Ja nou...op zich zou het niet per se hoeven...ware het niet dat ik de afgelopen maanden ongeveer in mijn auto geleefd hebquote:Op maandag 30 januari 2023 08:13 schreef Barreltje het volgende:
Tevens morgen.. 6 uur achterelkaar is hier een goede nacht![]()
Verder gister in het nieuwe huis geweest dus ik ben vandaag sowieso een beetje![]()
Oh en @:candaasje ik mest mn auto nooit uit als ie naar de garage gaat.. ze werken voor het grootste deel toch onder de motorkap of onder de auto
Persoonlijk als ik zware dingen van de grond moet tillen dan knijp ik zo'n beetje het maagzuur omhoog als ik vol koffie zit?quote:Op maandag 30 januari 2023 08:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Uhm, wat...staat hier?![]()
Ligt een klein beetje aan wat ik moet doen, hoeveel koffie erin gaat.
Is jouw paal zo zwaar ja?quote:Op maandag 30 januari 2023 08:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Persoonlijk als ik zware dingen van de grond moet tillen dan knijp ik zo'n beetje het maagzuur omhoog als ik vol koffie zit?
Mijn brein ging een heel andere afslag. Wel. Eigenlijk.quote:Op maandag 30 januari 2023 08:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Persoonlijk als ik zware dingen van de grond moet tillen dan knijp ik zo'n beetje het maagzuur omhoog als ik vol koffie zit?
Nergens last van hier.quote:Op maandag 30 januari 2023 08:31 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn brein ging een heel andere afslag. Wel. Eigenlijk.
Dit keer was het 8u haha, maar ja, ik ben daar wel erg blij mee ook (en het kan idd regelmatig wel tot 9u). Zeker in de periodes waarin ik weken achter elkaar 's nachts wakker lig enzo, dan helpt het erg dat ik in de ochtend toch net wat slaap extra kan pakken daardoor. Ik viel gelukkig nog in slaap rond 7 dus kon nog een uurtje meepakkenquote:Op maandag 30 januari 2023 08:10 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Soms ben ik wel eens jaloers op de mogelijkheid die jij hebt om tot 9 uur in bed te blijven liggen..
Ik vertik dat laatste dus (al is het maar omdat ik vaak pas tegen 19 uur thuis ben, en dan nog moet koken/eten e.d.) en daar heb ik dan elke ochtend dat die rotwekker om 5:30 gaat enorme spijt vanquote:Op maandag 30 januari 2023 09:05 schreef fietsie het volgende:
Sinds ik gewend ben aan het opstaan even na 6 uur is het eigenlijk gewoonte geworden; het heeft wel veel moeite gekost het normaal te gaan vinden dan een deel van mijn avond kwijt te raken aan vroeger-naar-bed..
Ik drink geen koffie, dus voor mij is elke koffie teveel koffie. Maar ik ken mensen die het de hele dag door drinkenquote:Op maandag 30 januari 2023 08:12 schreef Lonaa het volgende:
Hahahaha ik kan nu al niet meer. Top![]()
Hoeveel koffie is teveel koffie?
Ik kende deze ziekte helemaal niet, maar wat ongelooflijk naar om iemand zo snel achteruit te zien gaan.quote:Op zondag 29 januari 2023 22:28 schreef Blues het volgende:
En ik schrok vanmiddag van mijn oudste nicht, de ziekte is bij haar wel erg progressief...zit inmiddels grootste deel vd dag in een trippelstoel, kan niet meer autorijden, kan klein stukje lopen met rollator maar niet meer alleen.
Andere nicht, haar zus dus, is het stabiel slecht.
Wat een k*tgen / ziekte![]()
![]()
Ook niet te achterhalen in welke lijn de ziekte voorkomt, zij waren al in de 70 toen het zich openbaarde... mijn zus en ik hebben ook een beetje buikpijn ervan.. maar vooralsnog laten we ons maar niet testen.is ook bijna onmogelijk.
Oh absoluut waar. Maar als ik zie hoeveel energie en zorgen het hele gedoe rondom mijn oma mijn moeder kost... en vooral ook hoe het met mijn andere oma is verlopen....daar krijg ik wel echt de rillingen van. En het is 9/10 keer te wijten aan een tekort aan (geschikt en bekwaam) personeel. Naast nog eens dat een stel vreemde ouderen gedwongen bij elkaar zetten die vaak redelijk snel weer sterven, en dan weer nieuwe mensen in de groep krijgen eigenlijk ook heel niet zo tof is.quote:Op maandag 30 januari 2023 09:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:blues je nichtenLijkt me heel lastig hen zo achteruit te zien gaan. En dan ook nog de onduidelijkheid/onzekerheid of jij er ook mee te maken gaat krijgen
@:candaasje mantelzorgen is heel lief en kán heel goed gaan, maar een goede relatie met je familie wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk goed gaat /ervaring….. Maar voorlopig is die keuze nog niet aan de orde toch, eerst huis verbouwen
Ik heb uitgeslapen want vanavond moet ik werken. Opgestaan, tv vast aangezet voor de ochtend dosis nieuws en wat klusjes gaan doen. Op de achtergrond twee mannenstemmen. Gemaakt lachen, ‘soooow dat is een grote’ *kreun*, ‘Wow, fantastisch! Wat een avontuur!’
Ik heb een minuutje getwijfeld of het een fout kinderprogramma of een seksfilm was.
Het bleek… VisTV![]()
VisTV is echt meer dan fantastischquote:Op maandag 30 januari 2023 09:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:blues je nichtenLijkt me heel lastig hen zo achteruit te zien gaan. En dan ook nog de onduidelijkheid/onzekerheid of jij er ook mee te maken gaat krijgen
@:candaasje mantelzorgen is heel lief en kán heel goed gaan, maar een goede relatie met je familie wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk goed gaat /ervaring….. Maar voorlopig is die keuze nog niet aan de orde toch, eerst huis verbouwen
Ik heb uitgeslapen want vanavond moet ik werken. Opgestaan, tv vast aangezet voor de ochtend dosis nieuws en wat klusjes gaan doen. Op de achtergrond twee mannenstemmen. Gemaakt lachen, ‘soooow dat is een grote’ *kreun*, ‘Wow, fantastisch! Wat een avontuur!’
Ik heb een minuutje getwijfeld of het een fout kinderprogramma of een seksfilm was.
Het bleek… VisTV![]()
Dat klinkt heel erg leuk, maar er zijn BELACHELIJK veel regels voor het neerzetten van zo'n zorgunit in sommige gemeentes. Zoek dat dus echt goed uit, want die mantelzorg/kangoeroewoningen moeten altijd tijdelijk zijn en weet ik veel wat allemaal.quote:Op maandag 30 januari 2023 10:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh absoluut waar. Maar als ik zie hoeveel energie en zorgen het hele gedoe rondom mijn oma mijn moeder kost... en vooral ook hoe het met mijn andere oma is verlopen....daar krijg ik wel echt de rillingen van. En het is 9/10 keer te wijten aan een tekort aan (geschikt en bekwaam) personeel. Naast nog eens dat een stel vreemde ouderen gedwongen bij elkaar zetten die vaak redelijk snel weer sterven, en dan weer nieuwe mensen in de groep krijgen eigenlijk ook heel niet zo tof is.
Ik zie dat helaas niet beter worden de komened jaren. (En mijn zus woont vooralsnog weer in Oostenrijk, dus ik denk dat ik sowieso wel het haasje ben)
Kijk als iemand echt naar een (gesloten) afdeling in een verpleeghuis moet, dan houdt het op. Maar tot die tijd in een klein maar fijn chalet dat we neerknallen voor 20-30k, en dan zien of we zorg kunnen inkopen wanneer mijn vader (of moeder, als juist mijn vader zorg nodig heeft. Of schoonouders.) zou ik wellicht wel een optie vinden.
Geen idee hoe haalbaar het is. Voordeel is wel dat zowel mijn ouders als schoonouders koophuizen hebben, dus financieel zou het wel moeten lukken. Grotere uitdaging wordt de zorgmedewerkers vinden...
In elk geval; zo'n huisje kunnen we altijd wel al eerder neerzetten. Begin ik ooit mijn eigen dierenkneusjesopvang daar ofzo . Beetje klusruimte erbij.... leuk zitplekje onder een afdakje.... (De buren hebben ooit zo'n schuur/chalet neergezet omdat ze de vleugel - een erfstuk uit de familie - ergens kwijt moesten.)
Codewoord is: 24/7 verantwoordelijkheid dragen.quote:Op maandag 30 januari 2023 10:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh absoluut waar. Maar als ik zie hoeveel energie en zorgen het hele gedoe rondom mijn oma mijn moeder kost... en vooral ook hoe het met mijn andere oma is verlopen....daar krijg ik wel echt de rillingen van. En het is 9/10 keer te wijten aan een tekort aan (geschikt en bekwaam) personeel. Naast nog eens dat een stel vreemde ouderen gedwongen bij elkaar zetten die vaak redelijk snel weer sterven, en dan weer nieuwe mensen in de groep krijgen eigenlijk ook heel niet zo tof is.
Ik zie dat helaas niet beter worden de komened jaren. (En mijn zus woont vooralsnog weer in Oostenrijk, dus ik denk dat ik sowieso wel het haasje ben)
Kijk als iemand echt naar een (gesloten) afdeling in een verpleeghuis moet, dan houdt het op. Maar tot die tijd in een klein maar fijn chalet dat we neerknallen voor 20-30k, en dan zien of we zorg kunnen inkopen wanneer mijn vader (of moeder, als juist mijn vader zorg nodig heeft. Of schoonouders.) zou ik wellicht wel een optie vinden.
Geen idee hoe haalbaar het is. Voordeel is wel dat zowel mijn ouders als schoonouders koophuizen hebben, dus financieel zou het wel moeten lukken. Grotere uitdaging wordt de zorgmedewerkers vinden...
In elk geval; zo'n huisje kunnen we altijd wel al eerder neerzetten. Begin ik ooit mijn eigen dierenkneusjesopvang daar ofzo . Beetje klusruimte erbij.... leuk zitplekje onder een afdakje.... (De buren hebben ooit zo'n schuur/chalet neergezet omdat ze de vleugel - een erfstuk uit de familie - ergens kwijt moesten.)
Volgens mij moet je dat bedrag verdubbelen voor zo'n unit.quote:Op maandag 30 januari 2023 10:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Er is een heel scala aan syndromen waarbij ataxiën voorkomen, die allemaal erg op elkaar lijken maar waarbij de oorzaak net een beetje anders is. Dat maakt het ook ingewikkeld om er onderzoek naar te doen omdat het om relatief kleine en versnipperde groepen patiënten gaat.quote:Op maandag 30 januari 2023 09:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik kende deze ziekte helemaal niet, maar wat ongelooflijk naar om iemand zo snel achteruit te zien gaan.
Het valt me wel op dat er best wel veel ziektes zijn die op elkaar lijken wat dat betreft. Komt dat dan doordat het neurologisch is? (Meer algemene vraag dan aan jou specifiek overigens. Alhoewel @:Isabeau daar misschien wel wat zinnigs over kan zeggen?)
Het zou dan meer om inwonen gaan denk ik, hoewel dat wel weer financieel nadelig kan zijn. Dus dat zouden we dan zeker goed moeten gaan uitzoekenquote:Op maandag 30 januari 2023 10:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat klinkt heel erg leuk, maar er zijn BELACHELIJK veel regels voor het neerzetten van zo'n zorgunit in sommige gemeentes. Zoek dat dus echt goed uit, want die mantelzorg/kangoeroewoningen moeten altijd tijdelijk zijn en weet ik veel wat allemaal.
Ja een goede zorginstelling kan ook. Hoewel die ook wel moeilijk te vinden zijn.quote:Op maandag 30 januari 2023 10:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Codewoord is: 24/7 verantwoordelijkheid dragen.
En dat start niet als oma een indicatie voor gesloten opname krijgt, maar al een stuk eerder. Ook bij lichamelijke klachten. Wat je zegt: zorg regelen kost tijd en moeite (en geld is niet zaligmakend in tijden van schaarste). En als die zorg last minute uitvalt of er gewoon niet is dan komt het op jou neer.
In ons geval was er wel familie. Die ons applaus en schouderklopjes gaf. Maar het liet afweten als oma opvang nodig had. ‘Want ze hadden afspraken’. En dan zegden mijn ouders hun plannen maar weer af, want oma kon met haar fysieke kwalen niet alleen blijven. Mijn moeder werkte niet (net als de andere tantes) dus dat was regelbaar. Maar evengoed slopend.
Dus mijn ouders willen geen kangaroewoning bij een van ons. Hebben hun financiële zaakjes goed geregeld en ik denk dat die zich tzt wel gaan inkopen in een particuliere zorginstelling.
Een chaletje is altijd tof natuurlijk! Maar liever voor kneuzenbeestjes dan kneuzenmensjes
Ohja true, ik zat met een aanbouw in mijn hoofd. Ik geloof dat de buren er iets van 50k voor kwijt waren inderdaad. Dat hebben we de komende paar jaar niet meer op de bank door de verbouwing van het huidige huis, maar als we beide blijven werken (en zeker C bij het bedrijf blijft waar hij nu zit) vullen we dat wel weer aan. (En als het wel echt als zorgwoning neergezet zou worden, dan moeten mijn ouders hun huis maar verkopenquote:Op maandag 30 januari 2023 10:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens mij moet je dat bedrag verdubbelen voor zo'n unit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |