Ik hoop dat Ferrari het organisatorisch voor elkaar heeft en dat McLaren echt kan aansluiten. Mercedes mag van mij nog een jaartje niet meedoen.quote:Op maandag 6 februari 2023 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zou mij echt verbazen als ze vanaf dag 1 meedoen om de overwinningen, als je hun progressie ziet van afgelopen jaar lijkt het nog steeds dat ze het niet helemaal weten, dus of ze nu meteen met een voltreffer komen, ik denk het niet.
McLaren was best wel ver weg afgelopen jaar, dat wordt moeilijk, dan zie ik toch in Mercedes een grotere uitdager.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik hoop dat Ferrari het organisatorisch voor elkaar heeft en dat McLaren echt kan aansluiten. Mercedes mag van mij nog een jaartje niet meedoen.
Meestal was hij iets vetter deze periode door ffies losser omgaan met dieet en feestjes. Unwinden.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij is wel gewicht kwijt, als dat met de auto ook gelukt is dan staan ze er goed voor.
Bijkomend nadeel voor McLaren is dat de in gebruik name van de eigen nieuwe windtunnel uitgesteld is ivm de financiële/corona perikelen afgelopen jaren.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
McLaren was best wel ver weg afgelopen jaar, dat wordt moeilijk, dan zie ik toch in Mercedes een grotere uitdager.
Er waren in december wat strandvakantie foto's van Max waar hij er (voor een F1 coureur zijnde) aardig mals uitzag.quote:Op maandag 6 februari 2023 13:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meestal was hij iets vetter deze periode door ffies losser omgaan met dieet en feestjes. Unwinden.
Valt op. Nu dus niet. Naja, minder. Zie hem er niet voor aan helemaal geen biertje te pakken.
![]()
Beiden deden dat toen.,. Rosberg ging bijv. vlak voor de wedstrijd naar het toilet en hield die bezet zodat hamilton niet nog even voor de wedstrijd kon pissenquote:Op maandag 6 februari 2023 12:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij heeft inderdaad al de psychologische bullshit van zijn teamgenoot adequaat gepareerd.
Ik zie liever coureurs die dat niet nodig heben, zoals ene Max Verstappen.
1 podium vorig jaar voor McLaren. Vergeet dat maar gewoon, die gaan op eigen kracht geen race winnen.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
McLaren was best wel ver weg afgelopen jaar, dat wordt moeilijk, dan zie ik toch in Mercedes een grotere uitdager.
Ik zie Aston Martin wel een stap maken maar die komen van nog verder weg dus zullen ook niet direct meedoen om de podiumplekken.quote:Op maandag 6 februari 2023 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
1 podium vorig jaar voor McLaren. Vergeet dat maar gewoon, die gaan op eigen kracht geen race winnen.
Ik denk ook dat de slechte auto van McLaren de reden was dat Ricciardo zo tegenviel. Daniel is misschien niet zo goed als-ie zelf denkt, maar opeens zo slecht scoren is ook raar. Bij Renault deed-ie het nog best aardig.quote:Op maandag 6 februari 2023 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
1 podium vorig jaar voor McLaren. Vergeet dat maar gewoon, die gaan op eigen kracht geen race winnen.
Ook zo'n beetje de enige tijd dat het kan voor die gasten, december.quote:Op maandag 6 februari 2023 13:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Bijkomend nadeel voor McLaren is dat de in gebruik name van de eigen nieuwe windtunnel uitgesteld is ivm de financiële/corona perikelen afgelopen jaren.
Ze moeten nu nog gebruik maken van de voormalige Toyota F1 windtunnel in Keulen.
[..]
Er waren in december wat strandvakantie foto's van Max waar hij er (voor een F1 coureur zijnde) aardig mals uitzag.
Het is er weer snel af lijkt het.
Ik had hem toch liever tegen/met Gasly gezien, Tsunoda verslaan zegt nog niet zo heel veel.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Deze Nyck gaat beastmode activeren.
[ twitter ]
Slechte auto of gewoon een die niet aan de wensen van Ricciardo voldeed? Norris kon er aardig mee overweg in ieder geval, zeker in 2021 toen Ricciardo het ook niet goed deed.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de slechte auto van McLaren de reden was dat Ricciardo zo tegenviel. Daniel is misschien niet zo goed als-ie zelf denkt, maar opeens zo slecht scoren is ook raar. Bij Renault deed-ie het nog best aardig.
En nu met een nieuwe teambaas en een rookie als 2e rijder moet ik ook nog zien of ze die auto snel beter weten te krijgen. Lijkt me een lastig verhaal.
Als hij Tsunoda niet kan verslaan is hij zo weer weg. En anders is het Tsunoda die kan wieberen.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik had hem toch liever tegen/met Gasly gezien, Tsunoda verslaan zegt nog niet zo heel veel.
Ja, ik geloof ook wel dat Ricciardo misschien niet zo flexibel is. En waarschijnlijk is Lando ook veel beter dan Daniel. Maar ik denk ook dat die auto van McLaren enorm problematisch was, in elk geval op sommige circuits.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:52 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Slechte auto of gewoon een die niet aan de wensen van Ricciardo voldeed? Norris kon er aardig mee overweg in ieder geval, zeker in 2021 toen Ricciardo het ook niet goed deed.
Alles beter dan tweede rijder spelenquote:Op maandag 6 februari 2023 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik geloof ook wel dat Ricciardo misschien niet zo flexibel is. En waarschijnlijk is Lando ook veel beter dan Daniel. Maar ik denk ook dat die auto van McLaren enorm problematisch was, in elk geval op sommige circuits.
Ik verheug me al op de psychiatrische hersenkronkels van beide wanneer Russell weer beter is dan Hamilton.quote:Op maandag 6 februari 2023 01:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wel in de racerij, niet in het zeiken, afleiden en de psychologische spelletjes van Toto en Hamilton. Verziekt echt een stuk plezier.
We zien al veel langer dat coureurs bepaalde dingen in een auto nodig hebben om zo goed voor de dag te komen als ze zijn. Die McLaren heeft dan weer moeilijke remmen en een losse voorkant geloof ik, terwijl Ricciardo het goed deed met een losse achterkant en remmen die hem vertrouwen gaven.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:52 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Slechte auto of gewoon een die niet aan de wensen van Ricciardo voldeed? Norris kon er aardig mee overweg in ieder geval, zeker in 2021 toen Ricciardo het ook niet goed deed.
Nog niet echt. Heb nu te veel om handen om de F1 echt goed te volgenquote:Op maandag 6 februari 2023 01:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
En? Jullie al een beetje zin in het nieuwe seizoen ?
Maar als Tsunoda hem verslaat is het wel meteen duidelijk.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik had hem toch liever tegen/met Gasly gezien, Tsunoda verslaan zegt nog niet zo heel veel.
Vergeet ook niet dat Norris gewoon een verschrikkelijk goede coureur is. Zet die in een Ferrari en Leclerc lijkt een Formule W coureur. Ik ben er van overtuigd dat Norris de enige is die zich echt kan meten met de meervoudig WK op de grid van dit moment. Beter dan Russell, beter dan Leclerc, beter dan Sainz. Ik doe niet graag aan coureurtje raten, maar dat is echt hoe ik het zie op basis van hoe ze presteren met het materiaal dat ze ter beschikking krijgen. Wellicht is het met Russell closer dan met de rest.quote:Op maandag 6 februari 2023 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We zien al veel langer dat coureurs bepaalde dingen in een auto nodig hebben om zo goed voor de dag te komen als ze zijn. Die McLaren heeft dan weer moeilijke remmen en een losse voorkant geloof ik, terwijl Ricciardo het goed deed met een losse achterkant en remmen die hem vertrouwen gaven.
Ik denk dat voor teams de truc is om twee coureurs bij elkaar te vinden met dezelfde voorkeur en dan de auto daar dan ook aan te laten voldoen. Wat het is ook een beetje afwachten natuurlijk, als je dan een auto maakt die precies tegenovergesteld is aan de voorkeur van beide coureurs wordt het een zwaar seizoen.
Norris was in ieder geval niet beter dan Russell in de Formule 2quote:Op maandag 6 februari 2023 19:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat Norris gewoon een verschrikkelijk goede coureur is. Zet die in een Ferrari en Leclerc lijkt een Formule W coureur. Ik ben er van overtuigd dat Norris de enige is die zich echt kan meten met de meervoudig WK op de grid van dit moment. Beter dan Russell, beter dan Leclerc, beter dan Sainz. Ik doe niet graag aan coureurtje raten, maar dat is echt hoe ik het zie op basis van hoe ze presteren met het materiaal dat ze ter beschikking krijgen. Wellicht is het met Russell closer dan met de rest.
Zijn laatste zinnen in het filmpje van doe gewoon normaal, ben ik helemaal mee eensquote:
Daar gaat een batterij in voor extra pk'squote:
Vond jij Norris echt zoveel beter dan Sainz bij McLaren? Volgens mij ontliepen die elkaar niet zoveel. Natuurlijk had Sainz meer ervaring maar Norris zat al langer bij Mclaren (testrijder). Norris heeft volgens mij ook wel de neiging om te barsten onder druk.quote:Op maandag 6 februari 2023 19:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat Norris gewoon een verschrikkelijk goede coureur is. Zet die in een Ferrari en Leclerc lijkt een Formule W coureur. Ik ben er van overtuigd dat Norris de enige is die zich echt kan meten met de meervoudig WK op de grid van dit moment. Beter dan Russell, beter dan Leclerc, beter dan Sainz. Ik doe niet graag aan coureurtje raten, maar dat is echt hoe ik het zie op basis van hoe ze presteren met het materiaal dat ze ter beschikking krijgen. Wellicht is het met Russell closer dan met de rest.
Daar is over nagedacht.quote:
Norris is een stuk jonger, en hoe goed is Sainz nu echt?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 08:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vond jij Norris echt zoveel beter dan Sainz bij McLaren? Volgens mij ontliepen die elkaar niet zoveel. Natuurlijk had Sainz meer ervaring maar Norris zat al langer bij Mclaren (testrijder). Norris heeft volgens mij ook wel de neiging om te barsten onder druk.
Sainz is een goede coureur (maar geen wereldtop) maar ik vind dat Leclerc dat duidelijker maakt dan dat Norris dat deed. Dus om Norris zomaar boven Leclerc te plaatsen vind ik nogal wat.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Norris is een stuk jonger, en hoe goed is Sainz nu echt?
Dat is ook niet wat ik bedoelde eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Sainz is een goede coureur (maar geen wereldtop) maar ik vind dat Leclerc dat duidelijker maakt dan dat Norris dat deed. Dus om Norris zomaar boven Leclerc te plaatsen vind ik nogal wat.
Sainz is wel wereldtop hoor, het is maar net hoe groot je de top maakt, de beste dit moment lijkt me Verstappen, daaronder Leclerc, Hamilton en Alonso misschien nog, daaronder Sainz, Russell, Norris.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Sainz is een goede coureur (maar geen wereldtop) maar ik vind dat Leclerc dat duidelijker maakt dan dat Norris dat deed. Dus om Norris zomaar boven Leclerc te plaatsen vind ik nogal wat.
Daarom, ik vind van de huidige grid Verstappen, Leclerc en Hamilton wereldtop, dat Sainz daar niet bij hoort heeft Leclerc duidelijker laten zien dan een Norris in mijn optiek. Norris, Sainz en Russel zijn top maar (nog) geen wereldtop.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sainz is wel wereldtop hoor, het is maar net hoe groot je de top maakt, de beste dit moment lijkt me Verstappen, daaronder Leclerc, Hamilton en Alonso misschien nog, daaronder Sainz, Russell, Norris.
Maar goed het blijft toch moeilijk om dat te bepalen dus een ander lijstje kan best, al lijkt me Verstappen op #1 wel onomstreden.
Dit. Van wereldtop verwacht ik dat ze hun teammaat verslaan. Sainz doet dat niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Daarom, ik vind van de huidige grid Verstappen, Leclerc en Hamilton wereldtop, dat Sainz daar niet bij hoort heeft Leclerc duidelijker laten zien dan een Norris in mijn optiek. Norris, Sainz en Russel zijn top maar (nog) geen wereldtop.
Ik vond Russell niet echt minder dan Hamilton afgelopen seizoenquote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Daarom, ik vind van de huidige grid Verstappen, Leclerc en Hamilton wereldtop, dat Sainz daar niet bij hoort heeft Leclerc duidelijker laten zien dan een Norris in mijn optiek. Norris, Sainz en Russel zijn top maar (nog) geen wereldtop.
Ik mis de bunnyquote:
Laat Norris eerst maar eens een jaartje in een winnende auto rijden. Russell is behoorlijk door de mand gezakt afgelopen jaar, maar Norris heeft de kans nog niet eens gehad om zich te bewijzen. Hij heeft Ricciardo alle hoeken van de baan laten zien, en dat is ondanks zijn slechte resultaten toch echt geen pannenkoek.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat kan, maar 1 zege maakt je nog geen wereldtopper. 7 Wereldtitels wel, maar das mijn mening.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik vond Russell niet echt minder dan Hamilton afgelopen seizoen
Russell door de mand gezakt? Vind ik wel meevallen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laat Norris eerst maar eens een jaartje in een winnende auto rijden. Russell is behoorlijk door de mand gezakt afgelopen jaar, maar Norris heeft de kans nog niet eens gehad om zich te bewijzen. Hij heeft Ricciardo alle hoeken van de baan laten zien, en dat is ondanks zijn slechte resultaten toch echt geen pannenkoek.
Waarvan 6 met een dominante Mercedes. Met een iets minder dominante auto wordt het meteen een stuk moeilijker. En Russell heeft imho laten zien het gevecht met Hamilton aan te kunnen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat kan, maar 1 zege maakt je nog geen wereldtopper. 7 Wereldtitels wel, maar das mijn mening.
Als Russell door de mand is gevallen, is Hamilton dat ook. Russell was niet minder afgelopen jaar.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laat Norris eerst maar eens een jaartje in een winnende auto rijden. Russell is behoorlijk door de mand gezakt afgelopen jaar, maar Norris heeft de kans nog niet eens gehad om zich te bewijzen. Hij heeft Ricciardo alle hoeken van de baan laten zien, en dat is ondanks zijn slechte resultaten toch echt geen pannenkoek.
Russell heeft er behoorlijk wat van de baan gereden. En omdat zijn teamgenoot dat deed in de race dat Mercedes eindelijk eens de snelste was, heeft ie die GP gewonnen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Russell door de mand gezakt? Vind ik wel meevallen.
Ricciardo heeft een heel beroerd seizoen gereden, om daarom Norris om te dopen tot wereldtop gaat mij te ver. Norris is top, (nog) geen wereldtop.
Daar ben ik het ook mee eensquote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als Russell dor de mand is gevallen, is Hamilton dat ook. Russell was niet minder afgelopen jaar.
Ook zonder een dominante Mercedes heeft Hamilton laten zien races en kampioenschappen te kunnen winnen. Bij McLaren met Alonso als teammaat bijv.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Waarvan 6 met een dominante Mercedes. Met een iets minder dominante auto wordt het meteen een stuk moeilijker. En Russell heeft imho laten zien het gevecht met Hamilton aan te kunnen.
Zo zie je maar hoe moeilijk dat bepalen is, Hamilton is wel over z'n top, net als Alonso, Russell zit nog wel rek in naar boven dus dat kan hij dit jaar laten zien.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ook zonder een dominante Mercedes heeft Hamilton laten zien races en kampioenschappen te kunnen winnen. Bij McLaren met Alonso als teammaat bijv.
Hamilton geen wereldtop vinden omdat de Mercedes waarin hij reed dominant was, is natuurlijk een drogreden. Russell heeft 1 seizoen laten zien met een 37-jarige Hamilton mee te kunnen (en dan nog voornamelijk in de eerste helft van het seizoen).
Fan of geen fan van Hamilton, hem geen wereldtopper vinden vind ik echt niet gepast.
Russell heeft fouten gemaakt, maar door de mand gevallen is overtrokken. 1 DNF (Silverstone) en voor de rest reteconsistent (meer top 5 finishes dan Verstappen bijv.)quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Russell heeft er behoorlijk wat van de baan gereden. En omdat zijn teamgenoot dat deed in de race dat Mercedes eindelijk eens de snelste was, heeft ie die GP gewonnen.
Ik zeg ook niet dat hij geen wereldtop is. Alleen komt dat niet door zijn 7 wereldtitels (waarvan 6 in een dominante auto).quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ook zonder een dominante Mercedes heeft Hamilton laten zien races en kampioenschappen te kunnen winnen. Bij McLaren met Alonso als teammaat bijv.
Hamilton geen wereldtop vinden omdat de Mercedes waarin hij reed dominant was, is natuurlijk een drogreden. Russell heeft 1 seizoen laten zien met een 37-jarige Hamilton mee te kunnen (en dan nog voornamelijk in de eerste helft van het seizoen).
Fan of geen fan van Hamilton, hem geen wereldtopper vinden vind ik echt niet gepast.
Een persoonlijke voorkeur om onderscheid te maken tussen top (Russell, Norris, Sainz) en wereldtop (Hamilton, Verstappen en Leclerc) is niet moeilijk maar een kwestie van de criteria die je eraan stelt.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo zie je maar hoe moeilijk dat bepalen is, Hamilton is wel over z'n top, net als Alonso, Russell zit nog wel rek in naar boven dus dat kan hij dit jaar laten zien.
Want 4de in het kampioenschap en 35 punten boven Hamilton geeindigd?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:56 schreef Nattekat het volgende:
Russell is behoorlijk door de mand gezakt afgelopen jaar....
Tsja, had Hamilton maar niet zo dom moeten doen.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 12:15 schreef Nattekat het volgende:
Russell heeft er behoorlijk wat van de baan gereden. En omdat zijn teamgenoot dat deed in de race dat Mercedes eindelijk eens de snelste was, heeft ie die GP gewonnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |