abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207582692
En koffie c_/ w/.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 11:37:52 #2
382129 crew  Donna
pi_207582805
En double chocolate mochas
  maandag 16 januari 2023 @ 11:38:13 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_207582811
Doe mij maar een theetje :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 16 januari 2023 @ 11:42:49 #4
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_207582892
De cito's zullen ook zo wel beginnen hier :X . Als het goed is worden deze nu voorgelezen met uitzondering van begrijpend lezen.

Als de dmt gaat zoals verwacht, gaat ze het traject in om getest te worden op dyslexie. Ze heeft op lezen na een prachtig rapport. Hopelijk gaat op deze manier de cito's ook wat beter worden.

Hier beginnen ze in groep 5 met een boekbespreking.
pi_207582894
Suit yourself! Koffie, thee, limonade of iets sterkers (ok, dat laatste zou in onze tijdzone misschien wat vroeg zijn :P), wmb prima. Join the club :W.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207582969
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:42 schreef -Bubseltje- het volgende:
De cito's zullen ook zo wel beginnen hier :X . Als het goed is worden deze nu voorgelezen met uitzondering van begrijpend lezen.

Als de dmt gaat zoals verwacht, gaat ze het traject in om getest te worden op dyslexie. Ze heeft op lezen na een prachtig rapport. Hopelijk gaat op deze manier de cito's ook wat beter worden.

Succes! Ik verwacht voor onze jongste ook een test op dyslexie na deze ronde Cito’s. Dat je dan al 1,5 jaar zo je best doet maar toch keer op keer die teleurstelling door moet, voor er hulp kan komen. Stom systeem :{.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 11:49:33 #7
382129 crew  Donna
pi_207583031
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:42 schreef Phaidra het volgende:
Suit yourself! Koffie, thee, limonade of iets sterkers (ok, dat laatste zou in onze tijdzone misschien wat vroeg zijn :P), wmb prima. Join the club :W.
Het is altijd ergens bijna 5 uur!
pi_207583163
Ik heb gisteren 2 alcoholvrije biertjes op en nu heb ik dus al de hele nacht en ochtend buikpijn. Ook dom, want ik reageer altijd heftig op bier, met en zonder alcohol.

Dus geef mij maar even gember thee.
  maandag 16 januari 2023 @ 11:58:27 #9
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_207583199
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Succes! Ik verwacht voor onze jongste ook een test op dyslexie na deze ronde Cito’s. Dat je dan al 1,5 jaar zo je best doet maar toch keer op keer die teleurstelling door moet, voor er hulp kan komen. Stom systeem :{.
Ja echt. Het zelfvertrouwen breekt helemaal af zo.
pi_207583222
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:56 schreef exode het volgende:
Ik heb gisteren 2 alcoholvrije biertjes op en nu heb ik dus al de hele nacht en ochtend buikpijn. Ook dom, want ik reageer altijd heftig op bier, met en zonder alcohol.

Dus geef mij maar even gember thee.
Jakkes. Hopelijk helpt de thee.

Ik heb afgelopen week zoveel thee gedronken dat ik er nu even zat van ben. En de koffie smaakt me weer beter, dus yay. Net even voor mijn werk in een online meer gezeten omdat een nieuwe collega vandaag start. Maar na 3 kwartier was ik op. Dus rest van de dag toch maar weer rustig aan. Zucht.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207583253
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:49 schreef Donna het volgende:

[..]
Het is altijd ergens bijna 5 uur!
Ik moet sowieso nog 2 dagen antibiotica. Toch nog een soort van dry january ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 12:03:08 #12
382129 crew  Donna
pi_207583271
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik moet sowieso nog 2 dagen antibiotica. Toch nog een soort van dry january ;(.
Ik ben ook niet zo'n drinker, meestal thee. Maar vaak als het niet mag, heb je er ineens extra zin in.

Ik wist 2x dat ik zwanger was omdat ik enorm zin had om een glas whisky met ijs te drinken, gewoon puur.
Mooi detail; Ik drink nooit whisky. _O-
pi_207585007
@exode geniet lekker van je thee!

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:42 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hier begint het mild in groep 1-2. Dan krijgen ze een koffertje mee naar huis en mogen daar 3 lievelingsdingen indoen. Die mogen ze dan aan de klas laten zien en er evt iets over vertellen.
In groep 3-4-5 mogen ze in groep 3 een spreekbeurt/boekbespreking doen als ze durven en nadat groep 4&5 geweest zijn. Groep 4 moeten ze een boekbespreking en mogen ze een spreekbeurt (in praktijk iedereen). In groep 5 moet allebei.
Groep 678 moeten ze een boekbespreking, een spreekbeurt en een voordracht. Dat laatste is een gedicht of meerdere van minimaal 40 regels samen, uit je hoofd geleerd, mooi opgezegd en wat materiaal om het te begeleiden. Dat leren van de regels is geen enkel punt hier. Maar vertrekken met 1 speelgoedauto om op tafel neer te zetten omdat het woord auto ergens voorkomt in het gedicht :D
pi_207585161
Hier in groep drie 1 spreekbeurt, met als onderwerp: jezelf! Vind ik leuk :)
pi_207585229
Hier ook al boekbespreking vanaf groep 2. Dan mogen ze hun lievelingsboek meenemen en op de stoel van de juf zitten en vertellen over het boek.

En vanaf groep 6 werkstuk, spreekbeurt en boekbespreking.

Oudste doet het tegenwoordig allemaal zelf. Tips doet ie niks mee (en dan komt de leerkracht met dezelfde opmerking >:) ). Onderwerp ook vrij een eenzijdig maar hey ik hoef er niks aan te doen.

De meiden daarentegen :X dat begint al met ruzie want allebei hetzelfde onderwerp willen enzo. }:| En de rest gaat dan zoals bij SQ. En dan niet over een onmogelijk onderwerp maar ook over "de kat".
pi_207585541
ik begin toch een genderverschilletje te zien..
Meestal houden die van mij zich daar niet aan, maar deze keer wel..
pi_207585905
Weten jullie dat tuinbankje nog en dat ik geen Black Cherry als kleur wilde (bedankt nog voor de suggestie Mushanga)?

Het is een ander bankje van Fermob geworden in Black Cherry, heel blij dat we de bankjes in het echt hebben bekeken bij een tuincentrum in Vianen.

Deze:

Het bankje wat we wilde zat fijn, maar doordat de delen met bouten zijn vastgezet, gaan de verbindingsdelen wel roesten. Duurt wat jaren, maar uiteindelijk gebeurt dat wel. En deze heeft dat niet. Aldus de Fermob kenner in de winkel.

We zagen deze kleur binnen staan en waren meteen om. We gaan hem zaterdag al halen, want showroomodel, scheelde 150 Euro :o
pi_207586087
Misschien kan ChatGPT een leuke spreekbeurt voor groep 5 uitdraaien.

Sterkte @Leandra!
pi_207587322
ChatGPT is al de hele middag overbelast ;(
  Manager PR/Moderator maandag 16 januari 2023 @ 17:19:11 #20
269689 crew  Viv
pi_207587570
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:23 schreef MorganLeFay het volgende:
Misschien kan ChatGPT een leuke spreekbeurt voor groep 5 uitdraaien.

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:59 schreef Adrian4 het volgende:
ChatGPT is al de hele middag overbelast ;(
Hier wel gelukt:

quote:
Vandaag ga ik jullie iets vertellen over microchips. Maar voordat we beginnen, weet iemand wat een microchip is?

Een microchip is een klein stukje technologie dat zo klein is dat je het nauwelijks kunt zien. Het is ongeveer zo groot als een rijstkorrel. Microchips worden gebruikt in veel verschillende dingen, zoals telefoons, computers, televisies en zelfs speelgoed.

Maar waarom zijn microchips zo belangrijk? Nou, omdat ze ons helpen informatie op te slaan en te verzenden. Denk bijvoorbeeld aan een microchip in een speelgoedauto. Hierdoor kan de auto reageren op afstandsbediening.

Sommige microchips worden zelfs gebruikt om huisdieren te identificeren. Zoals een hond of kat, een microchip wordt onder de huid geplaatst en kan helpen om je huisdier terug te vinden als het vermist is geraakt.

In feite zijn microchips overal om ons heen en zijn ze een belangrijk onderdeel van onze moderne technologie. Dus volgende keer als je een speelgoedauto ziet of een telefoon gebruikt, denk er dan aan dat er een klein maar krachtige microchip in zit die alles aanstuurt.

Bedankt voor het luisteren.
@SQ succes ermee :%
  maandag 16 januari 2023 @ 17:39:32 #21
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_207587788
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 17:19 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Hier wel gelukt:
[..]
@:SQ succes ermee :%
Het is dat mijn kinderen allebei een doe-opleiding doen, anders zou ik nooit meer een werkstuk of essay van hen vertrouwen. Maar voor een spreekbeurt kan het nog wel deels, daar gaat het natuurlijk vooral om andere vaardigheden en dat je het zelf snapt en over kan brengen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 16 januari 2023 @ 17:56:27 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_207588015
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 17:19 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Hier wel gelukt:
[..]
@:SQ succes ermee :%
Hahaha dit is wel ongeveer het verhaal wat ze al heeft. Inclusief de op afstand bestuurbare auto en het huisdier :D
Maar ze heeft ook een stukje productieproces natuurlijk. *D

Vraag me wel af of die zevenjarigen uit de klas iets met die informatie kunnen, maar soit :')
disclaimer
pi_207588369
Mijn kind deed vorig jaar een spreekbeurt over deuren :') had ie zelf bedacht, werd uiteindelijk een heel leuk verhaal. Ze hebben gemengde klassen dus als voordeel dat de oudste kinderen beginnen zodat de jongste klas eerst kan afkijken voor ze moeten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 16 januari 2023 @ 18:24:11 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_207588401
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 18:22 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind deed vorig jaar een spreekbeurt over deuren :') had ie zelf bedacht, werd uiteindelijk een heel leuk verhaal. Ze hebben gemengde klassen dus als voordeel dat de oudste kinderen beginnen zodat de jongste klas eerst kan afkijken voor ze moeten.
Wat een briljante onderwerpkeuze _O_
disclaimer
  maandag 16 januari 2023 @ 18:32:41 #25
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207588514
Ik had ooit een kind in de klas. En hij deed zijn spreekbeurt over Turkije. En na de 1e zin wist ik al. Dit is niet jouw spreekbeurt.
Dus ik typ die zin in in Google. En ik kreeg letterlijk zijn spreekbeurt. Woord voor woord.
pi_207588687
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 18:32 schreef amaranta het volgende:
Ik had ooit een kind in de klas. En hij deed zijn spreekbeurt over Turkije. En na de 1e zin wist ik al. Dit is niet jouw spreekbeurt.
Dus ik typ die zin in in Google. En ik kreeg letterlijk zijn spreekbeurt. Woord voor woord.
Wat waren de consequenties? c_/
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 16 januari 2023 @ 19:03:02 #27
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207588877
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 18:49 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Wat waren de consequenties? c_/
Weet ik niet meer. Spreekbeurt opnieuw ofzo
pi_207588915
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 19:03 schreef amaranta het volgende:

[..]
Weet ik niet meer. Spreekbeurt opnieuw ofzo
Hè, anti-climax.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_207588970
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:04 schreef exode het volgende:
Weten jullie dat tuinbankje nog en dat ik geen Black Cherry als kleur wilde (bedankt nog voor de suggestie Mushanga)?

Het is een ander bankje van Fermob geworden in Black Cherry, heel blij dat we de bankjes in het echt hebben bekeken bij een tuincentrum in Vianen.

Deze:
[ afbeelding ]

Het bankje wat we wilde zat fijn, maar doordat de delen met bouten zijn vastgezet, gaan de verbindingsdelen wel roesten. Duurt wat jaren, maar uiteindelijk gebeurt dat wel. En deze heeft dat niet. Aldus de Fermob kenner in de winkel.

We zagen deze kleur binnen staan en waren meteen om. We gaan hem zaterdag al halen, want showroomodel, scheelde 150 Euro :o
:Y was ik.
Dat bankje is ook gaaf, en zeker die kleur :D Kleuren in het echt zien is toch anders dan op het net. Zelfs Pokémon go is bij zoon anders van kleur dan bij mij.
En 150 euro korting ^O^
Je koopt zo'n bankje voor toch best een lange tijd en dan ist zonde als ie, waar dan ook gaat roesten.

@Leandra, sterkte alvast met de stress. Komt goed :* , maar ik snap je helemaal.

Heb nu pijn in beide schouders. Stress. Kwam er van de week achter dat heel mijn lichaam gespannen is. Kwam ik achter door kontpijn. Bleek ik zelfs die spieren aan te spannen :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 16 januari 2023 @ 20:09:22 #30
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207590150
Lief dagboek,
Ik wilde een lamp kopen. Op Facebook zag ik een advertentie. Daar zag ik een leuke lamp op.
Hé! Die lamp wil ik wel kopen. Dus ik klikte door naar de webwinkel. Nadat ik 483683 pagina’s heb doorgeklikt eindelijk de lamp gevonden.
Hmm dit is geen webwinkel, maar ik kan wel whatsappen met ze.
Ik stuurde ze een bericht, en ik kreeg geeneens antwoord.
Wel pas na 4 dagen ofzo. Helaas. De lamp is uitverkocht.
Maar mijn zoon heeft een Android. En daarmee ook kan hij zoeken op foto.
Hij vond de foto bij heeeeeel veeeel lampenwinkels.
Maar, wat nou zo raar is. De lampenwinkels hebben allemaal rare namen.
De lamp kost overal 249 euro. En overal is hij uitverkocht.
Lief dagboek, snap jij het?
Dit is de winkel waar ik hem als eerste zag. Hier kost hij ook maar 130 euro
https://www.goedkoopstewoonwinkel.nl/product/lamp-nr-117

Vervolgens overal dus voor 249. Maar nergens beschikbaar. Is dit een soort dropshipping ofzo?

https://www.lumz.nl/lampe(...)appen-santa-mix-gold

https://www.livin24.com/i(...)pecter-7-lichts.html

https://www.lampenshoponl(...)ilver-amber-gla.html

https://www.idecoratie.nl(...)nglamp-4-3l-mix-gold

https://www.sohome.nl/lif(...)ic-glas-7-lamps.html

Etc etc. Ook overal dezelfde foto…
pi_207590220
L
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:09 schreef amaranta het volgende:
Lief dagboek,
Ik wilde een lamp kopen. Op Facebook zag ik een advertentie. Daar zag ik een leuke lamp op.
Hé! Die lamp wil ik wel kopen. Dus ik klikte door naar de webwinkel. Nadat ik 483683 pagina’s heb doorgeklikt eindelijk de lamp gevonden.
Hmm dit is geen webwinkel, maar ik kan wel whatsappen met ze.
Ik stuurde ze een bericht, en ik kreeg geeneens antwoord.
Wel pas na 4 dagen ofzo. Helaas. De lamp is uitverkocht.
Maar mijn zoon heeft een Android. En daarmee ook kan hij zoeken op foto.
Hij vond de foto bij heeeeeel veeeel lampenwinkels.
Maar, wat nou zo raar is. De lampenwinkels hebben allemaal rare namen.
De lamp kost overal 249 euro. En overal is hij uitverkocht.
Lief dagboek, snap jij het?
Dit is de winkel waar ik hem als eerste zag. Hier kost hij ook maar 130 euro
https://www.goedkoopstewoonwinkel.nl/product/lamp-nr-117

Vervolgens overal dus voor 249. Maar nergens beschikbaar. Is dit een soort dropshipping ofzo?

https://www.lumz.nl/lampe(...)appen-santa-mix-gold

https://www.livin24.com/i(...)pecter-7-lichts.html

https://www.lampenshoponl(...)ilver-amber-gla.html

https://www.idecoratie.nl(...)nglamp-4-3l-mix-gold

https://www.sohome.nl/lif(...)ic-glas-7-lamps.html

Etc etc. Ook overal dezelfde foto…
Livin24 heeft een winkel in Amersfoort
Lumz in Houten
Sohome in Barneveld
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_207590271
quote:
Ah ja, VMBO basis 1 boekverslag. En dan de betekenis van het eerste moeilijke woord laten uitleggen.
Dan hadden ze een boekverslag gekozen voor 5 VWO, van een super literair werk :')

‘Er zaten veel tegenstrijdigheden in het plot.’ Jaja, echt zelf gelezen én geschreven :s)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 16 januari 2023 @ 20:15:42 #33
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207590282
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:12 schreef Vicky het volgende:
L
[..]
Lumz in Houten
Sohome in Barneveld
Ja, ze hebben allemaal fysieke winkels. Maar iets klopt er voor m’n gevoel niet.
Hoe dan ook. Ik wil die lamp. Het liefst voor 130 euro
pi_207590322
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:12 schreef Vicky het volgende:
L
[..]
Lumz in Houten
Sohome in Barneveld
Bij Lumz kochten wij onze eettafel :Y
Hele leuke winkel vond ik, betaalbaar maar wel anders dan alle woonwinkels waar we kwamen!
pi_207590351
Gadver, het is dat jullie me vaker zien posten, anders leek dit echt zo’n reclameaccount praatje!
pi_207590425
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:15 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, ze hebben allemaal fysieke winkels. Maar iets klopt er voor m’n gevoel niet.
Hoe dan ook. Ik wil die lamp. Het liefst voor 130 euro
Lamponline heeft geen goede recensies
Die voor 130 zou ik niet vertrouwen to be honest.

Wij hadden wandborden gezien, waren echt heel duur in de woonwinkel, maar online, bij Wiltzer, waren ze een stuk goedkoper.
Gelukkig betaalden we met de creditcard, want na maanden wachten kregen we geen wandborden maar 2 nep Rayban zonnebrillen uit China.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_207590435
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:17 schreef LeSage het volgende:

[..]
Bij Lumz kochten wij onze eettafel :Y
Hele leuke winkel vond ik, betaalbaar maar wel anders dan alle woonwinkels waar we kwamen!
Ik ken ze niet.. zal wel beetje regiogebonden zijn
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 16 januari 2023 @ 20:27:07 #38
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207590527
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:21 schreef Vicky het volgende:

[..]
Lamponline heeft geen goede recensies
Die voor 130 zou ik niet vertrouwen to be honest.

Wij hadden wandborden gezien, waren echt heel duur in de woonwinkel, maar online, bij Wiltzer, waren ze een stuk goedkoper.
Gelukkig betaalden we met de creditcard, want na maanden wachten kregen we geen wandborden maar 2 nep Rayban zonnebrillen uit China.
Ja, die versturen in principe niet. Maar ik appte met ze, en het was ook een raar gesprek.

pi_207590529
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:22 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik ken ze niet.. zal wel beetje regiogebonden zijn
Haha, ik kom echt helemaal niet uit die regio. Maar toevallig vond ik die site en hadden ze toen echt meubels waar ik wél blij van werd (ik vind de standaard meubelwinkels vaak niet zo), dus speciaal daarheen gereden en echt een gave tafel gevonden.
  Licht Ontvlambaar maandag 16 januari 2023 @ 21:06:49 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_207591204
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 17:39 schreef livelink het volgende:

[..]
Het is dat mijn kinderen allebei een doe-opleiding doen, anders zou ik nooit meer een werkstuk of essay van hen vertrouwen. Maar voor een spreekbeurt kan het nog wel deels, daar gaat het natuurlijk vooral om andere vaardigheden en dat je het zelf snapt en over kan brengen.
Eh ja… ik zag hier dit weekend dat je de doe-opdrachten van de opleiding van dochter ook uit zo’n AI ding kan toveren. Spuuglelijk, dat wel en je mist het volledige proces, wat je ook moet kunnen overleggen bij het eindresultaat. Maar toch :X
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 16 januari 2023 @ 21:17:34 #41
37150 livelink
pi_207591374
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 21:06 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Eh ja… ik zag hier dit weekend dat je de doe-opdrachten van de opleiding van dochter ook uit zo’n AI ding kan toveren. Spuuglelijk, dat wel en je mist het volledige proces, wat je ook moet kunnen overleggen bij het eindresultaat. Maar toch :X
Wij hadden het op ons werk ook al uitgetest of we daarmee ons werk konden vervangen. Nu nog niet is de conclusie, maar dat komt met name omdat je merkt dat het naar het Amerikaanse model wordt getraind wat in de Nederlandse markt nog wat te wensen overlaat.
  maandag 16 januari 2023 @ 21:19:37 #42
37150 livelink
pi_207591406
Ik had aan ChatGPT een wervende tekst gevraagd en ik kreeg een chat-versie van Tell Sell :D
En dat is nog niet alles! Je hoorde Mike gewoon.
pi_207591459
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:27 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, die versturen in principe niet. Maar ik appte met ze, en het was ook een raar gesprek.

[ link | afbeelding ]
Dit is zo'n 'Het is altijd leegverkoop' winkel, met verschillende namen. Ze kopen vast in via veilingen en faillisementen.
pi_207591700
quote:
O, dit heb ik eens meegemaakt in mijn vorige leven toen ik nog lesgaf op een middelbare school. Ik gaf het vak Duits in een bovenbouw klas (VWO) met in die klas alleen maar meiden. Ze moesten een Duits boek lezen en een boekverslag maken. Dat hoefde niet in het Duits, mocht in het Nederlands, want het ging om het begrip.

Kreeg ik van 4 leerlingen een boekverslag in het Duits, perfect Duits inclusief juist gebruik van de 2e naamval, die ze nog helemaal niet hadden gehad. Dus ik was gaan zoeken en vond 3 van de 4 boekverslagen exact terug, eentje kon ik niet vinden. Die gevonden boekverslagen heb ik uitgeprint.

In een latere les ging ik de boekverslagen 1 op 1 bespreken met de leerling. Bij de eerste 3 leerlingen was mijn eerste vraag "Is dit je eigen boekverslag". Antwoord was 3x "ja". Daarna heb ik ze geconfronteerd met mijn printjes en moesten ze toch hun bedrog toegeven.
Bij de 4e had ik geen boekverslag gevonden, maar begon ik wel met dezelfde vraag. Die had haar 3 voorgangsters voorbij zien komen, dus zij gaf meteen toe, dat ze het verslag van internet had geplukt.

Alle 4 kregen ze een herkansing voor een nieuw boekverslag. Eén leerling presteerde het wederom een verslag in te leveren dat van internet kwam (had ik ook gevonden). Met haar heb ik een bezoekje gebracht aan de directeur en haarfijn uitgelegd dat je met plagiaat op de universiteit wel echt een probleem hebt.

Na al die jaren kan ik me dit voorval nog zo goed herinneren :)
  Licht Ontvlambaar maandag 16 januari 2023 @ 21:39:32 #45
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_207591730
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 21:19 schreef livelink het volgende:
Ik had aan ChatGPT een wervende tekst gevraagd en ik kreeg een chat-versie van Tell Sell :D
En dat is nog niet alles! Je hoorde Mike gewoon.
:')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_207592221
Op het jeugdjournaal was ook een item over ChatGPT. De oudste vond het maar belachelijk. “Dat zou ik echt nooit gebruiken, daar leer je toch niks van?” Waarop de jongste vanuit de grond van zijn hart riep: “Ik wel!!”

Zie hier het grootste verschil tussen onze twee kinderen in een notendop :') _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 17 januari 2023 @ 06:26:15 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_207594201
Ik heb cisteren even gechat met de bot. Puur wat gevraagd over mijn woonplaats. Bot was van slag toen ik de fouten ging verbeteren >:)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 januari 2023 @ 08:25:55 #48
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207594518
Geinig. Ik ben wel benieuwd waar je zoiets aan merkt (dat ie van slag is)?
in de haak.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 09:18:26 #49
35189 Troel
scherp en bot
pi_207594872
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 08:25 schreef trui het volgende:
Geinig. Ik ben wel benieuwd waar je zoiets aan merkt (dat ie van slag is)?
Hij bleef maar excuses maken :D

En terecht. Aalten, Dinxperlo en Neede zijn geen kerkdorpen van Haaksbergen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!fotograaf dinsdag 17 januari 2023 @ 09:53:16 #50
148247 taxibabe
pi_207595182
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 09:18 schreef Troel het volgende:

[..]
Hij bleef maar excuses maken :D