Er zullen in totaal 21 artiesten mee doen (7 per halve finale). De 3 artiesten met de meeste stemmen gaan door naar de finale. De finale vind plaats in Trondheim, internationale jury stemt voor 50% mee, publiek voor 50%.quote:Melodi Grand Prix - Semi-Final 1 - Saturday 14 January
Melodi Grand Prix - Semi-Final 2 - Saturday 21 January
Melodi Grand Prix - Semi-Final 3 - Saturday 28 January
Melodi Grand Prix - Grand Final - Saturday 4 February
Ik kreeg het niet helemaal mee, had Litouwen aan staan. Raakte hij zichzelf met dat glitterkanon?quote:
Hij ging per ongeluk afquote:Op zaterdag 28 januari 2023 20:52 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik kreeg het niet helemaal mee, had Litouwen aan staan. Raakte hij zichzelf met dat glitterkanon?
Dat is wel spijtig ja, maar vond de rest van de finalisten zeker niet onverdiend.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 21:20 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ondanks dat Stig niet door is?
quote:Op zaterdag 28 januari 2023 21:32 schreef Momo het volgende:
Ik kom net thuis, maar dit waren de odds voor de show
[ afbeelding ]
Toch weer compleet anders dan, vielen Maria en Akuvi tegen?
Ik zou het ook een beetje lullig voor haar vinden als men op haar stemt omdat ze het verdiend en dan vervolgens met een zwak nummer de finale niet haalt.quote:Op maandag 30 januari 2023 13:45 schreef Em31 het volgende:
Hopelijk geen Ulrikke ‘omdat ze het verdient’. Ze kan zelf ook beter een keer terugkomen met een beter nummer. Straks zit ze in een sterke semi en haalt ze door de afwezigheid van de jury de finale niet eens.
Swing it zou het in de televote voor de halve finale gewoon dik halen denk ikquote:Op dinsdag 31 januari 2023 23:37 schreef Meridiaan het volgende:
Swing it is wel leuk trouwens, maar zal geen potten breken op het Songfestival.
Ik hoop ook niet dat het het nummer van Ulrikke wordt, het is echt te middelmatig vind ik.
Dacht ergens gelezen te hebben dat ze zelf heeft gezegd dat ze geen autotune heeft gebruikt. Maar weet niet hoor, klinkt af en toe wel zo.quote:Op woensdag 1 februari 2023 12:32 schreef TheVulture het volgende:
Ik blijf het gevoel houden dat Alessandra Mele vocaal totaal op haar plaat gaat als die autotune wegvalt
Heb ook weinig met het lied van Ulrikke maar dat lijk me gezien de Husavik-vibe nog wel een kans te maken om de finale te halen
Normaliter zou je zeggen dat de combinatie van een redelijk liedje, de gunfactor na 2020 en de vakjury Ulrikke moeten redden. Maar we moeten ook wel zo reëel zijn dat zowel haar lied als het absolute niveau in de Noorse finale niet dusdanig zijn, dat je hier automatisch alle concurrentie kan uitsluiten. Dus een verrassing zou best kunnen.quote:
Alessandra of Jone zou ook mijn voorkeur hebben. Gewoon lekkere nummers met een beat zonder nou echt het idee te hebben dat het hoogstaand is. Atles nummer vind ik heel forgetable. Ulrikke heeft denk ik nog wel grootste kans om MPG te winnen. Vraag mij wel af wie de internationale jury gaat zijn. De usuals suspects als William? Die geven Ulrikke wel 12 punten. Iemand uit de muziek industrie die niet op de hoogte is van Attention/MGP2020? Denk niet dat ze haar perse bovenaan zetten.quote:Op donderdag 2 februari 2023 11:03 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zou Atle of Ulrikke eigenlijk wel een teleurstelling vinden.
William zou een ban moet krijgen voor deelname aan internationale jury's.quote:Op donderdag 2 februari 2023 11:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Alessandra of Jone zou ook mijn voorkeur hebben. Gewoon lekkere nummers met een beat zonder nou echt het idee te hebben dat het hoogstaand is. Atles nummer vind ik heel forgetable. Ulrikke heeft denk ik nog wel grootste kans om MPG te winnen. Vraag mij wel af wie de internationale jury gaat zijn. De usuals suspects als William? Die geven Ulrikke wel 12 punten. Iemand uit de muziek industrie die niet op de hoogte is van Attention/MGP2020? Denk niet dat ze haar perse bovenaan zetten.
Ik las ergens dat het 10 landenjury’s zijn, met telkens teams van 5 muziekprofessionals.quote:Op donderdag 2 februari 2023 11:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Alessandra of Jone zou ook mijn voorkeur hebben. Gewoon lekkere nummers met een beat zonder nou echt het idee te hebben dat het hoogstaand is. Atles nummer vind ik heel forgetable. Ulrikke heeft denk ik nog wel grootste kans om MPG te winnen. Vraag mij wel af wie de internationale jury gaat zijn. De usuals suspects als William? Die geven Ulrikke wel 12 punten. Iemand uit de muziek industrie die niet op de hoogte is van Attention/MGP2020? Denk niet dat ze haar perse bovenaan zetten.
Ja dat is wel altijd minder aan nationale finales, als het nu al op nummer 1 staat ben je toch benieuwd hoe het gaat scoren op het Songfestival zelf.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 14:46 schreef molloot200 het volgende:
Queen of Kings is nu nummer 1 in de Viral 50 Wereldwijd op Spotify.
Je zou zeggen, bijna zonde als ze daar niet voor zouden kiezenMaar ik geloof niet dat het gaat winnen.
Zomaar een foto van me plaatsen, volgende keer graag even vragen!quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:54 schreef BillDauterive het volgende:
Ik zit er al klaar voor!
[ afbeelding ]
Denk het wel, en tussendoor nog proberen Slovenië mee te pakkenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:34 schreef Momo het volgende:
Gaan jullie ook voor de Noorwegen - Spanje route vanavond?
Jazekerquote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:34 schreef Momo het volgende:
Gaan jullie ook voor de Noorwegen - Spanje route vanavond?
Heb je een link?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 19:53 schreef Zigsky het volgende:
Bijna een hartverzakking, want kwam er niet in. Gelukkig op Youtube ook te volgen.
Minder dan het aantal ESCZ in Sanremo gok ikquote:
quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:03 schreef BillDauterive het volgende:
Iets te laat, maar ik ben ook aangeschoven. Nog niets gemist, håper jeg?
En om de live zang ook uiteraard.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:04 schreef Fred_B het volgende:
Gelukkig gaat het om de liedjes en niet om het gebabbel.
Bezopen na 1 nummerquote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:05 schreef NailQueen het volgende:
Neem een shot iedere keer als je autotune hoort. We zitten nu op de eerste.
Dan wordt het een Martin Garrix remixquote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:07 schreef Hamlapjes het volgende:
Engelse versie van maken en je hebt wel een hitje hier, ja
Kom er direct maar op terug, vind het eigenlijk best wel goed voor de afswisselingquote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:06 schreef koffieleuk het volgende:
Vind die vrouwelijke vocal chops alles verpesten, en het ziet er ook niet uit.
Dat was toch Zweeds, geen Noors?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:08 schreef Cirilico het volgende:
Dit doet mij nog steeds denken aan Jag känner en bot. Hon heter Anna, Anna heter hon.
Ik heb een boot. Ik heb een hele mooie spinternieuwe boot. Hij heet Anna en hij ligt hier in de sloot.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:08 schreef Cirilico het volgende:
Dit doet mij nog steeds denken aan Jag känner en bot. Hon heter Anna, Anna heter hon.
Die kans is nagenoeg nul hoor.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:08 schreef NailQueen het volgende:
Maar ik hoop eigenlijk niet dat we dit in EIC en Liverpool gaan horen.
Zweeds ja.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:09 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Dat was toch Zweeds, geen Noors?
We bereiden ons voor op San Remoquote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:16 schreef Sableheart het volgende:
vier verschillende voorrondes open, nergens wordt er gezongen.
Qua padding hartstikke mannelijk. Aldus Michelle Visage.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:16 schreef BillDauterive het volgende:
Ik ging hier blind in en had bij de naam 'Skrellex' iets mannelijkers verwacht. Niets met lang blond haar of roze lippen
Er wordt hier wel veel gepraat in elk geval. Het lijkt de NOS wel.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:16 schreef Sableheart het volgende:
vier verschillende voorrondes open, nergens wordt er gezongen.
Hakken.quote:
Muzikaal heb ik bij die naam toch ook wel andere associaties dan ditquote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:16 schreef BillDauterive het volgende:
Ik ging hier blind in en had bij de naam 'Skrellex' iets mannelijkers verwacht. Niets met lang blond haar of roze lippen
Ik heb ze idd beter gezien. En ik hou niet eens van hakken.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:20 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat NailQueen nu toch een beetje teleurgesteld is!
quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:20 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat NailQueen nu toch een beetje teleurgesteld is!
quote:
Glen Faria gaat voor Umani Tsunami denk ik.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Is het een jury die voor Alessandra of Ulrikke gaat?
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat al te noemenswaardig had gescoord. 15e ofzo.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:24 schreef Em31 het volgende:
Haar nummer in 2020 was ook wel cliché, maar het had wel iéts
Ik denk hoger want dat jaar was me toch matigquote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat al te noemenswaardig had gescoord. 15e ofzo.
Als je als land het beste nummer wil kiezen, dan moet je niet automatisch bij de vorige artiest blijven, hoe zielig het ook is.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:26 schreef Em31 het volgende:
Is ook wel hard als je land gewoon weer een nationale finale wil een jaar later
Terecht toch? Ik gun het Ulrikke heel erg dat ze naar het songfestival gaat, zeker na wat er drie jaar terug gebeurd is.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:24 schreef NailQueen het volgende:
Nu een zielig verhaaltje over dat ze nooit naar het songfestival kon.
Liever dan een mompelmeisje, eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:27 schreef Momo het volgende:
Je kunt wel echt horen dat ze een musical meisje is
IJsland, Zweden en Denemarken zouden al veel Scandinavische punten wegnemen. Rusland, Litouwen, Bulgarije, Oekraïne, Zwitserland, Malta, Griekenland en nog wel een stel ook wel.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:26 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik denk hoger want dat jaar was me toch matig
Het wordt wel goed gebracht, op een niveau dat veel andere nummers in andere voorrondes niet halen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:28 schreef Em31 het volgende:
Denk niet dat dit nummer ons iets had geboeid als het in een andere random voorronde zat
Liedje had ook zo uit een moderne musical kunnen komenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:27 schreef Momo het volgende:
Je kunt wel echt horen dat ze een musical meisje is
Ik gun het haar zeker, maar denk wel dat voor de score Alessandra een betere keuze zou zijnquote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:27 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Terecht toch? Ik gun het Ulrikke heel erg dat ze naar het songfestival gaat, zeker na wat er drie jaar terug gebeurd is.
Ik vond het juist een sterk jaarquote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:26 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik denk hoger want dat jaar was me toch matig
Oh ik vond juist een paar uitschieters, maar wat matig was was ook echt allemaal heel matig.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:29 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik vond het juist een sterk jaar
Het is haar zeker gegund, maar ze moet toch echt met een beter nummer komen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:27 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Terecht toch? Ik gun het Ulrikke heel erg dat ze naar het songfestival gaat, zeker na wat er drie jaar terug gebeurd is.
Ik denk dat ze als land vooral geld willen verdienen met de shows.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:26 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Als je als land het beste nummer wil kiezen, dan moet je niet automatisch bij de vorige artiest blijven, hoe zielig het ook is.
Australie, Belarus. Cyprus, Estland, Georgie, Letland en Moldavie waren idd heel erg matig.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:30 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh ik vond juist een paar uitschieters, maar wat matig was was ook echt allemaal heel matig.
Ik verwacht eigenlijk wel een intervalact. Hadden ze niet iets aangekondigd?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:34 schreef NailQueen het volgende:
Gaan we de wolven nog zien eigenlijk? Of zijn ze nog een oma aan het opvreten?
Ze gaan hun maskers af doen zag ik op nrk.noquote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:34 schreef NailQueen het volgende:
Gaan we de wolven nog zien eigenlijk? Of zijn ze nog een oma aan het opvreten?
De grap is er inmiddels wel vanaf inderdaad.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:35 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ze gaan hun maskers af doen zag ik op nrk.no
20:45quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:37 schreef NailQueen het volgende:
Is het nummer van Joker Out al out uit?
Zo'n HoD van ons in de jury, je moet als land anderen ook wel vertrouwen he. We zitten wel bij ze in de semiquote:
20.45quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:37 schreef NailQueen het volgende:
Is het nummer van Joker Out al out uit?
Kunnen we straks eindelijk zeggen: Wie?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:36 schreef NailQueen het volgende:
[..]
De grap is er inmiddels wel vanaf inderdaad.
In dat geval gaan de 12 punten naar Skrellexquote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zo'n HoD van ons in de jury, je moet als land anderen ook wel vertrouwen he. We zitten wel bij ze in de semi
Noorwegen is 367 keer laatste geworden. Wij doen wat ontwikkelingswerk.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zo'n HoD van ons in de jury, je moet als land anderen ook wel vertrouwen he. We zitten wel bij ze in de semi
Hij schijnt wel populair te zijn in Noorwegenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:39 schreef koffieleuk het volgende:
Zie vrij veel ESF wed-mensen Atle als een outsider tippen. Zie deze ook wel hoog komen vanavond
Ja, deze voorronde is best een potentieel mijnenveld als de jury of het publiek Ulrikke niet omarmt.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:39 schreef koffieleuk het volgende:
Zie vrij veel ESF wed-mensen Atle als een outsider tippen. Zie deze ook wel hoog komen vanavond
Ik vind het moeilijk te zeggen waarom men hier voor zou gaan, anders dan de naam. Ulrike had betere zang, en meerdere andere hebben memorabelere nummersquote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:39 schreef koffieleuk het volgende:
Na Gustaph kijken we nergens meer van op.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:39 schreef koffieleuk het volgende:
quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zoiets zouden ze bij S10 moeten doen.
