Succes! Ik verwacht voor onze jongste ook een test op dyslexie na deze ronde Cito’s. Dat je dan al 1,5 jaar zo je best doet maar toch keer op keer die teleurstelling door moet, voor er hulp kan komen. Stom systeemquote:Op maandag 16 januari 2023 11:42 schreef -Bubseltje- het volgende:
De cito's zullen ook zo wel beginnen hier. Als het goed is worden deze nu voorgelezen met uitzondering van begrijpend lezen.
Als de dmt gaat zoals verwacht, gaat ze het traject in om getest te worden op dyslexie. Ze heeft op lezen na een prachtig rapport. Hopelijk gaat op deze manier de cito's ook wat beter worden.
Hier beginnen ze in groep 5 met een boekbespreking.
Het is altijd ergens bijna 5 uur!quote:Op maandag 16 januari 2023 11:42 schreef Phaidra het volgende:
Suit yourself! Koffie, thee, limonade of iets sterkers (ok, dat laatste zou in onze tijdzone misschien wat vroeg zijn), wmb prima. Join the club
.
Ja echt. Het zelfvertrouwen breekt helemaal af zo.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Succes! Ik verwacht voor onze jongste ook een test op dyslexie na deze ronde Cito’s. Dat je dan al 1,5 jaar zo je best doet maar toch keer op keer die teleurstelling door moet, voor er hulp kan komen. Stom systeem.
Jakkes. Hopelijk helpt de thee.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:56 schreef exode het volgende:
Ik heb gisteren 2 alcoholvrije biertjes op en nu heb ik dus al de hele nacht en ochtend buikpijn. Ook dom, want ik reageer altijd heftig op bier, met en zonder alcohol.
Dus geef mij maar even gember thee.
Ik moet sowieso nog 2 dagen antibiotica. Toch nog een soort van dry januaryquote:
Ik ben ook niet zo'n drinker, meestal thee. Maar vaak als het niet mag, heb je er ineens extra zin in.quote:Op maandag 16 januari 2023 12:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik moet sowieso nog 2 dagen antibiotica. Toch nog een soort van dry january.
Hier begint het mild in groep 1-2. Dan krijgen ze een koffertje mee naar huis en mogen daar 3 lievelingsdingen indoen. Die mogen ze dan aan de klas laten zien en er evt iets over vertellen.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:42 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hier beginnen ze in groep 5 met een boekbespreking.
quote:Op maandag 16 januari 2023 15:23 schreef MorganLeFay het volgende:
Misschien kan ChatGPT een leuke spreekbeurt voor groep 5 uitdraaien.
Hier wel gelukt:quote:Op maandag 16 januari 2023 16:59 schreef Adrian4 het volgende:
ChatGPT is al de hele middag overbelast
@SQ succes ermeequote:Vandaag ga ik jullie iets vertellen over microchips. Maar voordat we beginnen, weet iemand wat een microchip is?
Een microchip is een klein stukje technologie dat zo klein is dat je het nauwelijks kunt zien. Het is ongeveer zo groot als een rijstkorrel. Microchips worden gebruikt in veel verschillende dingen, zoals telefoons, computers, televisies en zelfs speelgoed.
Maar waarom zijn microchips zo belangrijk? Nou, omdat ze ons helpen informatie op te slaan en te verzenden. Denk bijvoorbeeld aan een microchip in een speelgoedauto. Hierdoor kan de auto reageren op afstandsbediening.
Sommige microchips worden zelfs gebruikt om huisdieren te identificeren. Zoals een hond of kat, een microchip wordt onder de huid geplaatst en kan helpen om je huisdier terug te vinden als het vermist is geraakt.
In feite zijn microchips overal om ons heen en zijn ze een belangrijk onderdeel van onze moderne technologie. Dus volgende keer als je een speelgoedauto ziet of een telefoon gebruikt, denk er dan aan dat er een klein maar krachtige microchip in zit die alles aanstuurt.
Bedankt voor het luisteren.
Het is dat mijn kinderen allebei een doe-opleiding doen, anders zou ik nooit meer een werkstuk of essay van hen vertrouwen. Maar voor een spreekbeurt kan het nog wel deels, daar gaat het natuurlijk vooral om andere vaardigheden en dat je het zelf snapt en over kan brengen.quote:Op maandag 16 januari 2023 17:19 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Hier wel gelukt:
[..]
@:SQ succes ermee
Hahaha dit is wel ongeveer het verhaal wat ze al heeft. Inclusief de op afstand bestuurbare auto en het huisdierquote:Op maandag 16 januari 2023 17:19 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Hier wel gelukt:
[..]
@:SQ succes ermee
Wat een briljante onderwerpkeuzequote:Op maandag 16 januari 2023 18:22 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind deed vorig jaar een spreekbeurt over deurenhad ie zelf bedacht, werd uiteindelijk een heel leuk verhaal. Ze hebben gemengde klassen dus als voordeel dat de oudste kinderen beginnen zodat de jongste klas eerst kan afkijken voor ze moeten.
Wat waren de consequenties?quote:Op maandag 16 januari 2023 18:32 schreef amaranta het volgende:
Ik had ooit een kind in de klas. En hij deed zijn spreekbeurt over Turkije. En na de 1e zin wist ik al. Dit is niet jouw spreekbeurt.
Dus ik typ die zin in in Google. En ik kreeg letterlijk zijn spreekbeurt. Woord voor woord.
Hè, anti-climax.quote:Op maandag 16 januari 2023 19:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Weet ik niet meer. Spreekbeurt opnieuw ofzo
quote:Op maandag 16 januari 2023 15:04 schreef exode het volgende:
Weten jullie dat tuinbankje nog en dat ik geen Black Cherry als kleur wilde (bedankt nog voor de suggestie Mushanga)?
Het is een ander bankje van Fermob geworden in Black Cherry, heel blij dat we de bankjes in het echt hebben bekeken bij een tuincentrum in Vianen.
Deze:
[ afbeelding ]
Het bankje wat we wilde zat fijn, maar doordat de delen met bouten zijn vastgezet, gaan de verbindingsdelen wel roesten. Duurt wat jaren, maar uiteindelijk gebeurt dat wel. En deze heeft dat niet. Aldus de Fermob kenner in de winkel.
We zagen deze kleur binnen staan en waren meteen om. We gaan hem zaterdag al halen, want showroomodel, scheelde 150 Euro
Livin24 heeft een winkel in Amersfoortquote:Op maandag 16 januari 2023 20:09 schreef amaranta het volgende:
Lief dagboek,
Ik wilde een lamp kopen. Op Facebook zag ik een advertentie. Daar zag ik een leuke lamp op.
Hé! Die lamp wil ik wel kopen. Dus ik klikte door naar de webwinkel. Nadat ik 483683 pagina’s heb doorgeklikt eindelijk de lamp gevonden.
Hmm dit is geen webwinkel, maar ik kan wel whatsappen met ze.
Ik stuurde ze een bericht, en ik kreeg geeneens antwoord.
Wel pas na 4 dagen ofzo. Helaas. De lamp is uitverkocht.
Maar mijn zoon heeft een Android. En daarmee ook kan hij zoeken op foto.
Hij vond de foto bij heeeeeel veeeel lampenwinkels.
Maar, wat nou zo raar is. De lampenwinkels hebben allemaal rare namen.
De lamp kost overal 249 euro. En overal is hij uitverkocht.
Lief dagboek, snap jij het?
Dit is de winkel waar ik hem als eerste zag. Hier kost hij ook maar 130 euro
https://www.goedkoopstewoonwinkel.nl/product/lamp-nr-117
Vervolgens overal dus voor 249. Maar nergens beschikbaar. Is dit een soort dropshipping ofzo?
https://www.lumz.nl/lampe(...)appen-santa-mix-gold
https://www.livin24.com/i(...)pecter-7-lichts.html
https://www.lampenshoponl(...)ilver-amber-gla.html
https://www.idecoratie.nl(...)nglamp-4-3l-mix-gold
https://www.sohome.nl/lif(...)ic-glas-7-lamps.html
Etc etc. Ook overal dezelfde foto…
Ah ja, VMBO basis 1 boekverslag. En dan de betekenis van het eerste moeilijke woord laten uitleggen.quote:Op maandag 16 januari 2023 18:32 schreef amaranta het volgende:
Ik had ooit een kind in de klas. En hij deed zijn spreekbeurt over Turkije. En na de 1e zin wist ik al. Dit is niet jouw spreekbeurt.
Dus ik typ die zin in in Google. En ik kreeg letterlijk zijn spreekbeurt. Woord voor woord.
Ja, ze hebben allemaal fysieke winkels. Maar iets klopt er voor m’n gevoel niet.quote:Op maandag 16 januari 2023 20:12 schreef Vicky het volgende:
L
[..]
Livin24 heeft een winkel in Amersfoort
Lumz in Houten
Sohome in Barneveld
Bij Lumz kochten wij onze eettafelquote:Op maandag 16 januari 2023 20:12 schreef Vicky het volgende:
L
[..]
Livin24 heeft een winkel in Amersfoort
Lumz in Houten
Sohome in Barneveld
Lamponline heeft geen goede recensiesquote:Op maandag 16 januari 2023 20:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, ze hebben allemaal fysieke winkels. Maar iets klopt er voor m’n gevoel niet.
Hoe dan ook. Ik wil die lamp. Het liefst voor 130 euro
Ik ken ze niet.. zal wel beetje regiogebonden zijnquote:Op maandag 16 januari 2023 20:17 schreef LeSage het volgende:
[..]
Bij Lumz kochten wij onze eettafel![]()
Hele leuke winkel vond ik, betaalbaar maar wel anders dan alle woonwinkels waar we kwamen!
Ja, die versturen in principe niet. Maar ik appte met ze, en het was ook een raar gesprek.quote:Op maandag 16 januari 2023 20:21 schreef Vicky het volgende:
[..]
Lamponline heeft geen goede recensies
Die voor 130 zou ik niet vertrouwen to be honest.
Wij hadden wandborden gezien, waren echt heel duur in de woonwinkel, maar online, bij Wiltzer, waren ze een stuk goedkoper.
Gelukkig betaalden we met de creditcard, want na maanden wachten kregen we geen wandborden maar 2 nep Rayban zonnebrillen uit China.
Haha, ik kom echt helemaal niet uit die regio. Maar toevallig vond ik die site en hadden ze toen echt meubels waar ik wél blij van werd (ik vind de standaard meubelwinkels vaak niet zo), dus speciaal daarheen gereden en echt een gave tafel gevonden.quote:Op maandag 16 januari 2023 20:22 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik ken ze niet.. zal wel beetje regiogebonden zijn
Eh ja… ik zag hier dit weekend dat je de doe-opdrachten van de opleiding van dochter ook uit zo’n AI ding kan toveren. Spuuglelijk, dat wel en je mist het volledige proces, wat je ook moet kunnen overleggen bij het eindresultaat. Maar tochquote:Op maandag 16 januari 2023 17:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Het is dat mijn kinderen allebei een doe-opleiding doen, anders zou ik nooit meer een werkstuk of essay van hen vertrouwen. Maar voor een spreekbeurt kan het nog wel deels, daar gaat het natuurlijk vooral om andere vaardigheden en dat je het zelf snapt en over kan brengen.
Wij hadden het op ons werk ook al uitgetest of we daarmee ons werk konden vervangen. Nu nog niet is de conclusie, maar dat komt met name omdat je merkt dat het naar het Amerikaanse model wordt getraind wat in de Nederlandse markt nog wat te wensen overlaat.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Eh ja… ik zag hier dit weekend dat je de doe-opdrachten van de opleiding van dochter ook uit zo’n AI ding kan toveren. Spuuglelijk, dat wel en je mist het volledige proces, wat je ook moet kunnen overleggen bij het eindresultaat. Maar toch
Dit is zo'n 'Het is altijd leegverkoop' winkel, met verschillende namen. Ze kopen vast in via veilingen en faillisementen.quote:Op maandag 16 januari 2023 20:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, die versturen in principe niet. Maar ik appte met ze, en het was ook een raar gesprek.
[ link | afbeelding ]
O, dit heb ik eens meegemaakt in mijn vorige leven toen ik nog lesgaf op een middelbare school. Ik gaf het vak Duits in een bovenbouw klas (VWO) met in die klas alleen maar meiden. Ze moesten een Duits boek lezen en een boekverslag maken. Dat hoefde niet in het Duits, mocht in het Nederlands, want het ging om het begrip.quote:Op maandag 16 januari 2023 18:32 schreef amaranta het volgende:
quote:Op maandag 16 januari 2023 21:19 schreef livelink het volgende:
Ik had aan ChatGPT een wervende tekst gevraagd en ik kreeg een chat-versie van Tell Sell![]()
En dat is nog niet alles! Je hoorde Mike gewoon.
Hij bleef maar excuses makenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 08:25 schreef trui het volgende:
Geinig. Ik ben wel benieuwd waar je zoiets aan merkt (dat ie van slag is)?
Neede ooit bijna welquote:Op dinsdag 17 januari 2023 09:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Hij bleef maar excuses maken
En terecht. Aalten, Dinxperlo en Neede zijn geen kerkdorpen van Haaksbergen
Achteraf gezien was dat misschien niet heel stom geweest, maar wel lastig qua provinciegrens enzo. Wij zijn tenslotte Tukkers en geen Achterhoekers en die mensen uit Neede zijn Achterhoekers en geen Tukkersquote:
Dat is waar. Alhoewel Rietmolen wel meer gericht is op Haaksbergen en het merendeel van de Rietmolenaars destijds wel bij Haaksbergen wilde. Daarbij vind ik persoonlijk de samenvoegingen van Berkelland ook vreemd. Ruurlo heeft helemaal niks met bv. Eibergen en Neede.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Achteraf gezien was dat misschien niet heel stom geweest, maar wel lastig qua provinciegrens enzo. Wij zijn tenslotte Tukkers en geen Achterhoekers en die mensen uit Neede zijn Achterhoekers en geen Tukkers
Klopt. En Rekken idem dito natuurlijk. Maar niemand wil Rekken er natuurlijk bij hebbenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:08 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat is waar. Alhoewel Rietmolen wel meer gericht is op Haaksbergen en het merendeel van de Rietmolenaars destijds wel bij Haaksbergen wilde. Daarbij vind ik persoonlijk de samenvoegingen van Berkelland ook vreemd. Ruurlo heeft helemaal niks met bv. Eibergen en Neede.
Rekken kan wel naar Oldenkottequote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Klopt. En Rekken idem dito natuurlijk. Maar niemand wil Rekken er natuurlijk bij hebben
Ach gos, arme kinders. Vinden het vaak al spannend en dan ook nog gedoe en anders.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:39 schreef Troel het volgende:
Hahahah
Wie moesten er allemaal cito's doen vandaag?
https://www.tubantia.nl/b(...)n-via-cito~a9afb657/
Hbo max kost 6 euro per maand, ik weet niet hoe lang jij over 1 seizoen doet maar dvd kopen lijkt me niet persé goedkoper.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:14 schreef Mushanga71 het volgende:
GoT keek ik ook afgelopen jaar pas af, kocht dvd. Werd op HBO uitgezonden maar toen dat achter een betaalmuur kwam, gekapt![]()
Maar wist ik veel. Keek Vikings Valhalla seizoen 1, toen heel Vikings en nu dan seizoen 2 van Valhalla. Als ik dat geweten had...![]()
Outlander, zelfde als GoT. Kocht ik ook maar op dvd maar dies ook nog niet afgelopenZoek me het gompes naar dvd 6
Films? Echt?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:16 schreef Mushanga71 het volgende:
Downton Abbey was wel afgelopen toen ik ging kijken. Beginnen ze met films...![]()
Begin van GoT en later kwam het, met véél vertraging op...veronica geloof ik? Dat nog een seizoen gezien en toen gestopt. En gewacht tot de complete serie voor 5 tientjes bij bol stondquote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Hbo max kost 6 euro per maand, ik weet niet hoe lang jij over 1 seizoen doet maar dvd kopen lijkt me niet persé goedkoper.
Jup, nu al 2 films en geen idee wat er nog volgtquote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Films? Echt?
En ik kijk nu valhalla 2 inderdaad. Vikings hebben we al uit.
Is dat nog de moeite waard, de laatste seizoenen? Wij hebben gekeken totquote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:09 schreef SQ het volgende:
Ik heb game of thrones ook recent pas gekeken en toen kreeg ik honger naar meer dus heb ik House of the Dragon gekeken maar da's nu weer een jaar wachten natuurlijk.
Ben wel blij dat die lijdensweg voor the Walking Dead nu voorbij is. Bijna acht jaar mee bezig geweest
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., geen idee meer welk seizoen dat was. Maar ik vond het een beetje magertjes voortkabbelen eigenlijk.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op dinsdag 17 januari 2023 16:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Is dat nog de moeite waard, de laatste seizoenen? Wij hebben gekeken totNee ja het wordt natuurlijk veel te ver uitgekauwd allemaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., geen idee meer welk seizoen dat was. Maar ik vond het een beetje magertjes voortkabbelen eigenlijk.
Maar ik vond het toch vermakelijk genoeg om verder te kijken. Vooral de shocking deaths doen het altijd goed
disclaimer
Walking Dead zijn wij mee gestopt. Op een gegeven moment was dat echt wel saai aan het worden vonden wij.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:09 schreef SQ het volgende:
Ik heb game of thrones ook recent pas gekeken en toen kreeg ik honger naar meer dus heb ik House of the Dragon gekeken maar da's nu weer een jaar wachten natuurlijk.
Ben wel blij dat die lijdensweg voor the Walking Dead nu voorbij is. Bijna acht jaar mee bezig geweest
Onze school is overgestapt op de toetsen van Boom testcentrum. Geen last vanquote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:39 schreef Troel het volgende:
Hahahah
Wie moesten er allemaal cito's doen vandaag?
https://www.tubantia.nl/b(...)n-via-cito~a9afb657/
Laat jouw kind maar eens even met tante Amaranta bellen. Ik verpest hem binnen 10 minutenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 18:00 schreef LeSage het volgende:
Oudste kwam net met:
Ik ken een mop….
Dus ik was al helemaal aan het genieten van wat zou komen!
…..10 reuzen in een kop.
![]()
Mijn kind kent alleen de brave versie. En ik wil dat hij de échte versie niet van mij leert, maar lekker stoer en stiekem op school
Dat zijn de betere tantes.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Laat jouw kind maar eens even met tante Amaranta bellen. Ik verpest hem binnen 10 minuten
Whahaha zo erg?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:28 schreef exode het volgende:
Ik heb vanmiddag een Escape room gedaan met collega's en als ze ons na een uur niet bevrijd zouden hebben, had ik er nu nog gezeten.
In Utrecht, The diamant Heist. Was leuk hoor, maar failed.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:32 schreef Vicky het volgende:
[..]
Whahaha zo erg?
Welke hebben jullie gespeeld?
Ken ik nog niet. Was het je 1e kamer?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:37 schreef exode het volgende:
[..]
In Utrecht, The diamant Heist. Was leuk hoor, maar failed.
Ja, voor iedereen in mijn team. Het was even schakelen. Ook omdat het in het Nederlands was en ik collega's heb van wie Nederlands niet de moederstaal is. Wel erg om gelachen, 2 Russische collega's die elkaar in het Russisch codes toeschreeuwden.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:52 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ken ik nog niet. Was het je 1e kamer?
Wij gaan beginnen maart naar The Dome.
Whaha ik zie het helemaal voor me.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 21:28 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, voor iedereen in mijn team. Het was even schakelen. Ook omdat het in het Nederlands was en ik collega's heb van wie Nederlands niet de moederstaal is. Wel erg om gelachen, 2 Russische collega's die elkaar in het Russisch codes toeschreeuwden.
Ik vond het oprecht leuk, maar toen ze ons achteraf de laatste stappen uitlegden was ik er helemaal van overtuigd dat we er nooit uit waren gekomen.
Heb je aanraders? Mijn lijstje kan niet lang genoeg zijnquote:
Alleen die in Eindhoven. The suspicious farmhouse is erg leuk. Ik heb ook de xitroom gedaan, naar eigen zeggen de eerste van Nederland, maar die is inmiddels wel een beetje outdated.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 21:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
Heb je aanrader? Mijn lijstje kan niet lang genoeg zijn
Onze eerste was Jack the Ripper in Rijswijk. Dat was geen lineaire kamer, er gebeurde van alles tegelijk. We zijn dan ook niet ontsnapt.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 21:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Alleen die in Eindhoven. The suspicious farmhouse is erg leuk. Ik heb ook de xitroom gedaan, naar eigen zeggen de eerste van Nederland, maar die is inmiddels wel een beetje outdated.
Wij zijn daar geweest. Erg leuk, maar ook echt wel moeilijk, zelfs voor volwassenenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:09 schreef exode het volgende:
B wil niet meer klimmen met zijn kinderfeestje maar een Escape room. Hij wist ook te vertellen wat het is etc. Geen idee waar hij die kennis vandaan heeft. Als hij dat echt wil, gaan we naar Prison Island in de Kartfabrique.
Is een mix van Fort Boyard en een Escape room. Toevallig is mijn manager er recent met zijn kinderen geweest en die vonden het erg leuk.
Is 10 minuutjes voor ons met de auto dus prima.
Alle 38 cellen? Ik begreep juist dat er veel tussen zat voor kinderen. Goede info dit.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:10 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij zijn daar geweest. Erg leuk, maar ook echt wel moeilijk, zelfs voor volwassenen
Weet niet hoeveel wij er gedaan hebben toen, maar ik vond sommige echt heel lastig of onduidelijk.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:13 schreef exode het volgende:
[..]
Alle 38 cellen? Ik begreep juist dat er veel tussen zat voor kinderen. Goede info dit.
Ik bel ze gewoon even, ik lees dat het vanaf 7 jaar is. B wordt 9. Zou zonde zijn als de meeste cellen te lastig zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
Weet niet hoeveel wij er gedaan hebben toen, maar ik vond sommige echt heel lastig of onduidelijk.
Wij waren met 4 teams van 2 volwassenen en 1 kind.
Slim! Ja idd zeker zonde.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:20 schreef exode het volgende:
[..]
Ik bel ze gewoon even, ik lees dat het vanaf 7 jaar is. B wordt 9. Zou zonde zijn als de meeste cellen te lastig zijn.
Deze vond ik heel erg leuk. Maar ik moet wel zeggen dat wij hem met ons team deden waarvan een groot deel een bibliotheek- en/of geschiedenisachtergrond heeft. Maar er zitten ook logische puzzeltjes in.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 21:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
Heb je aanraders? Mijn lijstje kan niet lang genoeg zijn
the suspicious farmhouse is inderdaad leuk. Die hebben we in de vakantie samen met de kinderen gedaan. Komende zondag gaan we het vervolg er op doen, ook met de kinderen. Ben benieuwd of we deze ook kunnen oplossen binnen de tijd.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 21:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Alleen die in Eindhoven. The suspicious farmhouse is erg leuk. Ik heb ook de xitroom gedaan, naar eigen zeggen de eerste van Nederland, maar die is inmiddels wel een beetje outdated.
https://www.escapehaarlem.nl/haarlemsverzetquote:Op dinsdag 17 januari 2023 21:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
Heb je aanraders? Mijn lijstje kan niet lang genoeg zijn
We hebben sinds kort een "Hobby's & Vrije Tijd"-subforum (HOBquote:
Kamer 237 is echt fantastischquote:Op woensdag 18 januari 2023 08:24 schreef Vicky het volgende:
Thnx voor de tips! Ik heb ze toegevoegd
Dit is mijn lijstje tot nu toe (inclusief gespeeld)
Gespeeld:
- Jack the Ripper, Rijswijk, 05-04-2016 (niet ontsnapt)
- The Dentist, Delft, 05-05-2016 (21.06 over)
- The Pharaohs strange curse, Center Parcs Heijderbos, 28-02-2017 (4.04 over, 45 minuten kamer)
- SS Rotterdam, Rotterdam, 01-02-2018 (0.56 over)
- Jasons curse, Rijswijk, 10-09-2018 (3.41 over)
- The Great Robbery, Center Parcs Heijderbos, 23-10-2018 (2.12 over, 45 minuten kamer)
- The Hangover, Rijswijk, 03-07-2019 (5.14 over)
- The End, Zoetermeer, 24-11-2019 (10.34 over)
- The Execution, Rijswijk, 12-02-2020 (1.41 over)
- The honeymoon hotel, Zoetermeer, 08-03-2020 (7.15 over)
- The WhiteChapel, Rijswijk, 29-11-2020 (5.24 over)
- Willy's chocolate factory, Berkel, 06-12-2020 (1.53 over)
- The wizard school, Amersfoort, 01-08-2021 (16.11 over)
- Operatie rode loper, Center Parcs Eemhof, 10-08-2021 (9.35 over 45 minuten kamer)
- Molly's game, Voorburg, 15-08-2021 (13 seconden over)
- Wonderland, Leiden, 21-11-2021 (1 seconde over)
- The Orphanage, Zoetermeer, 23-07-2022 (11.23 open)
- The Dome, Bunschoten, 05-03-2023
Nog te spelen:
Rebecca
Chernobyl (Ranst, België)
Toyota factory (Zoersel, België)
De concierge
Bella ciao
Kamer 237
De bagijnetoren
Soup du Jour
Flight to Mars
Lost & Found (Volkel)
Haarlems verzet
Escape room Unesco Utrecht
The suspicious farmhouse
Kamers van Mystery House, Limburg
Disaster Escape Meersem
Netjes van de arts, geeft toch een stukkie extra vertrouwenquote:Op woensdag 18 januari 2023 08:34 schreef Leandra het volgende:
Thnx all
De operatie is vanmiddag 😳
De arts belde gisteravond om te vragen of ik nog vragen had, dat vond ik wel super!
Geeft iig het gevoel dat ik in goede handen ben.
Maar... ik vind het allemaal nogal spannend 🫣
Voel ik hier nou een oud-escapemeet aankomen?quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:40 schreef Tink89 het volgende:
Ik wil heel graag escaperooms doen, maar heb geen clubje ofzo om dat mee te doen. En alleen met m'n man lijkt me toch niet zo leuk als metw at meer mensen. Dus: iemand een escaperoom doen met mij? Ik waarschuw je: ik kan slecht tegen m'n verlies, denk alles beter te weten en ben soms wat directer dan aardig ;-)
Wat een slappehapseriequote:Op woensdag 18 januari 2023 10:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Heuj, er is nóg een serie over Vickingen, Norsemen. Ik hou van Netflix![]()
Oh, ik mis Ford Boyard!quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:23 schreef Mushanga71 het volgende:
Kan me de voorloper van ford boyard, de sleutels van ford boyard met Bas Westerweel nog wel herinneren. Mehn, ik word oud
Succes Leandraquote:Op woensdag 18 januari 2023 08:34 schreef Leandra het volgende:
Thnx all
De operatie is vanmiddag 😳
De arts belde gisteravond om te vragen of ik nog vragen had, dat vond ik wel super!
Geeft iig het gevoel dat ik in goede handen ben.
Maar... ik vind het allemaal nogal spannend 🫣
ja dat wel even hartslagje op extreem hoogquote:Op woensdag 18 januari 2023 08:25 schreef Viv het volgende:
@:Vicky wow, die ene met 1 seconde over, dat zal een goeie adrenalinekick gegeven hebben.
Dan hoef ik geen moeite te doen om dat te gaan opzoekenquote:Op woensdag 18 januari 2023 12:53 schreef BE het volgende:
[..]
Oh, ik mis Ford Boyard!
Maar er was niet al te lang geleden nog een keer een aflevering oid en toch had het niet dezelfde vibe van mijn jeugd.
Ik had het vandaag met een collega over escaperooms. Hij gaf me als tip de dochter van de slager in Tilburg. Dat was veruit de beste die hij had gedaan zei hij.quote:Op woensdag 18 januari 2023 08:24 schreef Vicky het volgende:
Thnx voor de tips! Ik heb ze toegevoegd
Dit is mijn lijstje tot nu toe (inclusief gespeeld)
Gespeeld:
- Jack the Ripper, Rijswijk, 05-04-2016 (niet ontsnapt)
- The Dentist, Delft, 05-05-2016 (21.06 over)
- The Pharaohs strange curse, Center Parcs Heijderbos, 28-02-2017 (4.04 over, 45 minuten kamer)
- SS Rotterdam, Rotterdam, 01-02-2018 (0.56 over)
- Jasons curse, Rijswijk, 10-09-2018 (3.41 over)
- The Great Robbery, Center Parcs Heijderbos, 23-10-2018 (2.12 over, 45 minuten kamer)
- The Hangover, Rijswijk, 03-07-2019 (5.14 over)
- The End, Zoetermeer, 24-11-2019 (10.34 over)
- The Execution, Rijswijk, 12-02-2020 (1.41 over)
- The honeymoon hotel, Zoetermeer, 08-03-2020 (7.15 over)
- The WhiteChapel, Rijswijk, 29-11-2020 (5.24 over)
- Willy's chocolate factory, Berkel, 06-12-2020 (1.53 over)
- The wizard school, Amersfoort, 01-08-2021 (16.11 over)
- Operatie rode loper, Center Parcs Eemhof, 10-08-2021 (9.35 over 45 minuten kamer)
- Molly's game, Voorburg, 15-08-2021 (13 seconden over)
- Wonderland, Leiden, 21-11-2021 (1 seconde over)
- The Orphanage, Zoetermeer, 23-07-2022 (11.23 open)
- The Dome, Bunschoten, 05-03-2023
Nog te spelen:
Rebecca
Chernobyl (Ranst, België)
Toyota factory (Zoersel, België)
De concierge
Bella ciao
Kamer 237
De bagijnetoren
Soup du Jour
Flight to Mars
Lost & Found (Volkel)
Haarlems verzet
Escape room Unesco Utrecht
The suspicious farmhouse
Kamers van Mystery House, Limburg
Disaster Escape Meersem
Goed hoor! Ze had de dag van te voren nog even geoefend met de juf en het ging uiteindelijk allemaal prima!quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:59 schreef Aure het volgende:
Hoe is de spreekbeurt eigenlijk gegaan @:SQ? Of heb ik er ergens over heen gelezen
Komt omdat het vroeger ook gewoon een echte spelshow was waar onbekende mensen een voor hun doen groot geldbedrag konden winnen. Dan had je al gauw een favoriet en was het heel spannend of het die ene zou gaan lukken...quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:53 schreef BE het volgende:
[..]
Oh, ik mis Ford Boyard!
Maar er was niet al te lang geleden nog een keer een aflevering oid en toch had het niet dezelfde vibe van mijn jeugd.
Wat fijn dat je je veilig voelde en dat het goed is gegaanquote:Op woensdag 18 januari 2023 21:09 schreef Leandra het volgende:
Alles is goed gegaan, we waren rond 19.30 uur thuis, het viel me alles mee, het was niet makkelijk maar het ging goed en vooralsnog heb ik geen zorgen meer voor de volgende operatie, voelde me veilig en goed verzorgd, heb tot nu toe amper pijn gehad, eea is vooral ongemakkelijk.
Anyway: ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.
En nu en nu en nu?quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:12 schreef Leandra het volgende:
Ik heb N vanmorgen even foto's laten maken, dat was best ontluisterend trouwens... ik zie het nooit full frontal (spiegel te hoog) maar het is was wel beduidend erger dan ik dacht.
Fijn dat alles goed is gegaan. Doe wel rustig aanquote:Op woensdag 18 januari 2023 21:09 schreef Leandra het volgende:
Alles is goed gegaan, we waren rond 19.30 uur thuis, het viel me alles mee, het was niet makkelijk maar het ging goed en vooralsnog heb ik geen zorgen meer voor de volgende operatie, voelde me veilig en goed verzorgd, heb tot nu toe amper pijn gehad, eea is vooral ongemakkelijk.
En nu zit er denk ik nog wat vocht in mijn benen, ben ik ingepakt met absorberend materiaal dat de oedeemtherapeut morgen mag verwijderen en weet nieuw aanbrengen, en daarover heb ik een drukpak aan dat ik 2 weken moet dragen...quote:
Wat fijn zegquote:Op woensdag 18 januari 2023 21:09 schreef Leandra het volgende:
Wat zonde joh, is een prima theater trouwens, ook makkelijk bereikbaar enzo.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:50 schreef MaJo het volgende:
Wat fijn dat het goed is gegaan @:Leandra! En dat je thuis mag herstellen joh! Ik had verwacht dat je wel een paar dagen moest blijven. In je eigen huis is toch net wat fijner
Ik had trouwens vanavond naar een theater in de buurt van jou zullen gaan maar een migraineaanval heeft roet in het eten gegooid
Mwah, iedere 1½ tot 2 uur wakker toch wel.quote:Op donderdag 19 januari 2023 08:25 schreef Nijna het volgende:
Jij bent er weer op tijd bij @:Leandra, beetje goede nacht gehad?
@:LeSage, dat is wel een domper! Vervelend dat zoon niet fit is natuurlijk. Maar ik ken het gevoel wel...
Oh balen!! Beterschap voor zoonlief!quote:Op donderdag 19 januari 2023 07:19 schreef LeSage het volgende:
Dat je na 6 weken eindelijk tot 14.45u echt helemaal alleen thuis zou zijn en dat je zoon dan de hele nacht gaat hoesten en weer thuis is![]()
En natuurlijk ook weer geweldig geslapen vannacht.
Hij kan er natuurlijk niets aan doen, dus ik vertroetel hem vandaag maar eens heel erg.
Maar ik ben stiekem ook zwaar geïrriteerd dat het universum niet in mijn behoeftes voorziet.
Ik werk een halve dag vanuit huis. Dat wordt koffie drinken 🤣🤣quote:Op donderdag 19 januari 2023 08:26 schreef hilliebillie het volgende:
@:leandra fijn dat het goed gedaan is!
@:majo beterschap!
@:vicky en @:hupje hopelijk komen jullie de dag goed door zonder al te erge dips!
@:lesage beterschap voor je puber
Geen puber hierquote:Op donderdag 19 januari 2023 08:26 schreef hilliebillie het volgende:
@:leandra fijn dat het goed gedaan is!
@:majo beterschap!
@:vicky en @:hupje hopelijk komen jullie de dag goed door zonder al te erge dips!
@:lesage beterschap voor je puber
Oef, dat is dan wel jammer. Maar je hebt nu gewoon een hele goede reden om heel veel te rustenquote:Op donderdag 19 januari 2023 08:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, iedere 1½ tot 2 uur wakker toch wel.
Nu weer even proberen te slapen
Ik wilde juist heel veel in huis gaan doen. Kasten ruimen enzo. Maar S. is een aanhankelijke zieke, dus ik zit waarschijnlijk regelmatig naast hem op de bank.quote:Op donderdag 19 januari 2023 08:29 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oh balen!! Beterschap voor zoonlief!
Hopelijk kan ke vandaag wel even lekker op de bank hangen.
T was vrijdag al niet lekker. Wel naar school gegaan. Maandag ziek thuis, disndag toch maar naar school want ze wil niet te veel missen. Om 10.45 appte T en belde school dat ze echt niet lekker was, dus toen maar weer naar huis gekomen. Gister weer naar school, ze had een toets en moest d'r lapjespoes inleveren. De docent vond m helemaal geweldig, was er meteen verliefd op.
Poes staat nu te pronken in de vitrinekast.
Kan je niet afspreken dat je om en om doet?quote:Op donderdag 19 januari 2023 08:35 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik wilde juist heel veel in huis gaan doen. Kasten ruimen enzo. Maar S. is een aanhankelijke zieke, dus ik zit waarschijnlijk regelmatig naast hem op de bank.
Fijn hoor!quote:Op donderdag 19 januari 2023 08:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
Kan je niet afspreken dat je om en om doet?
Even met hem op de bank en daarna een uurtje een kast doen?
@:exode vandaag 12 op het dak.
Volgende week do en vr worden de kozijnen vervangen. Als dat klaar is komen er nog 4 op de uitbouw. Totaal 16 dus. Ze zijn 410 wpk per stuk. Met 80% rendement zijn we in principe zelfvoorzienend.
We hebben een plat dak, tuin op het zuiden.
Die 12 op het platte dak liggen van zonsopgang tot zonsondergang in vol licht en die op de uitbouw tot een uurtje of 16.00
Hier 13 op het dak. We dekken net ons verbruik uit, nu we nog kunnen salderen. Als dat eraf gaat, dan gaat het niet meer helemaal op helaas. Maar tot die tijd betalen we alleen voor ons gasverbruik (ca 900m3 per jaar).quote:Op donderdag 19 januari 2023 08:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
Kan je niet afspreken dat je om en om doet?
Even met hem op de bank en daarna een uurtje een kast doen?
@:exode vandaag 12 op het dak.
Volgende week do en vr worden de kozijnen vervangen. Als dat klaar is komen er nog 4 op de uitbouw. Totaal 16 dus. Ze zijn 410 wpk per stuk. Met 80% rendement zijn we in principe zelfvoorzienend.
We hebben een plat dak, tuin op het zuiden.
Die 12 op het platte dak liggen van zonsopgang tot zonsondergang in vol licht en die op de uitbouw tot een uurtje of 16.00
wij willen uiteindelijk ook een thuisbatterij, maar voor nu vind ik ze veel te duur en ze slaan nog te weinig op.quote:Op donderdag 19 januari 2023 08:58 schreef exode het volgende:
[..]
Fijn hoor!
Wij hebben er 9, 5 voor op het Zuidoosten en 4 achter op het platte dak op het Noordwesten. Wij wekken niet genoeg op voor ons eigen gebruik, maar wie weet in de toekomst. We hebben nog dak over. Al wil ik dan wel meteen thuisbatterijen, niet de huidige die in omloop zijn maar zonder brandbare troep.
wij hebben afgelopen jaar 1100m3 verbruikt. Afgelopen maanden zijn we flink aan het minderen op gasverbruik.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:41 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier 13 op het dak. We dekken net ons verbruik uit, nu we nog kunnen salderen. Als dat eraf gaat, dan gaat het niet meer helemaal op helaas. Maar tot die tijd betalen we alleen voor ons gasverbruik (ca 900m3 per jaar).
Ik heb me ingelezenquote:Op donderdag 19 januari 2023 09:41 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Hupje, doen ze dat echt, gasmeters testen?
Dat zijn wel flinke verschillen zeg! Zeker omdat vorig winter ook niet zo koud was. Veel minder kunnen/willen we hier niet stoken. Wel komt er vloerverwarming over 5 weken. Dan gaat de CV van 50 naar 30/35 graden. Hopelijk helpt dat ook weer een beetje.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:56 schreef Vicky het volgende:
wij hebben afgelopen jaar 1100m3 verbruikt. Afgelopen maanden zijn we flink aan het minderen op gasverbruik.
oktober 2021 48m3
oktober 2022 14m3
november 2021 138m3
november 2022 23m3
december 2021 201m3
december 2022 86m3
Bij mijn ouders hadden ze in maart al een brief gestuurd dat de gasmeter geen standen meer doorgaf en dat die vernieuwt ging worden. In november hebben we de jaarstanden doorgegeven en die was wel lager dan verwacht, maar ach, boerderij gestopt milde winter.. Alleen 4 weken later bij de verhuizing bleek de gasmeter nog op dezelfde stand te staan. De nieuwe bewoners (al eerder eigenaar) zouden het doorgeven bij de netwerkbeheerder.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:07 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik heb me ingelezenDe netbeheerder (dus de eigenaar van de gasmeters) moet van elke soort meter die ze gebruiken 3% testen om te kijken of ze de juiste hoeveelheid registreren die is gebruikt. Dit doen ze dus door steekproeven. Ik kreeg een brief met de aankondiging en vanochtend kwam er een mannetje de meter eruit schroeven, testen in zijn bus en weer terugschroeven. Als er bij de steekproeven te veel afwijking is, moeten alle meters van dat type vervangen worden. En natuurlijk, als ze constateren bij de steekproef dat jouw meter niet goed is, krijg je ook een andere.
Je kunt als consument zelf ook een ijkmeting aanvragen, maar dat kost je dan 500 euro als je meter wél goed blijkt te meten.
Wat een besparing! Is het ook nog comfortabel? Wij hadden de thermostaat al lager gezet, niet afgelopen jaar, maar het jaar daarvoor. En we hebben sinds een jaar een nieuwe ketel, maar ik weet eigenlijk niet in hoeverre dat verschil heeft gemaakt. De oude was een jaar of 16 oud.quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
wij willen uiteindelijk ook een thuisbatterij, maar voor nu vind ik ze veel te duur en ze slaan nog te weinig op.
[..]
wij hebben afgelopen jaar 1100m3 verbruikt. Afgelopen maanden zijn we flink aan het minderen op gasverbruik.
oktober 2021 48m3
oktober 2022 14m3
november 2021 138m3
november 2022 23m3
december 2021 201m3
december 2022 86m3
Serieus? Aangekondigd mag ik hopen?quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:19 schreef Hupje het volgende:
Hier ook wat sneeuw (lang niet zo veel als bij @:LeSage ).
En een gasmeter controleur. We zijn de gelukkigen voor een steekproef van de gasmeter. Dus zitten we nu anderhalf uur zonder verwarming.
Lekker bezig! En dan straks ook nog nieuwe kozijnen, dan verbruik je nog minder (of je kunt het warmer stoken met hetzelfde verbruik als nu).quote:Op donderdag 19 januari 2023 09:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
wij willen uiteindelijk ook een thuisbatterij, maar voor nu vind ik ze veel te duur en ze slaan nog te weinig op.
[..]
oktober 2021 48m3
oktober 2022 14m3
november 2021 138m3
november 2022 23m3
december 2021 201m3
december 2022 86m3
het is rond de 17/18 graden in huis. Als het echt te koud is gaat de cv wel aan, maar het is op zich wel te doen. Eventueel doen we een warm vest aan.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:21 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wat een besparing! Is het ook nog comfortabel? Wij hadden de thermostaat al lager gezet, niet afgelopen jaar, maar het jaar daarvoor. En we hebben sinds een jaar een nieuwe ketel, maar ik weet eigenlijk niet in hoeverre dat verschil heeft gemaakt. De oude was een jaar of 16 oud.
oh ja dat hoop ik echt! We hebben beneden, aan de voorkant, dubbel glas, maar dat gaat in de 2e week februari vervangen worden door HR++. De kozijnen zijn daar nog wel goed.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Lekker bezig! En dan straks ook nog nieuwe kozijnen, dan verbruik je nog minder (of je kunt het warmer stoken met hetzelfde verbruik als nu).
quote:Op donderdag 19 januari 2023 08:33 schreef LeSage het volgende:
[..]
Geen puber hierhij wordt volgende week 7. Al gedraagt hij zich wel als puber.
Ik wilde hem net knuffelen, maar hij zei: ‘Dat apcecteer ik niet!’ Hoe groot hij zich ook voelt, het woord accepteer was toch even moeilijk
Stroom. Dramatische teruglevering tot nu toe, door al die regen. Gisteren een hoogtepunt met 7 kWh opbrengst van de zonnepanelen, maar dat is (meestal) niet dekkend voor ons dagverbruik.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:59 schreef Leandra het volgende:
Heb je qua stroom of gas het plafond bereikt?
Gelukkig, qua gas boven het plafond komen is een stuk vervelender met de huidige prijzen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:38 schreef Hupje het volgende:
[..]
Stroom.
Qua gas gaan we hopelijk net wel, net niet het plafond bereiken (per jaar), dus dat is maar net wanneer het koud of met veel wind is of we er in een maand onder blijven. Dat gaat voor deze maand nog goed genoeg in ieder geval.
Auto is niet zakelijk (meer), was goedkoper om prive over te nemen na een poos. Dus dat zijn eigen kosten.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gelukkig, qua gas boven het plafond komen is een stuk vervelender met de huidige prijzen.
Maar als je de auto van de zaak laadt, vergoedt de zaak je daar dan niet voor?
Samequote:Op donderdag 19 januari 2023 10:53 schreef Hupje het volgende:
Als ik dit soort verbruiksgetallen zie, voel ik me echt een grootverbruikerTerwijl wij echt ook opletten. Met gas dan. Stroom is kansloos hier ondanks zonnepanelen (vanwege auto en zakelijk verbruik), wij hebben vandaag het plafond voor januari bereikt. Dus ik hoop op een zonnige winter
quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:32 schreef Vicky het volgende:
Volgens de belastingdienst hadden we wederom (3e of 4e jaar op rij) recht op kindgebonden budget. Dat klopt echt voor geen meter. We verdienen te veel...
Dus ik bellen, ik wilde m stopzetten. Mag niet, kan niet. Hoop poeha. Uiteindelijk zeiden ze dat ze alleen de betaling konden stopzetten. Dus ik zei prima, graag zelfs.
Ze vroeg per wanneer, ik zei per direct. Vond ze gek, want ik had er toch recht op en dat was toch zonde. Het ging om welgeteld ¤ 6,00 per maand.
Vandaag kreeg ik een brief van de belastingdienst. Geachte mevrouw F, u heeft geen recht op kindgebonden budget... DUHHHHH
of ik de ¤ 6,00 weer wilde terugbetalen..... zal ik vragen of het in termijn kan 🤣🤣🤣
Waarschijnlijk omdat ze elk jaar die grens verhogen gooien ze je er weer in. Die systemen lopen zo hopeloos achter.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:32 schreef Vicky het volgende:
Volgens de belastingdienst hadden we wederom (3e of 4e jaar op rij) recht op kindgebonden budget. Dat klopt echt voor geen meter. We verdienen te veel...
Dus ik bellen, ik wilde m stopzetten. Mag niet, kan niet. Hoop poeha. Uiteindelijk zeiden ze dat ze alleen de betaling konden stopzetten. Dus ik zei prima, graag zelfs.
Ze vroeg per wanneer, ik zei per direct. Vond ze gek, want ik had er toch recht op en dat was toch zonde. Het ging om welgeteld ¤ 6,00 per maand.
Vandaag kreeg ik een brief van de belastingdienst. Geachte mevrouw F, u heeft geen recht op kindgebonden budget... DUHHHHH
of ik de ¤ 6,00 weer wilde terugbetalen..... zal ik vragen of het in termijn kan 🤣🤣🤣
Heb je een vast contract dan? Ons variabele contract zou 1 april aflopen en dat zou voor ons ook niet gunstig zijn. Dus wij zijn eerder overgestapt.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:38 schreef hilliebillie het volgende:
Hier loopt ons energiecontract tot en met maart, dus dat is voor ons niet gunstig qua energieplafond. Al verwacht ik dat we het qua gas toch wel zullen halen (zitten nu nog zeer ruim onder het plafond van deze maand, pas 51 kuub verbruikt).
Qua stroom zitten we er ruim boven (elektrische auto en verwarmen deels met ir panelen). En de zonnepanelen leveren deze maanden gewoon niet veel op.
Ze verrekenen wel met de volgende maanden als je er nu boven zit, maar dat geldt niet als de contractduur halverwege het jaar eindigt, dan wordt alleen verrekend met de plafonds van die maanden. (Ergens ook wel logisch, maar in dit geval niet praktisch voor ons) dus we kunnen niets meer inhalen met opgewekt stroom komende zomer.
Maar goed, het is wat het is.
Helemaal niet bij stil gestaan inderdaad. Normaal altijd vast contract maar nu inderdaad niet omdat dat niet ging.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:40 schreef exode het volgende:
[..]
Heb je een vast contract dan? Ons variabele contract zou 1 april aflopen en dat zou voor ons ook niet gunstig zijn. Dus wij zijn eerder overgestapt.
Dit is een paar jaar terug ook aan de hand geweest toch dat ze continurooster (misschien) wilde gaan invoeren? Ben benieuwd wat ze voor opties gaan bieden dan als ze drie opties hebben. Maar wellicht is de huidige situatie ook wel een van de opties. Dan zou je daar op kunnen stemmen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:39 schreef exode het volgende:
Ik krijg net een mail van de school van B en Juul binnen voor een extra ouderavond/informatie avond inzake andere lestijden vanaf volgend schooljaar. Ze willen 3 varianten bespreken en uiteindelijk gaat er gestemd worden binnenkort.
Nou weet ik dat 99% van Nederland een continurooster wil, maar van mij hoeft het niet. Ik heb er niets op tegen, maar als ik perse continurooster had willen hebben, had ik wel voor een andere school gekozen. Dit is namelijk de enige school in de omgeving die dus geen continurooster heeft.
Ik weet ook dat het zwaar woog bij de schoolkeuze van meerdere ouders. Dus benieuwd wat er gaat gebeuren.
Ik stem wel neutraal denk ik. Of juist niet
3 jaar geleden hebben ze een peiling onder de leerkrachten gedaan en was er unaniem Nee gezegd tegen een continurooster. Toen is toegezegd 3 jaar later (nu dus) weer een peiling te doen. Blijkbaar komen er nu wel 3 keuzemogelijkheden, 1 is vast dat het blijft zoals het is.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:51 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Helemaal niet bij stil gestaan inderdaad. Normaal altijd vast contract maar nu inderdaad niet omdat dat niet ging.
Me deze week eens in gaan verdiepen op nu overstappen interessant is ja.
[..]
Dit is een paar jaar terug ook aan de hand geweest toch dat ze continurooster (misschien) wilde gaan invoeren? Ben benieuwd wat ze voor opties gaan bieden dan als ze drie opties hebben. Maar wellicht is de huidige situatie ook wel een van de opties. Dan zou je daar op kunnen stemmen.
Wel aparte keuze om juist af te willen stappen van hetgeen de school onderscheid van de andere scholen in de buurt (even niet gekeken naar onderwijs en andere randvoorwaarden waarop een keuze gemaakt wordt). Want ik kan me voorstellen dat sommige kinderen behoefte hebben aan rust in de pauze, gewoon thuis, en dat daarom ouders juist voor deze school kiezen.
Wellicht dat ze minder nieuwe aanwas krijgen doordat ouders van nieuwe leerlingen een andere keuze maken.
Hoop voor je dat het toch nog kan blijven bestaan, dat het in ieder geval als optie geboden wordt
Maar je maakt toch niet meer uren met een continurooster? Je bent gewoon eerder klaar...quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:01 schreef exode het volgende:
[..]
3 jaar geleden hebben ze een peiling onder de leerkrachten gedaan en was er unaniem Nee gezegd tegen een continurooster. Toen is toegezegd 3 jaar later (nu dus) weer een peiling te doen. Blijkbaar komen er nu wel 3 keuzemogelijkheden, 1 is vast dat het blijft zoals het is.
Ik weet wel dat er morrende ouders zijn, die willen dat de school wijzigt en alleen daarom zou ik tegen willen stemmen. Had dan 1 van de andere 6 scholen gekozen. Zou wel grappig zijn als het continurooster wordt en we daardoor veeeeel meer studiedagen krijgen. Kunnen ouders daar weer over klagen. Want nu dus maar 3 studiemiddagen omdat ze anders niet aan de uren komen op jaarbasis.
Ik vind het zo persoonlijk fijn, inderdaad thuis voor boterham met name voor Juul die 4 is. Even checken hoe het gaat etc. En als je dat niet uitkomt, de overblijf is goedkoop en er is altijd plek. Want capaciteit om elke klas over te laten blijven nu met TSO.
Als het wel doorgevoerd wordt, prima hoor, het is dan zo, maar ik zou het jammer vinden, het onderscheid de school inderdaad en trekt daardoor ouders/gezinnen.
Die vrije woensdagmiddag ben je kwijt, dus dat zijn weer een aantal uur extra. Onder de streep weet ik niet of het echt iets scheelt.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:10 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar je maakt toch niet meer uren met een continurooster? Je bent gewoon eerder klaar...
Het ligt aan hoe je het continrooster invult natuurlijk. Maar bij veel varianten scheelt het ja. Vaak zijn het dan 5 gelijke dagen. Dan mis je al die woensdagmidaguren in een 'ouderwets' rooster. 2 uur per week tikt best door.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:10 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar je maakt toch niet meer uren met een continurooster? Je bent gewoon eerder klaar...
Vaak ook niet :-)quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:26 schreef exode het volgende:
[..]
Het ligt aan hoe je het continrooster invult natuurlijk. Maar bij veel varianten scheelt het ja. Vaak zijn het dan 5 gelijke dagen. Dan mis je al die woensdagmidaguren in een 'ouderwets' rooster. 2 uur per week tikt best door.
Ja jullie doen weer iets anders.quote:
Omg ja!!! ik ga ook weer bellen dan want die optie voor stopzetten van betalingen heb ik niet gekregen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:32 schreef Vicky het volgende:
Het is denk ik half/half, of je de woensdagmiddag naar school moet of niet, bij continue rooster.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:26 schreef exode het volgende:
[..]
Het ligt aan hoe je het continrooster invult natuurlijk. Maar bij veel varianten scheelt het ja. Vaak zijn het dan 5 gelijke dagen. Dan mis je al die woensdagmidaguren in een 'ouderwets' rooster. 2 uur per week tikt best door.
Of nog verschil tussen eindtijden en pauzes etc, het zou in theorie kunnen zijn dat er sowieso al en continue rooster komt maar dat je kan beslissen over welke vorm...quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:52 schreef Hupje het volgende:
Grofweg zijn de drie varianten waarschijnlijk: laten zoals het is, 5 gelijke dagen model of een model met een vrije woensdagmiddag (en evt vrijdagmiddag) en de andere dagen kortere lunchtijd op school en dus iets eerder uit.
Ik niet, als je als ouder het continurooster zo belangrijk vindt, neem je dat mee in je keuze. Er is echt keuze genoeg in onze omgeving, elke vorm en soort is in een omtrek van 10 kilometer te vinden.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:57 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Of nog verschil tussen eindtijden en pauzes etc, het zou in theorie kunnen zijn dat er sowieso al en continue rooster komt maar dat je kan beslissen over welke vorm...
En zeggen dat je voor een continue rooster dan maar een andere school had moeten kiezen vind ik wel erg makkelijk
Genoeg mensen die de schoolkeuze niet laten afhangen op een rooster maar op meer inhoudelijke informatie, en dan het rooster accepteren omdat ze de andere zaken belangrijker vinden
10 kilometer is ook niet voor iedereen te doen he... Maar goed, ik vind zelf andere zaken belangrijker dan schooltijden, maar dat is wrs beroepsdeformatiequote:Op donderdag 19 januari 2023 15:10 schreef exode het volgende:
[..]
Ik niet, als je als ouder het continurooster zo belangrijk vindt, neem je dat mee in je keuze. Er is echt keuze genoeg in onze omgeving, elke vorm en soort is in een omtrek van 10 kilometer te vinden.
Dit vind ik dan weer een hilarische gedachte, 10 km??quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:10 schreef exode het volgende:
Ik niet, als je als ouder het continurooster zo belangrijk vindt, neem je dat mee in je keuze. Er is echt keuze genoeg in onze omgeving, elke vorm en soort is in een omtrek van 10 kilometer te vinden.
Maar als je t zo belangrijk vindt dan ga je toch stemmen?? Ipv popcorn eten en neutraal stemmenquote:Op donderdag 19 januari 2023 15:10 schreef exode het volgende:
[..]
Voor ouders die geen continurooster willen is er dadelijk wellicht geen keuze meer. Ik vind dat jammer.
Hier weer net anders. Van 8.30-14.45 en woensdagmiddag vrij. Groep 1-2 heeft ook vrijdagmiddag vrij (tot afgelopen schooljaar was het groep 1-4 vrijdagmiddag vrij maar nu blijkt dat ze dan niet uitkomen met verplichte lestijd. Dus vanaf nu dus alleen groep 1-2 vrij en wel een paar studiedagen meer)quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:12 schreef Tink89 het volgende:
Hier continu van 8:30 - 14:30 en dan vrij op woensdagmiddag en groep 1/2 ook op de hele vrijdag vrij. En volgens mij 3/4 nog op vrijdagmiddag ofzo? Maar dat weet ik niet zeker...
Ok speciaal voor jou, er zijn 6 scholen in een omtrek van 5 kilometer.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:16 schreef SQ het volgende:
Als ik tien kilometer moest fietsen naar een basisschool met mijn achtjarige dan zou ik om pakweg 7 uur de deur uit moeten denk ik. Los van het gejammer
Maar ze gaf ook aan dat als het wel zou veranderen ze er oké mee was (maar het wel heel jammer zou vinden).quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Maar als je t zo belangrijk vindt dan ga je toch stemmen?? Ipv popcorn eten en neutraal stemmen
Ik baal persoonlijk dus niet, dat is de misvatting, ik zou het jammer vinden, niet meer, niet minder. Ik zou het wel treurig vinden voor de ouders die bewust voor deze school kozen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:19 schreef SQ het volgende:
Maar goed, exode mag er prima flink van balen als het verandert. Het is helaas echter onmogelijk om het altijd voor iedereen helemaal perfect te doen. Zeker als 90% van de ouders het wél anders wil.
Schrijf ik zo beroerd of word er verkeerd gelezen? Of beidequote:Op donderdag 19 januari 2023 15:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Maar als je t zo belangrijk vindt dan ga je toch stemmen?? Ipv popcorn eten en neutraal stemmen
Het werkt alquote:Op donderdag 19 januari 2023 15:08 schreef SQ het volgende:
Er was een vegan ted talk op kantoor vandaag en daar kreeg je een gratis detoxing smoothie en nu heb ik fucking buikaids
Dat is toch de bedoeling van Detox?quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:08 schreef SQ het volgende:
Er was een vegan ted talk op kantoor vandaag en daar kreeg je een gratis detoxing smoothie en nu heb ik fucking buikaids
Een 5 dagen continurooster maakt meer uren dan een rooster met woensdag- en vrijdagmiddag vrij.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:10 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wij hebben ook een continurooster met woensdag 12 uur vrij en de vrijdagmiddag vrij t/m groep 4. Beste van twee werelden wel vind ik hoor.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:33 schreef exode het volgende:
[..]
Ja jullie doen weer iets anders.
Ik ken alleen maar scholen met 5 gelijke dagen, dus ik duim dat de school van Juul en B wat anders doet. Gewoon for the fun of it.
Hoeft niet. Ligt erg aan de invulling van de lunchtijd, de buitenspeeltijden en de eindtijdquote:Op donderdag 19 januari 2023 15:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Een 5 dagen continurooster maakt meer uren dan een rooster met woensdag- en vrijdagmiddag vrij.
Dat kan ook natuurlijk. Dat zou ik eerder willen dan 5 gelijke dagen denk ik.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij hebben ook een continurooster met woensdag 12 uur vrij en de vrijdagmiddag vrij t/m groep 4. Beste van twee werelden wel vind ik hoor.
Dat hadden wij ook tot vorig jaar. Maar hier kwamen ze ook net wat uren tekort op jaarbasis. Dat is eind vorig jaar uitgedraaid op het besluit om er 5 gelijke dagen van 8:30-14:00 van te maken. Dat was de voorkeur van de leerkrachten, omdat ze dan makkelijker van dag kunnen ruilen en de dagen wat gelijkmatiger zijn qua invulling (in de ochtend werken, in de middag crea/fysieke dingen. Ze gaan ook nog proberen om de gym/zwemlessen na 11:00 te krijgen. Dan hebben ze echt 2,5 uur vrije werktijd aan het begin van de dag (montessori, dus lekker zelf plannen).quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:21 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hier weer net anders. Van 8.30-14.45 en woensdagmiddag vrij. Groep 1-2 heeft ook vrijdagmiddag vrij (tot afgelopen schooljaar was het groep 1-4 vrijdagmiddag vrij maar nu blijkt dat ze dan niet uitkomen met verplichte lestijd. Dus vanaf nu dus alleen groep 1-2 vrij en wel een paar studiedagen meer)
Als je het jammer vindt dan is dat toch een prima reden om tegen te stemmen lijkt mij, daar doelde ik opquote:Op donderdag 19 januari 2023 15:25 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Maar ze gaf ook aan dat als het wel zou veranderen ze er oké mee was (maar het wel heel jammer zou vinden).
Ik zou zelf 10 km overigens ook te ver vinden hoor. Heb hier alleen naar de scholen in het dorp gekeken en niet verder. Vind ik ook belangrijk voor aansluiting en speelafspraakjes. Dat ze op een gegeven moment zelf kunnen gaan en vice versa
Wij hebben ook gestemd destijds, voor 5 gelijke dagen of dit model.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:45 schreef exode het volgende:
[..]
Dat kan ook natuurlijk. Dat zou ik eerder willen dan 5 gelijke dagen denk ik.
Maar goed als het tot stemmen komt, ben ik echt benieuwd. De ouders die ik wel eens spreek, zijn allemaal tegen continurooster. En de leerkrachten dus ook.
Ik weet ook niet wat zwaarder weegt, de ouders of leerkrachten of dat ouders pas aan de beurt komen als de leerkrachten zijn gevraagd.
Is dat niet de bedoeling van detoxen? Sort of...?quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:08 schreef SQ het volgende:
Er zijn tig varianten te bedenken natuurlijk. Laat ik het anders zeggen: de locatie van onze school met de een alle-dagen-gelijk-rooster heeft beduidend meer studiedagen dan wij met vrije middagen. De manier waarop het continurooster precies wordt omgezet kan dus wel degelijk invloed hebben op het gemaakte aantal uren en dus de studiedagen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hoeft niet. Ligt erg aan de invulling van de lunchtijd, de buitenspeeltijden en de eindtijd
Hier hebben ze bij oudste van het eerste uur een halfuursles gemaakt, speciaal voor de ondersteuning/mentorlessen. Leuk idee, alleen nu moeten alle lessen in de overige 7 uur per dag. Vorig jaar hadden ze nog 3 keer het 1e uur een les.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:46 schreef Nijna het volgende:
Op de middelbare school is het rooster ook veranderd door corona, ze hebben een ondersteuningsuur gecreëerd door de lesuren 5 minuten in te korten, zodat er dus 1 lesuur meer ontstond op een dag.
En dat is tot nu toe zo gebleven. Ik denk dat het voor het lesgeven effectief niet heel veel uitmaakt of het lessen van 50 of 45 minuten zijn.
Ik hoor ook middelbare scholen waar ze lessen van 30 minuten hebben en dan vervolgens allemaal blokuren maken... ik vind dat dan wel weer bijzonder bedacht ofzo...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 19-01-2023 16:01:33 ]
Nu hadden we gemopper van ouders die de kinderen op de bso hebben zitten. Die betalen elke keer 45 minuten extra. De directrice haar reactie dat ze dan op woensdag en vrijdag wel 1,5 uur minder nodig hadden hielp niet zoveel, want die kinderen gingen niet op die dagen. Het werd alleen goedkoper voor de ouders die hun kinderen op die dag er hadden en dat waren er niet zoveel.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:56 schreef Aure het volgende:
Omg als ik jullie zo lees over een continurooster met ook op de vrijdag(middag) vrij mag ik hopen dat wij dat niet krijgen. We krijgen het nu maar net aan geregeld allemaal. Maar ik weet wel dat de optie van een continurooster (maar geen idee in elke vorm) er momenteel ligt omdat de TSO aanbieder te weinig personeel heeft
Balen!quote:Op donderdag 19 januari 2023 16:36 schreef SQ het volgende:
Ja ja, van detoxen ga je schijten, ik weet het. Maar de maagpijn hoort er denk ik niet bij
quote:Op donderdag 19 januari 2023 16:50 schreef exode het volgende:
Applaus voor exode, 1 kuub hout versjouwd van de stoep voor ons huis naar de achtertuin, het houthok in.
Jammer alleen dat ik morgen een nulmeting heb op de sportschool hier. Of nou ja, jammer, dan krijg ik een heel makkelijk programma denk ik. Ik voel mijn armen nu al.
En nee wij hebben geen kruiwagen of verwanten en onze buren ook niet.
Ja stom, waarom is dat niet andersom?? Dan was ik allang dunquote:Op donderdag 19 januari 2023 16:38 schreef Donna het volgende:
[..]
Balen!
Ik krijg wel altijd mega buikpijn met zulke dingen. Ook als ik na dagen slecht eten ineens weer veel water ga drinken en gezond doen, buiktyfus.
En dat terwijl het schijnbaar een seintje was naar de buurt om te komen kletsen. Niemand die dan mee gaat sjouwen he. Maar ik ging in rap tempo want ik moet NU naar de BSO om de kinderen te halen. B moet vanavond zwemmen.quote:
Oja, dat anderen er dan bij komen staan en geen hand uitsteken. Is bij ons op het werk ook wel eens: sta je de vaatwasser uit te ruimen, komt er (meestal een mannelijkequote:Op donderdag 19 januari 2023 16:54 schreef exode het volgende:
En dat terwijl het schijnbaar een seintje was naar de buurt om te komen kletsen. Niemand die dan mee gaat sjouwen he. Maar ik ging in rap tempo want ik moet NU naar de BSO om de kinderen te halen. B moet vanavond zwemmen.
Dat proberen de kinderen hier ook wel, een heel kletsverhaal vertellen terwijl ik bezig ben. Dan duw ik ze gewoon de borden en kopjes in handen om op te ruimen. Opvoeden die hapquote:Op donderdag 19 januari 2023 16:57 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Oja, dat anderen er dan bij komen staan en geen hand uitsteken. Is bij ons op het werk ook wel eens: sta je de vaatwasser uit te ruimen, komt er (meestal een mannelijke) collega bij staan en die gaat dan niet helpen, maar wel kijken hoe jij dan bezig bent en ondertussen tegen je aan praten
Ik zal het volgende keer bij mijn collega's ook eens proberenquote:Op donderdag 19 januari 2023 17:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat proberen de kinderen hier ook wel, een heel kletsverhaal vertellen terwijl ik bezig ben. Dan duw ik ze gewoon de borden en kopjes in handen om op te ruimen. Opvoeden die hap![]()
Wij hebben de variant met 2 vrije middagen, ik vind het heerlijk. Op vrijdag om half 1 vieren we al weekend (en kunnen we bijvoorbeeld nog met de caravan wegquote:Op donderdag 19 januari 2023 14:52 schreef Hupje het volgende:
Grofweg zijn de drie varianten waarschijnlijk: laten zoals het is, 5 gelijke dagen model of een model met een vrije woensdagmiddag (en evt vrijdagmiddag) en de andere dagen kortere lunchtijd op school en dus iets eerder uit.
Belastingdienst zet ons elk jaar op belachelijk weinig inkomen waardoor we veel te veel KOT krijgen. Dus elk jaar een week later corrigeer ik dat weer![]()
Mijn kind is nog geen uur uit school en heeft al 3x gehuild. Is het al bedtijd?
Jeetje, wel heel woke daar allemaal!quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:08 schreef SQ het volgende:
Wij gingen naar zo’n beetje de laatste school zonder continurooster, omdat die school het beste aansluit bij al onze verwachtingen én alle buurtkinderen er heen gaan. En ik vond alleen dat rooster een minpunt. Nu dus heel blij dat dat aangepast isquote:Op donderdag 19 januari 2023 15:10 schreef exode het volgende:
[..]
Voor ouders die geen continurooster willen is er dadelijk wellicht geen keuze meer. Ik vind dat jammer.
ik dacht net, wat fijn dat mijnes ondertussen op mbo zit. Geen omkijken meer naar op dat vlakquote:Op donderdag 19 januari 2023 15:46 schreef Nijna het volgende:
[..]
Is dat niet de bedoeling van detoxen? Sort of...?
Ik ben blij dat die van mij op de middelbare school zitten, hun basisschool had altijd nog een "gewoon" rooster, maar door de corona dingen is dat een continu rooster geworden toen. En dat zijn ze blijven hanteren na corona.
Op de middelbare school is het rooster ook veranderd door corona, ze hebben een ondersteuningsuur gecreëerd door de lesuren 5 minuten in te korten, zodat er dus 1 lesuur meer ontstond op een dag.
En dat is tot nu toe zo gebleven. Ik denk dat het voor het lesgeven effectief niet heel veel uitmaakt of het lessen van 50 of 45 minuten zijn.
Ik hoor ook middelbare scholen waar ze lessen van 30 minuten hebben en dan vervolgens allemaal blokuren maken... ik vind dat dan wel weer bijzonder bedacht ofzo...
Behalve dat ze tijdens de lunch tv moeten kijkenquote:Op donderdag 19 januari 2023 15:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij hebben ook een continurooster met woensdag 12 uur vrij en de vrijdagmiddag vrij t/m groep 4. Beste van twee werelden wel vind ik hoor.
Nog bedankt daarvoorquote:Op donderdag 19 januari 2023 15:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij hebben ook gestemd destijds, voor 5 gelijke dagen of dit model.
Dat was al niet zo in onze tijd, maar toen was er een langere middagpauze met TSO. Moest je af en toe pleinwacht lopen. Ik ben blij dat dat verleden tijd is. Dat tv-kijken vind ik ook niet praktisch overig.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nog bedankt daarvoorIk vind tussen de middag vrij echt niet meer van deze tijd.
Kun je gewoon aankaarten bij de leerkracht hoor.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Behalve dat ze tijdens de lunch tv moeten kijken![]()
Mijn kind zit dus met vierkante ogen, vergeet te eten en komt de helft van de week met al zn voer nog in de tas thuis.
Mja we hebben nog wel meer te bespreken en dat gaat voor.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Kun je gewoon aankaarten bij de leerkracht hoor.
Ik gok…. 15 min boterham eten 30 min buiten spelenquote:Op donderdag 19 januari 2023 18:43 schreef exode het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe het dan inderdaad met buitenspeeltijd zit. Dat vind ik toch behoorlijk belangrijk.
Dus die vraag ga ik sowieso stellen op die avond.
Dat scheelt een boterham voor B smeren, die ouwehoert meer dan hij eet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik gok…. 15 min boterham eten 30 min buiten spelen
quote:
Dat vind ik ook wel een groot nadeel. Vorig jaar deden de juffen altijd eerst 10 min. in stilte eten (zodat er daadwerkelijk gegeten werd), daarna 10 min. lang mocht er op fluistertoon/zacht gekletst worden onderling of ging de juf voorlezen..quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Behalve dat ze tijdens de lunch tv moeten kijken![]()
Mijn kind zit dus met vierkante ogen, vergeet te eten en komt de helft van de week met al zn voer nog in de tas thuis.
Precies.quote:Op donderdag 19 januari 2023 16:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja stom, waarom is dat niet andersom?? Dan was ik allang dun
Preciesquote:Op donderdag 19 januari 2023 21:47 schreef Aure het volgende:
SQ is van de opsompolitiezodat het niet te gek wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |