abonnement Unibet Coolblue
pi_207886372
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:16 schreef lily het volgende:

[..]
Die reacties op het viva forum zijn vaak tenenkrommend.
Ik lees ook mee op het vivaforum met EHV en moet bekennen dat ik heel vaak moet lachen om de obsessie betreffende de oud-deelnemers fam Nagelkerke. En nu de grefofamilie Jelies. Ook hun huis bekeken op Funda, uit nieuwsgierigheid. Zou er niet dood willen gevonden worden. Dan nog liever het gatenkaas huis van Nagelkerke.
pi_207886417
Ik ken die familie Nagelkerke helemaal niet. Toen keek ik nog niet.
pi_207886432
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:41 schreef lily het volgende:
Ik ken die familie Nagelkerke helemaal niet. Toen keek ik nog niet.
Erg makkelijk terug te zoeken op de npo, ze hebben maar een seizoen meegedaan.
pi_207886930
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik kijk daar nu vaker vanwege de plannen van de Jelies, want ik ben wel nieuwsgierig! Voor de rest nauwelijks. Ik trek dat geouwehoer daar over de Nagelkerkjes wat al eeuwen aan de gang is zeer slecht. Eens in de zoveel maanden slinger ik dat topic eens aan en dan zijn ze altijd onderwerp van gesprek :O 8)7
Het is bizar dat iemand die je (naar ik aanneem) niet kent, je zo kan bezighouden.
  maandag 6 februari 2023 @ 22:30:29 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207887266
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 22:11 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Het is bizar dat iemand die je (naar ik aanneem) niet kent, je zo kan bezighouden.
Kijk maar uit! Als je hier kritiek geeft ga je vervolgens daar over de tong.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 februari 2023 @ 16:57:42 #56
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207995692
https://www.tvgids.nl/nie(...)k#Echobox=1676370072

Kraantjes komen terug op tv met eigen serie
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_207995954
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:57 schreef Ynske het volgende:
https://www.tvgids.nl/nie(...)k#Echobox=1676370072

Kraantjes komen terug op tv met eigen serie
Kijk, dat vind ik nou leuk. Iets zegt me dat het ook iets te maken heeft met de Jelies.
pi_207999358
Ik denk dat de speculaties over de Jelies inmiddels een behoorlijk eigen leven zijn gaan leiden en inmiddels zelf de woning in Tollembeek kunnen betrekken.
Ze zullen zelf wel naar buiten brengen wat er is wanneer ze dat zelf willen. En zo niet dan niet.
  Spellchecker zaterdag 18 februari 2023 @ 17:48:58 #59
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208047647
Hond Borre van fam Jelies dood aangetroffen in mestput; we zijn er enorm kapot van
quote:
Anderhalve week is de familie Jelies, bekend van Een huis vol, op zoek geweest naar hun hondje Borre. Vanmorgen brachten ze zelf het nieuws dat het dier is overleden nadat hij in een mestput terecht is gekomen. ‘We zijn er allemaal enorm kapot van.’

Hoe Borre in de put is belandt is vooralsnog niet duidelijk. ‘Door de sterke ammoniaklucht moet hij onmiddellijk bedwelmd zijn geraakt’, zo laat de familie weten. Ondanks het feit dat Borre enorm gemist gaat worden door het gezin, zijn ze blij dat het dier niet geleden heeft.

Eerder bestond het vermoeden dat Borre was meegenomen door iemand die hem wilde gebruiken als fokhond. Dat laatste zat er sowieso niet in omdat de hond gecastreerd is. De familie uit Tollebeek dacht dat het dier daarna door zijn kapers was losgelaten om van hem af te zijn en ergens rond zou zwerven.

Ook de familie waar Borre het laatste jaar was is verdrietig na de vondst van het geliefde dier. ‘Maar we zijn wel dankbaar dat we afscheid mogen en kunnen nemen van lieve Borr.’ Op Instagram kwamen al duizenden steunbetuigingen binnen na de oproep om uit te kijken naar de hond. Ook nu bekend is dat Borre overleden is stromen de reacties binnen.
:{
pi_208047902
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:57 schreef Ynske het volgende:
https://www.tvgids.nl/nie(...)k#Echobox=1676370072

Kraantjes komen terug op tv met eigen serie
Het zal wel op discovery plus zijn.
pi_208047910
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:22 schreef amaranta het volgende:
Ik denk dat de speculaties over de Jelies inmiddels een behoorlijk eigen leven zijn gaan leiden en inmiddels zelf de woning in Tollembeek kunnen betrekken.
Ze zullen zelf wel naar buiten brengen wat er is wanneer ze dat zelf willen. En zo niet dan niet.
Heb je ook gelijk in. Afwachten maar.
pi_208047920
RIP doggo
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208079410
De Jelies gaan naar Spanje!

quote:
Vandaag een heerlijke dag gehad .
Na een druk ochtendje met bellen en regelen🤭.
Johan was zaterdag ochtend gebeld door de plaatselijke radio zender van urk.
En daar werd gevraagt wat onze plannen waren.
Nu heeft Johan in zijn enthousiasme verteld wat we allemaal gaan doen.
Tenminste wat in de planning ligt en wat we zodra ons huis is verkocht gaan doen.
Aan gezien het deze avond ook in de plaatselijke krant terecht gekomen is kunnen we het jullie natuurlijk niet ontnemen om het ook te vertellen.
En om de vele speculaties te voorkomen willen we graag met jullie delen wat de plannen zijn.
Wij als gezin dromen al jaren ervan om naar Spanje te emigreren .
En nu is dit in november onverwachts op ons pad gekomen om dit te realiseren.
Nu hebben we al het één en ander op het oog in spanje.
Maar kunnen en willen we die pas bezichtigen als het huis ook daadwerkelijk verkocht is .
Vandaar dat wij het ook niet eerder naar buiten wilde brengen omdat dit als gezin een hele grote stap is .
Maar wij hebben dit al maanden / jaren op het oog om dit ooit te kunnen doen.
Niet verwacht dat dat afgelopen november in eens op ons pad kwam ,want anders we uiteraard niet de kinderen van school gehaald .
Onze droom is om daar als gezin wat op te bouwen.
Om een nieuw avontuur te beleven.
Wij houden jullie natuurlijk op de hoogte van alle stappen die we gaan nemen .
En advies is altijd welkom als het maar goed bedoelde adviezen zijn.
En geen beren die op een weg komen ,want die hebben we zelf allemaal al besproken.
En krijgen al veel hulp met de stappen die we gaan zetten.
Er zitten een paar leuke foto's bij van afgelopen zaterdag.
Want toen waren we gezellig bij de kraantjes .
Wat hebben we een fantastische middag gehad , zoveel raakvlakken wat we hebben 😃.
Wij willen ze natuurlijk als gezin heel veel sterkte en succes wensen en dat ze een mooie tijd mogen krijgen in Luxemburg.
En wij hopen ze in mei te bezoeken in Luxemburg omdat we dan heerlijk weer een weekje op een vakantie gaan in walsdorf🥰..
Allemaal nog een hele fijne avond en alvast weltrusten of genacht allemaal.
Veel liefs van ons🥰.
#weeslief #respect De Kraantjes
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Spellchecker maandag 20 februari 2023 @ 20:03:21 #64
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208079513
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:59 schreef PoesInDoos het volgende:
De Jelies gaan naar Spanje!
[..]

Niet verwacht :o

Niet qua taal en niet qua kerk.


Ben wel benieuwd!
pi_208079590
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:03 schreef maily het volgende:

[..]
Niet verwacht :o

Niet qua taal en niet qua kerk.

Ben wel benieuwd!
En het spreekt met moeite ABN en moet nu Spaans gaan leren :'(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Spellchecker maandag 20 februari 2023 @ 20:07:41 #66
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208079630
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:06 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
En het spreekt met moeite ABN en moet nu Spaans gaan leren :'(
Si ....


Zal wel een Hollandsche camping worden, met Christelijke insteek ....
pi_208079696
Zijn ze überhaupt ooit in Spanje geweest?
  maandag 20 februari 2023 @ 20:27:08 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208080061
Mijn hemel.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208080307
Ik hoor Johan al Spaans praten :')

Ik wil niet heel negatief doen en ik gun het ze van harte, maar ik geef het een jaar. Max.
pi_208080322
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208080395
Ik vind de “arme Aida” berichten ook behoorlijk overdreven.
Ik wens haar een leven vol Sven, maar op je 14de is dit toch gewoon kalverliefde. Ik hoop voor haar dat ze nu niet al voor de rest van dr leven aan dezelfde persoon vast zit.

Zou raar zijn als (sowieso in het algemeen, los van de familie Jelies)
a) ze vanwege een verkering van 2 14 jarigen mee-emigreren
b) ze vanwege een verkering van 2 14 jarigen hun plannen on hold zouden zetten en hier zouden blijven
pi_208080447
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:10 schreef amaranta het volgende:
Zijn ze überhaupt ooit in Spanje geweest?
Nou ja, dat dus. Ik heb niet alle seizoenen gezien hoor maar ik zag de fam. Kraan diverse keren in Luxemburg op vakantie zijn. Fam. Jelies ging bij mijn weten naar Oostenrijk.
  Spellchecker maandag 20 februari 2023 @ 20:52:17 #73
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208080541
Ik blijf ook maar steeds SBS 6 horen. Ik vind dat een beetje moeilijk te geloven. Zo'n commerciële zender rijmt niet echt met het geloof. Maargoed, ik had Spanje ook niet verwacht :')
  Spellchecker maandag 20 februari 2023 @ 20:53:40 #75
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208080555
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik blijf ook maar steeds SBS 6 horen. Ik vind dat een beetje moeilijk te geloven. Zo'n commerciële zender rijmt niet echt met het geloof. Maargoed, ik had Spanje ook niet verwacht :')
Ja dat SBS6 snap ik (ook) helemaal niet ....
  maandag 20 februari 2023 @ 21:16:41 #76
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208080860
Ik kan me er echt niets bij voorstellen. Ik kreeg afgelopen seizoen ook een beetje het idee dat het de kinderen allemaal niet heel makkelijk afgaat op school, dus emigreren naar Spanje lijkt me dan een hele opgave (bijvoorbeeld qua taal).

Maar bij ik vertrek blijkt weleens dat de kinderen juist goed aarden enzo dus misschien vinden ze het daar wel fantastisch.
pi_208080958
Eh whut :o _O-
  Spellchecker maandag 20 februari 2023 @ 21:23:12 #78
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Spellchecker maandag 20 februari 2023 @ 21:42:43 #79
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208081247
Ik vond dit artikel van 1 april 2020:

Met z'n tienen naar Spanje

quote:
Johan en Janneke Jelies uit Tollebeek hebben acht kinderen: Jennie, Aida, Jantine, Albertine, Harrie, Carolien, Janna en Williene. Als het aan vader Johan ligt, wonen ze in de toekomst allemaal op loopafstand van het ouderlijk huis. ”We zijn heel hecht als gezin en dat proberen we zo lang mogelijk vast te houden.”

De garderobe in de hal van de familie Jelies is een regelrechte blikvanger. Aan een meterslange stalen rail hangen tientallen jassen in allerlei kleuren en maten aan knaapjes. Op even brede schoenenplanken staan eveneens tientallen paren schoenen geparkeerd, van klein tot groot, van zomerse instappers tot warm gevoerde snowboots. Het royale systeem werkt perfect, vindt moeder Janneke (36). „Hoe meer jassen erbij kwamen, hoe onhandiger het werd om ze over elkaar heen te hangen. Nu heeft iedereen overzicht.”

De meisjesjassen en -schoenen hebben de overhand: het Tollebeekse gezin telt naast vader en moeder zeven dochters en één zoon. Met vier zussen boven en drie onder zich, zit de 6-jarige Harrie er warmpjes bij. Samen met zijn oudste zus Jennie (13) zit hij aan de ovale eettafel in de knusse woonkeuken. De griep heerst en heeft ook Harrie en Jennie in zijn greep.

Jennie mist haar voetbaltraining van die avond. Drie keer in de week staat ze op het voetbalveld in Tollebeek. Op de jongste twee na zitten alle kinderen op voetbal. Een bewuste actie, volgens vader Johan (42). „Onze kinderen gaan naar de reformatorische Eben-Haëzerschool in Emmeloord en hebben daar hun contacten. Om ook de kinderen in de buurt te leren kennen, hebben we gekozen om ze op een sport te doen. Dat werd voetbal, want er is weinig anders in het dorp.”

OPPASSEN
Janneke haalt een huilende Williene uit bed. „Die wordt ook ziek”, stelt ze bezorgd vast. Bij zus Jennie op schoot drogen de waterlanders van de 1-jarige snel op. Hun acht kinderen houden Johan en Janneke ook een groot deel van de avonden bezig. Jennie gaat als oudste doordeweeks als laatste van de kinderen naar bed, rond halftien. Ze geniet van het moment samen met haar ouders. „Als het overdag druk is, denk ik aan ’s avonds”, grinnikt Jennie. „Dan is het weer mijn beurt.”

Jennie knuffelt haar jongste zusje. „Ik vind het wel chill dat we met veel zijn”, vindt ze. Het lijkt mij saai als je maar met z’n tweeën zou zijn.” Een ander voordeel vindt Jennie dat er altijd iemand is. „Op de basisschool had ik niet zo veel vriendinnen. Ik vond het daarom fijn om met m’n zusjes om te gaan en met hen dingen te doen. Heel soms gaan mijn vader en moeder ’s avonds samen weg, dan mag ik oppassen. En als er iets is met de anderen, kalmeer ik hen.”

Haar ouders herkennen de zorgzaamheid van hun oudste dochter. „Jennie voelt zich heel verantwoordelijk voor de anderen”, knikt Johan. „Daar letten we goed op, ze mag helpen, maar ze is ook kind. Het moet niet zo zijn dat ze als oudste altijd beschikbaar moet zijn voor de anderen.”

URK
Albertine (9) stapt de woonkeuken in. Met rode wangen deelt ze de resultaten van haar voetbaltraining mee. Janneke zet voor haar vierde dochter een bord met boterhammen op de keukentafel en reageert intussen in rap en onvervalst Urkers op Albertines betoog. Ze mogen dan al veertien jaar in Tollebeek wonen, als geboren Urkse verloochent Janneke haar afkomst niet. Ook de kinderen spreken een aardig woordje Urker dialect.

Als Jantine (10) en Aida (12) niet veel later thuiskomen, is het achttal compleet. Janneke regisseert de avondroutine. „Johan, wil jij de kleintjes op bed leggen?” Harrie sputtert wat. „We kijken morgen hoe jij je voelt. Als het niet opknapt, blijf je nog thuis”, stelt Janneke hem gerust. Tevreden loopt Harrie met z’n vader mee. Carolien (4) en Janna (2) krijgen na een „genacht” een dikke knuffel van hun moeder en rennen ook de trap op.

Na een intensieve training hebben de voetbalzussen nog trek. Croissants, een plak cake en een banaan; ze doen zich te goed aan wat er voorhanden is. Aida geniet zichtbaar van de levendigheid. „Ik vind het heel leuk dat we zeven meisjes en één jongen hebben”, bekent ze. „Toen Williene vorig jaar geboren werd, wisten we vooraf niet of het een jongen of meisje zou zijn. Zeven meisjes vind ik echt bijzonder.”

Als tweede in de rij trekt Aida regelmatig op met Jennie. Maar ook met de iets jongere Jantine klikt het goed. „Ik vind het vooral heel gezellig dat we met veel zijn”, lacht Aida. „Soms denk ik: het mag wel iets zachter, dan zijn Janna en Williene bijvoorbeeld druk. En de kleintjes willen altijd graag met me stoeien. Je hebt altijd wel iemand met wie je kunt spelen.”

TABLET
Onenigheid komt in de beste families voor en dus ook in huize Jelies. „Dat is ook normaal”, vindt Johan. „Toch zijn wij heel blij dat ze onderling goed met elkaar overweg kunnen.” Johan en Janneke proberen zo veel mogelijk samen als gezin te doen. En dat heeft een goede invloed op de sfeer onderling, volgens Johan. „We wandelen heel veel, bijvoorbeeld op zondagmiddag. Soms wordt er dan onenigheid uitgepraat. En we ontmoeten andere wandelaars met wie we soms zomaar ineens gesprekken over het geloof hebben.” Janneke grimast. „Jij spreekt iedereen aan.” Johan lacht. „Da’s waar. Ik praat zelfs nog tegen een lantaarnpaal.”

Johan is ook van de creatieve invallen. „De jongsten fop ik bijvoorbeeld door als ze het niet zien 20 eurocent vooruit te gooien op het bospad; als zij de muntjes vinden, zijn ze helemaal blij en verrast.” Ontsteld staart Aida haar vader aan. „Echt waar? Ik dacht dat ik een geluksvogel was als ik geld vond.” Johan buldert van het lachen.

Veel buiten zijn voorkomt volgens vader en moeder Jelies onder andere dat hun kinderen te veel op hun tablets zijn gericht. Johan grinnikt. „Wij waren ervan overtuigd dat onze kinderen pas op hun 16e een tablet of mobiele telefoon zouden krijgen, maar daar moesten we van terugkomen. Jennie moet een behoorlijk eind naar school fietsen en het is hier best afgelegen, dus zij kreeg een telefoon toen ze naar de middelbare school ging.”

LOSLATEN
Aida wandelt een rondje met de grieperige Williene. Janneke vangt een huilende Carolien op die voor de tweede keer naar beneden komt. „Ik zie dat je heel moe bent, ga maar lekker slapen”, troost Janneke haar.

Johan en Janneke genieten heel bewust van het heden. Over de toekomst wil met name Janneke liever nog niet nadenken. „Ik ben wat minder goed in loslaten dan Johan”, erkent ze. Die knikt „Ik heb er vertrouwen in dat ze uiteindelijk hun eigen weg vinden. Ik hoop dat ze de juiste keuzes maken.” Ondeugend kijkt hij zijn oudste dochter aan. „Met wat voor man mag jij thuiskomen, Jennie?” Die giechelt. „Een rijke.” Johan knikt. „En wat doet-ie voor de kost?” „Hij is boer”, somt ze op. „Juist. Dan kan je vader z’n karretje bij hem kwijt. En wat moet-ie zeker zijn?” „Gelovig”, sluit Jennie het vragenvuur af. Johan knikt lachend. Voor vader en moeder Jelies is geloofsopvoeding van essentieel belang. Het gezin is aangesloten bij de christelijke gereformeerde kerk De Schuilplaats in Urk. „Meestal gaan er drie ’s morgens mee en drie ’s middags. Als ze niet meegaan, weten ze dat we thuis meeluisteren met de preek”, legt Janneke uit. „Wij kunnen niet anders dan het voorleven en hopen en bidden dat ze de Heere God Zelf nodig krijgen en ook de voeding van het geloof.”

Als gezinsleden zingen ze veel en bespreken ze wat ze met elkaar uit de Bijbel lezen. Johan probeert zo veel mogelijk uit te leggen in voor de kinderen begrijpelijke taal. „Ik kan niet wachten op kritische vragen, die ongetwijfeld zullen komen. Dan kun je hen voor je gevoel echt helpen.”

STEENTJES
Een bijzondere herinnering die ze als gezin koesteren, is de zomervakantie van 2018. In hun busje van zeventien jaar oud reden Johan en Janneke hun gezin naar het Spaanse Valencia. Daar vierden ze twee weken vakantie in een villa. „De hechtheid was onbeschrijflijk”, vindt Johan. „We waren alleen met ons gezin en de enige telefoon die mee was, gebruikten we alleen voor de route. Ik krijg een heel warm gevoel als ik terugdenk aan die tijd.” De reacties op het kindertal bleven niet uit. „Vaak werden de kinderen snel geteld”, grinnikt Janneke. „En dan kregen wij de vraag of ze echt allemaal van één moeder waren. Maar dat maken we ook in Nederland mee.”

Johan en Janneke hopen in de toekomst meer van dergelijke herinneringen te verzamelen. Hoe ze de toekomst voor zich zien? Janneke kijkt nadenkend. „Voor een groot gezin zijn we heel hecht, en dat proberen we zo lang mogelijk vast te houden. Hoe meer kinderen we kregen, hoe meer ik me realiseerde dat je ook meer zorgen krijgt. Maar we weten dat ons leven in Gods hand ligt en ook de toekomst is door Hem bepaald.”

Johan knikt. Dan lacht hij breed. „Het mooiste zou wel zijn als ze allemaal in Tollebeek zouden blijven wonen. Ik hoop dat ik later vanaf ons dak met acht steentjes alle huizen van m’n kinderen kan raken. Ik zie al voor me dat ik op m’n oude dag hun tuintjes schoffel en een deurklink repareer. Heerlijk lijkt me dat.”
pi_208081268
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 20:42 schreef amaranta het volgende:
Ik vind de “arme Aida” berichten ook behoorlijk overdreven.
Ik wens haar een leven vol Sven, maar op je 14de is dit toch gewoon kalverliefde. Ik hoop voor haar dat ze nu niet al voor de rest van dr leven aan dezelfde persoon vast zit.

Zou raar zijn als (sowieso in het algemeen, los van de familie Jelies)
a) ze vanwege een verkering van 2 14 jarigen mee-emigreren
b) ze vanwege een verkering van 2 14 jarigen hun plannen on hold zouden zetten en hier zouden blijven
In die gelovige kringen weet je het maar nooit. Denk dat er genoeg aan hun 1e verkering blijven plakken.
Op Viva denken ze dat Sven + zijn gezin meegaan naar Spanje.
pi_208081300
Ze zien/voelen hun oudste kinderen al een beetje “uitflapperen” en proberen zo het boeltje bij elkaar te houden.
pi_208089342
Geloof het ook pas als ik het zie. Zijn wel heel erg verbonden met die regio + redelijk wereldvreemd voor zo'n grote move.

Die gasten spreken al geen Nederlands laat staan dat ze Spaans leren.
blablablabla
  Spellchecker dinsdag 21 februari 2023 @ 16:46:58 #83
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208089438
Zou Johan zelf een ( kleine) geloofsgemeenschap gaan oprichten?
Christelijke camping misschien?

En ik zie dit artikel: Fam. Jelies emigreert naar Spanje; zoeken wat meer rust
quote:
De familie Jelies laat haar geliefde Urk en Tollebeek over een paar maanden achter zich. Vader Johan en moeder Janneke gaan met negen kinderen naar Spanje emigreren. Het gezin, dat bekend is van de tv-hit Een huis vol, zette onlangs het huis in Tollebeek al te koop. ,,Ons vertrek staat los van de serie.”
Zelf verder klikken want premium artikel.
pi_208089790
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:44 schreef CocoinColorado het volgende:

[..]
In die gelovige kringen weet je het maar nooit. Denk dat er genoeg aan hun 1e verkering blijven plakken.
Op Viva denken ze dat Sven + zijn gezin meegaan naar Spanje.
Tuurlijk niet! Waarom zouden ze.

Dit las ik daarover
"Dat de een na oudste nog een vriendje heeft hier, vindt hij ook niet echt een probleem. Die komt vast ook langs daar".
pi_208089810
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:59 schreef PoesInDoos het volgende:
De Jelies gaan naar Spanje!
[..]

Ze willen zeker in Ik Vertrek
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Spellchecker dinsdag 21 februari 2023 @ 17:25:26 #86
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208090110
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 17:16 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Tuurlijk niet! Waarom zouden ze.

Dit las ik daarover
"Dat de een na oudste nog een vriendje heeft hier, vindt hij ook niet echt een probleem. Die komt vast ook langs daar".
Romantisch
pi_208090172
Gaat Jenny op de scooter?
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 19:52:40 #89
155227 crew  Guppy
dus
pi_208091771
Ik vind het wel interessant dat we ze in de serie werkelijk nog NOOIT over Spanje gehoord hebben, en nu opeens deze move :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_208091942
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 19:52 schreef Guppy het volgende:
Ik vind het wel interessant dat we ze in de serie werkelijk nog NOOIT over Spanje gehoord hebben, en nu opeens deze move :D
Nee, ze hebben ooit Spanje wel genoemd. Dat ze er weleens op vakantie zijn geweest en het zo'n mooi land vinden en vraag nog eens op vakantie zouden gaan met alle kinderen. Maar niet dat ze er wilde wonen
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 20:01:24 #91
155227 crew  Guppy
dus
pi_208091964
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:00 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Nee, ze hebben ooit Spanje wel genoemd. Dat ze er weleens op vakantie zijn geweest en het zo'n mooi land vinden en vraag nog eens op vakantie zouden gaan met alle kinderen. Maar niet dat ze er wilde wonen
Ja, dat bedoelde ik meer inderdaad. Een vakantie is echt wel iets anders dan een hele verhuizing. Ik dacht, als die ooit nog eens gaan verhuizen, gaan ze écht op Urk wonen :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Spellchecker dinsdag 21 februari 2023 @ 20:11:56 #92
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208092241
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:00 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Nee, ze hebben ooit Spanje wel genoemd. Dat ze er weleens op vakantie zijn geweest en het zo'n mooi land vinden en vraag nog eens op vakantie zouden gaan met alle kinderen. Maar niet dat ze er wilde wonen
#79
  woensdag 22 februari 2023 @ 12:34:11 #93
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_208099360
Ik vind de familie Jelies in Een Huis Vol 1 van de leukste gezinnen. Maar met dat wat we hier en daar gezien hebben de afgelopen jaren, vraag ik mij af of dit wel een goede stap is voor hen. Ik snap het is aan hen.
Maar als je aangeeft zelf dat niet alle kinderen even goed meekomen op school, dat ze daarom voor een school met minder aandacht voor het geloof en meer voor leerprestaties kiezen.... dan is de keuze voor een ander land met een andere taal iets wat lastig met elkaar te combineren is (in mijn hoofd dus).
Verder zijn ze er op hun geloofsgemeenschap en hun vrienden en familie gericht. En dan ga je ineens alleen met je gezin ergens zitten eigenlijk zonder vangnet aldaar.
Ik weet niet of ze weten wat de stap inhoudt naast elke dag lekker weer.......

Maar anderzijds; het zal vast via Insta en via een reallifesoap iets ergens te volgen te zijn. Dus uiteindelijk levert het weer leuk entertainment op.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 20:04:07 #94
155227 crew  Guppy
dus
pi_208104418
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:11 schreef maily het volgende:

[..]
#79
Ja, precies. Een vakantie dus. Maar da's wel écht wat anders dan er wonen en ik hoop dat ze dat inzien. Verder wens ik ze uiteraard alle goeds :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Spellchecker woensdag 1 maart 2023 @ 07:26:57 #95
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208186743
Dochter van Een huis vol familie Jelies moet noodgedwongen relatie opgeven
quote:
Eerder maakte de familie Jelies uit Een Huis Vol hun emigratieplannen naar Spanje bekend. En daarvoor heeft de tweede dochter van het gezin haar relatie moeten opgeven, zo vertelt vader Johan in het radioprogramma De Lunchroom van Groot Nieuws Radio.

De familie verhuist van het dorpje Tollebeek naar Alicante in Spanje om hun emigratiedroom waar te maken. „We hebben altijd al die verlangens gehad om in Spanje te gaan wonen. Het blijft maar borrelen”, aldus Johan.

Johan en Janneke Jelies vonden het van belang wat de kinderen ervan vonden om voor altijd naar het zonovergoten Spanje te verhuizen. „Ze waren direct enthousiast” Al is het voor de tweede dochter een lastige situatie, aangezien zij een relatie in Nederland heeft. „Ik zei tegen haar: ’Moeten we dan om die verkering met z’n allen thuisblijven?’ Maar dat was dan ook niet nodig”, vertelt Johan.

Het gezin beloofde hun fans onlangs op de hoogte te houden van hun avonturen, ze zijn zelfs al benaderd voor een reallifesoap. „Maar of er een programma aankomt? Dan geef ik gewoon een hele dikke knipoog.”
pi_208188151
De Jelies hebben een interview gegeven in de Gelderlander. Het is een premium artikel. Dus ik probeer het even samenvatten.

Johan zegt dat een vertrek naar Spanje is beginnen te ontstaan in 2018 nog voordat ze op televisie te zien waren. De grote drijfveer is om meer met zijn gezin te zijn. De cultuur en het sfeertje van Spanje spreekt hen erg aan. Het heeft heel erg veel van Urk weg. Het is typisch Urk om zondagmiddag, een dutje te doen. Dat is echt een soort siësta. Ze zoeken meer rust. De familiebanden zijn daar heel hecht. Ze eten net als Spanjaarden vaak laat en houden van eten. Op Urker verjaardagen worden om 22.00 uur ook nog allemaal karbonades gegeten, aldus Johan.

Johan is misschien wel van plan om dingen te maken, zoals tiny houses en dan te verkopen. Ze willen op huizenjacht in de regio rond Valencia en Alicante. Het liefs met appartementen die ze kunnen verhuren zodat mensen die het niet zo breed hebben tegen een kleine vergoeding bij hen kunnen logeren.

De kinderen gaan in Spanje gewoon weer op voetbal en ze zoeken als gelovig gezin een kerk op. Ze zijn sociaal goed en Johan denkt dat ze snel mensen zullen vinden waar ze de liefde mee kunnen delen. Er zijn ook wat gezinnen uit Urk in het gebied. Als er Spaanse cultuurfeesten zijn, gaat hij daar meteen naartoe. Johan wil Spanjaard worden. Ze zijn ook druk bezig om de Spaanse taal te leren. Johan zegt dat het gezin niet vies is van hard werken en hebben veel vertrouwen dat alles goed komt. Als de kinderen uiteindelijk hun geluk ergens anders willen vinden is dat ook prima.

Johan zegt ook dat ze wat overwaarde op het huis hebben en kunnen het daarom financieel redden om de stap te maken. Het vertrek naar Spanje staat los van de serie zegt hij eerlijk gezegd.. Dat ze worden gevolgd zou goed kunnen, maar willen ze nog niet bevestigen.
  woensdag 1 maart 2023 @ 10:18:09 #97
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208188503
quote:
Nou nou nou. De relatie opgeven. Wat een toestand zeg.
pi_208188536
Maar als ik het artikel zo lees komt het allemaal niet helemaal uitgedacht over. Ik ben benieuwd. Als een tv zender ze gaat volgen ga ik zeker kijken.
  woensdag 1 maart 2023 @ 10:22:14 #99
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_208188557
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 10:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

Maar als ik het artikel zo lees komt het allemaal niet helemaal uitgedacht over. Ik ben benieuwd. Als een tv zender ze gaat volgen ga ik zeker kijken.
En Johan heeft een ietwat vertekend beeld van Spanje. Met z’n siësta.
pi_208188573
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 10:22 schreef amaranta het volgende:

[..]
En Johan heeft een ietwat vertekend beeld van Spanje. Met z’n siësta.
Vooral dat het lijkt op Urk :? Hoe kom je tot die conclusie?


Ik hoop dat ze de kinderen goed voorbereid hebben en niet gezegd hebben dat het op Urk lijkt. Dat slaat gewoon nergens op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')