abonnement Unibet Coolblue
pi_207805966
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:48 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Is daar bewijs van?
Ze geven het zelf met alle plezier toe, maar dan noemen ze het 'evacueren'
pi_207805974
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:51 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja. Kinderen worden ontvoerd en "geadopteerd" in Rusland en minderheden en criminelen moeten als eerste naar het front.
Dit is je bewijs? Heb je geen linkje naar bevestiging van je verhaal?
Vind het nogal een verhaal namelijk

Ik heb daar nog niks ib de reguliere media iets over gehoord
pi_207805983
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:49 schreef Ulx het volgende:
Uitstekend artikel dat haarfijn uitlegt waarom het een goed idee is om nog heel veel meer zware wapens te leveren, en waarom Rusland en iedere Rus met een beetje rang de pestpleuris gesanctioneerd moet worden.

[ twitter ]

[ twitter ]
Ik ben niet de expert, maar ik kan me voorstellen dat je dan wel kans loopt dat de Russen massaal mobiliseert en all in gaat.

Je geeft ze een echte dreiging en een goed verhaal om te verkopen aan het thuisfront.

Door ietwat voorzichtiger te leveren hebben de Russen ook meer moeite aan de slepende speciale missie thuis uit te leggen.

Verder is all in leveren ook een enorme belasting wat betreft het trainen van mensen.

Achter de schermen zou je misschien wel meer moeten voor sorteren op het leveren van nieuwe wapens.
pi_207805985
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:59 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dit is je bewijs? Heb je geen linkje naar bevestiging van je verhaal?
Vind het nogal een verhaal namelijk

Ik heb daar nog niks ib de reguliere media iets over gehoord
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)n-mee-uit-weeshuizen
  woensdag 1 februari 2023 @ 15:04:21 #105
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207806030
Israël overweegt wapenleveranties aan Oekraïne

De Israëlische premier Netanyahu overweegt om militaire hulp te verlenen aan Oekraïne, zo vertelde hij aan de Amerikaanse omroep CNN. In het interview werd het raketafweersysteem Iron Dome als voorbeeld genoemd.

Tegelijkertijd bood Netanyahu zichzelf aan als mogelijke bemiddelaar – als hij gevraagd zou worden door de strijdende partijen en de VS. Onder andere de VS heeft Israël met klem verzocht om Oekraïne actief te steunen in de strijd tegen de Russische agressors. De regeringen van Israël hebben zich tot nu toe buiten deze kwestie gehouden. Het Russische leger controleert het luchtruim in het naburige, door burgeroorlog verscheurde Syrië. Er woont een grote joodse gemeenschap in Rusland en veel Israëli's hebben Russische roots.

twitter
  woensdag 1 februari 2023 @ 15:06:25 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207806088
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:00 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik ben niet de expert, maar ik kan me voorstellen dat je dan wel kans loopt dat de Russen massaal mobiliseert en all in gaat.

Je geeft ze een echte dreiging en een goed verhaal om te verkopen aan het thuisfront.

Door ietwat voorzichtiger te leveren hebben de Russen ook meer moeite aan de slepende speciale missie thuis uit te leggen.

Verder is all in leveren ook een enorme belasting wat betreft het trainen van mensen.

Achter de schermen zou je misschien wel meer moeten voor sorteren op het leveren van nieuwe wapens.
Dat verhaal zijn ze al lang en breed aan het verkopen in Rusland.
  woensdag 1 februari 2023 @ 15:23:10 #108
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207806238
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:59 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dit is je bewijs? Heb je geen linkje naar bevestiging van je verhaal?
Vind het nogal een verhaal namelijk

Ik heb daar nog niks ib de reguliere media iets over gehoord
https://en.wikipedia.org/(...)_invasion_of_Ukraine
Kijk maar naar de referenties voor de originele bronnen.

En van de behoorlijk neutrale AP, zitten zelfs bewegende beelden bij van de Russische TV
https://apnews.com/articl(...)6c6293c1ac7986d85ef6
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_207806357
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:00 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik ben niet de expert, maar ik kan me voorstellen dat je dan wel kans loopt dat de Russen massaal mobiliseert en all in gaat.

Je geeft ze een echte dreiging en een goed verhaal om te verkopen aan het thuisfront.

Door ietwat voorzichtiger te leveren hebben de Russen ook meer moeite aan de slepende speciale missie thuis uit te leggen.

Verder is all in leveren ook een enorme belasting wat betreft het trainen van mensen.

Achter de schermen zou je misschien wel meer moeten voor sorteren op het leveren van nieuwe wapens.
Volgens mij zit Rusland er al aardig all in denk je niet?
Ze lijken mij althans vastberaden te pakken wat ze te pakken kunnen krijgen, en dat mag de nodige levens kosten.

Daarentegen is het ook vrij inefficient om Oekraine relatief kleine batches met materieel te leveren waar ze geen/weinig ervaring mee hebben. Het is en blijft maar vaag met wat ze kunnen verwachten.

Je kunt veel beter een betrouwbare logistieke stroom aan munitie en wapens hebben waar ze prima mee uit te voeten kunnen. Niet steeds Zelensky laten bedelen als de voorraad weer op een laag pitje staat.

En daarnaast moet het westen ook oprecht kijken wat "we" willen voor Oekraine. Zonder ons gaat het ze namelijk nooit lukken de Donbas en de Krim terug te krijgen. Dan kunnen we hier beter nog vandaag dan morgen duidelijk over zijn en dat "vredesakkoord" met Rusland ondertekenen.
pi_207806388
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:39 schreef Joppiez het volgende:
En daarnaast moet het westen ook oprecht kijken wat "we" willen voor Oekraine. Zonder ons gaat het ze namelijk nooit lukken de Donbas en de Krim terug te krijgen. Dan kunnen we hier beter nog vandaag dan morgen duidelijk over zijn en dat "vredesakkoord" met Rusland ondertekenen.
Daar zijn al uitspraken over gedaan door de regeringsleiders.
pi_207806397
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:43 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Daar zijn al uitspraken over gedaan door de regeringsleiders.
Of er wordt massaal aan activiteiten ondernomen waar "wij" niks vanaf weten of deze uitspraken zijn in essentie niks waard.
pi_207806417
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:39 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Daarentegen is het ook vrij inefficient om Oekraine relatief kleine batches met materieel te leveren waar ze geen/weinig ervaring mee hebben. Het is en blijft maar vaag met wat ze kunnen verwachten.

Dat ligt aan je doel natuurlijk. Oekranie de winst bezorgen is niet het doel. Of in ieder geval niet op een snelle manier. ;)
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_207806455
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:58 schreef fjs het volgende:

[..]
Dank! Maar kom hier ook niks op tegen. Vreemd. Misschien toch Alliens :P
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:58 schreef fjs het volgende:

[..]
Dank! Maar kom hier ook niks op tegen. Vreemd. Misschien toch Alliens :P
https://globe.adsbexchange.com/ laat militair verkeer zien. Niet alles natuurlijk maar wel (veel) meer dan fr24
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_207806461
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:47 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Dat ligt aan je doel natuurlijk. Oekranie de winst bezorgen is niet het doel. Of in ieder geval niet op een snelle manier. ;)
Zoals de situatie nu loopt zal over een jaar het territoriaal gewin voor Rusland min of meer hetzelfde zijn. Met als verschil dat er aan beide zeiden nog een miljoen of meer doden gevallen zijn, mogelijk nog meer invalide zijn en veel steden en land ook onleefbaar geworden is.

Mooi vooruitzicht!
pi_207806463
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:00 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik ben niet de expert, maar ik kan me voorstellen dat je dan wel kans loopt dat de Russen massaal mobiliseert en all in gaat.

Je geeft ze een echte dreiging en een goed verhaal om te verkopen aan het thuisfront.

Door ietwat voorzichtiger te leveren hebben de Russen ook meer moeite aan de slepende speciale missie thuis uit te leggen.

Verder is all in leveren ook een enorme belasting wat betreft het trainen van mensen.

Achter de schermen zou je misschien wel meer moeten voor sorteren op het leveren van nieuwe wapens.
Ik zou je nog willen geloven als de Russische media niet werd gecontroleerd en geen propaganda verkocht.

Die russen maakt het echt niet (meer) uit wat we naar Oekraïne sturen. Voor de gemiddelde Rus zijn ze al in oorlog met de NAVO en is alles toch al geoorloofd. Rusland heeft geen berichten nodig van landen die willen doneren want dat nieuws wordt daar tóch al verkocht voordat het überhaupt enige vorm van waarheid heeft.
pi_207806484
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:51 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Zoals de situatie nu loopt zal over een jaar het territoriaal gewin voor Rusland min of meer hetzelfde zijn. Met als verschil dat er aan beide zeiden nog een miljoen of meer doden gevallen zijn, mogelijk nog meer invalide zijn en veel steden en land ook onleefbaar geworden is.

Mooi vooruitzicht!
Klopt en voor hen niet, nee.

Maar een sterk verzwakt Rusland zal elders gezien worden als een overwinning. En dat voor, relatief gezien, erg weinig geld en risico.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 1 februari 2023 @ 15:58:07 #117
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207806536
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:44 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Of er wordt massaal aan activiteiten ondernomen waar "wij" niks vanaf weten of deze uitspraken zijn in essentie niks waard.
Zo'n beetje allemaal hebben gezegd Oekraine te zullen steunen zolang als nodig is, totdat Oekraine 'wint', totdat de grenzen zijn hersteld zoals voor 2014. Niemand heeft een glazen bol of iedereen zich hier aan zal houden maar wat jij zegt, alsof men niet duidelijk is geweest over wat ze met Oekraine willen, is dus niet waar.
pi_207806561
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:59 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Zo'n beetje allemaal hebben gezegd Oekraine te zullen steunen zolang als nodig is, totdat Oekraine 'wint', totdat de grenzen zijn hersteld zoals voor 2014. Niemand heeft een glazen bol of iedereen zich hier aan zal houden maar wat jij zegt, alsof men niet duidelijk is geweest over wat ze met Oekraine willen, is dus niet waar.
De vraag is natuurlijk of het waar is.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_207806568
Kadyrov kijkt met extra belangstelling naar de band, tijdens Lukashenko's bezoek aan Zimbabwe.

twitter
  woensdag 1 februari 2023 @ 16:27:46 #121
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 1 februari 2023 @ 16:29:03 #122
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207806806
https://www.jpost.com/international/article-730285
Ukraine sinks five Russian boats carrying recon and sabotage teams

At least five Russian light craft carrying reconnaissance and sabotage teams were destroyed by the Ukrainian military over 24 hours. The motor boats were sunk in the island chains at the delta of the Dnieper river, where it flows into the Black Sea.
pi_207806911
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:59 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Zo'n beetje allemaal hebben gezegd Oekraine te zullen steunen zolang als nodig is, totdat Oekraine 'wint', totdat de grenzen zijn hersteld zoals voor 2014. Niemand heeft een glazen bol of iedereen zich hier aan zal houden maar wat jij zegt, alsof men niet duidelijk is geweest over wat ze met Oekraine willen, is dus niet waar.
Het zal er ook aan liggen hoever Oekraïners willen gaan. Wat mij betreft moeten we Oekraïne steunen zover mogelijk totdat de grenzen van <2014 zijn hersteld. Echter vraag ik me af tot hoever de wilskracht van Oekraïne gaat. Ik kan me voorstellen dat ze zijn moegestreden voordat ze alles hebben bevrijd.
Incelfrikandel
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 16:43:15 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207806968
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:03 schreef 3rr0r het volgende:
Kadyrov kijkt met extra belangstelling naar de band, tijdens Lukashenko's bezoek aan Zimbabwe.

[ twitter ]
Wtf _O- Arm geitje :'(

Misschien heeft Poetin ook wel interesse :@

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 16:46:44 #125
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207807018
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:38 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Het zal er ook aan liggen hoever Oekraïners willen gaan. Wat mij betreft moeten we Oekraïne steunen zover mogelijk totdat de grenzen van <2014 zijn hersteld. Echter vraag ik me af tot hoever de wilskracht van Oekraïne gaat. Ik kan me voorstellen dat ze zijn moegestreden voordat ze alles hebben bevrijd.
Dat lijkt me niet. Ze weten hoe de Russen huishouden in de bezette gebieden. Dat willen ze natuurlijk wel beëindigen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 16:54:33 #126
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207807118
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik zou je nog willen geloven als de Russische media niet werd gecontroleerd en geen propaganda verkocht.

Die russen maakt het echt niet (meer) uit wat we naar Oekraïne sturen. Voor de gemiddelde Rus zijn ze al in oorlog met de NAVO en is alles toch al geoorloofd. Rusland heeft geen berichten nodig van landen die willen doneren want dat nieuws wordt daar tóch al verkocht voordat het überhaupt enige vorm van waarheid heeft.
Daarom is het ook een goed idee om ineens een enorme hoeveelheid aan wapens aan Oekraïne en extra sancties aan Rusland en de complete Poetinclub inclusief mid- en hogermanagement van bedrijven van de oligarchen. Hef inderdaad maar een extra bedrag van 150 euro op een visum voor vakanties van gewone Russen, en geef aan dat dat in het fonds voor Oekraïne gaat. En anders ga je maar niet naar Italië. Laat de gewone Russen het nu ook maar eens een keer voelen. Maak het maar echt heel erg duidelijk waarvoor ze juichen en wat de gevolgen van dat juichen is, voor hun.. En die 300 Miljard moet in beslag worden genomen. Laat ze lekker flippen. Fuck them.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207807219
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:27 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reuters.com/w(...)-erdogan-2023-02-01/
Erdogan says Turkey positive on Finland's NATO bid, not Sweden's
Mocht Turkije voor stemmen krijg je hetzelfde gezeik ook met Hongarije. Dan wil Orban gewoon de miljarden van de EU hebben voordat die voor stemt.
pi_207807242
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:03 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Mocht Turkije voor stemmen krijg je hetzelfde gezeik ook met Hongarije. Dan wil Orban gewoon de miljarden van de EU hebben voordat die voor stemt.
NAVO heeft vrij weinig met de EU te maken.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 17:06:38 #129
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207807253
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:27 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reuters.com/w(...)-erdogan-2023-02-01/
Erdogan says Turkey positive on Finland's NATO bid, not Sweden's
Effectief is Zweden dan in NAVO, want de enige manier om dat land aan te vallen is via NATO gebied.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 17:10:32 #130
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207807292
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:03 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Mocht Turkije voor stemmen krijg je hetzelfde gezeik ook met Hongarije. Dan wil Orban gewoon de miljarden van de EU hebben voordat die voor stemt.
Hebben individuele landen een veto over die miljarden? Zo ja: probleem opgelost. Zweden stemt voor geld voor Hongarije zodat Orban ziet dat zij hem proberen te helpen. En Nederland of Malta of welk land ook stemt tegen. Veto, klaar. Wat wil hij Zweden dan kwalijk nemen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207807323
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:05 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
NAVO heeft vrij weinig met de EU te maken.
Joh. Maar zo werkt het niet. Het zijn EU landen die erbij willen. Voort wat hoort wat voor Orban, net als bij Erdogan. Het is niet voor niks zo stil rondom Hongarije en de toetreding tot de NAVO, zij wachten gewoon rustig af tot Turkije eindelijk akkoord is. Daarna hebben zij de sleutel in handen.
pi_207807337
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hebben individuele landen een veto over die miljarden? Zo ja: probleem opgelost. Zweden stemt voor geld voor Hongarije zodat Orban ziet dat zij hem proberen te helpen. En Nederland of Malta of welk land ook stemt tegen. Veto, klaar. Wat wil hij Zweden dan kwalijk nemen?
Je moet het niet zo rationeel zien. Het boeit ze niet wat Zweden doet, het gaat om het geld. Het gaat puur om machtspolitiek.
pi_207807400
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:14 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Joh. Maar zo werkt het niet. Het zijn EU landen die erbij willen. Voort wat hoort wat voor Orban, net als bij Erdogan. Het is niet voor niks zo stil rondom Hongarije en de toetreding tot de NAVO, zij wachten gewoon rustig af tot Turkije eindelijk akkoord is. Daarna hebben zij de sleutel in handen.
Vreemde gedachtegang hou je er op na.
pi_207807404
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Effectief is Zweden dan in NAVO, want de enige manier om dat land aan te vallen is via NATO gebied.
Stel rusland schiet een rakket op zweden, triggErt dit dan artikel 5 is het dan een volle aanval op Rusland, of is het dan net hoe de bui hangt van de politieke wil van de andere landen.
Zweden kan niet zelf artikel 5 in roepen. Als ze lid zijn van de navo dan wel.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 17:33:25 #135
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207807489
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:22 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Stel rusland schiet een rakket op zweden, triggErt dit dan artikel 5 is het dan een volle aanval op Rusland, of is het dan net hoe de bui hangt van de politieke wil van de andere landen.
Zweden kan niet zelf artikel 5 in roepen. Als ze lid zijn van de navo dan wel.
Stel: Ze schieten dan een kruisraket richting Zweden. Die vliegt dan over Noorwegen of Finland. Dat is al behoorlijk ernstig. Het kan tenslotte worden opgevat als een aanval. Finland of Noorwegen hoeven niet eerst te wachten tot de raket inslaat. En weten zij veel of die voor Stockholm of Helsinki of Oslo is bedoeld? Dus ik verwacht dat die wel zullen gaan schieten op een overvliegende kruisraket. En wat gaat het Kremlin dan doen? Boos reageren?
Verder is het een EU land - die hebben ook afgesproken elkaar te helpen als er aanval op een van hun is. En het VK en de VS hebben veiligheidsgaranties afgegeven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207807513
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Effectief is Zweden dan in NAVO, want de enige manier om dat land aan te vallen is via NATO gebied.
Ja joh, Zweden hebben nu al veiligheidsgaranties van America gekregen, dat ze officieel in Navo zitten zal in de praktijk weinig verschil uitmaken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207807534
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Vreemde gedachtegang hou je er op na.
https://www.euractiv.com/(...)accession-next-year/
https://euobserver.com/nordics/156592
https://www.euractiv.com/(...)te-rarity-for-orban/
https://www.euronews.com/(...)and-sweden-in-januar
https://www.bloomberg.com(...)pat-but-still-delays

De oppositie in Hongarije denkt er anders ook zo over. De weigering om de stemming op de agenda te zetten, al 7 maanden lang heeft gewoon te maken met EU geld wat ze niet krijgen. Ze hebben namelijk open aangegeven dat de stemming pas op de agenda wordt gezet zodra de wetten allemaal zijn behandeld om het EU geld los te krijgen. Met andere woorden, hoe langer het duurt voordat de centen binnen zijn, hoe langer het duurt voordat het lidmaatschap er is. Zouden er in september over stemmen, dat werd de herfst, dat werd januari dit jaar, inmiddels zitten we in Feb en nog geen stemming.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 1 februari 2023 @ 17:42:22 #138
408813 crew  trein2000
pi_207807572
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet. Ze weten hoe de Russen huishouden in de bezette gebieden. Dat willen ze natuurlijk wel beëindigen.
Dat wordt nogal eens onderschat ja, vooral door de ‘onderhandelingen’-roeptoeters.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207807663
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Stel: Ze schieten dan een kruisraket richting Zweden. Die vliegt dan over Noorwegen of Finland. Dat is al behoorlijk ernstig. Het kan tenslotte worden opgevat als een aanval. Finland of Noorwegen hoeven niet eerst te wachten tot de raket inslaat. En weten zij veel of die voor Stockholm of Helsinki of Oslo is bedoeld? Dus ik verwacht dat die wel zullen gaan schieten op een overvliegende kruisraket. En wat gaat het Kremlin dan doen? Boos reageren?
Verder is het een EU land - die hebben ook afgesproken elkaar te helpen als er aanval op een van hun is. En het VK en de VS hebben veiligheidsgaranties afgegeven.
Vergeet niet dat zowel een stuk Rusland en Zweden aan de Oostzee liggen hé. Dus, een kruisraket hoeft niet eens over Noorwegen of Finland heen te vliegen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 1 februari 2023 @ 17:57:12 #140
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 17:59:42 #141
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207807743
quote:
2s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vergeet niet dat zowel een stuk Rusland en Zweden aan de Oostzee liggen hé. Dus, een kruisraket hoeft niet eens over Noorwegen of Finland heen te vliegen.
Het luchtruim van landen gaat ook een stuk over zee. Dus er is niet veel speelruimte. Daarom zal Rusland de Baltische staten ook wel willen hebben.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 1 februari 2023 @ 18:02:00 #142
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207807770
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Stel: Ze schieten dan een kruisraket richting Zweden. Die vliegt dan over Noorwegen of Finland. Dat is al behoorlijk ernstig. Het kan tenslotte worden opgevat als een aanval. Finland of Noorwegen hoeven niet eerst te wachten tot de raket inslaat. En weten zij veel of die voor Stockholm of Helsinki of Oslo is bedoeld? Dus ik verwacht dat die wel zullen gaan schieten op een overvliegende kruisraket. En wat gaat het Kremlin dan doen? Boos reageren?
Verder is het een EU land - die hebben ook afgesproken elkaar te helpen als er aanval op een van hun is. En het VK en de VS hebben veiligheidsgaranties afgegeven.
ik vraag me ernstig af wat de NATO doet als Poetin zal Estland binnenvallen met 500 tanks met hulp van Wit Rusland

niet veel meer dan ze nu doen vrees ik , zeker niet als Trump weerr in het zadel zit in de USA
geen nucleare aanval , niets meer dan kletsen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 18:08:13 #143
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207807845
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik vraag me ernstig af wat de NATO doet als Poetin zal Estland binnenvallen met 500 tanks

niet veel meer dan ze nu doen vrees ik , zeker niet als Trump weerr in het zadel zit in de USA
geen nucleare aanval , niets meer dan kletsen
Geen idee, maar er zijn nog andere landen binnen NAVO. Die kunnen ook prima helpen. 500 Russische tanks zijn zo uitgeschakeld door een stuk of 50-100 F-35's met raketten. Paar dagen werk. Als je ziet hoe Oekraïense soldaten met vijftig jaar oude afdankertjes zulke tanks afslachten denk ik niet dat westerse piloten in zulke toestellen heel veel tanks over zullen laten. Dat wordt gewoon prijsschieten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207807883
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik vraag me ernstig af wat de NATO doet als Poetin zal Estland binnenvallen met 500 tanks met hulp van Wit Rusland

niet veel meer dan ze nu doen vrees ik , zeker niet als Trump weerr in het zadel zit in de USA
geen nucleare aanval , niets meer dan kletsen
Dan rolt Polen direct Belarus in, geholpen door de andere Baltische staten, door naar Estland. Ongeacht wie er president is van de VS.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 1 februari 2023 @ 18:11:21 #145
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207807897
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:02 schreef michaelmoore het volgende:
ik vraag me ernstig af wat de NATO doet als Poetin zal Estland binnenvallen met 500 tanks met hulp van Wit Rusland
Dan kunnen we eindelijk de beste atgm ter wereld, de Spike missile, in actie zien die alle Baltische Staten in het assortiment hebben :Y)
https://www.google.com/search?q=spike+missile+baltic+states
Why Israel's Spike Anti-Tank Missile Out-Ranks the Javelin

[ Bericht 3% gewijzigd door slashdotter3 op 01-02-2023 18:16:45 ]
pi_207807921
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:39 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Volgens mij zit Rusland er al aardig all in denk je niet?
Ze lijken mij althans vastberaden te pakken wat ze te pakken kunnen krijgen, en dat mag de nodige levens kosten.

Daarentegen is het ook vrij inefficient om Oekraine relatief kleine batches met materieel te leveren waar ze geen/weinig ervaring mee hebben. Het is en blijft maar vaag met wat ze kunnen verwachten.

Je kunt veel beter een betrouwbare logistieke stroom aan munitie en wapens hebben waar ze prima mee uit te voeten kunnen. Niet steeds Zelensky laten bedelen als de voorraad weer op een laag pitje staat.

En daarnaast moet het westen ook oprecht kijken wat "we" willen voor Oekraine. Zonder ons gaat het ze namelijk nooit lukken de Donbas en de Krim terug te krijgen. Dan kunnen we hier beter nog vandaag dan morgen duidelijk over zijn en dat "vredesakkoord" met Rusland ondertekenen.
Ook wel eens met jullie hoor.
Maar als ik een verklaring zoek voor deze manier van handelen zijn er wel wat punten te bedenken.

Ik denk dat ze binnen Rusland nog niet met een allout war bezig zijn. Ze brengen zeker die offers niet.

Liefst zie ik wel zsm die grote stroom komen. Dan weet je ook dat de bezwaren enigszins weg zijn.
  woensdag 1 februari 2023 @ 18:13:47 #147
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_207807938
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Effectief is Zweden dan in NAVO, want de enige manier om dat land aan te vallen is via NATO gebied.
Of ze verzinnen gewoon iets zoals een "assocatiatieverdrag" met NATO
pi_207808009
En Belarus gaat niet vechten, dat zie ik echt niet gebeuren. Loekie heeft z'n leger broodnodig om in het zadel te blijven en dat weet hij. Die heeft niet zo'n greep op de macht als Putin. Ook als Belarus mee gaat doen met Rusland met een nieuw offensief in Oekraïne geef ik hem geen 3 weken.

En dan is Putin z'n belangrijkste bondgenoot in de regio kwijt :')

No fucking way they're THAT stupid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Barbusse op 01-02-2023 18:36:57 ]
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_207808032
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Daarom is het ook een goed idee om ineens een enorme hoeveelheid aan wapens aan Oekraïne en extra sancties aan Rusland en de complete Poetinclub inclusief mid- en hogermanagement van bedrijven van de oligarchen. Hef inderdaad maar een extra bedrag van 150 euro op een visum voor vakanties van gewone Russen, en geef aan dat dat in het fonds voor Oekraïne gaat. En anders ga je maar niet naar Italië. Laat de gewone Russen het nu ook maar eens een keer voelen. Maak het maar echt heel erg duidelijk waarvoor ze juichen en wat de gevolgen van dat juichen is, voor hun.. En die 300 Miljard moet in beslag worden genomen. Laat ze lekker flippen. Fuck them.
Leuk bedacht, maar praktisch onmogelijk om uit te voeren zo snel. Rusland omzeilt al die tijd al de sancties. De 2008 crisis was erger voor ze qua economie. Je moet wel realistisch blijven jij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 1 februari 2023 @ 18:22:51 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207808052
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:11 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dan kunnen we eindelijk de beste atgm ter wereld, de Spike missile, in actie zien die alle Baltische Staten in het assortiment hebben :Y)
https://www.google.com/search?q=spike+missile+baltic+states
Why Israel's Spike Anti-Tank Missile Out-Ranks the Javelin
Dan kunnen ze die nu vast naar Oekraine brengen om ze te testen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207808062
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet. Ze weten hoe de Russen huishouden in de bezette gebieden. Dat willen ze natuurlijk wel beëindigen.
Ik hoop het.
Incelfrikandel
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 18:33:50 #152
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207808218
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Leuk bedacht, maar praktisch onmogelijk om uit te voeren zo snel. Rusland omzeilt al die tijd al de sancties. De 2008 crisis was erger voor ze qua economie. Je moet wel realistisch blijven jij.
Dan proberen ze die maar te omzeilen. Het gaat er meer om dat ze ineens zien dat de tegenstand alleen maar groter wordt. Natuurlijk kun je Russen niet uit elk land ter wereld weren. Maar wel uit onze.

Steeds een beetje steun leveren want "voorzichtig o jee Poetin moet een uitweg hebben anders oh oh oei oei escalatie oh oh misschien wel iets ergs" is zoals ik het zie al een tijd een gepasseerd station. Hij escaleert toch niet. En trouwens: Poetin zelf vraagt helemaal niet om een uitweg. De kleine kutsmurf is een lafbek die alleen tegen de kleintjes durft. Zolang hij dat idee heeft gaat die bluffende blaaskaak door. Dus: Laten we die slappeling gewoon duidelijk maken dat speelkwartier voorbij is en dat hij alles terug gaat geven dat hij heeft afgepakt. Hangt men hem daarom op is dat zijn probleem. We zien wel wie de nieuwe leider van Rusland wordt. Die weet dan ook gelijk wat hij niet moet flikken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207808255
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2023 09:26 schreef aTypisch het volgende:

[..]
wanneer wint oekraine volgens jou?
Als ze hun doeken gehaald hebben.

Maar zelf gok ik op de Russen uit de Donbas maar in de Krim.

Dat laatste acht ik vrijwel onmogelijk om ze eruit te krijgen en om te behouden omdat de Russen dat gebied al vanaf 2014 etnisch gezuiverd hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 18:37:00 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207808256
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 18:38:11 #155
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207808272
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Als ze hun doeken gehaald hebben.

Maar zelf gok ik op de Russen uit de Donbas maar in de Krim.

Dat laatste acht ik vrijwel onmogelijk om ze eruit te krijgen en om te behouden omdat de Russen dat gebied al vanaf 2014 etnisch gezuiverd hebben.
Er zijn in 2014 ook veel mensen gevlucht. Die kunnen gewoon weer terug als ze willen :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 18:41:21 #156
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207808327
quote:
84s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Er zijn in 2014 ook veel mensen gevlucht. Die kunnen gewoon weer terug als ze willen :Y
En ik denk dat niet veel na 2014 geïmporteerde Russen zin hebben om daar te blijven. En de collaborateurs zullen ook wel van hun Russische paspoort gebruik willen maken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207808351
quote:
Lekker een Jood vergelijken met een nazi. :D
Vakman pur sang
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 18:43:44 #158
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207808374
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
En ik denk dat niet veel na 2014 geïmporteerde Russen zin hebben om daar te blijven. En de collaborateurs zullen ook wel van hun Russische paspoort gebruik willen maken.
Na de eerste aanval op De Krim zijn geïmporteerde Russen huilend vertrokken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 1 februari 2023 @ 18:44:46 #159
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207808397
quote:
2s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vergeet niet dat zowel een stuk Rusland en Zweden aan de Oostzee liggen hé. Dus, een kruisraket hoeft niet eens over Noorwegen of Finland heen te vliegen.
Duikboot voor je deur kan ook nog.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_207808425
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Lekker een Jood vergelijken met een nazi. :D
Geboren zijn in een Joods gezin wil nog niet zeggen dat ze het geloof actief aanhangen he.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 18:47:29 #161
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207808453
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:44 schreef zalkc het volgende:

[..]
Duikboot voor je deur kan ook nog.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er aardig wat sensors en sonarboeien ronddobberen in die wateren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207808463
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:44 schreef zalkc het volgende:

[..]
Duikboot voor je deur kan ook nog.
Baltische zee is niet zo groot. Knappe jongen die hier ongemerkt door komt hoor. En de russische marine is gewoon prut.

Russia’s suspected sabotage of the Nord Stream pipelines has brought a flood of Western naval assets into the region.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 18:48:57 #163
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207808473
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Lekker een Jood vergelijken met een nazi. :D
Zoals bij Zelenskyy?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 1 februari 2023 @ 18:53:08 #164
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207808549
https://www.reddit.com/r/(...)d_a_large_ukrainian/
Air traffic watchers noticed a large Ukrainian Antonov arriving in Springfield MO. Some theorized the craft is large enough to carry a Patriot Missile system.
pi_207808618
Nice

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207808638
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:46 schreef quirina het volgende:

[..]
Geboren zijn in een Joods gezin wil nog niet zeggen dat ze het geloof actief aanhangen he.
Geloof niet dat dat de nazis veel uitmaakte toen.
Vakman pur sang
pi_207808659
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:46 schreef quirina het volgende:

[..]
Geboren zijn in een Joods gezin wil nog niet zeggen dat ze het geloof actief aanhangen he.
Ook seculiere joden identificeren zich als Jood gelovig of niet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207808682
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Lekker een Jood vergelijken met een nazi. :D
Is solovyev een jood?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 19:07:38 #169
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207808859
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:56 schreef Slayage het volgende:
Nice

[ twitter ]
Ik zie de mortiervariant worden genoemd. Best een beest.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207808872
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:59 schreef Slayage het volgende:

[..]
Is solovyev een jood?
Jazeker.

https://www.haaretz.com/w(...)d9191b0000?_amp=true
Vakman pur sang
  woensdag 1 februari 2023 @ 19:12:16 #171
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_207808959
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 18:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Leuk bedacht, maar praktisch onmogelijk om uit te voeren zo snel. Rusland omzeilt al die tijd al de sancties. De 2008 crisis was erger voor ze qua economie. Je moet wel realistisch blijven jij.
Van jou hebben we geleerd dat de Russen NATO gebied toch niet durven aanvallen. Dus all in met wapenleveranties en pluk ze acties, want we hoeven toch niet bang voor ze te zijn, weten we dankzij jou.

En jou moet dat all in zeker aanspreken, jij wil toch ook dat de genocide de misdaden tegen de menselijkheid stoppen tenslotte. Toch?
pi_207809025
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:12 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Van jou hebben we geleerd dat de Russen NATO gebied toch niet durven aanvallen. Dus all in met wapenleveranties en pluk ze acties, want we hoeven toch niet bang voor ze te zijn, weten we dankzij jou.

Neuh, je begrijpt niet zo goed wat ik zeg. Als escalatie zou dat wellicht wel kunnen hoor. Dat Rusland de NAVO niet aanvalt is meer het scenario van "hee, laten we eens binnenvallen" zoals ze dat bij Oekraïne deden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207809102
quote:
Twee van de grootste propagandist dus een jood en een Armeense (simonyan) . Ruski mir integreert hun minderheden wel heel goed in het imperialistische gedachtegoed van de Russische staat.

Daarnaast gaan Joden ook naar de hemel volgens Kiril? Ik bedoel die solovyev zegt regelmatig "we gaan naar de hemel" als er een nucleaire oorlog plaatsvindt :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207809127
Als we toch met zijn allen 'gaan' is de vernietiging van Russen en Rusland toch niet de allerslechtste manier denk ik zo.
pi_207809150
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:19 schreef Slayage het volgende:

[..]
Twee van de grootste propagandist dus een jood en een Armeense (simonyan) . Ruski mir integreert hun minderheden wel heel goed in het imperialistische gedachtegoed van de Russische staat.

Daarnaast gaan Joden ook naar de hemel volgens Kiril? Ik bedoel die solovyev zegt regelmatig "we gaan naar de hemel" als er een nucleaire oorlog plaatsvindt :P
Da week allemaal niet.
Weet wel dat van de rijkste gesanctioneerde Russen meer dan de helft Joods is. Die doen het daar goed financieel.

Ook de geldschieter en oude vriend van Zelensky is een hele rijke Jood. Dat is zeg maar de John de Mol van Oekraïne gezien hij het hele media wereldje in handen heeft.
Vakman pur sang
pi_207809168
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:20 schreef Confetti het volgende:
Als we toch met zijn allen 'gaan' is de vernietiging van Russen en Rusland toch niet de allerslechtste manier denk ik zo.
Gewoon vernietiging van de hele wereld. Is het hele probleem wat de mensheid heet ook lekker opgelost.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207809170
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik zie de mortiervariant worden genoemd. Best een beest.

Had van de week ook een filmpje gepost van een variant met ATGM's.

Nederland heeft ook CV90's *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 19:23:53 #178
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207809202
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:15 schreef Discombobulate het volgende:


Als escalatie zou dat wellicht wel kunnen hoor.
Dus moeten we Moskou gewoon heel duidelijk maken dat wij dan ook escaleren. Gruwelijk escaleren. Poetin kapot escaleren. Poetin niet meer in leven escaleren. Rusland compleet verslagen escaleren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207809231
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Da week allemaal niet.
Weet wel dat van de rijkste gesanctioneerde Russen meer dan de helft Joods is. Die doen het daar goed financieel.

Ook de geldschieter en oude vriend van Zelensky is een hele rijke Jood. Dat is zeg maar de John de Mol van Oekraïne gezien hij het hele media wereldje in handen heeft.
Joden zijn goed met geld en handel ja toch :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207809246
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:24 schreef Slayage het volgende:

[..]
Joden zijn goed met geld en handel ja toch :Y)
Jazekers.
Vakman pur sang
pi_207809292
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:22 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Had van de week ook een filmpje gepost van een variant met ATGM's.

Nederland heeft ook CV90's *O*
Verouderd, en deels verpatst aan Estland dacht ik.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 19:29:32 #182
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207809331
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Verouderd, en deels verpatst aan Estland dacht ik.
44 verkocht. De rest krijgt as we speak een MLU update.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 1 februari 2023 @ 19:30:49 #183
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207809369
https://www.reddit.com/r/(...)ressed_up_in/Russian convicts from Wagner Group dressed up in Ukrainian uniforms and tried attacking UAF positions...

Summary of the conversation:

UAF soldier asks the Wagnerite if he is killing Ukrainians, what is he fighting for, whether he is a prisoner.

Wagnerite asks for help / to save him, says he will tell them everything they want to know, confirms that he comes from a prison.

UAF soldier then walks the battlefield commenting on pieces of shit convicts dressing up in Ukrainian uniform (with lots of swearing)
pi_207809370
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
44 verkocht. De rest krijgt as we speak een MLU update.
Klopt. Maar dan nog, nog geen 150 goede ifv's :N
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 19:33:03 #185
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207809427
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt. Maar dan nog, nog geen 150 goede ifv's :N
Het was dat of een staatsschuld die met één procent zou stijgen. Of geen hypotheekrenteaftrek.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207809429
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Verouderd, en deels verpatst aan Estland dacht ik.
Dat verbaast me dan weer niks :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207809480
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:24 schreef Slayage het volgende:

[..]
Joden zijn goed met geld en handel ja toch :Y)
Nou dit is wel grappig, staat net op de BBC dat de oekrainse regering bezig is met anti corruptie van de geldschieter en de baas die Zelensky zijn tv programma’s gaf: Ihor Kolomoisky
https://www.bbc.com/news/world-europe-64482072.amp

En een heel opvallende note in dit stuk dat dezelfde huiszoeking een week voor de helikopter crash heeft plaatsgevonden bij de minister van binnenlandse zaken Arsen Avakov
En dat hij direct erna verongelukte met de helicopter.
Even die Kolomoisky in de gaten houden de eerste tijd.

quote:
In a separate raid, the former interior minister, Arsen Avakov, told Ukrainian media that his home had been searched as part of an inquiry into Ukraine's purchase of Airbus helicopters six years ago.
Mr Avakov was quoted as saying that nothing had been found and all the contracts had been approved at the time.
The move followed a deadly helicopter crash outside a kindergarten in a suburb of the capital Kyiv that left 14 people dead, including the interior minister, his entourage and a child on the ground..
Vakman pur sang
pi_207809515
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou dit is wel grappig, staat net op de BBC dat de oekrainse regering bezig is met anti corruptie van de geldschieter en de baas die Zelensky zijn tv programma’s gaf: Ihor Kolomoisky
https://www.bbc.com/news/world-europe-64482072.amp

En een heel opvallende note in dit stuk dat dezelfde huiszoeking een week voor de helikopter crash heeft plaatsgevonden bij de minister van binnenlandse zaken Arsen Avakov
En dat hij direct erna verongelukte met de helicopter.
Even die Kolomoisky in de gaten houden de eerste tijd.
Ja zag daar al een tweet over langskomen zo van "kolomoisky in trouble?"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207809680
Hier nog een stukje over de onpopulariteit van minister Arsen Avakov.

https://carnegiemoscow.org/commentary/81054
quote:
The sole island of stability amid this storm is Interior Minister Arsen Avakov, a figure left over from the previous government, whose reappointment was highly controversial at the time. Back then, Zelensky responded to that criticism by promising that Avakov would only be kept on temporarily.
Nou temporarily was uiteindelijk wel een goede belofte haha.
Vakman pur sang
pi_207809707
Zo voorspelbaar die Russen

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207809858
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:44 schreef Slayage het volgende:
Zo voorspelbaar die Russen

[ twitter ]
Maar dat is toch ook al zo oud als de weg naar Rome? Wij noemden Jakarta ook Batavia. Constantinopel werd Instanboel, etc.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207809930
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het was dat of een staatsschuld die met één procent zou stijgen. Of geen hypotheekrenteaftrek.
Hoe anders is het nu waar het geld met bakken over de dijk gesmeten wordt in alle ministeries.
pi_207809971
Urusula wordt een beetje teruggefloten over al te gretige Oekraïne toetredingen.

https://www.nu.nl/spannin(...)ven-terug.html#nujij
Vakman pur sang
pi_207809973
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar dat is toch ook al zo oud als de weg naar Rome? Wij noemden Jakarta ook Batavia. Constantinopel werd Instanboel, etc.
Dat het vroeger door andere imperiale en koloniale machten ook zo werd gedaan spreekt niet echt in hun voordeel :').
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 19:56:54 #195
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207810006
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar dat is toch ook al zo oud als de weg naar Rome? Wij noemden Jakarta ook Batavia. Constantinopel werd Instanboel, etc.
Maar het is natuurlijk een beetje van de cancelculturige, meen je niet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207810367
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het was dat of een staatsschuld die met één procent zou stijgen. Of geen hypotheekrenteaftrek.
1% maarliefst?

Die hele verkoop exercitie leverde slechts enkele honderden miljoenen op als je de leo's en gepards meerekent.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 1 februari 2023 @ 20:26:12 #197
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207810789
De Russen zijn intens verdrietig en teleurgesteld dat ze niet meer naar Italie kunnen, niet naar de italiaanse meren , niet shoppen in Milaan , niet naar de Italiaanse kust , niet skien in de hooggebergten van Italie

Velen hebben daar een dure Villa aan het Garda of Como meer die nu al een jaar leegstaat en waar ingebroken is
Klagen, Klagen, Klagen en ja zij kunnen er weinig aan doen dat Poetin grote groei ambities heeft
https://www.kp.ru/daily/27460/4715037/?from=twall

quote:
De Russische ambassadeur schreef een open brief aan de Italiaanse minister van Defensie: "Uw daden staan ​​op gespannen voet met woorden"
Sergey Razov herinnerde aan de beëindiging van het directe luchtverkeer en het verbod op optredens van culturele figuren uit Rusland
Evgeniy SUCHKOV

Russische ambassadeur in Italië Sergei Razov.
Het interview van de Italiaanse minister van Defensie Guido Crosetto, dat hij op 30 januari aan de krant Corriere della Sera gaf, deed veel stof opwaaien in de Apennijnen.
Toch zei een hooggeplaatste militair dat hij "nooit het idee heeft gesteund om Russische artiesten, atleten en gewone mensen niet toe te laten tot de EU".
Bovendien zou volgens hem "Europa zijn deuren niet moeten sluiten voor de Russen", maar altijd "kanalen voor dialoog open moeten houden".
Tegelijkertijd was hij perplex: "waarom zouden Russen visa moeten worden geweigerd?" Crosetto sprak zijn vertrouwen uit dat het integendeel nodig is om op alle mogelijke manieren bij te dragen zodat ze "naar Europa komen en de andere kant horen".

De volgende dag besloot de Russische ambassade kennis te nemen van het in de moderne tijd zo ongebruikelijke standpunt van de minister van Defensie door een open brief van de Russische ambassadeur in Italië, Sergei Razov, te publiceren.
Daarin merkte een hooggeplaatste diplomaat op dat onder de woorden over de noodzaak om kanalen voor dialoog open te houden en Russische visa niet te weigeren, “bijna alle burgers van Rusland niet zouden aarzelen om zich te abonneren. En Italië."

Maar hier rijst, zoals de ambassadeur benadrukte, de vraag: “wie verkleint precies de mogelijkheden voor contacten en dialoog tussen de volkeren van onze landen?”
quote:
- Op initiatief van Italiaanse zijde werd de directe luchtcommunicatie beëindigd, waardoor het Russische toerisme naar Italië tot een minimum werd beperkt. Degenen van onze landgenoten die toch in de Apennijnen terechtkomen, moeten ingewikkelde visumprocedures en andere beperkingen doorlopen”, zei Razov.

Volgens de terechte opmerking van de diplomaat, "wordt de ware houding ten opzichte van Russische culturele figuren duidelijk geïllustreerd door het verbod op optredens in Italië door de wereldberoemde dirigent Valery Gergiev, pianist Valentina Lisitsa of danser Sergei Polunin, uitsluitend gemotiveerd door hun politieke positie." En de benaderingen van contacten op het gebied van sport "worden op welsprekende wijze bewezen door de weigering van de Italiaanse autoriteiten in maart 2022 om een ​​humanitaire vlucht uit te voeren om een ​​team dat daar vastzat uit Verona te verwijderen nadat het luchtruim van Russische paralympische atleten was gesloten."

Bovendien, zo herinnerde de ambassadeur zich, “grotendeels op persoonlijk initiatief van het vorige hoofd van de Italiaanse regering, werd Rusland de toegang ontzegd tot 300 miljard dollar uit zijn goud- en deviezenreserves”, en nu “wordt de mogelijkheid van hun onherstelbare terugtrekking besproken .” Bovendien heeft Rome vorig jaar uit “solidariteit” met onze Europese collega’s “de ongerechtvaardigde uitzetting uit Italië uitgevoerd van 30 medewerkers van de Russische ambassade, onder wie degenen die tijdens de coronaviruspandemie hebben bijgedragen aan de organisatie van de Russische humanitaire operatie in de Apennijnen.”

- Tegelijkertijd werden prominente vertegenwoordigers van het Russische maatschappelijk middenveld op voorstel van het voormalige hoofd van het Italiaanse ministerie van Buitenlandse Zaken de Italiaanse staatsonderscheidingen onthouden , van wie velen ze onder andere ontvingen voor onbaatzuchtige hulp bij het herstel van de stad L'Aquila, die leed onder een verwoestende aardbeving in 2009, - voegde Razov eraan toe.

Aan het einde van de brief sprak de vertegenwoordiger van Rusland zijn vertrouwen uit dat Crosetto het moeilijk zou vinden als hij zou proberen om op zijn minst enkele initiatiefstappen in dezelfde richting aan Russische zijde op te sommen.

- In Rusland zijn ze gewend om niet met woorden te oordelen, maar met daden. De daden zijn heel anders dan uw woorden, en het is moeilijk te geloven in hun oprechtheid, met alle verlangen, - concludeerde het hoofd van de diplomatieke missie.

Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/daily/27460/4715037/


[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 01-02-2023 20:52:48 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 20:29:37 #198
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207810869
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2023 20:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
1% maarliefst?

Die hele verkoop exercitie leverde slechts enkele honderden miljoenen op als je de leo's en gepards meerekent.
Maar we kregen wel een kleinere overheid!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 1 februari 2023 @ 20:29:49 #199
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207810873
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 20:26 schreef michaelmoore het volgende:
De Russen zijn intens verdrietig en teleurgesteld dat ze niet meer naar Italie kunnen, niet naar de italiaanse meren , niet shoppen in Milaan , niet naar de Italiaanse kust , niet skien in de hooggebergten van Italie

Velen hebben daar een dure Villa aan het Garda of Como meer die nu al een jaar leegstaat en ingebroken is

https://www.kp.ru/daily/27460/4715037/?from=twall
[..]
[..]

Meh, standaard gaslighting tactiek. Niet zij zijn het probleem maar de rest van de wereld :{w
  Overall beste user 2022 woensdag 1 februari 2023 @ 20:32:02 #200
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207810918
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 20:26 schreef michaelmoore het volgende:
De Russen zijn intens verdrietig en teleurgesteld dat ze niet meer naar Italie kunnen, niet naar de italiaanse meren , niet shoppen in Milaan , niet naar de Italiaanse kust , niet skien in de hooggebergten van Italie

Velen hebben daar een dure Villa aan het Garda of Como meer die nu al een jaar leegstaat en ingebroken is

https://www.kp.ru/daily/27460/4715037/?from=twall
[..]
[..]

Nou en? Ga maar vakantie vieren in Irkoetsk of zo.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')