

[..]
Nee. Je kan voor 35 euro bestellen. Code invoeren. 25 euro betalen.
Dan weer voor 10 euro aan je mandje aan je bestelling toevoegen. Weer een code. Paar centen betalen wat je over die 10 euro zit. And so on. :Y)
Op die manier is het wel overduidelijk misbruik maken van het systeem. Meerdere codes in één keer opgeven gaat niet, dus dit is ook duidelijk niet de bedoeling. Want het is gewoon een lek in het systeem gebruiken om de restrictie van één code per bestelling te omzeilen.

Leuk dat het werkt, maar ik zou me er niet goed bij voelen. En dan al helemaal in combinatie met de wijze waarop die codes verkregen zijn, op een wijze die tegen de voorwaarden ingaat.

Zou je dit soort trucjes ook in een fysieke winkel durven toe te passen? En dat je dan denkt van ik weet dat het niet de bedoeling is, maar ze hebben het niet opgemerkt dus het is hun probleem.

Overigens zorgt dit er net als reguliere diefstal voor dat de prijzen voor andere klanten zullen stijgen. Ik vind het vergelijkbaar met als de caissière de andere kant op kijkt snel een tweede kortingsbon over haar scanner halen terwijl er maar één per aankoop toegestaan is. En dan zeggen dat ze je maar beter in de gaten hadden moeten houden.
Dat het via het internet gaat maakt het niet direct anders, je weet dondersgoed dat het niet de bedoeling is omdat je met omweggetjes werkt.

Het antwoord op de vraag van Lienekien is dus: Ja, het is gelimiteerd tot één code per bestelling, maar met een handig trucje kan je het systeem misbruiken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2023 18:23:52 ]
pi_208180910
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 17:55 schreef Viezig het volgende:
Ik vind het vergelijkbaar met als de caissière de andere kant op kijkt snel een tweede kortingsbon over haar scanner halen terwijl er maar één per aankoop toegestaan is.
Nee want 2 kortingsbonnen per bestelling is dan niet mogelijk.
Dit is hetzelfde als je boodschappen op de band opsplitsen en apart betalen. Daar wordt niet moeilijk over gedaan zolang je alles maar afrekent. Nogmaals de winkel in lopen kan ook, of langs verschillende vestigingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 28-02-2023 18:39:15 ]
pi_208181000
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 18:25 schreef Elleska het volgende:

[..]
Nee want 2 kortingsbonnen per bestelling is niet mogelijk.
Dit is hetzelfde als je boodschappen op de band opsplitsen en apart betalen. Daar wordt niet moeilijk over gedaan zolang je alles maar afrekent.
Nee. Het gaat niet om meerdere bestellingen met een minimumbedrag van 35 euro waarbij je die 10 euro korting mag incasseren. Wat Donna doet deed is meerdere kortingsbonnen gebruiken op één enkele bestelling via een lek in het systeem, terwijl dat duidelijk niet de bedoeling is.

Het is heel duidelijk wat de bedoeling is: per bestelling van minstens 35 euro kan je één keer 10 euro korting krijgen. Met dit trucje kan je voor honderden euro's aan boodschappen krijgen en maar 25 euro betalen. Zolang het niet opvalt. Dat lijkt erg op... diefstal en/of oplichting. Alleen omdat het via een app gaat waar een lek in zit lijkt het onschuldiger.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2023 19:09:37 ]
pi_208181065
Het is ook heel duidelijk wat in de fysieke winkel de doelstelling is als er een maximum per klant wordt vermeld of bij goedkoopste product gratis/goedkoper acties. Zoals gezegd kan je daar ook gewoon omheen werken dus ja dat wordt in de fysieke winkel net zo goed gedaan. Ga nu niet de schijnheilige onschuld uithangen.
pi_208181122
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 18:39 schreef Elleska het volgende:
Het is ook heel duidelijk wat in de fysieke winkel de doelstelling is als er een maximum per klant staat of goedkoopste product gratis acties. Zoals gezegd kan je daar ook gewoon omheen werken dus ja dat wordt in de fysieke winkel net zo goed gedaan. Ga nu niet de schijnheilige onschuld uithangen.
Kom op zeg, dat is echt heel wat anders.

Als ze iemand nou twee bestellingen van minstens 35 euro zou doen en bij elke bestelling één code gebruikt dan had je een punt en was het volgens de voorwaarden, en vergelijkbaar met twee keer naar een fysieke winkel gaan om twee keer gebruik te maken van een aanbieding.

Waar dit om gaat is om via een lek in het systeem potentieel voor honderden euro's aan boodschappen te krijgen voor 25 euro. Ook te zien aan haar bericht dat ze voor 100 euro klaar was met de boodschappen in één maand.

Edit: Dat was iemand anders, maar het punt blijft staan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2023 19:10:02 ]
pi_208181161
Voorwaarden: één kortingsbon per bestelling van minstens 35 euro.

Als jij dan met een handig trucje 10 kortingsbonnen in één bestelling weet te krijgen is dat gewoon fout. Een lek in een systeem betekent niet dat je daar gebruik van mag maken.
pi_208181211
Als ik een handig trucje vind om de te betalen prijs bij een zelfscankassa naar 1 cent te veranderen voordat ik betaal, is dat dan ook moreel verantwoord om te doen volgens jou? Dan hadden ze het maar beter moeten beveiligen?
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 18:59:30 #211
382129 crew  Donna
pi_208181290
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 18:44 schreef Viezig het volgende:

[..]
Kom op zeg, dat is echt heel wat anders.

Als ze nou twee bestellingen van minstens 35 euro zou doen en bij elke bestelling één code gebruikt dan had je een punt en was het volgens de voorwaarden, en vergelijkbaar met twee keer naar een fysieke winkel gaan om twee keer gebruik te maken van een aanbieding.

Waar dit om gaat is om via een lek in het systeem potentieel voor honderden euro's aan boodschappen te krijgen voor 25 euro. Ook te zien aan haar bericht dat ze voor 100 euro klaar was met de boodschappen in één maand.
Pardon? Waar heb je het over?
pi_208181350
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 18:59 schreef Donna het volgende:

[..]
Pardon? Waar heb je het over?
Mijn edit was eerder dan jouw post. :T Maar mijn excuses.
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 19:06:04 #213
382129 crew  Donna
pi_208181382
Ik geef alleen antwoord op de vraag of er een limiet op zit. Volgens de voorwaarden wel (die ik eerst niet gelezen had), maar in de praktijk dus niet.

Er staat overigens helemaal nergens dat Donna dit doet. Bedankt voor de beschuldiging.
Die voorwaarden heb ik pas gelezen toen iemand hier over die andere vriendencode voorwaarden begon. Toen had ik al meerdere 2 codes gebruikt bij 1 bestelling en dat werkte dus gewoon prima. Het kan dus gewoon en dat is het antwoord op de gestelde vraag. Er zit in de praktijk geen limiet op.

En dat zegt helemaal niet zeggen dat ik dat daarna ben blijven doen, want ik heb vrijwel nooit zulke dure bestellingen. Wees gerust, ze komen gewoon netjes 2x per week met 1 code per keer.
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 19:08:30 #214
382129 crew  Donna
pi_208181411
Maar ik vind er dus geloof ik ook niet zoveel van als ik dat wel zou doen, want ik bestel toch wel elke week weer 2x.

Het is, vind ik, anders als je ze 1x laat komen voor ¤135 met 10 codes en dus ¤100 korting en daarna nooit weer.
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 19:14:23 #215
382129 crew  Donna
pi_208181473
En bij supermarkten waar je de eerste 4x gratis bezorging krijgt en je dan keer op keer met een nieuw emailadres/account besteld?

Of Hellofresh, zelfde verhaal?

Hoe scoort dat? Gewoon nieuwsgierigheid, heb ik nooit gedaan. :)
pi_208181508
Ach, we zullen allemaal wel een keer misbruik maken van zulke dingen. Maar ik zou het voorbeeld van voor 35 euro bestellen, kortingscode en daarna kortingscodes blijven toevoegen om elke keer voor 10 euro extra boodschappen toe te voegen, wel iets extreem vinden. Voor mij zit er wel een grens aan wat voor mij goed zou voelen, in ieder geval. Ik vind de kortingscodes eigenlijk al hartstikke royaal.
pi_208181512
Edit: punt was wel duidelijk, ik wilde enkel een punt maken en geen personen aanvallen.

Ik vind je ook echt geen slecht persoon of gore dief als je zo'n trucje een keer gebruikt hebt, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat mensen beseffen dat het gewoon vergelijkbaar is met wanneer je zoiets "in het echt" zou doen i.p.v. via een app.

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2023 19:26:29 ]
pi_208181562
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 19:14 schreef Donna het volgende:
En bij supermarkten waar je de eerste 4x gratis bezorging krijgt en je dan keer op keer met een nieuw emailadres/account besteld?

Of Hellofresh, zelfde verhaal?

Hoe scoort dat? Gewoon nieuwsgierigheid, heb ik nooit gedaan. :)
Ach, net als met die kortingscodes en een klein winkeldiefstalletje als puber vind ik het niet netjes, maar zolang het niet structureel wordt is het iets dat veel mensen wel gedaan hebben.
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 19:26:06 #219
382129 crew  Donna
pi_208181616
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 19:18 schreef Viezig het volgende:

[..]
Ik heb mijn berichten aangepast, hopelijk klopt het nu. Nogmaals mijn excuses.

Je had dus al meermaals meer dan één code gebruikt op een enkele bestelling terwijl dit op de normale manier niet mogelijk is. Enkel door je bestelling later aan te passen en opnieuw een kortingscode toe te voegen lukte dit. Dat gebeurde vast niet per ongeluk omdat je iets vergeten was en daarna precies net iets meer dan 10 euro toegevoegd had en omdat je ook al vergeten was dat je al een kortingscode had toegevoegd je er nog maar een toevoegde.

Het is gewoon misbruik maken van een lek in het systeem. Net als het een lek in het systeem is dat ze niet bij alle winkelbezoekers kunnen controleren of ze iets in hun zak hebben gestoken.
Ik vul de halve week door mijn mandje en bestel/betaal wel direct, omdat het anders soms uitverkocht raakt. Toen lag er voor ¤10 of meer in m'n mandje en heb ik nog zo'n code gebruikt. En dat werkte prima.
Ik zeg nergens dat ik vergeten was dat ik al een code gebruikt had. Je doet het nu heel sneaky over komen. Er zat gewoon meer dan ¤10 in en het werkte, dus prima. Moet je dan ruiken dat dat niet mag als het gewoon werkt?

Ik had meerdere getypt en dat aangepast naar 2 (want ik had het even gecheckt op m'n bonnen) en toen per ongeluk het woord meerdere laten staan. Het is dus 1x gebeurd met 2 codes. Niet sneaky sneaky. Gewoon omdat het werkte.

Maar ik zou het dus gerust weer eens doen. :Y Met 2 codes dus. Niet met 10.

Bij de Mac had ik eens een speciale kortingsbon uit een krant voor 2 gratis Flurries. Maar ze wilden steeds alleen die bon zien en namen 'm niet in. Tja, die week heb ik heel wat gratis Flurries gegeten. :Y
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 19:30:23 #220
382129 crew  Donna
pi_208181683
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 19:18 schreef Viezig het volgende:
Edit: punt was wel duidelijk, ik wilde enkel een punt maken en geen personen aanvallen.

Ik vind je ook echt geen slecht persoon of gore dief als je zo'n trucje een keer gebruikt hebt, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat mensen beseffen dat het gewoon vergelijkbaar is met wanneer je zoiets "in het echt" zou doen i.p.v. via een app.
Ik vind het wel een lastige om een gelijkwaardig voorbeeld voor 'in het echt' te verzinnen. Die zelfscanner naar 1 eurocent zetten iig niet.
pi_208181723
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 19:26 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik vul de halve week door mijn mandje en bestel/betaal wel direct, omdat het anders soms uitverkocht raakt. Toen lag er voor ¤10 of meer in m'n mandje en heb ik nog zo'n code gebruikt. En dat werkte prima.
Ik zeg nergens dat ik vergeten was dat ik al een code gebruikt had. Je doet het nu heel sneaky over komen. Er zat gewoon meer dan ¤10 in en het werkte, dus prima. Moet je dan ruiken dat dat niet mag als het gewoon werkt?

Ik had meerdere getypt en dat aangepast naar 2 (want ik had het even gecheckt op m'n bonnen) en toen per ongeluk het woord meerdere laten staan. Het is dus 1x gebeurd met 2 codes. Niet sneaky sneaky. Gewoon omdat het werkte.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 19:18 schreef Viezig het volgende:
Edit: punt was wel duidelijk, ik wilde enkel een punt maken en geen personen aanvallen.

Ik vind je ook echt geen slecht persoon of gore dief als je zo'n trucje een keer gebruikt hebt, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat mensen beseffen dat het gewoon vergelijkbaar is met wanneer je zoiets "in het echt" zou doen i.p.v. via een app.
Ik bracht het niet zo handig door misschien een beetje te hard in te haken. Hoewel ik het er niet mee eens ben, kan ik goed begrijpen dat het, helemaal om een keer te testen of het werkt, leuk is om zo'n trucje toe te passen.

Het is echter wel heel belangrijk om te snappen dat zulke dingen, ook al gaan ze zonder persoonlijk contact via een app, dezelfde morele bezwaren kennen als wanneer je dit bij een fysieke winkel zou doen.
pi_208181764
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 19:30 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik vind het wel een lastige om een gelijkwaardig voorbeeld voor 'in het echt' te verzinnen. Die zelfscanner naar 1 eurocent zetten iig niet.
Ik vond het zelf ook lastig, maar mijn voorbeeld van stiekem een tweede kortingsbon langs de scanner halen terwijl de caissière de andere kant op kijkt vond ik redelijk passend. Het voornaamste verschil is dat je in dat geval bang bent om betrapt te worden en een persoon tegenover je hebt. Maar het effect is hetzelfde en dat het niet de bedoeling is in beide gevallen redelijk duidelijk lijkt me, anders ga je geen trucjes gebruiken om tóch nog een kortingscode toe te voegen.

Ik snap heel goed dat het minder erg lijkt en dat als je er niet op gewezen wordt snap ik ook dat je er helemaal geen probleem in ziet. Het internet is maar raar.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2023 19:46:41 ]
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 19:48:08 #223
382129 crew  Donna
pi_208182039
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 19:35 schreef Viezig het volgende:

[..]
Ik vond het zelf ook lastig, maar mijn voorbeeld van stiekem een tweede kortingsbon langs de scanner halen terwijl de caissière de andere kant op kijkt vond ik redelijk passend. Het voornaamste verschil is dat je in dat geval bang bent om betrapt te worden. Maar dat het niet de bedoeling is in beide gevallen redelijk duidelijk lijkt me, anders ga je geen trucjes gebruiken om tóch nog een kortingscode toe te voegen.

Ik snap heel goed dat het minder erg lijkt en dat als je er niet op gewezen wordt snap ik ook dat je er helemaal geen probleem in ziet. Het internet is maar raar.
Nou dat voorbeeld vind ik eigenlijk ook niet hetzelfde want je mag sowieso als klant niet achter de kassa komen. Dan maak je zoveel meer overtredingen zeg maar. Het zou ongeveer hetzelfde zijn als je 2 kortingsbonnen geeft terwijl je weet dat er maar 1 per transactie mag en dat die tweede bon dan gewoon werkt.
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 19:56:04 #224
382129 crew  Donna
pi_208182209
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 19:35 schreef Viezig het volgende:

[..]
Ik vond het zelf ook lastig, maar mijn voorbeeld van stiekem een tweede kortingsbon langs de scanner halen terwijl de caissière de andere kant op kijkt vond ik redelijk passend. Het voornaamste verschil is dat je in dat geval bang bent om betrapt te worden en een persoon tegenover je hebt. Maar het effect is hetzelfde en dat het niet de bedoeling is in beide gevallen redelijk duidelijk lijkt me, anders ga je geen trucjes gebruiken om tóch nog een kortingscode toe te voegen.

Ik snap heel goed dat het minder erg lijkt en dat als je er niet op gewezen wordt snap ik ook dat je er helemaal geen probleem in ziet. Het internet is maar raar.
Ja dat sowieso. Voor mij was het toen ook geen trucje. Het was gewoon oh dit werkt ook. Chilllll.
En voor iedereen ligt die grens wel anders denk ik. Ik zou er geen 4 in 1x inleveren bijv.
Straks wordt ik ineens geblokt en kan ik niet meer bestellen. Maar het kan dus wel en dat is het enige ook wat ik wilde doorgeven.
Wat men daar mee doet moet je zelf weten. Je reacties waren her en der idd wel wat hard erop, maar ook informatief en duidelijk.
Dus even goede vrienden hoor. :Y
Tenzij je mij nu schorriemorrie vindt natuurlijk. :!
pi_208182239
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 19:48 schreef Donna het volgende:

[..]
Nou dat voorbeeld vind ik eigenlijk ook niet hetzelfde want je mag sowieso als klant niet achter de kassa komen. Dan maak je zoveel meer overtredingen zeg maar. Het zou ongeveer hetzelfde zijn als je 2 kortingsbonnen geeft terwijl je weet dat er maar 1 per transactie mag en dat die tweede bon dan gewoon werkt.
Maar er zit nog een factor van voor de gek houden bij. We hadden het hier niet over iemand die twee kortingsbonnen inlevert terwijl er een maximum van één per aankoop was en dat toevallig geaccepteerd werd, maar iemand die wist dat er maar één bon geaccepteerd werd en dat met een trucje probeerde te omzeilen.

Een goed voorbeeld zou imo zijn:

Actie bij de AH, bij inlevering van een bon krijg je 10 euro korting op een aankoop van minstens 35 euro.
Je gaat naar de kassa met je boodschappen van 35 euro en levert een bon in en betaalt dus 25 euro. Daarna ga je opnieuw de winkel in en koop je voor 10 euro aan spullen, ga je naar de kassa en zeg je "Dit hoorde eigenlijk nog bij die bon van 25 euro maar ik was het vergeten dus nu zit ik op 35 euro, ik heb nog een bon voor 10 euro korting dus geef me dit maar gratis mee." En dat kan je dan dus oneindig lang doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2023 20:03:38 ]
pi_208182347
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 19:56 schreef Donna het volgende:
Tenzij je mij nu schorriemorrie vindt natuurlijk. :!
Nee hoor, ik vind het heel begrijpelijk en stiekem baal ik er zelfs een beetje van dat ik het zelf niet durf. Maar het hoort niet! :T
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 20:13:36 #227
382129 crew  Donna
pi_208182635
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:02 schreef Viezig het volgende:

[..]
Nee hoor, ik vind het heel begrijpelijk en stiekem baal ik er zelfs een beetje van dat ik het zelf niet durf. Maar het hoort niet! :T
Zou je mijn voorbeeld van die McD bon dan ook niet durven?

Ik vind het trouwens, heel eerlijk, wel slecht van Picnic dat dit nog altijd werkt. Je gaat mij niet vertellen dat ze het niet weten en dit is echt 2 minuutjes coden en syncen die hap. Dus dat geeft mij dan weer het idee dat ze het wel prima vinden.
Maarja, das misschien moreel niet top, nee.
pi_208182732
Ik gaf laatst bij de bemande kassa aan dat de prijs van een product op het schap niet klopte (moest meer betalen en de kassaprijs telt). Helaas dan, toch maar betaald. Kom ik er thuis achter dat de cassiere tijdens dat gesprekje een ander product niet gescand heeft. Als ik het in de winkel had gezien, had ik het gezegd. Maar nu ging ik er niet voor terug. Het compenseerde in mijn hoofd mooi voor dat misleidende prijskaartje :P
pi_208182734
Ik kocht altijd mijn dagelijkse multivitamines van Lucovitaal in de aanbieding bij de Aldi: 1+1 gratis voor potjes van 60 stuks voor ¤4,99 en ik zag tot mijn schrik dat ze daar nu ¤6,99 per potje waren. Bij Lucovitaal zelf zijn ze ook fiks duurder geworden, ook de grotere voordeelverpakking met 1+1 gratis, dus ik ben maar eens gaan kijken voor een alternatief.
Ben bij Hema beland waar ze nu 40% korting hebben als je er minimaal 3 koopt https://www.hema.nl/mooi-(...)-stuks-11402172.html en dat komt zelfs per dag nog iets goedkoper uit dan de oude aanbieding bij de Aldi.
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 20:19:36 #230
382129 crew  Donna
pi_208182809
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:16 schreef Hupje het volgende:
Ik gaf laatst bij de bemande kassa aan dat de prijs van een product op het schap niet klopte (moest meer betalen en de kassaprijs telt). Helaas dan, toch maar betaald. Kom ik er thuis achter dat de cassiere tijdens dat gesprekje een ander product niet gescand heeft. Als ik het in de winkel had gezien, had ik het gezegd. Maar nu ging ik er niet voor terug. Het compenseerde in mijn hoofd mooi voor dat misleidende prijskaartje :P
Ja guilty. Ik zeg dan echt niks.

Voor de kerst bij Rituals ook. Die vrouw maar praten en de helft niet scannen. Een tas met 3 cadeaus en hoefde amper wat te betalen. Thanks he?! _O_
pi_208182938
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:13 schreef Donna het volgende:

[..]
Zou je mijn voorbeeld van die McD bon dan ook niet durven?

Ik vind het trouwens, heel eerlijk, wel slecht van Picnic dat dit nog altijd werkt. Je gaat mij niet vertellen dat ze het niet weten en dit is echt 2 minuutjes coden en syncen die hap. Dus dat geeft mij dan weer het idee dat ze het wel prima vinden.
Maarja, das misschien moreel niet top, nee.
Ik kan het voorbeeld van de McD zo snel niet terugvinden, maar waarschijnlijk zou ik daar te schijterig voor zijn, ja. :T

Het is inderdaad een complex onderwerp. Als ze op de hoogte zijn van het lek verwacht je dat ze het oplossen en zou het niet oplossen jou het idee kunnen geven dat ze het goed vinden. Maar dat is ook het geval met iets in je zak steken, zij het dat het daarbij veel duidelijker is.

Er zal wat jurisprudentie nodig zijn om exact duidelijk te maken hoe dit zit, maar ik vermoed dat, met de steeds toenemende automatisering van de samenleving, dat dit eerder richting op gaat van: "als je redelijkerwijs had kunnen weten dat dit niet de bedoeling was dan zit je fout".

Net als dat ik wel zou kunnen doen alsof ik niet snap dat je in een winkel moet betalen. Als ik dan wordt gepakt gewoon zeggen dat ik dacht dat scannen en betalen optioneel was. Dan zegt de rechter gewoon dat ik dat had moeten begrijpen.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:31:28 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208183001
En waar wordt dan aangegeven dat je per bestelling maximaal 1 code mag invoeren? Ik vind het vooralsnog nergens terug. Ik heb gekeken bij de algemene voorwaarden en in de app bij de voorwaarden vriendenkorting.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 20:34:39 #233
382129 crew  Donna
pi_208183063
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:27 schreef Viezig het volgende:

[..]
Ik kan het voorbeeld van de McD zo snel niet terugvinden, maar waarschijnlijk zou ik daar te schijterig voor zijn, ja. :T

Het is inderdaad een complex onderwerp. Als ze op de hoogte zijn van het lek verwacht je dat ze het oplossen en zou het niet oplossen jou het idee kunnen geven dat ze het goed vinden. Maar dat is ook het geval met iets in je zak steken, zij het dat het daarbij veel duidelijker is.

Er zal wat jurisprudentie nodig zijn om exact duidelijk te maken hoe dit zit, maar ik vermoed dat, met de steeds toenemende automatisering van de samenleving, dat dit eerder richting op gaat van: "als je redelijkerwijs had kunnen weten dat dit niet de bedoeling was dan zit je fout".


Net als dat ik wel zou kunnen doen alsof ik niet snap dat je in een winkel moet betalen. Als ik dan wordt gepakt gewoon zeggen dat ik dacht dat scannen en betalen optioneel was. Dan zegt de rechter gewoon dat ik dat had moeten begrijpen.
Dat is met korting (in percentages) idd ook zo. Ik herinner me een situatie met een smartphone of tablet super goedkoop en een eenpersoonsbed voor heel weinig. Dat is behoorlijk in het nieuws geweest toen. Waren ook online dingen trouwens.

Ik heb daar ook echt niet aan gedacht. Extra korting, het werkte gewoon, prima. Net als dat bij de Appie de bonus ook op de 35% korting stickers werkt en dan eerst de bonus eraf gaat en die 35% korting dan nog over de originele prijs. Ik heb werkelijk waar geen idee of dat zo hoort, maar het werkt wel. :P

Wat betreft de McD. Ik kreeg een kortingsbon voor flurries gratis steeds weer mee naaar huis ipv dat ze 'm in namen. Dus ik kon die bon keer op keer gebruiken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Donna op 28-02-2023 20:39:55 ]
pi_208187719

Mijn gasverbruik afgelopen jaren.
Kostte een hoop knaken om te isoleren, maar nu voelt het toch lekker.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 1 maart 2023 @ 09:25:22 #235
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208187744
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 09:23 schreef Vanyel het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn gasverbruik afgelopen jaren.
Kostte een hoop knaken om te isoleren, maar nu voelt het toch lekker.
_O_
Spoilers!
  Moderator woensdag 1 maart 2023 @ 09:28:03 #236
382129 crew  Donna
pi_208187777
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 09:23 schreef Vanyel het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn gasverbruik afgelopen jaren.
Kostte een hoop knaken om te isoleren, maar nu voelt het toch lekker.
Super goed bezig!
pi_208189173
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 09:23 schreef Vanyel het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn gasverbruik afgelopen jaren.
Kostte een hoop knaken om te isoleren, maar nu voelt het toch lekker.
Oh wow, dat is zeker fijn. Je investering absoluut waard.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 1 maart 2023 @ 14:01:48 #238
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208191058
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn financiële spreadsheet is weer bijgewerkt. Ik heb de sheet ook verbeterd. Het is nu overzichtelijker en makkelijker bij te houden.
[..]
Cijfers van januari:

Boodschappen: ¤ 362,71
Afhaaleten: ¤ 108,85 (5 keer afgehaald)

Totaal per week: ¤ 108,82

Lekker begin *O*

Ik heb benieuwd hoe het deze maand zal gaan. We gaan binnenkort 2 weken verbouwen. Ik heb snacks en friet voor de airfryer en een kant en klaar maaltijd gekocht. De rest moet ik nog plannen.
Cijfers van februari:

Boodschappen: ¤ 287,63
Afhaaleten: ¤ 102,35 (7! keer afgehaald)

Totaal per week: ¤ 90,00.
Spoilers!
pi_208192416
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 09:23 schreef Vanyel het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn gasverbruik afgelopen jaren.
Kostte een hoop knaken om te isoleren, maar nu voelt het toch lekker.
2021 het huis wat meer open liggen voor de aanpassing en daarmee mee verbruik?
pi_208192428
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:19 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja guilty. Ik zeg dan echt niks.

Voor de kerst bij Rituals ook. Die vrouw maar praten en de helft niet scannen. Een tas met 3 cadeaus en hoefde amper wat te betalen. Thanks he?! _O_
Toch voelt dat voor mij ook al niet lekker.. Maar misschien is dat meer omdat ik zelf ook in de detailhandel zit. Iemand achter de kassa kan altijd een fout maken en het is daarbij wel prettig als dat aangegeven wordt, wel zo eerlijk. Sta daar nog wel weer anders in bij een groot concern, maar eigenlijk in dat ook onzin.
pi_208192429
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 16:03 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
2021 het huis wat meer open liggen voor de aanpassing en daarmee mee verbruik?
Nee heeeeel veel warm water.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_208192438
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 16:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee heeeeel veel warm water.
Hoe dat zo? Want is echt een derde meer.. :s)
pi_208192447
Hier geen zuunige maand. Eigen risico zorg (+volledig vrijwillig eigen risico) van twee personen moeten betalen. Vorig jaar geen goed zorgjaar.
pi_208205067
Onze nieuwe vaatwasser werkt minder goed dan de vorige dus ik ga het poeder dat bijna op is maar eens vervangen door tabletten. Ik had al uitgevogeld dat ik bij de Action het goedkoopst uit zou zijn, maar nu zag ik net een aanbieding van Scoupy: 500 stuks alles-in-een tabletten voor ¤27,99, dus die heb ik maar besteld.
pi_208206510
Waarschijnlijk al bekend bij velen, maar ik wist dit dus nog niet :P


Nachtjes weg kun je beter bij het desbetreffende hotel of b&b boeken dan bij trivago of bookings.com. In ons geval scheelt het 15 euro per nacht.
pi_208207045
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 16:07 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier geen zuunige maand. Eigen risico zorg (+volledig vrijwillig eigen risico) van twee personen moeten betalen. Vorig jaar geen goed zorgjaar.
Heb je een hogere eigen risico gekozen? Ik kom eigenlijk nooit bij de dokter, dus ik ben van plan het eigen risico naar het maximum te gooien van 375 euro naar 850, en dan 20 euro sparen per maand op mijn zorgverzekering. Mocht ik voor iets kleins naar het ziekenhuis moeten, dan is dat meestal onder de 375 euro die ik standaard toch uit eigen zak moet betalen. En als ik 2 jaar gezond ben, dan heb ik al mijn toekomstige eigen risico van 875 er uit, aangezien ik dan 480 heb bespaard.
pi_208207405
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:00 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Heb je een hogere eigen risico gekozen? Ik kom eigenlijk nooit bij de dokter, dus ik ben van plan het eigen risico naar het maximum te gooien van 375 euro naar 850, en dan 20 euro sparen per maand op mijn zorgverzekering. Mocht ik voor iets kleins naar het ziekenhuis moeten, dan is dat meestal onder de 375 euro die ik standaard toch uit eigen zak moet betalen. En als ik 2 jaar gezond ben, dan heb ik al mijn toekomstige eigen risico van 875 er uit, aangezien ik dan 480 heb bespaard.
Je kunt je zorgverzekering weer aanpassen per 1-1-2024. Als je nooit gebruik maakt van zorg (of zo weinig dat je toch niet boven de 350 euro uitkomt) kan het lonen om veel eigen risico te nemen. Maar: als je dan kosten maakt, moet je die 850 euro (maximaal) wel in 1 keer betalen.
Als je kunt, zou ik dus dit jaar alvast dat bedrag sparen, zodat je het volgend jaar klaar hebt liggen. Stel, je neemt veel eigen risico en je breekt in februari je been, dan heb je pas 40 euro gespaard en kom je misschien in betalingsproblemen.
pi_208207632
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:32 schreef Hupje het volgende:

[..]
Je kunt je zorgverzekering weer aanpassen per 1-1-2024. Als je nooit gebruik maakt van zorg (of zo weinig dat je toch niet boven de 350 euro uitkomt) kan het lonen om veel eigen risico te nemen. Maar: als je dan kosten maakt, moet je die 850 euro (maximaal) wel in 1 keer betalen.
Als je kunt, zou ik dus dit jaar alvast dat bedrag sparen, zodat je het volgend jaar klaar hebt liggen. Stel, je neemt veel eigen risico en je breekt in februari je been, dan heb je pas 40 euro gespaard en kom je misschien in betalingsproblemen.
Helemaal mee eens. Dank u voor de reply!
pi_208219960
Netflix verlaagde in Kroatie en andere Balkanlanden haar tarief naar 9.99 euro voor het 4k abonnement. Dat is 6 euro goedkoper dan het Nederlandse tarief. Omdat Kroatie in de EU ligt, kun je je Nederlandse creditcard daar probleemloos toevoegen.

Wel wat duurder dan via Turkije, maar wel 6 euro goedkoper dan in Nederland voor exact hetzelfde en geen gezeik met wel/niet accepteren creditcard.

Abonnement opzeggen, 1 dag afwachten, VPN op Kroatie, naar Netflix surfen en heractiveren en 6 euro maandelijks korting op Netflix 4k


Prijzen aldaar: basic: 4.99 euro, standard 7.99 euro, premium 9,99 euro per maand
pi_208220081
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waarschijnlijk al bekend bij velen, maar ik wist dit dus nog niet :P


Nachtjes weg kun je beter bij het desbetreffende hotel of b&b boeken dan bij trivago of bookings.com. In ons geval scheelt het 15 euro per nacht.
Deze dame is ook een creatieve denker:
https://www.ad.nl/geld/on(...)een-upgrade~a4563fee

Het is soms zo simpel! En eerlijk is eerlijk, waarom zou je het niet proberen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')