SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober
Ja dat bedoel ik ook. Het is geen val voor Oekraïne, maar die stad wil je echt niet verliezen. Dan gaat alles in een stroomversnelling vrees ik.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook daar hoor je wisselende berichten over. Maar ik vind dat het tempo én de zwaarte van de leveringen de laatste dagen/weken wel heel erg snel wordt opgevoerd.
Overigens ga ik niet zo maar mee in de gedachte dat de val van Kyiv meteen de overwinning voor Rusland betekent, het is geen vlagveroveren. Maar het is natuurlijk wel een major setback en veel zal ook afhangen van de manier waarop.
O, dat weet ik prima, ik ben bekend met Hongarije '56 en de Praagse lente en ook hoe er intern is huisgehouden. De culturele genocide die de Russen nu proberen door te zetten in Oekraine dient om de nationale geest te breken. Het kidnappen van die Oekraiense kinderen is een zeer gekende Russische techniek om dat te bewerkstelligen. Zoals ik al schreef staat Rusland nog wel een trede hoger op de ladder van schofterigheid.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat je je wat beter dient te informeren over hoe de Russen decennialang in Oost-Europa hebben huisgehouden tijdens hun bezetting van die landen...
Een voormalig commandant der strijdkrachten (lees, opperhoofd van het gehele leger incl. luchtmacht en marine) laat zich echt niet verleiden tot een twitter irritatiequote:Op zondag 15 januari 2023 01:12 schreef -XOR- het volgende: [..] Ik denk dat dit vooral ook irritatie is met betrekking tot de laffe houding van Duitsland.
Het is tot nu toe wel het vaste patroon geweest dat nieuwe wapensystemen eerst in kleine aantallen geleverd werden voor uitproberen/opleiding/kijken wat de Oekraïners er van bakken om dan in latere batches met het volume te komen.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:27 schreef phpmystyle het volgende:
14 challengers zijn een druppel op de gloeiende plaat. Er zullen vele honderde tanks geleverd moeten worden. Desnoods kopen we ze van de amerikanen.
En ook iemand waarvan je mag verwachten dat hij contacten heeft. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij nog toegang heeft tot inlichtingen ed. Maar als je maar veel mensen spreekt die zelf ook weer veel mensen spreken dan bouw je over tijd toch best wel een accuraat beeld op.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Een voormalig commandant der strijdkrachten (lees, opperhoofd van het gehele leger incl. luchtmacht en marine) laat zich echt niet verleiden tot een twitter irritatie. Hij is niet niveautje Elon Musk ofzo. Dit is iemand met ervaring én kalmte.
Mwoah. Denk dat de leveringen meer gerelateerd waren aan de mate van verdere escalatie en bereidwilligheid. Vaktechnisch heb ik weinig negatieve verhalen gelezen over de oekraieners.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is tot nu toe wel het vaste patroon geweest dat nieuwe wapensystemen eerst in kleine aantallen geleverd werden voor uitproberen/opleiding/kijken wat de Oekraïners er van bakken om dan in latere batches met het volume te komen.
Ze trainen toch al maanden in de VK? Wellicht ook op tanks dan?quote:Op zondag 15 januari 2023 01:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwoah. Denk dat de leveringen meer gerelateerd waren aan de mate van verdere escalatie en bereidwilligheid. Vaktechnisch heb ik weinig negatieve verhalen gelezen over de oekraieners.
Denk niet dat er de luxe meer is om vele weken/maanden voor training uit te trekken, by the way they are not idiots. Ik denk dat de nood heel hoog is.
Ik neem aan dat dat de Russen niet nu al voor de poorten van Kiev staan maar denk dat hij goed aanvoelt welke tactische slagen tipping points kunnen zijn, weet hoezeer die dan een bepaalde beweging kunnen versnellen/ doen omslaan en daarom urgentie voelt.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En ook iemand waarvan je mag verwachten dat hij contacten heeft. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij nog toegang heeft tot inlichtingen ed. Maar als je maar veel mensen spreekt die zelf ook weer veel mensen spreken dan bouw je over tijd toch best wel een accuraat beeld op.
Het begon ook met twee himarsen bijvoorbeeld. Dat patroon zie ik wel echt.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwoah. Denk dat de leveringen meer gerelateerd waren aan de mate van verdere escalatie en bereidwilligheid. Vaktechnisch heb ik weinig negatieve verhalen gelezen over de oekraieners.
Denk niet dat er de luxe meer is om vele weken/maanden voor training uit te trekken, by the way they are not idiots. Ik denk dat de nood heel hoog is.
Het is zeker een opening voor andere landen om ook tanks e.d. te gaan leveren. What's next? F16'squote:Op zondag 15 januari 2023 01:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het begon ook met twee himarsen bijvoorbeeld. Dat patroon zie ik wel echt.
Ik twijfelde nog of ik moest toevoegen “maar ik vraag me af of die tijd er nu is”. Dus die zorg deel ik wel. Maar ik wil ook niet al te verregaande conclusies trekken op basis van wat koude grond analyse van tweets/podcastjes en stukken in kranten.
Er gaan her en der wel geruchten dat die opleiding al lang en breed gestart zou zijnquote:Op zondag 15 januari 2023 01:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het is zeker een opening voor andere landen om ook tanks e.d. te gaan leveren. What's next? F16's![]()
Nja, we hebben er een paar over nu we een aantal F35's geleverd hebben gekregen toch?quote:Op zondag 15 januari 2023 01:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er gaan her en der wel geruchten dat die opleiding al lang en breed gestart zou zijn
Dat zou me niks verwonderen trouwens.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er gaan her en der wel geruchten dat die opleiding al lang en breed gestart zou zijn
Straaljagers met juichshirtsquote:Op zondag 15 januari 2023 01:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nja, we hebben er een paar over nu we een aantal F35's geleverd hebben gekregen toch?Alleen die oranje F16 (met die leeuw erop) zou ik dan maar hier houden
![]()
[ afbeelding ]
Zouden die apparaten om mee te opereren zo ingewikkeld zijn? De oekrainers hebben zelf - in beperkte aantallen - ook fatsoenlijke artillerie en cavalerie eenheden.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het begon ook met twee himarsen bijvoorbeeld. Dat patroon zie ik wel echt.
Ik twijfelde nog of ik moest toevoegen “maar ik vraag me af of die tijd er nu is”. Dus die zorg deel ik wel. Maar ik wil ook niet al te verregaande conclusies trekken op basis van wat koude grond analyse van tweets/podcastjes en stukken in kranten.
Mij ook niet, maar als het zo is dan gaat het om een hele kleine groep. Anders hou je dat niet geheim. Dan ben je hoogstens bezig met een soort train the trainer idee.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:47 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat zou me niks verwonderen trouwens.
mwaaa ja en nee.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:27 schreef phpmystyle het volgende:
14 challengers zijn een druppel op de gloeiende plaat. Er zullen vele honderde tanks geleverd moeten worden. Desnoods kopen we ze van de amerikanen.
Zijn er laatst een aantal verkocht aan een particulier bedrijf, de rest gaat terug naar de VS voor onderdelen?quote:Op zondag 15 januari 2023 01:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nja, we hebben er een paar over nu we een aantal F35's geleverd hebben gekregen toch?Alleen die oranje F16 (met die leeuw erop) zou ik dan maar hier houden
![]()
Wat overigens een verschrikkelijk mooi toestel is![]()
[ afbeelding ]
Ja maar zijn die challengers of leo's nou zo fundamenteel anders als d emoderne t-84 b van Oekraiene?quote:Op zondag 15 januari 2023 01:50 schreef over_hedge het volgende:
[..]
mwaaa ja en nee.
14 tanks gaat niet heel het verloop van de oorlog helemaal anders maken. Maar als je die 14 tegelijk inzet wanneer je een tegenaanval gaat doen in de lente. Dan kan het weldegelijk een groot verschil zijn om door de verdediging heen te komen. En als je daar doorheen bent kan je pincer movements uitvoeren en troepen insluiten.
Dan kunnen die maar 14 tanks van hele grote waarden zijn.
Oké, bijzonder... NL houdt er toch ook wel een paar toch? Dan heb je ook nog een paar kisten nodig als donor lijkt me. Geen idee hoe dat gaat werken.quote:Op zondag 15 januari 2023 01:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zijn er laatst een aantal verkocht aan een particulier bedrijf, de rest gaat terug naar de VS voor onderdelen?
Weet niet meer precies wat het was maar veel zullen er niet over zijn
Modern? Die dingen komen uit de jaren 80 of zoquote:Op zondag 15 januari 2023 01:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar zijn die challengers of leo's nou zo fundamenteel anders als d emoderne t-84 b van Oekraiene?
Ik denk dat we in een fase zitten dat kwantiteit belangrijker is dan kwaliteit.
Overigens zijn de meeste Russische t-72 ook gewoon modern met fatsoenlijke fire en control systemen, afgaand op reddit, filmpjes. En ja ik weet dat ze ook verouderde -62 tanks gebruiken, maar toch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |