abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208984334
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 mei 2023 @ 23:17:15 #202
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208984438
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 22:24 schreef HiZ het volgende:

[..]
Omdat ze na de eerste ronde pas weten wat hun stem in de tweede ronde gaat bewerkstelligen. Los van politieke keuzes; er bestaat het trauma van onregeerbaarheid van de jaren 70 en 90 van de vorige eeuw. Je moet er niet aan denken dat de politiek volledig op zijn Amerikaans deadlocked en er geen antwoord kan worden gegeven op alle crises die de internationale situatie alleen al veroorzaakt voor Turkije.

Mensen zullen daar hard over nadenken als het stof van ronde 1 is opgetrokken.
Sorry, maar een groot deel van de stemmers denken helemaal niet zo ver na.
pi_208984512
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 20:58 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ik mis hier het niet onbelangrijke punt dat de burgeroorlog moet eindigen op zijn minst voor het verbod op refoulement vervalt.
pi_208984521
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 23:17 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Sorry, maar een groot deel van de stemmers denken helemaal niet zo ver na.
Een groot deel niet. Maar ook een groot deel wel. Want die hebben aan den lijve ondervonden wat instabiliteit betekent.

Ik hoor niet bij het groepje dat denkt dat 35% van de Turken op AKP stemmen omdat ze dom zijn.
pi_208984571
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 19:49 schreef Slayage het volgende:

[..]
ah okay. 73% is het kennelijk in Nederland. 60% van alle buitenlandse stemmers.
https://m.haberturk.com/s(...)i/sehir/yurtdisi-251

Alleen al die 15% van onbeslisten kunnen ervoor zorgen dat van alles kan gebeuren. Zou me in ieder geval niet verbazen dat het wordt zoals in Istanbul. In het parlement AKP/MHP de grootste en president kk. Brave new world.
Dank voor de link. Hier zat ik precies naar te zoeken. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_208984816
Thread

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208985868
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 20:37 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik ben oud genoeg om nog wat vage herinneringen te hebben aan de staatsgreep van 80. En ik kan me uit de jaren 90 herinneren hoe de middenklasse totaal verwoest werd voor ieders ogen. Geld wisselen deed je per dag omdat je nooit wist wat je geld de volgende dag waard zou zijn. En toen kwam de nacht waarop de waarde van de gulden voor ik ging slapen 300.000tl was en toen ik wakker werd 600.000tl.

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik hoop dat het allemaal goed gaat.
Ik was in 2000 op vakantie in Turkije en het was een hele vreemde ervaring met die bankbiljetten. Een biertje afrekenen met 300.000tl 8)7
Voelde ook nog heel erg als 3e wereldland met oude stinkende jaren 60 vrachtwagens. Ik snap wel dat de initiele grote economische groei/stabiliteit onder Erdogan hem een hoop fans for life heeft opgeleverd. Jammer dat er toch altijd dictatoriale trekjes ontstaan bij dit soort leiders als ze te lang blijven zitten.

Je ziet het eigenlijk ook bij Rutte nu hij zo lang MP is. De VVD is echt een machtspartij geworden. Alles voor het beeld en de macht.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_208986954
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 09:35 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik was in 2000 op vakantie in Turkije en het was een hele vreemde ervaring met die bankbiljetten. Een biertje afrekenen met 300.000tl 8)7
Voelde ook nog heel erg als 3e wereldland met oude stinkende jaren 60 vrachtwagens. Ik snap wel dat de initiele grote economische groei/stabiliteit onder Erdogan hem een hoop fans for life heeft opgeleverd. Jammer dat er toch altijd dictatoriale trekjes ontstaan bij dit soort leiders als ze te lang blijven zitten.

Je ziet het eigenlijk ook bij Rutte nu hij zo lang MP is. De VVD is echt een machtspartij geworden. Alles voor het beeld en de macht.
Ik heb een pot met munten bij de voordeur staan. De buurtwinkel is er blij mee als we die eens in de zoveel tijd langsbrengen, maar zelfs nu de ₺1 munten in die pot belanden is de praktische opbrengst altijd weer een tegenvaller.
pi_208991683
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 20:37 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik ben oud genoeg om nog wat vage herinneringen te hebben aan de staatsgreep van 80. En ik kan me uit de jaren 90 herinneren hoe de middenklasse totaal verwoest werd voor ieders ogen. Geld wisselen deed je per dag omdat je nooit wist wat je geld de volgende dag waard zou zijn. En toen kwam de nacht waarop de waarde van de gulden voor ik ging slapen 300.000tl was en toen ik wakker werd 600.000tl.

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik hoop dat het allemaal goed gaat.
In 80 was ik nog in de luiers, maar de jaren 90 kan ik me heel goed herinneren. De politieke chaos, daar uitvloeiend de ene na de andere economische crisis en altijd het gevaar aanwezig van ingrijpen van het leger. Er waren in de jaren 90 kennelijk maar liefst 11 regeringen _O-
https://tr.wikipedia.org/(...)C3%BBmetleri_listesi

Toen de alleenheerschappij van de AKP kwam bleek dat Turkije wel degelijk mooie resultaten kon bereiken op vele fronten, als het politieke landschap maar stabiel was en het gevoerde economische beleid degelijk. Dus wat dat betreft is er perspectief, maar dan moeten de politieke partijen in een post Erdogan tijdperk wel de koppen bij elkaar houden. Iets wat in het verleden heel lastig is gebleken. Als ze er een zooitje van maken en die risico is zeker niet ondenkbaar, is het risico aanwezig dat Erdogan een comeback maakt. Ik bedoel als Trump een comeback plant, waarom zou Erdogan dat niet doen?

Allah'tan hayırlısı.
-Rabia Al-Basri
pi_208991687
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 23:35 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dank voor de link. Hier zat ik precies naar te zoeken. :)
De nada. Google is je beste vriend ;)
-Rabia Al-Basri
pi_208991755
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 23:26 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik mis hier het niet onbelangrijke punt dat de burgeroorlog moet eindigen op zijn minst voor het verbod op refoulement vervalt.
Tja, het is nu eenmaal het seizoen van beloftes. Of ze realistisch zijn is niet zo relevant. Zo heeft KK straks binnen drie maanden geregeld dat Turken visum vrij kunnen reizen in Europa. Ook heeft hij 300 miljard dollar geregeld om te investeren in Turkije.

Aan de andere kant zijn er nu wel een grote initiatief van meerdere Arabische landen om de banden met Assad te normaliseren. Mede doordat de VS gaten laat vallen in het midden oosten waar de Chinezen/Iranirs in springen. Waar dat naar toe zal leiden zal moeten blijken. Maar dat Europeanen en Amerikanen de wederopbouw van Assad Syri gaan financieren is echt je reinste fantasie.
-Rabia Al-Basri
pi_208992683
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 17:49 schreef Slayage het volgende:

[..]
Tja, het is nu eenmaal het seizoen van beloftes. Of ze realistisch zijn is niet zo relevant. Zo heeft KK straks binnen drie maanden geregeld dat Turken visum vrij kunnen reizen in Europa. Ook heeft hij 300 miljard dollar geregeld om te investeren in Turkije.

Aan de andere kant zijn er nu wel een grote initiatief van meerdere Arabische landen om de banden met Assad te normaliseren. Mede doordat de VS gaten laat vallen in het midden oosten waar de Chinezen/Iranirs in springen. Waar dat naar toe zal leiden zal moeten blijken. Maar dat Europeanen en Amerikanen de wederopbouw van Assad Syri gaan financieren is echt je reinste fantasie.
In theorie is visum vrij reizen een makkelijk te regelen item. Dus raar genoeg is dat een belofte die (afgezien van binnen 3 maanden) redelijk haalbaar is.
pi_208994088
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 19:00 schreef HiZ het volgende:

[..]
In theorie is visum vrij reizen een makkelijk te regelen item. Dus raar genoeg is dat een belofte die (afgezien van binnen 3 maanden) redelijk haalbaar is.
Europese bureaucratie gaat niet zo vlot jonguh
-Rabia Al-Basri
pi_208994410
twitter
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208994488
No joke _O-
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208997658
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 17:49 schreef Slayage het volgende:

Ja gaat echt niet gebeuren nee zolang de situatie zo blijft dat Assad warm op de stoel zit. Ik denk zelfs dat de Emiraten en Saudiers niet heel veel erin investeren omdat....wat valt er voor hun te halen? Politiek gezien worden de betrekkingen wel verder genormaliseerd ja met het Assad-regime door deze landen maar er is geen enkele harde incentive om met een significant plan en geld proberen Syrie opnieuw op te bouwen voor deze landen.
De Saudiers zijn sowieso van het idee afgestapt dat ze maar allerlei landen in M-Oosten vele miljarden toestoppen; Libanon zijn ze ermee gekapt, Sisi krijgt geen aid meer en alleen nog leningen eventueel met rente en volgens mij krijgt alleen Jordanie nog wat. En de Emiraten hadden Assad wat miljarden beloofd als die zijn oorlog tegen de oppositie in Idlib zou doorzetten maar daar hadden de Russen geen trek in. Anders dan dat zie ik ze er niet groot geld in pompen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 4 mei 2023 @ 05:50:03 #217
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208997701
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 20:58 schreef Slayage het volgende:
No joke _O- [ twitter ]
Ik kots echt op deze man. :r Hij laat echt z’n ware gezicht zien met z’n laatste uitspraken.
Protge moi de mes dsirs.
pi_208998144
En er zit beweging in de Zweedse aanvraag voor NATO lidmaatschap.
pi_209000889
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 05:50 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik kots echt op deze man. :r Hij laat echt z’n ware gezicht zien met z’n laatste uitspraken.
Hij is desperate, daarom dat hij maar iets verzint om over te blaten net zoals dat soylu zeikt over "stelen van de stemmen".

Ragıp soylu benoemt beide punten hier

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209000891
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 08:28 schreef HiZ het volgende:
En er zit beweging in de Zweedse aanvraag voor NATO lidmaatschap.
Bedoel je dit? Schandalig dat de Zweden nu pas na zo veel politieke druk eindelijk eens iets doet tegen dit soort heel erg "normale" gedrag van de PKK. Dat er nauwelijks iets gebeurt tegen de PKK in Europa is niet omdat de PKK niks illegaals doet, maar omdat er bewust wordt gekozen er een niks tegen te doen

twitter

[ Bericht 60% gewijzigd door Slayage op 04-05-2023 18:17:15 ]
-Rabia Al-Basri
pi_209001378
De laatste keer dat ik Turkije was heb ik veel mensen de vraag gesteld, "als Erdogan de verkiezingen verliest, zal hij accepteren, dat hij heeft verloren?" Ik kreeg uiteraard verschillende reacties. In artikel wordt ook die vraag gesteld.

De ervaringen tijdens de Istanbul gemeenteraadsverkiezingen, waar het verlies ongeldig werd verklaard, de uitlatingen van Erdogan, "wij zullen de staat niet in handen achterlaten bij mensen die opdracht krijgen van de PKK" en de uitlatingen van de minister van Binnenlandse Zaken soylu, "op 14 mei zal de oppositie proberen een coup poging te plegen", baart zorgen. Het artikel begint met een anecdote waar de journalist in de begindagen van AKP het AKP hoofdkantoor bezoekt en de toekomstige minister van onderwijs zegt "wij kunnen wel de verkiezingen winnen maar zal het leger ons toestaan om een regering te vormen".

Google translate voor de niet Turks talingen ;)

https://www.karar.com/yaz(...)ari-verir-mi-1596323
-Rabia Al-Basri
pi_209002359
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 03:13 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ja gaat echt niet gebeuren nee zolang de situatie zo blijft dat Assad warm op de stoel zit. Ik denk zelfs dat de Emiraten en Saudiers niet heel veel erin investeren omdat....wat valt er voor hun te halen? Politiek gezien worden de betrekkingen wel verder genormaliseerd ja met het Assad-regime door deze landen maar er is geen enkele harde incentive om met een significant plan en geld proberen Syrie opnieuw op te bouwen voor deze landen.
De Saudiers zijn sowieso van het idee afgestapt dat ze maar allerlei landen in M-Oosten vele miljarden toestoppen; Libanon zijn ze ermee gekapt, Sisi krijgt geen aid meer en alleen nog leningen eventueel met rente en volgens mij krijgt alleen Jordanie nog wat. En de Emiraten hadden Assad wat miljarden beloofd als die zijn oorlog tegen de oppositie in Idlib zou doorzetten maar daar hadden de Russen geen trek in. Anders dan dat zie ik ze er niet groot geld in pompen.
Over vae en Assad gesproken
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209002363
twitter
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 mei 2023 @ 17:32:32 #224
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_209003074
Hoe dan ook lijkt het een verkiezing te gaan worden waarin de bevolking, zoals vaak, gaat verliezen.

Nog een paar jaar RTE en AKP is niet goed voor Turkije. Ze zitten al in een dal en daar gaan ze niet uitkomen door dezelfde koppige mensen, die vooral met zichzelf bezig zijn, aan de macht te houden.

Als RTE en AKP verliezen dan is er ook chaos. De oppositie heeft al heel lang niet meer hoeven te regeren, dus geen idee wat zij er van gaan bakken, maar nog veel belangrijker is dat RTE zich nooit gewonnen gaat geven. Zijn volgelingen zijn fanatiek en die gaan zonder pardon of zonder vraagtekens alle onzin geloven en Turkije nog dieper in de shit brengen.

Hou mijn hart vast.
pi_209003372
twitter

twitter
twitter

[ Bericht 18% gewijzigd door Slayage op 04-05-2023 18:05:59 ]
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')