Leuk man, agenten lynchen toejuichen en je dan drukmaken over de definitie van terrorismequote:Op zondag 8 januari 2023 21:52 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Who cares? De politie is in feite ook maar een overblijfsel uit conservatieve tijden. Sterker nog: er valt wat voor te zeggen dat de hedendaagse politievorm zijn wortels heeft in slavernij, de zogeheten "Slave Patrol".
Alleen confessionelen is het gelukt een meerderheid te halenquote:Op zondag 8 januari 2023 21:41 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk wel een belediging van de Nederlander zijn om dat niet te doen wanneer VVD66 wéér het grootste wordt.
I care. Dat is namelijk een medemens.quote:Op zondag 8 januari 2023 21:52 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Who cares? De politie is in feite ook maar een overblijfsel uit conservatieve tijden. Sterker nog: er valt wat voor te zeggen dat de hedendaagse politievorm zijn wortels heeft in slavernij, de zogeheten "Slave Patrol".
Dat zou niet best zijn want dan is dat hele gebouw verloren. Hier gaat geen brandweerman naartoe natuurlijk.quote:Op zondag 8 januari 2023 21:54 schreef Perox het volgende:
Steve rapporteert dat er brand is ontstaan in of nabij het gebouw.
Ik ben blijkbaar net zo onnavolgbaar als Thierry. Ik steek natuurlijk de draak met dat simplistische gehak op conservatisme aan het begin van dit topic.quote:Op zondag 8 januari 2023 21:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Leuk man, agenten lynchen toejuichen en je dan drukmaken over de definitie van terrorisme
ongekend geestig zegquote:Op zondag 8 januari 2023 21:57 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik ben blijkbaar net zo onnavolgbaar als Thierry. Ik steek natuurlijk de draak met dat simplistische gehak op conservatisme aan het begin van dit topic.
Nou maar hopen dat hij ook echt rugdekking krijgt met zijn besluit.quote:Op zondag 8 januari 2023 21:58 schreef hollandia02 het volgende:
Federale interventie in de hoofdstad tot 31 januari zegt Lula
Er zitten in ieder geval vele lagen in. Het is natuurlijk de bedoeling dat je ook denkt aan de BLM en anarchie-toestanden in de VS twee jaar geleden, hetgeen initieel aangemoedigd werd en waarvan de consequenties verzwegen werden, door met name het(zelfde) anti-conservatieve kamp.quote:Op zondag 8 januari 2023 21:58 schreef Raw85 het volgende:
ongekend geestig zeg
dijenkletser van het jaar 2023 is al bekend
Die is in 2018 ook eens ingeroepen en toen kreeg het leger de macht in Rio. Zal dus een soort krijgswet zijn in Brazilië. Vreemde term.quote:Op zondag 8 januari 2023 21:58 schreef hollandia02 het volgende:
Federale interventie in de hoofdstad tot 31 januari zegt Lula
Ik vraag mij af of een deel van het leger geen coup gaat beginnen. Nu is het moment.
Het staat wel voor de moderne Braziliaanse stijl van Niemeyer. Ik ben er nog geweest die stad is bijzonder aangelegd. Niet per se mooi maar het ís wel wat.quote:Op zondag 8 januari 2023 21:39 schreef mcmlxiv het volgende:
Het is een vrij lelijk gebouw, bombarderen lijkt mij een perfecte oplossing
Op dit moment zijn het vooral 'conservatieve' bewegingen die voornamelijk proberen democratieën omver te werpen omdat de verkiezingen niet bevielen...quote:Op zondag 8 januari 2023 22:00 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Er zitten in ieder geval vele lagen in. Het is natuurlijk de bedoeling dat je ook denkt aan de BLM en anarchie-toestanden in de VS twee jaar geleden, hetgeen initieel aangemoedigd werd en waarvan de consequenties verzwegen werden, door met name het(zelfde) anti-conservatieve kamp.
Het is goed dat je aanhalingstekens gebruikt, want nogmaals: het is de aanval op conservatisme an sich waar ik op inhaak.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op dit moment zijn het vooral 'conservatieve' bewegingen die voornamelijk proberen democratieën omver te werpen omdat de verkiezingen niet bevielen...
Kun je wel weer over BLM beginnen, iedereen met ogen en oren weet precies waar de dreiging zit.
Daarom het veiligheidsapparaat al inrichten om iedere poging tot geweld direct bruut tegen de keien te slaan.quote:Op zondag 8 januari 2023 21:39 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je kunt nu al wel uittekenen dat FvD de verkiezingsuitslag van komend jaar in twijfel gaat trekken of erger.
Dit klinkt me toch een partij intimiderend.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daarom het veiligheidsapparaat al inrichten om iedere poging tot geweld direct bruut tegen de keien te slaan.
Ja koekoek, zo noemen die democratieslopers zichzelf.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:16 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het is goed dat je aanhalingstekens gebruikt, want nogmaals: het is de aanval op conservatisme an sich waar ik op inhaak.
Denk je nou echt dat die paar FvD-fanboys een bedreiging zijn? Nederland is geen Brazilië.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daarom het veiligheidsapparaat al inrichten om iedere poging tot geweld direct bruut tegen de keien te slaan.
Dat moet het ook niet worden. En verder moeten ze niet te makkelijk wegkomen met die geintjes van ze.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat die paar FvD-fanboys een bedreiging zijn? Nederland is geen Brazilië.
Als die FvD'ers nou op een trekker stappen, dan kan ze weinig gebeuren.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zal, ik heb niet eens een idee van waar ze voor staan maar ik weet wel dat conservatisme niet gelijk staat aan wat ze hier doen.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja koekoek, zo noemen die democratieslopers zichzelf.
Conservatisme an sich is in het Westen sowieso op z'n laatste benen, niet raar ook, en voor de algehele vooruitgang der mensheid wenselijk. Verklaart al deze opstanden en coupes en landverraad ook wel, soort laatste zurige boertige oprisping van een wegkwijnende ideologie. Wanhoopsgevecht in de achterhoede.
Ordem e Progresso...quote:Op zondag 8 januari 2023 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op dit moment zijn het vooral 'conservatieve' bewegingen die voornamelijk proberen democratieën omver te werpen omdat de verkiezingen niet bevielen...
Kun je wel weer over BLM beginnen, iedereen met ogen en oren weet precies waar de dreiging zit.
Oh heel simpele dingen...quote:Op zondag 8 januari 2023 22:21 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat zal, ik heb niet eens idee waar ze voor staan maar ik weet wel dat conservatisme niet gelijk staat aan wat ze hier doen.
Vooruitgang van de mens? Wat denk je daarmee te bedoelen?
“Aanval op conservatisme”. Nee vriend, wereldwijd is er geen sprake meer van conservatisme, maar van nationalistisch rechts-extremisme. Mensen zoals jij die partijen als VVD links vinden.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:16 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het is goed dat je aanhalingstekens gebruikt, want nogmaals: het is de aanval op conservatisme an sich waar ik op inhaak.
Dat zegt men al jaren en toch werden Trump en deze kneus gekozen. Ik onderschat de conservatieve medemens liever niet.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja koekoek, zo noemen die democratieslopers zichzelf.
Conservatisme an sich is in het Westen sowieso op z'n laatste benen, niet raar ook, en voor de algehele vooruitgang der mensheid wenselijk. Verklaart al deze opstanden en coupes en landverraad ook wel, soort laatste zurige boertige oprisping van een wegkwijnende ideologie. Wanhoopsgevecht in de achterhoede.
Ja, tuurlijk... onze slopers hebben god zelve weer aan hun zijde.quote:
Maar hoe is de mensheid daarmee geholpen? De jou aangeleerde waarden leveren eenmaal dominant vast wat meer temporele pleziermomentjes op, maar stippel eens uit wat de uitwerking zal zijn op de mensheid in het geheel en toekomst. Vrouwen als werkbijen inzetten en het toejuichen van homoseks klinkt niet als een heel goede basis voor een utopie.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh heel simpele dingen...
Zoals: als vrouw ook mogen werken en kiezen wat je met je leven doet i.p.v. dienen als broedmachine. Idem voor een homofiel. Zelf diens leven invullen. En natuurlijk voor iedereen die niet met een gouden lepel in z'n reet is geboren; dat dat blindstaren op klasse en kapitaal niet langer meer telt als a priori toegangsbewijs tot de maatschappij.
Zeg maar dat we al die primitieve, achterhaalde nonsens die conservatieven al eeuwen gehuldigd hebben om hele volksstammen in een keurslijf te proppen achter ons laten en ons gaan richten op individuen en hun karakter en talent.
Vrouwen zet je niet weg als werkbijen, als ze willen werken dan doen ze dat (Hun keus). Homoseks kun je toejuichen zoveel je wil, een hetero maak je geen homo. En een homo geen hetero. Typisch dat jij denkt dat voor anderen te kunnen beslissen, 'wat het beste is'. Mooie van echte progressie is dat je die vrijheid bij ieder mens zelf laat.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:30 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Maar hoe is de mensheid daarmee geholpen? De jou aangeleerde waarden leveren eenmaal dominant vast wat meer temporele pleziermomentjes op, maar stippel eens uit wat de uitwerking zal zijn op de mensheid in het geheel en toekomst. Vrouwen als werkbijen inzetten en het toejuichen van homoseks klinkt niet als een heel goede basis voor een utopie.
Waar komt toch de drang vandaan bij jou en je soortgenoten om je te willen bemoeien met hoe anderen hun leven inrichten? Waarom zijn werkende vrouwen, homo’s, jongens met kutjes, meisjes met piemeltjes zo bedreigend voor jou en je medestanders? Waarom wil je jouw verwrongen wereldbeeld aan anderen opleggen?quote:Op zondag 8 januari 2023 22:30 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Maar hoe is de mensheid daarmee geholpen? De jou aangeleerde waarden leveren eenmaal dominant vast wat meer temporele pleziermomentjes op, maar stippel eens uit wat de uitwerking zal zijn op de mensheid in het geheel en toekomst. Vrouwen als werkbijen inzetten en het toejuichen van homoseks klinkt niet als een heel goede basis voor een utopie.
Ik heb nooit gezegd dat ik conservatief ben en ik ben gewoon gematigd-nationalistisch. Alleen in de ogen van de globalist lijkt dat extreem.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:24 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
“Aanval op conservatisme”. Nee vriend, wereldwijd is er geen sprake meer van conservatisme, maar van nationalistisch rechts-extremisme. Mensen zoals jij die partijen als VVD links vinden.
Antidemocratische fascisten dat is waar jij fan van bent.
‘Globalist’ is ook weer zo’n zielige verdekte term. Zeg nou gewoon eens wat je daadwerkelijk bedoelt.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:36 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat ik conservatief ben en ik ben gewoon gematigd-nationalistisch. Alleen in de ogen van de globalist lijkt dat extreem.
De FvD heeft dan ook niets met conservatisme of rechts te maken, maar is gewoon een clubje voor verwijfde melkmuilen en cucks.quote:Op zondag 8 januari 2023 21:57 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik ben blijkbaar net zo onnavolgbaar als Thierry. Ik steek natuurlijk de draak met dat simplistische gehak op conservatisme aan het begin van dit topic.
Hoe haal je dat in godsnaam uit zijn post?quote:Op zondag 8 januari 2023 22:30 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Netjes.quote:
Ach wat liberaal toch weer.....quote:Op zondag 8 januari 2023 22:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Want wij progressieve linksige figuren willen helemaal niets van jou hoor. Jij mag als maagd in het huwelijk, neuken om kinderen te krijgen en dan met al je kinderen en kleinkinderen om je heen de pijp uit gaan. Geen probleem.
Ja, en nee.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:41 schreef Hexagon het volgende:
Eigenlijk mag iedereen die hier aan meedoet gewoon voorgoed uit het publieke leven worden verwijderd. Dan ben je immers een groot gevaar voor de samenleving. Ga maar levenslang ergens brommen en wasknijpers maken dan.
Dat was royaal drieduizend man. Dat gaat hem echt niet worden dus.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:41 schreef Harvest89 het volgende:
Netjes.
Nu de bestormers nog even voor het gerecht slepen.
Português é uma língua linda eu achoquote:Op zondag 8 januari 2023 22:36 schreef Perox het volgende:
Pfff als je Spaanse tv kijkt kun je nog af en toe iets verstaan, maar Portugees..
Die zit in zijn eigen topicquote:Op zondag 8 januari 2023 22:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Heeft @:heywoodu al duiding gegeven?
In het geval van antidemocratische regeringen mag je ze wel met antidemocratische middelen bestrijden. Maar dat is hier niet het geval.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja, en nee.
Het ligt er ook maar aan wat voor regering daar zit.
Een parlementsgebouw bestormen is wel even andere koek als "een andere mening hebben".quote:Op zondag 8 januari 2023 22:42 schreef kibo het volgende:
[..]
Ach wat liberaal toch weer.....
Maar wel tekeer gaan hier tegen mensen met een andere mening
Ja mee eens.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In het geval van antidemocratische regeringen mag je ze wel met antidemocratische middelen bestrijden. Maar dat is hier niet het geval.
Pretenderen dat die keuze niet wordt gemaakt in de neoliberale statuscultuur waartoe individualisme als het feminisme ingezet en verkracht worden is weinig heilzaam. Nee, vrouwen worden aangespoord om te werken. De vrijheid is in principe geweldig, maar vooral een illusie. Het werken is daarbij bittere noodzaak (geworden) voor vele vrouwen, die het 'liberaliserende' werkleven hebben omarmt.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vrouwen zet je niet weg als werkbijen, als ze willen werken dan doen ze dat (Hun keus). Homoseks kun je toejuichen zoveel je wil, een hetero maak je geen homo. En een homo geen hetero. Typisch dat jij denkt dat voor anderen te kunnen beslissen, 'wat het beste is'. Mooie van echte progressie is dat je die vrijheid bij ieder mens zelf laat.
jAmAar dE vErKIeZinGEn ZIjN gEsTOleN!quote:Op zondag 8 januari 2023 22:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja mee eens.
Maar het is nu weer wachten op mensen die claimen dat het hier ook antidemocratisch is.
Zou mooi zijn als de AIVD meeleest en een vinkje achter hun naam zetquote:Op zondag 8 januari 2023 22:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja mee eens.
Maar het is nu weer wachten op mensen die claimen dat het hier ook antidemocratisch is.
Hahahhahahaquote:Op zondag 8 januari 2023 22:49 schreef Akathisia het volgende:
Verder, vrijheidsoptimalisatie wordt verkocht met een fixatie op homotolerantie terwijl natiestaten onder druk worden gezet waardoor het democratische wordt geminimaliseerd door dezelfde lui.
Waar komt bij jou de drang vandaan om wat ik wil te insinueren wanneer ik de ander vraag zijn wensbeeld te onderbouwen? Wees gewoon eens wat productiever en sla wat palen op zijn losse zand.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waar komt toch de drang vandaan bij jou en je soortgenoten om je te willen bemoeien met hoe anderen hun leven inrichten? Waarom zijn werkende vrouwen, homo’s, jongens met kutjes, meisjes met piemeltjes zo bedreigend voor jou en je medestanders? Waarom wil je jouw verwrongen wereldbeeld aan anderen opleggen?
Want wij progressieve linksige figuren willen helemaal niets van jou hoor. Jij mag als maagd in het huwelijk, neuken om kinderen te krijgen en dan met al je kinderen en kleinkinderen om je heen de pijp uit gaan. Geen probleem.
Vinkje als indicatie "toetsenbordheld"? Ergo: vrij ongevaarlijk.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als de AIVD meeleest en een vinkje achter hun naam zet
Ik doe veel met je en dat doet me goed.quote:
Ja maar als iedereen gewoon hun hun zin geeft is er niks aan de hand.......quote:Op zondag 8 januari 2023 20:35 schreef mcmlxiv het volgende:
Zoveel winst door al die “gewoon nationalistische conservatieve “ maar toch echt democratische politici als Bolsenaro, baudet, duterte en trump. Echt een zegen voor de mensheid
"Het tweede vliegtuig komt zo"?quote:Op zondag 8 januari 2023 23:02 schreef Tengano het volgende:
One picture says it all....
[ afbeelding ]
Dat je te maken hebt met een situatie waarvan je geen idee hebt hoe je dat moet handelen.quote:
Uhu, maar precies daarom is het geen passende vergelijking.quote:Op zondag 8 januari 2023 23:05 schreef Tengano het volgende:
Dat je te maken hebt met een situatie waarvan je geen idee hebt hoe je dat moet handelen.
Er gaat dan echt van alles door je hoofd.
overwhelming dus
Het is een megacrisis die in 1 keer op je dak komt vallen als leider van je land.quote:Op zondag 8 januari 2023 23:07 schreef Akathisia het volgende:
Uhu, maar precies daarom is het geen passende vergelijking.
Ik denk dat hij daar wel gelijk in heeft. Misschien wel gedurfd maar ik ga ervan uit dat hij erop rekent dat de meerderheid van de Bolsonaro-stemmers dit veroordelen.quote:Op zondag 8 januari 2023 23:09 schreef Tengano het volgende:
Lula noemt ze iig fascisten; een vrij gedurfde keuze voor mensen die je toch graag aan jouw kant hebt willen staan.
Lula lijkt vooralsnog adequaat te reageren. Deze antidemocratische fascisten moet je hard aanpakken. Als je dit soort tendensen niet rigoureus de kop indrukt zal het als een etterende wond gaan zweren. Dat is wmb de fout die de Biden regering en de Amerikaanse overheid hebben gemaakt. In de VS is men te soft geweest in het aanpakken van het tuig dat het Capitool heeft bestormd, en dat kan ze nog wel eens lelijk opbreken in 2024.quote:Op zondag 8 januari 2023 23:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het is een megacrisis die in 1 keer op je dak komt vallen als leider van je land.
Ga er maar aan staan. Misschien had Bush het dan nog gemakkelijker, want Lula moet nu vechten tegen een interne vijand. Ik heb groot respect voor Lula als hij dit op de een of andere manier op kan lossen. Het is alleen wel iets meer dan een vuurproef.
Lula noemt ze iig fascisten; een vrij gedurfde keuze voor mensen die je toch graag aan jouw kant hebt willen staan.
De opmerking waarvan je wist dat hij ging komen. En toch weer treurig dat zo'n laffe drol toch maar weer gelegd wordt.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:42 schreef kibo het volgende:
[..]
Schrijnend hoe laf het land of the free, home of the brave omgaat met de (intellectuele) daders van die couppoging twee jaar terug. Dan krijg je inderdaad deze ellende.quote:Op maandag 9 januari 2023 00:48 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
En Steve Bannon heeft daar ook nog wat lopen adviseren. Dat die man niet vast zit...
Wat is het volgende land waar hij gaat adviseren?quote:Op maandag 9 januari 2023 00:48 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
En Steve Bannon heeft daar ook nog wat lopen adviseren. Dat die man niet vast zit...
Ja, een coupe is te rechtvaardigen als democratie ver te zoeken is en een zeer ruime meerderheid van de bevolking achter de coupe staat. Hier zijn net verkiezingen geweest en een meerderheid heeft voor een andere president gekozen.... Hier is het dus niet het terugpakken van democratie maar juist het omverwerpen daarvan.quote:Op zondag 8 januari 2023 21:29 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat is een ander punt, maar je zou prima morele gronden kunnen verzinnen waarmee je een coupe zou kunnen legitimeren.
Rechts Amerika is nooit vies van het op de achergrond steunen van staatsgrepen wanneer er ergens in Latijns-Amerika een regering zit die ze niet zint.quote:Op maandag 9 januari 2023 00:48 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
eeeeh hoe meet je dat?quote:Op maandag 9 januari 2023 08:07 schreef qajariaq het volgende:
een zeer ruime meerderheid van de bevolking achter de coupe staat
"Andere mening" is ook weer zo'n mooie stropop voor allerlei autoritair gedrag zoals doodsbedreigingen, homohaat, het bestormen van het parlement of ander braaksel.quote:Op zondag 8 januari 2023 22:42 schreef kibo het volgende:
[..]
Hoe meet je dat 'de bevolking' in meerderheid achter een coupe zou staan?quote:Op maandag 9 januari 2023 08:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Vergeten dat er net verkiezingen zijn geweest?
Dit heeft echt geen reet met 'stoeptegelgeneratie' te maken, er zitten in alle generaties Bolsonarogekkies.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:06 schreef hunterrnl het volgende:
Lekker veel chaos in de wereld door de stoeptegel generatie. Bijna iedereen is gekwest, achtergesteld en zit vol met haat in bepaalde groeperingen.
Iemand die onderdeel van het probleem is kan mijn opmerking inderdaad niet begrijpen.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit heeft echt geen reet met 'stoeptegelgeneratie' te maken, er zitten in alle generaties Bolsonarogekkies.
Of er komt maar een handjevol opdagen als het regentquote:Op maandag 9 januari 2023 08:29 schreef Nielsch het volgende:
Haha je weet nu al dat die aanhangers van landverrader Baudet dat hier ook gaan doen op een dag, maar dan gaat het echt faliekant mislukken en eindigt het met onderling gekibbel over de datum en tijd.
quote:Op maandag 9 januari 2023 09:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Of er komt maar een handjevol opdagen als het regent
Wees eens wat creatiever.quote:Op maandag 9 januari 2023 08:07 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, een coupe is te rechtvaardigen als democratie ver te zoeken is en een zeer ruime meerderheid van de bevolking achter de coupe staat. Hier zijn net verkiezingen geweest en een meerderheid heeft voor een andere president gekozen.... Hier is het dus niet het terugpakken van democratie maar juist het omverwerpen daarvan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |