SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
Doe ik ook regelmatig om het stof eruit te krijgen. Kruimels doe ik niet aanquote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:18 schreef Melting het volgende: [..] Dat doe je vast alleen om de kruimels eruit te krijgen.
![]()
Je bent toch een nette man Symphquote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:25 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Doe ik ook regelmatig om het stof eruit te krijgen. Kruimels doe ik niet aan
Vroeger kwamen er hele pakken shag uit mijn toetsenbord.quote:
Nep Amsterdammers, zit geen accent bij…quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:27 schreef Melting het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
1 week
37 piekpositie
1969
Sportfondsenbad Oost…quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:27 schreef Symphonic het volgende:
[..]
De Amstel volstaat ook, of het IJ
Ton Keverkamp, Henk de Leeuw, Joop Smit en Carel Romijnquote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nep Amsterdammers, zit geen accent bij…
Ik wil niet weten wat de tekst van die pil zal zijnquote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:27 schreef Melting het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
1 week
37 piekpositie
1969
Joop Smit de omroeper van de Vara?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:28 schreef Melting het volgende:
[..]
Ton Keverkamp, Henk de Leeuw, Joop Smit en Carel Romijn
quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:29 schreef MadMaster het volgende:
Paul Simon - Mother & Child Reunion
quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Joop Smit de omroeper van de Vara?
Die vent rechts lijkt daar wel wat op…
ja zodat die plaat zou stoppenquote:
Ik weet het eerlijk gezegd niet.quote:
Een wat smaller gezicht. Ik denk niet dat het dezelfde is.quote:
quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:36 schreef MadMaster het volgende:
Best knap dat ze toen al haar gezicht van veel later heeft weten te laten opereren…
Dit gezicht werd mede mogelijk gemaakt door…quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:36 schreef MadMaster het volgende:
Best knap dat ze toen al haar gezicht van veel later heeft weten te laten opereren…
quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:36 schreef MadMaster het volgende:
Loboquote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:39 schreef MadMaster het volgende:
Ow, dit ding.
Me & You and A Dog Named Boo van…
De helft is de weg kwijt, zo lijkt het.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:40 schreef MadMaster het volgende:
Waar is iedereen gebleven trouwens?
Ik doe andere dingen tijdens het luisteren doorquote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:40 schreef MadMaster het volgende:
Waar is iedereen gebleven trouwens?
I need you, bami…quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:41 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik doe andere dingen tijdens het luisteren door
Dit heb ik tig keer gedraaid, als afsluiter van weer een draaiavond…quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:42 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat is wel erg snel, bij zo weinig muziektonen.
[ afbeelding ]
Nope, die lijkt er niet opquote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niet die van die Caribbean Disco Show…
quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:42 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat is wel erg snel, bij zo weinig muziektonen.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:48 schreef MadMaster het volgende:
Whole Lotta Shakin' van… De Gigantjes?
Fantastisch nummer is datquote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:49 schreef MadMaster het volgende:
Aha, die Renee, van High Time He Went.
Hoorde ik afgelopen week nog, fraaie song…
Hij heeft er in ieder geval plezier in.quote:
Dat zou wel eens heel mooi kunnen zijn.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:54 schreef MadMaster het volgende:
Deze dame (Moya Brennan) treedt eind dit jaar op in Haarlem met Keltische kerstsongs.
Ik denk dat we daar naar toe gaan…
Wie gaat er mee?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:55 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat zou wel eens heel mooi kunnen zijn.
Nog best prijzig wel.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wie gaat er mee?
https://www.ticketmaster.(...)stmas-tickets/287793
Waarom?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:03 schreef Symphonic het volgende:
Owwww damn, dit ken ik, vraag me niet waarom
Wat zei je.... die zijn vast voor mij, want het is geen maandag.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:04 schreef livelink het volgende:
Mijn man kreeg vandaag twee chocoladerepen via de post. Van zijn werk vanwege Blue Monday.
Ja, hij wilde ze al aan mij geven, maar ik heb de laatste tijd echt te veel gegeten en wil eigenlijk weer een paar kilo afvallen. Dus ik wil ze ook niet.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:04 schreef Melting het volgende:
[..]
Wat zei je.... die zijn vast voor mij, want het is geen maandag.
quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:05 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, hij wilde ze al aan mij geven, maar ik heb de laatste tijd echt te veel gegeten en wil eigenlijk weer een paar kilo afvallen. Dus ik wil ze ook niet.
Welterusten just mequote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:05 schreef just me het volgende:
dank je wel voor de muziek en gezelligheid
![]()
ik ga naar bed
Slaap lekker, just me.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:05 schreef just me het volgende:
![]()
ik ga naar bed
Slaap lekkerquote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:05 schreef just me het volgende:
![]()
ik ga naar bed
Welterusten Symph.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:07 schreef Symphonic het volgende:
Na dit nummer ga ik de groeten terug doen
[..]
Fijne avond/slaap lekker.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:13 schreef Bomenverzameling het volgende:
Sorry, maar ik haak ook af, was weer gezellig
Ik lees mee, maar luister nu niet…quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:17 schreef Melting het volgende:
Het is momenteel maar stil in het topic. Zijn er nog wel mensen die luisteren eigenlijk?
Ja, ik luister wel. Maar ben niet in vorm qua raden en ook niet echt qua posten.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:17 schreef Melting het volgende:
Het is momenteel maar stil in het topic. Zijn er nog wel mensen die luisteren eigenlijk?
Geen idee.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik lees mee, maar luister nu niet…
Blue Saturday?
Misschien wel. Triest weer al een hele week; wat zorgen over de kinderen en wat minder relativeringsvermorgen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik lees mee, maar luister nu niet…
Blue Saturday?
Ik geef je gelijk…quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:21 schreef Melting het volgende:
[..]
Geen idee.
Maar als er niemand luistert, ga ik zo gewoon stoppen.
Draai ik liever een andere keer weer.
En dat is het toch niet.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:27 schreef livelink het volgende:
Dit klinkt in ieder geval ESF-achtig.
quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:31 schreef livelink het volgende:
En weer een nummer dat ik ken, maar verder niet.
Nederlandse band?
quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:31 schreef livelink het volgende:
Nederlandse band?
Het accent was een tikje Nederlands in het couplet vond ik. Maar ja, met David Hasselhof kun je alles verwachten.quote:
Anthem in Duitsland hoor....quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:31 schreef livelink het volgende:
Nederlandse band?
Dat bekeek ik niet vanwege Hasselhof…quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:34 schreef livelink het volgende:
Knight Rider heb ik nooit echt gekeken. Ik ken hem voornamelijk als badwacht.
Oh, ik was toen nog naief en vond het wel leuk.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat bekeek ik niet vanwege Hasselhof…
Ik vond Pamela en Yasmin leuker dan David, zo bedoelde ik het…quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:36 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, ik was toen nog naief en vond het wel leuk.
Ah, zo. Ik vond het al zo principieel. Yasmin vond ik ook leuk, maar waarschijnlijk om andere redenen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik vond Pamela en Yasmin leuker dan David, zo bedoelde ik het…
quote:
Niet verkeerd. Maar ze voorspellen wel natte sneeuw na het weekend.quote:Op zondag 15 januari 2023 09:14 schreef just me het volgende:
[..]Melting, zo te zien blijft het ook wat droog vandaag
Oh jakkes!quote:Op zondag 15 januari 2023 09:34 schreef Melting het volgende:
[..]
Niet verkeerd. Maar ze voorspellen wel natte sneeuw na het weekend.
Goedemorgen livelink.quote:
Die serie had wel sterke puntenquote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat bekeek ik niet vanwege Hasselhof…
Ja, dat staat ook zeker op mijn planning.quote:Op zondag 15 januari 2023 09:36 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen livelink.
Vandaag kun je dus gerust gaan wandelen.
Ik kreeg net een paar hagelbuien op mijn pet, dus zo'n geweldig weer is het niet…quote:Op zondag 15 januari 2023 09:36 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen livelink.
Vandaag kun je dus gerust gaan wandelen.
Dan maar op de verharde wegenquote:Op zondag 15 januari 2023 11:27 schreef livelink het volgende:
Hier is het tot nog toe toch wel droog en zonnig. Eerst even bezig in het huis en dan ga ik straks toch op pad. Ik moet alleen wel op verharde wegen blijven, want bos en weides zijn 1 grote modderpoel.
2 bossen hier op loopafstandquote:Op zondag 15 januari 2023 12:04 schreef just me het volgende:
[..]
Dan maar op de verharde wegen
Ik zou best graag bossen in de omgeving willen hebben, dat wandelt leuker dan door de stad.
Kijk dat is mooiquote:Op zondag 15 januari 2023 12:29 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
2 bossen hier op loopafstand
Nah ja 1 echt dichtbij de andere is 7 km van hier ofzo
Als je lang genoeg wacht, gaan ze vanzelf weer wegquote:Op zondag 15 januari 2023 12:54 schreef just me het volgende:
[..]
Kijk dat is mooi
Ik heb net wat in de tuin gelopen maar ik schrok me rot van alle takken en takjes die op de grond liggen, die komen allemaal van de berkenboom van de buurvrouw. De storm heeft zijn werk gedaan. Ik laat ze nog even liggen, komt volgende week wel of de week erop!
Dat was niet zo slim inderdaad.quote:Op zondag 15 januari 2023 17:08 schreef livelink het volgende:
Hagelbuien check, windstoten en harde regen check.
Maar de strijd tegen kilo's en depressie woog toch zwaarder.
Maar ik had natuurlijk gewoon 's ochtends moeten gaan toen het droog en zonnig was
Goedemorgen livelink.quote:
Goedemorgen Tjoent.quote:Op maandag 16 januari 2023 06:02 schreef Tjoent het volgende:
Goedemorgen peeps![]()
Op deze Blue Monday
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 16 januari 2023 06:50 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen livelink.
[..]
Goedemorgen Tjoent.
Een dag naar je hart?
Ik vind het overigens eerder een wet Monday.
quote:Op maandag 16 januari 2023 07:31 schreef livelink het volgende:
Ik ben op weg naar kantoor. Dagje eenzaam voelen tussen collega's.
quote:Op maandag 16 januari 2023 11:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik haalde het vetfilter uit de afzuigkap om te checken of hij al in de vaatwasser moet en nu krijg ik ‘m er niet meer terug in.
klinkt niet echt positief, jammer!quote:Op maandag 16 januari 2023 12:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Hij zit er weer in, maar volgens mij is dat net niet de juiste plek, het zit echt heel losjes. Nu nog eens op zoek naar een fatsoenlijke oplossing tegen de tocht en vooral tegen het geklepper enzo als de wind er op staat, de klep die er in zit doet erg weinig en het waait hier altijd hard.
Ja, best een leuk nummer, maar 35 keer op dezelfde dag is wat overdreven…quote:Op maandag 16 januari 2023 19:43 schreef Melting het volgende:
En? Hebben jullie last gehad van de blue Monday?
Nee hoor, ben muziek aan het zoeken. En jij?quote:Op maandag 16 januari 2023 19:43 schreef Melting het volgende:
En? Hebben jullie last gehad van de blue Monday?
Ik ook niet. Geen tijd voor gehad.quote:Op maandag 16 januari 2023 19:46 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Nee hoor, ben muziek aan het zoeken. En jij?
Oh dat kan ook ja.quote:Op maandag 16 januari 2023 19:48 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik ook niet. Geen tijd voor gehad.
Wat voor muziek zoek je?
Succes met zoeken dan.quote:Op maandag 16 januari 2023 19:50 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Oh dat kan ook ja.Ehm, in de sfeer van Nto - Trauma (Worakls Remix).
Niet?quote:Op maandag 16 januari 2023 19:52 schreef Melting het volgende:
[..]
Succes met zoeken dan.
Techno is niet mijn stijl.
quote:Op maandag 16 januari 2023 19:59 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Zo steek ik zelf ook in elkaar.![]()
Dank je!
Misschien roept ie geen oehoe, maar joehoe?quote:Op maandag 16 januari 2023 20:04 schreef Melting het volgende:
'Ducktales, oehoe.
Iedere keer beleef je het weer in Ducktales, oehoe.
Alles wat je droomt gebeurt in Ducktales, oehoe.'
Ik luister nu voor het eerst in 30 jaar eens goed naar het DuckTales introliedje en ik vraag me ineens af wat de fuck die oehoe erin doet.
Er komt niet eens een uil voor in die serie!
Analyseer dit dan eens:quote:Op maandag 16 januari 2023 20:04 schreef Melting het volgende:
'Ducktales, oehoe.
Iedere keer beleef je het weer in Ducktales, oehoe.
Alles wat je droomt gebeurt in Ducktales, oehoe.'
Ik luister nu voor het eerst in 30 jaar eens goed naar het DuckTales introliedje en ik vraag me ineens af wat de fuck die oehoe erin doet.
Er komt niet eens een uil voor in die serie!
Hij zou het zomaar over een duif kunnen hebben. Dat die clip nergens op slaat natuurlijk.quote:
Het ging me meer om de 'Oehoe' in de tekst:quote:Op maandag 16 januari 2023 20:10 schreef Melting het volgende:
[..]
Hij zou het zomaar over een duif kunnen hebben. Dat die clip nergens op slaat natuurlijk.
quote:En ineens zag ik je lopen
En ik dacht
Hoe-oe, hoe-oe
Ik was meteen ondersteboven
En jij om de
Hoe-oek, hoe-oek
En we liepen samen verder
En ik dacht
Hoe-oe, hoe-oe
Passen wij ineens zo
Goe-oed, goe-oed
Bij elkaar en ik weet niet wat ik
Doe-oe, doe-oe
Hoe zijn we hier beland
Hoe-oe, hoe-oe
En vliegen door de dagen
En het voelt
Goe-oed, goe-oed
En ik moet het eigenlijk niet vragen
Maar wat nou als ik het
Doe-oe doe-oe
Wil je samen verder
En ik dacht
Hoe-oe, Hoe-oe
Passen wij ineens zo
Goehoed, goehoed
Doe-oe, doe-oe
Hoe zijn we hier beland
Hoe-oe, hoe-oe
Hoe-oe, Hoe-oe
Passen wij ineens zo
Goehoed, goehoed
Doe-oe, doe-oe
Hoe zijn we hier beland
Hoe-oe, hoe-oe
En ik dacht
Hoe-oe, Hoe-oe
Passen wij ineens zo
Goe-oed, goe-oed
Doe-oe, doe-oe
Hoe zijn we hier beland
Hoe-oe, hoe-oe
Daar heb ik het ook over.quote:Op maandag 16 januari 2023 20:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het ging me meer om de 'Oehoe' in de tekst:
[..]
Prachtig nummer, prachtig sfeertje!quote:
dan vieren als het lekker weer is van de zomerquote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Nee, ik slaap de halve dag en Symph moet gewoon werken
Dan ben ik al lang weer vergeten dat ik jarig was. Symph is er meer mee bezig dan ik, van mij mogen verjaardagen geruisloos voorbij gaanquote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:10 schreef just me het volgende:
[..]
dan vieren als het lekker weer is van de zomer
quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:18 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dan ben ik al lang weer vergeten dat ik jarig was. Symph is er meer mee bezig dan ik, van mij mogen verjaardagen geruisloos voorbij gaan
Dat gevoel ken ik. Maar ik maak een muzikale uitzondering voor andermans verjaardagen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:18 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dan ben ik al lang weer vergeten dat ik jarig was. Symph is er meer mee bezig dan ik, van mij mogen verjaardagen geruisloos voorbij gaan
Gefeliciteerd!!quote:
Dat was vandaag het uitzicht op de akker vanuit de achtertuin bij het ouderlijk huis. Erg hè.quote:
Ik hou er van. Weidse uitzichten. Ik ben ook meer een poldermens dan dat ik van het bos hou. Jaloersmakend, hoewel ik hier bij de rivieren ook wel mooie uitzichten heb.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:23 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dat was vandaag het uitzicht op de akker vanuit de achtertuin bij het ouderlijk huis. Erg hè.![]()
Als het helder weer is zie je in de verte de rand van het bos in Exloo. Ook al zo'n vreselijke aanblik.
Ja het is fraai. Hoewel ik dat net zo heb met bergen en bos.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik hou er van. Weidse uitzichten. Ik ben ook meer een poldermens dan dat ik van het bos hou. Jaloersmakend, hoewel ik hier bij de rivieren ook wel mooie uitzichten heb.
Welterusten Lucky!quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:06 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja het is fraai. Hoewel ik dat net zo heb met bergen en bos.
Welterusten dame!
Goedemorgen.quote:
Ja, dat lag zeker goed. Was erg jammer toen vanochtend de wekker ging.quote:Op woensdag 18 januari 2023 06:01 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen.
Het lag goed vannacht, met die kou.
Die gaat om 5 uur.quote:Op woensdag 18 januari 2023 06:07 schreef livelink het volgende:
Hoe laat staat jouw wekker eigenlijk?
Goedemorgen.quote:
Dat is lekker warm. Mijn warmste kamer is nu 17,5 graad en mijn koudste kamer 9,8.quote:Op woensdag 18 januari 2023 06:29 schreef Rafeiro het volgende:
Als volledig afgekeurde mafklapper kruip ik zo mandje wel weer even in
Kan mooi nog even tot 08:45 als ik afspraak heb.
Ook gewoon om het warm te krijgen. want ik heb het koud.... .
En het is hier 22 graden![]()
9,8 graden?quote:Op woensdag 18 januari 2023 07:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat is lekker warm. Mijn warmste kamer is nu 17,5 graad en mijn koudste kamer 9,8.
De verwarming staat alleen aan in de woonkamer en daar heb ik hem op 18 staan, dus die is nog aan het opwarmen. De kamer waar ik zo moet gaan werken is nu 14 graden, maar daar zet ik dan wel de verwarming aan.
Ja, dat is onze aanbouw. Blijkt dus niet goed geïsoleerd te zijn en heeft maar 1 kleine verwarming. Maar het is de slaapkamer van mijn dochter, dus daar hebben we de verwarming uit staan als zij er niet is.quote:
Dat snap ik wel.quote:Op woensdag 18 januari 2023 07:33 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat is onze aanbouw. Blijkt dus niet goed geïsoleerd te zijn en heeft maar 1 kleine verwarming. Maar het is de slaapkamer van mijn dochter, dus daar hebben we de verwarming uit staan als zij er niet is.
Weet je meteen waarom ze ergens anders is gaan wonen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 07:37 schreef livelink het volgende:
We snappen nu wel waarom ze altijd over de temperatuur klaagde vroeger. In de winter te koud en in de zomer te warm. Dat klopt dus wel. Sinds we over zijn gestapt op Tado hebben we wel veel meer inzicht gekregen in sommige zaken. Los van het besparen van gas is dat ook wel een bonus.
quote:[b]Op
[..]
Weet je meteen waarom ze ergens anders is gaan wonen.
quote:
Succes alvast, Melting. Hopelijk komen ze met iets goeds.quote:Op woensdag 18 januari 2023 08:16 schreef Melting het volgende:
Zo meteen een gesprek met de gemeente i.v.m. de aanvraag van mijn vader voor een scootmobiel.
Ben benieuwd wat ze aan kunnen bieden.
Dat hoop ik ook.quote:Op woensdag 18 januari 2023 08:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Succes alvast, Melting. Hopelijk komen ze met iets goeds.
quote:
Jammer dat de accu's niet zo'n ver bereik hebben.. misschien kan je vader een accu met groter bereik krijgen of voor een klein bedrag bijkopen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 08:24 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook.
Want volgens mij is de standaard scootmobiel niet toereikend voor mijn vader.
Daarvan heeft de accu niet genoeg capaciteit voor hem om het graf van mijn moeder te bezoeken.
Dus even kijken wat we kunnen regelen. Anders moet hij misschien PGB aanvragen en een deel zelf betalen.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:05 schreef Melting het volgende:
Gesprek ging goed. HIj kan een scootmobiel krijgen.
Maar we gaan eerst een keer kijken bij de "uitleen-organisatie" wat voor dingen het zijn, en wat de accu capaciteit is.
Daarna bestellen en rondknorren.
Niet doen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:29 schreef Rafeiro het volgende:
Iemand hier ervaring met air-up?
Zit er over na te denken er 1 te kopen, maar wel behoorlijk duur.
Maar uiteindelijk is water zelf weer niet zo duur.
Maar dan dus met smaak via geur.
En ik drink rustig 5 liter per dag. En moet suikervrij in principe en aspartaam ben ik ook geen fan van.
Dus de voordelen heeft het wel, maar is het maar een gimmick of werkt het echt?
Fles kost dus 60 euro. pods zijn ook rete duur.
Flesje en wat pods komt dus al op ¤90
Interessant dat het zo werkt. Zou ik nooit gedacht hebben.quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:50 schreef Melting het volgende:
[..]
Niet doen.
Doordat het zoet ruikt, denken je hersenen namelijk dat je zoetigheid inneemt.
Daardoor gaat er insuline aangemaakt worden, terwijl dat niet nodig is.
Niet handig als diabeet dusquote:Op woensdag 18 januari 2023 18:50 schreef Melting het volgende:
[..]
Niet doen.
Doordat het zoet ruikt, denken je hersenen namelijk dat je zoetigheid inneemt.
Daardoor gaat er insuline aangemaakt worden, terwijl dat niet nodig is.
Diabeet heeft altijd dorst.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:27 schreef just me het volgende:
Maar waarom drink jij 5 liter per dag?
Geen probleem. Dat heb ik geleerd bij die organisatie waar ik nu bij loop.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:23 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Niet handig als diabeet dus
Dank je wel, want is lastig allemaal.
Dat moet je niet doen, Raf. Teveel drinken (ook al is het water) is ongezond.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:29 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Diabeet heeft altijd dorst.
Iets met suiker. Ik haal 10 liter ook wel.
Je kan je hersenen verdrinken, ik weet het. 8 liter water is het dan geloof ik.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:30 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat moet je niet doen, Raf. Teveel drinken (ook al is het water) is ongezond.
5 liter is meer dan genoeg per dag.
Waarom?quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:37 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Je kan je hersenen verdrinken, ik weet het. 8 liter water is het dan geloof ik.
Zit ik soms ruim boven.
Je hebt het toch wel over water hèquote:Op woensdag 18 januari 2023 19:41 schreef Melting het volgende:
[..]
Waarom?
Probeer je in te houden. Litertje of 3 zou genoeg voor je moeten zijn.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:19 schreef just me het volgende:
[..]
Je hebt het toch wel over water hè
quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:20 schreef Melting het volgende:
[..]
Zeker.... water..... of in jouw geval... koffie.
Ik kom denk ik niet eens aan een liter per dag. Ik heb vanochtend een kop koffie gedronken en vanmiddag twee koppen thee. Dan neem ik straks waarschijnlijk nog wel een kopje thee, maar alleen omdat het moet. Ik heb echt nooit dorst of zo.quote:Op woensdag 18 januari 2023 20:29 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kom met thee aan ongeveer 2,5 liter per dag. Met water drinken op een hete zomerdag wordt dat wel iets meer
Ik kijk big brother nog even af en dan luister ik mee.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:18 schreef MadMaster het volgende:
Voor de liefhebbers, if any, ik ga nog even terug nar de clubscene in de jaren 80/90...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |