abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207579899
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 15:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
wetenschap is getraind om gegevens te analyseren. dus ja, die maken wel conclusies. juist wel. alleen zal hun oordeel gebaseerd zijn op feiten, niet op onzin.
Ik heb ook een master of science, opgeleid om onderzoek te doen en te lezen. Een van de dingen die je er vrij snel leert is dat vrijwel alle onderzoeken eindigen met: ….maar verder onderzoek zal moeten worden gedaan om de conclusie of nieuwe hypothese vast te stellen.

Wetenschap is onzekerheid. Politici maken er zekerheid van, linksom of rechtsom. Vaak niet terecht. Onzekerheid verkoopt niet.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_207579981
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:01 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik zie een democratie die nogal stevig wordt beïnvloed door het bedrijfsleven.
Wil je ook desinformatie en manipulatie door het bedrijfsleven bestrijden?
dat klopt, dat is wat de mensen willen. anders zouden ze niet op de VVD stemmen.
maar ja. het gaat hier nu even voornamelijk om desinformatie die een bedreiging voor onze vrijheid vormt. maar elke manipulatie moet aan de kaak worden gesteld, en dat gebeurt ook best vaak goed.
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:03 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat de feitelijkheid van sociale wetenschappen nogal te wensen over laat.
misschien wel ja. sommige andere wetenschappen zijn zelfs volledig denkbeeldig. anderen gaan wel echt over de realiteit.
pi_207579988
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 00:00 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ik heb ook een master of science, opgeleid om onderzoek te doen en te lezen. Een van de dingen die je er vrij snel leert is dat vrijwel alle onderzoeken eindigen met: ….maar verder onderzoek zal moeten worden gedaan om de conclusie of nieuwe hypothese vast te stellen.

Wetenschap is onzekerheid. Politici maken er zekerheid van, linksom of rechtsom. Vaak niet terecht. Onzekerheid verkoopt niet.
op zich wel mee eens. er zit geen einde aan wetenschap. maar wel een huidige stand van zaken. en die kan best wel zekerheden bevatten.
pi_207579998
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:18 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik vind persoonlijk het bedrijfsleven een groter gevaar voor de democratie en het algemeen belang dan complotdenkers.
complot theorieen zijn meestal extreem rechts/links. hoe gevaarlijk die zijn, dat weten we allang.
pi_207581071
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 00:17 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
op zich wel mee eens. er zit geen einde aan wetenschap. maar wel een huidige stand van zaken. en die kan best wel zekerheden bevatten.
Maar dat weet je dus pas ergens in de toekomst.
Politici van een bepaalde slag buigen het in hun narratief, wat dat ook moge zijn. Dat is nu juist het punt. Nooit een politicus horen zeggen “the science is settled”? Of als er ook maar iets tegenspreekt van dat narratief: “back to the drawing board”? Dat is per definitie al onwetenschappelijk. Genoeg voorbeelden in de periode 2020-2022, maar er zijn talloze andere voorbeelden.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_207581216
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
HvN

Kaag zet de kaders wel even uit.
En ik maar denken dat keer op keer liegen tegen (en informatie achterhouden voor) de Tweede Kamer, democratie ondermijnend is. Aangezien de TK toch dat direct democratisch gekozen orgaan is wat de overheid controleert en zo. En ze bij leugens en achterhouden hun taak niet effectief uit kunnen voeren.

Maar dat zal de regering en coalitie vast niet met me eens zijn. Met hun achterhouden, zwartlakken, ronduit liegen, niet actief herinneren en wissen van berichten.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 16-01-2023 09:29:14 ]
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 16 januari 2023 @ 09:30:48 #157
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_207581335
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 15:50 schreef havanagila het volgende:
Het probleem is niet desinformatie, maar mensen die twitter en facebook veel te serieus nemen. Kijk maar naar al die coronawappies. Alsof die thuis op de bank bij die onzin uitkomen.
Dit, en de media doen er maar al te graag zelf aan mee. Hoe vaak ik wel niet artikelen gezien heb met "ophef over" en dat het dan om enkele boze tweets blijkt te gaan.
pi_207581376
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 16:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Daar zit de VVD niet op te wachten. Onderwijs moet kinderen veranderen in nuttige robota [geen tikfout] en universiteiten zijn er alleen voor R&D voor multinationals.
Klopt.
En vanuit links leren ze het schuldcomplex (wit is slecht) en opgevoed tot in donateurs aan milieu en natuurclubs.
  Redactie Sport maandag 16 januari 2023 @ 09:45:34 #159
274204 crew  Mexicanobakker
pi_207581489
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 16:20 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:

[..]
Het alternatief is dat je toestaat dat miljoenen mensen voor hun informatie overgeleverd aan zijn algoritmen die gebouwd zijn om zoveel mogelijk kliks, ophef, schermtijd en engagement te generen, en geen fuck geven om waarheid.
Beide kanten zijn heel eng en als er geen gulden middenweg wordt gevonden hebben we een groot probleem.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_207581526
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 00:20 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
complot theorieen zijn meestal extreem rechts/links. hoe gevaarlijk die zijn, dat weten we allang.
Ik blijf een verbod op wat jij desinformatie noemt lastig vinden, en ik ben bang dat het al snel op een verbod op ideeën en een soort van gedachtepolitie neer gaat komen.

Hoe gevaarlijk het negeren van overconsumptie en bevolkingsgroei is weten we ook.
Toch blijft het kapitalisme oproepen tot consumptie, en streven overheden naar economische groei.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207581555
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 09:21 schreef probeer het volgende:

[..]
En ik maar denken dat keer op keer liegen tegen (en informatie achterhouden voor) de Tweede Kamer, democratie ondermijnend is. Aangezien de TK toch dat direct democratisch gekozen orgaan is wat de overheid controleert en zo. En ze bij leugens en achterhouden hun taak niet effectief uit kunnen voeren.

Maar dat zal de regering en coalitie vast niet met me eens zijn. Met hun achterhouden, zwartlakken, ronduit liegen, niet actief herinneren en wissen van berichten.
Dat dus. Het komt steeds vaker voor dat de Kamer onvolledig of niet geïnformeerd wordt. Vroeger was dat een politieke doodzonde maar sinds Rutte de schaamteloosheid in de politiek geïntroduceerd heeft blijft iedereen gewoon zitten. De rot zit vooral in Den Haag bij partijen die het hardst om 'fatsoen' schreeuwen.
pi_207581588
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 09:53 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dat dus. Het komt steeds vaker voor dat de Kamer onvolledig of niet geïnformeerd wordt. Vroeger was dat een politieke doodzonde maar sinds Rutte de schaamteloosheid in de politiek geïntroduceerd heeft blijft iedereen gewoon zitten. De rot zit vooral in Den Haag bij partijen die het hardst om 'fatsoen' schreeuwen.
Laat ik duidelijk zijn; ik ben van mening dat ze met dat stuk best een aardig punt hebben; democratie-ondermijnende partijen moeten aangepakt worden. Bv oproepen tot tribunalen moet imo niet mogen.

Maar het complete gebrek aan zelfreflectie is erg stuitend. De regering bedient zich ook van (een anders soortig) democratie ondermijning.
pi_207581609
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 21:22 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
als je dat denkt,d an zit je er waarschijnlijk aardig in vast..

desinformatie is verzonnen onzin die door mensen moedwillig verspreid wordt om ze tegen het systeem op te zetten. we zouden allemaal blij en trots moeten zijn op onze democratie, maar dan gaan er ineens stemmen o om die te beeindigen en tribunalen op te zetten om de mensen die hier tegen te zijn te veroordelen,. fucking soviet unie/nazi shit.
die mensen moeten keihard aangepakt worden.
:')
pi_207581679
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 09:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Laat ik duidelijk zijn; ik ben van mening dat ze met dat stuk best een aardig punt hebben; democratie-ondermijnende partijen moeten aangepakt worden. Bv oproepen tot tribunalen moet imo niet mogen.

Maar het complete gebrek aan zelfreflectie is erg stuitend. De regering bedient zich ook van (een anders soortig) democratie ondermijning.
An sich eens, maar valt dat niet al aan te pakken onder opruiing?

Daarnaast is lobbyisme van het bedrijfsleven ook ondermijning v/d democratie.
En dat heeft heel wat meer invloed dan complotdenkers.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207581736
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 10:06 schreef Tanatos het volgende:

[..]
An sich eens, maar valt dat niet al aan te pakken onder opruiing?

Daarnaast is lobbyisme van het bedrijfsleven ook ondermijning v/d democratie.
En dat heeft heel wat meer invloed dan complotdenkers.
Eens, lobbyisme is ook een enorm probleem met een groot democratisch manco.
pi_207581838
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 10:12 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Eens, lobbyisme is ook een enorm probleem met een groot democratisch manco.
Ja en nee.

Belangengroepen door burgers, lobbyen ook.

Het wordt wat iffy wanneer het belang 'de winst voor aandeelhouders' is, en de mensen die lobbyen niet primair burgers meer zijn, maar werknemers van het bedrijf.
pi_207581887
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 10:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja en nee.

Het wordt wat iffy wanneer het belang 'de winst voor aandeelhouders' is, en de mensen die lobbyen niet primair burgers meer zijn, maar werknemers van het bedrijf.
Als burger leg je het al snel af tegen lobbyisten vanuit het bedrijfsleven.
pi_207581889
Ik moest hier wel om glimlachen

https://www.briefjevanjan.nl/aan-sigrid-kaag/
pi_207581980
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 10:25 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Absoluut. Lobby-en door bedrijven heeft geld achter zich. Lobby-en door burgerorganisaties louter de belangen/zorgen van burgers.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 16-01-2023 10:45:45 ]
  maandag 16 januari 2023 @ 10:36:22 #170
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207582030
quote:

[..]

https://nos.nl/artikel/24(...)tribunaal-huisvesten

Context is belangrijk ;)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_207582193
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 10:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja en nee.

Grootste probleem vind ik het gebrek aan transparantie.
Lobbyisme helemaal verbieden vind ik een slecht plan, maar het moet weg uit de achterkamertjes en in de openbaarheid.
pi_207582221
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 10:25 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
En dat heeft alles met geld te maken.

Dat geld wordt echter uiteindelijk wel vrijwel altijd verdiend via consumptie door diezelfde burger.
Als de consument daadwerkelijk met zijn portemonnee zou stemmen ligt daar de meeste macht.

Overigens zijn de pensioenfondsen de grootste verzamelingen kapitaal die er zijn, meer invloed voor de inlegger op die fondsen zou ook heel veel verandering kunnen bewerkstelligen.
pi_207583351
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 09:09 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Maar dat weet je dus pas ergens in de toekomst.
Politici van een bepaalde slag buigen het in hun narratief, wat dat ook moge zijn. Dat is nu juist het punt. Nooit een politicus horen zeggen “the science is settled”? Of als er ook maar iets tegenspreekt van dat narratief: “back to the drawing board”? Dat is per definitie al onwetenschappelijk. Genoeg voorbeelden in de periode 2020-2022, maar er zijn talloze andere voorbeelden.
ik weet niet wat je precies bedoelt. klimaat?
pi_207583444
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 09:50 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik blijf een verbod op wat jij desinformatie noemt lastig vinden, en ik ben bang dat het al snel op een verbod op ideeën en een soort van gedachtepolitie neer gaat komen.

Hoe gevaarlijk het negeren van overconsumptie en bevolkingsgroei is weten we ook.
Toch blijft het kapitalisme oproepen tot consumptie, en streven overheden naar economische groei.

niet streven naar groei is net zo gevaarlijk. je kan zelfs zeggen dat groei en ontwikkeling het enige is wat we kennen dat uiteindelijk zal zorgen voor natuurlijke bevolkingskrimp. in de meest ontwikkelde, rijkste landen is de vergrijzing het grootst en nemen mensen de minste kinderen.

ik snap dat het lastig en gevaarlijk is, desinformatie aanpaken.
pi_207583491
quote:

[..]
Waarom zou dat niet mogen?

quote:
Definieer 'ondermijning' en definieer 'democratie'. Anders zijn het gewoon propagandakreetjes voor 'ons soort mensen' vs hullie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 00:05:49 #176
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207593610
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 09:50 schreef Tanatos het volgende:

Want? Desinformatie is eenvoudig te checken. Waarom zou dat leiden tot het niet mogen uiten van ideeeen en meningen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207593653
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 00:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Want? Desinformatie is eenvoudig te checken. Waarom zou dat leiden tot het niet mogen uiten van ideeeen en meningen?
Desinformatie is helemaal niet altijd makkelijk te checken, en met technologische ontwikkelingen gaat dat alleen maar lastiger worden.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 00:16:35 #178
Why is all the rum gone?
pi_207593661
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 00:15 schreef Tanatos het volgende:

Desinformatie is helemaal niet altijd makkelijk te checken
Feiten zijn niet makkelijk te checken, volgens jou?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207593689
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 00:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Feiten zijn niet makkelijk te checken, volgens jou?
Desinformatie in de vorm van beelden/audio etc is helemaal niet altijd makkelijk te controleren.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 00:27:32 #180
Why is all the rum gone?
pi_207593698
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 00:24 schreef Tanatos het volgende:

Desinformatie in de vorm van beelden/audio etc is helemaal niet altijd makkelijk te controleren.
Als je niet een totaal zwakzinnige bent, heb je alleen maar een computer met internet en wat tijd nodig om 99,9% van alle feiten te kunnen checken.
pi_207593713
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 00:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Als je niet een totaal zwakzinnige bent, heb je alleen maar een computer met internet en wat tijd nodig om 99,9% van alle feiten te kunnen checken.
Ik kan bij lange na niet altijd terugvinden op internet of iemand liegt of informatie achterhoudt.
En ik kan ook bij lange na niet alle beelden of audio via internet verifiëren op echtheid.

Het is ook maar net waar je aan denkt bij desinformatie.
Veel politici vertellen vaak niet het hele verhaal, veel wetenschappers publiceren niet reproduceerbaar onderzoek, het bedrijfsleven is continu bezig consumenten & politiek te manipuleren.

Die zaken vind ik gevaarlijker/problematischer dan wat eoa complotdenker roept op zijn/haar website met een grote doneer hier knop.

[ Bericht 20% gewijzigd door Tanatos op 17-01-2023 08:41:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')