Maar ik zou het eerlijk waar niet eens zo gek vinden.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:41 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Na Gustaph kijken we nergens meer van op.
Ah, das wel belangrijk info. Ga ik morgen even checkenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:42 schreef Momo het volgende:
Atle komt oorspronkelijk uit de Progressive Metal band The Scheen
Nee, het zou vreemd zijn als hier geen publiek voor was.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:43 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Maar ik zou het eerlijk waar niet eens zo gek vinden.
Queensquote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:46 schreef koffieleuk het volgende:
Ondertussen goed nieuws uit Zweden. De dames van Rema Rama Ding Dong zijn weer terug in Melfest, en hoe
Nee, ik heb maar half opgelet, maar volgens mij dacht hij heel lang dat ze geen kinderen konden krijgen. Nu hij een dochtertje heeft, is dit lied een ode naar haar toe.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:46 schreef Zigsky het volgende:
Is het dochtertje van Atle/Atel? overleden?
Zijn dat die Eva en Ewa?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:46 schreef koffieleuk het volgende:
Ondertussen goed nieuws uit Zweden. De dames van Rema Rama Ding Dong zijn weer terug in Melfest, en hoe
Gelukkig!quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:47 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nee, ik heb maar half opgelet, maar volgens mij dacht hij heel lang dat ze geen kinderen konden krijgen. Nu hij een dochtertje heeft, is dit lied een ode naar haar toe.
Eurofans op twitter haten dit heel ergquote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:48 schreef Sableheart het volgende:
Dit zou een hele goede toevoeging aan de ESF lineup zijn, wmb
quote:
Nog een reden waarom het een goede toevoeging zou zijn danquote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Eurofans op twitter haten dit heel erg
Eurofans op twitter hebben een zeer specifieke smaak en geen enkele behoefte aan variatiequote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Juist een goede reden om ze te sturenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Quote for truthquote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:49 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Eurofans op twitter hebben een zeer specifieke smaak en geen enkele behoefte aan variatie
Verrassend wel.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:48 schreef Sableheart het volgende:
Dit zou een hele goede toevoeging aan de ESF lineup zijn, wmb
Ik vrees het ook, al zou ze een prima keuze voor Noorwegen zijn.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:56 schreef Momo het volgende:
Denk ook dit jaar een net niet voor Elsie
Umami Tsunami is de enige zonder directe concurrentie inderdaad.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:58 schreef Hamlapjes het volgende:
Best wel wat liedjes die punten van elkaar kunnen afsnoepen vanavond
Je bedoelt dat ze voor niemand concurrentie zijn?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 20:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Umami Tsunami is de enige zonder directe concurrentie inderdaad.
Zweden wel in elk geval.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:01 schreef Em31 het volgende:
Waar mochten ze ook alweer stemmen nadat we de jurypunten gehoord hadden, Noorwegen of was dat Zweden?
https://www.nrk.no/stem/mgpquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:01 schreef Em31 het volgende:
Mogen wij ook niet stemmen vanavond trouwens?!
Thanks!quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:02 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.nrk.no/stem/mgp
Je moet wel even een account aanmaken eerst
Ik vind die hele outfit weinig flatteus.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:03 schreef koffieleuk het volgende:
Vind de kroon een goeie toevoeging! Was er volgens mij in de heats nog niet.
Ben ik met je eens hoor, maar al wel een tikkeltje beter dan het wasquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vind die hele outfit weinig flatteus.
Het zou me niet verbazen, maar wel teleurstellen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:09 schreef Em31 het volgende:
Ik kan me bijna niet meer voorstellen dat Ulrikke wint, niet door Alessandra, maar door de andere ballads. Maar misschien is het Songfestival missen-verhaal toch wel gewoon sterk genoeg.
Dat heb je goed beschreven Fredquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen, maar wel teleurstellen.
Jaquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:06 schreef Em31 het volgende:
In Noorwegen kun je makkelijker stemmen dan in België
Ja die pagina vertaald want ik dacht dat ik m'n e-mail moest bevestigen ofzoquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:14 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Jaik zat alleen te knoeien met het laatste veld. Maar dat was dus je geboortejaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |