Dit is je bewijs? Heb je geen linkje naar bevestiging van je verhaal?quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja. Kinderen worden ontvoerd en "geadopteerd" in Rusland en minderheden en criminelen moeten als eerste naar het front.
Ik ben niet de expert, maar ik kan me voorstellen dat je dan wel kans loopt dat de Russen massaal mobiliseert en all in gaat.quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:49 schreef Ulx het volgende:
Uitstekend artikel dat haarfijn uitlegt waarom het een goed idee is om nog heel veel meer zware wapens te leveren, en waarom Rusland en iedere Rus met een beetje rang de pestpleuris gesanctioneerd moet worden.
[ twitter ]
[ twitter ]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)n-mee-uit-weeshuizenquote:Op woensdag 1 februari 2023 14:59 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dit is je bewijs? Heb je geen linkje naar bevestiging van je verhaal?
Vind het nogal een verhaal namelijk
Ik heb daar nog niks ib de reguliere media iets over gehoord
Dat verhaal zijn ze al lang en breed aan het verkopen in Rusland.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik ben niet de expert, maar ik kan me voorstellen dat je dan wel kans loopt dat de Russen massaal mobiliseert en all in gaat.
Je geeft ze een echte dreiging en een goed verhaal om te verkopen aan het thuisfront.
Door ietwat voorzichtiger te leveren hebben de Russen ook meer moeite aan de slepende speciale missie thuis uit te leggen.
Verder is all in leveren ook een enorme belasting wat betreft het trainen van mensen.
Achter de schermen zou je misschien wel meer moeten voor sorteren op het leveren van nieuwe wapens.
https://en.wikipedia.org/(...)_invasion_of_Ukrainequote:Op woensdag 1 februari 2023 14:59 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dit is je bewijs? Heb je geen linkje naar bevestiging van je verhaal?
Vind het nogal een verhaal namelijk
Ik heb daar nog niks ib de reguliere media iets over gehoord
Volgens mij zit Rusland er al aardig all in denk je niet?quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik ben niet de expert, maar ik kan me voorstellen dat je dan wel kans loopt dat de Russen massaal mobiliseert en all in gaat.
Je geeft ze een echte dreiging en een goed verhaal om te verkopen aan het thuisfront.
Door ietwat voorzichtiger te leveren hebben de Russen ook meer moeite aan de slepende speciale missie thuis uit te leggen.
Verder is all in leveren ook een enorme belasting wat betreft het trainen van mensen.
Achter de schermen zou je misschien wel meer moeten voor sorteren op het leveren van nieuwe wapens.
Daar zijn al uitspraken over gedaan door de regeringsleiders.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:39 schreef Joppiez het volgende:
En daarnaast moet het westen ook oprecht kijken wat "we" willen voor Oekraine. Zonder ons gaat het ze namelijk nooit lukken de Donbas en de Krim terug te krijgen. Dan kunnen we hier beter nog vandaag dan morgen duidelijk over zijn en dat "vredesakkoord" met Rusland ondertekenen.
Of er wordt massaal aan activiteiten ondernomen waar "wij" niks vanaf weten of deze uitspraken zijn in essentie niks waard.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:43 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Daar zijn al uitspraken over gedaan door de regeringsleiders.
Dat ligt aan je doel natuurlijk. Oekranie de winst bezorgen is niet het doel. Of in ieder geval niet op een snelle manier.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Daarentegen is het ook vrij inefficient om Oekraine relatief kleine batches met materieel te leveren waar ze geen/weinig ervaring mee hebben. Het is en blijft maar vaag met wat ze kunnen verwachten.
quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:58 schreef fjs het volgende:
[..]
Dank! Maar kom hier ook niks op tegen. Vreemd. Misschien toch Alliens
https://globe.adsbexchange.com/ laat militair verkeer zien. Niet alles natuurlijk maar wel (veel) meer dan fr24quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:58 schreef fjs het volgende:
[..]
Dank! Maar kom hier ook niks op tegen. Vreemd. Misschien toch Alliens
Zoals de situatie nu loopt zal over een jaar het territoriaal gewin voor Rusland min of meer hetzelfde zijn. Met als verschil dat er aan beide zeiden nog een miljoen of meer doden gevallen zijn, mogelijk nog meer invalide zijn en veel steden en land ook onleefbaar geworden is.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat ligt aan je doel natuurlijk. Oekranie de winst bezorgen is niet het doel. Of in ieder geval niet op een snelle manier.
Ik zou je nog willen geloven als de Russische media niet werd gecontroleerd en geen propaganda verkocht.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Klopt en voor hen niet, nee.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Zoals de situatie nu loopt zal over een jaar het territoriaal gewin voor Rusland min of meer hetzelfde zijn. Met als verschil dat er aan beide zeiden nog een miljoen of meer doden gevallen zijn, mogelijk nog meer invalide zijn en veel steden en land ook onleefbaar geworden is.
Mooi vooruitzicht!
Zo'n beetje allemaal hebben gezegd Oekraine te zullen steunen zolang als nodig is, totdat Oekraine 'wint', totdat de grenzen zijn hersteld zoals voor 2014. Niemand heeft een glazen bol of iedereen zich hier aan zal houden maar wat jij zegt, alsof men niet duidelijk is geweest over wat ze met Oekraine willen, is dus niet waar.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:44 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Of er wordt massaal aan activiteiten ondernomen waar "wij" niks vanaf weten of deze uitspraken zijn in essentie niks waard.
De vraag is natuurlijk of het waar is.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zo'n beetje allemaal hebben gezegd Oekraine te zullen steunen zolang als nodig is, totdat Oekraine 'wint', totdat de grenzen zijn hersteld zoals voor 2014. Niemand heeft een glazen bol of iedereen zich hier aan zal houden maar wat jij zegt, alsof men niet duidelijk is geweest over wat ze met Oekraine willen, is dus niet waar.
Het zal er ook aan liggen hoever Oekraïners willen gaan. Wat mij betreft moeten we Oekraïne steunen zover mogelijk totdat de grenzen van <2014 zijn hersteld. Echter vraag ik me af tot hoever de wilskracht van Oekraïne gaat. Ik kan me voorstellen dat ze zijn moegestreden voordat ze alles hebben bevrijd.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zo'n beetje allemaal hebben gezegd Oekraine te zullen steunen zolang als nodig is, totdat Oekraine 'wint', totdat de grenzen zijn hersteld zoals voor 2014. Niemand heeft een glazen bol of iedereen zich hier aan zal houden maar wat jij zegt, alsof men niet duidelijk is geweest over wat ze met Oekraine willen, is dus niet waar.
Wtfquote:Op woensdag 1 februari 2023 16:03 schreef 3rr0r het volgende:
Kadyrov kijkt met extra belangstelling naar de band, tijdens Lukashenko's bezoek aan Zimbabwe.
[ twitter ]
Dat lijkt me niet. Ze weten hoe de Russen huishouden in de bezette gebieden. Dat willen ze natuurlijk wel beëindigen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:38 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het zal er ook aan liggen hoever Oekraïners willen gaan. Wat mij betreft moeten we Oekraïne steunen zover mogelijk totdat de grenzen van <2014 zijn hersteld. Echter vraag ik me af tot hoever de wilskracht van Oekraïne gaat. Ik kan me voorstellen dat ze zijn moegestreden voordat ze alles hebben bevrijd.
Daarom is het ook een goed idee om ineens een enorme hoeveelheid aan wapens aan Oekraïne en extra sancties aan Rusland en de complete Poetinclub inclusief mid- en hogermanagement van bedrijven van de oligarchen. Hef inderdaad maar een extra bedrag van 150 euro op een visum voor vakanties van gewone Russen, en geef aan dat dat in het fonds voor Oekraïne gaat. En anders ga je maar niet naar Italië. Laat de gewone Russen het nu ook maar eens een keer voelen. Maak het maar echt heel erg duidelijk waarvoor ze juichen en wat de gevolgen van dat juichen is, voor hun.. En die 300 Miljard moet in beslag worden genomen. Laat ze lekker flippen. Fuck them.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zou je nog willen geloven als de Russische media niet werd gecontroleerd en geen propaganda verkocht.
Die russen maakt het echt niet (meer) uit wat we naar Oekraïne sturen. Voor de gemiddelde Rus zijn ze al in oorlog met de NAVO en is alles toch al geoorloofd. Rusland heeft geen berichten nodig van landen die willen doneren want dat nieuws wordt daar tóch al verkocht voordat het überhaupt enige vorm van waarheid heeft.
Mocht Turkije voor stemmen krijg je hetzelfde gezeik ook met Hongarije. Dan wil Orban gewoon de miljarden van de EU hebben voordat die voor stemt.quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:27 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reuters.com/w(...)-erdogan-2023-02-01/
Erdogan says Turkey positive on Finland's NATO bid, not Sweden's
NAVO heeft vrij weinig met de EU te maken.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:03 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Mocht Turkije voor stemmen krijg je hetzelfde gezeik ook met Hongarije. Dan wil Orban gewoon de miljarden van de EU hebben voordat die voor stemt.
Effectief is Zweden dan in NAVO, want de enige manier om dat land aan te vallen is via NATO gebied.quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:27 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reuters.com/w(...)-erdogan-2023-02-01/
Erdogan says Turkey positive on Finland's NATO bid, not Sweden's
Hebben individuele landen een veto over die miljarden? Zo ja: probleem opgelost. Zweden stemt voor geld voor Hongarije zodat Orban ziet dat zij hem proberen te helpen. En Nederland of Malta of welk land ook stemt tegen. Veto, klaar. Wat wil hij Zweden dan kwalijk nemen?quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:03 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Mocht Turkije voor stemmen krijg je hetzelfde gezeik ook met Hongarije. Dan wil Orban gewoon de miljarden van de EU hebben voordat die voor stemt.
Joh. Maar zo werkt het niet. Het zijn EU landen die erbij willen. Voort wat hoort wat voor Orban, net als bij Erdogan. Het is niet voor niks zo stil rondom Hongarije en de toetreding tot de NAVO, zij wachten gewoon rustig af tot Turkije eindelijk akkoord is. Daarna hebben zij de sleutel in handen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
NAVO heeft vrij weinig met de EU te maken.
Je moet het niet zo rationeel zien. Het boeit ze niet wat Zweden doet, het gaat om het geld. Het gaat puur om machtspolitiek.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hebben individuele landen een veto over die miljarden? Zo ja: probleem opgelost. Zweden stemt voor geld voor Hongarije zodat Orban ziet dat zij hem proberen te helpen. En Nederland of Malta of welk land ook stemt tegen. Veto, klaar. Wat wil hij Zweden dan kwalijk nemen?
Vreemde gedachtegang hou je er op na.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:14 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Joh. Maar zo werkt het niet. Het zijn EU landen die erbij willen. Voort wat hoort wat voor Orban, net als bij Erdogan. Het is niet voor niks zo stil rondom Hongarije en de toetreding tot de NAVO, zij wachten gewoon rustig af tot Turkije eindelijk akkoord is. Daarna hebben zij de sleutel in handen.
Stel rusland schiet een rakket op zweden, triggErt dit dan artikel 5 is het dan een volle aanval op Rusland, of is het dan net hoe de bui hangt van de politieke wil van de andere landen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Effectief is Zweden dan in NAVO, want de enige manier om dat land aan te vallen is via NATO gebied.
Stel: Ze schieten dan een kruisraket richting Zweden. Die vliegt dan over Noorwegen of Finland. Dat is al behoorlijk ernstig. Het kan tenslotte worden opgevat als een aanval. Finland of Noorwegen hoeven niet eerst te wachten tot de raket inslaat. En weten zij veel of die voor Stockholm of Helsinki of Oslo is bedoeld? Dus ik verwacht dat die wel zullen gaan schieten op een overvliegende kruisraket. En wat gaat het Kremlin dan doen? Boos reageren?quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:22 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Stel rusland schiet een rakket op zweden, triggErt dit dan artikel 5 is het dan een volle aanval op Rusland, of is het dan net hoe de bui hangt van de politieke wil van de andere landen.
Zweden kan niet zelf artikel 5 in roepen. Als ze lid zijn van de navo dan wel.
Ja joh, Zweden hebben nu al veiligheidsgaranties van America gekregen, dat ze officieel in Navo zitten zal in de praktijk weinig verschil uitmaken.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Effectief is Zweden dan in NAVO, want de enige manier om dat land aan te vallen is via NATO gebied.
https://www.euractiv.com/(...)accession-next-year/quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vreemde gedachtegang hou je er op na.
Dat wordt nogal eens onderschat ja, vooral door de ‘onderhandelingen’-roeptoeters.quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Ze weten hoe de Russen huishouden in de bezette gebieden. Dat willen ze natuurlijk wel beëindigen.
Vergeet niet dat zowel een stuk Rusland en Zweden aan de Oostzee liggen hé. Dus, een kruisraket hoeft niet eens over Noorwegen of Finland heen te vliegen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Stel: Ze schieten dan een kruisraket richting Zweden. Die vliegt dan over Noorwegen of Finland. Dat is al behoorlijk ernstig. Het kan tenslotte worden opgevat als een aanval. Finland of Noorwegen hoeven niet eerst te wachten tot de raket inslaat. En weten zij veel of die voor Stockholm of Helsinki of Oslo is bedoeld? Dus ik verwacht dat die wel zullen gaan schieten op een overvliegende kruisraket. En wat gaat het Kremlin dan doen? Boos reageren?
Verder is het een EU land - die hebben ook afgesproken elkaar te helpen als er aanval op een van hun is. En het VK en de VS hebben veiligheidsgaranties afgegeven.
Het luchtruim van landen gaat ook een stuk over zee. Dus er is niet veel speelruimte. Daarom zal Rusland de Baltische staten ook wel willen hebben.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vergeet niet dat zowel een stuk Rusland en Zweden aan de Oostzee liggen hé. Dus, een kruisraket hoeft niet eens over Noorwegen of Finland heen te vliegen.
ik vraag me ernstig af wat de NATO doet als Poetin zal Estland binnenvallen met 500 tanks met hulp van Wit Ruslandquote:Op woensdag 1 februari 2023 17:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Stel: Ze schieten dan een kruisraket richting Zweden. Die vliegt dan over Noorwegen of Finland. Dat is al behoorlijk ernstig. Het kan tenslotte worden opgevat als een aanval. Finland of Noorwegen hoeven niet eerst te wachten tot de raket inslaat. En weten zij veel of die voor Stockholm of Helsinki of Oslo is bedoeld? Dus ik verwacht dat die wel zullen gaan schieten op een overvliegende kruisraket. En wat gaat het Kremlin dan doen? Boos reageren?
Verder is het een EU land - die hebben ook afgesproken elkaar te helpen als er aanval op een van hun is. En het VK en de VS hebben veiligheidsgaranties afgegeven.
Geen idee, maar er zijn nog andere landen binnen NAVO. Die kunnen ook prima helpen. 500 Russische tanks zijn zo uitgeschakeld door een stuk of 50-100 F-35's met raketten. Paar dagen werk. Als je ziet hoe Oekraïense soldaten met vijftig jaar oude afdankertjes zulke tanks afslachten denk ik niet dat westerse piloten in zulke toestellen heel veel tanks over zullen laten. Dat wordt gewoon prijsschieten.quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik vraag me ernstig af wat de NATO doet als Poetin zal Estland binnenvallen met 500 tanks
niet veel meer dan ze nu doen vrees ik , zeker niet als Trump weerr in het zadel zit in de USA
geen nucleare aanval , niets meer dan kletsen
Dan rolt Polen direct Belarus in, geholpen door de andere Baltische staten, door naar Estland. Ongeacht wie er president is van de VS.quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik vraag me ernstig af wat de NATO doet als Poetin zal Estland binnenvallen met 500 tanks met hulp van Wit Rusland
niet veel meer dan ze nu doen vrees ik , zeker niet als Trump weerr in het zadel zit in de USA
geen nucleare aanval , niets meer dan kletsen
Dan kunnen we eindelijk de beste atgm ter wereld, de Spike missile, in actie zien die alle Baltische Staten in het assortiment hebbenquote:Op woensdag 1 februari 2023 18:02 schreef michaelmoore het volgende:
ik vraag me ernstig af wat de NATO doet als Poetin zal Estland binnenvallen met 500 tanks met hulp van Wit Rusland
Ook wel eens met jullie hoor.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Volgens mij zit Rusland er al aardig all in denk je niet?
Ze lijken mij althans vastberaden te pakken wat ze te pakken kunnen krijgen, en dat mag de nodige levens kosten.
Daarentegen is het ook vrij inefficient om Oekraine relatief kleine batches met materieel te leveren waar ze geen/weinig ervaring mee hebben. Het is en blijft maar vaag met wat ze kunnen verwachten.
Je kunt veel beter een betrouwbare logistieke stroom aan munitie en wapens hebben waar ze prima mee uit te voeten kunnen. Niet steeds Zelensky laten bedelen als de voorraad weer op een laag pitje staat.
En daarnaast moet het westen ook oprecht kijken wat "we" willen voor Oekraine. Zonder ons gaat het ze namelijk nooit lukken de Donbas en de Krim terug te krijgen. Dan kunnen we hier beter nog vandaag dan morgen duidelijk over zijn en dat "vredesakkoord" met Rusland ondertekenen.
Of ze verzinnen gewoon iets zoals een "assocatiatieverdrag" met NATOquote:Op woensdag 1 februari 2023 17:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Leuk bedacht, maar praktisch onmogelijk om uit te voeren zo snel. Rusland omzeilt al die tijd al de sancties. De 2008 crisis was erger voor ze qua economie. Je moet wel realistisch blijven jij.quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarom is het ook een goed idee om ineens een enorme hoeveelheid aan wapens aan Oekraïne en extra sancties aan Rusland en de complete Poetinclub inclusief mid- en hogermanagement van bedrijven van de oligarchen. Hef inderdaad maar een extra bedrag van 150 euro op een visum voor vakanties van gewone Russen, en geef aan dat dat in het fonds voor Oekraïne gaat. En anders ga je maar niet naar Italië. Laat de gewone Russen het nu ook maar eens een keer voelen. Maak het maar echt heel erg duidelijk waarvoor ze juichen en wat de gevolgen van dat juichen is, voor hun.. En die 300 Miljard moet in beslag worden genomen. Laat ze lekker flippen. Fuck them.
Dan kunnen ze die nu vast naar Oekraine brengen om ze te testenquote:Op woensdag 1 februari 2023 18:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dan kunnen we eindelijk de beste atgm ter wereld, de Spike missile, in actie zien die alle Baltische Staten in het assortiment hebben![]()
https://www.google.com/search?q=spike+missile+baltic+states
Why Israel's Spike Anti-Tank Missile Out-Ranks the Javelin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |