Ja, dat laatste ook. Voor mij is het allemaal verweggistan. En ze zijn daar een stuk primitiever dan hier, gezien al dat geweld daar. Ik denk altijd bij mezelf: laat ze het daar lekker zelf uitzoeken. Voor mijn part blazen ze zichzelf allemaal op en gooien ze maar bommen op elkaar. Ik maak me er allang niet meer druk om.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Turkije is in de internationale verhoudingen gewoon een heel belangrijk land. Was ook aandacht voor geweest zonder Turkse Nederlanders. Net als voor de Israelische verkiezingen.
Pardon? Primitiever?quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:19 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja, dat laatste ook. Voor mij is het allemaal verweggistan. En ze zijn daar een stuk primitiever dan hier, gezien al dat geweld daar. Ik denk altijd bij mezelf: laat ze het daar lekker zelf uitzoeken. Voor mijn part blazen ze zichzelf allemaal op en gooien ze maar bommen op elkaar. Ik maak me er allang niet meer druk om.
Die mening deel ik totaal niet. Primitiever zijn ze niet (hie kom je daarbij?) en ik heb liever dat er nooit meer iemand overlijdt door een bom. Maar vooral: ik vind de Turkse verkiezingen wel relevant. Er is maar 1 verkiezing waar volgens mij veel te veel aandacht aan wordt gegeven en dat zijn de opgeblazen Amerikaanse presidentsverkiezingen. Verkiezingen in Turkije zijn volgens mij net zo relevant als die Amerikaanse verkiezingen voor Nederland en de EU (en veel verkiezingen krijgen hier te weinig aandacht, met name de Duitse maar eigenlijk alle verkiezingen in EU landen).quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:19 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja, dat laatste ook. Voor mij is het allemaal verweggistan. En ze zijn daar een stuk primitiever dan hier, gezien al dat geweld daar. Ik denk altijd bij mezelf: laat ze het daar lekker zelf uitzoeken. Voor mijn part blazen ze zichzelf allemaal op en gooien ze maar bommen op elkaar. Ik maak me er allang niet meer druk om.
Ja, daarom zeg ik het ook.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:41 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Pardon? Primitiever?
Ben je er weleens geweest?
Er staat zeker veel op het spel wat dit onderwerp betreft, alleen vermoed ik dat Europa vooral Erdoğan moe is en dat ze de instelling hebben dat Erdoğan vooral eerst weg moet en dat ze dan vervolgens wel zien wat er allemaal komen gaat met een nieuwe regering. Het artikel dat ik hierboven ook heb gepost wordt geadviseerd om klaar te zijn voor wat komen gaat. Ik heb eerlijk gezegd niet de indruk dat ze in Europa echt weten wat er in Turkije gaande is momenteel. Vreemdelingen haat is mainstream geworden. We hebben pogroms gehad waar men Syrische winkels krot en klein hebben geslagen. Je leest zelf hoe Turkse users op dit forum vreemdelingenhaat goedpraten. En de gemeente van Ankara maakt het Somaliërs Die gewoon legaal in Turkije verblijven het leven zuur. Het is om te kotsen. De verantwoordelijke burgemeester van de CHP, met een extreemrechtse MHP achtergrond, zal waarschijnlijk ook in de regering komen.quote:Op zaterdag 15 april 2023 15:05 schreef Aloulu het volgende:
Als CHP dus wint willen ze alle Syriërs binnen twee jaar eruit zetten naar Syrië? Dat heeft enorme gevolgen voor het vluchtelingenpact tussen de EU en Turkije wat betreft Syriërs, en daarmee dus voor ons hier ook. De verkiezingen lijken me alleen al vanuit dit oogpunt enorm relevant en reken maar dat Europese beleidsmakers maar ook een Rutte zich weldegelijk heel beseft wat er mogelijk op het spel staat bij Turkse verkiezingen en welke gevolgen dat kan hebben.
Nou justitie in Turkije is een grap. Disfunctioneel als wat. En wordt vaak als tool ingezet tegen politieke tegenstanders. Ik bedoel Erdogan moest zelf voordat hij premier werd brommen omdat hij een oude gedicht had voorgedragen. Dit om hem uit te schakelen voor de landelijke politiek. Een beetje net als wat Erdogan nu zelf doet tegen Ekrem İmamoğlu. Dus als je het zo bekijkt is het niet ondenkbaar dat we politieke trials gaan krijgen.quote:@:slayage of andere Turken hier met meer kennis; Hoe groot is de angst of gedachte onder AKP-aanhang en politici dat indien ze verliezen “de oppositie ons gaat proberen op te pakken en te berechten voor allerlei zaken”?
Hear, hear. De Nederlandse media vindt zo'n beetje elke verkiezing in Amerika interessant.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:51 schreef Hanca het volgende:
Er is maar 1 verkiezing waar volgens mij veel te veel aandacht aan wordt gegeven en dat zijn de opgeblazen Amerikaanse presidentsverkiezingen.
Turken die ik deze punten irl benoem kunnen het ook niet waarderen. Snap ik wel.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:40 schreef YStec het volgende:
Vind dat je veels te agressief reageert. Totaal niet uitnodigend om een antwoord te geven.
Ben dan eigenlijk ook meteen klaar met de discussie.
quote:"The Turkish opposition’s joint candidate Kemal Kilicdaroglu, for example, has promised to unblock the popular Turkish social media site Eksisozluk after he ran an advertisement on the platform.
“This website will open on May 15,” the ad says which also features Kilicdaroglu in the background with popular Istanbul mayor Ekrem Imamoglu.
Kilicdaroglu’s campaign is run on a platform of more freedoms and rights for ordinary Turks, but his promises on judicial affairs have raised eyebrows since promising judicial independence is one thing, and pledging a judicial outcome is something else.
Still, his ad has proven to be a success and has gone viral.
Ik hoop dat Erdogan wordt gewipt maar het is triest om te zien dat ook de oppositie zich laat verleiden door autoritair beleid, ditmaal richting immigranten. Ik mag toch hopen dat Syriërs en Somaliërs deze maatregelen bespaard zal blijven.quote:Op zaterdag 15 april 2023 19:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
Er staat zeker veel op het spel wat dit onderwerp betreft, alleen vermoed ik dat Europa vooral Erdoğan moe is en dat ze de instelling hebben dat Erdoğan vooral eerst weg moet en dat ze dan vervolgens wel zien wat er allemaal komen gaat met een nieuwe regering. Het artikel dat ik hierboven ook heb gepost wordt geadviseerd om klaar te zijn voor wat komen gaat. Ik heb eerlijk gezegd niet de indruk dat ze in Europa echt weten wat er in Turkije gaande is momenteel. Vreemdelingen haat is mainstream geworden. We hebben pogroms gehad waar men Syrische winkels krot en klein hebben geslagen. Je leest zelf hoe Turkse users op dit forum vreemdelingenhaat goedpraten. En de gemeente van Ankara maakt het Somaliërs Die gewoon legaal in Turkije verblijven het leven zuur. Het is om te kotsen. De verantwoordelijke burgemeester van de CHP, met een extreemrechtse MHP achtergrond, zal waarschijnlijk ook in de regering komen.
Artikel over de intimidatie van Somaliërs in Ankara
https://www.middleeasteye(...)tion-orders-targeted
Ik zie veel polls langskomen en deze is voor KK heel erg goed. Gemiddeld genomen is het toch too close to call. Niemand verwacht dat het in de eerste ronde beslist zal worden.quote:Op maandag 24 april 2023 13:17 schreef Hanca het volgende:
Volgens die voorspelling is er dus nog 1% nodig om geen tweede ronde te hebben, dat lijkt me binnen de foutmarge.
Niet dat ik na wat ik de laatste weken allemaal heb gelezen fan ben geworden van Kemal Kılıçdaroğlu, maar Erdoğan moet gewoon weg. En een forse verbetering lijkt het wel.
Het is maar wat je verstaat onder vuurwerk. Toch gebeuren er historische dingen. Alleen al het feit dat Erdogan wankelt is historisch. Dat hij wankelt vanwege een coalitie van seculieren, islamisten, Turkse en Koerdische nationalisten is ook historisch. Ofdat KK zegt "ik ben een aleviet". Behoorlijk wat vuurwerk als je het aan mij vraagtquote:Op maandag 24 april 2023 14:48 schreef Hexagon het volgende:
Tot nu toe weinig vuurwerk deze verkiezingen
Klopt. 5 jaar geleden. Hij is nu rancuneus omdat hij vervolgens gesidelined werd door zijn partij en is vervolgens aan zijn eigen partij begonnen. Het is een traditioneel kemalistische campagne wat ik ervan heb meegekregen. Hij verwijt KK dat hij islamisten op de CHP lijst heeft geplaatst. Atatürk zou zich omdraaien in zijn graf aldus İnce.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |