abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207907569
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:49 schreef Farenji het volgende:

[..]
Zoals?

Nostr daarentegen is al helemaal uitontwikkeld en klaar voor het grote publiek natuurlijk.
Het probleem is nogal altijd de schaling en moderatie, nu zal Nostr daar ook tegenaan gaan lopen maar ik verwacht dat die het iets handiger gaan oplossen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207907587
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:52 schreef Korenfok het volgende:

[..]
De voor en nadelen van decentraliseerde servers.
Precies dit ja, overigens heb ik op bepaalde gebieden ook wel mijn bedenkingen bij Nostr waar men niet heel goed over heeft nagedacht, het probleem is dat als je nu al vrij hard specs maakt, dat je het in toekomst niet zomaar fixed zonder breaking changes.
pi_207907670
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Precies dit ja, overigens heb ik op bepaalde gebieden ook wel mijn bedenkingen bij Nostr waar men niet heel goed over heeft nagedacht, het probleem is dat als je nu al vrij hard specs maakt, dat je het in toekomst niet zomaar fixed zonder breaking changes.
Dat heb je met elke api natuurlijk, ook die van twitter. Maar met goede semantic versioning is dat op zich geen probleem. Bij breaking changes een nieuwe major version, en natuurlijk de oude versie ook nog een tijdje ondersteunen.
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:08:07 #254
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207907711
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is nogal altijd de schaling en moderatie
100% afhankelijk van de instance die je kiest. Er zijn genoeg communities waar dit prima op orde is.
pi_207907714
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:03 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat heb je met elke api natuurlijk, ook die van twitter. Maar met goede semantic versioning is dat op zich geen probleem. Bij breaking changes een nieuwe major version, en natuurlijk de oude versie ook nog een tijdje ondersteunen.
Dat snap ik, maar ik doelde meer dat men nu werkt via websockets, ik heb daar qua schaling minder goede ervaringen mee, daarnaast denk ik dat de manieren om spam/dos aan te pakken niet goed gemplementeerd zijn.
pi_207907738
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:08 schreef Tijn het volgende:

[..]
100% afhankelijk van de instance die je kiest. Er zijn genoeg communities waar dit prima op orde is.
Je zegt het zelf al, afhankelijk van de instance die je kiest. Kortom zit je toch weer te kloten met verschillende communities. Ik zeg het je eerlijk, ik heb er ook niet een directe oplossing voor.
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:11:13 #257
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207907757
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je zegt het zelf al, afhankelijk van de instance die je kiest. Kortom zit je toch weer te kloten met verschillende communities. Ik zeg het je eerlijk, ik heb er ook niet een directe oplossing voor.
Ik denk dat er helemaal geen oplossing nodig is, omdat er ook niet echt een probleem is.
pi_207907814
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
We zijn veel te veel gewend aan 1 oppermachtig bedrijf die mondiaal voor iedereen een uniforme beleving biedt maar zoiets heb je buiten internet natuurlijk nergens. Je kiest ook een stad of dorp om in te wonen, een school om je kind naartoe te brengen, een cafe om mensen te zien, etc, net zoals je een mastodon instance kiest die bij je past.
pi_207907848
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:15 schreef Farenji het volgende:

[..]
We zijn veel te veel gewend aan 1 oppermachtig bedrijf die mondiaal voor iedereen een uniforme beleving biedt maar zoiets heb je buiten internet natuurlijk nergens. Je kiest ook een stad of dorp om in te wonen, een school om je kind naartoe te brengen, een cafe om mensen te zien, etc, net zoals je een mastodon instance kiest die bij je past.
Ja eens, overigens is het concept al veel en veel ouder, maar helaas nooit echt goed van de grond gekomen: https://en.wikipedia.org/wiki/Diaspora_(social_network)
pi_207907924
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:15 schreef Farenji het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Op het internet heb ik toch ook keuzevrijheid of ik Twitter of Mastodon wilt gebruiken? Mocht ik meer interactie zoeken, dan communiceer ik via de internetstad waar haast iedereen zit, of ik kies voor interactie met mensen uit het internetdorp.
De enige echte.
pi_207907938
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja eens, overigens is het concept al veel en veel ouder, maar helaas nooit echt goed van de grond gekomen: https://en.wikipedia.org/wiki/Diaspora_(social_network)
Klopt. Met diaspora heb ik zelf nooit veel gedaan. Het leuke van mastodon is wel dat het deel uitmaakt van een groter protocol, ActivityPub dat inmiddels wel veel navolging heeft gekregen.
pi_207907958
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:23 schreef Rnie het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Op het internet heb ik toch ook keuzevrijheid of ik Twitter of Mastodon wilt gebruiken? Mocht ik meer interactie zoeken, dan communiceer ik via de internetstad waar haast iedereen zit, of ik kies voor interactie met mensen uit het internetdorp.
Je mist echt volledig het punt.
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:29:18 #263
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207907998
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:24 schreef Farenji het volgende:

[..]
Klopt. Met diaspora heb ik zelf nooit veel gedaan. Het leuke van mastodon is wel dat het deel uitmaakt van een groter protocol, ActivityPub dat inmiddels wel veel navolging heeft gekregen.
O.a. Wordpress, Tumblr en Post.news zijn bezig hun systemen compatible te maken met ActivityPub. Zou echt cool zijn als in de toekomst al dit soort sites met elkaar kunnen praten je op Mastodon iemand op Tumblr kan volgen bv. Dat maakt alternatieven voor de grote platforms een stuk kansrijker denk ik.
pi_207908085
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:26 schreef Farenji het volgende:

[..]
Je mist echt volledig het punt.
Geen idee, je zegt dat op het internet de gewenning is ontstaan dat het merendeel gebruikt maakt van 1 oppermachtig bedrijf (lees: gewoonte) die iedereen een uniforme beleving biedt en dat dat buiten het internet eigenlijk niet aan de orde is. Dit betwijfel ik. ;)

Ik snap wel wat je probeert te zeggen met die instances hoor, maar tegenwoordig kan je op Twitter mooie lijstjes met users maken (die ook als tab includen naast je For You/Following), dat een aparte instance met dito volgers eigenlijk overbodig is voor de massa.

[ Bericht 6% gewijzigd door Rnie op 08-02-2023 16:09:55 ]
De enige echte.
pi_207908265
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:35 schreef Rnie het volgende:

[..]
Geen idee, je zegt dat op het internet de gewenning is ontstaan dat het merendeel gebruikt maakt van 1 oppermachtig bedrijf (lees: gewoonte) die iedereen een uniforme beleving biedt en dat dat buiten het internet eigenlijk niet aan de orde is.

Dit betwijfel ik. ;)
Het gaat om het verschil tussen gecentraliseerde diensten en gedistribueerde diensten. Iedereen gebruikt dezelfde twitter apps die allemaal via dezelfde centrale twitter servers werken. Alles is gesloten en je kan niet je eigen twitter server opzetten.

Met mastodon kan dat wel. Je kan je eigen implementatie schrijven op je eigen server en gewoon deel van het netwerk worden. Net zoals dat werkt met het postsysteem of het telefoonsysteem. Dat is ook niet gecentraliseerd. Maar omdat tegenwoordig bijna alles in handen is van grote bedrijven en dus gecentraliseerd is (twitter, facebook, tiktok, instagram, netflix, youtube, etc etc) is men daar zo aan gewend dat men de instances van mastodon opeens vreemd en eng vindt. Dit terwijl het internet eerst ook volledig gedistribueerd was. Protocollen zoals tcp, smtp, http die nog steeds de basis vormen van het internet zijn volledig gedistribueerd en ook heel erg vergelijkbaar met mastodon/activitypub.
pi_207908521
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:53 schreef Farenji het volgende:
Maar omdat tegenwoordig bijna alles in handen is van grote bedrijven en dus gecentraliseerd is (twitter, facebook, tiktok, instagram, netflix, youtube, etc etc) is men daar zo aan gewend dat men de instances van mastodon opeens vreemd en eng vindt.
Mensen vinden het ogenschijnlijk niet vreemd en eng. Mensen geven er geen fuck om en zien er geen meerwaarde in. En dat is klaarblijkelijk het merendeel van de gebruikers op Twitter, anders waren ze waarschijnlijk allang voorgoed vertrokken imo.

Het lijkt mij dat mensen dit op grote schaal helemaal niet erg vinden dat "iets" gecentraliseerd is. Dit heeft dus ook niet met een gewenningskwestie te maken imo.

[ Bericht 3% gewijzigd door Rnie op 08-02-2023 17:24:53 ]
De enige echte.
pi_207908661
Wat zijn mensen toch getriggerd door Twitter dat je er zolang over kunt keuvelen. :')
Vakman pur sang
  woensdag 8 februari 2023 @ 16:31:53 #269
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207908703
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat zijn mensen toch getriggerd door Twitter dat je er zolang over kunt keuvelen. :')
Wat ben jij toch getriggerd door mensen die over Twitter keuvelen B-)
pi_207908718
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:19 schreef Rnie het volgende:
Mensen geven er geen fuck om en zien er geen meerwaarde in.
JIJ geeft er geen fuck om en ziet er geen meerwaarde in.
pi_207909560
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:32 schreef Farenji het volgende:

[..]
JIJ geeft er geen fuck om en ziet er geen meerwaarde in.
Vanwaar deze kwalificatie? :X Heb ik dat gezegd? :?
De enige echte.
pi_207910034
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:25 schreef Rnie het volgende:

[..]
Vanwaar deze kwalificatie? :X Heb ik dat gezegd? :?
Tussen de regels door zeker wel ja.
pi_207910149
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:54 schreef Farenji het volgende:

[..]
Tussen de regels door zeker wel ja.
Wederom grote woorden. Welke regels dan? _O- Volgens mij juich ik vanaf deeltje 1 al meerdere protocollen/spelers toe. Alleen de manier waarop het gaat (Musk is evil, dus maar weggaan) heb ik moeite mee.

[ Bericht 8% gewijzigd door Rnie op 08-02-2023 18:09:47 ]
De enige echte.
pi_207915137
Waarom komen die tweets niet voor in Musk's Twitter Files :?

twitter

twitter

[ Bericht 32% gewijzigd door Kijkertje op 08-02-2023 22:31:53 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_207915258
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2023 22:25 schreef Kijkertje het volgende:

[ twitter ]
Musk twitterde toch dat campagne team biden verzocht had om tweets van laster te verwijderen, maar ook bleek dat de REGERING Trump, verzoeken deed tot censuur, maar we weten niet wat de regering trump heeft gecensureerd.

alleen al niet willen openbaren wat Regering trump heeft gecensureerd of heeft willen censuren, maakt die hele twitterfiles een aanfluiting en totaal negeerbaar.
pi_207915361
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2023 22:25 schreef Kijkertje het volgende:

[ twitter ]
[ twitter ]
twitter

twitter
De enige echte.
pi_207915728
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2023 22:39 schreef Rnie het volgende:

[..]
[ twitter ]

[ twitter ]
Ja dat weet ik en ik vond dat toen al een waardeloos argument. Het kan ook gewoon zijn dat de Democraten veel meer TERECHT verzoeken gehonoreerd kregen. Het is niet zo dat er een balans hoeft te zijn als de n veel meer in overtreding is dan de ander.

Nu blijkt ook dat Twitter in het voordeel van Trump oordeelde terwijl er duidelijk tegen de eigen regels werd ingegaan:

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_207916080
En zo te zien wist Trump heel goed de juiste kanalen te vinden om tweets te laten verwijderen:

twitter

En is er ook geen enkel bewijs dat Biden zich bemoeid heeft met het bannen van het NYP-artikel over Hunter Biden's laptop:

twitter

twitter

[ Bericht 30% gewijzigd door Kijkertje op 09-02-2023 00:09:31 ]
pi_207916795
En down it went

twitter

Ik kan ook niks tweeten, 'berichtenlimiet bereikt', zegt het systeem
pi_207916857
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 23:43 schreef myShizzle het volgende:
En down it went

[ twitter ]

Ik kan ook niks tweeten, 'berichtenlimiet bereikt', zegt het systeem
Tussen de bedrijven door broodnodig onderhoud plegen, maak je niet druk. Elon weet wat hij doet. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Rnie op 09-02-2023 00:01:06 ]
De enige echte.
pi_207917178
twitter
pi_207917328
We kunnen ook zelf best meneer Rupar volgen op twitter hoor.
pi_207917333
quote:
Dat verhaal van dhr Roth, is echt verschikkelijk, door fakenews van Musk, moet hij verhuizen, wordt hij constant bedreigd door nazi's.

maar mensen blijven mensen als musk, jones etc verdedigen of niet, alles voor een nazi staat.
pi_207917342
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 00:54 schreef MoreDakka het volgende:
belangrijk, en walgelijk wat musk dus doet, vernietigen van het vrije woord Alles om een nazi rijk op te richten.
pi_207917345
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 00:54 schreef MoreDakka het volgende:
Snap berhaupt die constante politieke drang niet binnen dit topic. :')
De enige echte.
pi_207917417
quote:
2s.gif Op donderdag 9 februari 2023 01:08 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dat lijkt me nogal relevant als de eigenaar van het huidige Twitter het narratief pusht dat de voormalige leiding politiek vooringenomen was, daarmee de verkiezingen zou hebben beinvloed, hij vervolgens zijn eigen politiek vooringenomen Twitter Files openbaar maakt dat dat zou aantonen maar helemaal niet doet, de kiezer adviseert Republikeins te stemmen bij de midterms, ontmoetingen heeft met Congresleden nav een Congreshearing speciaal georganiseerd nav van zijn Twitter Files en deze vandaag in het Huis plaatsvindt met als getuigen een aantal voormalige leidinggevenden (zoals Roth en Gadde) waarvan (oa) Rupar (heel handig) fragmenten plaatst zodat we allemaal kunnen zien wat daar gebeurt :?

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 09-02-2023 01:56:23 ]
pi_207917456
Now Twitter Blue subscribers can write 4,000-character tweets

https://www.theverge.com/(...)l&utm_source=twitter
De enige echte.
pi_207917458
quote:
2s.gif Op donderdag 9 februari 2023 02:02 schreef Rnie het volgende:

Dat is pas interessant! Daar zat de gemiddelde Twittergebruiker al jaren op te wachten! :')
pi_207917461
quote:
2s.gif Op donderdag 9 februari 2023 02:02 schreef Rnie het volgende:

:')
pi_207917467
quote:
10s.gif Op donderdag 9 februari 2023 02:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat is pas interessant! Daar zat de gemiddelde Twittergebruiker al jaren op te wachten! :')
Zeker. ^O^ Threads worden op grote schaal ronduit kut bevonden. Blij dat hier als gebruiker een betere experience voor komt.
De enige echte.
pi_207917475
quote:
2s.gif Op donderdag 9 februari 2023 02:09 schreef Rnie het volgende:

[..]
Zeker. ^O^ Threads worden op grote schaal ronduit kut bevonden. Blij dat hier als gebruiker een betere experience voor komt.
Op grote schaal nog wel :D
pi_207917486
quote:
10s.gif Op donderdag 9 februari 2023 02:17 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Op grote schaal nog wel :D
Threads zijn gewoon enorm kut. Destemeer wanneer degene een fout maakt en niet correct linkt of geen idee heeft hoe het linken werkt.
pi_207917493
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 02:24 schreef YStec het volgende:

[..]
Threads zijn gewoon enorm kut. Destemeer wanneer degene een fout maakt en niet correct linkt of geen idee heeft hoe het linken werkt.
:Y
De enige echte.
pi_207917506
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 02:24 schreef YStec het volgende:

[..]
Ik heb daar nog nooit iemand over horen klagen die ik volg iig. Het heeft ook zijn voordelen als je er gedeeltes uit wil reposten die relevant zijn. De meeste mensen zitten op Twitter sws niet te wachten op lange verhalen heb ik de indruk maar we zullen zien hoe dat uitwerkt.
pi_207917514
quote:
6s.gif Op donderdag 9 februari 2023 02:32 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik heb daar nog nooit iemand over horen klagen die ik volg iig. Het heeft ook zijn voordelen als je er gedeeltes uit wil reposten die relevant zijn. De meeste mensen zitten op Twitter sws niet te wachten op lange verhalen heb ik de indruk maar we zullen zien hoe dat uitwerkt.
Wat alles weer lekker uit zijn verband rukt. :')

Met de "show more" knop kan je dus langere posts verder lezen, de gebruikservaring blijft hetzelfde voor je tijdlijn.
De enige echte.
pi_207917556
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 01:00 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dat verhaal van dhr Roth, is echt verschikkelijk, door fakenews van Musk, moet hij verhuizen, wordt hij constant bedreigd door nazi's.

maar mensen blijven mensen als musk, jones etc verdedigen of niet, alles voor een nazi staat.
En het gaat maar door :')

twitter
pi_207917638
quote:
2s.gif Op donderdag 9 februari 2023 01:08 schreef Rnie het volgende:

[..]
Musk heeft om ppolitieke redenen een platform gekocht en om politieke redenen voert hij een beleid uit. Het zijn juist de musk verdedigers wie om politieke redenen hem verafgoden.
  donderdag 9 februari 2023 @ 11:00:45 #298
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207919582
twitter

mmmmmm
pi_207919644
:D.

Hahahaha.
  donderdag 9 februari 2023 @ 13:00:07 #300
12221 Tijn