heb rich energy bij een vechtsport zien staanquote:
Wat dacht je van T-Minus?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 15:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
moneytron was toch wel de ultieme scam.
die wist ik niet, kan dus zijn dat hij ook niet meer leeft?quote:Op zondag 29 januari 2023 11:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wat dacht je van T-Minus?
https://jalopnik.com/form(...)n-disappe-1849570819
1.0 ecoboostquote:Op maandag 30 januari 2023 17:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ford Fiësta RedBull-edition incoming.
Ford zegt Nein.quote:Op maandag 30 januari 2023 17:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ford Fiësta RedBull-edition incoming.
Absurde ontwikkeling is dat. Motoren steeds zuiniger, meer elektrische auto's. Maar ze moeten wel steeds groter.quote:
maar niet voor eeuwig.quote:Op maandag 30 januari 2023 22:17 schreef 4-elements het volgende:
Kan het niet helemaal meer volgen qua motoren en Red Bull. Dacht juist dat Honda daar uiteindelijk toch zou blijven?
Niets is voor eeuwig.quote:
Ze blijven tot 2026. Voor daarna is nog niets zeker, maar lijkt RB nu met Ford in zee te gaan.quote:Op maandag 30 januari 2023 22:45 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Niets is voor eeuwig.
Maar dacht dat ze voorlopig zouden blijven met het oog op 2026.
Denk niet dat dit het probleem was, het is meer dat ze geen team erbij willen voor "weinig".quote:Op maandag 30 januari 2023 18:40 schreef Starflyer het volgende:
Ford mag dus wel een motor rebadgen, maar als Cadillac dat wil doen is de wereld te klein (nog afgezien dat ze op termijn wel met een eigen motor willen komen)
Het probleem is niet Cadillac, maar het nieuwe team. Ford sluit aan bij een bestaand team en dus hoeven de overige teams hun centjes niet te delen.quote:Op maandag 30 januari 2023 18:40 schreef Starflyer het volgende:
Ford mag dus wel een motor rebadgen, maar als Cadillac dat wil doen is de wereld te klein (nog afgezien dat ze op termijn wel met een eigen motor willen komen)
quote:Op dinsdag 31 januari 2023 07:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het probleem is niet Cadillac, maar het nieuwe team. Ford sluit aan bij een bestaand team en dus hoeven de overige teams hun centjes niet te delen.
Dat snap ikquote:Op maandag 30 januari 2023 23:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk niet dat dit het probleem was, het is meer dat ze geen team erbij willen voor "weinig".
Kan niet anders zeggen dat ik het ook jammer vind. Formaat Fiesta is echt perfect voor velen. Rij zelf een Focus en groter hoeft voor mij echt niet. Kan er ook echt niet bij dat alles maar groter wordt..quote:Op maandag 30 januari 2023 18:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Absurde ontwikkeling is dat. Motoren steeds zuiniger, meer elektrische auto's. Maar ze moeten wel steeds groter.
Terwijl het formaat Fiësta eigenlijk perfect is voor zo verschrikkelijk veel mensen die alleen maar groter rijden omdat de buren ook een dikke middenklasser hebben.
Maar goed, ik heb dan ook niet zo heel veel met auto's verder, zeker niet met grote. Ik ben de laatste auto's steeds kleiner gegaan.
Kleurenstelling vind ik supermooi.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:19 schreef Starflyer het volgende:
De nieuwe Haas (livery). De echte auto is pas op 11 februari te zien tijdens een shakedown op Silverstone.
[ twitter ]
Als je ook weleens buiten de 30 km zone komt dan is je kans om niet te overlijden bij een ongeluk bij een wat grotere auto toch een stuk kleiner, wat die crashtest van dat geinige kleine autootje je ook wel niet laat denken.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 16:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kan niet anders zeggen dat ik het ook jammer vind. Formaat Fiesta is echt perfect voor velen. Rij zelf een Focus en groter hoeft voor mij echt niet. Kan er ook echt niet bij dat alles maar groter wordt..
Die fiesta is net zo groot als de Escort van vroeger.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 16:32 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je ook weleens buiten de 30 km zone komt dan is je kans om niet te overlijden bij een ongeluk bij een wat grotere auto toch een stuk kleiner, wat die crashtest van dat geinige kleine autootje je ook wel niet laat denken.
En net zo veilig als een Focus die twee jaar ouder is.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 16:54 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Die fiesta is net zo groot als de Escort van vroeger.
Als iedereen in een tank gaat rijden is het weer net zo onveilig.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 16:32 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je ook weleens buiten de 30 km zone komt dan is je kans om niet te overlijden bij een ongeluk bij een wat grotere auto toch een stuk kleiner, wat die crashtest van dat geinige kleine autootje je ook wel niet laat denken.
Ford Focus hatchback 1 en 2 zijn net zo groot als de Fiesta van nu. Zet ze maar naast elkaar, want het kan. Die Focus van 20-24 zie je nu nog rijden.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 16:54 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Die fiesta is net zo groot als de Escort van vroeger.
Liever dat mensen zich eens gaan gedragen en dat alle aso's optiefen, maar dat is een illusie. Het comfort is ook een aspect overigens. Maar goed, terug naar F1 praatquote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als iedereen in een tank gaat rijden is het weer net zo onveilig.
Allemaal aan de escallade dan maar?
Leuk voor jezelf, maar voor ander verkeer (inclusief voetgangers en fietsers) zijn grotere/zwaardere auto’s juist onveiliger.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 16:32 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je ook weleens buiten de 30 km zone komt dan is je kans om niet te overlijden bij een ongeluk bij een wat grotere auto toch een stuk kleiner, wat die crashtest van dat geinige kleine autootje je ook wel niet laat denken.
Allemaal aan de kleine auto dus.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 16:32 schreef 3rr0r het volgende:
dan is je kans om niet te overlijden bij een ongeluk bij een wat grotere auto toch een stuk kleiner,
Ik kan me Ford-Steward ( ik ben een ouwe lul tegenwoordig) nog herinneren. Ik meen me vooral veel plofs te herinneren. Was geloof ik niet zo'n gelukkig huwelijk.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 10:17 schreef THEFXR het volgende:
Laatste keer Ford was geloof ik met Williams en toen reden ze al niet meer vooraan.
dat klopt idd, dus ik zie het niet zo positief dat die een top motor kunnen bouwen.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:19 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik kan me Ford-Steward ( ik ben een ouwe lul tegenwoordig) nog herinneren. Ik meen me vooral veel plofs te herinneren. Was geloof ik niet zo'n gelukkig huwelijk.
Ik herinner me de Ford-Cosworths nog. Meest succesvolle motor ooit met ruim 150 overwinningen tussen 1967 en 1983.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:19 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik kan me Ford-Stewart( ik ben een ouwe lul tegenwoordig) nog herinneren. Ik meen me vooral veel plofs te herinneren. Was geloof ik niet zo'n gelukkig huwelijk.
Dat gaan ze dus ook niet doen. Dat doet RB zelf.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat klopt idd, dus ik zie het niet zo positief dat die een top motor kunnen bouwen.
Ter verdediging van Stewart Racing; in die tijd ploften er ook gewoon veel motoren (en ander technisch malheur). Je moet voor de grap eens de Wikpedia pagina's van F1 kampioenschappen uit bijv 1996 en 1997 erbij pakken, met alle GP resultaten in 1 tabel weergegeven.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:19 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik kan me Ford-Steward ( ik ben een ouwe lul tegenwoordig) nog herinneren. Ik meen me vooral veel plofs te herinneren. Was geloof ik niet zo'n gelukkig huwelijk.
Cosworth zou best een leuke partner voor Red Bull Powertrains zijn. Zitten ook maar 1 dorp verderop vanaf Milton Keynesquote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:15 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik herinner me de Ford-Cosworths nog. Meest succesvolle motor ooit met ruim 150 overwinningen tussen 1967 en 1983.
Maar net zoals toen, gaat Ford in dit geval de motor niet maken, dus geen zorgen
wat gaan ze dan leveren?quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat gaan ze dus ook niet doen. Dat doet RB zelf.
niets. gewoon badge engineering. stickertje plakken en red bull het zelf op laten knappen in ruil voor centen als sponsorquote:
Toen was er ook nog ongelimiteerd testen en kon je gewoon voor elke geplofte motor een nieuwe inhangen zonder straf. Dus de (top)teams draaiden die dingen maximaal open.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ter verdediging van Stewart Racing; in die tijd ploften er ook gewoon veel motoren (en ander technisch malheur). Je moet voor de grap eens de Wikpedia pagina's van F1 kampioenschappen uit bijv 1996 en 1997 erbij pakken, met alle GP resultaten in 1 tabel weergegeven.
In mijn jeugdige herinnering viel het allemaal best mee, maar het aantal Retirements is echt bizar, zelfs bij de top teams.
Villeneuve bijvoorbeeld werd in '97 wereldkampioen met 5 uitvalbeurten en een DSQ, op een totaal 17 races. Ter vergelijking Max kende in 2022 - 2 uitvalbeurten in 22 wedstrijden en bij 1 van die 2 werd ie zelfs nog geklasseerd als 19e.
Ik ook. Lijkt, zonder het rood, ook wel wat op een Minardi van weleer.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 16:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kleurenstelling vind ik supermooi.
Maar dat is persoonlijk, hou wel van die specifieke combi. Gevoel.
quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:15 schreef Starflyer het volgende:
Ik herinner me de Ford-Cosworths nog. (..)
Ze hebben onlangs dit juweeltje gebouwd voor Gordon Murrayquote:Op woensdag 1 februari 2023 12:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Ouwe lul alert!
![]()
Ken de verhalen en dat was ook wel een beest van een motor. Revolutionair dat ding.
En bovenal: fantastisch geluid.
De T.50 fan carquote:Op woensdag 1 februari 2023 12:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze hebben onlangs dit juweeltje gebouwd voor Gordon Murray
Die motoren werden ook steeds sneller naarmate ze dichter bij hun einde kwamen. Dus dan werd er wel eens (mis)gegokt dat ie het nog 300km zou volhouden.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 22:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ter verdediging van Stewart Racing; in die tijd ploften er ook gewoon veel motoren (en ander technisch malheur). Je moet voor de grap eens de Wikpedia pagina's van F1 kampioenschappen uit bijv 1996 en 1997 erbij pakken, met alle GP resultaten in 1 tabel weergegeven.
In mijn jeugdige herinnering viel het allemaal best mee, maar het aantal Retirements is echt bizar, zelfs bij de top teams.
Villeneuve bijvoorbeeld werd in '97 wereldkampioen met 5 uitvalbeurten en een DSQ, op een totaal van 17 races. Ter vergelijking Max kende in 2022 - 2 uitvalbeurten in 22 wedstrijden en bij 1 van die 2 werd ie zelfs nog geklasseerd als 19e.
Of de Tyrrell uit 1991quote:Op woensdag 1 februari 2023 11:51 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik ook. Lijkt, zonder het rood, ook wel wat op een Minardi van weleer.
Dat hoogtoerige gillende gejank.. Ik vind er niets aan. Vind ik zeker vandaag de dag een beetje misstaan, die primitieve techniek. Heb liever een lage brute maar verfijnde grom.quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:09 schreef Tarado het volgende:
Nu we het toch over engine sound hebben, deze zag ik gisteren weer voorbij komen![]()
[ twitter ]
quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat hoogtoerige gillende gejank.. Ik vind er niets aan. Vind ik zeker vandaag de dag een beetje misstaan, die primitieve techniek. Heb liever een lage brute maar verfijnde grom.
Je heet dan ook niet voor niets Chevy. Over primitieve techniek gesproken.quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat hoogtoerige gillende gejank.. Ik vind er niets aan. Vind ik zeker vandaag de dag een beetje misstaan, die primitieve techniek. Heb liever een lage brute maar verfijnde grom.
Nee echt primitief is het niet natuurlijk, maar het ruwe ervan spreekt me niet echt aan. En ook gewoon veel te chaotisch voor mijn hoofd dan.quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:16 schreef Tarado het volgende:
[..]noem het maar primitief, was gewoon added value, V8 ook nog wel goed, F1 is nog steeds snel maar het gebrek aan mooi motorgeluid geeft je gewoon niet hetzelfde gevoel, maar jij hebt het waarschijnlijk nooit live meegemaakt.
Ja, kippenvel.quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:09 schreef Tarado het volgende:
Nu we het toch over engine sound hebben, deze zag ik gisteren weer voorbij komen![]()
[ twitter ]
Ford heeft anno 2023 in ieder geval weinig meer van doen met Cosworth begrijp ik ervan: ze zijn in ieder geval geen eigenaar meer. En Cosworth zelf is niet een partij die commercieel iets kan toevoegen voor RBR. Een alliantie met Ford zal wel via de Ford Performance divisie lopen.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 23:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Cosworth zou best een leuke partner voor Red Bull Powertrains zijn. Zitten ook maar 1 dorp verderop vanaf Milton Keynes
Bruut en imposant.quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:16 schreef Tarado het volgende:
[..]noem het maar primitief, was gewoon added value, V8 ook nog wel goed, F1 is nog steeds snel maar het gebrek aan mooi motorgeluid geeft je gewoon niet hetzelfde gevoel, maar jij hebt het waarschijnlijk nooit live meegemaakt.
Dat heb ik ook met FE, het doet me iets teveel aan m'n racebaantje van vroeger denken.quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bruut en imposant.
FE is dan ook echt niet te kijken met die piepjes, geluidjes en gegier.
2 minuten, ben ik er klaar mee.
Hij is dan ook wel een ongelikte beer.quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
FIA baas en Liberty gaan rollebollend over straat.
Die wagens zien er ook niet uit. Platgeslagen Tesla trucks.quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bruut en imposant.
FE is dan ook echt niet te kijken met die piepjes, geluidjes en gegier.
2 minuten, ben ik er klaar mee.
RB19 ST-linequote:Op woensdag 1 februari 2023 14:04 schreef beantherio het volgende:
[..]
Een alliantie met Ford zal wel via de Ford Performance divisie lopen.
Nou bedankt, zit nu met tranen in mn ogen. Ik geef Bernie E de geldwolf gelijk, turbo's zijn de grootste fout ooit geweest, ever.quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:09 schreef Tarado het volgende:
Nu we het toch over engine sound hebben, deze zag ik gisteren weer voorbij komen![]()
[ twitter ]
De turbo's uit de jaren '80 vielen imho wel mee, qua geluid. Probleem met de huidige auto's is imho vooral de MGU-H die veel geluid dempt.quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:00 schreef Sabata het volgende:
[..]
Nou bedankt, zit nu met tranen in mn ogen. Ik geef Bernie E de geldwolf gelijk, turbo's zijn de grootste fout ooit geweest, ever.
In de tijd dat de motoren dit geluid maakten had je trouwens nog geen geluid per camera/positie op de baan.quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:09 schreef Tarado het volgende:
Nu we het toch over engine sound hebben, deze zag ik gisteren weer voorbij komen![]()
[ twitter ]
quote:Op donderdag 2 februari 2023 12:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
In de tijd dat de motoren dit geluid maakten had je trouwens nog geen geluid per camera/positie op de baan.
Er stond één microfoon bij de finishlijn en dat geluid hoorde je de hele race. Je keek naar de ene auto maar hoorde een andere.
Dat je nu ook de auto hoort die in beeld genomen wordt is op zich al wonderbaarlijk.
StefanGP is er weer bij?quote:
Een kleine correctie, Lotus was geen nieuw team. Lotus was daarvoor Renaultquote:Op donderdag 2 februari 2023 14:55 schreef Nober het volgende:
Laatste tien nieuwe teams
Simtek (1994)
Pacific (1994)
Forti (1995)
Stewart (1997) tegenwoordig Red Bull Racing
Toyota (2002)
Super Aguri (2006)
Lotus (2010) tegenwoordig Alpine
Virgin (2010)
HRT (2010)
Haas (2016)
https://www.racefans.net/(...)-to-enter-formula-1/
[..]
StefanGP is er weer bij?
Check je feiten nogmaalsquote:Op donderdag 2 februari 2023 17:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Een kleine correctie, Lotus was geen nieuw team. Lotus was daarvoor Renault
Toen Lotus-Cosworth hun T127 presenteerde in 2010 had Renault de R30 met Kubica en Petrov.quote:Op donderdag 2 februari 2023 17:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Een kleine correctie, Lotus was geen nieuw team. Lotus was daarvoor Renault
Ben moe van een lange werkdagquote:
Stomme Franse Renault die ingewikkeld maaktquote:Op donderdag 2 februari 2023 18:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Toen Lotus-Cosworth hun T127 presenteerde in 2010 had Renault de R30 met Kubica en Petrov.
Never forget:
Waarom deden ze het dan niet in 1977?quote:Op donderdag 2 februari 2023 14:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nouja niet echt zo wonderbaarlijk toch
Kostentechnisch minder aantrekkelijk denk ik.quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Waarom deden ze het dan niet in 1977?
Kleine correctie de Lotus uit 2010 is niet Alpine nu. Dat was Renault, dat later Lotus Racing werd om vervolgens weer Renault te worden en nu dus Alpine is.quote:Op donderdag 2 februari 2023 17:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Een kleine correctie, Lotus was geen nieuw team. Lotus was daarvoor Renault
Dit rijtje mist Lola in 1997, hoewel ze natuurlijk nooit een race gereden hebbenquote:Op donderdag 2 februari 2023 14:55 schreef Nober het volgende:
Laatste tien nieuwe teams
Simtek (1994)
Pacific (1994)
Forti (1995)
Stewart (1997) tegenwoordig Red Bull Racing
Toyota (2002)
Super Aguri (2006)
Lotus (2010)
Virgin (2010)
HRT (2010)
Haas (2016)
https://www.racefans.net/(...)-to-enter-formula-1/
[..]
StefanGP is er weer bij?
Het leeft nog niet echt bij mij, moet ik bekennen. Misschien als de nieuwe auto's gepresenteerd zijn, en dan bedoel ik ook echt de auto's en niet alleen de liveries.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 07:00 schreef _UserName_ het volgende:
Had iemand al opgemerkt dat het volgende maand
RACEWEEK
ACEWEEKR
CEWEEKRA
EWEEKRAC
WEEKRACE
EEKRACEW
EKRACEWE
KRACEWEE
is?
De livery van de wagen van Verstappen wordt om 15u gepresenteerd.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:50 schreef streamjohan het volgende:
Hoelaat wordt de nieuwe waggy van Max gepresenteerd vandaag?
Eens en die van Red Bull behoort ook niet tot m'n favorieten, interessanter is de Ford aankondiging, vooral wat betreft de samenwerking, wordt het alleen een dure sticker of gaan ze wat meer doen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik kijk liever naar echte waggie dan alleen livery. Zeker de RBR livery zal nauwelijks veranderen. HAAS was al interessanter
Zoals voorspeld. Het is een wat minder aansprekende naam dan Porsche en Honda maar laten we niet vergeten dat Ford als motorfabrikant na Ferrari en Mercedes de meeste Formule 1-overwinningen op naam heeft staan. Meer dan Honda (nr. 5 op de lijst) en zeker meer dan Porsche. En ja de meeste van die motoren zijn gebouwd door Cosworth maar het gaat erom welke naam er op staat.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:51 schreef Tijger_m het volgende:
2026: RedBull powered by Ford.
https://the-race.com/form(...)ed-bull-engine-deal/
In het kort, Ford gaat hun naam op de door RBPT ontwikkelde motor zetten en hun naam zal op de fabriek van RBPT komen te staan daarnaast levert Ford technische ondersteuning (en een zak met geld).
Ford kocht indertijd Stewart, noemde het Jaguar, verkocht het aan Red Bull.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eens en die van Red Bull behoort ook niet tot m'n favorieten, interessanter is de Ford aankondiging, vooral wat betreft de samenwerking, wordt het alleen een dure sticker of gaan ze wat meer doen.
RBPT gaat in principe zelf motoren bouwen: vanaf 2026 eindigt het partnerschap met Honda en kunnen ze ook het IP niet meer gebruiken. En blijkbaar hebben ze momenteel al eigen testmotoren draaien.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ford kocht indertijd Stewart, noemde het Jaguar, verkocht het aan Red Bull.
RB gaat zelf Honda-motoren bouwen en noemt ze Ford.
Zoiets dan..
Red Bull heeft al 20 jaar dezelfde livery. Dat er een sticker 10 cm verschuift oid boeit totaal niet.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:01 schreef franklop het volgende:
[..]
De livery van de wagen van Verstappen wordt om 15u gepresenteerd.
Er zijn wat indicaties dat er dit jaar misschien wat grotere veranderingen komen. Het lijkt me niet echt nodig want de RBR livery is een soort van klassieker geworden. Evengoed zou ik het wel leuk vinden als ze een jaartje met de witte livery van Turkije 2021 gaan rijden: die was wel erg strak.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Red Bull heeft al 20 jaar dezelfde livery. Dat er een sticker 10 cm verschuift oid boeit totaal niet.
Er waren toch wat beelden van de nieuwe teamkleding uitgelekt waarin de kleur blauw veel nadrukkelijker aanwezig was? Zou me niets verbazen als dat in de auto ook terugkomt als opbouw naar de samenwerking met Ford.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Red Bull heeft al 20 jaar dezelfde livery. Dat er een sticker 10 cm verschuift oid boeit totaal niet.
Ik meen dat er eind vorig jaar nog een deal is gesloten tussen RBR en Honda om de naam van Honda toch weer wat prominenter te gaan tonen op de auto. Als dat gedurende de resterende tijd van het gebruik van Honda-motoren (2023 tm 2025) ook zo is dan zal er nog niet direct iets zichtbaar worden van Ford lijkt me.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er waren toch wat beelden van de nieuwe teamkleding uitgelekt waarin de kleur blauw veel nadrukkelijker aanwezig was? Zou me niets verbazen als dat in de auto ook terugkomt als opbouw naar de samenwerking met Ford.
Nu officieelquote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:51 schreef Tijger_m het volgende:
2026: RedBull powered by Ford.
https://the-race.com/form(...)ed-bull-engine-deal/
In het kort, Ford gaat hun naam op de door RBPT ontwikkelde motor zetten en hun naam zal op de fabriek van RBPT komen te staan daarnaast levert Ford technische ondersteuning (en een zak met geld).
Dat is meer het gebrek aan fantasie bij de Castore stylists.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er waren toch wat beelden van de nieuwe teamkleding uitgelekt waarin de kleur blauw veel nadrukkelijker aanwezig was? Zou me niets verbazen als dat in de auto ook terugkomt als opbouw naar de samenwerking met Ford.
Wordt ook wel eens tijd voor wat verandering..Zelfs Ferrari en Mercedes zijn in dat opzicht minder conservatief.
Red Bull heeft afgezien van die paar one-race liveries eigenlijk nooit iets veranderd, ik kan me alleen de overgang van glanzend naar mat herinneren in... 2016 of 2017?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 13:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er waren toch wat beelden van de nieuwe teamkleding uitgelekt waarin de kleur blauw veel nadrukkelijker aanwezig was? Zou me niets verbazen als dat in de auto ook terugkomt als opbouw naar de samenwerking met Ford.
Wordt ook wel eens tijd voor wat verandering..Zelfs Ferrari en Mercedes zijn in dat opzicht minder conservatief.
2016 voor het eerst mat. Mij lijkt aerodynamisch glanzend beter. Puur onderbuikgevoel echter.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Red Bull heeft afgezien van die paar one-race liveries eigenlijk nooit iets veranderd, ik kan me alleen de overgang van glanzend naar mat herinneren in... 2016 of 2017?
Ze hebben daarvoor een tijdje dat paars van infinity op de sidepods gehad en de hoofdkleur was voorheen ook duidelijker donkerblauw. Er zijn wat kleine wijzigingen geweest, maar het is niet veel nee.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Red Bull heeft afgezien van die paar one-race liveries eigenlijk nooit iets veranderd, ik kan me alleen de overgang van glanzend naar mat herinneren in... 2016 of 2017?
Of ze beginnen een eigen teamquote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:58 schreef 4-elements het volgende:
Dus als dit allemaal zo doorgaat, verdwijnt Honda uit de F1. Of zouden ze doorgaan met Alpha Tauri?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |