Frisse wind is prima, maar het mag niet nog rechtser en conservatiever worden dan nu en ik zie JA21, de BBB, PVV en/of Omtzigt niet de huidige problemen rondom woningnood en klimaat en milieu oplossen. JA21, BBB, PVV en/of Omtzigt zijn vooral goed in het buiten schot houden van de boeren, de ouderen en de huizenbezitter ten koste van de huidige jongeren. Rutte-IV is waarschijnlijk het minste slechte kabinet van de jaren '20 van de 21ste eeuw naar mijn mening en helaas is een groot deel van de bevolking niet bereid om wat linkser te stemmen. Het moet vooral rechtser en conservatiever en daar baal ik van.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wordt nu ook niet opgelost dus ik prefereer een frisse wind boven voortmodderen onder leiding van de gevestigde partijen die aantoonbaar hebben gefaald (zie commentaar ombudsman).
Ik word ook wel moe van dat constante gesuggereer dat er geen alternatief zou zijn voor de huidige coalitie. Dat is ook wel een handig frame om jezelf in het zadel te houden hč.
Ja, jij gaat even tegen alle ondernemers zeggen dat ze hun BTW teruggaves de komende jaren niet krijgen, bijvoorbeeld? En we stoppen met alle voorlopige teruggaves?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nuchter bezien is er toch geen andere realistische optie meer dan alles uit het raam gooien en vanaf de grond opnieuw opbouwen?
Op 0 beginnen gaat gewoon niet. De systemen zoals die nu zijn moeten blijven draaien en zolang dat zo is kan er met het huidige personeelstekort helemaal geen nieuw systeem worden opgebouwd, dat is exact wat er in dat artikel staat.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 09:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, helaas weinig wat we nog niet wisten. En de door spa voorgestelde oplossing, namelijk op 0 beginnen en een heel slank stelsel optuigen, heeft onvoldoende politiek draagvlak omdat ze dan hun belangrijkste speeltje kwijt zijn om punten te scoren. Dus het komende decennium gaan we nog wel op deze voet voort.
Ik zal het straks even lezen. Maar er moet toch iets. Als je jezelf in de hoek geverfd hebt zal je toch een keer vieze voeten moeten maken om eruit te komen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op 0 beginnen gaat gewoon niet. De systemen zoals die nu zijn moeten blijven draaien en zolang dat zo is kan er met het huidige personeelstekort helemaal geen nieuw systeem worden opgebouwd, dat is exact wat er in dat artikel staat.
Als het zo zou zijn dat alleen de Belastingdienst vieze voeten zou krijgen dan zou ik dat prima vinden maar het zal eerder zo zijn dat wij dan vieze voeten gaan krijgen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zal het straks even lezen. Maar er moet toch iets. Als je jezelf in de hoek geverfd hebt zal je toch een keer vieze voeten moeten maken om eruit te komen.
Ja, dat klopt. Daar zit ik ook niet op te wachten. Ik zie alleen geen alternatief, want in het hoekje blijven staan is op de lange termijn ook een vrij slecht idee.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als het zo zou zijn dat alleen de Belastingdienst vieze voeten zou krijgen dan zou ik dat prima vinden maar het zal eerder zo zijn dat wij dan vieze voeten gaan krijgen.
Ja, ik denk dat de enige oplossing is een (waarschijnlijk heel duur) extern bureau compleet nieuwe systemen op laten tuigen. Kost alleen misschien wel meer dan die 4/5 jaar waarop ze hopen voordat die systemen de huidige systemen kunnen vervangen. En dan kun je met die nieuwe systemen beginnen aan een nieuw belastingstelsel.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zal het straks even lezen. Maar er moet toch iets. Als je jezelf in de hoek geverfd hebt zal je toch een keer vieze voeten moeten maken om eruit te komen.
Yup. Er zal iets moeten gebeuren.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Daar zit ik ook niet op te wachten. Ik zie alleen geen alternatief, want in het hoekje blijven staan is op de lange termijn ook een vrij slecht idee.
Alles wordt extern of door externen gedaan bij de overheid als het om ICT gaat, dat is de erfenis van vele jaren beleid.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat de enige oplossing is een (waarschijnlijk heel duur) extern bureau compleet nieuwe systemen op laten tuigen. Kost alleen misschien wel meer dan die 4/5 jaar waarop ze hopen voordat die systemen de huidige systemen kunnen vervangen. En dan kun je met die nieuwe systemen beginnen aan een nieuw belastingstelsel.
Ben je waarschijnlijk miljarden verder en een heel aantal jaar kwijt, maar dan kom je wel uit die hoek waar je nu in zit.
Bij de belastingdienst momenteel niet, zie het artikel.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles wordt extern of door externen gedaan bij de overheid als het om ICT gaat, dat is de erfenis van vele jaren beleid.
De voorlopige teruggaves inkomstenbelasting gaan zovaak fout dat ik liever heb dat het systeem van voorlopige teruggaves wordt stopgezet. Mensen krijgen eerst inkomstenbelasting terug, wat ze later weer moeten terugbetalen. Stop je het systeem met voorlopige teruggaves dan komen mensen niet voor nare verrassingen te staan dat ze geld wat ze eerder hadden ontvangen terug moeten betalen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, jij gaat even tegen alle ondernemers zeggen dat ze hun BTW teruggaves de komende jaren niet krijgen, bijvoorbeeld? En we stoppen met alle voorlopige teruggaves?
Je kuntnhet systeem, of liever de systemen, nog geen seconde uit zetten, dat is het probleem.
Je weet dat de meeste ondernemers vrijgesteld zijn van BTW en dus de BTW op al hun investeringen terug kunnen vragen?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En een goede ondernemer moet altijd btw betalen, kan nooit btw terugvragen.
De meeste ondernemers zijn niet vrijgesteld van btw en als je vrijgesteld bent van btw, kun je ook geen btw terugvragen. Verder moet een goede ondernemer altijd btw betalen. Krijg je btw terug, doe je iets niet goed.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet dat de meeste ondernemers vrijgesteld zijn van BTW en dus de BTW op al hun investeringen terug kunnen vragen?
Een ondernemer geeft de BTW die hij heeft gekregen van zijn klanten door (dat is al wat anders dan het betalen van BTW) en vraagt alle BTW die hij heeft betaald terug.
Bij de mensen die een beetje opletten gaat het gewoon goed. Ja, je doet er verstandig aan niet het onderste uit de kan te willen bij je voorlopige teruggave. Maar als je je inkomen wat conservatief in schat en aan aftrek bijvoorbeeld alleen je hypotheek mee neemt en niet andere aftrekbare kosten of giften, gaat het prima. Dan krijg je door het jaar heen het geld en aan het eind nog een beetje extra, of je moet misschien een heel klein bedrag terugbetalen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De voorlopige teruggaves inkomstenbelasting gaan zovaak fout dat ik liever heb dat het systeem van voorlopige teruggaves wordt stopgezet. Mensen krijgen eerst inkomstenbelasting terug, wat ze later weer moeten terugbetalen. Stop je het systeem met voorlopige teruggaves dan komen mensen niet voor nare verrassingen te staan dat ze geld wat ze eerder hadden ontvangen terug moeten betalen.
Ja, sorry, vrijgesteld was het verkeerde woord. Maar ze hoeven geen BTW te betalen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De meeste ondernemers zijn niet vrijgesteld van btw en als je vrijgesteld bent van btw, kun je ook geen btw terugvragen. Verder moet een goede ondernemer altijd btw betalen. Krijg je btw terug, doe je iets niet goed.
Het nu bestaande Rutte IV had nooit mogen komen en is naar mijn mening ook erg slecht, komt grotendeels door Rutte, die had daar niet meer mogen zitten, maar goed dat heb ik al vaker gezegd en hoe langer die man er zit hoe erger dat wordt naar mijn mening.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Frisse wind is prima, maar het mag niet nog rechtser en conservatiever worden dan nu en ik zie JA21, de BBB, PVV en/of Omtzigt niet de huidige problemen rondom woningnood en klimaat en milieu oplossen. JA21, BBB, PVV en/of Omtzigt zijn vooral goed in het buiten schot houden van de boeren, de ouderen en de huizenbezitter ten koste van de huidige jongeren. Rutte-IV is waarschijnlijk het minste slechte kabinet van de 21ste eeuw naar mijn mening en helaas is een groot deel van de bevolking niet bereid om wat linkser te stemmen. Het moet vooral rechtser en conservatiever en daar baal ik van.
Volgens mij kan dat prima gebeuren, als met name PvdA eens een goede lijsttrekker heeft.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:09 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Linksere kabinetten ben ik ook een voorstander van maar helaas zie ik dat niet gebeuren
Plannen zijn prima maar de uitvoering laat zeker te wensen over en wat je zegt, een aantal bewindspersonen falen opzichtig.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat prima gebeuren, als met name PvdA eens een goede lijsttrekker heeft.
Qua plannen vind ik dit trouwens een behoorlijk goed kabinet. De plannen komen alleen vaak laat en de vraag is of alles uitgevoerd wordt zoals gepland, maar zowel het regeerakkoord als de laatste miljoenennota zou ik beide voor tekenen. Ik snap dus wel wat @:Erno-BE bedoelt met het minst slechte kabinet.
Probleem is ook dat een aantal bewindspersonen (Jetten, bijvoorbeeld) er gewoon een puinhoop van maken.
En wie denk jij dat daar wel toe in staat zou zijn? Want ik zie maar weinig in het politieke landschap wat beter is.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Er zit een onderscheid tussen de kwaliteit van de plannen en het vertrouwen in de huidige bewindslieden. De huidige kopstukken zijn niet meer in staat het vertrouwen terug te winnen en/of zitten er te lang.
Maar zo lang Rutte, Kaag en Hoekstra blijven zitten, verandert dat ook niet.
Zo veranderd er nooit wat het is inmiddels wel duidelijk dat je zo geen stap verder komt met deze mensenquote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wie denk jij dat daar wel toe in staat zou zijn? Want ik zie maar weinig in het politieke landschap wat beter is.
Een nieuwe politiek leider van een partij hoeft niet per se iemand te zijn die er nu al zit en bekendheid geniet he. Je kan als partij ook iemand uit de lokale of provinciale politiek weghalen, of uit het bedrijfsleven.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wie denk jij dat daar wel toe in staat zou zijn? Want ik zie maar weinig in het politieke landschap wat beter is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |