abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207582692
En koffie c_/ w/.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 11:37:52 #2
382129 crew  Donna
pi_207582805
En double chocolate mochas
  maandag 16 januari 2023 @ 11:38:13 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_207582811
Doe mij maar een theetje :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 16 januari 2023 @ 11:42:49 #4
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_207582892
De cito's zullen ook zo wel beginnen hier :X . Als het goed is worden deze nu voorgelezen met uitzondering van begrijpend lezen.

Als de dmt gaat zoals verwacht, gaat ze het traject in om getest te worden op dyslexie. Ze heeft op lezen na een prachtig rapport. Hopelijk gaat op deze manier de cito's ook wat beter worden.

Hier beginnen ze in groep 5 met een boekbespreking.
pi_207582894
Suit yourself! Koffie, thee, limonade of iets sterkers (ok, dat laatste zou in onze tijdzone misschien wat vroeg zijn :P), wmb prima. Join the club :W.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207582969
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:42 schreef -Bubseltje- het volgende:
De cito's zullen ook zo wel beginnen hier :X . Als het goed is worden deze nu voorgelezen met uitzondering van begrijpend lezen.

Als de dmt gaat zoals verwacht, gaat ze het traject in om getest te worden op dyslexie. Ze heeft op lezen na een prachtig rapport. Hopelijk gaat op deze manier de cito's ook wat beter worden.

Succes! Ik verwacht voor onze jongste ook een test op dyslexie na deze ronde Cito’s. Dat je dan al 1,5 jaar zo je best doet maar toch keer op keer die teleurstelling door moet, voor er hulp kan komen. Stom systeem :{.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 11:49:33 #7
382129 crew  Donna
pi_207583031
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:42 schreef Phaidra het volgende:
Suit yourself! Koffie, thee, limonade of iets sterkers (ok, dat laatste zou in onze tijdzone misschien wat vroeg zijn :P), wmb prima. Join the club :W.
Het is altijd ergens bijna 5 uur!
pi_207583163
Ik heb gisteren 2 alcoholvrije biertjes op en nu heb ik dus al de hele nacht en ochtend buikpijn. Ook dom, want ik reageer altijd heftig op bier, met en zonder alcohol.

Dus geef mij maar even gember thee.
  maandag 16 januari 2023 @ 11:58:27 #9
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_207583199
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Succes! Ik verwacht voor onze jongste ook een test op dyslexie na deze ronde Cito’s. Dat je dan al 1,5 jaar zo je best doet maar toch keer op keer die teleurstelling door moet, voor er hulp kan komen. Stom systeem :{.
Ja echt. Het zelfvertrouwen breekt helemaal af zo.
pi_207583222
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:56 schreef exode het volgende:
Ik heb gisteren 2 alcoholvrije biertjes op en nu heb ik dus al de hele nacht en ochtend buikpijn. Ook dom, want ik reageer altijd heftig op bier, met en zonder alcohol.

Dus geef mij maar even gember thee.
Jakkes. Hopelijk helpt de thee.

Ik heb afgelopen week zoveel thee gedronken dat ik er nu even zat van ben. En de koffie smaakt me weer beter, dus yay. Net even voor mijn werk in een online meer gezeten omdat een nieuwe collega vandaag start. Maar na 3 kwartier was ik op. Dus rest van de dag toch maar weer rustig aan. Zucht.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207583253
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:49 schreef Donna het volgende:

[..]
Het is altijd ergens bijna 5 uur!
Ik moet sowieso nog 2 dagen antibiotica. Toch nog een soort van dry january ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 12:03:08 #12
382129 crew  Donna
pi_207583271
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik moet sowieso nog 2 dagen antibiotica. Toch nog een soort van dry january ;(.
Ik ben ook niet zo'n drinker, meestal thee. Maar vaak als het niet mag, heb je er ineens extra zin in.

Ik wist 2x dat ik zwanger was omdat ik enorm zin had om een glas whisky met ijs te drinken, gewoon puur.
Mooi detail; Ik drink nooit whisky. _O-
pi_207585007
@exode geniet lekker van je thee!

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:42 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hier begint het mild in groep 1-2. Dan krijgen ze een koffertje mee naar huis en mogen daar 3 lievelingsdingen indoen. Die mogen ze dan aan de klas laten zien en er evt iets over vertellen.
In groep 3-4-5 mogen ze in groep 3 een spreekbeurt/boekbespreking doen als ze durven en nadat groep 4&5 geweest zijn. Groep 4 moeten ze een boekbespreking en mogen ze een spreekbeurt (in praktijk iedereen). In groep 5 moet allebei.
Groep 678 moeten ze een boekbespreking, een spreekbeurt en een voordracht. Dat laatste is een gedicht of meerdere van minimaal 40 regels samen, uit je hoofd geleerd, mooi opgezegd en wat materiaal om het te begeleiden. Dat leren van de regels is geen enkel punt hier. Maar vertrekken met 1 speelgoedauto om op tafel neer te zetten omdat het woord auto ergens voorkomt in het gedicht :D
pi_207585161
Hier in groep drie 1 spreekbeurt, met als onderwerp: jezelf! Vind ik leuk :)
pi_207585229
Hier ook al boekbespreking vanaf groep 2. Dan mogen ze hun lievelingsboek meenemen en op de stoel van de juf zitten en vertellen over het boek.

En vanaf groep 6 werkstuk, spreekbeurt en boekbespreking.

Oudste doet het tegenwoordig allemaal zelf. Tips doet ie niks mee (en dan komt de leerkracht met dezelfde opmerking >:) ). Onderwerp ook vrij een eenzijdig maar hey ik hoef er niks aan te doen.

De meiden daarentegen :X dat begint al met ruzie want allebei hetzelfde onderwerp willen enzo. }:| En de rest gaat dan zoals bij SQ. En dan niet over een onmogelijk onderwerp maar ook over "de kat".
pi_207585541
ik begin toch een genderverschilletje te zien..
Meestal houden die van mij zich daar niet aan, maar deze keer wel..
pi_207585905
Weten jullie dat tuinbankje nog en dat ik geen Black Cherry als kleur wilde (bedankt nog voor de suggestie Mushanga)?

Het is een ander bankje van Fermob geworden in Black Cherry, heel blij dat we de bankjes in het echt hebben bekeken bij een tuincentrum in Vianen.

Deze:

Het bankje wat we wilde zat fijn, maar doordat de delen met bouten zijn vastgezet, gaan de verbindingsdelen wel roesten. Duurt wat jaren, maar uiteindelijk gebeurt dat wel. En deze heeft dat niet. Aldus de Fermob kenner in de winkel.

We zagen deze kleur binnen staan en waren meteen om. We gaan hem zaterdag al halen, want showroomodel, scheelde 150 Euro :o
pi_207586087
Misschien kan ChatGPT een leuke spreekbeurt voor groep 5 uitdraaien.

Sterkte @Leandra!
pi_207587322
ChatGPT is al de hele middag overbelast ;(
  Manager PR/Moderator maandag 16 januari 2023 @ 17:19:11 #20
269689 crew  Viv
pi_207587570
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:23 schreef MorganLeFay het volgende:
Misschien kan ChatGPT een leuke spreekbeurt voor groep 5 uitdraaien.

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:59 schreef Adrian4 het volgende:
ChatGPT is al de hele middag overbelast ;(
Hier wel gelukt:

quote:
Vandaag ga ik jullie iets vertellen over microchips. Maar voordat we beginnen, weet iemand wat een microchip is?

Een microchip is een klein stukje technologie dat zo klein is dat je het nauwelijks kunt zien. Het is ongeveer zo groot als een rijstkorrel. Microchips worden gebruikt in veel verschillende dingen, zoals telefoons, computers, televisies en zelfs speelgoed.

Maar waarom zijn microchips zo belangrijk? Nou, omdat ze ons helpen informatie op te slaan en te verzenden. Denk bijvoorbeeld aan een microchip in een speelgoedauto. Hierdoor kan de auto reageren op afstandsbediening.

Sommige microchips worden zelfs gebruikt om huisdieren te identificeren. Zoals een hond of kat, een microchip wordt onder de huid geplaatst en kan helpen om je huisdier terug te vinden als het vermist is geraakt.

In feite zijn microchips overal om ons heen en zijn ze een belangrijk onderdeel van onze moderne technologie. Dus volgende keer als je een speelgoedauto ziet of een telefoon gebruikt, denk er dan aan dat er een klein maar krachtige microchip in zit die alles aanstuurt.

Bedankt voor het luisteren.
@SQ succes ermee :%
  maandag 16 januari 2023 @ 17:39:32 #21
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_207587788
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 17:19 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Hier wel gelukt:
[..]
@:SQ succes ermee :%
Het is dat mijn kinderen allebei een doe-opleiding doen, anders zou ik nooit meer een werkstuk of essay van hen vertrouwen. Maar voor een spreekbeurt kan het nog wel deels, daar gaat het natuurlijk vooral om andere vaardigheden en dat je het zelf snapt en over kan brengen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 16 januari 2023 @ 17:56:27 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_207588015
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 17:19 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Hier wel gelukt:
[..]
@:SQ succes ermee :%
Hahaha dit is wel ongeveer het verhaal wat ze al heeft. Inclusief de op afstand bestuurbare auto en het huisdier :D
Maar ze heeft ook een stukje productieproces natuurlijk. *D

Vraag me wel af of die zevenjarigen uit de klas iets met die informatie kunnen, maar soit :')
disclaimer
pi_207588369
Mijn kind deed vorig jaar een spreekbeurt over deuren :') had ie zelf bedacht, werd uiteindelijk een heel leuk verhaal. Ze hebben gemengde klassen dus als voordeel dat de oudste kinderen beginnen zodat de jongste klas eerst kan afkijken voor ze moeten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 16 januari 2023 @ 18:24:11 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_207588401
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 18:22 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind deed vorig jaar een spreekbeurt over deuren :') had ie zelf bedacht, werd uiteindelijk een heel leuk verhaal. Ze hebben gemengde klassen dus als voordeel dat de oudste kinderen beginnen zodat de jongste klas eerst kan afkijken voor ze moeten.
Wat een briljante onderwerpkeuze _O_
disclaimer
  maandag 16 januari 2023 @ 18:32:41 #25
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207588514
Ik had ooit een kind in de klas. En hij deed zijn spreekbeurt over Turkije. En na de 1e zin wist ik al. Dit is niet jouw spreekbeurt.
Dus ik typ die zin in in Google. En ik kreeg letterlijk zijn spreekbeurt. Woord voor woord.
pi_207588687
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 18:32 schreef amaranta het volgende:
Ik had ooit een kind in de klas. En hij deed zijn spreekbeurt over Turkije. En na de 1e zin wist ik al. Dit is niet jouw spreekbeurt.
Dus ik typ die zin in in Google. En ik kreeg letterlijk zijn spreekbeurt. Woord voor woord.
Wat waren de consequenties? c_/
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 16 januari 2023 @ 19:03:02 #27
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207588877
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 18:49 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Wat waren de consequenties? c_/
Weet ik niet meer. Spreekbeurt opnieuw ofzo
pi_207588915
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 19:03 schreef amaranta het volgende:

[..]
Weet ik niet meer. Spreekbeurt opnieuw ofzo
Hè, anti-climax.
pi_207588970
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:04 schreef exode het volgende:
Weten jullie dat tuinbankje nog en dat ik geen Black Cherry als kleur wilde (bedankt nog voor de suggestie Mushanga)?

Het is een ander bankje van Fermob geworden in Black Cherry, heel blij dat we de bankjes in het echt hebben bekeken bij een tuincentrum in Vianen.

Deze:
[ afbeelding ]

Het bankje wat we wilde zat fijn, maar doordat de delen met bouten zijn vastgezet, gaan de verbindingsdelen wel roesten. Duurt wat jaren, maar uiteindelijk gebeurt dat wel. En deze heeft dat niet. Aldus de Fermob kenner in de winkel.

We zagen deze kleur binnen staan en waren meteen om. We gaan hem zaterdag al halen, want showroomodel, scheelde 150 Euro :o
:Y was ik.
Dat bankje is ook gaaf, en zeker die kleur :D Kleuren in het echt zien is toch anders dan op het net. Zelfs Pokémon go is bij zoon anders van kleur dan bij mij.
En 150 euro korting ^O^
Je koopt zo'n bankje voor toch best een lange tijd en dan ist zonde als ie, waar dan ook gaat roesten.

@Leandra, sterkte alvast met de stress. Komt goed :* , maar ik snap je helemaal.

Heb nu pijn in beide schouders. Stress. Kwam er van de week achter dat heel mijn lichaam gespannen is. Kwam ik achter door kontpijn. Bleek ik zelfs die spieren aan te spannen :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 16 januari 2023 @ 20:09:22 #30
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207590150
Lief dagboek,
Ik wilde een lamp kopen. Op Facebook zag ik een advertentie. Daar zag ik een leuke lamp op.
Hé! Die lamp wil ik wel kopen. Dus ik klikte door naar de webwinkel. Nadat ik 483683 pagina’s heb doorgeklikt eindelijk de lamp gevonden.
Hmm dit is geen webwinkel, maar ik kan wel whatsappen met ze.
Ik stuurde ze een bericht, en ik kreeg geeneens antwoord.
Wel pas na 4 dagen ofzo. Helaas. De lamp is uitverkocht.
Maar mijn zoon heeft een Android. En daarmee ook kan hij zoeken op foto.
Hij vond de foto bij heeeeeel veeeel lampenwinkels.
Maar, wat nou zo raar is. De lampenwinkels hebben allemaal rare namen.
De lamp kost overal 249 euro. En overal is hij uitverkocht.
Lief dagboek, snap jij het?
Dit is de winkel waar ik hem als eerste zag. Hier kost hij ook maar 130 euro
https://www.goedkoopstewoonwinkel.nl/product/lamp-nr-117

Vervolgens overal dus voor 249. Maar nergens beschikbaar. Is dit een soort dropshipping ofzo?

https://www.lumz.nl/lampe(...)appen-santa-mix-gold

https://www.livin24.com/i(...)pecter-7-lichts.html

https://www.lampenshoponl(...)ilver-amber-gla.html

https://www.idecoratie.nl(...)nglamp-4-3l-mix-gold

https://www.sohome.nl/lif(...)ic-glas-7-lamps.html

Etc etc. Ook overal dezelfde foto…
pi_207590220
L
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:09 schreef amaranta het volgende:
Lief dagboek,
Ik wilde een lamp kopen. Op Facebook zag ik een advertentie. Daar zag ik een leuke lamp op.
Hé! Die lamp wil ik wel kopen. Dus ik klikte door naar de webwinkel. Nadat ik 483683 pagina’s heb doorgeklikt eindelijk de lamp gevonden.
Hmm dit is geen webwinkel, maar ik kan wel whatsappen met ze.
Ik stuurde ze een bericht, en ik kreeg geeneens antwoord.
Wel pas na 4 dagen ofzo. Helaas. De lamp is uitverkocht.
Maar mijn zoon heeft een Android. En daarmee ook kan hij zoeken op foto.
Hij vond de foto bij heeeeeel veeeel lampenwinkels.
Maar, wat nou zo raar is. De lampenwinkels hebben allemaal rare namen.
De lamp kost overal 249 euro. En overal is hij uitverkocht.
Lief dagboek, snap jij het?
Dit is de winkel waar ik hem als eerste zag. Hier kost hij ook maar 130 euro
https://www.goedkoopstewoonwinkel.nl/product/lamp-nr-117

Vervolgens overal dus voor 249. Maar nergens beschikbaar. Is dit een soort dropshipping ofzo?

https://www.lumz.nl/lampe(...)appen-santa-mix-gold

https://www.livin24.com/i(...)pecter-7-lichts.html

https://www.lampenshoponl(...)ilver-amber-gla.html

https://www.idecoratie.nl(...)nglamp-4-3l-mix-gold

https://www.sohome.nl/lif(...)ic-glas-7-lamps.html

Etc etc. Ook overal dezelfde foto…
Livin24 heeft een winkel in Amersfoort
Lumz in Houten
Sohome in Barneveld
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_207590271
quote:
Ah ja, VMBO basis 1 boekverslag. En dan de betekenis van het eerste moeilijke woord laten uitleggen.
Dan hadden ze een boekverslag gekozen voor 5 VWO, van een super literair werk :')

‘Er zaten veel tegenstrijdigheden in het plot.’ Jaja, echt zelf gelezen én geschreven :s)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 16 januari 2023 @ 20:15:42 #33
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207590282
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:12 schreef Vicky het volgende:
L
[..]
Lumz in Houten
Sohome in Barneveld
Ja, ze hebben allemaal fysieke winkels. Maar iets klopt er voor m’n gevoel niet.
Hoe dan ook. Ik wil die lamp. Het liefst voor 130 euro
pi_207590322
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:12 schreef Vicky het volgende:
L
[..]
Lumz in Houten
Sohome in Barneveld
Bij Lumz kochten wij onze eettafel :Y
Hele leuke winkel vond ik, betaalbaar maar wel anders dan alle woonwinkels waar we kwamen!
pi_207590351
Gadver, het is dat jullie me vaker zien posten, anders leek dit echt zo’n reclameaccount praatje!
pi_207590425
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:15 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, ze hebben allemaal fysieke winkels. Maar iets klopt er voor m’n gevoel niet.
Hoe dan ook. Ik wil die lamp. Het liefst voor 130 euro
Lamponline heeft geen goede recensies
Die voor 130 zou ik niet vertrouwen to be honest.

Wij hadden wandborden gezien, waren echt heel duur in de woonwinkel, maar online, bij Wiltzer, waren ze een stuk goedkoper.
Gelukkig betaalden we met de creditcard, want na maanden wachten kregen we geen wandborden maar 2 nep Rayban zonnebrillen uit China.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_207590435
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:17 schreef LeSage het volgende:

[..]
Bij Lumz kochten wij onze eettafel :Y
Hele leuke winkel vond ik, betaalbaar maar wel anders dan alle woonwinkels waar we kwamen!
Ik ken ze niet.. zal wel beetje regiogebonden zijn
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 16 januari 2023 @ 20:27:07 #38
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207590527
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:21 schreef Vicky het volgende:

[..]
Lamponline heeft geen goede recensies
Die voor 130 zou ik niet vertrouwen to be honest.

Wij hadden wandborden gezien, waren echt heel duur in de woonwinkel, maar online, bij Wiltzer, waren ze een stuk goedkoper.
Gelukkig betaalden we met de creditcard, want na maanden wachten kregen we geen wandborden maar 2 nep Rayban zonnebrillen uit China.
Ja, die versturen in principe niet. Maar ik appte met ze, en het was ook een raar gesprek.

pi_207590529
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:22 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik ken ze niet.. zal wel beetje regiogebonden zijn
Haha, ik kom echt helemaal niet uit die regio. Maar toevallig vond ik die site en hadden ze toen echt meubels waar ik wél blij van werd (ik vind de standaard meubelwinkels vaak niet zo), dus speciaal daarheen gereden en echt een gave tafel gevonden.
  Licht Ontvlambaar maandag 16 januari 2023 @ 21:06:49 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_207591204
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 17:39 schreef livelink het volgende:

[..]
Het is dat mijn kinderen allebei een doe-opleiding doen, anders zou ik nooit meer een werkstuk of essay van hen vertrouwen. Maar voor een spreekbeurt kan het nog wel deels, daar gaat het natuurlijk vooral om andere vaardigheden en dat je het zelf snapt en over kan brengen.
Eh ja… ik zag hier dit weekend dat je de doe-opdrachten van de opleiding van dochter ook uit zo’n AI ding kan toveren. Spuuglelijk, dat wel en je mist het volledige proces, wat je ook moet kunnen overleggen bij het eindresultaat. Maar toch :X
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 16 januari 2023 @ 21:17:34 #41
37150 livelink
pi_207591374
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 21:06 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Eh ja… ik zag hier dit weekend dat je de doe-opdrachten van de opleiding van dochter ook uit zo’n AI ding kan toveren. Spuuglelijk, dat wel en je mist het volledige proces, wat je ook moet kunnen overleggen bij het eindresultaat. Maar toch :X
Wij hadden het op ons werk ook al uitgetest of we daarmee ons werk konden vervangen. Nu nog niet is de conclusie, maar dat komt met name omdat je merkt dat het naar het Amerikaanse model wordt getraind wat in de Nederlandse markt nog wat te wensen overlaat.
  maandag 16 januari 2023 @ 21:19:37 #42
37150 livelink
pi_207591406
Ik had aan ChatGPT een wervende tekst gevraagd en ik kreeg een chat-versie van Tell Sell :D
En dat is nog niet alles! Je hoorde Mike gewoon.
pi_207591459
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:27 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, die versturen in principe niet. Maar ik appte met ze, en het was ook een raar gesprek.

[ link | afbeelding ]
Dit is zo'n 'Het is altijd leegverkoop' winkel, met verschillende namen. Ze kopen vast in via veilingen en faillisementen.
pi_207591700
quote:
O, dit heb ik eens meegemaakt in mijn vorige leven toen ik nog lesgaf op een middelbare school. Ik gaf het vak Duits in een bovenbouw klas (VWO) met in die klas alleen maar meiden. Ze moesten een Duits boek lezen en een boekverslag maken. Dat hoefde niet in het Duits, mocht in het Nederlands, want het ging om het begrip.

Kreeg ik van 4 leerlingen een boekverslag in het Duits, perfect Duits inclusief juist gebruik van de 2e naamval, die ze nog helemaal niet hadden gehad. Dus ik was gaan zoeken en vond 3 van de 4 boekverslagen exact terug, eentje kon ik niet vinden. Die gevonden boekverslagen heb ik uitgeprint.

In een latere les ging ik de boekverslagen 1 op 1 bespreken met de leerling. Bij de eerste 3 leerlingen was mijn eerste vraag "Is dit je eigen boekverslag". Antwoord was 3x "ja". Daarna heb ik ze geconfronteerd met mijn printjes en moesten ze toch hun bedrog toegeven.
Bij de 4e had ik geen boekverslag gevonden, maar begon ik wel met dezelfde vraag. Die had haar 3 voorgangsters voorbij zien komen, dus zij gaf meteen toe, dat ze het verslag van internet had geplukt.

Alle 4 kregen ze een herkansing voor een nieuw boekverslag. Eén leerling presteerde het wederom een verslag in te leveren dat van internet kwam (had ik ook gevonden). Met haar heb ik een bezoekje gebracht aan de directeur en haarfijn uitgelegd dat je met plagiaat op de universiteit wel echt een probleem hebt.

Na al die jaren kan ik me dit voorval nog zo goed herinneren :)
  Licht Ontvlambaar maandag 16 januari 2023 @ 21:39:32 #45
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_207591730
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 21:19 schreef livelink het volgende:
Ik had aan ChatGPT een wervende tekst gevraagd en ik kreeg een chat-versie van Tell Sell :D
En dat is nog niet alles! Je hoorde Mike gewoon.
:')
pi_207592221
Op het jeugdjournaal was ook een item over ChatGPT. De oudste vond het maar belachelijk. “Dat zou ik echt nooit gebruiken, daar leer je toch niks van?” Waarop de jongste vanuit de grond van zijn hart riep: “Ik wel!!”

Zie hier het grootste verschil tussen onze twee kinderen in een notendop :') _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 17 januari 2023 @ 06:26:15 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_207594201
Ik heb cisteren even gechat met de bot. Puur wat gevraagd over mijn woonplaats. Bot was van slag toen ik de fouten ging verbeteren >:)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 januari 2023 @ 08:25:55 #48
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207594518
Geinig. Ik ben wel benieuwd waar je zoiets aan merkt (dat ie van slag is)?
in de haak.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 09:18:26 #49
35189 Troel
scherp en bot
pi_207594872
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 08:25 schreef trui het volgende:
Geinig. Ik ben wel benieuwd waar je zoiets aan merkt (dat ie van slag is)?
Hij bleef maar excuses maken :D

En terecht. Aalten, Dinxperlo en Neede zijn geen kerkdorpen van Haaksbergen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!fotograaf dinsdag 17 januari 2023 @ 09:53:16 #50
148247 taxibabe
pi_207595182
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 09:18 schreef Troel het volgende:

[..]
Hij bleef maar excuses maken :D

En terecht. Aalten, Dinxperlo en Neede zijn geen kerkdorpen van Haaksbergen :D
Neede ooit bijna wel :P
  dinsdag 17 januari 2023 @ 10:03:16 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_207595286
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 09:53 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Neede ooit bijna wel :P
Achteraf gezien was dat misschien niet heel stom geweest, maar wel lastig qua provinciegrens enzo. Wij zijn tenslotte Tukkers en geen Achterhoekers en die mensen uit Neede zijn Achterhoekers en geen Tukkers ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!fotograaf dinsdag 17 januari 2023 @ 10:08:08 #52
148247 taxibabe
pi_207595327
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 10:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Achteraf gezien was dat misschien niet heel stom geweest, maar wel lastig qua provinciegrens enzo. Wij zijn tenslotte Tukkers en geen Achterhoekers en die mensen uit Neede zijn Achterhoekers en geen Tukkers ;)
Dat is waar. Alhoewel Rietmolen wel meer gericht is op Haaksbergen en het merendeel van de Rietmolenaars destijds wel bij Haaksbergen wilde. Daarbij vind ik persoonlijk de samenvoegingen van Berkelland ook vreemd. Ruurlo heeft helemaal niks met bv. Eibergen en Neede.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 10:16:15 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_207595393
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 10:08 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Dat is waar. Alhoewel Rietmolen wel meer gericht is op Haaksbergen en het merendeel van de Rietmolenaars destijds wel bij Haaksbergen wilde. Daarbij vind ik persoonlijk de samenvoegingen van Berkelland ook vreemd. Ruurlo heeft helemaal niks met bv. Eibergen en Neede.
Klopt. En Rekken idem dito natuurlijk. Maar niemand wil Rekken er natuurlijk bij hebben O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!fotograaf dinsdag 17 januari 2023 @ 10:18:21 #54
148247 taxibabe
pi_207595427
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 10:16 schreef Troel het volgende:

[..]
Klopt. En Rekken idem dito natuurlijk. Maar niemand wil Rekken er natuurlijk bij hebben O-)
Rekken kan wel naar Oldenkotte :P
En Buurse naar Alstatte O-)
  dinsdag 17 januari 2023 @ 10:21:06 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_207595456
--> STA :P
disclaimer
  FOK!fotograaf dinsdag 17 januari 2023 @ 10:41:02 #56
148247 taxibabe
pi_207595642
Sorry SQ! :P
Haaksbergen en Neede triggerde mij even. Ooit is mijn werkzame leven een soort van begonnen daar. En in Neede opgegroeid :')
  dinsdag 17 januari 2023 @ 11:39:15 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_207596242
Hahahah

Wie moesten er allemaal cito's doen vandaag?

https://www.tubantia.nl/b(...)n-via-cito~a9afb657/
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 17 januari 2023 @ 11:42:11 #58
5428 crew  miss_sly
pi_207596291
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:39 schreef Troel het volgende:
Hahahah

Ach gos, arme kinders. Vinden het vaak al spannend en dan ook nog gedoe en anders.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207596638
Hier nog gewoon Cito’s uit een boekje
pi_207598609
Wheeeee, het volgende seizoen van Vikings Valhalla komt pas over een JAAR. Ofzo :'(
If they say
pi_207598630
Ik trek dat dus echt niet hè, zo'n serie waar nog geen einde aan zit en dat je dan elke keer maanden of een jaar moet wachten op volgende afleveringen. Ik kijk de meeste series pas als ze afgerond zijn. Zo ben ik nu pas game of thrones aan het kijken bijvoorbeeld.

Alleen outlander heb ik wel te vroeg gekeken. Ik dacht dat hij al afgerond was maar het bleek van niet. :')
  dinsdag 17 januari 2023 @ 14:09:41 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_207598646
Ik heb game of thrones ook recent pas gekeken en toen kreeg ik honger naar meer dus heb ik House of the Dragon gekeken maar da's nu weer een jaar wachten natuurlijk.

Ben wel blij dat die lijdensweg voor the Walking Dead nu voorbij is. Bijna acht jaar mee bezig geweest _O-
disclaimer
pi_207598688
GoT keek ik ook afgelopen jaar pas af, kocht dvd. Werd op HBO uitgezonden maar toen dat achter een betaalmuur kwam, gekapt :')

Maar wist ik veel. Keek Vikings Valhalla seizoen 1, toen heel Vikings en nu dan seizoen 2 van Valhalla. Als ik dat geweten had... :'(

Outlander, zelfde als GoT. Kocht ik ook maar op dvd maar dies ook nog niet afgelopen :{ Zoek me het gompes naar dvd 6 :')
If they say
pi_207598709
Downton Abbey was wel afgelopen toen ik ging kijken. Beginnen ze met films... :')
If they say
  dinsdag 17 januari 2023 @ 14:20:29 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_207598749
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:14 schreef Mushanga71 het volgende:
GoT keek ik ook afgelopen jaar pas af, kocht dvd. Werd op HBO uitgezonden maar toen dat achter een betaalmuur kwam, gekapt :')

Maar wist ik veel. Keek Vikings Valhalla seizoen 1, toen heel Vikings en nu dan seizoen 2 van Valhalla. Als ik dat geweten had... :'(

Outlander, zelfde als GoT. Kocht ik ook maar op dvd maar dies ook nog niet afgelopen :{ Zoek me het gompes naar dvd 6 :')
Hbo max kost 6 euro per maand, ik weet niet hoe lang jij over 1 seizoen doet maar dvd kopen lijkt me niet persé goedkoper.
disclaimer
  dinsdag 17 januari 2023 @ 14:21:53 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207598761
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:16 schreef Mushanga71 het volgende:
Downton Abbey was wel afgelopen toen ik ging kijken. Beginnen ze met films... :')
Films? Echt?

En ik kijk nu valhalla 2 inderdaad. Vikings hebben we al uit.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 17 januari 2023 @ 14:22:49 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_207598774
Downton abbey heb ik gevolgd maar verdween toen ik halverwege was van netflix. Nooit meer de energie gevonden om opnieuw te beginnen.
disclaimer
pi_207598824
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:20 schreef SQ het volgende:

[..]
Hbo max kost 6 euro per maand, ik weet niet hoe lang jij over 1 seizoen doet maar dvd kopen lijkt me niet persé goedkoper.
Begin van GoT en later kwam het, met véél vertraging op...veronica geloof ik? Dat nog een seizoen gezien en toen gestopt. En gewacht tot de complete serie voor 5 tientjes bij bol stond :+
Dat soort series vind ik sowieso leuk om op dvd te hebben, vandaar :)
If they say
pi_207598843
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Films? Echt?

En ik kijk nu valhalla 2 inderdaad. Vikings hebben we al uit.
Jup, nu al 2 films en geen idee wat er nog volgt :{

Veel plezier met Valhalla 2! Begin vond ik soft maar het einde was goed. Behalve...kijk maar ;)
If they say
pi_207599758
Wij zijn gisteren aan The last of us begonnen. Maar daarvan komen elke week nieuwe afleveringen dus dag binget ook niet lekker }:|
pi_207599909
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:09 schreef SQ het volgende:
Ik heb game of thrones ook recent pas gekeken en toen kreeg ik honger naar meer dus heb ik House of the Dragon gekeken maar da's nu weer een jaar wachten natuurlijk.

Ben wel blij dat die lijdensweg voor the Walking Dead nu voorbij is. Bijna acht jaar mee bezig geweest _O-
Is dat nog de moeite waard, de laatste seizoenen? Wij hebben gekeken tot

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, geen idee meer welk seizoen dat was. Maar ik vond het een beetje magertjes voortkabbelen eigenlijk.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 17 januari 2023 @ 16:17:49 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_207599977
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 16:09 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Is dat nog de moeite waard, de laatste seizoenen? Wij hebben gekeken tot

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, geen idee meer welk seizoen dat was. Maar ik vond het een beetje magertjes voortkabbelen eigenlijk.
Nee ja het wordt natuurlijk veel te ver uitgekauwd allemaal.
Maar ik vond het toch vermakelijk genoeg om verder te kijken. Vooral de shocking deaths doen het altijd goed :7
disclaimer
pi_207600631
Denk dat ik maar es met Ragnarok ga beginnen. Er komt zo écht niks meer van lezen terecht :')
If they say
pi_207600894
Oudste kwam net met:

Ik ken een mop….

Dus ik was al helemaal aan het genieten van wat zou komen!

…..10 reuzen in een kop.

-O-
Mijn kind kent alleen de brave versie. En ik wil dat hij de échte versie niet van mij leert, maar lekker stoer en stiekem op school :D
  dinsdag 17 januari 2023 @ 18:03:08 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_207600926
TWEE TIETEN IN EEN ENVELOP!

VERDOMME!
disclaimer
pi_207601376
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:09 schreef SQ het volgende:

Walking Dead zijn wij mee gestopt. Op een gegeven moment was dat echt wel saai aan het worden vonden wij.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 18:56:03 #77
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207601578
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:39 schreef Troel het volgende:
Hahahah

Onze school is overgestapt op de toetsen van Boom testcentrum. Geen last van
pi_207601815
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 18:03 schreef SQ het volgende:

VERDOMME!
DAAR IS HIJ WEER! *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207602167
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 18:03 schreef SQ het volgende:

VERDOMME!
DAT DUS!!!

Het komt nog wel…
  dinsdag 17 januari 2023 @ 19:49:27 #80
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207602533
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 18:00 schreef LeSage het volgende:
Oudste kwam net met:

Ik ken een mop….

Dus ik was al helemaal aan het genieten van wat zou komen!

…..10 reuzen in een kop.

-O-
Mijn kind kent alleen de brave versie. En ik wil dat hij de échte versie niet van mij leert, maar lekker stoer en stiekem op school :D
Laat jouw kind maar eens even met tante Amaranta bellen. Ik verpest hem binnen 10 minuten
pi_207602875
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:49 schreef amaranta het volgende:

[..]
Laat jouw kind maar eens even met tante Amaranta bellen. Ik verpest hem binnen 10 minuten
Dat zijn de betere tantes.

Mijn 17jarige nicht zei vorige week: "jullie zijn tenminste gewoon, niet zoals mama :X }:| :r .
Mijn tantehart glom van trots.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207603479
Ik heb vanmiddag een Escape room gedaan met collega's en als ze ons na een uur niet bevrijd zouden hebben, had ik er nu nog gezeten.
pi_207603589
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:28 schreef exode het volgende:
Ik heb vanmiddag een Escape room gedaan met collega's en als ze ons na een uur niet bevrijd zouden hebben, had ik er nu nog gezeten.
Whahaha zo erg?
Welke hebben jullie gespeeld?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_207603726
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:32 schreef Vicky het volgende:

[..]
Whahaha zo erg?
Welke hebben jullie gespeeld?
In Utrecht, The diamant Heist. Was leuk hoor, maar failed.
pi_207604079
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:37 schreef exode het volgende:

[..]
In Utrecht, The diamant Heist. Was leuk hoor, maar failed.
Ken ik nog niet. Was het je 1e kamer?
Wij gaan beginnen maart naar The Dome.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_207604881
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:52 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ken ik nog niet. Was het je 1e kamer?
Wij gaan beginnen maart naar The Dome.
Ja, voor iedereen in mijn team. Het was even schakelen. Ook omdat het in het Nederlands was en ik collega's heb van wie Nederlands niet de moederstaal is. Wel erg om gelachen, 2 Russische collega's die elkaar in het Russisch codes toeschreeuwden.

Ik vond het oprecht leuk, maar toen ze ons achteraf de laatste stappen uitlegden was ik er helemaal van overtuigd dat we er nooit uit waren gekomen.
pi_207605138
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:28 schreef exode het volgende:

[..]
Ja, voor iedereen in mijn team. Het was even schakelen. Ook omdat het in het Nederlands was en ik collega's heb van wie Nederlands niet de moederstaal is. Wel erg om gelachen, 2 Russische collega's die elkaar in het Russisch codes toeschreeuwden.

Ik vond het oprecht leuk, maar toen ze ons achteraf de laatste stappen uitlegden was ik er helemaal van overtuigd dat we er nooit uit waren gekomen.
Whaha ik zie het helemaal voor me.
Wij vinden het ook echt heel erg leuk. De meiden vinden het ook onwijs leuk om te doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:43:52 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_207605149
Escape rooms O+ heerlijk!
disclaimer
pi_207605276
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:43 schreef SQ het volgende:
Escape rooms O+ heerlijk!
Heb je aanraders? Mijn lijstje kan niet lang genoeg zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door Vicky op 17-01-2023 21:58:31 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 17 januari 2023 @ 21:58:56 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_207605363
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:51 schreef Vicky het volgende:

[..]
Heb je aanrader? Mijn lijstje kan niet lang genoeg zijn
Alleen die in Eindhoven. The suspicious farmhouse is erg leuk. Ik heb ook de xitroom gedaan, naar eigen zeggen de eerste van Nederland, maar die is inmiddels wel een beetje outdated.
disclaimer
pi_207605427
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:58 schreef SQ het volgende:

[..]
Alleen die in Eindhoven. The suspicious farmhouse is erg leuk. Ik heb ook de xitroom gedaan, naar eigen zeggen de eerste van Nederland, maar die is inmiddels wel een beetje outdated.
Onze eerste was Jack the Ripper in Rijswijk. Dat was geen lineaire kamer, er gebeurde van alles tegelijk. We zijn dan ook niet ontsnapt.

De gaafste tot nu toe vind ik Wonderland in Leiden en Molly's game in Voorburg.
Jasons curse in Rijswijk was ook onwijs gaaf, maar die is verloren gegaan in een heftige brand.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_207605429
Ik heb er ooit eentje gedaan in een bunker. Dat was qua setting ook wel spannend, opgesloten tussen van die mega dikke wanden.

Maar sowieso leuk, escaperooms.

Ik moet nu ineens denken aan een website met raadsels en puzzels die een vriendin en ik speelden als we ons profielwerkstuk moesten schrijven. Onze begeleider deed dan net zo enthousiast mee en zei 10 minuten voor het einde: ‘oh meiden, ik moet jullie begeleiden, ga eens gauw aan de slag!’
Je kon ook pas verder aan de puzzel als je het antwoord goed had.
Volgens mij was het: hoeheethet (of zoiets).
pi_207605512
B wil niet meer klimmen met zijn kinderfeestje maar een Escape room. Hij wist ook te vertellen wat het is etc. Geen idee waar hij die kennis vandaan heeft. Als hij dat echt wil, gaan we naar Prison Island in de Kartfabrique.
Is een mix van Fort Boyard en een Escape room. Toevallig is mijn manager er recent met zijn kinderen geweest en die vonden het erg leuk.

Is 10 minuutjes voor ons met de auto dus prima.
pi_207605524
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:09 schreef exode het volgende:
B wil niet meer klimmen met zijn kinderfeestje maar een Escape room. Hij wist ook te vertellen wat het is etc. Geen idee waar hij die kennis vandaan heeft. Als hij dat echt wil, gaan we naar Prison Island in de Kartfabrique.
Is een mix van Fort Boyard en een Escape room. Toevallig is mijn manager er recent met zijn kinderen geweest en die vonden het erg leuk.

Is 10 minuutjes voor ons met de auto dus prima.
Wij zijn daar geweest. Erg leuk, maar ook echt wel moeilijk, zelfs voor volwassenen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_207605572
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:10 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wij zijn daar geweest. Erg leuk, maar ook echt wel moeilijk, zelfs voor volwassenen
Alle 38 cellen? Ik begreep juist dat er veel tussen zat voor kinderen. Goede info dit.
pi_207605614
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:13 schreef exode het volgende:

[..]
Alle 38 cellen? Ik begreep juist dat er veel tussen zat voor kinderen. Goede info dit.
Weet niet hoeveel wij er gedaan hebben toen, maar ik vond sommige echt heel lastig of onduidelijk.
Wij waren met 4 teams van 2 volwassenen en 1 kind.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_207605676
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:16 schreef Vicky het volgende:

[..]
Weet niet hoeveel wij er gedaan hebben toen, maar ik vond sommige echt heel lastig of onduidelijk.
Wij waren met 4 teams van 2 volwassenen en 1 kind.
Ik bel ze gewoon even, ik lees dat het vanaf 7 jaar is. B wordt 9. Zou zonde zijn als de meeste cellen te lastig zijn.
pi_207605956
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:20 schreef exode het volgende:

[..]
Ik bel ze gewoon even, ik lees dat het vanaf 7 jaar is. B wordt 9. Zou zonde zijn als de meeste cellen te lastig zijn.
Slim! Ja idd zeker zonde.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_207605972
quote:

[..]
Deze vond ik heel erg leuk. Maar ik moet wel zeggen dat wij hem met ons team deden waarvan een groot deel een bibliotheek- en/of geschiedenisachtergrond heeft. Maar er zitten ook logische puzzeltjes in.

http://www.bibliotheek-un(...)-bibliotheek-unesco/
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207606168
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 21:58 schreef SQ het volgende:

[..]
the suspicious farmhouse is inderdaad leuk. Die hebben we in de vakantie samen met de kinderen gedaan. Komende zondag gaan we het vervolg er op doen, ook met de kinderen. Ben benieuwd of we deze ook kunnen oplossen binnen de tijd.
pi_207606695
quote:

[..]
https://www.escapehaarlem.nl/haarlemsverzet

Deze is zo leuk!

Bijlmerbajes was ook een leuke maar die is dicht :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_207607592
Sterkte vandaag @Leandra :*
If they say
  woensdag 18 januari 2023 @ 07:46:23 #103
37150 livelink
pi_207607605
Ja, Leandra. Heel veel sterkte en succes. Op naar een nog beter leven!
pi_207607613
Leandra :*
pi_207607626
Sterkte Leandra! Dat het maar heel veel mag helpen O+
pi_207607672
* duimt voor @Leandra *
  woensdag 18 januari 2023 @ 08:10:29 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207607678
Succes Leandra!
pi_207607691
Heel veel succes vandaag @Leandra :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207607705
Succes @Leandra !
  woensdag 18 januari 2023 @ 08:16:05 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_207607713
@Leandra bikkel, zet 'm op!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 januari 2023 @ 08:17:58 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_207607729
Succes Leandra! Je bent vast in goede handen!
disclaimer
pi_207607733
Hopelijk verloopt alles voorspoedig en ben je snel weer op de been Leandra! :*
pi_207607741
Succes @Leandra
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 08:22:45 #114
5428 crew  miss_sly
pi_207607760
Succes @Leandra!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207607773
Thnx voor de tips! Ik heb ze toegevoegd

Dit is mijn lijstje tot nu toe (inclusief gespeeld)
Gespeeld:
- Jack the Ripper, Rijswijk, 05-04-2016 (niet ontsnapt)
- The Dentist, Delft, 05-05-2016 (21.06 over)
- The Pharaohs strange curse, Center Parcs Heijderbos, 28-02-2017 (4.04 over, 45 minuten kamer)
- SS Rotterdam, Rotterdam, 01-02-2018 (0.56 over)
- Jasons curse, Rijswijk, 10-09-2018 (3.41 over)
- The Great Robbery, Center Parcs Heijderbos, 23-10-2018 (2.12 over, 45 minuten kamer)
- The Hangover, Rijswijk, 03-07-2019 (5.14 over)
- The End, Zoetermeer, 24-11-2019 (10.34 over)
- The Execution, Rijswijk, 12-02-2020 (1.41 over)
- The honeymoon hotel, Zoetermeer, 08-03-2020 (7.15 over)
- The WhiteChapel, Rijswijk, 29-11-2020 (5.24 over)
- Willy's chocolate factory, Berkel, 06-12-2020 (1.53 over)
- The wizard school, Amersfoort, 01-08-2021 (16.11 over)
- Operatie rode loper, Center Parcs Eemhof, 10-08-2021 (9.35 over 45 minuten kamer)
- Molly's game, Voorburg, 15-08-2021 (13 seconden over)
- Wonderland, Leiden, 21-11-2021 (1 seconde over)
- The Orphanage, Zoetermeer, 23-07-2022 (11.23 open)
- The Dome, Bunschoten, 05-03-2023

Nog te spelen:
Rebecca
Chernobyl (Ranst, België)
Toyota factory (Zoersel, België)
De concierge
Bella ciao
Kamer 237
De bagijnetoren
Soup du Jour
Flight to Mars
Lost & Found (Volkel)
Haarlems verzet
Escape room Unesco Utrecht
The suspicious farmhouse

Kamers van Mystery House, Limburg
Disaster Escape Meersem
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Manager PR/Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 08:24:22 #116
269689 crew  Viv
  Manager PR/Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 08:25:53 #117
269689 crew  Viv
pi_207607784
@Vicky wow, die ene met 1 seconde over, dat zal een goeie adrenalinekick gegeven hebben. :D
  woensdag 18 januari 2023 @ 08:34:06 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207607812
Thnx all O+
De operatie is vanmiddag 😳
De arts belde gisteravond om te vragen of ik nog vragen had, dat vond ik wel super!
Geeft iig het gevoel dat ik in goede handen ben.

Maar... ik vind het allemaal nogal spannend 🫣
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 18 januari 2023 @ 08:37:14 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_207607826
Voor tips naar @Vicky _O_
disclaimer
  Manager PR/Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 08:40:08 #120
269689 crew  Viv
pi_207607838
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:37 schreef SQ het volgende:
Voor tips naar @:Vicky _O_
We hebben sinds kort een "Hobby's & Vrije Tijd"-subforum (HOB O+ ), daar loopt ook een topic over escaperooms:

HOB / Escaperooms
pi_207607892
Succes vanmiddag Leandra! Hopelijk daarna de stap naar minder pijn.
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 08:51:37 #122
382129 crew  Donna
pi_207607906
Toitoi Leandra! O+
pi_207607922
Zet 'm op Leandra!
  woensdag 18 januari 2023 @ 09:04:04 #124
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_207608026
Zet hem op Leandra!
pi_207608053
@Leandra Succes!! :*
pi_207608064
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:24 schreef Vicky het volgende:

Gespeeld:
- The Pharaohs strange curse, Center Parcs Heijderbos, 28-02-2017 (4.04 over, 45 minuten kamer)
- The Great Robbery, Center Parcs Heijderbos, 23-10-2018 (2.12 over, 45 minuten kamer)
- Operatie rode loper, Center Parcs Eemhof, 10-08-2021 (9.35 over 45 minuten kamer)

Nog te spelen:
Rebecca
De concierge
Bella ciao
Kamer 237
De bagijnetoren
Soup du Jour
Flight to Mars
Lost & Found (Volkel)
Haarlems verzet
The suspicious farmhouse

Disaster Escape Meersem
Kamer 237 is echt fantastisch
pi_207608098
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:34 schreef Leandra het volgende:
Thnx all O+
De arts belde gisteravond om te vragen of ik nog vragen had, dat vond ik wel super!

Netjes van de arts, geeft toch een stukkie extra vertrouwen :Y
Komt goed en ná de operatie zijn man en zoon er. Focus je daar op :*
If they say
pi_207608115
En ik snap niks van de lol van een escaperoom. Denk dat ik in een hoekje zal gaan zitten en wachten tot de deur weer open gaat :@
If they say
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 09:23:40 #129
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207608223
Heel veel sterkte vandaag @Leandra :*

Escaperooms lijken me heel gaaf maar ik durf dat helaas niet :@ -O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_207608287
@Leandra, succes straks!

We hebben met de kinderen op Landal weleens zo'n escape kist gehuurd. En thuis van die escapespelletjes. Jongste begint nu oud/slim genoeg te worden voor een echte kamer. Dus ik wil het weleens met het gezin proberen. Jongste ook heel graag.
Merkte bij die kist en spelletjes dat mijn kinderen best vaak dingen al sneller doorhebben dan mij. Dat is ook wel eng :P
  woensdag 18 januari 2023 @ 09:40:27 #131
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207608428
Ik wil heel graag escaperooms doen, maar heb geen clubje ofzo om dat mee te doen. En alleen met m'n man lijkt me toch niet zo leuk als metw at meer mensen. Dus: iemand een escaperoom doen met mij? Ik waarschuw je: ik kan slecht tegen m'n verlies, denk alles beter te weten en ben soms wat directer dan aardig ;-)
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 18 januari 2023 @ 09:43:39 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_207608480
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:40 schreef Tink89 het volgende:
Ik wil heel graag escaperooms doen, maar heb geen clubje ofzo om dat mee te doen. En alleen met m'n man lijkt me toch niet zo leuk als metw at meer mensen. Dus: iemand een escaperoom doen met mij? Ik waarschuw je: ik kan slecht tegen m'n verlies, denk alles beter te weten en ben soms wat directer dan aardig ;-)
Voel ik hier nou een oud-escapemeet aankomen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 januari 2023 @ 09:44:55 #133
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207608493
@Leandra Wat fijn dat de arts die moeite nam, heel veel succes!
  woensdag 18 januari 2023 @ 09:45:38 #134
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207608502
Escape rooms O+ ik zou er elke week wel 1 willen doen maar het komt er nooit van helaas.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 09:51:24 #135
382129 crew  Donna
pi_207608584
Escape rooms zijn super leuk!
pi_207608756
Verloofde vindt Code van Coppens ook erg leuk, die krijgt daar echt de slappe lach van.
Mijn zus en haar gezin gaan altijd met Kerst naar een Escape room, ook een leuk moment.

Voor mij was het dus de eerste keer, ik vond het leuk, maar moest er wel aan wennen dat je juist niet te ver moet doordenken. Kan ook aan deze kamer hebben gelegen.
Zeker voor herhaling vatbaar dus.

Ik ga wel mee hoor met een OUD escape room meet, ik ben niet fanatiek, doe wel enthousiast mee. Dus ik laat Tink dan het echte werk doen. >:)

Ik keek vroeger ook altijd Fort Boyart, wat een leuk programma was dat. Vandaar de Prison Island voor B. Is misschien ook een leuke voor een meet, gratisch parkeren, midden van het land en ik begreep dat de kamers niet op slot gaan daar. Dus wellicht durf je dan wel Majo?
pi_207609061
Kan me de voorloper van ford boyard, de sleutels van ford boyard met Bas Westerweel nog wel herinneren. Mehn, ik word oud _O-
If they say
pi_207609117
Go Leandra!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207609133
Jullie kunnen ook naar Limburg, user Atmoz heeft daar een escape room.

(Nog niet geweest, maar gezien zijn oog voor detail en toffe interactieve toepassingen in zijn huis ben ik nu wel heel benieuwd)

Ik kwam eigenlijk even langs om @Leandra succes te wensen! En wat fijn van de arts!
pi_207609462
Heuj, er is nóg een serie over Vickingen, Norsemen. Ik hou van Netflix O+ :D
If they say
pi_207609547
Jaaaa OUD escape-room meet O+. I’m all ears. Ik ben ook heel fanatiek O-).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 18 januari 2023 @ 11:12:41 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_207609581
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207609594
Hopelijk valt het mee Leandra O+ succes :*
pi_207609647
Sterkte en succes @Leandra
pi_207609955
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Heuj, er is nóg een serie over Vickingen, Norsemen. Ik hou van Netflix O+ :D
Wat een slappehapserie :')
If they say
  woensdag 18 januari 2023 @ 12:53:19 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207611159
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:23 schreef Mushanga71 het volgende:
Kan me de voorloper van ford boyard, de sleutels van ford boyard met Bas Westerweel nog wel herinneren. Mehn, ik word oud _O-
Oh, ik mis Ford Boyard! O+
Maar er was niet al te lang geleden nog een keer een aflevering oid en toch had het niet dezelfde vibe van mijn jeugd. -O-
pi_207611392
Daar verheugde onze hele generatie zich op maar het is enorm geflopt geloof ik ;(
pi_207612040
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:34 schreef Leandra het volgende:
Thnx all O+

Succes Leandra :*
Fake it till you make it...
pi_207612132
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:25 schreef Viv het volgende:
@:Vicky wow, die ene met 1 seconde over, dat zal een goeie adrenalinekick gegeven hebben. :D
ja dat wel even hartslagje op extreem hoog :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_207612982
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 12:53 schreef BE het volgende:

[..]
Maar er was niet al te lang geleden nog een keer een aflevering oid en toch had het niet dezelfde vibe van mijn jeugd. -O-
Dan hoef ik geen moeite te doen om dat te gaan opzoeken :{ Laat ik de herinnering wel intact ;) Was echt een gaaf programma.
If they say
  woensdag 18 januari 2023 @ 15:28:33 #151
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207613013
Ah Leandra, is het begonnen? Ik hoop dat 't allemaal heel goed verloopt, succes! :*
in de haak.
pi_207614607
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:24 schreef Vicky het volgende:

Gespeeld:

Nog te spelen:
Rebecca
De concierge
Bella ciao
Kamer 237
De bagijnetoren
Soup du Jour
Flight to Mars
Lost & Found (Volkel)
Haarlems verzet
The suspicious farmhouse

Disaster Escape Meersem
Ik had het vandaag met een collega over escaperooms. Hij gaf me als tip de dochter van de slager in Tilburg. Dat was veruit de beste die hij had gedaan zei hij.
Dus die heb ik ook op m’n lijstje gezet. Maar dan om zonder kinderen te doen want 16+

@MaJo alle escaperooms hebben als het goed is een deur die altijd open kan ivm brandveiligheid. Je zou het kunnen checken van te voren natuurlijk, maar wellicht dat je dan wel durft.

@Leandra, hopelijk is alles goed gegaan, en hopelijk ook een voorspoedig herstel!
pi_207615759
Hoe is de spreekbeurt eigenlijk gegaan @SQ? Of heb ik er ergens over heen gelezen :P
  woensdag 18 januari 2023 @ 20:26:52 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_207617407
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 18:59 schreef Aure het volgende:
Hoe is de spreekbeurt eigenlijk gegaan @:SQ? Of heb ik er ergens over heen gelezen :P
Goed hoor! Ze had de dag van te voren nog even geoefend met de juf en het ging uiteindelijk allemaal prima!
disclaimer
pi_207617586
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 12:53 schreef BE het volgende:

[..]
Komt omdat het vroeger ook gewoon een echte spelshow was waar onbekende mensen een voor hun doen groot geldbedrag konden winnen. Dan had je al gauw een favoriet en was het heel spannend of het die ene zou gaan lukken...

Bij die remake waren het enkel "bekende" Nederlanders die het tegen elkaar opnamen voor een of ander goed doel. Heel de spanning was ervan af.

Was ook enthousiast toen Fort Boyard weer op tv kwam, maar haakte al snel af toen het bleek te gaan om een GTST team en een team met andere tv figuren. Er werd ook veel te veel gepraat en die mensen zijn het ook gewoon teveel gewend om op tv te zijn :{

Wel zonde van het format (en van Passe-partout & Horloge O+ )

...

Hopelijk is alles goed gegaan @Leandra

[ Bericht 0% gewijzigd door MorganLeFay op 18-01-2023 20:43:42 ]
pi_207617603
Ik heb ook aan je gedacht vandaag @Leandra, hopelijk is alles goed gegaan en valt het herstel je mee!
pi_207617764
Hopelijk is alles goed gegaan leandra
  woensdag 18 januari 2023 @ 21:09:11 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207618163
Alles is goed gegaan, we waren rond 19.30 uur thuis, het viel me alles mee, het was niet makkelijk maar het ging goed en vooralsnog heb ik geen zorgen meer voor de volgende operatie, voelde me veilig en goed verzorgd, heb tot nu toe amper pijn gehad, eea is vooral ongemakkelijk.

Anyway: ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 18 januari 2023 @ 21:12:36 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207618222
Ik heb N vanmorgen even foto's laten maken, dat was best ontluisterend trouwens... ik zie het nooit full frontal (spiegel te hoog :+) maar het is was wel beduidend erger dan ik dacht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207618485
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 21:09 schreef Leandra het volgende:
Alles is goed gegaan, we waren rond 19.30 uur thuis, het viel me alles mee, het was niet makkelijk maar het ging goed en vooralsnog heb ik geen zorgen meer voor de volgende operatie, voelde me veilig en goed verzorgd, heb tot nu toe amper pijn gehad, eea is vooral ongemakkelijk.

Wat fijn dat je je veilig voelde en dat het goed is gegaan O+
pi_207618526
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 21:12 schreef Leandra het volgende:
Ik heb N vanmorgen even foto's laten maken, dat was best ontluisterend trouwens... ik zie het nooit full frontal (spiegel te hoog :+) maar het is was wel beduidend erger dan ik dacht.
En nu en nu en nu?
pi_207619142
quote:

Fijn dat alles goed is gegaan. Doe wel rustig aan :*
Das goed voor de volgende keer, stressfactor een zooi omlaag ;)
If they say
  woensdag 18 januari 2023 @ 22:43:34 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207619876
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 21:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
En nu en nu en nu?
En nu zit er denk ik nog wat vocht in mijn benen, ben ik ingepakt met absorberend materiaal dat de oedeemtherapeut morgen mag verwijderen en weet nieuw aanbrengen, en daarover heb ik een drukpak aan dat ik 2 weken moet dragen...
Morgen tussendoor even wegen, maar van wat ik zag is er uit ieder been ongeveer 2 liter vet verwijderd.
En dan was dit alleen binnenkant bovenbenen, volgende keer buitenkant en de keer daarna voorkant.

Dus nu nog geen foto's weer genomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 22:50:56 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207620007
Wat fijn dat het goed is gegaan @Leandra! En dat je thuis mag herstellen joh! Ik had verwacht dat je wel een paar dagen moest blijven. In je eigen huis is toch net wat fijner :)

Ik had trouwens vanavond naar een theater in de buurt van jou zullen gaan maar een migraineaanval heeft roet in het eten gegooid -O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_207620262
quote:

Wat fijn zeg O+
  woensdag 18 januari 2023 @ 23:49:55 #166
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207620573
Wat fijn @Leandra

[ Bericht 77% gewijzigd door Budabuddumbam op 19-01-2023 00:01:09 ]
  donderdag 19 januari 2023 @ 04:34:02 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207621589
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:50 schreef MaJo het volgende:
Wat fijn dat het goed is gegaan @:Leandra! En dat je thuis mag herstellen joh! Ik had verwacht dat je wel een paar dagen moest blijven. In je eigen huis is toch net wat fijner :)

Ik had trouwens vanavond naar een theater in de buurt van jou zullen gaan maar een migraineaanval heeft roet in het eten gegooid -O-
Wat zonde joh, is een prima theater trouwens, ook makkelijk bereikbaar enzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207621650
Een half uur nadat ik sliep kreeg kind een nachtmerrie. En zojuist vond een van de rookmelders dat de batterij op was -O- áltijd 's nachts...
pi_207621718
Beterschap @Leandra

Fijn he dat soort dingen @Hupje

Ik was om 5.11 wakker.. moest plassen, maar dat kon niet want de puber zat op de wc en ik had geen zin om naar beneden te gaan. Nu kan ik niet meer slapen.

Maaar 🥳🥳 straks komen ze de zonnepanelen plaatsen 🥳🥳
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_207621834
Fijn Leandra, kalm aan :*

Hoera voor de zonnepanelen voor Vicky!

Ik zeikte laatst immers dat de kachel niet hoger kon? Durf het nu -met prijsplafond- nóg niet aan :') Vattenfall geeft de contracttarieven aan in mijn verbruiksoverzicht, betaal nu ¤20,- per dag aan gas en stroom.
Ik blijf heus wel onder dat plafond als ik de kachel op 20 zet, maar krijg het dankzij die overzichten niet verantwoord voor mezelf ofzo 8)7
pi_207621850
Dat je na 6 weken eindelijk tot 14.45u echt helemaal alleen thuis zou zijn en dat je zoon dan de hele nacht gaat hoesten en weer thuis is -O-

En natuurlijk ook weer geweldig geslapen vannacht.

Hij kan er natuurlijk niets aan doen, dus ik vertroetel hem vandaag maar eens heel erg.
Maar ik ben stiekem ook zwaar geïrriteerd dat het universum niet in mijn behoeftes voorziet.
pi_207621908
Klein bijkomend voordeel: ik hoef niet door de sneeuw te bakfietsen, want vriend brengt Mijm nu naar school ^O^
  donderdag 19 januari 2023 @ 08:17:33 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207622093
Och, daar gaat je me-time :{
En beterschap voor je zoon :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207622146
Jij bent er weer op tijd bij @Leandra, beetje goede nacht gehad?

@LeSage, dat is wel een domper! Vervelend dat zoon niet fit is natuurlijk. Maar ik ken het gevoel wel... :*
pi_207622162
@Leandra fijn dat het goed gedaan is!

@MaJo beterschap!

@Vicky en @Hupje hopelijk komen jullie de dag goed door zonder al te erge dips!

@LeSage beterschap voor je puber
  donderdag 19 januari 2023 @ 08:28:21 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207622171
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 08:25 schreef Nijna het volgende:
Jij bent er weer op tijd bij @:Leandra, beetje goede nacht gehad?

@:LeSage, dat is wel een domper! Vervelend dat zoon niet fit is natuurlijk. Maar ik ken het gevoel wel... :*
Mwah, iedere 1½ tot 2 uur wakker toch wel.
Nu weer even proberen te slapen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207622176
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 07:19 schreef LeSage het volgende:
Dat je na 6 weken eindelijk tot 14.45u echt helemaal alleen thuis zou zijn en dat je zoon dan de hele nacht gaat hoesten en weer thuis is -O-

En natuurlijk ook weer geweldig geslapen vannacht.

Hij kan er natuurlijk niets aan doen, dus ik vertroetel hem vandaag maar eens heel erg.
Maar ik ben stiekem ook zwaar geïrriteerd dat het universum niet in mijn behoeftes voorziet.
Oh balen!! Beterschap voor zoonlief!
Hopelijk kan ke vandaag wel even lekker op de bank hangen.

T was vrijdag al niet lekker. Wel naar school gegaan. Maandag ziek thuis, disndag toch maar naar school want ze wil niet te veel missen. Om 10.45 appte T en belde school dat ze echt niet lekker was, dus toen maar weer naar huis gekomen. Gister weer naar school, ze had een toets en moest d'r lapjespoes inleveren. De docent vond m helemaal geweldig, was er meteen verliefd op.
Poes staat nu te pronken in de vitrinekast.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_207622195
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 08:26 schreef hilliebillie het volgende:
@:leandra fijn dat het goed gedaan is!

@:majo beterschap!

@:vicky en @:hupje hopelijk komen jullie de dag goed door zonder al te erge dips!

@:lesage beterschap voor je puber
Ik werk een halve dag vanuit huis. Dat wordt koffie drinken 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_207622222
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 08:26 schreef hilliebillie het volgende:
@:leandra fijn dat het goed gedaan is!

@:majo beterschap!

@:vicky en @:hupje hopelijk komen jullie de dag goed door zonder al te erge dips!

@:lesage beterschap voor je puber
Geen puber hier ;) hij wordt volgende week 7. Al gedraagt hij zich wel als puber.
Ik wilde hem net knuffelen, maar hij zei: ‘Dat apcecteer ik niet!’ Hoe groot hij zich ook voelt, het woord accepteer was toch even moeilijk _O-
pi_207622230
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 08:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mwah, iedere 1½ tot 2 uur wakker toch wel.
Nu weer even proberen te slapen :')
Oef, dat is dan wel jammer. Maar je hebt nu gewoon een hele goede reden om heel veel te rusten :*
pi_207622242
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 08:29 schreef Vicky het volgende:

[..]
Oh balen!! Beterschap voor zoonlief!
Hopelijk kan ke vandaag wel even lekker op de bank hangen.

T was vrijdag al niet lekker. Wel naar school gegaan. Maandag ziek thuis, disndag toch maar naar school want ze wil niet te veel missen. Om 10.45 appte T en belde school dat ze echt niet lekker was, dus toen maar weer naar huis gekomen. Gister weer naar school, ze had een toets en moest d'r lapjespoes inleveren. De docent vond m helemaal geweldig, was er meteen verliefd op.
Poes staat nu te pronken in de vitrinekast.
Ik wilde juist heel veel in huis gaan doen. Kasten ruimen enzo. Maar S. is een aanhankelijke zieke, dus ik zit waarschijnlijk regelmatig naast hem op de bank.
pi_207622272
Wat fijn dat het goed is gegaan en is meegvallen Leandra. Hopelijk pak je wat slaap vandaag en vooral rust.

Hier KOFFIE. Juul had nachtmerries, was knuffels kwijt, moest naar de wc en dat verdeelde ze netjes over de nacht.

Ze komen vandaag weer haardhout brengen, we hebben er een kuub doorheen gestookt tussen eind oktober en vandaag. Maar het gaat regenen vannacht dus ik hoop dat ze op tijd komen zodat ik alles naar het houthok en de schuur kan sjouwen voordat het nat regent. En anders moet ik iets vinden wat er overheen kan.

Sneeuw LeSage? Hier alleen regen gehad vannacht, veel ook.

Fijn Vicky! Dat gaat schelen in je rekening. Hoeveel worden er geplaatst? Hier nog steeds zo blij mee, ook in deze grijze maanden wekken ze op.
pi_207622327
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 08:35 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik wilde juist heel veel in huis gaan doen. Kasten ruimen enzo. Maar S. is een aanhankelijke zieke, dus ik zit waarschijnlijk regelmatig naast hem op de bank.
Kan je niet afspreken dat je om en om doet?

Even met hem op de bank en daarna een uurtje een kast doen?

@exode vandaag 12 op het dak.
Volgende week do en vr worden de kozijnen vervangen. Als dat klaar is komen er nog 4 op de uitbouw. Totaal 16 dus. Ze zijn 410 wpk per stuk. Met 80% rendement zijn we in principe zelfvoorzienend.
We hebben een plat dak, tuin op het zuiden.
Die 12 op het platte dak liggen van zonsopgang tot zonsondergang in vol licht en die op de uitbouw tot een uurtje of 16.00
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_207622387
Sneeuw O+ ik heb net naar het werk gewandeld ipv gefietst, want sneeuw O+ het ging nog even hagelen ook, dus er ligt een laagje hagel over de sneeuw.
pi_207622464
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 08:45 schreef Vicky het volgende:

[..]

@:exode vandaag 12 op het dak.
Volgende week do en vr worden de kozijnen vervangen. Als dat klaar is komen er nog 4 op de uitbouw. Totaal 16 dus. Ze zijn 410 wpk per stuk. Met 80% rendement zijn we in principe zelfvoorzienend.
Die 12 op het platte dak liggen van zonsopgang tot zonsondergang in vol licht en die op de uitbouw tot een uurtje of 16.00
Fijn hoor!
Wij hebben er 9, 5 voor op het Zuidoosten en 4 achter op het platte dak op het Noordwesten. Wij wekken niet genoeg op voor ons eigen gebruik, maar wie weet in de toekomst. We hebben nog dak over. Al wil ik dan wel meteen thuisbatterijen, niet de huidige die in omloop zijn maar zonder brandbare troep.
pi_207622647
Hier ook wat sneeuw (lang niet zo veel als bij @LeSage ).
En een gasmeter controleur. We zijn de gelukkigen voor een steekproef van de gasmeter. Dus zitten we nu anderhalf uur zonder verwarming.

[ Bericht 29% gewijzigd door Hupje op 19-01-2023 09:24:47 ]
pi_207622658
Ons uitzicht vanuit de erker O+

pi_207622676
Hier heeft het alleen geregend, het enige wit wat ik zie zijn de madeliefjes in mn tuin... :+
  donderdag 19 januari 2023 @ 09:22:27 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_207622680
Wij hebben vandaag een meterwissel gehad en hebben nu een echte slimme meter in plaats van een slimme meter waar de chip uit is *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207622920
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 08:45 schreef Vicky het volgende:

[..]

@:exode vandaag 12 op het dak.
Hier 13 op het dak. We dekken net ons verbruik uit, nu we nog kunnen salderen. Als dat eraf gaat, dan gaat het niet meer helemaal op helaas. Maar tot die tijd betalen we alleen voor ons gasverbruik (ca 900m3 per jaar).

@Hupje, doen ze dat echt, gasmeters testen? Hadden ze bij mijn ouders moeten doen. Die hebben het laatste half jaar geen m3 verbruikt volgens de meter maar wel gestookt. Daar kwamen we pas na hun verhuizing achter. Eens kijken of/hoe de energiemaatschappij dat gaat fixen.

@Leandra, Lekker bijkomen vandaag. Wel fijn dat je thuis mag herstellen.

@Troel, dat is ook wel fijn. Ik hoop voor je dat het uitlezen daarvan sneller gaat dan bij onze wissel. pas 2 maanden later kregen we eindelijk weer data te zien bij de energiemaatschappij. }:|
pi_207622998
@Leandra, fijn dat het is meegevallen. Nu lekker thuis herstellen en bijkomen van de operatie.
pi_207623087
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 08:58 schreef exode het volgende:

[..]
Fijn hoor!
Wij hebben er 9, 5 voor op het Zuidoosten en 4 achter op het platte dak op het Noordwesten. Wij wekken niet genoeg op voor ons eigen gebruik, maar wie weet in de toekomst. We hebben nog dak over. Al wil ik dan wel meteen thuisbatterijen, niet de huidige die in omloop zijn maar zonder brandbare troep.
wij willen uiteindelijk ook een thuisbatterij, maar voor nu vind ik ze veel te duur en ze slaan nog te weinig op.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 09:41 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Hier 13 op het dak. We dekken net ons verbruik uit, nu we nog kunnen salderen. Als dat eraf gaat, dan gaat het niet meer helemaal op helaas. Maar tot die tijd betalen we alleen voor ons gasverbruik (ca 900m3 per jaar).

wij hebben afgelopen jaar 1100m3 verbruikt. Afgelopen maanden zijn we flink aan het minderen op gasverbruik.
oktober 2021 48m3
oktober 2022 14m3

november 2021 138m3
november 2022 23m3

december 2021 201m3
december 2022 86m3
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_207623199
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 09:41 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Hupje, doen ze dat echt, gasmeters testen?
Ik heb me ingelezen ;) De netbeheerder (dus de eigenaar van de gasmeters) moet van elke soort meter die ze gebruiken 3% testen om te kijken of ze de juiste hoeveelheid registreren die is gebruikt. Dit doen ze dus door steekproeven. Ik kreeg een brief met de aankondiging en vanochtend kwam er een mannetje de meter eruit schroeven, testen in zijn bus en weer terugschroeven. Als er bij de steekproeven te veel afwijking is, moeten alle meters van dat type vervangen worden. En natuurlijk, als ze constateren bij de steekproef dat jouw meter niet goed is, krijg jij in ieder geval een andere.
Je kunt als consument zelf ook een ijkmeting aanvragen, maar dat kost je dan 500 euro als je meter wél goed blijkt te meten.
pi_207623206
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 09:56 schreef Vicky het volgende:

wij hebben afgelopen jaar 1100m3 verbruikt. Afgelopen maanden zijn we flink aan het minderen op gasverbruik.
oktober 2021 48m3
oktober 2022 14m3

november 2021 138m3
november 2022 23m3

december 2021 201m3
december 2022 86m3

Dat zijn wel flinke verschillen zeg! Zeker omdat vorig winter ook niet zo koud was. Veel minder kunnen/willen we hier niet stoken. Wel komt er vloerverwarming over 5 weken. Dan gaat de CV van 50 naar 30/35 graden. Hopelijk helpt dat ook weer een beetje.
pi_207623242
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 10:07 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik heb me ingelezen ;) De netbeheerder (dus de eigenaar van de gasmeters) moet van elke soort meter die ze gebruiken 3% testen om te kijken of ze de juiste hoeveelheid registreren die is gebruikt. Dit doen ze dus door steekproeven. Ik kreeg een brief met de aankondiging en vanochtend kwam er een mannetje de meter eruit schroeven, testen in zijn bus en weer terugschroeven. Als er bij de steekproeven te veel afwijking is, moeten alle meters van dat type vervangen worden. En natuurlijk, als ze constateren bij de steekproef dat jouw meter niet goed is, krijg je ook een andere.
Je kunt als consument zelf ook een ijkmeting aanvragen, maar dat kost je dan 500 euro als je meter wél goed blijkt te meten.
Bij mijn ouders hadden ze in maart al een brief gestuurd dat de gasmeter geen standen meer doorgaf en dat die vernieuwt ging worden. In november hebben we de jaarstanden doorgegeven en die was wel lager dan verwacht, maar ach, boerderij gestopt milde winter.. Alleen 4 weken later bij de verhuizing bleek de gasmeter nog op dezelfde stand te staan. De nieuwe bewoners (al eerder eigenaar) zouden het doorgeven bij de netwerkbeheerder.
pi_207623349
quote:

[..]
wij willen uiteindelijk ook een thuisbatterij, maar voor nu vind ik ze veel te duur en ze slaan nog te weinig op.
[..]
oktober 2021 48m3
oktober 2022 14m3

november 2021 138m3
november 2022 23m3

december 2021 201m3
december 2022 86m3

Wat een besparing! Is het ook nog comfortabel? Wij hadden de thermostaat al lager gezet, niet afgelopen jaar, maar het jaar daarvoor. En we hebben sinds een jaar een nieuwe ketel, maar ik weet eigenlijk niet in hoeverre dat verschil heeft gemaakt. De oude was een jaar of 16 oud.
  donderdag 19 januari 2023 @ 10:34:52 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207623504
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 09:19 schreef Hupje het volgende:
Hier ook wat sneeuw (lang niet zo veel als bij @:LeSage ).
En een gasmeter controleur. We zijn de gelukkigen voor een steekproef van de gasmeter. Dus zitten we nu anderhalf uur zonder verwarming.
Serieus? Aangekondigd mag ik hopen?
En de controleur controleert toch vooral de meterstanden?

Edit... eerst topic uitlezen, dan reageren Leandra :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Leandra op 19-01-2023 10:40:22 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 19 januari 2023 @ 10:38:05 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207623552
quote:

[..]
[..]
oktober 2021 48m3
oktober 2022 14m3

november 2021 138m3
november 2022 23m3

december 2021 201m3
december 2022 86m3

Lekker bezig! En dan straks ook nog nieuwe kozijnen, dan verbruik je nog minder (of je kunt het warmer stoken met hetzelfde verbruik als nu).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207623677
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 10:21 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wat een besparing! Is het ook nog comfortabel? Wij hadden de thermostaat al lager gezet, niet afgelopen jaar, maar het jaar daarvoor. En we hebben sinds een jaar een nieuwe ketel, maar ik weet eigenlijk niet in hoeverre dat verschil heeft gemaakt. De oude was een jaar of 16 oud.
het is rond de 17/18 graden in huis. Als het echt te koud is gaat de cv wel aan, maar het is op zich wel te doen. Eventueel doen we een warm vest aan.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 10:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Lekker bezig! En dan straks ook nog nieuwe kozijnen, dan verbruik je nog minder (of je kunt het warmer stoken met hetzelfde verbruik als nu).
oh ja dat hoop ik echt! We hebben beneden, aan de voorkant, dubbel glas, maar dat gaat in de 2e week februari vervangen worden door HR++. De kozijnen zijn daar nog wel goed.

Volgend jaar gaan we zien wat het verschil is! We hebben ook nog gekeken naar een hybride warmtepomp, maar dat kostte bijna ¤ 7000,00 en ik weet niet of wie die wel gaan terug verdienen. We gaan nu eerst even kijken wat de zonnepanelen en de vervanging van de kozijnen en ramen gaat doen. Misschien dat we beneden en op de 2e een airco laten installeren om daar mee te verwarmen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_207623755
Als ik dit soort verbruiksgetallen zie, voel ik me echt een grootverbruiker :') Terwijl wij echt ook opletten. Met gas dan. Stroom is kansloos hier ondanks zonnepanelen (vanwege auto en zakelijk verbruik), wij hebben vandaag het plafond voor januari bereikt. Dus ik hoop op een zonnige winter 8-)
  donderdag 19 januari 2023 @ 10:59:55 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207623853
Heb je qua stroom of gas het plafond bereikt?

Oh, ik had verwacht dat wij daar ook al zouden zitten maar ik zie hier: WGR / Energietarieven #20 Met ups en downs dat het plafond voor stroom deze maand 331 kWh is, en we zitten nu op 251 (verbruik minus teruglevering deze maand).

[ Bericht 80% gewijzigd door Leandra op 19-01-2023 11:05:45 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207624093
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 08:33 schreef LeSage het volgende:

[..]
Geen puber hier ;) hij wordt volgende week 7. Al gedraagt hij zich wel als puber.
Ik wilde hem net knuffelen, maar hij zei: ‘Dat apcecteer ik niet!’ Hoe groot hij zich ook voelt, het woord accepteer was toch even moeilijk _O-
:@ geen idee hoe ik hierbij kwam haha

Hier ook flink gesneeuwd, en heb nu met enige regelmaat een lawine van sneeuw die van de zonnepanelen afschuift en met een plof op de lichtstraat terecht komt
pi_207624413
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 10:59 schreef Leandra het volgende:
Heb je qua stroom of gas het plafond bereikt?
Stroom. Dramatische teruglevering tot nu toe, door al die regen. Gisteren een hoogtepunt met 7 kWh opbrengst van de zonnepanelen, maar dat is (meestal) niet dekkend voor ons dagverbruik.
Qua gas gaan we hopelijk net wel, net niet het plafond bereiken (per jaar), dus dat is maar net wanneer het koud of met veel wind is of we er in een maand onder blijven. Dat gaat voor deze maand nog goed genoeg in ieder geval.
  donderdag 19 januari 2023 @ 11:40:59 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207624440
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:38 schreef Hupje het volgende:

[..]
Stroom.
Qua gas gaan we hopelijk net wel, net niet het plafond bereiken (per jaar), dus dat is maar net wanneer het koud of met veel wind is of we er in een maand onder blijven. Dat gaat voor deze maand nog goed genoeg in ieder geval.
Gelukkig, qua gas boven het plafond komen is een stuk vervelender met de huidige prijzen.

Maar als je de auto van de zaak laadt, vergoedt de zaak je daar dan niet voor?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207624479
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 11:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Gelukkig, qua gas boven het plafond komen is een stuk vervelender met de huidige prijzen.

Maar als je de auto van de zaak laadt, vergoedt de zaak je daar dan niet voor?
Auto is niet zakelijk (meer), was goedkoper om prive over te nemen na een poos. Dus dat zijn eigen kosten.
pi_207624763
Vandaag de laatste dag bij Eneco.......en we blijven onder het plafond voor deze 19 dagen dus yes. Ik dacht dat we daar echt we op moesten letten maar zelfs een nacht met de thermosstaat op 19 graden (jaja, iets verkeerd ingesteld in het programma toen we een nachtje weggingen) en een electrische radiator die minstens 24 uur heeft lopen loeien (hoera voor kinderen) zitten we er behoorlijk onder.

Vanaf morgen zijn we Van de Bron klant.
pi_207625020
De zon schijnt hier vol op🌞 en verder doe ik aan struisvogelpolitiek vwb energie.
Netjes de stand doorgegeven op 1-1 om 1.11 uur bij mijn meterstanden om vervolgens een kleine week later een zogenaamde herinnering te krijgen dat ik mijn verbruik nog niet heb doorgegeven maar ze dat wel eerder hebben gevraagd :') opnieuw gedaan maar dat scheelt bijna 40 kuub en ik weet nou niet welke stand ze gaan gebruiken :')
Dus. Ik zie wel :6
If they say
pi_207625281
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 10:53 schreef Hupje het volgende:
Als ik dit soort verbruiksgetallen zie, voel ik me echt een grootverbruiker :') Terwijl wij echt ook opletten. Met gas dan. Stroom is kansloos hier ondanks zonnepanelen (vanwege auto en zakelijk verbruik), wij hebben vandaag het plafond voor januari bereikt. Dus ik hoop op een zonnige winter 8-)
Same :Y
Maar tegelijk zit ik de afgelopen 365 dagen mooi bijna 600m³ onder de vorige 365, met vanaf eind september pas aangepast gedrag (en heel veel nieuwe isolatie), dus ik vind het tegelijk ook gezegend.
pi_207625516
Is het normaal dat de kinderopvangtoeslagapp je 5 berichten stuurt omdat ze toeslag gaan betalen?
Ik vind 1 al niet per se nodig, laat staan 5.
pi_207625626
Dat is vast een foutje :P
pi_207626169
Volgens de belastingdienst hadden we wederom (3e of 4e jaar op rij) recht op kindgebonden budget. Dat klopt echt voor geen meter. We verdienen te veel...
Dus ik bellen, ik wilde m stopzetten. Mag niet, kan niet. Hoop poeha. Uiteindelijk zeiden ze dat ze alleen de betaling konden stopzetten. Dus ik zei prima, graag zelfs.
Ze vroeg per wanneer, ik zei per direct. Vond ze gek, want ik had er toch recht op en dat was toch zonde. Het ging om welgeteld ¤ 6,00 per maand.
Vandaag kreeg ik een brief van de belastingdienst. Geachte mevrouw F, u heeft geen recht op kindgebonden budget... DUHHHHH

of ik de ¤ 6,00 weer wilde terugbetalen..... zal ik vragen of het in termijn kan 🤣🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_207626249
Hier loopt ons energiecontract tot en met maart, dus dat is voor ons niet gunstig qua energieplafond. Al verwacht ik dat we het qua gas toch wel zullen halen (zitten nu nog zeer ruim onder het plafond van deze maand, pas 51 kuub verbruikt).
Qua stroom zitten we er ruim boven (elektrische auto en verwarmen deels met ir panelen). En de zonnepanelen leveren deze maanden gewoon niet veel op.
Ze verrekenen wel met de volgende maanden als je er nu boven zit, maar dat geldt niet als de contractduur halverwege het jaar eindigt, dan wordt alleen verrekend met de plafonds van die maanden. (Ergens ook wel logisch, maar in dit geval niet praktisch voor ons) dus we kunnen niets meer inhalen met opgewekt stroom komende zomer.
Maar goed, het is wat het is.
pi_207626250
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:32 schreef Vicky het volgende:
Volgens de belastingdienst hadden we wederom (3e of 4e jaar op rij) recht op kindgebonden budget. Dat klopt echt voor geen meter. We verdienen te veel...
Dus ik bellen, ik wilde m stopzetten. Mag niet, kan niet. Hoop poeha. Uiteindelijk zeiden ze dat ze alleen de betaling konden stopzetten. Dus ik zei prima, graag zelfs.
Ze vroeg per wanneer, ik zei per direct. Vond ze gek, want ik had er toch recht op en dat was toch zonde. Het ging om welgeteld ¤ 6,00 per maand.
Vandaag kreeg ik een brief van de belastingdienst. Geachte mevrouw F, u heeft geen recht op kindgebonden budget... DUHHHHH

of ik de ¤ 6,00 weer wilde terugbetalen..... zal ik vragen of het in termijn kan 🤣🤣🤣
_O_ wat raar dat je kindgebonden budget niet kan stopzetten... maar zo te zien zijn ze er inmiddels achter dat jullie er geen recht op hebben :+ .
Zou wel een stunt zijn om die 6 euro in termijnen terug te betalen, maar dan komen daar vast nog administratiekosten e.d. bij :{w
pi_207626268
Ik krijg net een mail van de school van B en Juul binnen voor een extra ouderavond/informatie avond inzake andere lestijden vanaf volgend schooljaar. Ze willen 3 varianten bespreken en uiteindelijk gaat er gestemd worden binnenkort.

Nou weet ik dat 99% van Nederland een continurooster wil, maar van mij hoeft het niet. Ik heb er niets op tegen, maar als ik perse continurooster had willen hebben, had ik wel voor een andere school gekozen. Dit is namelijk de enige school in de omgeving die dus geen continurooster heeft.
Ik weet ook dat het zwaar woog bij de schoolkeuze van meerdere ouders. Dus benieuwd wat er gaat gebeuren.

Ik stem wel neutraal denk ik. Of juist niet ;)
  Moderator donderdag 19 januari 2023 @ 13:40:16 #215
382129 crew  Donna
pi_207626274
quote:

Waarschijnlijk omdat ze elk jaar die grens verhogen gooien ze je er weer in. Die systemen lopen zo hopeloos achter.
Ben bang dat je het volgend jaar weer kan verwachten. 8)7
pi_207626285
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:38 schreef hilliebillie het volgende:
Hier loopt ons energiecontract tot en met maart, dus dat is voor ons niet gunstig qua energieplafond. Al verwacht ik dat we het qua gas toch wel zullen halen (zitten nu nog zeer ruim onder het plafond van deze maand, pas 51 kuub verbruikt).
Qua stroom zitten we er ruim boven (elektrische auto en verwarmen deels met ir panelen). En de zonnepanelen leveren deze maanden gewoon niet veel op.
Ze verrekenen wel met de volgende maanden als je er nu boven zit, maar dat geldt niet als de contractduur halverwege het jaar eindigt, dan wordt alleen verrekend met de plafonds van die maanden. (Ergens ook wel logisch, maar in dit geval niet praktisch voor ons) dus we kunnen niets meer inhalen met opgewekt stroom komende zomer.
Maar goed, het is wat het is.
Heb je een vast contract dan? Ons variabele contract zou 1 april aflopen en dat zou voor ons ook niet gunstig zijn. Dus wij zijn eerder overgestapt.
pi_207626433
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:40 schreef exode het volgende:

[..]
Heb je een vast contract dan? Ons variabele contract zou 1 april aflopen en dat zou voor ons ook niet gunstig zijn. Dus wij zijn eerder overgestapt.
Helemaal niet bij stil gestaan inderdaad. Normaal altijd vast contract maar nu inderdaad niet omdat dat niet ging.
Me deze week eens in gaan verdiepen op nu overstappen interessant is ja.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:39 schreef exode het volgende:
Ik krijg net een mail van de school van B en Juul binnen voor een extra ouderavond/informatie avond inzake andere lestijden vanaf volgend schooljaar. Ze willen 3 varianten bespreken en uiteindelijk gaat er gestemd worden binnenkort.

Nou weet ik dat 99% van Nederland een continurooster wil, maar van mij hoeft het niet. Ik heb er niets op tegen, maar als ik perse continurooster had willen hebben, had ik wel voor een andere school gekozen. Dit is namelijk de enige school in de omgeving die dus geen continurooster heeft.
Ik weet ook dat het zwaar woog bij de schoolkeuze van meerdere ouders. Dus benieuwd wat er gaat gebeuren.

Ik stem wel neutraal denk ik. Of juist niet ;)
Dit is een paar jaar terug ook aan de hand geweest toch dat ze continurooster (misschien) wilde gaan invoeren? Ben benieuwd wat ze voor opties gaan bieden dan als ze drie opties hebben. Maar wellicht is de huidige situatie ook wel een van de opties. Dan zou je daar op kunnen stemmen.

Wel aparte keuze om juist af te willen stappen van hetgeen de school onderscheid van de andere scholen in de buurt (even niet gekeken naar onderwijs en andere randvoorwaarden waarop een keuze gemaakt wordt). Want ik kan me voorstellen dat sommige kinderen behoefte hebben aan rust in de pauze, gewoon thuis, en dat daarom ouders juist voor deze school kiezen.

Wellicht dat ze minder nieuwe aanwas krijgen doordat ouders van nieuwe leerlingen een andere keuze maken.

Hoop voor je dat het toch nog kan blijven bestaan, dat het in ieder geval als optie geboden wordt
pi_207626572
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:51 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Helemaal niet bij stil gestaan inderdaad. Normaal altijd vast contract maar nu inderdaad niet omdat dat niet ging.
Me deze week eens in gaan verdiepen op nu overstappen interessant is ja.
[..]
Dit is een paar jaar terug ook aan de hand geweest toch dat ze continurooster (misschien) wilde gaan invoeren? Ben benieuwd wat ze voor opties gaan bieden dan als ze drie opties hebben. Maar wellicht is de huidige situatie ook wel een van de opties. Dan zou je daar op kunnen stemmen.

Wel aparte keuze om juist af te willen stappen van hetgeen de school onderscheid van de andere scholen in de buurt (even niet gekeken naar onderwijs en andere randvoorwaarden waarop een keuze gemaakt wordt). Want ik kan me voorstellen dat sommige kinderen behoefte hebben aan rust in de pauze, gewoon thuis, en dat daarom ouders juist voor deze school kiezen.

Wellicht dat ze minder nieuwe aanwas krijgen doordat ouders van nieuwe leerlingen een andere keuze maken.

Hoop voor je dat het toch nog kan blijven bestaan, dat het in ieder geval als optie geboden wordt
3 jaar geleden hebben ze een peiling onder de leerkrachten gedaan en was er unaniem Nee gezegd tegen een continurooster. Toen is toegezegd 3 jaar later (nu dus) weer een peiling te doen. Blijkbaar komen er nu wel 3 keuzemogelijkheden, 1 is vast dat het blijft zoals het is.

Ik weet wel dat er morrende ouders zijn, die willen dat de school wijzigt en alleen daarom zou ik tegen willen stemmen. Had dan 1 van de andere 6 scholen gekozen. Zou wel grappig zijn als het continurooster wordt en we daardoor veeeeel meer studiedagen krijgen. Kunnen ouders daar weer over klagen. Want nu dus maar 3 studiemiddagen omdat ze anders niet aan de uren komen op jaarbasis.

Ik vind het zo persoonlijk fijn, inderdaad thuis voor boterham met name voor Juul die 4 is. Even checken hoe het gaat etc. En als je dat niet uitkomt, de overblijf is goedkoop en er is altijd plek. Want capaciteit om elke klas over te laten blijven nu met TSO.

Als het wel doorgevoerd wordt, prima hoor, het is dan zo, maar ik zou het jammer vinden, het onderscheid de school inderdaad en trekt daardoor ouders/gezinnen.
  donderdag 19 januari 2023 @ 14:10:30 #219
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207626667
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 14:01 schreef exode het volgende:

[..]
3 jaar geleden hebben ze een peiling onder de leerkrachten gedaan en was er unaniem Nee gezegd tegen een continurooster. Toen is toegezegd 3 jaar later (nu dus) weer een peiling te doen. Blijkbaar komen er nu wel 3 keuzemogelijkheden, 1 is vast dat het blijft zoals het is.

Ik weet wel dat er morrende ouders zijn, die willen dat de school wijzigt en alleen daarom zou ik tegen willen stemmen. Had dan 1 van de andere 6 scholen gekozen. Zou wel grappig zijn als het continurooster wordt en we daardoor veeeeel meer studiedagen krijgen. Kunnen ouders daar weer over klagen. Want nu dus maar 3 studiemiddagen omdat ze anders niet aan de uren komen op jaarbasis.

Ik vind het zo persoonlijk fijn, inderdaad thuis voor boterham met name voor Juul die 4 is. Even checken hoe het gaat etc. En als je dat niet uitkomt, de overblijf is goedkoop en er is altijd plek. Want capaciteit om elke klas over te laten blijven nu met TSO.

Als het wel doorgevoerd wordt, prima hoor, het is dan zo, maar ik zou het jammer vinden, het onderscheid de school inderdaad en trekt daardoor ouders/gezinnen.
Maar je maakt toch niet meer uren met een continurooster? Je bent gewoon eerder klaar...
  donderdag 19 januari 2023 @ 14:18:01 #220
37150 livelink
pi_207626777
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 14:10 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Maar je maakt toch niet meer uren met een continurooster? Je bent gewoon eerder klaar...
Die vrije woensdagmiddag ben je kwijt, dus dat zijn weer een aantal uur extra. Onder de streep weet ik niet of het echt iets scheelt.
pi_207626882
quote:

[..]
Het ligt aan hoe je het continrooster invult natuurlijk. Maar bij veel varianten scheelt het ja. Vaak zijn het dan 5 gelijke dagen. Dan mis je al die woensdagmidaguren in een 'ouderwets' rooster. 2 uur per week tikt best door.
pi_207626901
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 14:26 schreef exode het volgende:

[..]
Het ligt aan hoe je het continrooster invult natuurlijk. Maar bij veel varianten scheelt het ja. Vaak zijn het dan 5 gelijke dagen. Dan mis je al die woensdagmidaguren in een 'ouderwets' rooster. 2 uur per week tikt best door.
Vaak ook niet :-)
pi_207626950
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 14:28 schreef amaranta het volgende:

[..]
Vaak ook niet :-)
Ja jullie doen weer iets anders. ;)

Ik ken alleen maar scholen met 5 gelijke dagen, dus ik duim dat de school van Juul en B wat anders doet. Gewoon for the fun of it.
  donderdag 19 januari 2023 @ 14:50:55 #224
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207627136
quote:

Omg ja!!! ik ga ook weer bellen dan want die optie voor stopzetten van betalingen heb ik niet gekregen.
Elke keer weer krijg ik kindgebonden budget en zelfs als ik er recht op heb ik wil het gewoon niet hebben..
Ik word helemaal leip van de belastingdienst die heen en weer gaat van wel niet wel niet wel niet..
Ik zet nu dus alle betalingen apart, het is 27 euro per maand :')
pi_207627147
Grofweg zijn de drie varianten waarschijnlijk: laten zoals het is, 5 gelijke dagen model of een model met een vrije woensdagmiddag (en evt vrijdagmiddag) en de andere dagen kortere lunchtijd op school en dus iets eerder uit.

Belastingdienst zet ons elk jaar op belachelijk weinig inkomen waardoor we veel te veel KOT krijgen. Dus elk jaar een week later corrigeer ik dat weer :(

Mijn kind is nog geen uur uit school en heeft al 3x gehuild. Is het al bedtijd? :+
pi_207627154
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 14:26 schreef exode het volgende:

[..]
Het is denk ik half/half, of je de woensdagmiddag naar school moet of niet, bij continue rooster.

Maar daarnaast ligt het ook enorm aan de eindtijd en bv buitenspeeltijd en lunchtijd...

Hier in de buurt is een school waar ouders kozen voor alle dagen 8.30-14.00. Ze hadden alleen niet goed begrepen dat dat inhield dat de hogere klassen maximaal 1 keer (tijdens lunchpauze vd leerkracht) per dag buiten zijn...

Mijn dochters zijn meer buiten, maar die hebben dan weer "lestijd" tijdens een deel van de lunch en daardoor sprokkelen ze weer een paar minuten :D
pi_207627187
We gaan het allemaal zien, ik ga wel naar de ouderavond en neem popcorn mee.
pi_207627198
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 14:52 schreef Hupje het volgende:
Grofweg zijn de drie varianten waarschijnlijk: laten zoals het is, 5 gelijke dagen model of een model met een vrije woensdagmiddag (en evt vrijdagmiddag) en de andere dagen kortere lunchtijd op school en dus iets eerder uit.

Of nog verschil tussen eindtijden en pauzes etc, het zou in theorie kunnen zijn dat er sowieso al en continue rooster komt maar dat je kan beslissen over welke vorm...

En zeggen dat je voor een continue rooster dan maar een andere school had moeten kiezen vind ik wel erg makkelijk :D

Genoeg mensen die de schoolkeuze niet laten afhangen op een rooster maar op meer inhoudelijke informatie, en dan het rooster accepteren omdat ze de andere zaken belangrijker vinden O+
  donderdag 19 januari 2023 @ 15:08:59 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_207627310
Er was een vegan ted talk op kantoor vandaag en daar kreeg je een gratis detoxing smoothie en nu heb ik fucking buikaids :(
disclaimer
pi_207627321
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 14:57 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Of nog verschil tussen eindtijden en pauzes etc, het zou in theorie kunnen zijn dat er sowieso al en continue rooster komt maar dat je kan beslissen over welke vorm...

En zeggen dat je voor een continue rooster dan maar een andere school had moeten kiezen vind ik wel erg makkelijk :D

Genoeg mensen die de schoolkeuze niet laten afhangen op een rooster maar op meer inhoudelijke informatie, en dan het rooster accepteren omdat ze de andere zaken belangrijker vinden O+
Ik niet, als je als ouder het continurooster zo belangrijk vindt, neem je dat mee in je keuze. Er is echt keuze genoeg in onze omgeving, elke vorm en soort is in een omtrek van 10 kilometer te vinden.

Voor ouders die geen continurooster willen is er dadelijk wellicht geen keuze meer. Ik vind dat jammer.
  donderdag 19 januari 2023 @ 15:12:52 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207627358
Hier continu van 8:30 - 14:30 en dan vrij op woensdagmiddag en groep 1/2 ook op de hele vrijdag vrij. En volgens mij 3/4 nog op vrijdagmiddag ofzo? Maar dat weet ik niet zeker...
pi_207627371
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:10 schreef exode het volgende:

[..]
Ik niet, als je als ouder het continurooster zo belangrijk vindt, neem je dat mee in je keuze. Er is echt keuze genoeg in onze omgeving, elke vorm en soort is in een omtrek van 10 kilometer te vinden.

10 kilometer is ook niet voor iedereen te doen he... Maar goed, ik vind zelf andere zaken belangrijker dan schooltijden, maar dat is wrs beroepsdeformatie :7
  donderdag 19 januari 2023 @ 15:14:56 #233
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207627378
quote:

Dit vind ik dan weer een hilarische gedachte, 10 km??
Er is zoiets als verschil in mogelijkheden, gezondheid etc ik vind dit dus echt een gedachte vanuit privilege.
pi_207627393
quote:

[..]

Voor ouders die geen continurooster willen is er dadelijk wellicht geen keuze meer. Ik vind dat jammer.
Maar als je t zo belangrijk vindt dan ga je toch stemmen?? Ipv popcorn eten en neutraal stemmen :?
  donderdag 19 januari 2023 @ 15:16:58 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_207627402
Als ik tien kilometer moest fietsen naar een basisschool met mijn achtjarige dan zou ik om pakweg 7 uur de deur uit moeten denk ik. Los van het gejammer :')
disclaimer
  donderdag 19 januari 2023 @ 15:19:09 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_207627437
Maar goed, exode mag er prima flink van balen als het verandert. Het is helaas echter onmogelijk om het altijd voor iedereen helemaal perfect te doen. Zeker als 90% van de ouders het wél anders wil.
disclaimer
pi_207627463
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:12 schreef Tink89 het volgende:
Hier continu van 8:30 - 14:30 en dan vrij op woensdagmiddag en groep 1/2 ook op de hele vrijdag vrij. En volgens mij 3/4 nog op vrijdagmiddag ofzo? Maar dat weet ik niet zeker...
Hier weer net anders. Van 8.30-14.45 en woensdagmiddag vrij. Groep 1-2 heeft ook vrijdagmiddag vrij (tot afgelopen schooljaar was het groep 1-4 vrijdagmiddag vrij maar nu blijkt dat ze dan niet uitkomen met verplichte lestijd. Dus vanaf nu dus alleen groep 1-2 vrij en wel een paar studiedagen meer)
pi_207627514
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:16 schreef SQ het volgende:
Als ik tien kilometer moest fietsen naar een basisschool met mijn achtjarige dan zou ik om pakweg 7 uur de deur uit moeten denk ik. Los van het gejammer :')
Ok speciaal voor jou, er zijn 6 scholen in een omtrek van 5 kilometer.
pi_207627527
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:16 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Maar als je t zo belangrijk vindt dan ga je toch stemmen?? Ipv popcorn eten en neutraal stemmen :?
Maar ze gaf ook aan dat als het wel zou veranderen ze er oké mee was (maar het wel heel jammer zou vinden).

Ik zou zelf 10 km overigens ook te ver vinden hoor. Heb hier alleen naar de scholen in het dorp gekeken en niet verder. Vind ik ook belangrijk voor aansluiting en speelafspraakjes. Dat ze op een gegeven moment zelf kunnen gaan en vice versa
pi_207627536
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:19 schreef SQ het volgende:
Maar goed, exode mag er prima flink van balen als het verandert. Het is helaas echter onmogelijk om het altijd voor iedereen helemaal perfect te doen. Zeker als 90% van de ouders het wél anders wil.
Ik baal persoonlijk dus niet, dat is de misvatting, ik zou het jammer vinden, niet meer, niet minder. Ik zou het wel treurig vinden voor de ouders die bewust voor deze school kozen.

Ik weet dat de meeste leerkrachten ook tegen zijn. Handig als je meerdere mensen in de OR kent. En leerkrachten vertellen ook aan verloofde net wat meer omdat ze weten dat ze ook een juf is. Dus ik zou wel verbaasd zijn als ze het wijzigen.
pi_207627552
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:16 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Schrijf ik zo beroerd of word er verkeerd gelezen? Of beide >:)
pi_207627613
Wat leest iedereen hier letterlijk en vanuit zijn eigen mening.

In ons dorp zitten 5 6 scholen, 1 dorp verderop zitten er 10+. Dat dorp verderop is 6 kilometer voor ons en verder weg vanuit ons dorp kan je niet wonen. Dus voor anderen zal het minder dan 6 kilometer zijn.
Dat bedoel ik met in een omtrek van 10 kilometer. Het was breed gemeten want centrum Utrecht is 10 kilometer. Ik ben enorm goed in afstanden inschatten.

Hopelijk is iedereen nu gerustgesteld, jullie maken je drukker dan ikzelf.

[ Bericht 2% gewijzigd door exode op 19-01-2023 15:41:23 ]
pi_207627622
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:08 schreef SQ het volgende:
Er was een vegan ted talk op kantoor vandaag en daar kreeg je een gratis detoxing smoothie en nu heb ik fucking buikaids :(
Het werkt al ^O^
pi_207627643
quote:
Dat is toch de bedoeling van Detox? :Y)
pi_207627684
quote:

[..]
Een 5 dagen continurooster maakt meer uren dan een rooster met woensdag- en vrijdagmiddag vrij.
pi_207627698
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 14:33 schreef exode het volgende:

[..]
Ja jullie doen weer iets anders. ;)

Ik ken alleen maar scholen met 5 gelijke dagen, dus ik duim dat de school van Juul en B wat anders doet. Gewoon for the fun of it.
Wij hebben ook een continurooster met woensdag 12 uur vrij en de vrijdagmiddag vrij t/m groep 4. Beste van twee werelden wel vind ik hoor.
pi_207627732
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Een 5 dagen continurooster maakt meer uren dan een rooster met woensdag- en vrijdagmiddag vrij.
Hoeft niet. Ligt erg aan de invulling van de lunchtijd, de buitenspeeltijden en de eindtijd :Y
pi_207627746
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wij hebben ook een continurooster met woensdag 12 uur vrij en de vrijdagmiddag vrij t/m groep 4. Beste van twee werelden wel vind ik hoor.
Dat kan ook natuurlijk. Dat zou ik eerder willen dan 5 gelijke dagen denk ik.

Maar goed als het tot stemmen komt, ben ik echt benieuwd. De ouders die ik wel eens spreek, zijn allemaal tegen continurooster. En de leerkrachten dus ook.

Ik weet ook niet wat zwaarder weegt, de ouders of leerkrachten of dat ouders pas aan de beurt komen als de leerkrachten zijn gevraagd.
pi_207627753
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:21 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier weer net anders. Van 8.30-14.45 en woensdagmiddag vrij. Groep 1-2 heeft ook vrijdagmiddag vrij (tot afgelopen schooljaar was het groep 1-4 vrijdagmiddag vrij maar nu blijkt dat ze dan niet uitkomen met verplichte lestijd. Dus vanaf nu dus alleen groep 1-2 vrij en wel een paar studiedagen meer)
Dat hadden wij ook tot vorig jaar. Maar hier kwamen ze ook net wat uren tekort op jaarbasis. Dat is eind vorig jaar uitgedraaid op het besluit om er 5 gelijke dagen van 8:30-14:00 van te maken. Dat was de voorkeur van de leerkrachten, omdat ze dan makkelijker van dag kunnen ruilen en de dagen wat gelijkmatiger zijn qua invulling (in de ochtend werken, in de middag crea/fysieke dingen. Ze gaan ook nog proberen om de gym/zwemlessen na 11:00 te krijgen. Dan hebben ze echt 2,5 uur vrije werktijd aan het begin van de dag (montessori, dus lekker zelf plannen).

Bij de ouders was er 1/3e voor, 1/3e tegen en 1/3e neutraal. Dus tsja, de directrice zei dan 2/3e het een prima idee vond :o De MR ging er uiteindelijk ook wel in mee, omdat er iets moest gebeuren met die uren.

Ik had niet gestemd omdat we er nog maar een jaar zitten, maar blijkbaar heeft jongste het formulier ingevuld en ingeleverd. Hij wilde wel de 5 gelijke dagen, want dan had hij net iets minder les :D
pi_207627762
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:25 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Maar ze gaf ook aan dat als het wel zou veranderen ze er oké mee was (maar het wel heel jammer zou vinden).

Ik zou zelf 10 km overigens ook te ver vinden hoor. Heb hier alleen naar de scholen in het dorp gekeken en niet verder. Vind ik ook belangrijk voor aansluiting en speelafspraakjes. Dat ze op een gegeven moment zelf kunnen gaan en vice versa
Als je het jammer vindt dan is dat toch een prima reden om tegen te stemmen lijkt mij, daar doelde ik op ;)
pi_207627763
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:45 schreef exode het volgende:

[..]
Dat kan ook natuurlijk. Dat zou ik eerder willen dan 5 gelijke dagen denk ik.

Maar goed als het tot stemmen komt, ben ik echt benieuwd. De ouders die ik wel eens spreek, zijn allemaal tegen continurooster. En de leerkrachten dus ook.

Ik weet ook niet wat zwaarder weegt, de ouders of leerkrachten of dat ouders pas aan de beurt komen als de leerkrachten zijn gevraagd.
Wij hebben ook gestemd destijds, voor 5 gelijke dagen of dit model.
pi_207627773
quote:
Is dat niet de bedoeling van detoxen? Sort of...?

Ik ben blij dat die van mij op de middelbare school zitten, hun basisschool had altijd nog een "gewoon" rooster, maar door de corona dingen is dat een continu rooster geworden toen. En dat zijn ze blijven hanteren na corona.
Op de middelbare school is het rooster ook veranderd door corona, ze hebben een ondersteuningsuur gecreëerd door de lesuren 5 minuten in te korten, zodat er dus 1 lesuur meer ontstond op een dag.
En dat is tot nu toe zo gebleven. Ik denk dat het voor het lesgeven effectief niet heel veel uitmaakt of het lessen van 50 of 45 minuten zijn.
Ik hoor ook middelbare scholen waar ze lessen van 30 minuten hebben en dan vervolgens allemaal blokuren maken... ik vind dat dan wel weer bijzonder bedacht ofzo...
pi_207627797
Maaruh, er is net een kuub hout gebracht, als iemand een workout nodig heeft....;) Het gaat regenen vannacht zag ik dus het moet snel het houthok in.
pi_207627802
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:44 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Hoeft niet. Ligt erg aan de invulling van de lunchtijd, de buitenspeeltijden en de eindtijd :Y
Er zijn tig varianten te bedenken natuurlijk. Laat ik het anders zeggen: de locatie van onze school met de een alle-dagen-gelijk-rooster heeft beduidend meer studiedagen dan wij met vrije middagen. De manier waarop het continurooster precies wordt omgezet kan dus wel degelijk invloed hebben op het gemaakte aantal uren en dus de studiedagen.
pi_207627879
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:46 schreef Nijna het volgende:
Op de middelbare school is het rooster ook veranderd door corona, ze hebben een ondersteuningsuur gecreëerd door de lesuren 5 minuten in te korten, zodat er dus 1 lesuur meer ontstond op een dag.
En dat is tot nu toe zo gebleven. Ik denk dat het voor het lesgeven effectief niet heel veel uitmaakt of het lessen van 50 of 45 minuten zijn.
Ik hoor ook middelbare scholen waar ze lessen van 30 minuten hebben en dan vervolgens allemaal blokuren maken... ik vind dat dan wel weer bijzonder bedacht ofzo...
Hier hebben ze bij oudste van het eerste uur een halfuursles gemaakt, speciaal voor de ondersteuning/mentorlessen. Leuk idee, alleen nu moeten alle lessen in de overige 7 uur per dag. Vorig jaar hadden ze nog 3 keer het 1e uur een les.

Jongste gaat straks naar een school met 30 minuten lessen idd en dan 14 van die lesuren per dag. Maar die hebben dan ook elke week 11 van die halve uren om zelf in te vullen, keuzetijd. Dus je hebt dan 3*30 minuten wiskunde uitleg-uren en het restant maakwerk kun je dan in die keuzetijd maken. Of als wiskunde makkelijk is, juist een taal leraar opzoeken. Gym is wel standaard een dubbel uur, maar bij de rest zag ik ook veel halve uren.

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 19-01-2023 16:01:33 ]
pi_207627914
Omg als ik jullie zo lees over een continurooster met ook op de vrijdag(middag) vrij mag ik hopen dat wij dat niet krijgen. We krijgen het nu maar net aan geregeld allemaal. Maar ik weet wel dat de optie van een continurooster (maar geen idee in elke vorm) er momenteel ligt omdat de TSO aanbieder te weinig personeel heeft }:|
  donderdag 19 januari 2023 @ 16:07:43 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207628052

Dames, wat vreselijk lief O+
Thnx :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207628074
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:56 schreef Aure het volgende:
Omg als ik jullie zo lees over een continurooster met ook op de vrijdag(middag) vrij mag ik hopen dat wij dat niet krijgen. We krijgen het nu maar net aan geregeld allemaal. Maar ik weet wel dat de optie van een continurooster (maar geen idee in elke vorm) er momenteel ligt omdat de TSO aanbieder te weinig personeel heeft }:|
Nu hadden we gemopper van ouders die de kinderen op de bso hebben zitten. Die betalen elke keer 45 minuten extra. De directrice haar reactie dat ze dan op woensdag en vrijdag wel 1,5 uur minder nodig hadden hielp niet zoveel, want die kinderen gingen niet op die dagen. Het werd alleen goedkoper voor de ouders die hun kinderen op die dag er hadden en dat waren er niet zoveel.

Hier kregen we dat continu rooster toen er te weinig ouders waren voor de overblijf. Daarna hebben ze het heel even zonder extra mensen gedaan, maar tegenwoordig helpt het KDV/BSO met de overblijf. Betalen we wel iets voor, maar kunnen de leerkrachten wel fatsoenlijk lunchen.
pi_207628236
Hier was op alle drie de scholen continurooster toen de oudste naar school ging. (Volgens mij toen overal net 1 of 2 jaar ingevoerd). Had voor mij persoonlijk toen ook de voorkeur omdat ik ook met m’n avonddienst te vroeg moest gaan om ze weer naar school te brengen (en met ochtenddienst sowieso niet thuis ben) en dus best vaak tso nodig zou hebben.

En mocht ik vandaag voor het eerst weer gaan sporten na m’n operatie, ligt er sneeuw op de tennisbaan, dus gaat het helaas niet door. (Had ik al verwacht natuurlijk toen ik vanmorgen wakker werd, maar had er erg veel zin in)
  Moderator donderdag 19 januari 2023 @ 16:36:00 #260
382129 crew  Donna
pi_207628335
Rooster opsom

Continu van 8:30 tot 14:15.
Op vrijdag groep 1tm4 tot 12:00. Groep 5 en hoger 14:15.
Je kan hier in de nabije omgeving alleen nog maar continu kiezen. En alleen christenlijk, openbaar of katholiek. Andere smaken hebben we niet.

Sneeuw opsom;
3 vlokjes uit de lucht, niks blijven liggen. Regen, hagel, natte sneeuw.

Verder heb ik het al dagen ijskoud. |:)
  donderdag 19 januari 2023 @ 16:36:08 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_207628338
Ja ja, van detoxen ga je schijten, ik weet het. Maar de maagpijn hoort er denk ik niet bij :P
disclaimer
  Moderator donderdag 19 januari 2023 @ 16:38:01 #262
382129 crew  Donna
pi_207628356
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 16:36 schreef SQ het volgende:
Ja ja, van detoxen ga je schijten, ik weet het. Maar de maagpijn hoort er denk ik niet bij :P
Balen!
Ik krijg wel altijd mega buikpijn met zulke dingen. Ook als ik na dagen slecht eten ineens weer veel water ga drinken en gezond doen, buiktyfus. :R
pi_207628517
Applaus voor exode, 1 kuub hout versjouwd van de stoep voor ons huis naar de achtertuin, het houthok in.
Jammer alleen dat ik morgen een nulmeting heb op de sportschool hier. Of nou ja, jammer, dan krijg ik een heel makkelijk programma denk ik. Ik voel mijn armen nu al.

En nee wij hebben geen kruiwagen of verwanten en onze buren ook niet.
pi_207628521
Hier ook continurooster: ma - do van 8:15 tot 14 uur en op vrijdag t/m groep 4 van 8:15 tot 11:30.
Bevalt ons prima, maar we hebben ook geen vergelijking :)
pi_207628541
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 16:50 schreef exode het volgende:
Applaus voor exode, 1 kuub hout versjouwd van de stoep voor ons huis naar de achtertuin, het houthok in.
Jammer alleen dat ik morgen een nulmeting heb op de sportschool hier. Of nou ja, jammer, dan krijg ik een heel makkelijk programma denk ik. Ik voel mijn armen nu al.

En nee wij hebben geen kruiwagen of verwanten en onze buren ook niet.
^O^ ^O^ Heb je snel gedaan nog!
  donderdag 19 januari 2023 @ 16:52:02 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_207628547
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 16:38 schreef Donna het volgende:

[..]
Balen!
Ik krijg wel altijd mega buikpijn met zulke dingen. Ook als ik na dagen slecht eten ineens weer veel water ga drinken en gezond doen, buiktyfus. :R
Ja stom, waarom is dat niet andersom?? Dan was ik allang dun :(
disclaimer
pi_207628580
De keuze is hier dus echt reuze, in het dorp 4 openbare scholen waarvan 1 speciale klassen heeft voor hoog begaafde kinderen (daar zitten ons nichtje en neefje op), 1 katholieke en Christelijke. Op die laatste zitten onze kinderen.

1 dorp verderop kan je ook nog kiezen voor Montesorri, Dalton en nog een paar varianten. Dat is wel echt fijn aan in de Randstad wonen. Genoeg smaken om uit te kiezen.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 16:51 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
^O^ ^O^ Heb je snel gedaan nog!
En dat terwijl het schijnbaar een seintje was naar de buurt om te komen kletsen. Niemand die dan mee gaat sjouwen he. Maar ik ging in rap tempo want ik moet NU naar de BSO om de kinderen te halen. B moet vanavond zwemmen.
pi_207628629
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 16:54 schreef exode het volgende:

En dat terwijl het schijnbaar een seintje was naar de buurt om te komen kletsen. Niemand die dan mee gaat sjouwen he. Maar ik ging in rap tempo want ik moet NU naar de BSO om de kinderen te halen. B moet vanavond zwemmen.
Oja, dat anderen er dan bij komen staan en geen hand uitsteken. Is bij ons op het werk ook wel eens: sta je de vaatwasser uit te ruimen, komt er (meestal een mannelijke :+ ) collega bij staan en die gaat dan niet helpen, maar wel kijken hoe jij dan bezig bent en ondertussen tegen je aan praten :')
pi_207628687
@exode Lekker bezig! ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 16:57 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Oja, dat anderen er dan bij komen staan en geen hand uitsteken. Is bij ons op het werk ook wel eens: sta je de vaatwasser uit te ruimen, komt er (meestal een mannelijke :+ ) collega bij staan en die gaat dan niet helpen, maar wel kijken hoe jij dan bezig bent en ondertussen tegen je aan praten :')
Dat proberen de kinderen hier ook wel, een heel kletsverhaal vertellen terwijl ik bezig ben. Dan duw ik ze gewoon de borden en kopjes in handen om op te ruimen. Opvoeden die hap })

Hier ook genoeg schoolkeuze. Alleen oudste liep 13 jaar geleden een paar scholen met me binnen en op alle scholen hing hij aan mijn been. Behalve bij die ene waar hij zo naar binnen liep en ging zitten spelen. Toen moesten wij nog even bedenken op montessori nou wel iets was :P
pi_207628700
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 17:01 schreef Deepfreeze het volgende:

Dat proberen de kinderen hier ook wel, een heel kletsverhaal vertellen terwijl ik bezig ben. Dan duw ik ze gewoon de borden en kopjes in handen om op te ruimen. Opvoeden die hap })
Ik zal het volgende keer bij mijn collega's ook eens proberen :P
pi_207628762
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 14:52 schreef Hupje het volgende:

Belastingdienst zet ons elk jaar op belachelijk weinig inkomen waardoor we veel te veel KOT krijgen. Dus elk jaar een week later corrigeer ik dat weer :(

Mijn kind is nog geen uur uit school en heeft al 3x gehuild. Is het al bedtijd? :+
Wij hebben de variant met 2 vrije middagen, ik vind het heerlijk. Op vrijdag om half 1 vieren we al weekend (en kunnen we bijvoorbeeld nog met de caravan weg :+ ).
Bij ons werd de TSO gemiddeld door 20 van de 25 kinderen gebruikt en was die ook nog eens best duur.
Daarom werd de keuze voor continurooster steeds logischer.
pi_207628777
quote:
Jeetje, wel heel woke daar allemaal!
pi_207628788
quote:

[..]

Wij gingen naar zo’n beetje de laatste school zonder continurooster, omdat die school het beste aansluit bij al onze verwachtingen én alle buurtkinderen er heen gaan. En ik vond alleen dat rooster een minpunt. Nu dus heel blij dat dat aangepast is :)
  Licht Ontvlambaar donderdag 19 januari 2023 @ 17:30:26 #274
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_207629004
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:46 schreef Nijna het volgende:

[..]
Is dat niet de bedoeling van detoxen? Sort of...?

Ik ben blij dat die van mij op de middelbare school zitten, hun basisschool had altijd nog een "gewoon" rooster, maar door de corona dingen is dat een continu rooster geworden toen. En dat zijn ze blijven hanteren na corona.
ik dacht net, wat fijn dat mijnes ondertussen op mbo zit. Geen omkijken meer naar op dat vlak :D
pi_207629750
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Behalve dat ze tijdens de lunch tv moeten kijken }:|

Mijn kind zit dus met vierkante ogen, vergeet te eten en komt de helft van de week met al zn voer nog in de tas thuis.
pi_207629774
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wij hebben ook gestemd destijds, voor 5 gelijke dagen of dit model.
Nog bedankt daarvoor ^O^ Ik vind tussen de middag vrij echt niet meer van deze tijd.
pi_207629808
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 18:33 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nog bedankt daarvoor ^O^ Ik vind tussen de middag vrij echt niet meer van deze tijd.
Dat was al niet zo in onze tijd, maar toen was er een langere middagpauze met TSO. Moest je af en toe pleinwacht lopen. Ik ben blij dat dat verleden tijd is. Dat tv-kijken vind ik ook niet praktisch overig.
pi_207629904
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 18:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mijn kind zit dus met vierkante ogen, vergeet te eten en komt de helft van de week met al zn voer nog in de tas thuis.
Kun je gewoon aankaarten bij de leerkracht hoor.

Ik kijk overigens nooit “tv” in de pauze met de kinderen. Enige uitzondering is wanneer er een kind jarig is, dan mag hij of zij een filmpje uitzoeken, meestal kiezen ze de zoete zusjes.

Ik ben overigens meer uitzondering dan regel in dezen. Ik weet dat veel leerkrachten dat wel doen.
pi_207629912
Ik ben wel benieuwd hoe het dan inderdaad met buitenspeeltijd zit. Dat vind ik toch behoorlijk belangrijk.

Dus die vraag ga ik sowieso stellen op die avond.
pi_207629951
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 18:43 schreef amaranta het volgende:

[..]
Kun je gewoon aankaarten bij de leerkracht hoor.
Mja we hebben nog wel meer te bespreken en dat gaat voor.
pi_207629968
Als ik gewoon fatsoenlijk BSO voor Jip zou hebben dan vind ik een continurooster ook niet zo erg. Maar als hij nu op maandag en vrijdag eerder uit is dan ben ik sowieso weer de sjaak om het op te vangen }:|
pi_207629981
Hier luisteren ze klassieke muziek als ze lunchpauze hebben :D
pi_207630046
Hier is het inderdaad tijdens het boterhammen eten klokhuis kijken (15 minuten) en dan een half uur buiten spelen
pi_207630160
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 18:43 schreef exode het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe het dan inderdaad met buitenspeeltijd zit. Dat vind ik toch behoorlijk belangrijk.

Dus die vraag ga ik sowieso stellen op die avond.
Ik gok…. 15 min boterham eten 30 min buiten spelen
pi_207630407
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 19:01 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik gok…. 15 min boterham eten 30 min buiten spelen
Dat scheelt een boterham voor B smeren, die ouwehoert meer dan hij eet.
  donderdag 19 januari 2023 @ 19:32:53 #286
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_207630673
Bij onze school is het 8:30 tot 14:30 woensdagmiddag 12:30. Voor heel de school. 1 t/m 4 krijgen een dag extra vrij om te compenseren.

En 15 minuten eten en 15 minuten buitenspelen.
  donderdag 19 januari 2023 @ 19:56:53 #287
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207631192
Ze spelen hier twee keer buiten op een hele dag, gelukkig maar. Bewegen en een frisse neus is zo belangrijk!

Overigens vind ik vrijdag vrij echt heerlijk. Da's ideaal voor zwemles enzo, ipv dat dat in het echte weekend moet of na een lange dag school waarna prul veel te moe is.

Nu nog even snel inschrijven voor de zwemles.
pi_207632171
Hier luisterden ze tijdens het fruit eten en luisterboek of keken iets van Klokhuis. Maar toen hebben ze van de inspectie op hun kop gekregen dat ze dat niet als een kwartier onderwijs tijd mochten meetellen. Dus kwamen ze dagelijks een kwartier lestijd te kort.

Nu eten ze tussen 9&11 naar behoefte hun tussendoortje met een leesboek. Ook gaan ze rond 10 uur een kwartier naar buiten(tenzij er die dag gym/zwemles is). En tussen 12&1 spelen ze een half uur buiten en eten ze 20 minuten. Dat half uur buiten staan en bso/kdv/ib-er/onderwijsassistenten buiten en eten de leerkrachten.
pi_207632888
Hier had zoon ook continurooster. Van 8.30 tot 15.00 en op de vrijdag tot 12.15. In de eetpauze tussen de middag eten en buitenspelen.
Dochter had het toen ook, ging 21 jaar geleden naar dezelfde school en toen hadden ze het ook al. Wist ik veel. Eerste hele schooldag vroeg ik hoelaat ik haar kon halen voor de lunch? Werd ik me een partijtje raar aangekeken :') Ik mocht wel naar school komen tussen de middag, mijn brood samen met haar opeten maar het was niet de bedoeling dat ze mee naar huis ging. Was ook echt gezegd bij inschrijving toen :') Had tot die dag iig nooit eerder gehoord van een continurooster.
Achteraf had ik niet anders gewild. Kon tenminste een paar uur zelf op de zaak staan. En als ik het gekut van een vriendin zie met haar zoon en wel thuis lunchen... :X
If they say
  donderdag 19 januari 2023 @ 21:24:03 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_207633066
Roosteropsom.
disclaimer
  donderdag 19 januari 2023 @ 21:28:28 #291
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207633155
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 21:24 schreef SQ het volgende:
Roosteropsom.
:N .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 19 januari 2023 @ 21:29:34 #292
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207633181
Doorbreek het anders even met een spreekbeurtverslag! Kan nog net voor dit toepasselijke topic vol is.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_207633257
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 18:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat vind ik ook wel een groot nadeel. Vorig jaar deden de juffen altijd eerst 10 min. in stilte eten (zodat er daadwerkelijk gegeten werd), daarna 10 min. lang mocht er op fluistertoon/zacht gekletst worden onderling of ging de juf voorlezen..

De huidige juffen zetten wel heel vaak een filmpje op, waardoor inderdaad vaak eten mee terug komt, want "geen tijd om te eten, want filmpje kijken" :N
  donderdag 19 januari 2023 @ 21:33:00 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_207633263
Ik had toch al gezegd dat t goed ging :P

Verder was ik er uiteraard niet bij en je weet hoe uitbundig kinderen vertellen als je ze vraagt hoe het was / ging ;( _O-

Kreeg wel een paar foto's van de juf O+
En de andere klasgenootjes doen het allemaal gewoon braaf over de hont ^O^
disclaimer
  donderdag 19 januari 2023 @ 21:35:57 #295
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207633326
Oh ik had de terugkoppeling gemist! Maar goed bericht.
  donderdag 19 januari 2023 @ 21:39:43 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_207633391
Ben wel blij dat het Grote Lijden voorbij is. Nu gaan we ons focussen op de tafels 8-)
disclaimer
  Moderator donderdag 19 januari 2023 @ 21:40:09 #297
382129 crew  Donna
pi_207633395
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 16:52 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja stom, waarom is dat niet andersom?? Dan was ik allang dun :(
Precies. :7
pi_207633462
Ik vind roosteropsom een gek woord.
Dus ik doe niet mee. ;)

B was net in de auto terug van zwemmen heel moe. Dan wordt ie net zoals zijn andere moeder heel grappig.

Mama, wat is eend + eend?

Tweend!

Hij huilde zelf van het lachen.
pi_207633520
SQ is van de opsompolitie O+ zodat het niet te gek wordt 8-)
  donderdag 19 januari 2023 @ 21:47:28 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_207633525
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 21:47 schreef Aure het volgende:
SQ is van de opsompolitie O+ zodat het niet te gek wordt 8-)
Precies :7
disclaimer
  donderdag 19 januari 2023 @ 21:47:53 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_207633531
EINZ ZWEI POLIZEI
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: