Sorry, maar een groot deel van de stemmers denken helemaal niet zo ver na.quote:Op zondag 30 april 2023 22:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Omdat ze na de eerste ronde pas weten wat hun stem in de tweede ronde gaat bewerkstelligen. Los van politieke keuzes; er bestaat het trauma van onregeerbaarheid van de jaren 70 en 90 van de vorige eeuw. Je moet er niet aan denken dat de politiek volledig op zijn Amerikaans deadlocked en er geen antwoord kan worden gegeven op alle crises die de internationale situatie alleen al veroorzaakt voor Turkije.
Mensen zullen daar hard over nadenken als het stof van ronde 1 is opgetrokken.
Ik mis hier het niet onbelangrijke punt dat de burgeroorlog moet eindigen op zijn minst voor het verbod op refoulement vervalt.quote:
Een groot deel niet. Maar ook een groot deel wel. Want die hebben aan den lijve ondervonden wat instabiliteit betekent.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 23:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Sorry, maar een groot deel van de stemmers denken helemaal niet zo ver na.
Dank voor de link. Hier zat ik precies naar te zoeken.quote:Op zaterdag 29 april 2023 19:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
ah okay. 73% is het kennelijk in Nederland. 60% van alle buitenlandse stemmers.
https://m.haberturk.com/s(...)i/sehir/yurtdisi-251
Alleen al die 15% van onbeslisten kunnen ervoor zorgen dat van alles kan gebeuren. Zou me in ieder geval niet verbazen dat het wordt zoals in Istanbul. In het parlement AKP/MHP de grootste en president kk. Brave new world.
Ik was in 2000 op vakantie in Turkije en het was een hele vreemde ervaring met die bankbiljetten. Een biertje afrekenen met 300.000tlquote:Op dinsdag 2 mei 2023 20:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben oud genoeg om nog wat vage herinneringen te hebben aan de staatsgreep van 80. En ik kan me uit de jaren 90 herinneren hoe de middenklasse totaal verwoest werd voor ieders ogen. Geld wisselen deed je per dag omdat je nooit wist wat je geld de volgende dag waard zou zijn. En toen kwam de nacht waarop de waarde van de gulden voor ik ging slapen 300.000tl was en toen ik wakker werd 600.000tl.
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik hoop dat het allemaal goed gaat.
Ik heb een pot met munten bij de voordeur staan. De buurtwinkel is er blij mee als we die eens in de zoveel tijd langsbrengen, maar zelfs nu de ₺1 munten in die pot belanden is de praktische opbrengst altijd weer een tegenvaller.quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:35 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik was in 2000 op vakantie in Turkije en het was een hele vreemde ervaring met die bankbiljetten. Een biertje afrekenen met 300.000tl
Voelde ook nog heel erg als 3e wereldland met oude stinkende jaren 60 vrachtwagens. Ik snap wel dat de initiele grote economische groei/stabiliteit onder Erdogan hem een hoop fans for life heeft opgeleverd. Jammer dat er toch altijd dictatoriale trekjes ontstaan bij dit soort leiders als ze te lang blijven zitten.
Je ziet het eigenlijk ook bij Rutte nu hij zo lang MP is. De VVD is echt een machtspartij geworden. Alles voor het beeld en de macht.
In 80 was ik nog in de luiers, maar de jaren 90 kan ik me heel goed herinneren. De politieke chaos, daar uitvloeiend de ene na de andere economische crisis en altijd het gevaar aanwezig van ingrijpen van het leger. Er waren in de jaren 90 kennelijk maar liefst 11 regeringenquote:Op dinsdag 2 mei 2023 20:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben oud genoeg om nog wat vage herinneringen te hebben aan de staatsgreep van 80. En ik kan me uit de jaren 90 herinneren hoe de middenklasse totaal verwoest werd voor ieders ogen. Geld wisselen deed je per dag omdat je nooit wist wat je geld de volgende dag waard zou zijn. En toen kwam de nacht waarop de waarde van de gulden voor ik ging slapen 300.000tl was en toen ik wakker werd 600.000tl.
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik hoop dat het allemaal goed gaat.
De nada. Google is je beste vriendquote:Op dinsdag 2 mei 2023 23:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dank voor de link. Hier zat ik precies naar te zoeken.
Tja, het is nu eenmaal het seizoen van beloftes. Of ze realistisch zijn is niet zo relevant. Zo heeft KK straks binnen drie maanden geregeld dat Turken visum vrij kunnen reizen in Europa. Ook heeft hij 300 miljard dollar geregeld om te investeren in Turkije.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 23:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik mis hier het niet onbelangrijke punt dat de burgeroorlog moet eindigen op zijn minst voor het verbod op refoulement vervalt.
In theorie is visum vrij reizen een makkelijk te regelen item. Dus raar genoeg is dat een belofte die (afgezien van binnen 3 maanden) redelijk haalbaar is.quote:Op woensdag 3 mei 2023 17:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
Tja, het is nu eenmaal het seizoen van beloftes. Of ze realistisch zijn is niet zo relevant. Zo heeft KK straks binnen drie maanden geregeld dat Turken visum vrij kunnen reizen in Europa. Ook heeft hij 300 miljard dollar geregeld om te investeren in Turkije.
Aan de andere kant zijn er nu wel een grote initiatief van meerdere Arabische landen om de banden met Assad te normaliseren. Mede doordat de VS gaten laat vallen in het midden oosten waar de Chinezen/Iranirs in springen. Waar dat naar toe zal leiden zal moeten blijken. Maar dat Europeanen en Amerikanen de wederopbouw van Assad Syri gaan financieren is echt je reinste fantasie.
Europese bureaucratie gaat niet zo vlot jonguhquote:Op woensdag 3 mei 2023 19:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
In theorie is visum vrij reizen een makkelijk te regelen item. Dus raar genoeg is dat een belofte die (afgezien van binnen 3 maanden) redelijk haalbaar is.
Ja gaat echt niet gebeuren nee zolang de situatie zo blijft dat Assad warm op de stoel zit. Ik denk zelfs dat de Emiraten en Saudiers niet heel veel erin investeren omdat....wat valt er voor hun te halen? Politiek gezien worden de betrekkingen wel verder genormaliseerd ja met het Assad-regime door deze landen maar er is geen enkele harde incentive om met een significant plan en geld proberen Syrie opnieuw op te bouwen voor deze landen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 17:49 schreef Slayage het volgende:
Tja, het is nu eenmaal het seizoen van beloftes. Of ze realistisch zijn is niet zo relevant. Zo heeft KK straks binnen drie maanden geregeld dat Turken visum vrij kunnen reizen in Europa. Ook heeft hij 300 miljard dollar geregeld om te investeren in Turkije.
Aan de andere kant zijn er nu wel een grote initiatief van meerdere Arabische landen om de banden met Assad te normaliseren. Mede doordat de VS gaten laat vallen in het midden oosten waar de Chinezen/Iranirs in springen. Waar dat naar toe zal leiden zal moeten blijken. Maar dat Europeanen en Amerikanen de wederopbouw van Assad Syri gaan financieren is echt je reinste fantasie.
Ik kots echt op deze man.quote:
Hij is desperate, daarom dat hij maar iets verzint om over te blaten net zoals dat soylu zeikt over "stelen van de stemmen".quote:Op donderdag 4 mei 2023 05:50 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik kots echt op deze man.Hij laat echt z’n ware gezicht zien met z’n laatste uitspraken.
Bedoel je dit? Schandalig dat de Zweden nu pas na zo veel politieke druk eindelijk eens iets doet tegen dit soort heel erg "normale" gedrag van de PKK. Dat er nauwelijks iets gebeurt tegen de PKK in Europa is niet omdat de PKK niks illegaals doet, maar omdat er bewust wordt gekozen er een niks tegen te doenquote:Op donderdag 4 mei 2023 08:28 schreef HiZ het volgende:
En er zit beweging in de Zweedse aanvraag voor NATO lidmaatschap.
Over vae en Assad gesprokenquote:Op donderdag 4 mei 2023 03:13 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ja gaat echt niet gebeuren nee zolang de situatie zo blijft dat Assad warm op de stoel zit. Ik denk zelfs dat de Emiraten en Saudiers niet heel veel erin investeren omdat....wat valt er voor hun te halen? Politiek gezien worden de betrekkingen wel verder genormaliseerd ja met het Assad-regime door deze landen maar er is geen enkele harde incentive om met een significant plan en geld proberen Syrie opnieuw op te bouwen voor deze landen.
De Saudiers zijn sowieso van het idee afgestapt dat ze maar allerlei landen in M-Oosten vele miljarden toestoppen; Libanon zijn ze ermee gekapt, Sisi krijgt geen aid meer en alleen nog leningen eventueel met rente en volgens mij krijgt alleen Jordanie nog wat. En de Emiraten hadden Assad wat miljarden beloofd als die zijn oorlog tegen de oppositie in Idlib zou doorzetten maar daar hadden de Russen geen trek in. Anders dan dat zie ik ze er niet groot geld in pompen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |