Erika Terpstra deed het anders erg goed bij het vertegenwoordigen van Nederland als staatssecretaris.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 11:31 schreef Aurelius het volgende:
En ze vertegenwoordigd Nederland in het buitenland.
Dat is het punt. Steeds het geforceerd "mooi" erbij. In de huidige tijd is dik niet mooi. Ik maak de maatschappelijke regels niet voor de duidelijkheid. We worden opgevoed met sprookjes over mooie prinsessen en de realiteit is anders dan een sprookje.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 11:39 schreef Guanabana het volgende:
Als ze nou altijd heel dun was geweest en binnen een jaar ineens dik werd zou ik de commentaren nog beter kunnen begrijpen (nog steeds geen reden om beledigend te gaan doen), maar we kennen haar al letterlijk haar hele leven en weten dat het altijd al haar bouw is geweest.
Echt, get over it een keer. Het is een mooie intelligente meid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
FTFYquote:Op dinsdag 31 januari 2023 11:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat is het punt. Steeds het geforceerd "mooi" erbij. In de huidige tijd is dik niet mooi gezond. Ik maak de maatschappelijke regels niet voor de duidelijkheid. We worden opgevoed met sprookjes over mooie prinsessen en de realiteit is anders dan een sprookje.
Ehm, wie zegt dat ze niet gezond is?quote:
Ik geloof niet dat ik degene ben op wie je moet hakken.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm, wie zegt dat ze niet gezond is?
De opinie dat ze te dik is en "dus" ongezond? En dat terwijl je de oorzaak van haar omvang niet kent?
Jij veranderde "mooi" in "gezond".quote:Op dinsdag 31 januari 2023 12:28 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik gelokf niet dat ik degene ben op wie je moet hakken.
Relax! Het topic is net een half uur open.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 12:29 schreef AnneX het volgende:
De koninklijke mod slaapt…of grijpt niet in…(of heeft andere belangrijk dingen te doen) en gastmodden mag niet? Says who?
Lekkere levensles, dit soort "kritiek"quote:Op dinsdag 31 januari 2023 12:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Toevallig lees ik dat de Vlaamse pers hier aandacht aan besteed.
Nederlandse kroonprinses Amalia slachtoffer van bodyshaming: “Haar lichaamstaal toont dat ze zich bewust is van de verwerpelijke opmerkingen”
ROYALTYDe Nederlandse kroonprinses Amalia (19) is op de Caraïben aangekomen voor haar eerste officiële werkreis. Het gespreksonderwerp van de dag? Haar gewicht. Want de volslanke prinses is weer het slachtoffer van ‘bodyshaming’ geworden. Een nieuwe klap voor de tiener, die al maandenlang geen onbezorgde studententijd kan leiden door doodsbedreigingen van de maffia. “Amalia krijgt hier een levensles: ze zal haar hele leven met kritiek moeten omgaan.”
https://www.hln.be/royalt(...)pmerkingen~ac5698b3/
Wel betaalmuur.
https://www.absolutefacts(...)ntenleven-maxima.htmquote:Ondanks al het sporten was Máxima te dik voor haar leeftijd, oordeelde haar moeder. Ze zette haar dochter op een streng dieet. Later zou ze door haar medestudentes plagerig zijn vergeleken met de voluptueuze Argentijnse zangeres Mercedes Sosa. Het gewicht bleef jarenlang een gevoelig onderwerp tussen moeder en dochter.
Ik lees hier niemand die pleit voor het opknopen van fatshamers?quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:10 schreef Mrmime het volgende:
Men moet inderdaad stoppen met dat gezeik over dat ze te dik zou zijn. Is klinkklare onzin. Maar het enorme aantal reacties daarop, zowel hier als social media die vinden dat de fatshamers maar opgeknoopt moeten worden is alleen maar meer olie op het vuur voor dit hele gespreksonderwerp.
Wat geen onderwerp van gesprek zou moeten zijn. Echt, stop ermee.
Goed gedaan, mooi overzicht!quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:17 schreef potjecreme het volgende:
We proberen het over prinses Beatrix te hebben. Wat vinden we van de OP
Goed gedaan! Mooi eerbetoon ook ter ere van haar verjaardag!quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:17 schreef potjecreme het volgende:
We proberen het over prinses Beatrix te hebben. Wat vinden we van de OP
https://www.nu.nl/uit-and(...)oningin-meer-is.htmlquote:Prinses Beatrix wordt dinsdag 85 jaar. Bijna een decennium geleden deed ze afstand van de troon, maar stilzitten doet ze allerminst. Hoe vergaat het Beatrix?
Haar iconische coupe is inmiddels van grijs tot wit verkleurd, maar het haar zit nog altijd even onberispelijk. Dat is te zien op de foto's van de vele publieke optredens van prinses Beatrix, haast tien jaar na de troonsafstand. Officiële staatsbezoeken doet ze niet meer. Tegenwoordig vullen meer culturele en kunstzinnige evenementen haar koninklijke agenda. Buiten de camera's om adviseert Beatrix haar zoon en kleindochter over het leven als monarch.
Paardrijden
Naar verluidt is prinses Beatrix nog fit. De afgelopen jaren onderging ze meerdere operaties, maar daar kwam ze goed uit. "En ze rijdt nog regelmatig paard", zegt koningshuisdeskundige Simone Lamain. Recentelijk stelde prinses Beatrix nog het tegenwoordig iets rustiger aan te doen. "Maar dat lag niet aan de prinses", zegt Lamain. "Het paard bleek een blessure te hebben." Verder draagt Beatrix steeds minder vaker een hoed - symbool van de kroon - en regelmatig een broek. Lamain: "Ze heeft meer ruimte voor ontspanning en hobby's zoals boetseren of schilderen. En Beatrix werkt graag in de tuin."
Het zijn dingen die veel mensen van een respectabele leeftijd doen. Beatrix heeft echter ook andere, meer koninklijke taken. Woensdag is ze namens de Oranjes aanwezig bij de herdenking van de watersnoodramp in het dorp Oude-Tonge. De afgelopen maanden was Beatrix te gast bij de begrafenis van de Britse koningin Elizabeth, de uitvaart van voormalig koning Constantijn van Griekenland, een staatsbanket met de Italiaanse president en de koninklijke nieuwjaarsreceptie in het paleis op de Dam.
ige evenementen haar koninklijke agenda. Buiten de camera's om adviseert Beatrix haar zoon en kleindochter over het leven als monarch.
Paardrijden
Naar verluidt is prinses Beatrix nog fit. De afgelopen jaren onderging ze meerdere operaties, maar daar kwam ze goed uit. "En ze rijdt nog regelmatig paard", zegt koningshuisdeskundige Simone Lamain. Recentelijk stelde prinses Beatrix nog het tegenwoordig iets rustiger aan te doen. "Maar dat lag niet aan de prinses", zegt Lamain. "Het paard bleek een blessure te hebben." Verder draagt Beatrix steeds minder vaker een hoed - symbool van de kroon - en regelmatig een broek. Lamain: "Ze heeft meer ruimte voor ontspanning en hobby's zoals boetseren of schilderen. En Beatrix werkt graag in de tuin."
Het zijn dingen die veel mensen van een respectabele leeftijd doen. Beatrix heeft echter ook andere, meer koninklijke taken. Woensdag is ze namens de Oranjes aanwezig bij de herdenking van de watersnoodramp in het dorp Oude-Tonge. De afgelopen maanden was Beatrix te gast bij de begrafenis van de Britse koningin Elizabeth, de uitvaart van voormalig koning Constantijn van Griekenland, een staatsbanket met de Italiaanse president en de koninklijke nieuwjaarsreceptie in het paleis op de Dam.
Beatrix met koningin Máxima en koning Willem-Alexander op de begrafenis van de Britse koningin Elizabeth II.Foto: AFP
Beatrix draait nog volop mee in de planning van de Oranjes, zegt historicus Coos Huijsen, schrijver van het boek Beatrix. De kroon op de republiek. De prinses is volgens hem nog even precies en zorgvuldig, haast alles dient altijd grondig voorbereid te zijn. Tot voor kort schoof Beatrix nog aan bij de wekelijkse vergadering van het koningshuis op maandag. "Daar zal ze haar mening niet onder stoelen of banken steken", zegt Huijsen, die niet weet of Beatrix nog iedere week acte de présence geeft. "Met haar ervaring blijft ze hoe dan ook een klankbord voor de ambtelijke organisatie."
Dat ziet Huijsen terug in de bekendste foto van Beatrix in de afgelopen jaren. Tijdens Prinsjesdag 2022 keek ze wat beteuterd uit het raam naar de boerenprotesten. "Ze is een perfectionist, dus dit vond ze vast een storende onderneming", zegt Huijsen. "Maar ze kent haar rol en probeert ze zo min mogelijk afkeur te tonen."
Naast prinses is Beatrix nog oma. Het is geen geheim dat ze een warme band heeft opgebouwd met haar oudste kleindochter: troonopvolger Amalia. Simone Lamain zegt dat Amalia veel van Beatrix leert en mogelijk ook meer naar de formele stijl van het koningschap neigt. Naast dat ambt delen beiden de liefde voor paarden. Amalia stuurt er foto's van naar het digitale fotolijstje van Beatrix.
Ik vind het vooral mooi om te zien dat Beatrix een typisch gezicht heeft van haar generatie en Amalia van deze generatie. Weet niet precies hoe ik het moet uitleggen maar hopenlijk dnappen jullie wat ik bedoelquote:Op dinsdag 31 januari 2023 20:21 schreef JourneyBlue het volgende:
[ afbeelding ]
Over Beatrix toen ze Amalia's leeftijd had: https://www.mareonline.nl/achtergrond/hier-heette-ze-uilskuiken/
Hele mooie foto dit.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 20:21 schreef JourneyBlue het volgende:
[ afbeelding ]
Over Beatrix toen ze Amalia's leeftijd had: https://www.mareonline.nl/achtergrond/hier-heette-ze-uilskuiken/
quote:Op dinsdag 31 januari 2023 20:21 schreef JourneyBlue het volgende:
[ afbeelding ]
Jeetje, wie doet dan nou, een feest geven om je (vroegere) vrienden te vertellen dat dit het was. Bedankt en niet tot ziensquote:Vriendschappen uit haar Leidse tijd worden onderhouden. Maar wanneer Beatrix op de troon komt, verkoelen die. Tijdens een groot vriendenfeest op het paleis, kondigt ze dat aan. Leids alumnus en cabaretier Paul van Vliet was erbij en zei hierover: ‘Ze had ons allemaal uitgenodigd, de mensen met wie ze in haar jeugd - en studiejaren blijmoedig was opgetrokken. We hadden allemaal het gevoel: hier wordt iets afgesloten. Aan het slot van het feest hield ze een toespraak: “Ik heb met jullie kunnen leven zoals ik eigenlijk wou, zei ze. “Die periode sluiten we nu af. Jullie moeten begrijpen dat de omgang die we tot nu toe hadden voorbij is.”
Och ik begrijp dat wel hoor. Ze heeft het IMO op een nette manier gedaan. Het was gewoon niet anders. Een van de nadelen van t ambt.quote:Op woensdag 1 februari 2023 12:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[..]
Jeetje, wie doet dan nou, een feest geven om je (vroegere) vrienden te vertellen dat dit het was. Bedankt en niet tot ziens
Andere tijden iigquote:Op woensdag 1 februari 2023 15:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Och ik begrijp dat wel hoor. Ze heeft het IMO op een nette manier gedaan. Het was gewoon niet anders. Een van de nadelen van t ambt.
ruim 300 jaar een Spaanse kolonie geweest, dus de gedachte is niet zo gekquote:Op donderdag 2 februari 2023 10:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zie die roots niet zo hoorIk denk dat iedereen met een rode blouse aan een eind komt
Edit: nvm van die rode blouse. Ik link elke keer Spanje aan Argentinië. Geen idee hoe dat komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |