Grappige is dat van alle 3 (behalve Gasunie) alle groten in buitenlandse handen zijn. Duits, Zweeds, Japans, Amerikaansquote:Op donderdag 2 februari 2023 21:55 schreef quo_ het volgende:
[..]
Even 3 nieuwe staatsbedrijven oprichten. Een oliemaatschappij, een gasbedrijf en een elektriciteitsbedrijf die allemaal de doelstelling hebben om de nederlandse burger te beschermen tegen buitenlands graaigedrag. De winsten komen ten goede aan de staatskas en daarmee aan alle burgers.
Ik word meteen klant bij alle drie.
Ik zit voor het gas bij engie, en dat is Frans.quote:Op donderdag 2 februari 2023 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Grappige is dat van alle 3 (behalve Gasunie) alle groten in buitenlandse handen zijn. Duits, Zweeds, Japans, Amerikaans
Ja preciesquote:Op donderdag 2 februari 2023 22:10 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik zit voor het gas bij engie, en dat is Frans.
En gasunie is al een staatsbedrijf en heeft een geheel andere rol dan de gasleveranciers die ons op dit moment uitwringen.
Dat betekend dus dat een litertje benzine 20ct naar beneden kan. Doe daat de 'tijdelijke' 11ct bij die ooit als kwartje verkocht werd en je betaald gewoon een ok prijs voor je tank.quote:Op donderdag 2 februari 2023 21:12 schreef tjoptjop het volgende:
Beetje paniek om niks wat mij betreft hoor, $42 miljard winst op $380 miljard omzet, dat is een marge van 11%.
20 cent?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 00:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat betekend dus dat een litertje benzine 20ct naar beneden kan. Doe daat de 'tijdelijke' 11ct bij die ooit als kwartje verkocht werd en je betaald gewoon een ok prijs voor je tank.
Dus: fuck you shell
Ja, de sociaal democraat zal vast voor meer winst voor grote oliebedrijven zijn.quote:Op donderdag 2 februari 2023 16:00 schreef Nielsch het volgende:
Het nieuwsbericht in de OP moet een hoop mensen zoals @:Ettovanbelgie toch grote deugd doen! Dit is namelijk een mooi voorbeeld van een bedrijf dat fiscale voordelen ontvangt waar die intens vervelende klimaatdrammers van XR zo graag van af willen.
Ze zijn de kerosine vergeten.quote:Op donderdag 2 februari 2023 13:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar zit vooral gigantisch veel belasting op
Dat is die geweldige vrije markt werking.quote:Op donderdag 2 februari 2023 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Grappige is dat van alle 3 (behalve Gasunie) alle groten in buitenlandse handen zijn. Duits, Zweeds, Japans, Amerikaans
Wat? Wacht! Het gebeurt wel eens vaker dat bedrijven winst maken?!!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 04:04 schreef raptorix het volgende:
Jullie weten nog dat dat tijdens de coronja crisis de prijs van olie negatief was? en OEI winst maken, het zou niet veel gekker moeten worden dat bedrijven dat doen.
Ja en die GEVEN ze aan aandeelhouders ipv aan het goede doel!!quote:Op vrijdag 3 februari 2023 04:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat? Wacht! Het gebeurt wel eens vaker dat bedrijven winst maken?!!
De VVD heeft het Shell natuurlijk nog nooit lastig gemaakt. Denk je echt dat ze dat nu wel hadden gedaan?quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja snap jij dat? NL had kunnen meedelen in een mega winst van ettelijke miljarden.
Neem als voorbeeld Frankrijk van macron
https://fd.nl/politiek/14(...)jven-in-ubb3aaWTLNWR
[..]
Verlies rechtszaak milieu defensie en aankomend is de grootste reden.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 07:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
De VVD heeft het Shell natuurlijk nog nooit lastig gemaakt. Denk je echt dat ze dat nu wel hadden gedaan?
Alle grote bedrijven uit nederland! Das supertofquote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:03 schreef VEM2012 het volgende:
Het is maar goed dat Klaver cs dit bedrijf de grens heeft overgejaagd, anders hadden we weer miljarden aan winstbelasting gekregen waar we geen bestemming voor weten.
Want al deze winst wordt in Nederland belast?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:03 schreef VEM2012 het volgende:
Het is maar goed dat Klaver cs dit bedrijf de grens heeft overgejaagd, anders hadden we weer miljarden aan winstbelasting gekregen waar we geen bestemming voor weten.
Dividendbelasting maar ook indirect enorme omzetten en bijhorende belastingenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Want al deze winst wordt in Nederland belast?
Shell betaalde helemaal geen winstbelasting in belastingparadijs Nederland.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:03 schreef VEM2012 het volgende:
Dat wel, maar hij had het expliciet over winstbelasting.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dividendbelasting maar ook indirect enorme omzetten en bijhorende belastingen
11% marge, benzine prijs van rond de 1,85-2,00, dan kom ik rond de 20ct uit.quote:
De communist is tegen marktwerking.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 02:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, de sociaal democraat zal vast voor meer winst voor grote oliebedrijven zijn.
Wat een achterlijke post dit.
Pure jaloezie/afgunstquote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:09 schreef ludovico het volgende:
Communisten die tégen volatiele winsten en tégen risico nemen door private partijen zijn ben ik niet zo een fan van, het valt me tegen hoe weinig ze worden tegengesproken.
Partij X maakt winst, so what, de aandeelhouder heeft er risico voor gelopen, had dan zelf de aandelen gekocht? Of als groene stichting als Shell zo nodig groener moet worden?
Jawel, Ewald Engelen.quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:49 schreef Mortaxx het volgende:
En toch hoor je nooit iemand over de winst-prijsspiraal
Tis nogal simpel gedacht wel alleen. Die winsten van Shell worden o.a. (hoewel ik dat op dit moment minder zeker zou weten dan X jaar terug) uitgedeeld aan allerhande personen met een pensioenpotje (100% werkend Nederland ofzo).quote:
Al deden ze het niet.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis nogal simpel gedacht wel alleen. Die winsten van Shell worden o.a. (hoewel ik dat op dit moment minder zeker zou weten dan X jaar terug) uitgedeeld aan allerhande personen met een pensioenpotje (100% werkend Nederland ofzo).
En de idioot die al zijn spaargeld in Shell gestoken heeft loopt ook risico dat Shell helemaal niet lekker gaat.
Als je een "olie-bril" zou hebben die vuurrood uit zou stralen bij productiemiddelen die vervaardigd zijn met hulp van olie.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:17 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Al deden ze het niet.
Lekker met zijn allen overmatig consumeren ten bate van het kapitalisme en dan haten op een bedrijf dat capituleert
Rijklinksquote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je een "olie-bril" zou hebben die vuurrood uit zou stralen bij productiemiddelen die vervaardigd zijn met hulp van olie.
En je zou op bezoek gaan bij je gemiddelde extinction rebellion demonstratie, zou je pijn krijgen aan je ogen.
Die mensen zijn zo schathemeltje hypocriet, maar dermate onbewust dat ze het zelf niet in de gaten hebben.
Is daar een term voor?
Shell betaalde geen belasting over hun winsten in Nederland.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:03 schreef VEM2012 het volgende:
Realismequote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je een "olie-bril" zou hebben die vuurrood uit zou stralen bij productiemiddelen die vervaardigd zijn met hulp van olie.
En je zou op bezoek gaan bij je gemiddelde extinction rebellion demonstratie, zou je pijn krijgen aan je ogen.
Die mensen zijn zo schathemeltje hypocriet, maar dermate onbewust dat ze het zelf niet in de gaten hebben.
Is daar een term voor?
Je weet dat de brandstof zelf maar iets van een kwart is van wat je aan de pomp betaald? 5 cent dus ongeveer, bij Coca-Cola komen ze daarvoor hun bed niet uit.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
11% marge, benzine prijs van rond de 1,85-2,00, dan kom ik rond de 20ct uit.
Niet leren rekenen vroeger?
Noem je nou onze koning nu 'die idioot'. Dankzij Rutte hoeft deze 'idioot' nog steeds geen fictief rendement van 6,17% over zijn Shell-aandelenbezit te rekenen, hoewel een kamermeerderheid dat wel vindt. .quote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis nogal simpel gedacht wel alleen. Die winsten van Shell worden o.a. (hoewel ik dat op dit moment minder zeker zou weten dan X jaar terug) uitgedeeld aan allerhande personen met een pensioenpotje (100% werkend Nederland ofzo).
En de idioot die al zijn spaargeld in Shell gestoken heeft loopt ook risico dat Shell helemaal niet lekker gaat.
Ik vind dat er een nieuwe internationale regel moet komen dat de winst belast dient te worden in het land in verhouding van hun omzet. Als Shell 3% van de omzet in Nederland behaalt, dan moet ook 3% van de winst met Nederlandse vennootschapsbelasting belast worden.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:23 schreef HSG het volgende:
[..]
Shell betaalde geen belasting over hun winsten in Nederland.
En ook niet in Londen.
Deels klopt dat, er worden plastics, asfalt en andere producten gemaakt van olie maar dat is van een klein percentage.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is daar een term voor?
Juist, doch, deze personages vliegen ook gewoon lekker de wereld over en komen naar een demonstratie met een ander vervoersmiddel dan een paard.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Deels klopt dat, er worden plastics, asfalt en andere producten gemaakt van olie maar dat is van een klein percentage.
~90% van de ruwe olie wordt uiteindelijk gebruikt als brandstof en voegt CO2 toe.
Ach, ik ben voor het ontwikkelen en kweken van labvlees maar dat maakt me geen vegetariër.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Juist, doch, deze personages vliegen ook gewoon lekker de wereld over en komen naar een demonstratie met een ander vervoersmiddel dan een paard.
Hypocrisie steekt gewoon niet lekker af en terecht overigens.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ach, ik ben voor het ontwikkelen en kweken van labvlees maar dat maakt me geen vegetariër.
Het is makkelijk om iemand met idealen daar altijd maar op aan te vallen, het leidt lekker af van de boodschap.
Het valt niet mee om in deze wereld niet hypocriet te zijn, daarom mag je nog wel streven naar en protesteren voor verandering.
Zo schoon is een paard overigens ook niet, zo'n beest heeft niet bepaald een katalysator.
Zoals ik zeg, het wordt vaak gebruikt door mensen met een andere mening om de discussie te verstoren en van het onderwerp af te leiden.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hypocrisie steekt gewoon niet lekker af en terecht overigens.
Nou waar gaan we het over hebben?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zoals ik zeg, het wordt vaak gebruikt door mensen met een andere mening om de discussie te verstoren en van het onderwerp af te leiden.
Punt is dat dat prima moet kunnen en dat men ook prima het huidige welvaarts niveau wilt behouden en andere zaken ook belangrijk zijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, het wordt vaak gebruikt door mensen met een andere mening om de discussie te verstoren en van het onderwerp af te leiden.
Ik weet niet van iedere actievoerder hoe deze woont, leeft, of ze een auto hebben, wat deze verbruikt, hoeveel ze vliegen, of ze vliegen, of ze zonnepanelen hebben, of ze een boom geplant hebben, of ze huisdieren hebben, kinderen, etc.
Maar wat is dan het motief om het niet over het onderwerp te hebben maar alleen over een Petrol t-shirt of Nike schoenen van één van de actievoerders? Had het een trui van wol van biologische schapen moeten zijn en klompen van gerecycled pallethout?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Punt is dat dat prima moet kunnen en dat men ook prima het huidige welvaarts niveau wilt behouden en andere zaken ook belangrijk zijn.
Maar dan tegelijkertijd extremistische dingen naroepen dat loopt niet lekker. Dus terecht hoor, maar komt niet integer of bewust over.
Ik vind het hele streven krankjorum om 2025 fossiel vrij bullcrap te prediken, gezien dit onrealistische wereldbeeld in de realiteit ongekend leed zou opleveren. Daarnaast zijn de uiters dus ook nog eens hypocriet, want geen zwervers in een boomhut.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar wat is dan het motief om het niet over het onderwerp te hebben maar alleen over een Petrol t-shirt of Nike schoenen van één van de actievoerders? Had het een trui van wol van biologische schapen moeten zijn en klompen van gerecycled pallethout?
Je moet vaak hoog inzetten om een paar doelen te behalen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind het hele streven krankjorum om 2025 fossiel vrij bullcrap te prediken, gezien dit onrealistische wereldbeeld in de realiteit ongekend leed zou opleveren. Daarnaast zijn de uiters dus ook nog eens hypocriet, want geen zwervers in een boomhut.
Vraag me dus af wat het nut precies is om extinction in zijn uitingen serieus te nemen.
Als je dat lostrekt van mensen die willen dat "de politiek" meer doet aan X prima. Die lopen vast ook mee.
Haha, daar is hij weer.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:03 schreef VEM2012 het volgende:
Niet? Het klinkt extreem.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je moet vaak hoog inzetten om een paar doelen te behalen.
Fossielvrij in 2050 klinkt niet zo ambitieus natuurlijk.
Het is andersom. Shell kreeg een vergoeding van de nlse staat omdat ze bijna geen gas meer mogen winnen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:00 schreef tjoptjop het volgende:
Heeft Shell eigenlijk al het bonnetje voor de schade in Groningen voldaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |