abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208772605
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 19:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Turkije is in de internationale verhoudingen gewoon een heel belangrijk land. Was ook aandacht voor geweest zonder Turkse Nederlanders. Net als voor de Israelische verkiezingen.
Ja, dat laatste ook. Voor mij is het allemaal verweggistan. En ze zijn daar een stuk primitiever dan hier, gezien al dat geweld daar. Ik denk altijd bij mezelf: laat ze het daar lekker zelf uitzoeken. Voor mijn part blazen ze zichzelf allemaal op en gooien ze maar bommen op elkaar. Ik maak me er allang niet meer druk om.
pi_208772880
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 19:19 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ja, dat laatste ook. Voor mij is het allemaal verweggistan. En ze zijn daar een stuk primitiever dan hier, gezien al dat geweld daar. Ik denk altijd bij mezelf: laat ze het daar lekker zelf uitzoeken. Voor mijn part blazen ze zichzelf allemaal op en gooien ze maar bommen op elkaar. Ik maak me er allang niet meer druk om.
Pardon? Primitiever?

Ben je er weleens geweest?
pi_208772929
Hopelijk gaat erdogan neer! De kans is erg groot deze keer.
pi_208773057
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 19:19 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Die mening deel ik totaal niet. Primitiever zijn ze niet (hie kom je daarbij?) en ik heb liever dat er nooit meer iemand overlijdt door een bom. Maar vooral: ik vind de Turkse verkiezingen wel relevant. Er is maar 1 verkiezing waar volgens mij veel te veel aandacht aan wordt gegeven en dat zijn de opgeblazen Amerikaanse presidentsverkiezingen. Verkiezingen in Turkije zijn volgens mij net zo relevant als die Amerikaanse verkiezingen voor Nederland en de EU (en veel verkiezingen krijgen hier te weinig aandacht, met name de Duitse maar eigenlijk alle verkiezingen in EU landen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208777335
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 19:41 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Pardon? Primitiever?

Ben je er weleens geweest?
Ja, daarom zeg ik het ook.
pi_208780662
Als CHP dus wint willen ze alle Syriërs binnen twee jaar eruit zetten naar Syrië? Dat heeft enorme gevolgen voor het vluchtelingenpact tussen de EU en Turkije wat betreft Syriërs, en daarmee dus voor ons hier ook. De verkiezingen lijken me alleen al vanuit dit oogpunt enorm relevant en reken maar dat Europese beleidsmakers maar ook een Rutte zich weldegelijk heel beseft wat er mogelijk op het spel staat bij Turkse verkiezingen en welke gevolgen dat kan hebben.

@Slayage of andere Turken hier met meer kennis; Hoe groot is de angst of gedachte onder AKP-aanhang en politici dat indien ze verliezen “de oppositie ons gaat proberen op te pakken en te berechten voor allerlei zaken”?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208783075
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 15:05 schreef Aloulu het volgende:
Als CHP dus wint willen ze alle Syriërs binnen twee jaar eruit zetten naar Syrië? Dat heeft enorme gevolgen voor het vluchtelingenpact tussen de EU en Turkije wat betreft Syriërs, en daarmee dus voor ons hier ook. De verkiezingen lijken me alleen al vanuit dit oogpunt enorm relevant en reken maar dat Europese beleidsmakers maar ook een Rutte zich weldegelijk heel beseft wat er mogelijk op het spel staat bij Turkse verkiezingen en welke gevolgen dat kan hebben.
Er staat zeker veel op het spel wat dit onderwerp betreft, alleen vermoed ik dat Europa vooral Erdoğan moe is en dat ze de instelling hebben dat Erdoğan vooral eerst weg moet en dat ze dan vervolgens wel zien wat er allemaal komen gaat met een nieuwe regering. Het artikel dat ik hierboven ook heb gepost wordt geadviseerd om klaar te zijn voor wat komen gaat. Ik heb eerlijk gezegd niet de indruk dat ze in Europa echt weten wat er in Turkije gaande is momenteel. Vreemdelingen haat is mainstream geworden. We hebben pogroms gehad waar men Syrische winkels krot en klein hebben geslagen. Je leest zelf hoe Turkse users op dit forum vreemdelingenhaat goedpraten. En de gemeente van Ankara maakt het Somaliërs Die gewoon legaal in Turkije verblijven het leven zuur. Het is om te kotsen. De verantwoordelijke burgemeester van de CHP, met een extreemrechtse MHP achtergrond, zal waarschijnlijk ook in de regering komen.

Artikel over de intimidatie van Somaliërs in Ankara

https://www.middleeasteye(...)tion-orders-targeted

quote:
@:slayage of andere Turken hier met meer kennis; Hoe groot is de angst of gedachte onder AKP-aanhang en politici dat indien ze verliezen “de oppositie ons gaat proberen op te pakken en te berechten voor allerlei zaken”?
Nou justitie in Turkije is een grap. Disfunctioneel als wat. En wordt vaak als tool ingezet tegen politieke tegenstanders. Ik bedoel Erdogan moest zelf voordat hij premier werd brommen omdat hij een oude gedicht had voorgedragen. Dit om hem uit te schakelen voor de landelijke politiek. Een beetje net als wat Erdogan nu zelf doet tegen Ekrem İmamoğlu. Dus als je het zo bekijkt is het niet ondenkbaar dat we politieke trials gaan krijgen.

Ook roept de oppositie al jaren dat wanneer zij aan de macht komen ze alle "boeven" zullen aanpakken. Erdogan is dan natuurlijk de grote boef. Maar persoonlijk zie ik het niet zo ver komen. Omdat Turkije geen traditie kent om grote vissen achter de tralies te gooien.
Daarnaast heeft Kılıçdaroğlu het over dat het land moet verzoenen en dat de periode van polarisatie eindelijk achter de rug moet zijn. En als je verzoening wilt ga je Erdogan niet in de gevangenis smijten, dat is een recept voor immense ellende.

Een vriendin zegt dat ze haar moeder niet naar Turkije wil laten gaan dit jaar omdat ze bang is voor onrust dat de verkiezingen zou kunnen veroorzaken. Iemand anders die pro Erdogan is zei, grappend straks mogen wij het land niet meer in. Het leeft dus behoorlijk.

Ik ga zelf in ieder geval niet stemmen en wens de Turken veel succes met alle ellende dat het land zal ondervinden met of zonder Erdogan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Slayage op 15-04-2023 19:53:34 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208783113
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 19:51 schreef Hanca het volgende:

Er is maar 1 verkiezing waar volgens mij veel te veel aandacht aan wordt gegeven en dat zijn de opgeblazen Amerikaanse presidentsverkiezingen.
Hear, hear. De Nederlandse media vindt zo'n beetje elke verkiezing in Amerika interessant.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208783152
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 18:40 schreef YStec het volgende:
Vind dat je veels te agressief reageert. Totaal niet uitnodigend om een antwoord te geven.

Ben dan eigenlijk ook meteen klaar met de discussie.
Turken die ik deze punten irl benoem kunnen het ook niet waarderen. Snap ik wel.
-Rabia Al-Basri
pi_208786523
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208812403
Russische bemoeienis met de verkiezingen?

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208813927
Kılıçdaroğlu maakt er geen geheim van dat hij net zoals Erdoğan volop bezig zal om justitie te ondermijnen en andere themas in het artikel

quote:
"The Turkish opposition’s joint candidate Kemal Kilicdaroglu, for example, has promised to unblock the popular Turkish social media site Eksisozluk after he ran an advertisement on the platform.

“This website will open on May 15,” the ad says which also features Kilicdaroglu in the background with popular Istanbul mayor Ekrem Imamoglu.

Kilicdaroglu’s campaign is run on a platform of more freedoms and rights for ordinary Turks, but his promises on judicial affairs have raised eyebrows since promising judicial independence is one thing, and pledging a judicial outcome is something else.

Still, his ad has proven to be a success and has gone viral.
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208829413
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208839334
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 19:43 schreef Slayage het volgende:

[..]
Er staat zeker veel op het spel wat dit onderwerp betreft, alleen vermoed ik dat Europa vooral Erdoğan moe is en dat ze de instelling hebben dat Erdoğan vooral eerst weg moet en dat ze dan vervolgens wel zien wat er allemaal komen gaat met een nieuwe regering. Het artikel dat ik hierboven ook heb gepost wordt geadviseerd om klaar te zijn voor wat komen gaat. Ik heb eerlijk gezegd niet de indruk dat ze in Europa echt weten wat er in Turkije gaande is momenteel. Vreemdelingen haat is mainstream geworden. We hebben pogroms gehad waar men Syrische winkels krot en klein hebben geslagen. Je leest zelf hoe Turkse users op dit forum vreemdelingenhaat goedpraten. En de gemeente van Ankara maakt het Somaliërs Die gewoon legaal in Turkije verblijven het leven zuur. Het is om te kotsen. De verantwoordelijke burgemeester van de CHP, met een extreemrechtse MHP achtergrond, zal waarschijnlijk ook in de regering komen.

Artikel over de intimidatie van Somaliërs in Ankara

https://www.middleeasteye(...)tion-orders-targeted
Ik hoop dat Erdogan wordt gewipt maar het is triest om te zien dat ook de oppositie zich laat verleiden door autoritair beleid, ditmaal richting immigranten. Ik mag toch hopen dat Syriërs en Somaliërs deze maatregelen bespaard zal blijven.
Incelfrikandel
pi_208847366
Erdo is desperate
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208880904
History matters, always.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208884449
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208884610
Volgens die voorspelling is er dus nog 1% nodig om geen tweede ronde te hebben, dat lijkt me binnen de foutmarge.

Niet dat ik na wat ik de laatste weken allemaal heb gelezen fan ben geworden van Kemal Kılıçdaroğlu, maar Erdoğan moet gewoon weg. En een forse verbetering lijkt het wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hanca op 24-04-2023 13:29:36 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208885013
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 13:17 schreef Hanca het volgende:
Volgens die voorspelling is er dus nog 1% nodig om geen tweede ronde te hebben, dat lijkt me binnen de foutmarge.

Niet dat ik na wat ik de laatste weken allemaal heb gelezen fan ben geworden van Kemal Kılıçdaroğlu, maar Erdoğan moet gewoon weg. En een forse verbetering lijkt het wel.
Ik zie veel polls langskomen en deze is voor KK heel erg goed. Gemiddeld genomen is het toch too close to call. Niemand verwacht dat het in de eerste ronde beslist zal worden.

De Toerkoes in Nederland kunnen in ieder geval zaterdag al beginnen met stemmen .
-Rabia Al-Basri
  maandag 24 april 2023 @ 14:48:03 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208886240
Tot nu toe weinig vuurwerk deze verkiezingen
pi_208886492
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:48 schreef Hexagon het volgende:
Tot nu toe weinig vuurwerk deze verkiezingen
Het is maar wat je verstaat onder vuurwerk. Toch gebeuren er historische dingen. Alleen al het feit dat Erdogan wankelt is historisch. Dat hij wankelt vanwege een coalitie van seculieren, islamisten, Turkse en Koerdische nationalisten is ook historisch. Ofdat KK zegt "ik ben een aleviet". Behoorlijk wat vuurwerk als je het aan mij vraagt :P

twitter

Goede artikel over waarom het zo bijzonder is dat KK zegt "ik ben een aleviet"

https://www.trouw.nl/buit(...)iet-nou-en~b8efcd80/
-Rabia Al-Basri
pi_208886647
Ince deed toch mee met de chp?
pi_208887102
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208887211
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 15:11 schreef BEFEM het volgende:
Ince deed toch mee met de chp?
Klopt. 5 jaar geleden. Hij is nu rancuneus omdat hij vervolgens gesidelined werd door zijn partij en is vervolgens aan zijn eigen partij begonnen. Het is een traditioneel kemalistische campagne wat ik ervan heb meegekregen. Hij verwijt KK dat hij islamisten op de CHP lijst heeft geplaatst. Atatürk zou zich omdraaien in zijn graf aldus İnce.
-Rabia Al-Basri
  maandag 24 april 2023 @ 16:23:03 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208887497
Die Ince weet wel waar de prioriteiten liggen zeg, pffff
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')