Op basis van mijn ervaringen zie ik hier zeg maar een beetje jonge baldadige users, maar ook wat meer belezen en doorleefde users. En sommige users zitten hier zelfs vanaf het begin las ik pas; dat was dus in de jaren negentig toen ik nog nooit van FOK! gehoord had.quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:16 schreef Tengano het volgende:
Ik vraag me wel eens af wie de oudste mens op FOK! is.
Dit dusquote:Op woensdag 18 januari 2023 10:35 schreef Fok-it het volgende:
Nu gaat iedereen stemmen zonder leeftijd achter te laten
Heb gestemd, ben 38.quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:35 schreef Fok-it het volgende:
net uit het ei dus!quote:
Leeftijdsbroederquote:Op woensdag 18 januari 2023 11:06 schreef Fok-it het volgende:
Maar laat ik dan ook maar even sportief zijn
33
quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er zijn ook mensen die niet exact weten hoe oud ze zijn, zoals ik. Wat moeten die stemmen?
De meerderheid van de mensen op aarde weten dit niet hoor. Het is ook op heel veel plekken totaal niet interessant. Helemaal vroeger begin jaren 80 was de registratie waar ik ben geboren slecht en onbetrouwbaar.quote:
Oh je bent serieus, ik dacht dat het gebagger was.quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De meerderheid van de mensen op aarde weten dit niet hoor. Het is ook op heel veel plekken totaal niet interessant. Helemaal vroeger begin jaren 80 was de registratie waar ik ben geboren slecht en onbetrouwbaar.
Van mijn oudste dochter is de geboortedatum bv maar gegokt.
Ikben zelf geadopteerd en mijn kinderen ook. Van mijn oudste is er veel onzekerheid en verschillende data genoemd.quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:41 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Oh je bent serieus, ik dacht dat het gebagger was.
Hoe oud schat je je dan ? Of heb je een idee ?
Een dochter uit 1982, die je (op minimaal 20 jaar ? ) heb gekregen maakt je minimaal 60 ?
Ben jij er zoeen uit een land waar ze alleen per 1 juli inschrijvingen doen in het geboorteregister?quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er zijn ook mensen die niet exact weten hoe oud ze zijn, zoals ik. Wat moeten die stemmen?
Ik heb geen idee hoe ze dat vroeger deden. Uiteindelijk is er wat gegokt op mijn geboortebewijs met tegenstrijdige mondelinge verhalen van dorpsgenoten heb ik begrepen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:46 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ben jij er zoeen uit een land waar ze alleen per 1 juli inschrijvingen doen in het geboorteregister?
Niet alleen asielzoekers. Ik heb zulke verhalen meer gehoord. Dat ze het niet precies wisten en ze dan maar inschreven op 1 januari of 1 juli, of zo.quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe ze dat vroeger deden. Uiteindelijk is er wat gegokt op mijn geboortebewijs met tegenstrijdige mondelinge verhalen van dorpsgenoten heb ik begrepen.
Veel asielzoekers zijn bv jarig op 1 januari
24 jaar geleden waren dat ook nog 20ers, hequote:Op woensdag 18 januari 2023 12:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Wow meer vijftigers dan twintigers
Die zitten hier toch niet, alleen met het geestelijk niveau van die leeftijd wellicht.quote:Op woensdag 18 januari 2023 11:18 schreef PS. het volgende:
TS wil kinderen van 7-14 gaan benaderen, en probeert dat weg te stoppen onder een ''leuke poll''
Excuus, ik dacht ook dat je zat te trollen gezien 1982 in je username.quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De meerderheid van de mensen op aarde weten dit niet hoor. Het is ook op heel veel plekken totaal niet interessant. Helemaal vroeger begin jaren 80 was de registratie waar ik ben geboren slecht en onbetrouwbaar.
Van mijn oudste dochter is de geboortedatum bv maar gegokt.
FOK! bestaat al meer dan 22 jaar. Ik was dertiger toen ik me registreerde.quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Wow meer vijftigers dan twintigers
Dat heb ik bij jou altijd.quote:Op woensdag 18 januari 2023 13:08 schreef Boezeidekoe het volgende:
48 maar hier op het forum voel ik me soms net zo oud als mijn zoon van 11
We blijven graag anoniemquote:Op woensdag 18 januari 2023 10:35 schreef Fok-it het volgende:
@Paulquote:Op woensdag 18 januari 2023 13:21 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Die zitten hier toch niet, alleen met het geestelijk niveau van die leeftijd wellicht.
Nu doe je net of je het heel raar vindt dat leeftijd een belangrijk gegeven is hier (en in veel andere landen?)quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ikben zelf geadopteerd en mijn kinderen ook. Van mijn oudste is er veel onzekerheid en verschillende data genoemd.
Van mij is alles onbekend. Ik weet alleen dat ik in 1982 naar NL ben gekomen en men dacht dat ik toen 2 jaar was.
Het schijnt allemaal heel belangrijk te zijn in NL.Net zoals achternamen. Mijn kinderen hadden bv eerst ook geen achternamen omdat die niet bestaan daar.
T is geen jongerenforum meer Paulquote:
Toyboyquote:
Het eerste half jaar pretendeerden ze dat te zijn. Maar met Danny, Yvonne, Verbal, Ulx, Golfer, Iteejer, Digger en Breuls als prominenste users was dat niet vol te houden.quote:Op woensdag 18 januari 2023 15:22 schreef Duiveltja het volgende:
Dit is in ieder geval GEEN jongerenforum. Ja 20 jaar terug misschien.
Dit is wel de user base. Doorgerookte 50/60 plussers ergens in een achterstandswijk.quote:Op woensdag 18 januari 2023 15:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het eerste half jaar pretendeerden ze dat te zijn. Maar met Danny, Yvonne, Verbal, Ulx, Golfer, Iteejer, Digger en Breuls als prominenste users was dat niet vol te houden.
Kan wel kloppen in 2003 heb ik mij geregistreerd als verse 20tiger, inmiddels 40 +quote:Op woensdag 18 januari 2023 15:22 schreef Duiveltja het volgende:
quote:Op woensdag 18 januari 2023 15:28 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dit is wel de user base. Doorgerookte 50/60 plussers ergens in een achterstandswijk.
Hoax jij bent 93, staat immers letterlijk in je username.quote:
Meer een seniorensite als ik zo naar de uitslag kijkquote:Op woensdag 18 januari 2023 15:22 schreef Duiveltja het volgende:
quote:"Ik kan mij nog heel goed mijn eerste topic herrineren. Het was meteen een hit!"
Dank voor de film. Leuk om te zien.quote:
Vaak denken ze dat ik uit 1980 stam. 1980 is echter het jaar dat ik m'n tekeningen met tong80 begon te signeren. Voorste gedeelte van m'n achternaam plus jaartal.quote:Op woensdag 18 januari 2023 17:32 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik ben van '71, 51 jaar dus. Niet uit '54 zoals mijn username doet vermoeden. Toen is mijn Seeburg jukebox geboren.
Niet veel anders; 41 en in 2000 (op 19-jarige leeftijd) registreerde ik me met m'n eerste gebruikersnaam. Postend sinds 2001.quote:Op woensdag 18 januari 2023 17:04 schreef Claudia_x het volgende:
42. En ik was er vanaf het begin bij. Toen was ik 18.
Ik ben weleens uitgemaakt voor bejaarde op dit forum, diegene dacht dat ik een kerel uit '54 was. Beide niet dus. Nou ben ik wel al 51, maar zo oud is dat nou ook weer niet. Toch? Toch??quote:Op woensdag 18 januari 2023 17:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vaak denken ze dat ik uit 1980 stam. 1980 is echter het jaar dat ik m'n tekeningen met tong80 begon te signeren. Voorste gedeelte van m'n achternaam plus jaartal.
50 is de nieuwe 30.quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:19 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik ben weleens uitgemaakt voor bejaarde op dit forum, diegene dacht dat ik een kerel uit '54 was. Beide niet dus. Nou ben ik wel al 51, maar zo oud is dat nou ook weer niet. Toch? Toch??
Ik zie ook steeds vaker 80 jarigen met midlifecrisis in dure sportwagens door de binnenstad rijden, en dan aan jongeren vragen waar de kechies zijn.quote:
Dat moet haast wel Limburg zijn als ik het zo hoor.quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:30 schreef Harvest89 het volgende:
Ik zie ook steeds vaker 80 jarigen met midlifecrisis in dure sportwagens door de binnenstad rijden, en dan aan jongeren vragen waar de kechies zijn.
Parkstad life.quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat moet haast wel Limburg zijn als ik het zo hoor.
Mijn vader was een oude man met petje en versleten knieën toen-ie op zijn 62ste overleed. Dat is 2 jaar ouder dan ik nu ben.quote:
Afgezien van de grens niet-volwassen/volwassen, waarvan je je ook kan afvragen of die bij iedereen precies op de 18e verjaardag ligt, maakt het ook niet zo veel uit toch? Maakt het veel verschil of iemand 40 of 42 is? Of 70 of 75?quote:Op woensdag 18 januari 2023 15:04 schreef ZarB het volgende:
[..]
Nu doe je net of je het heel raar vindt dat leeftijd een belangrijk gegeven is hier (en in veel andere landen?)
Nog even los van schoolsystemen waar het wel handig voor is, denk ik dat je leeftijd weten, je geboortedag, wel een belangrijk onderdeel is van je identiteit. Er zijn niet voor niets zoveel adoptiekinderen met problemen vanwege identiteit onbekend.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:55 schreef knoopie het volgende:
[..]
Afgezien van de grens niet-volwassen/volwassen, waarvan je je ook kan afvragen of die bij iedereen precies op de 18e verjaardag ligt, maakt het ook niet zo veel uit toch? Maakt het veel verschil of iemand 40 of 42 is? Of 70 of 75?
Is dat een kwestie van 'jong van geest' of 'drugs are bad, mkay' ?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:44 schreef crystal_meth het volgende:
geestelijk ben ik 20, lichamelijk 57...
Wat treurig, 0% nieuwe jonge aanwas. Fok! sterft uit.quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:33 schreef Tengano het volgende:
Naar aanleiding van een NWS topic over de oudste mens van de wereld vroeg ik me eigenlijk af hoe het zit met de leeftijdsverdeling hier op FOK!
[..]
Op basis van mijn ervaringen zie ik hier zeg maar een beetje jonge baldadige users, maar ook wat meer belezen en doorleefde users. En sommige users zitten hier zelfs vanaf het begin las ik pas; dat was dus in de jaren negentig toen ik nog nooit van FOK! gehoord had.
Dus kwam ik op het idee om een poll te houden om te kijken of er een inzicht is te verkrijgen in de leeftijdsverdeling hier op dit forum. En omdat ik het minder gepast vond dat in dat andere topic te doen, plaats ik de poll hier in een apart topic dus.
En voor de duidelijkheid, dit topic is geen verzoek om je werkelijke leeftijd te posten en te openbaren. Het maken van de juiste keuze in de poll is dus genoeg. Dus ben je 34 dan kies je de optie 31 - 40.
Nou, ik ben benieuwd![]()
[poll=4959]
En mooie wijsheden en uitspraken over leeftijd zijn ook welkom!![]()
Er zijn ook mensen die op latere leeftijd 'instappen'. Het is niet perse noodzakelijk dat je in je jeugd aan deze community meedoet. Tenzij je dan al mislukt bent.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 23:07 schreef nils_22 het volgende:
Wat treurig, 0% nieuwe jonge aanwas. Fok! sterft uit.
Jong van geest.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:21 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Is dat een kwestie van 'jong van geest' of 'drugs are bad, mkay' ?
Je moet de jeugd aanspreken om te overleven, zodra 40+ de overhand krijgt sterft je platform, zie Hyvesquote:Op vrijdag 20 januari 2023 23:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die op latere leeftijd 'instappen'. Het is niet perse noodzakelijk dat je in je jeugd aan deze community meedoet. Tenzij je dan al mislukt bent.
De meeste users worden hier finaal neergesabeld als ze een beetje zichzelf zijn; er zitten veel te veel toxische users op dit platform. Je moet als jeugdige wel heel stevig in je schoenen staan om daar tegen opgewassen te zijn. En ik kan je zeggen dat dat niet gebruikelijk is. Als jeugdige probeer je je eigen identiteit nog te vinden. En als ze hier dan met regelmaat teruggeven dat je een looser bent, (met dit type emoticons erbijquote:Op vrijdag 20 januari 2023 23:15 schreef nils_22 het volgende:
Je moet de jeugd aanspreken om te overleven, zodra 40+ de overhand krijgt sterft je platform, zie Hyves
Over 15 jaar wordt het hier superdruk, dan komt de fok-pensioengolf er aan.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 23:07 schreef nils_22 het volgende:
[..]
Wat treurig, 0% nieuwe jonge aanwas. Fok! sterft uit.
Ik ook. Ik was 13.quote:Op woensdag 18 januari 2023 17:04 schreef Claudia_x het volgende:
42. En ik was er vanaf het begin bij. Toen was ik 18.
Ik heb zelf ook bagger geantwoordquote:Op vrijdag 20 januari 2023 23:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
De meeste users worden hier finaal neergesabeld als ze een beetje zichzelf zijn; er zitten veel te veel toxische users op dit platform. Je moet als jeugdige wel heel stevig in je schoenen staan om daar tegen opgewassen te zijn. En ik kan je zeggen dat dat niet gebruikelijk is. Als jeugdige probeer je je eigen identiteit nog te vinden. En als ze hier dan met regelmaat teruggeven dat je een looser bent, (met dit type emoticons erbij) dan hebben mensen al gauw zo iets van: Volgens mij zit ik hier verkeerd
Ik zoek nog even verder om te kijken of ik iets leuks kan vinden. Misschien is Tik Tok wel wat voor mij of zo
![]()
Zie bijvoorbeeld ook deze poll. De informatie dit dit oplevert is best interessant. Liefst zou ik er nog een staafgrafiekje bij maken zodat je netjes kunt zien hoe de leeftijdscategorieen hier zijn opgebouwd in een soort bell shape dus met een stijging die pas bij 31-40 begint. Onder de 30 is het nagenoeg leeg dus. Die poll geeft op een redelijk overzichtelijke manier dus weer hoe hier de leeftijden zijn verdeeld. En toch zie je in post #3 of iets dergelijks dat er dan toch 44 mensen willen posten dat deze poll bagger is tegen 22 die er wel positief over zijn. Met name die tweede poll geeft dan ook weer met wat voor type users je hier te maken hebt.
Ik verneem dan ook van tijd tot tijd dat men aangeeft dat men sommige users niet meer op dit platform terugziet. In bedrijven is dat ook zo. Als het ergens slecht met een bedrijf gaat, of de sfeer begint echt heel slecht te worden als gevolg van bepaalde veranderingen, dan zijn het altijd de goede en positieve mensen die het eerst maken dat ze wegkomen. En daarna blijf je dus over met wie je liever niet samen wilt zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |