Als 26 eerder al genoemd is als maximum dan zal Zandvoort nu toch al wel geschikt zijn voor 13 teams? In de zin dat er een scenario bestaat voor wanneer het nodig is.quote:Op zondag 8 januari 2023 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker. Zelf zie ik 12 teams als optimum voor de sport. Alleen sommige circuits gaan moeite krijgen om zoveel te huisvesten. Ik noem een Zandvoort
Ben wel benieuwd of de teams echt tegen zijn, of dat het gewoon een onderhandelings tactiek is.quote:
Wat een rare reactie vanuit de F1quote:
Maar dat was probleem dan zo groot in 2011, met twaalf teams?quote:
Ze spreken zich toch juist uit tégen de "adverse reactions"?quote:Op maandag 9 januari 2023 07:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat een rare reactie vanuit de F1
Nieuw team, met ook nog eens een groot merk én zeer bekende autosportnaam erachter, is toch alleen maar topnieuws?
Nou ja, ik bedoelde ook die lauwe reactie vanuit de F1 oorspronkelijk. Gelijk reageren met iets wat klinkt als "ja maar het is veel te moeilijk hoor, doe maar niet", in plaats van een beetje enthousiasme.quote:Op maandag 9 januari 2023 08:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze spreken zich toch juist uit tégen de "adverse reactions"?
Gaat om geld, net als altijd.quote:Op maandag 9 januari 2023 08:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, ik bedoelde ook die lauwe reactie vanuit de F1 oorspronkelijk. Gelijk reageren met iets wat klinkt als "ja maar het is veel te moeilijk hoor, doe maar niet", in plaats van een beetje enthousiasme.
Hyundai zou geïnteresseerd zijn om een motor te leveren. En een Aziatisch team (Panthera Asia) heeft zich ook aangemeld.quote:Op maandag 9 januari 2023 07:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd of de teams echt tegen zijn, of dat het gewoon een onderhandelings tactiek is.
Overigens zou ik het wel tof vinden als er een koreaans team zou komen met samsung/hyundai oid.
Alleen zo'n sensatie headline alquote:Op maandag 9 januari 2023 09:54 schreef THEFXR het volgende:
mooie behind the scenes beelden van de paddock
Dat soort sensatietitels zorgen altijd dat ik dergelijke filmpjes niet hoef te zien. Iets met oogsten en zaaienquote:Op maandag 9 januari 2023 09:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die is minder, doet geen recht aan de mooie beelden. het is net 1 sec ofzo
ook, alleen Jos heeft in het verleden ook weleens een duw verkocht, dus je kan het Max niet kwalijk nemen, zit in de opvoeding.quote:Op maandag 9 januari 2023 10:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat soort sensatietitels zorgen altijd dat ik dergelijke filmpjes niet hoef te zien. Iets met oogsten en zaaien
Dit soort dommigheid dus.quote:Op maandag 9 januari 2023 10:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ook, alleen Jos heeft in het verleden ook weleens een duw verkocht, dus je kan het Max niet kwalijk nemen, zit in de opvoeding.
Plus (o.a.) Mercedes heeft zich uitgesproken tegen Andretti waardoor de online discipelen ook wel tegen moeten zijn natuurlijk.quote:
Geen idee wanneer ze instappen, maar ze zijn al ff bezig ermee, ook in Europa.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk niet dat ze voor 2026 instappen. De tijd daarvoor is imho te kort. Misschien 2025, maar het lijkt me onzinnig om voor één jaar in te stappen als daarna nieuwe reglementen komen en zelfs een nieuw Concorde Agreement waar die $ 200.000.000 "entry fee" waarschijnlijk uit is.
En voor Cadillac is de tijd imho ook te kort om in 2026 met een eigen motor te komen, dus ik verwacht dan ook een andere motor. Misschien Alpine, misschien Honda.
Wel hebben ze gezegd dat al hun technische expertise, zowel op chassis- als motorgebied ter beschikking staat voor Andretti. Dus het is wel meer dan alleen een naamsponsor zoals Alfa Romeo.
Dat is niet zo relevant, het gaat om team value en prijzengeld verdeling en nu GM meedoet met Andretti is het ook wel weer een ander verhaal dan Andretti zelfstandig.quote:Op maandag 9 januari 2023 11:13 schreef DjVero het volgende:
[..]
Plus (o.a.) Mercedes heeft zich uitgesproken tegen Andretti waardoor de online discipelen ook wel tegen moeten zijn natuurlijk.
Dan moet er juist doorgezet worden. Uiteindelijk schikken ze zich wel in de nieuwe situatiequote:Op maandag 9 januari 2023 11:13 schreef DjVero het volgende:
[..]
Plus (o.a.) Mercedes heeft zich uitgesproken tegen Andretti waardoor de online discipelen ook wel tegen moeten zijn natuurlijk.
Maar waarom hebben de huidige teams wel zo'n probleem met specifiek Andretti dan?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 10:58 schreef Nattekat het volgende:
Was er niet afgelopen jaar een groot merk dat voornemens was als team in te stappen waar de teams geen probleem mee hadden? Als het om het geld gaat, maakt het niet uit wie het is natuurlijk.
Schijnt ook en beetje met de manier waarop te maken te hebben, dit is wel een aardig artikel erover.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 12:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar waarom hebben de huidige teams wel zo'n probleem met specifiek Andretti dan?
Haas Automation heeft een omzet van minder dan een miljard per jaar, General Motors 122 miljard per jaar.quote:
Minder prijzengeld per team als er een "prive"-team meedoet, denk ik. Bij een grote autofabrikant hebben ze waarschijnlijk het idee dat daar meer inkomsten door binnen komen, waardoor dat probleem er niet of nauwelijks is. Alleen zien ze Cadillac niet als fabrikant maar als een soort sponsor.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 12:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar waarom hebben de huidige teams wel zo'n probleem met specifiek Andretti dan?
Ze hebben net zo'n grote hekel aan die Amerikanisering als ikquote:Op dinsdag 10 januari 2023 12:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar waarom hebben de huidige teams wel zo'n probleem met specifiek Andretti dan?
Dit is het exact. Nieuwe teams betalen een specifiek bedrag van zo'n 200 miljoen om de bestaande teams te compenseren voor het verlies aan prijzengeld. Daarmee krijgt ieder team dus 20 miljoen wat eigenlijk maar een doekje voor het bloeden is in vergelijking wat ze mislopen aan prijzengeld.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Minder prijzengeld per team als er een "prive"-team meedoet, denk ik. Bij een grote autofabrikant hebben ze waarschijnlijk het idee dat daar meer inkomsten door binnen komen, waardoor dat probleem er niet of nauwelijks is. Alleen zien ze Cadillac niet als fabrikant maar als een soort sponsor.
Minder inkomsten.quote:Op maandag 9 januari 2023 07:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat een rare reactie vanuit de F1
Nieuw team, met ook nog eens een groot merk én zeer bekende autosportnaam erachter, is toch alleen maar topnieuws?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |