Omdat je in deze tijd het bijna niet geheim kan houden.quote:Op woensdag 1 februari 2023 12:48 schreef Mansjester het volgende:
Waarom zou je in godsnaam openbaar maken dat je van die precisie langeafstandswapens geeft/hebt? Je wilt de Russen toch juist verrassen,nu weten ze precies dat ze er rekening mee moeten houden.
Zijn twee totaal verschillende producten ontwikkeld voor verschillende missies.quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Veel beter.
Die dingen kunnen van over de hele wereld bestuurd worden, dus als je mensen in nevada hebt getrained, hoeven ze niet naar huis, ze zouden gewoon daar hun werk kunnen doen. Dingen kunnen 24 uur lang vliegen. En je kan er in principe bijna alles onderhangen wat je ook onder een straaljager kan hangen.
Ik denk dat de vertraging, want je communiceert via satellieten, iets is wat je echt nekt, als je gaat dogfighten met een ander vliegtuig.quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zijn die dingen, in combinatie met die lange afstandsraketten, genoeg om een f16 minder noodzakelijk te maken?
Onze Wikipedia-expert aan het woord.quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat de vertraging, want je communiceert via satellieten, iets is wat je echt nekt, als je gaat dogfighten met een ander vliegtuig.
Maar stel dat je er 300 naar binnen duwt, geef je allemaal Beyond Visual Range raketten zodat het niet op dogfighten aankomt, jahoor, waar heb je dan F16s voor nodig.
Ga ik er vanuit dat je ook HARM raketten, die inhomen op radars eraan kunt hangen, ivm SEAD missies; meestal kan dat wel want NAVO spul is redelijk standaard, maar het is allicht niet een scenario wat eerder is voorgekomen.
Klopt. Je luchtmacht vervangen voor drones is nog wel ff wat verder weg. Dit soort dingen zijn ideaal voor scouten, en als loitering munition.quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zijn twee totaal verschillende producten ontwikkeld voor verschillende missies.
Dit gebeurt nu dus ook in Oekraïne. Maar als wij wapens leveren moet er eerst oeverloos over gediscussieerd worden omdat we Rusland niet willen provoceren. Gekke Henkie.quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Kapotgeschoten stad in Syrie door Rusland/Assad
[ twitter ]
Voor je het weet valt het n-woord weer tijdens die discussies.quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:17 schreef fjs het volgende:
[..]
Dit gebeurt nu dus ook in Oekraïne. Maar als wij wapens leveren moet er eerst oeverloos over gediscussieerd worden omdat we Rusland niet willen provoceren. Gekke Henkie.
quote:Acht jaar cel voor Russische journalist om 'nepnieuws'
https://nos.nl/liveblog/2(...)e-voor-leopard-tanks
Een prominente Russische journalist is door een rechter in Moskou bij verstek veroordeeld tot acht jaar gevangenisstraf voor het verspreiden van nepnieuws over het Russische leger, melden Russische staatsmedia.
Vorig jaar werd een onderzoek naar Alexander Nevzorov ingesteld nadat hij berichten op sociale media had geplaatst waarin hij de strijdkrachten beschuldigde van het opzettelijk beschieten van een kraamkliniek in de Oekraïense havenstad Marioepol. Volgens Moskou klopt er niets van die bewering.
Naar verluidt verblijven Nevzorov en zijn vrouw in Israël. In maart vorig jaar plaatste zijn echtgenote een bericht op Instagram waaruit bleek dat ze in dat land zaten. Als hij ooit terugkeert naar Rusland moet hij zijn straf uitzitten in een strafkolonie, zegt de rechter.
De journalist beheert een YouTube-kanaal met zo'n 2 miljoen volgers. Eerder noemde hij het onderzoek naar hem belachelijk. In juni kreeg hij het Oekraïense staatsburgerschap nadat hij de oorlog "een misdaad" had genoemd.
F-35's van Leeuwarden die een rondje doen misschien?quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:25 schreef fjs het volgende:
Vraag me af. Ik woon in Hoogeveen en hoorde een uur geleden een enorm lawaai van vliegtuigen die overkwamen. Maar als ik kijk op Radarbox, kun je deze vliegtuigen niet weer zien. Iemand een verklaring daarvoor?
Zou kunnen maar horen die dan ook niet op Radarbox tevoorschijn komen? Was echt enorm.quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
F-35's van Leeuwarden die een rondje doen misschien?
Probeer https://flightradar24.com/ eens?quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:29 schreef fjs het volgende:
[..]
Zou kunnen maar horen die dan ook niet op Radarbox tevoorschijn komen? Was echt enorm.
Gewoon negeren.quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:20 schreef Aether het volgende:
[..]
Voor je het weet valt het n-woord weer tijdens die discussies.
De drones voor frontlinie gebruik en raketten voor de achterliggende gebieden?quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat de vertraging, want je communiceert via satellieten, iets is wat je echt nekt, als je gaat dogfighten met een ander vliegtuig.
Maar stel dat je er 300 naar binnen duwt, geef je allemaal Beyond Visual Range raketten zodat het niet op dogfighten aankomt, jahoor, waar heb je dan F16s voor nodig.
Ga ik er vanuit dat je ook HARM raketten, die inhomen op radars eraan kunt hangen, ivm SEAD missies; meestal kan dat wel want NAVO spul is redelijk standaard, maar het is allicht niet een scenario wat eerder is voorgekomen.
quote:These armored cars were used by Czech national bank to transfer money and other valuables. ČNB donated them to Czech fundraising project Dar Putinovi and they will become an armored ambulances (thanks to Team4Ukraine) to transfer heavy injured soldiers to hospitals. They were named Bonnie and Clyde.
Ken radarbox niet, maar zoiets als flightradar werkt via de transponders. Dat zijn zenders die permanent uitzenden zodat iedereen je ziet en weet wie/waar je bent. Militaire vliegtuigen hebben die ook, maar zetten ze logischerwijs uit op het moment dat ze spannende dingen gaan doen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:25 schreef fjs het volgende:
Vraag me af. Ik woon in Hoogeveen en hoorde een uur geleden een enorm lawaai van vliegtuigen die overkwamen. Maar als ik kijk op Radarbox, kun je deze vliegtuigen niet weer zien. Iemand een verklaring daarvoor?
Is daar bewijs van?quote:Op woensdag 1 februari 2023 11:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Moet je zien wat Rusland doet: Al hun ongewensten naar het front sturen om als kanonnenvoer te dienen en dan Oekraïense kinderen ontvoeren om de bevolking weer aan te zuiveren. Helemaal bizar.
Ja. Kinderen worden ontvoerd en "geadopteerd" in Rusland en minderheden en criminelen moeten als eerste naar het front.quote:
Nee, dat rus 750.000 kinderen heeft afgevoerd, en al die berichten incl. filmpjes dat er gerekruteerd wordt in gevangenissen, da's allemaal in scene gezet.quote:
Dank! Maar kom hier ook niks op tegen. Vreemd. Misschien toch Alliensquote:Op woensdag 1 februari 2023 14:32 schreef Aether het volgende:
[..]
Probeer https://flightradar24.com/ eens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |