abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208887893
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:01 schreef Slayage het volgende:

[..]
Klopt. 5 jaar geleden. Hij is nu rancuneus omdat hij vervolgens gesidelined werd door zijn partij en is vervolgens aan zijn eigen partij begonnen. Het is een traditioneel kemalistische campagne wat ik ervan heb meegekregen. Hij verwijt KK dat hij islamisten op de CHP lijst heeft geplaatst. Atatürk zou zich omdraaien in zijn graf aldus İnce.
Maar hij zou eerst meedoen met de CHP, toen stapte die eruit en ik dacht dat een paar weken geleden in het nieuws was dat die toch mee ging doen met de CHP maar blijkbaar klopt dat niet?
pi_208889011
quote:
11s.gif Op maandag 24 april 2023 16:56 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Maar hij zou eerst meedoen met de CHP, toen stapte die eruit en ik dacht dat een paar weken geleden in het nieuws was dat die toch mee ging doen met de CHP maar blijkbaar klopt dat niet?
Nee man, dat heb je verkeerd begrepen. Hij is al jaren zijn eigen ding aan het doen. KK verzocht İnce ook mee te doen met de alliantie, maar ince weigerde. Too much history tussen die twee.
Net zoals dat het nooit meer goed zal komen tussen Erdogan en een Davutoğlu of een Babacan, die nu kk backen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208889157
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:50 schreef Slayage het volgende:

[..]
Nee man, dat heb je verkeerd begrepen. Hij is al jaren zijn eigen ding aan het doen. KK verzocht İnce ook mee te doen met de alliantie, maar ince weigerde. Too much history tussen die twee.
Net zoals dat het nooit meer goed zal komen tussen Erdogan en een Davutoğlu of een Babacan, die nu kk backen.
Bij wie was dat dan dat die wel mee zou doen met de coalitie, toen er uit ging en uiteindelijk toch mee doet?
pi_208889950
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:04 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Bij wie was dat dan dat die wel mee zou doen met de coalitie, toen er uit ging en uiteindelijk toch mee doet?
I don't know dude.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208890067
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:47 schreef Slayage het volgende:

[..]
I don't know dude.
Aksener was het blijkbaar.
pi_208890499
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:52 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Aksener was het blijkbaar.
Oh ja. Twee dagen ruzie hadden ze.
-Rabia Al-Basri
pi_208896166
Dit is uiteraard ook onderdeel van de erdo verkiezingscampagne :Y)

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208899176
Badumtsss

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208899185
15% undecided is huge, als je bekijkt hoe kleine het verschil is.

twitter

twitter

[ Bericht 35% gewijzigd door Slayage op 25-04-2023 17:33:36 ]
-Rabia Al-Basri
pi_208902701
Een raar verschijnsel omtrent de wisselkoersen. De waarde volgens de FX is ¤1:₺21,31. Maar als je contante euro's verkoopt in Istanbul krijg je ₺22,00 en als je ze wil kopen betaal je ₺22,60.
pi_208902759
Wat gebeurt er nou als Kılıçdaroğlu wint maar geen parlementaire meerderheid weet te krijgen?
pi_208902882
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 22:05 schreef HiZ het volgende:
Wat gebeurt er nou als Kılıçdaroğlu wint maar geen parlementaire meerderheid weet te krijgen?
Zelfde als wat er in Istanbul is gebeurd. Waar AKP in de gemeenteraad de meerderheid heeft en CHP de burgemeester levert. Geen effectieve beleid dus. Maar dat zou jij toch beter moeten weten.
-Rabia Al-Basri
pi_208902893
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 22:01 schreef HiZ het volgende:
Een raar verschijnsel omtrent de wisselkoersen. De waarde volgens de FX is ¤1:₺21,31. Maar als je contante euro's verkoopt in Istanbul krijg je ₺22,00 en als je ze wil kopen betaal je ₺22,60.
Hoe kan dat ?
-Rabia Al-Basri
pi_208903625
Erdoğan werd kennelijk onwel. Je hoort iemand "eyvah - eyvah" zeggen. Een uiting van zorg. Zoiets als "ojee" .

twitter

En vandaag dus ziekgemeld

twitter

[ Bericht 29% gewijzigd door Slayage op 26-04-2023 10:52:45 ]
-Rabia Al-Basri
pi_208907537
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 22:12 schreef Slayage het volgende:

[..]
Hoe kan dat ?
Logisch gezien kan dat niet. Enige verklaring die ik kan bedenken is dat vreemde valuta als cash word gehamsterd.
pi_208912167
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208915317
Geruchtenmolen

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208915473
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 21:42 schreef Slayage het volgende:
Geruchtenmolen

[ twitter ]
Wat is dit dan weer?
zie email 27 oktober
pi_208915767
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 21:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat is dit dan weer?
You tell me.

Er wordt in ieder geval ontkend dat hij een hart aanval heeft gehad
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208919347
Minister van Binnenlandse Zaken zit onzin te verkopen. Er wordt in Turkije door de mainstream politieke partijen geen pro LGBTQ agenda gevoerd. Alleen de pro Koerdische HDP doet het om internationale backing te krijgen, niet zo zeer omdat hun electoraat ermee bezig is. Hoewel ik het me wel kan voorstellen dat kk besluit om het vrowg of laat wel te doen omdat in het westen de LGBTQ lobby zo groot is, uiteraard met name bij de Democraten in de VS.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208931324
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208935083
Soylu... :{
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208938756
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 12:35 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Oh die heb ik gezien eergisteren. Stond een enorme rij voor.
pi_208940825
Al FOK!-Turken die hier hebben gestemd? ;)
Incelfrikandel
pi_208941343
Goed stuk van Mitra nazar https://nos.nl/l/2473213
-Rabia Al-Basri
pi_208941381
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Al FOK!-Turken die hier hebben gestemd? ;)
Mama gaat straks stemmen met mijn broer en schoonzus. Ze probeerde me gisteren nog over te halen om te stemmen voor Erdogan :P
-Rabia Al-Basri
pi_208941714
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208942278
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 11:56 schreef Slayage het volgende:

[..]
Mama gaat straks stemmen met mijn broer en schoonzus. Ze probeerde me gisteren nog over te halen om te stemmen voor Erdogan :P
Dat is de 75% 😁
pi_208944674
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 13:47 schreef HiZ het volgende:

[..]
Dat is de 75% 😁
Welke 75 %?
-Rabia Al-Basri
pi_208945823
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 17:19 schreef Slayage het volgende:

[..]
Welke 75 %?
Van buitenlandturken die AKP/Erdoğan stemmen.

Vanmiddag een beetje zitten bomen over de verkiezingen. Na het afschieten van de gebruikelijke complottheorieën (er is geen reden om serieus te twijfelen aan de uitslag) waren en verrassend veel scenario's waarin Erdoğan wint en de AKP de grootste partij blijft. Die scenario's hadden wel allemaal te maken met de zwakte van de oppositie.
pi_208945914
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208946002
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 19:31 schreef HiZ het volgende:

[..]
Van buitenlandturken die AKP/Erdoğan stemmen.

Vanmiddag een beetje zitten bomen over de verkiezingen. Na het afschieten van de gebruikelijke complottheorieën (er is geen reden om serieus te twijfelen aan de uitslag) waren en verrassend veel scenario's waarin Erdoğan wint en de AKP de grootste partij blijft. Die scenario's hadden wel allemaal te maken met de zwakte van de oppositie.
ah okay. 73% is het kennelijk in Nederland. 60% van alle buitenlandse stemmers.
https://m.haberturk.com/s(...)i/sehir/yurtdisi-251

Alleen al die 15% van onbeslisten kunnen ervoor zorgen dat van alles kan gebeuren. Zou me in ieder geval niet verbazen dat het wordt zoals in Istanbul. In het parlement AKP/MHP de grootste en president kk. Brave new world.
-Rabia Al-Basri
pi_208946579
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 19:41 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Het probleem dat ik heb met dit soort cijfers is dat je geen rekening kunt houden met de op het moment van de tweede ronde bekende uitslag van de parlementaire verkiezingen. Dan kan alles er heel anders uitzien.
pi_208946657
Vandaag wezen stemmen in Deventer. Was best wel rustig.

Onze stemmen gingen naar Kemal Kılıçdaroğlu.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 april 2023 @ 02:54:42 #185
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208949737
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 20:47 schreef arvensis het volgende:
Vandaag wezen stemmen in Deventer. Was best wel rustig.

Onze stemmen gingen naar Kemal Kılıçdaroğlu.
_O_
  zondag 30 april 2023 @ 03:52:10 #186
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_208949782
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 02:54 schreef Evenstar het volgende:

[..]
_O_
#biroyTIPebiroyKEMALe *O*
Protège moi de mes désirs.
pi_208952455
Zo maar even een goede daad verrichten en een aantal stemmen op Erdogan droppen ^O^
pi_208953329
Thread

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208953449
Umit ozdağ: "als je wilt dat deze Syrische guy hier blijft moet je op Erdogan stemmen, als je hem wilt deporteren, moet je op mij stemmen"

Heel erg normaal zon gesprek in Turkije waar vreemdelingenhaat mainstream is geworden muv de AKP van Erdogan

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208954821
twitter
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208957067
Het is een vreemd wijdverbreid idee dat heel veel Syriërs mogen stemmen.
pi_208957359
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 18:57 schreef HiZ het volgende:
Het is een vreemd wijdverbreid idee dat heel veel Syriërs mogen stemmen.
KK roept al jaren dat Erdoğan de Syriërs naar Turkije heeft gehaald om op hem te laten stemmen. Vervolgens is het een kleine stap naar "Syriërs gaan op Erdogan stemmen". Kwam daar een artikel over tegen dat de meeste wel Erdoğan zullen stemmen, maar zeker niet allemaal, omdat het helemaal geen homogene groep is. Iemand had hier gepost dat iets van 200.000 Syriërs de truske nationaliteit hebben. Zelfs als ze allemaal op Erdogan zouden stemmen is het peanuts.
-Rabia Al-Basri
pi_208958295
200.000 lijkt me zelfs nog aan de hoge kant. Als die allemaal op AKP / Erdoğan stemmen beweegt het de meter niet.

Overigens, ik geloof niks van wat mensen nu zeggen over wat ze gaan stemmen in een eventuele tweede ronde.
pi_208958322
Dubbel
pi_208959298
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 19:56 schreef HiZ het volgende:

Overigens, ik geloof niks van wat mensen nu zeggen over wat ze gaan stemmen in een eventuele tweede ronde.
Why is that?
-Rabia Al-Basri
pi_208961327
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 20:46 schreef Slayage het volgende:

[..]
Why is that?
Omdat ze na de eerste ronde pas weten wat hun stem in de tweede ronde gaat bewerkstelligen. Los van politieke keuzes; er bestaat het trauma van onregeerbaarheid van de jaren 70 en 90 van de vorige eeuw. Je moet er niet aan denken dat de politiek volledig op zijn Amerikaans deadlocked en er geen antwoord kan worden gegeven op alle crises die de internationale situatie alleen al veroorzaakt voor Turkije.

Mensen zullen daar hard over nadenken als het stof van ronde 1 is opgetrokken.
pi_208979442
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208979487
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 22:24 schreef HiZ het volgende:

[..]
Omdat ze na de eerste ronde pas weten wat hun stem in de tweede ronde gaat bewerkstelligen. Los van politieke keuzes; er bestaat het trauma van onregeerbaarheid van de jaren 70 en 90 van de vorige eeuw. Je moet er niet aan denken dat de politiek volledig op zijn Amerikaans deadlocked en er geen antwoord kan worden gegeven op alle crises die de internationale situatie alleen al veroorzaakt voor Turkije.

Mensen zullen daar hard over nadenken als het stof van ronde 1 is opgetrokken.
Wat jij benoemt geldt zeker voor de oudere generaties die weten wat het was in het pre AKP tijdperk. Uiteraard niet voor de nieuwe generaties.
In zekere zin gaan we zeker terug naar het instabiele politieke landschap van voor het akp. Dat is haast onontkoombaar.
-Rabia Al-Basri
pi_208982633
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 15:07 schreef Slayage het volgende:

[..]
Wat jij benoemt geldt zeker voor de oudere generaties die weten wat het was in het pre AKP tijdperk. Uiteraard niet voor de nieuwe generaties.
In zekere zin gaan we zeker terug naar het instabiele politieke landschap van voor het akp. Dat is haast onontkoombaar.
Ik ben oud genoeg om nog wat vage herinneringen te hebben aan de staatsgreep van 80. En ik kan me uit de jaren 90 herinneren hoe de middenklasse totaal verwoest werd voor ieders ogen. Geld wisselen deed je per dag omdat je nooit wist wat je geld de volgende dag waard zou zijn. En toen kwam de nacht waarop de waarde van de gulden voor ik ging slapen 300.000tl was en toen ik wakker werd 600.000tl.

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik hoop dat het allemaal goed gaat.
pi_208982858
twitter
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')