Zo viel bij ons ook al een hoop af vanwege piepschuim bakkenquote:Op zaterdag 18 februari 2023 08:09 schreef Mariposas het volgende:
hebben bijna altijd houten bakken (geperst hout ook nog)
Voorlopig niet. Inderdaad buiten bereik van kinderen houden en zus instrueren om hetzelfde te doenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn kind heeft ontdekt dat overal op te tekenen valt. Ik kan het aardig in de gaten houden. Alleen vanmorgen ging het mis...
Ik was bezig met het bed te verschonen van grote zus en A had blijkbaar haar stiften te pakken gekregen. Zie hier zijn broek.
[ afbeelding ]
Hoe leer je zoiets af?
Maar dan krijg je toch juist weer zo'n babydoekjesplek op je muur?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 15:26 schreef B.ertha het volgende:
Babydoekjes werken heel goed voor stift op tafels en muren!
En een hele lange adem.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:26 schreef taxibabe het volgende:
Stiften ergens neerleggen waar hij niet bij kan en alleen mee tekenen als je er bij bent. En 10.000 keer zeggen dat ie alleen op papier mag tekenen. Dat was hier het enige wat werkte.. (en nog gaat het soms mis)
Oh en uitwasbare stiften halen.
Voor deze broek, een nacht laten weken met echte dreft werkte heel goed met een broek waar Thomas ook op had getekend.
Haha oeps!quote:Op maandag 27 februari 2023 17:27 schreef taxibabe het volgende:
Grote broers zijn niet altijd handig..De middelste heeft hem net dus de middelvinger geleerd..
![]()
Oh wat sneu, hopelijk gaat het nu alweer wat beter!quote:Op maandag 27 februari 2023 19:13 schreef Donna het volgende:
Helaas is peuter wel ziek geworden. Gisterenavond 4x spugen en ergens midden in de nacht is ze eindelijk in slaap gevallen. Vandaag zombietje natuurlijk, maar verder redelijk 'ok'.
Morgen nog maar een dagje thuis.
Jeetje, dat is een heuse groeispurt! Aapie is ook flink aan het groeien, heb gelijk wat rompers ingeslagen in de grootste maat en een set nieuwe broeken. Hij wordt ook echt groot nu! Ik zal hem weer eens meten binnenkort, de laatste keer is hij gemeten door het CB.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:36 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Oh wat sneu, hopelijk gaat het nu alweer wat beter!
Bestaat er een antigroeimiddel?Die reus van mij is alweer gegroeid, gewoon 4 cm en 2 kg in 3 maand tijd.
Ik moet alweer broeken wegdoen omdat ze hoogwater zijn.. hij is nu 107 cm en 20,5 kilo.
Stop ff met groeien!!!
Ik vind het een beetje gek dat je doet alsof dit raar is. Rompers zijn echt de shit zolang je kind nog niet zindelijk is en daar ook nog geen aanstalten toe maakt. Daarbij is het nu gewoon min 3 buiten?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:32 schreef Tink89 het volgende:
Nog rompers ja? Vind je dat nog handig? Mijn bijna-peuter heeft de eerste echte onderbroeken gekregen van de week. Zodra het wat warmer wordt, krijgt hij die aan.
Bodystockings?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:40 schreef SQ het volgende:
Shit, ik zou willen dat ik zelf nog rompers kon dragen. Nooit zo'n nare kouwe rug.
Ik vind rompers echt niet meer handig zodra er interesse ontstaat in het potje en ben bij de oudste gestopt na 86/92 dus het was een oprechte vraag.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje gek dat je doet alsof dit raar is. Rompers zijn echt de shit zolang je kind nog niet zindelijk is en daar ook nog geen aanstalten toe maakt. Daarbij is het nu gewoon min 3 buiten?
Ja hij zit voorlopig nog wel even in de rompersquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:32 schreef Tink89 het volgende:
Nog rompers ja? Vind je dat nog handig? Mijn bijna-peuter heeft de eerste echte onderbroeken gekregen van de week. Zodra het wat warmer wordt, krijgt hij die aan.
De koude rug / buik dus zoals eerder genoemd.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind rompers echt niet meer handig zodra er interesse ontstaat in het potje en ben bij de oudste gestopt na 86/92 dus het was een oprechte vraag.
Waarom zijn rompers volgens jou de shit dan? Wat is er handiger aan broek naar beneden, romper opsn, luier verschonen dan broek en onderbroek naar beneden en verschonen? Misschien zie k ergens een voordeel over het hoofd...
Ik heb me dit dus serieus wel eens afgevraagd of die niet bestaan waar jij woont. Zoveel mensen op Insta met peuters (of kleiner) met blote ruggetjes. Zijn rompers een Europees ding? Of Nederlands zelfs?quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:16 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb stad en land afgezocht hier naar rompers in een grotere maat dan 18-24 maanden. Kan ze hier alleen vinden bij de h&m en die zijn vrijwel altijd uitverkocht. Nu dus noodgedwongen aan de tank tops maar ik vind die dus helemaal niet handig. Zo vaak zo’n blote rug, en zelfs als het niet koud is vind ik dat gewoon geen porum
.
Ik heb toen de tips van Big Little feelings gevolgd. Maar als hij de signalen niet voelt denk ik dat je daar niet heel veel aan hebt. Spontaan zindelijk niet, maar we merkten wel aan Bas dat hij er aan toe was (zo was een luier verschonen een ontzettende strijd iedere keer). Heb je het al eens besproken bij CB of huisarts?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:42 schreef Ceviche het volgende:
Hier ook nog rompers maar we moeten hier echt aan de slag met zindelijk worden. Hebben jullie nog tips?
Zelf gaat hij er denk ik nooit aan beginnen![]()
Hij snapt plassen op de wc, hij snapt ophouden niet. Elke 2 uur ofzo op het toilet zetten werkt ook niet want hij leert duidelijk niet om zelf signalen aan te voelen. En volgende maand gaat hij wennen op de basisschool dus als ouders voelen we wel de druk.
Neem aan dat jullie peuters niet allemaal spontaan zindelijk zijn geworden? Heb ook wel geprobeerd om gewoon zonder luier te laten lopen maar dat was vooral plasfeest..
Wij hebben met Jip de zindelijkheidsbox gebruikt en dat werkte heel goed. Ik was dus een week thuis met hem en de eerste dagen blijf je ook alleen maar binnen. Je laat hem veel drinken en schrijft ook op wanneer er is gedronken en wanneer er is geplast (en of dat een ongelukje was of dat hij op het potje/wc heeft geplast). Bij successen krijgt hij een sticker en bij elk vol blad een cadeautje. In het begin is dat al bij 3 stickers ofzo en dat worden er dan steeds meer. De eerste dag leek ik wel continu aan het dweilen en schone kleren aandoen, maar er zat echt al snel verbetering in. En op een gegeven moment ga je ook even naar buiten en oefenen met ophouden. Na die week was hij in ieder geval al zo goed als zindelijk, met heel af en toe een ongelukje. Alleen het poepen heeft wat langer geduurd, maar die ongelukjes waren gelukkig alleen maar thuis. Hij hield het expres op op de opvang, om dan thuis in z'n broek te poepenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:42 schreef Ceviche het volgende:
Hier ook nog rompers maar we moeten hier echt aan de slag met zindelijk worden. Hebben jullie nog tips?
Hij snapt plassen op de wc, hij snapt ophouden niet. Elke 2 uur ofzo op het toilet zetten werkt ook niet want hij leert duidelijk niet om zelf signalen aan te voelen. En volgende maand gaat hij wennen op de basisschool dus als ouders voelen we wel de druk.
Neem aan dat jullie peuters niet allemaal spontaan zindelijk zijn geworden? Heb ook wel geprobeerd om gewoon zonder luier te laten lopen maar dat was vooral plasfeest..
Ik hoorde laatst de tip dat je ze een onderbroek onder de luier aandoet, dan voelen ze beter wanneer er geplast is. Vond ik wel logisch klinken!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:42 schreef Ceviche het volgende:
Een vriendin van mij heeft deze ook gebruikt met groot succes.quote:Op woensdag 1 maart 2023 07:40 schreef Aure het volgende:
[..]
Wij hebben met Jip de zindelijkheidsbox gebruikt en dat werkte heel goed. Ik was dus een week thuis met hem en de eerste dagen blijf je ook alleen maar binnen. Je laat hem veel drinken en schrijft ook op wanneer er is gedronken en wanneer er is geplast (en of dat een ongelukje was of dat hij op het potje/wc heeft geplast). Bij successen krijgt hij een sticker en bij elk vol blad een cadeautje. In het begin is dat al bij 3 stickers ofzo en dat worden er dan steeds meer. De eerste dag leek ik wel continu aan het dweilen en schone kleren aandoen, maar er zat echt al snel verbetering in. En op een gegeven moment ga je ook even naar buiten en oefenen met ophouden. Na die week was hij in ieder geval al zo goed als zindelijk, met heel af en toe een ongelukje. Alleen het poepen heeft wat langer geduurd, maar die ongelukjes waren gelukkig alleen maar thuis. Hij hield het expres op op de opvang, om dan thuis in z'n broek te poepenmaar na een tijdje was dat ook voorbij.
Zindelijkheidsbox! Met een week iig plaszindelijk, poepen duurde iets langer maar die ongelukjes waren maar op 1 hand te tellen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:42 schreef Ceviche het volgende:
Mijn dochter van 5 heeft dat ook. Ze krijgt het ook niet goed bij de broek in en al die hemden kruipen omhoog.quote:Op woensdag 1 maart 2023 08:46 schreef eponine het volgende:
[..]
Zindelijkheidsbox! Met een week iig plaszindelijk, poepen duurde iets langer maar die ongelukjes waren maar op 1 hand te tellen.
Verder hier zo lang mogelijk rompers om alle redenen die @:SQ noemt. Ik vond onderbroeken en hemden juist maar gedoe in het begin omdat het nooit goed bleef zitten en op kroop enzo.
Precies!quote:Op woensdag 1 maart 2023 08:54 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn dochter van 5 heeft dat ook. Ze krijgt het ook niet goed bij de broek in en al die hemden kruipen omhoog.
Ik heb zelf hemdjes van HEMA. Ook ver de broek in haha. Vreselijk een blote rug.
Rompers an sich heb je hier in overvloed, qua maat alleen niet groter dan tot 2 jaar.. heel apart. Het is niet alsof alle kinderen hier met 2 jaar zindelijk zijnquote:Op woensdag 1 maart 2023 06:54 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb me dit dus serieus wel eens afgevraagd of die niet bestaan waar jij woont. Zoveel mensen op Insta met peuters (of kleiner) met blote ruggetjes. Zijn rompers een Europees ding? Of Nederlands zelfs?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |