Hou toch op dat gezeur. Je weet best dat er helemaal geen beleid isquote:Op zondag 8 januari 2023 12:05 schreef Stepperoller het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is het puur beleid op basis van actieve users die gaan lopen janken over het noemen van hun naam als het over ze gaat tot ze het tegendeel beloven?
Want bovenstaande is nog altijd, hoe vaak mijn reactie dat het geen antwoord op mijn vraag is ook wordt geveegd, geen antwoord op mijn vraag.
Toch raar dat vegen van een naam 9/10 keer, een ontopic Feeedback reactie of op de man spelen razendsnel kan, maar dat een simpele vraag over wat nu het exacte veegbeleid is alweer ruim 40 uur onbeantwoord blijft.
Snap uiteraard dat mods ook andere dingen te doen hebben, maar ik vind het toch een opvallend patroon...
Er is jaren geleden een keuze gemaakt een bepaalde user niet toe te laten, om die persoon zelf te beschermen. Dat hangen we dan - juist omdat er dan mensen zijn die dat JUIST gaan doen - niet aan de grote klok.quote:Op zondag 8 januari 2023 12:05 schreef Stepperoller het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is het puur beleid op basis van actieve users die gaan lopen janken over het noemen van hun naam als het over ze gaat tot ze het tegendeel beloven?
Want bovenstaande is nog altijd, hoe vaak mijn reactie dat het geen antwoord op mijn vraag is ook wordt geveegd, geen antwoord op mijn vraag.
Toch raar dat vegen van een naam 9/10 keer, een ontopic Feeedback reactie of op de man spelen razendsnel kan, maar dat een simpele vraag over wat nu het exacte veegbeleid is alweer ruim 40 uur onbeantwoord blijft.
Snap uiteraard dat mods ook andere dingen te doen hebben, maar ik vind het toch een opvallend patroon...
Maar ik heb het juist over de users die wel worden toegelaten en hier een actieve user zijn? Niet over degenen die in het kader van bescherming niet worden toegelaten en dus ook niet actief kunnen zijn. Dat deel is helder en zo klaar als een klontje.quote:Op zondag 8 januari 2023 13:33 schreef Danny het volgende:
[..]
Er is jaren geleden een keuze gemaakt een bepaalde user niet toe te laten, om die persoon zelf te beschermen. Dat hangen we dan - juist omdat er dan mensen zijn die dat JUIST gaan doen - niet aan de grote klok.
Dat de regel niet geldt voor actieve users had ik eenvoudigweg niet gecommuniceerd richting crew. Wat overigens sowieso niet mag is het noemen van bv kloons van users als zij die niet zelf kenbaar maken. Dat is een schending van AVG wetgeving.quote:Op zondag 8 januari 2023 13:43 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Maar ik heb het juist over de users die wel worden toegelaten en hier een actieve user zijn? Niet over degenen die in het kader van bescherming niet worden toegelaten en dus ook niet actief kunnen zijn. Dat deel is helder en zo klaar als een klontje.
Of lees ik het verkeerd en gaat wat jij zegt ook op voor actieve users? En dat het dus qua actieve users een soort ongedefinieerd mijnenveld met over welke users je het wel/niet mag hebben en op basis van of het geveegd wordt moet je dan weten wie dat zijn?
Vind het niet heel logisch, maar als dat zo is hoor ik het ook graag. Had in mijn achterhoofd namelijk dat actieve users op dat vlak wel gelijk behandeld werden en dat eventuele bescherming idd gepaard gaat met ook geen toegang meer krijgen tot het forum (waardoor zo'n 'beschermd' iemand per definitie geen actieve user meer is).
Oh oké, dan snap ik hem. Bij deze is het me duidelijk. En dat tweede is ook goed om te weten. Bedankt!quote:Op zondag 8 januari 2023 14:35 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat de regel niet geldt voor actieve users had ik eenvoudigweg niet gecommuniceerd richting crew. Wat overigens sowieso niet mag is het noemen van bv kloons van users als zij die niet zelf kenbaar maken. Dat is een schending van AVG wetgeving.
Wordt daar dan actief op gemodereerd? Of geldt deze regel alleen voor users? Er is sowieso één moderator die deze regel niet zo heel nauw neemt.quote:Op zondag 8 januari 2023 14:35 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat de regel niet geldt voor actieve users had ik eenvoudigweg niet gecommuniceerd richting crew. Wat overigens sowieso niet mag is het noemen van bv kloons van users als zij die niet zelf kenbaar maken. Dat is een schending van AVG wetgeving.
Schending van de avg, bronquote:Op zondag 8 januari 2023 14:35 schreef Danny het volgende:
[..]
https://www.ictrecht.nl/b(...)-een-persoonsgegevenquote:Op zondag 8 januari 2023 20:12 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Schending van de avg, bronLijkt mij namelijk niet juist. En eerlijk gezegd ook bullshit. Dus als ik zeg dat Jantje een kloon van Pietje is zou ik de AVG overtreden
![]()
kom op zeg!
En daarmee valt het onder de AVG.quote:Is een gebruikersnaam een persoonsgegeven?
De gebruikersnaam is meestal een unieke naam zoals de eigen naam van de gebruiker, zijn/haar e-mailadres, of een pseudoniem/nickname. Een gebruikersnaam dient per definitie voor de identificatie van een natuurlijk persoon. We kunnen daarbij dus kort zijn: een gebruikersnaam (pseudoniem of niet) is een persoonsgegeven.
Daarop hoort actief te worden gemodereerdquote:Op zondag 8 januari 2023 18:36 schreef 2xHenk het volgende:
[..]
Wordt daar dan actief op gemodereerd? Of geldt deze regel alleen voor users? Er is sowieso één moderator die deze regel niet zo heel nauw neemt.
Prima, duidelijk. al staat hier niet dat het zeggen dat Pietje een kloon van Jantje is een overtreding van de avg is. Dat het een persoonsgegeven is zegt niets. Pietje is een kloon van Jantje of Pietje woont in Rotterdam zou dan hetzelfde zijn?quote:Op zondag 8 januari 2023 21:01 schreef Danny het volgende:
[..]
https://www.ictrecht.nl/b(...)-een-persoonsgegeven
[..]
En daarmee valt het onder de AVG.
Ongeacht of het jou wel of geen bullshit lijkt.
Ja, dan schend je de AVG. Je openbaart immers een persoonsgegeven. Of bedoel je een andere vraag?quote:Op zondag 8 januari 2023 21:20 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Prima, duidelijk mea culpa. Maar de rest van mijn vraag, hoe zit het daarmee?
zat op de telefoon en dat typt zo kut. Maar inderdaad, ik bedoel iets anders. Hoezo ik openbaar een persoonsgegeven?quote:Op zondag 8 januari 2023 21:26 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja, dan schend je de AVG. Je openbaart immers een persoonsgegeven. Of bedoel je een andere vraag?
Stel even je hebt user X. Die kent iedereen als user X.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:50 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
zat op de telefoon en dat typt zo kut. Maar inderdaad, ik bedoel iets anders. Hoezo ik openbaar een persoonsgegeven?
In potentie wel. In geval van een grap is dat prima, maar als het gedaan wordt om users 'te ontmaskeren' of herleidbaar te maken naar hun andere accounts (meestal omdat men de persoon in kwestie niet mag, of anderszins iets tegen die user heeft) dan is dat - behalve ongewenst door onszelf - gewoonweg een schending van privacy.quote:Als ik zeg dat Yvonne een kloon van jou is, dan openbaar ik toch geen persoonsgegeven?
Als je onwaarheden verkondigt die een negatief beeld schetsen valt dat eerder onder smaad of laster.quote:Dan zou je dus niet meer kunnen zeggen. Als ik zeg "Danny woont in Zierikzee" dan openbaar ik een persoonsgegeven? Ook al weet ik dat je er niet woont, dan nog zou ik de AVG overtreden? Als ik zeg Danny is geboren op 1 januari 1989 in het ziekenhuis van Sexbierum "zou ik zelfs twee maal de AVG overtreden?
Nee, we kijken wel naar de intentie. De intentie om een kloon 'te ontmaskeren' accepteren we niet. Er is geen enkele reden dat te doen of melden, dus laat het gewoon achterwege, dan hoeven we ook geen bans uit te delenquote:Iedereen die dus zegt dat X een kloon is van Y zou per direct een ban krijgen dus vanwege AVG geneuzel? En iemand die dus een kloon genoemd wordt kan dan iemand een ban aansmeren voor iemand een kloon noemen.
Is Sly blauw ?quote:
ik, en moet je maar normaal posten.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:04 schreef BoonDockSaint het volgende:
Waarom worden mijn post gewist en wie doet dat ?
Absurde topics zoals deze KLB / Goedemorgen motherfuckers, kneuzen en lelijke gezichten blijven gewoon open maar onschuldige posts worden gewist. Vreemd.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
ik, en moet je maar normaal posten.
Pk mag mijn mening niet uiten over bepaalde users ?quote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maak een tr als je vind dat een topic dicht moet, of post het hier.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:06 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Absurde topics zoals deze KLB / Goedemorgen motherfuckers, kneuzen en lelijke gezichten blijven gewoon open maar onschuldige posts worden gewist. Vreemd.
Topic verziekende "meningen" niet nee.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:07 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Pk mag mijn mening niet uiten over bepaalde users ?
quote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zoek het Lekker uit met je zooiquote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 januari 2023 10:10 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
[..]
Zoek het Lekker uit met je zooi
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |