SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorig jaar ben ik in Zuid Afrika geweest en ze hebben daar een beetje een slachtoffer mentaliteit, veel jongeren die zelf nooit te maken hebben gehad met apartheid... Maar wel denken en voelen dat zij een gigantisch slachtoffer zijn. Dus ik gok dat zij echt interesse hebben in een bredere samenwerking met Europa.quote:
Ik vrees dat dit soort capriolen eerder een spelletje zijn om meer geld uit het westen te kunnen krijgen.quote:Op maandag 23 januari 2023 21:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vorig jaar ben ik in Zuid Afrika geweest en ze hebben daar een beetje een slachtoffer mentaliteit, veel jongeren die zelf nooit te maken hebben gehad met apartheid... Maar wel denken en voelen dat zij een gigantisch slachtoffer zijn. Dus ik gok dat zij echt interesse hebben in een bredere samenwerking met Europa.
Gewoon weer aan het werk zetten, voor iedereen beter.quote:Op maandag 23 januari 2023 21:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vrees dat dit soort capriolen eerder een spelletje zijn om meer geld uit het westen te kunnen krijgen.
Wat mij betreft moeten we in Europa nog eens goed nadenken over de hoeveelheid ontwikkelingshulp en in welke vorm. Ik zie meer in het opzetten van industrie in Afrika dan in het doneren van containers aan spullen.
Zuid Afrika is op dit moment niet veel beter af dan de gemiddelde Afrikaanse dictatuur. Mandela begreep het nog een beetje, maar Mbeki en Zuma waren vooral hun eigen stammen (Xhosa en Zulu) aan het bevoordelen. En toen de Zuma's zich met zowel de Indiase Gupta familie ls de Russen inlieten (Putin kocht hen net zo hard om als die Indische entrepreneurs) was het vlot bekeken. Ramaphosa zit in de tang op de puinhopen van Zuma's wanbeleid en jaren staatskaping, en toch slaagt Zuma's clan er in hem de schuld van alles te geven.quote:Op maandag 23 januari 2023 21:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vorig jaar ben ik in Zuid Afrika geweest en ze hebben daar een beetje een slachtoffer mentaliteit, veel jongeren die zelf nooit te maken hebben gehad met apartheid... Maar wel denken en voelen dat zij een gigantisch slachtoffer zijn. Dus ik gok dat zij echt interesse hebben in een bredere samenwerking met Europa.
Laat ze lekker, zou mooi zijn als ze een slaatje kunnen slaan uit deze oorlog.quote:Op maandag 23 januari 2023 21:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vrees dat dit soort capriolen eerder een spelletje zijn om meer geld uit het westen te kunnen krijgen.
Er zijn ook mensen die geen slaven zijn geweest die wel tot op de dag vandaag moeten leven met de consequenties. Culturen verander je niet zo maar. Als we het hebben over apartheid is dat gewoon eergisteren.quote:Op maandag 23 januari 2023 21:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens de Russen wel. Die wilden toch mensen van het vreemdenlingenlegioen executeren omdat het volgens hun huurlingen zijn?quote:
quote:Op maandag 23 januari 2023 21:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens de Russen wel. Die wilden toch mensen van het vreemdenlingenlegioen executeren omdat het volgens hun huurlingen zijn?
quote:Under the two mercenary Conventions, mercenarism is considered a crime, whereas under international humanitarian law, being a mercenary is not per se a violation of the Geneva Conventions or Protocols.
Under Customary International Humanitarian Law
Rule 108 of the 2005 ICRC customary IHL study prescribes that in the context of an international armed conflict, mercenaries, as defined in Additional Protocol I, do not have the right to combatant or prisoner-of-war status and may not be convicted or sentenced without previous trial.
Mercenaries are not entitled to the status of combatant, prisoner of war (API Article 47), or any of the categories of protected persons provided for by the Geneva Conventions, unless they are wounded or sick, although they must always benefit from humane treatment. In conformity with the Geneva Conventions, they can be held criminally responsible if they commit war crimes or other grave breaches of humanitarian law. They are entitled to the fundamental guarantees established for all individuals.bron
Ik zou Rusland niet als ijkpunt van je morele kompas nemenquote:Op maandag 23 januari 2023 21:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens de Russen wel. Die wilden toch mensen van het vreemdenlingenlegioen executeren omdat het volgens hun huurlingen zijn?
quote:Op maandag 23 januari 2023 21:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zou Rusland niet als ijkpunt van je morele kompas nemen
Gewoon uitzetten naar Rusland, dat zou zowel voor de Noorse rechter als voor de ex-werkgever van meneer de oorlogsmisdaden plegende Russische huurling niets meer dan een hamerstuk moeten zijn.quote:Op maandag 23 januari 2023 21:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens het oorlogsrecht mag je huurlingen gewoon een nekschot geven, toch?
Russen lezen hierin: "they can be held accountable". Dus kunnen we ze berechten en executeren.quote:
Is wel veel knutselen voor beperkte inzetmogelijkheden.quote:Op maandag 23 januari 2023 21:54 schreef Slayage het volgende:
Syri expertise wordt gexporteerd naar Ukraine [ twitter ]
Knutselaars zullen het ongetwijfeld met alle liefde doen.quote:Op maandag 23 januari 2023 22:00 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is wel veel knutselen voor beperkte inzetmogelijkheden.
Die leopard is duidelijk, maar waar refereert die adelaar en raket naar? Zulllen ze US Gray eagle drones krijgen?quote:
Zweedse Gripen ?quote:Op maandag 23 januari 2023 22:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die leopard is duidelijk, maar waar refereert die adelaar en raket naar? Zulllen ze US Gray eagle drones krijgen?
Gewoon F16's. Hij zegt ook '... &sky!'quote:Op maandag 23 januari 2023 22:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die leopard is duidelijk, maar waar refereert die adelaar en raket naar? Zulllen ze US Gray eagle drones krijgen?
Luchtverdediging?quote:Op maandag 23 januari 2023 22:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
F-16's zijn valken, adelaars zijn F-15's.quote:Op maandag 23 januari 2023 22:39 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Gewoon F16's. Hij zegt ook '... &sky!'
Die drones werken ook vanuit de lucht natuurlijk en voorheen is er al gesproken over het leveren van gray eagle drones aan Oekrane... Maar dat ging toen niet door want escalatie etc.quote:Op maandag 23 januari 2023 22:39 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Gewoon F16's. Hij zegt ook '... &sky!'
Voorlopig kickt hij niet eens Oekraiense ass.quote:Op maandag 23 januari 2023 22:26 schreef theguyver het volgende:
Yevgeny Prigozhin: The Americans fear my Wagner organization, because they know we can kick their asses
Bron:RT
quote:Op maandag 23 januari 2023 23:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Voorlopig kickt hij niet eens Oekraiense ass.
Krijgen de Oekies dan ook van die kekke zwarte panzer-uniformen die de Heer had?quote:
Hugo Boss pakken toch?quote:Op maandag 23 januari 2023 23:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Krijgen de Oekies dan ook van die kekke zwarte panzer-uniformen die de Heer had?
En de TT, ken je die ook?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hugo Boss pakken toch?
Altijd netjes.
Nein.quote:
Ik vraag me wel eens af of die oude militaire tradities nog een beetje leven in DL. Beetje dat Pruisische zeg maar..quote:
Leeft natuurlijk nog wel maar logischerwijs meer onder de radar.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:18 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me wel eens af of die oude militaire tradities nog een beetje leven in DL.
Of is alles weg-gepacificeerd. Ze hadden geniale generaals.
In de maatschappij leeft de hunkering naar adel en tradities nog wel. Ze vinden het mooi al die historie en de nakomelingen hebben wel wat respect. Maar de echte fanatieke pruisische trots is alleen te vinden bij die volksduitsers.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af of die oude militaire tradities nog een beetje leven in DL. Beetje dat Pruisische zeg maar..
Of is alles weg-gepacificeerd? Ze hadden geniale generaals.
F-15 Eagle, F-16 Fighting Falcon.quote:Op maandag 23 januari 2023 22:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Lijkt me helemaal niks om daar te zijn, of berhaupt in een moderne oorlog te mogen deelnemen. Je moet continu op je hoeden zijn dat er geen kut drone is die een granaat laat vallen, of een drone die de cordinaten doorgeeft aan een artillerie eenheid.quote:
Die was niet op tijd weg.quote:
Ja je moet wel een verdomd goede reden hebben om je in die hel te begeven.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lijkt me helemaal niks om daar te zijn, of berhaupt in een moderne oorlog te mogen deelnemen. Je moet continu op je hoeden zijn dat er geen kut drone is die een granaat laat vallen, of een drone die de cordinaten doorgeeft aan een artillerie eenheid.
Je maakt gewoon geen schijn van kans meer.
Nope, tenzij je intrinsiek gemotiveerd bent zoals het feit dat je land bezet wordt (en dan nog twijfel ik). Maar anders ben je echt stupid om je in zo´n omgeving te begeven voor wat centjes. Hoe langer je daar bent, hoe groter de kans is dat je dood gaat of verminkt terugkomt.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja je moet wel een verdomd goede reden hebben om je in die hel te begeven.
Ik denk als je blijft bewegen dat je veel verwarring kan veroorzaken, ik zou in ieder geval niet met een traditioneel leger ( tanks artillerie infanterie) het slagveld durven opgaan.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lijkt me helemaal niks om daar te zijn, of berhaupt in een moderne oorlog te mogen deelnemen. Je moet continu op je hoeden zijn dat er geen kut drone is die een granaat laat vallen, of een drone die de cordinaten doorgeeft aan een artillerie eenheid.
Maar je wordt vanzelf nonchalant als je daar weken of maanden bent. Je kunt niet altijd op je hoeden zijn, tenzij je echt paranoia bent.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:41 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik denk als je blijft bewegen dat je veel verwarring kan veroorzaken, ik zou in ieder geval niet met een traditioneel leger ( tanks artillerie infanterie) het slagveld durven opgaan.
Op een langer filmpje leek het erop dat ze zichzelf opbliezen door iets vreemds met een stuk munitie te doen. Wie zal het zeggen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Constant troepen switchen en schuiven, als je loopgraven gaat maken ben je een zittend eentje rijp voor de slacht.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar je wordt vanzelf nonchalant als je daar weken of maanden bent. Je kunt niet altijd op je hoeden zijn, tenzij je echt paranoia bent.
Arbeidsongeval?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Op een langer filmpje leek het erop dat ze zichzelf opbliezen door iets vreemds met een stuk munitie te doen. Wie zal het zeggen.
Verders wel eens met je post. Het lijkt me de hel.
in een loopgraaf kun je je aardig beschermen omdat je wel inhammen hebt bij waar je induikt bij inslaande granaten. En drones e.d merk je als het goed is onmiddellijk op.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:43 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Constant troepen switchen en schuiven, als je loopgraven gaat maken ben je een zittend eentje rijp voor de slacht.
Jup, de partij die geen high tech spul heeft om vijandige drones te detecteren en uit te schakelen is kansloos idd.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door slashdotter3 op 24-01-2023 02:14:35 ]
En die drone was toevallig in de buurt om dat te filmen? Lijkt me dan eerder dat artillerie daar munitie raakte voor dubbel effect.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Op een langer filmpje leek het erop dat ze zichzelf opbliezen door iets vreemds met een stuk munitie te doen. Wie zal het zeggen.
Verders wel eens met je post. Het lijkt me de hel.
Die indruk kreeg ik wel.quote:
Zou ook kunnen hoor.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
En die drone was toevallig in de buurt om dat te filmen? Lijkt me dan eerder dat artillerie daar munitie raakte voor dubbel effect.
Die krijgt vandaag of morgen ook een ongelukje.quote:Op maandag 23 januari 2023 22:26 schreef theguyver het volgende:
Yevgeny Prigozhin: The Americans fear my Wagner organization, because they know we can kick their asses
Bron:RT
Ja dat.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
En die drone was toevallig in de buurt om dat te filmen? Lijkt me dan eerder dat artillerie daar munitie raakte voor dubbel effect.
Tijdens de 6daagse oorlog waren de Isralirs oppermachtig tegen al hun buren.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Offtopic maar wel erg interessant. Hoe Israel een toekomstige oorlog tegen Hezbollah zal aanpakken.
https://www.jpost.com/israel-news/article-729375
'Thousands of shells per day' would hit Lebanon if IDF, Hezbollah go to war in the future
IDF Lt. Col. El-Chai Cohen spoke to the Jerusalem Post in the midst of a 10-day-long drill for the artillery.
Asked to compare the IDF’s current artillery capabilities to previous ones, he said, “There will be much more firepower than in the past. There will be more integration of intelligence and firepower, with artillery being the tip of the spear of intelligence. And since intelligence must be much better, the precision of artillery will also be improved. Our capabilities are very diverse. We also have visual and intelligence collection capabilities. We have both unguided artillery bombardment munitions and precision munitions.”
Moreover, Cohen explained that current artillery units give the IDF “the maximum number of possibilities, advanced options and parameters for using force. The act of firing is now connected to all of the other forces, which was a big part of what we were working on during the current training drill.”
Ik denk oprecht dat dit de eerste keer is dat ze zoveel tegenstand krijgen. Bij eerdere invasies werd gewoon met een enorme meerderheid in mankracht de tegenstander overlopen en de Russische vlag gehesen.quote:
Ze gooien hem dicht om een vluchtelingenstroom tegen te houden. Daar is op dit moment kennelijk geen sprake van.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 00:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Lees ik nou dat na de 1e mobilisatie ze hun grenzen weer hebben opengegooid? Waarom niet gewoon permanent op slot ipv open dicht open dicht?
[ twitter ]
Wel eentje die het Ukraiense leger op dit moment zware verliezen toebrengt.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 06:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Tactisch is het niet meer dan een bully army, maar dat hadden we vorig jaar zomer al vastgesteld.
quote:Op maandag 23 januari 2023 23:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Krijgen de Oekies dan ook van die kekke zwarte panzer-uniformen die de Heer had?
Dat ontkent ook niemand. Maar daarom moet Oekrane ook wapens krijgen om het conflict in zijn voordeel te kunnen beslechten. De oorlog is geen uitgemaakte zaak. Rusland kan Oekrane uiteindelijk alsnog overlopen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 06:56 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Wel eentje die het Ukraiense leger op dit moment zware verliezen toebrengt.
De Duitse bondsdag is geimformeerd dat het om "drei-stellig/hoher Verluste der ukrainischen Armee" dagelijke verliezen gaat.
Ukraine verliest duizenden manschappen per maand.
Dat kan ook bijna niet uitblijven, vanwege de numerieke meerderheid. De Russen kunnen gewoon oneindig vlees in de gehaktmolen blijven gooien.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 07:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat ontkent ook niemand. Maar daarom moet Oekrane ook wapens krijgen om het conflict in zijn voordeel te kunnen beslechten. De oorlog is geen uitgemaakte zaak. Rusland kan Oekrane uiteindelijk alsnog overlopen.
Toch vraag ik mij af in hoeverre "de normale man" in Rusland al is opgeroepen. Volgens mij zijn het nog steeds voornamelijk de mannen uit achterstandsgebieden die ingezet worden in deze oorlog.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat kan ook bijna niet uitblijven, vanwege de numerieke meerderheid. De Russen kunnen gewoon oneindig vlees in de gehaktmolen blijven gooien.
Klopt, en die zijn nog lang niet op.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:13 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Toch vraag ik mij af in hoeverre "de normale man" in Rusland al is opgeroepen. Volgens mij zijn het nog steeds voornamelijk de mannen uit achterstandsgebieden die ingezet worden in deze oorlog.
Dat snap ik, maar bedoel meer qua onrust in eigen land. Je zag dat bij de eerste mobilisatie al enigszins onrust bestond en ze het een beetje moesten terugschroeven. Dus vraag mij af of ze zonder gezeik even een paar miljoen man kunnen oproepen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Klopt, en die zijn nog lang niet op.
Nu de Russen naar eigen zeggen tegen de voltallige NAVO strijden laten die apatische biorobots zich voorlopig probleemloos mobiliseren.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:19 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar bedoel meer qua onrust in eigen land. Je zag dat bij de eerste mobilisatie al enigszins onrust bestond en ze het een beetje moesten terugschroeven. Dus vraag mij af of ze zonder gezeik even een paar miljoen man kunnen oproepen.
Ikzelf heb er redelijk veel vertrouwen in dat putin niet tot in het oneindige vlees in de molen kan blijven gooien zonder dat het volk gaat morren. Met de bodycount die er nu is, lijkt er al sprake van dat iedereen in rus iemand kent die gestorven is in de oorlog. Ik heb er geen vertrouwen in dat ik weet wanneer ze het zat zijnquote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:19 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar bedoel meer qua onrust in eigen land. Je zag dat bij de eerste mobilisatie al enigszins onrust bestond en ze het een beetje moesten terugschroeven. Dus vraag mij af of ze zonder gezeik even een paar miljoen man kunnen oproepen.
Als je ooit in dienst hebt gezeten, dan ben je ook de lul als je in Moskou of St Petersburg woont.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 09:13 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Toch vraag ik mij af in hoeverre "de normale man" in Rusland al is opgeroepen. Volgens mij zijn het nog steeds voornamelijk de mannen uit achterstandsgebieden die ingezet worden in deze oorlog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |