abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208182347
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 19:56 schreef Donna het volgende:
Tenzij je mij nu schorriemorrie vindt natuurlijk. :!
Nee hoor, ik vind het heel begrijpelijk en stiekem baal ik er zelfs een beetje van dat ik het zelf niet durf. Maar het hoort niet! :T
  Moderator/colorchick dinsdag 28 februari 2023 @ 20:13:36 #227
382129 crew  Donna
pi_208182635
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:02 schreef Viezig het volgende:

[..]
Nee hoor, ik vind het heel begrijpelijk en stiekem baal ik er zelfs een beetje van dat ik het zelf niet durf. Maar het hoort niet! :T
Zou je mijn voorbeeld van die McD bon dan ook niet durven?

Ik vind het trouwens, heel eerlijk, wel slecht van Picnic dat dit nog altijd werkt. Je gaat mij niet vertellen dat ze het niet weten en dit is echt 2 minuutjes coden en syncen die hap. Dus dat geeft mij dan weer het idee dat ze het wel prima vinden.
Maarja, das misschien moreel niet top, nee.
pi_208182732
Ik gaf laatst bij de bemande kassa aan dat de prijs van een product op het schap niet klopte (moest meer betalen en de kassaprijs telt). Helaas dan, toch maar betaald. Kom ik er thuis achter dat de cassiere tijdens dat gesprekje een ander product niet gescand heeft. Als ik het in de winkel had gezien, had ik het gezegd. Maar nu ging ik er niet voor terug. Het compenseerde in mijn hoofd mooi voor dat misleidende prijskaartje :P
pi_208182734
Ik kocht altijd mijn dagelijkse multivitamines van Lucovitaal in de aanbieding bij de Aldi: 1+1 gratis voor potjes van 60 stuks voor ¤4,99 en ik zag tot mijn schrik dat ze daar nu ¤6,99 per potje waren. Bij Lucovitaal zelf zijn ze ook fiks duurder geworden, ook de grotere voordeelverpakking met 1+1 gratis, dus ik ben maar eens gaan kijken voor een alternatief.
Ben bij Hema beland waar ze nu 40% korting hebben als je er minimaal 3 koopt https://www.hema.nl/mooi-(...)-stuks-11402172.html en dat komt zelfs per dag nog iets goedkoper uit dan de oude aanbieding bij de Aldi.
  Moderator/colorchick dinsdag 28 februari 2023 @ 20:19:36 #230
382129 crew  Donna
pi_208182809
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:16 schreef Hupje het volgende:
Ik gaf laatst bij de bemande kassa aan dat de prijs van een product op het schap niet klopte (moest meer betalen en de kassaprijs telt). Helaas dan, toch maar betaald. Kom ik er thuis achter dat de cassiere tijdens dat gesprekje een ander product niet gescand heeft. Als ik het in de winkel had gezien, had ik het gezegd. Maar nu ging ik er niet voor terug. Het compenseerde in mijn hoofd mooi voor dat misleidende prijskaartje :P
Ja guilty. Ik zeg dan echt niks.

Voor de kerst bij Rituals ook. Die vrouw maar praten en de helft niet scannen. Een tas met 3 cadeaus en hoefde amper wat te betalen. Thanks he?! _O_
pi_208182938
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:13 schreef Donna het volgende:

[..]
Zou je mijn voorbeeld van die McD bon dan ook niet durven?

Ik vind het trouwens, heel eerlijk, wel slecht van Picnic dat dit nog altijd werkt. Je gaat mij niet vertellen dat ze het niet weten en dit is echt 2 minuutjes coden en syncen die hap. Dus dat geeft mij dan weer het idee dat ze het wel prima vinden.
Maarja, das misschien moreel niet top, nee.
Ik kan het voorbeeld van de McD zo snel niet terugvinden, maar waarschijnlijk zou ik daar te schijterig voor zijn, ja. :T

Het is inderdaad een complex onderwerp. Als ze op de hoogte zijn van het lek verwacht je dat ze het oplossen en zou het niet oplossen jou het idee kunnen geven dat ze het goed vinden. Maar dat is ook het geval met iets in je zak steken, zij het dat het daarbij veel duidelijker is.

Er zal wat jurisprudentie nodig zijn om exact duidelijk te maken hoe dit zit, maar ik vermoed dat, met de steeds toenemende automatisering van de samenleving, dat dit eerder richting op gaat van: "als je redelijkerwijs had kunnen weten dat dit niet de bedoeling was dan zit je fout".

Net als dat ik wel zou kunnen doen alsof ik niet snap dat je in een winkel moet betalen. Als ik dan wordt gepakt gewoon zeggen dat ik dacht dat scannen en betalen optioneel was. Dan zegt de rechter gewoon dat ik dat had moeten begrijpen.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:31:28 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208183001
En waar wordt dan aangegeven dat je per bestelling maximaal 1 code mag invoeren? Ik vind het vooralsnog nergens terug. Ik heb gekeken bij de algemene voorwaarden en in de app bij de voorwaarden vriendenkorting.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator/colorchick dinsdag 28 februari 2023 @ 20:34:39 #233
382129 crew  Donna
pi_208183063
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:27 schreef Viezig het volgende:

[..]
Ik kan het voorbeeld van de McD zo snel niet terugvinden, maar waarschijnlijk zou ik daar te schijterig voor zijn, ja. :T

Het is inderdaad een complex onderwerp. Als ze op de hoogte zijn van het lek verwacht je dat ze het oplossen en zou het niet oplossen jou het idee kunnen geven dat ze het goed vinden. Maar dat is ook het geval met iets in je zak steken, zij het dat het daarbij veel duidelijker is.

Er zal wat jurisprudentie nodig zijn om exact duidelijk te maken hoe dit zit, maar ik vermoed dat, met de steeds toenemende automatisering van de samenleving, dat dit eerder richting op gaat van: "als je redelijkerwijs had kunnen weten dat dit niet de bedoeling was dan zit je fout".

Net als dat ik wel zou kunnen doen alsof ik niet snap dat je in een winkel moet betalen. Als ik dan wordt gepakt gewoon zeggen dat ik dacht dat scannen en betalen optioneel was. Dan zegt de rechter gewoon dat ik dat had moeten begrijpen.
Dat is met korting (in percentages) idd ook zo. Ik herinner me een situatie met een smartphone of tablet super goedkoop en een eenpersoonsbed voor heel weinig. Dat is behoorlijk in het nieuws geweest toen. Waren ook online dingen trouwens.

Ik heb daar ook echt niet aan gedacht. Extra korting, het werkte gewoon, prima. Net als dat bij de Appie de bonus ook op de 35% korting stickers werkt en dan eerst de bonus eraf gaat en die 35% korting dan nog over de originele prijs. Ik heb werkelijk waar geen idee of dat zo hoort, maar het werkt wel. :P

Wat betreft de McD. Ik kreeg een kortingsbon voor flurries gratis steeds weer mee naaar huis ipv dat ze 'm in namen. Dus ik kon die bon keer op keer gebruiken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Donna op 28-02-2023 20:39:55 ]
pi_208187719

Mijn gasverbruik afgelopen jaren.
Kostte een hoop knaken om te isoleren, maar nu voelt het toch lekker.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 1 maart 2023 @ 09:25:22 #235
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208187744
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 09:23 schreef Vanyel het volgende:
[ afbeelding ]
_O_
Spoilers!
  Moderator/colorchick woensdag 1 maart 2023 @ 09:28:03 #236
382129 crew  Donna
pi_208187777
quote:
[ afbeelding ]
Super goed bezig!
pi_208189173
quote:
[ afbeelding ]
Oh wow, dat is zeker fijn. Je investering absoluut waard.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 1 maart 2023 @ 14:01:48 #238
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208191058
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn financiële spreadsheet is weer bijgewerkt. Ik heb de sheet ook verbeterd. Het is nu overzichtelijker en makkelijker bij te houden.
[..]
Cijfers van januari:

Boodschappen: ¤ 362,71
Afhaaleten: ¤ 108,85 (5 keer afgehaald)

Totaal per week: ¤ 108,82

Lekker begin *O*

Ik heb benieuwd hoe het deze maand zal gaan. We gaan binnenkort 2 weken verbouwen. Ik heb snacks en friet voor de airfryer en een kant en klaar maaltijd gekocht. De rest moet ik nog plannen.
Cijfers van februari:

Boodschappen: ¤ 287,63
Afhaaleten: ¤ 102,35 (7! keer afgehaald)

Totaal per week: ¤ 90,00.
Spoilers!
pi_208192416
quote:
[ afbeelding ]
2021 het huis wat meer open liggen voor de aanpassing en daarmee mee verbruik?
pi_208192428
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:19 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja guilty. Ik zeg dan echt niks.

Voor de kerst bij Rituals ook. Die vrouw maar praten en de helft niet scannen. Een tas met 3 cadeaus en hoefde amper wat te betalen. Thanks he?! _O_
Toch voelt dat voor mij ook al niet lekker.. Maar misschien is dat meer omdat ik zelf ook in de detailhandel zit. Iemand achter de kassa kan altijd een fout maken en het is daarbij wel prettig als dat aangegeven wordt, wel zo eerlijk. Sta daar nog wel weer anders in bij een groot concern, maar eigenlijk in dat ook onzin.
pi_208192429
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 16:03 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
2021 het huis wat meer open liggen voor de aanpassing en daarmee mee verbruik?
Nee heeeeel veel warm water.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208192438
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 16:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee heeeeel veel warm water.
Hoe dat zo? Want is echt een derde meer.. :s)
pi_208192447
Hier geen zuunige maand. Eigen risico zorg (+volledig vrijwillig eigen risico) van twee personen moeten betalen. Vorig jaar geen goed zorgjaar.
pi_208205067
Onze nieuwe vaatwasser werkt minder goed dan de vorige dus ik ga het poeder dat bijna op is maar eens vervangen door tabletten. Ik had al uitgevogeld dat ik bij de Action het goedkoopst uit zou zijn, maar nu zag ik net een aanbieding van Scoupy: 500 stuks alles-in-een tabletten voor ¤27,99, dus die heb ik maar besteld.
pi_208206510
Waarschijnlijk al bekend bij velen, maar ik wist dit dus nog niet :P

Nachtjes weg kun je beter bij het desbetreffende hotel of b&b boeken dan bij trivago of bookings.com. In ons geval scheelt het 15 euro per nacht.
pi_208207045
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 16:07 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier geen zuunige maand. Eigen risico zorg (+volledig vrijwillig eigen risico) van twee personen moeten betalen. Vorig jaar geen goed zorgjaar.
Heb je een hogere eigen risico gekozen? Ik kom eigenlijk nooit bij de dokter, dus ik ben van plan het eigen risico naar het maximum te gooien van 375 euro naar 850, en dan 20 euro sparen per maand op mijn zorgverzekering. Mocht ik voor iets kleins naar het ziekenhuis moeten, dan is dat meestal onder de 375 euro die ik standaard toch uit eigen zak moet betalen. En als ik 2 jaar gezond ben, dan heb ik al mijn toekomstige eigen risico van 875 er uit, aangezien ik dan 480 heb bespaard.
pi_208207405
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:00 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Heb je een hogere eigen risico gekozen? Ik kom eigenlijk nooit bij de dokter, dus ik ben van plan het eigen risico naar het maximum te gooien van 375 euro naar 850, en dan 20 euro sparen per maand op mijn zorgverzekering. Mocht ik voor iets kleins naar het ziekenhuis moeten, dan is dat meestal onder de 375 euro die ik standaard toch uit eigen zak moet betalen. En als ik 2 jaar gezond ben, dan heb ik al mijn toekomstige eigen risico van 875 er uit, aangezien ik dan 480 heb bespaard.
Je kunt je zorgverzekering weer aanpassen per 1-1-2024. Als je nooit gebruik maakt van zorg (of zo weinig dat je toch niet boven de 350 euro uitkomt) kan het lonen om veel eigen risico te nemen. Maar: als je dan kosten maakt, moet je die 850 euro (maximaal) wel in 1 keer betalen.
Als je kunt, zou ik dus dit jaar alvast dat bedrag sparen, zodat je het volgend jaar klaar hebt liggen. Stel, je neemt veel eigen risico en je breekt in februari je been, dan heb je pas 40 euro gespaard en kom je misschien in betalingsproblemen.
pi_208207632
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:32 schreef Hupje het volgende:

[..]
Je kunt je zorgverzekering weer aanpassen per 1-1-2024. Als je nooit gebruik maakt van zorg (of zo weinig dat je toch niet boven de 350 euro uitkomt) kan het lonen om veel eigen risico te nemen. Maar: als je dan kosten maakt, moet je die 850 euro (maximaal) wel in 1 keer betalen.
Als je kunt, zou ik dus dit jaar alvast dat bedrag sparen, zodat je het volgend jaar klaar hebt liggen. Stel, je neemt veel eigen risico en je breekt in februari je been, dan heb je pas 40 euro gespaard en kom je misschien in betalingsproblemen.
Helemaal mee eens. Dank u voor de reply!
pi_208219960
Netflix verlaagde in Kroatie en andere Balkanlanden haar tarief naar 9.99 euro voor het 4k abonnement. Dat is 6 euro goedkoper dan het Nederlandse tarief. Omdat Kroatie in de EU ligt, kun je je Nederlandse creditcard daar probleemloos toevoegen.

Wel wat duurder dan via Turkije, maar wel 6 euro goedkoper dan in Nederland voor exact hetzelfde en geen gezeik met wel/niet accepteren creditcard.

Abonnement opzeggen, 1 dag afwachten, VPN op Kroatie, naar Netflix surfen en heractiveren en 6 euro maandelijks korting op Netflix 4k

Prijzen aldaar: basic: 4.99 euro, standard 7.99 euro, premium 9,99 euro per maand
pi_208220081
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waarschijnlijk al bekend bij velen, maar ik wist dit dus nog niet :P

Nachtjes weg kun je beter bij het desbetreffende hotel of b&b boeken dan bij trivago of bookings.com. In ons geval scheelt het 15 euro per nacht.
Deze dame is ook een creatieve denker:
https://www.ad.nl/geld/on(...)een-upgrade~a4563fee

Het is soms zo simpel! En eerlijk is eerlijk, waarom zou je het niet proberen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')