SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nope.quote:Op donderdag 5 januari 2023 01:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kan dat ding dezelfde 105mm granaten afvuren als de Leopard 1?
https://www.technology.or(...)-useful-for-ukraine/quote:the 105-mm gun is smaller compared to many leading tanks and is not stabilized. In addition to that, the AMX-10 RC medium-pressure cannon uses 105mm×527R proprietary ammunition which is not compatible with the NATO 105-mm projectile standard.
Weet je wat ook typisch is? Onze goede vriend Blaauw:quote:Op donderdag 5 januari 2023 01:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nope.
[..]
https://www.technology.or(...)-useful-for-ukraine/
Weer typisch Frans, je eigen feestje bouwen. Maar goed, ze waren ook geen NATO lid in die periode natuurlijk.
Hij heeft het weer op zijn heupen hoor. Vandaag ook al wijs doen over het LIMC...quote:Op donderdag 5 januari 2023 01:20 schreef trein2000 het volgende:
Weet je wat ook typisch is? Onze goede vriend Blaauw: [ twitter ]_!
Als ze net zo storingsgevoelig zijn als Franse auto's kan je je beter gelijk overgevenquote:Op donderdag 5 januari 2023 01:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nope.
[..]
https://www.technology.or(...)-useful-for-ukraine/
Weer typisch Frans, je eigen feestje bouwen. Maar goed, ze waren ook geen NATO lid in die periode natuurlijk.
Ze kunnen in ieder geval hard achteruit.quote:Op donderdag 5 januari 2023 01:23 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
Als ze net zo storingsgevoelig zijn als Franse auto's kan je je beter gelijk overgeven
Ze hebben ook achteruitkijkspiegels, zien ze het front ook een keer...quote:Op donderdag 5 januari 2023 01:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze kunnen in ieder geval hard achteruit.
Zo lang ze maar niet de eerste prijs hadden bij het onderdeel turret werpen denk ik dat de Oekraïne er wel bij mee is.quote:Op donderdag 5 januari 2023 00:57 schreef AchJa het volgende:
De AMX-10RC... Daar hebben de Franse legionairs nog rappe tijden mee neergezet tijdens de eerste Golfoorlog...
Ze hebben wel hydropneumatische vering. Benieuwd of die tank ook een stukje zakt als je de motor uitzet, net als bij de Citroën DS. Maar op slechte wegen is het wel handig.quote:Op donderdag 5 januari 2023 01:23 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
Als ze net zo storingsgevoelig zijn als Franse auto's kan je je beter gelijk overgeven
En als je een band wil vervangen even in de hoogste stand en dan laten zakken op de krik, best handig (ooit een CX gehad)quote:Op donderdag 5 januari 2023 01:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze hebben wel hydropneumatische vering. Benieuwd of die tank ook een stukje zakt als je de motor uitzet, net als bij de Citroën DS. .
Die hadden ze toch al?quote:Op donderdag 5 januari 2023 01:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Bonus komt eraan![]()
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Vraag me toch af hoe o.a. China en India dit bekijken.quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:18 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_010423_putin_wants/
https://ukrainetoday.org/(...)the-bunker-01-04-23/
Putin wants mobilization of 2,000,000
Rusland de grenstaten zijn niet bang voor ons dat is russofobisch.quote:Op donderdag 5 januari 2023 04:43 schreef michaelmoore het volgende:
-
Kazachstan moet ook gedenazificeerd worden
Geen toeval dan dat die al met de 100den naar Europa verscheept zijn.quote:
Nu niet maar dat zou kunnen veranderen afhankelijk van het beleid van de israelische regering. Het maakt in ieder geval duidelijk dat de rol van drones in combinatie met A.I. en evt. A.G.I. een grote, zo niet doorslaggevende rol kan gaan spelen bij oorlogsvoering. De benodigde technologien zijn niet voorbehouden aan slechts 1 israelisch bedrijf.quote:Op donderdag 5 januari 2023 01:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat is er met Elbit LaniusLijkt me niet dat die in Ukraine ingezet gaat worden.
en zorgen dat ze hun bek houden, stuur de overlevenden maar naar het front om mijnen te ruimenquote:Op donderdag 5 januari 2023 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
Het vingerwijzen gaat kennelijk weer lekker op zijn Russisch, met natuurlijk leidinggevenden die nooit wat fout doen:
[ twitter ]
(en dat filmpje![]()
![]()
)
Het kan toch niet lang meer duren voordat er "dwaze moeders" gaan opstaan in Rusland...quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en zorgen dat ze hun bek houden, stuur de overlevenden maar naar het front om mijnen te ruimen
niemand mag weten dat er wel 500 dode russen onder het puin liggen
Putin heeft net als Stalin volledig schijt aan de gewone Rusquote:Op donderdag 5 januari 2023 11:06 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het kan toch niet lang meer duren voordat er "dwaze moeders" gaan opstaan in Rusland...
quote:Op donderdag 5 januari 2023 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
Het vingerwijzen gaat kennelijk weer lekker op zijn Russisch, met natuurlijk leidinggevenden die nooit wat fout doen en de schuld afschuiven op ondergeschikten:
[ twitter ]
(en dat filmpje![]()
![]()
)
Moet het WiFi netwerk wel in een database staan.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dit is overigens net zo goed dom en gevaarlijk. Dan heb je maar 1 mobieltje nodig wat buiten rondloopt, wel location services aan heeft staan, dit WIFI netwerk identificeert, en je weet alsnog waar ze zitten.
Dat is geen theorie, google doet niet anders met hun streetview auto's, en die hebben daar ook voor op hun kop gehad.
Tip van omwonenden en de berichten dat er materiaal rondom de school stond lijkt me geloofwaardiger.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dit is overigens net zo goed dom en gevaarlijk. Dan heb je maar 1 mobieltje nodig wat buiten rondloopt, wel location services aan heeft staan, dit WIFI netwerk identificeert, en je weet alsnog waar ze zitten.
Dat is geen theorie, google doet niet anders met hun streetview auto's, en die hebben daar ook voor op hun kop gehad.
Dat doet die dan toch, omdat er iemand langs dat pand loopt, en die persoon heeft wel GPS aanstaan (of location services; op moderne android telefoons kan je GPS niet uitzetten. Waarom niet, omdat het location services heet, en je mobiel dus al je locatie bepaalt adhv, juist, oa. GPS, maar ook WIFI netwerken waarvan google weet waar ze zich bevinden.)quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:44 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Moet het WiFi netwerk wel in een database staan.
Ga er maar vanuit dat veiligheidsdiensten alle gegevens verder aan elkaar correleren dan google dat doet. Denk: wat kan, denk niet: wat levert google nu.quote:Dat is wat Google namelijk deed. Verzamelde WiFi identification parameters en sloegen deze op in een database met locatie gegevens.
Denk ik ook. Ging me er meer om dat je telefoon in airplane mode zetten maar wel verbinden met WIFI dus schijnveiligheid isquote:Op donderdag 5 januari 2023 11:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tip van omwonenden en de berichten dat er materiaal rondom de school stond lijkt me geloofwaardiger.
Geen idee hoe het verkennen van de Amerikanen precies werkt, @:achja mag best weer eens duiding geven, maar 5/600 man in een schooltje zal ook wel op bepaalde manieren opvallen.
Zoiets kan op tig verschillende manieren natuurlijk. Van drones, satellieten, rondsluipende soldaten tot mensen die achter een computer allerlei data zitten uit te pluizen tot 'partizanen' die de boel in de gaten houden en hun bevindingen rondbellen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tip van omwonenden en de berichten dat er materiaal rondom de school stond lijkt me geloofwaardiger.
Geen idee hoe het verkennen van de Amerikanen precies werkt, @:achja mag best weer eens duiding geven, maar 5/600 man in een schooltje zal ook wel op bepaalde manieren opvallen.
Er zullen vast backdoors in zowel Android als IOS telefoons zitten.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat doet die dan toch, omdat er iemand langs dat pand loopt, en die persoon heeft wel GPS aanstaan (of location services; op moderne android telefoons kan je GPS niet uitzetten. Waarom niet, omdat het location services heet, en je mobiel dus al je locatie bepaalt adhv, juist, oa. GPS, maar ook WIFI netwerken waarvan google weet waar ze zich bevinden.)
[..]
Ga er maar vanuit dat veiligheidsdiensten alle gegevens verder aan elkaar correleren dan google dat doet. Denk: wat kan, denk niet: wat levert google nu.
quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:57 schreef ExTec het volgende:
Macron laat er geen gras over groeien
[ twitter ]
Ja inderdaad, vraag me vooral af wat voor een afdeling erachter zit. Ik kan me zo voorstellen dat men een hele rits aan details bekijkt en boxjes moet aanvinken eer men grote bommen gooit.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zoiets kan op tig verschillende manieren natuurlijk. Van drones, satellieten, rondsluipende soldaten tot mensen die achter een computer allerlei data zitten uit te pluizen tot 'partizanen' die de boel in de gaten houden en hun bevindingen rondbellen.
Uiteraard niet. Je combineert dat natuurlijk met (zoveel mogelijk) andere bronnen om tot een goed plaatje te komen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:09 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja inderdaad, vraag me vooral af wat voor een afdeling erachter zit. Ik kan me zo voorstellen dat men een hele rits aan details bekijkt en boxjes moet aanvinken eer men grote bommen gooit.
Men kijkt vast niet alleen naar data gebruik.
Klopt, maar daarvoor leest je telefoon besturingssysteem je SIM uit, en die SIM laat zien dat je een rus subscriber bent. En dan valt wel op dat er erg veel rus subscribers op die locatie zitten.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:02 schreef MatthijsDJ het volgende:
Maar met een WiFi ssid en een locatie heb je natuurlijk nog niet veel.
Want dat heeft de vorige 10 keer ook zo goed gewerktquote:Op donderdag 5 januari 2023 12:11 schreef Aether het volgende:
Erdogan tegen Poetin: staakt-het-vuren in Oekraïne is nodig
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-66563533
De Turkse president Erdogan heeft in een telefoongesprek zijn Russische ambtgenoot Poetin opgeroepen om de beschietingen in Oekraïne te staken. Dat heeft de Turkse regering bekendgemaakt.
Dat zat ik ook te denken ja.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Je combineert dat natuurlijk met (zoveel mogelijk) andere bronnen om tot een goed plaatje te komen.Lijkt me interessant werk wel.
Een soort Turbo Idiocrazy..quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Heeft Stalin alle normale mensen uitgeroeid of het land uit gejaagd zodat alleen de malloten zijn overgebleven
video: https://www.reddit.com/r/(...)age_a_russian_woman/
Ondertussen het weer in Moskou:quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:12 schreef J.B. het volgende:
Eerste januariweek breekt warmterecords in groot deel van Europa
https://nos.nl/l/2458738
[ afbeelding ]
Dat de Russische fascisten maar in hun gas mogen stikken.
Stoere actie hoor maar hij moet nu wel onderduiken want ze komen hem halen als hij zich niet meldt.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:45 schreef ExTec het volgende:
Het decimeren van de rus bevolking gaat door, tot groot plezier van niet nader te noemen volk.
[ twitter ]
Alsof de duvel er mee speelt blijft het koudefront netjes binnen de rus grens.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:51 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Ondertussen het weer in Moskou:
[ afbeelding ]
Natuurlijk voer voor de wappies dit he. WEATHER CONTROL IS REAL.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alsof de duvel er mee speelt blijft het koudefront netjes binnen de rus grens.
[ twitter ]
God straft snel.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:51 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Ondertussen het weer in Moskou:
[ afbeelding ]
Alleen van de mannelijke helft dus er zullen binnenkort wel weer een paar nieuwe russianmailorderbride sites opduiken.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:45 schreef ExTec het volgende:
Het decimeren van de rus bevolking gaat door, tot groot plezier van niet nader te noemen volk.
[ twitter ]
Dat heeft zelensky ff afgetikt met de WEFquote:Op donderdag 5 januari 2023 13:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Natuurlijk voer voor de wappies dit he. WEATHER CONTROL IS REAL.
Mij ook, het is in bezet gebied niet bijzonder ver van het front dus het hele GSM netwerk is daar uitgeschakeld want de Russen weten prima wat het gevaar is want dat buiten ze zelf ook uit...quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
Idd, dit valt gewoon op.quote:Geen idee hoe het verkennen van de Amerikanen precies werkt, @:achja mag best weer eens duiding geven, maar 5/600 man in een schooltje zal ook wel op bepaalde manieren opvallen.
ah we leven dus echt in een simulatiequote:Op donderdag 5 januari 2023 12:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ twitter ]
Waar is metereoloog Trump als je 'm nodig hebt.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ twitter ]
Maar is dat ook zo, of lijkt jou dat verstandig. Lastig ook dat hun eigen secure comms, die azart dingen, een GSM backend nodig hebben om te werken.quote:Op donderdag 5 januari 2023 13:06 schreef AchJa het volgende:
Mij ook, het is in bezet gebied niet bijzonder ver van het front dus het hele GSM netwerk is daar uitgeschakeld
Dus als je het mobilisatiebericht nooit in ontvangst hebt genomen omdat naar het buitenland bent gevlucht ben je niet geregistreerd om te worden opgepakt als je terugkeert?quote:Op donderdag 5 januari 2023 13:18 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Twitterdraadje over de eventuele nieuwe mobilisatie ronde.
Hoe het precies zit geen idee. Maar ik had ergens begrepen dat je het bericht persoonlijk moet hebben ontvangen. Als je in het buitenland zat kan dat dus niet maar pin me er niet op vast.quote:Op donderdag 5 januari 2023 13:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dus als je het mobilisatiebericht nooit in ontvangst hebt genomen omdat naar het buitenland bent gevlucht ben je niet geregistreerd om te worden opgepakt als je terugkeert?
[ twitter ]
Toen Zelensky in Washington was zei Biden juist op een vraag van een journaliste waarom Oekraine geen sterker materiaal krijgt om de oorlog sneller te kunnen beslissen dat zij wel willen maar landen in Europa niet. Dus hoewel het logisch klinkt, de theoretische redenatie dat het de VS beter uitkomt als de oorlog Rusland weet uit te putten ipv nu direct zsm wegjagen, blijkt dat in ieder geval niet uit wat daadwerkelijk is gezegd.quote:Op donderdag 5 januari 2023 00:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt geen enkel akkoord heeft zin voor de Oekraïne zonder NAVO lidmaatschap en uitzicht op een eventueel EU-lidmaatschap of in ieder geval veiligheidsgaranties vanuit de EU. Dat weet Oekraïne ook want ze hebben dat al in een document opgenomen. Alleen zal Rusland daar nooit mee akkoord gaan omdat eigenlijk daarom deze hele oorlog begonnen is Oekraïne uit de invloedsfeer houden van het westen. De VS weet dit ook want hun geven genoeg steun om de Russen van zich af te houden maar niet dat Oekraïne morgen ineens in Moskou staat bijwijzen van spreken. Die willen Rusland uitputten zodat ze de komende 20 a 30 jaar geen last meer hebben van Rusland. Hetzelfde wat eigenlijk gebeurde met de VS in de Vietnam oorlog. Dus dit gaat voorlopig nog door tenzij ze in Rusland ineens tot inkeer komen wat niet snel zal gebeuren.
Zodra de oorlog klaar is, zullen Duitsland en Frankrijk vooraan staan om weer voor een habbekrats Russisch gas te kunnen importeren.quote:Op donderdag 5 januari 2023 13:49 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Toen Zelensky in Washington was zei Biden juist op een vraag van een journaliste waarom Oekraine geen sterker materiaal krijgt om de oorlog sneller te kunnen beslissen dat zij wel willen maar landen in Europa niet. Dus hoewel het logisch klinkt, de theoretische redenatie dat het de VS beter uitkomt als de oorlog Rusland weet uit te putten ipv nu direct zsm wegjagen, blijkt dat in ieder geval niet uit wat daadwerkelijk is gezegd.
Als er hier een granaat of verdacht pakketje ergens ligt, komt de Explosieven Opruimingsdienst en gaat een man in een pak de boel bekijken (of een robot eerst). Kunnen zulke pakken niet daarheen worden gestuurd?quote:Op donderdag 5 januari 2023 13:50 schreef slashdotter3 het volgende:
Zou een vuurwerkbril of een zwembril geholpen hebben?
[ twitter ]
Biden kan ook niet veel anders zeggen als Zelensky ernaast staat. Als Europa meer zal leveren zal de VS dat ook gewoon doen. Maar een tijdje terug was er al gestegel over financiële steun om Oekraïne als land boven water te houden. De VS vond dat Europa dat maar moest betalen omdat zei al veel militaire steun gaven wat ook terecht is maar in Europa waren veel landen daar niet happig over.quote:Op donderdag 5 januari 2023 13:49 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Toen Zelensky in Washington was zei Biden juist op een vraag van een journaliste waarom Oekraine geen sterker materiaal krijgt om de oorlog sneller te kunnen beslissen dat zij wel willen maar landen in Europa niet. Dus hoewel het logisch klinkt, de theoretische redenatie dat het de VS beter uitkomt als de oorlog Rusland weet uit te putten ipv nu direct zsm wegjagen, blijkt dat in ieder geval niet uit wat daadwerkelijk is gezegd.
Ik postte het net al, maar ik vermoed dat de EU, met name Duitsland en Frankrijk, de deur naar Rusland open willen houden en zodra het enigszins mogelijk is de sancties willen laten vallen en zaken doen met Putin.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Biden kan ook niet veel anders zeggen als Zelensky ernaast staat. Als Europa meer zal leveren zal de VS dat ook gewoon doen. Maar een tijdje terug was er al gestegel over financiële steun om Oekraïne als land boven water te houden. De VS vond dat Europa dat maar moest betalen omdat zei al veel militaire steun gaven wat ook terecht is maar in Europa waren veel landen daar niet happig over.
Die foto met bikingquote:Op donderdag 5 januari 2023 13:50 schreef slashdotter3 het volgende:
Zou een veiligheidsbril, vuurwerkbril, ski bril of zwembril geholpen hebben? Waarom doneert NL/Europa daar niet 100k stuks van aan Ukraine?
[ twitter ]
safetyglasses varierend van 2 tot 25 euro bij AliExpress
https://www.aliexpress.com/w/wholesale-safety-glasses.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Biden hoeft niet met verzinsels de zwarte piet naar Europa te schuiven omdat Zelensky naast hem staat. Dus lijkt me sterk dat hij 'maar wat roept' (in feite: in Europa zijn er een paar bang want ze liggen dichterbij Rusland) om zelf even wat beter voor de dag te komen op een persco met Zelensky.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Biden kan ook niet veel anders zeggen als Zelensky ernaast staat. Als Europa meer zal leveren zal de VS dat ook gewoon doen. Maar een tijdje terug was er al gestegel over financiële steun om Oekraïne als land boven water te houden. De VS vond dat Europa dat maar moest betalen omdat zei al veel militaire steun gaven wat ook terecht is maar in Europa waren veel landen daar niet happig over.
Duitsland heeft deze hele oorlog al een vage rol. Frankrijk lijkt langzaam wel tot inkeer te komen dat het diplomatiek voorlopig niet op te lossen is.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik postte het net al, maar ik vermoed dat de EU, met name Duitsland en Frankrijk, de deur naar Rusland open willen houden en zodra het enigszins mogelijk is de sancties willen laten vallen en zaken doen met Putin.
Sowieso gaat er nog steeds westerse productie naar Rusland. Hoe komt het denk je, wat ook al in het nieuws was, dat de export naar Rusland vanuit Turkije en de buurlanden van Rusland extreem hoog is? Omdat om die manier de sancties worden omzijlt.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik postte het net al, maar ik vermoed dat de EU, met name Duitsland en Frankrijk, de deur naar Rusland open willen houden en zodra het enigszins mogelijk is de sancties willen laten vallen en zaken doen met Putin.
Het meest voor de hand liggende is dat ze gewoon bang zijn zelf direct in een oorlog met Rusland gezogen te worden, met bommen die neerkomen op hun eigen steden bijvoorbeeld. Zakendoen denkt men nu niet aan, hoe het later gaat, wie weet.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Scholzkovski is bang voor Putler.quote:
Rusland heeft de ballen niet om de NAVO aan te vallen. Dat lijkt me nu wel duidelijk.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:11 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Het meest voor de hand liggende is dat ze gewoon bang zijn zelf direct in een oorlog met Rusland gezogen te worden, met bommen die neerkomen op hun eigen steden bijvoorbeeld. Zakendoen denkt men nu niet aan, hoe het later gaat, wie weet.
Het zou wel mooi zijn als Prighozin met betonnen schoenen in de Moskva wordt afgezonken, dan kan de chaos beginnen daar.quote:
De landen die naast Rusland liggen hebben juist heel veel geleverd financieel en militair gezien. Als je kijkt wat die Oekraïne gegeven hebben in vergelijking tot hun BBP en je telt de VS niet mee staan de Baltische staten met Polen ver op 1. Er is echt een tijd grote irritatie geweest in de VS dat sommige Europese landen wel heel weinig deden. Langzaam zie je die landen wel tot inkeer komen. De VS wilt gewoon niet als enige de kastanjers uit het vuur halen waar ook wel wat te zeggen voor valt.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:09 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Biden hoeft niet met verzinsels de zwarte piet naar Europa te schuiven omdat Zelensky naast hem staat. Dus lijkt me sterk dat hij 'maar wat roept' (in feite: in Europa zijn er een paar bang want ze liggen dichterbij Rusland) om zelf even wat beter voor de dag te komen op een persco met Zelensky.
Doordat het via een omweg gaat worden die producten in Rusland een stuk duurder. Niemand had verwacht dat er totaal geen westerse spullen meer waren in Rusland.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:10 schreef HSG het volgende:
[..]
Sowieso gaat er nog steeds westerse productie naar Rusland. Hoe komt het denk je, wat ook al in het nieuws was, dat de export naar Rusland vanuit Turkije en de buurlanden van Rusland extreem hoog is? Omdat om die manier de sancties worden omzijlt.
Vervolgens krijgen westerse winkels in Rusland een nieuw naam en logo maar ze verkopen gewoon hetzelfde. Een voorbeeld is een Poolse kledingmerk. Dit doen ze omdat 25% van hun omzet vanuit Rusland komt en dat wordt geld belangrijker dan principes.
Dit is al vanaf het begin de opstelling van Rusland en daar zal de komende tijd niets aan veranderen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Die uitspraak komt niet overeen met de huidige oorlogsituatie, z'n eisen komen niet uit een positie van macht, totaal misplaatst
https://www.aljazeera.com(...)derestimating-russia
Putin says Ukraine must accept loss of territories for there to be dialogue
Putin has told his Turkish counterpart that he is open to talks with Ukraine if Kyiv accepts the “new territorial realities” on the ground.
quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Die uitspraak komt niet overeen met de huidige oorlogsituatie, z'n eisen komen niet uit een positie van macht, totaal misplaatst
https://www.aljazeera.com(...)derestimating-russia
Putin says Ukraine must accept loss of territories for there to be dialogue
Putin has told his Turkish counterpart that he is open to talks with Ukraine if Kyiv accepts the “new territorial realities” on the ground.
According to the Kremlin, Putin confirmed to Recep Tayyip Erdogan during a telephone conversation between the pair that Russia was open “to serious dialogue”.
However, he said this was contingent on Ukraine “fulfilling the well-known and repeatedly voiced requirements of taking into account the new territorial realities”.
Russia moved to unilaterally annex four partly occupied Ukrainian regions – Luhansk and Donetsk in the east, and Kherson and Zaporizhia in the south – in September and has rejected a peace plan put forward by Kyiv which calls for Moscow to respect Ukraine’s territorial integrity and withdraw all of its troops from the country.
Ik zag op Twitter iemand ergens zeggen:quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:32 schreef Aether het volgende:
[..]
Dit is al vanaf het begin de opstelling van Rusland en daar zal de komende tijd niets aan veranderen.
Uitgekookte propaganda icm geen democratische traditie en een nationaal minderwaardigheidscomplex.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:34 schreef Aether het volgende:
Can anybody explain why there is no mass hysteria in Russia?
https://redd.it/103x4b1
Het probleem is alleen dat ze tegelijk ook de eigen legers moeten herbouwen. Als iets dat in de opslag staat daarvoor nodig is kun je het moeilijk weggeven.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De landen die naast Rusland liggen hebben juist heel veel geleverd financieel en militair gezien. Als je kijkt wat die Oekraïne gegeven hebben in vergelijking tot hun BBP en je telt de VS niet mee staan de Baltische staten met Polen ver op 1. Er is echt een tijd grote irritatie geweest in de VS dat sommige Europese landen wel heel weinig deden. Langzaam zie je die landen wel tot inkeer komen. De VS wilt gewoon niet als enige de kastanjers uit het vuur halen waar ook wel wat te zeggen voor valt.
Tja, als die 300-600 duizend mensen wél allemaal boos de straat op zouden gaan (of het deel van hen wat boos is) zitten ze volgende week ergens weg te rotten...zoals eerdere protesten en pogingen al hebben aangetoondquote:Op donderdag 5 januari 2023 14:34 schreef Aether het volgende:
Het gaat niet alleen om militaire steun maar ook financiële steun. Een paar maanden geleden had Oekraïne een paar miljard nodig om gewoon het land door te laten draaien, ambtenaren te betalen, enzovoort. Dat heeft uiteindelijke de EU betaalt maar daar waren sommige landen in de EU ook niet erg happig op.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat ze tegelijk ook de eigen legers moeten herbouwen. Als iets dat in de opslag staat daarvoor nodig is kun je het moeilijk weggeven.
Je moet wel in achting nemen dat die landen vaak vervanging kregen/kochten voor hun geleverde zaken.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De landen die naast Rusland liggen hebben juist heel veel geleverd financieel en militair gezien. Als je kijkt wat die Oekraïne gegeven hebben in vergelijking tot hun BBP en je telt de VS niet mee staan de Baltische staten met Polen ver op 1. Er is echt een tijd grote irritatie geweest in de VS dat sommige Europese landen wel heel weinig deden. Langzaam zie je die landen wel tot inkeer komen. De VS wilt gewoon niet als enige de kastanjers uit het vuur halen waar ook wel wat te zeggen voor valt.
Naar ik begrijp gaat het er vooral om dat Oekraïne zich moet kunnen verdedigen en dan hebben ook Duitsland en Frankrijk flink bijgedragen, zowel militair en financieel.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat ze tegelijk ook de eigen legers moeten herbouwen. Als iets dat in de opslag staat daarvoor nodig is kun je het moeilijk weggeven.
Eerder andersom. Frankrijk lijkt nu meer in beweging te komen, Ik verwacht dat Duitsland binnenkort gewoon die Marders gaat leveren. Zeker als de VS ook Bradleys stuurt. Leopards komen daarna wel. Als die 200 PT-91 worden geleverd kan Oekraïne ook wel weer een tijd vooruit.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Duitsland heeft deze hele oorlog al een vage rol. Frankrijk lijkt langzaam wel tot inkeer te komen dat het diplomatiek voorlopig niet op te lossen is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Klopt geen enkele democratie heeft baat bij een lang lopend conflict en geen een heeft baat bij een machtig oorlogzuchtig Rusland onder de KGB zoals nu.quote:Op donderdag 5 januari 2023 13:49 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Men kijkt ook (samen met Oekraïne) naar wat op dat moment handig is. Hadden ze kort na de inval honderd Leopards in Oekraïne gedumpt had Oekraïne daar op dat moment minder aan gehad dan aan redelijk eenvoudige antitank raketten. Die kun je redelijk snel met weinig risico inzetten. Blazen de Russen een tiental van zulke teams op is het jammer. Blazen ze tien Leopards doormidden is het een ander verhaal.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:52 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Naar ik begrijp gaat het er vooral om dat Oekraïne zich moet kunnen verdedigen en dan hebben ook Duitsland en Frankrijk flink bijgedragen, zowel militair en financieel.
Het gaat er dus om dat er geen wapens geleverd worden waarmee Oekraïne Rusland kan gaan aanvallen want de deur moet open blijven voor onderhandelingen en mocht Poetin daar geen interesse in hebben dan kan deze altijd zo gesloten worden maar dan moeten we ook bereid zijn op een escalatie van de oorlog.
quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Eerder andersom. Frankrijk lijkt nu meer in beweging te komen, Ik verwacht dat Duitsland binnenkort gewoon die Marders gaat leveren. Zeker als de VS ook Bradleys stuurt. Leopards komen daarna wel. Als die 200 PT-91 worden geleverd kan Oekraïne ook wel weer een tijd vooruit.
Dat ze doei zeiden toen Polen Duitse PATRIOTS aanbood snap ik wel.Laten we het hopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat Polen toen deed moet je niet te serieus nemen dat was voor binnenland politiek. Dit jaar zijn er verkiezingen in Polen. Daarom wordt er nu behoorlijke op het anti-Duitsland sentiment ingespeeld.
Volgens mij alleen Hongarije.quote:
Dus de Poolse regering toont Westerse verdeeldheid en geeft Rusland daarmee een propaganda mogelijkheid als dat ze een paar stemmen kan opleveren.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Laten we het hopen.
Maar wat Polen toen deed moet je niet te serieus nemen dat was voor binnenland politiek. Dit jaar zijn er verkiezingen in Polen. Daarom wordt er nu behoorlijke op het anti-Duitsland sentiment ingespeeld.
Dat moeten we juist wel serieus nemen want we moeten niet vergeten dat men daar de trias politica gesloopt heeft en persvrijheid niet zo vanzelfsprekend.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Laten we het hopen.
In Polen is nog steeds de PiS partij aan de macht. Recht conservatieve populistische partij dan snap je het denk wel.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus de Poolse regering toont Westerse verdeeldheid en geeft Rusland daarmee een propaganda mogelijkheid als dat ze een paar stemmen kan opleveren.
Ik heb daar best wel wat moeite mee. Doe dan wat constructiefs.
Nou en? Is dat een excuus?quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In Polen is nog steeds de PiS partij aan de macht. Recht conservatieve populistische partij dan snap je het denk wel.
Dat weet ik allemaal ik heb ook grote problemen met die partij. Maar ik bedoel er mee te zeggen dat het vooral voor de bühne is. Maar er zullen de komende maanden wel meer onzin dingen komen uit Polen van die regering. Zoals de schade betalingen die Duitsland zou moet doen voor de inval van Polen in 1939. Dat gaat natuurlijk ook nooit gebeuren omdat Duitsland in 1991 een verdrag heeft getekend dat ze de huidige grens met Polen accepteert met nog wat andere voorwaarden zodat West- en Oost-Duitsland weer 1 konden worden.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:06 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat moeten we juist wel serieus nemen want we moeten niet vergeten dat men daar de trias politica gesloopt heeft en persvrijheid niet zo vanzelfsprekend.
Bovendien houdt Polen Hongarije uit de wind waardoor Orban fijn zijn gang kan gaan.
Het is juist niet voor de buhne naar mijn mening.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat weet ik allemaal ik heb ook grote problemen met die partij. Maar ik bedoel er mee te zeggen dat het vooral voor de bühne is. Maar er zullen de komende maanden wel meer onzin dingen komen uit Polen van die regering. Zoals de schade betalingen die Duitsland zou moet doen voor de inval van Polen in 1939. Dat gaat natuurlijk ook nooit gebeuren omdat Duitsland in 1991 een verdrag heeft getekend dat ze de huidige grens met Polen accepteert met nog wat andere voorwaarden zodat West- en Oost-Duitsland weer 1 konden worden.
Ik heb een artikel toegevoegd aan me vorige reactie daar staat eigenlijk in wat ik bedoel. Grote kans dat ze ook de aankomende verkiezingen niet overleven.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:21 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het is juist niet voor de buhne naar mijn mening.
Het is ook de partij die in 2021 een bijeenkomst hield van rechtse anti-EU partijen die Russisch gezind zijn.
Ik denk juist dat nu de anti-Russische houding van die partij voor de buhne is.
https://www.zeit.de/polit(...)erung-frankreich-usaquote:Op donderdag 5 januari 2023 14:54 schreef Ulx het volgende:
Frankrijk lijkt nu meer in beweging te komen, Ik verwacht dat Duitsland binnenkort gewoon die Marders gaat leveren. Zeker als de VS ook Bradleys stuurt.
quote:Panzerlieferungen für die Ukraine
:
Deutschlands Ausreden haben sich erledigt
Frankreich liefert der Ukraine westliche Panzer, die USA könnten mitziehen. Die Bundesregierung kann sich nun kaum noch verschließen: Auch sie muss ihre Politik ändern.
Ein Kommentar von Jörg Lau
5. Januar 2023, 13:14 Uhr
En Zelensky wil een dialoog op voorwaarde dat hij bezet gebied terug krijgtquote:
Dit is een beetje van het niveau overvaller wil praten met politie zo lang hij alle gestolen spullen mag houden idd.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En Zelensky wil een dialoog op voorwaarde dat hij bezet gebied terug krijgt
Raar wel, de oorlog ging toch om het uitroeien van nazisme en niet over het veroveren van gebied toch? TOCH??!quote:
Helemaal doorgelezen, mooi topicquote:Op donderdag 5 januari 2023 14:34 schreef Aether het volgende:
De insiders denken dat Putin een manier zoekt om zonder al te veel gezichtsverlies te kunnen afhaken. Maar dit is kansloos natuurlijk en ik mag aannemen dat de Russen dat zelf ook wel inzien.quote:
TLDR?quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Helemaal doorgelezen, mooi topic
Goede thread inderdaad. Wel de bekende themas die we nu al een jaar bijna langs zien komen in de media maar ook punten die Kamil Galeev altijd benoemt.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Helemaal doorgelezen, mooi topic
Dit punt herhaalt Darth Putin ook altijd. "We zaaien nep nieuws niet om voor jou te geloven, maar doen dat zodat je niks gelooft"quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Zijn de wappies die we in NL hebben getrapt in deze truc van de Russen?
https://www.reddit.com/r/(...)is_no_mass_hysteria/
Russian propaganda is all about seeding doubt. They found that it is far easier to convince the populace to not trust any news, than to convince them of a false narrative. So that makes the populace far less motivated to fight against the system since they don't really know what they would be fighting for, nor confidence that they're right.
=============
This is exactly what Russian propagandists are doing in Lithuania. They don't want Lithuanians to support Putin. They want people to distrust their government and local organizations, and make them think that globalists, the elite, Soros, etc are responsible for everything bad that is happening around them because everyone is corrupt and paid by these imaginary villains.
Ze hebben daar verlate kerst, dat is vermoedelijk de reden. Kunnen ze rustig kerst vieren. Een 12-urig bestand slaat anders nergens op.quote:Op donderdag 5 januari 2023 16:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Halve dag om wat her te groeperen?
Vast niet om lijken te ruimen
Als je rustig kerst wil vieren kan je natuurlijk ook gewoon geen oorlog beginnen. Maar die logica is denk ik te hoog gegrepen voor ome vlad.quote:
Hoewel het dan ook voor de Oekraïeners kerst is, is dit ook een politieke onderwerp wat speelt in Oekraïne " gaan we met de westerlingen in december kerst vieren of blijven we dat doen in januari samen met de Russen? "quote:
Daar verzinnen ze sowieso wel iets voor, het is immers nooit de schuld van het machtige, glorieuze Rusland.quote:Op donderdag 5 januari 2023 16:25 schreef Simmertje het volgende:
Rusland weet ook wel dat Oekraïne hier niet mee akkoord gaat. Dan kunnen ze straks weer schreeuwen dat zij zo graag uit zijn op vrede en Oekraïne de boeman is.
Kreeg de indruk dat dat al een done deal was, en ze het 24/25 december jl hebben gevierd.quote:Op donderdag 5 januari 2023 16:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hoewel het dan ook voor de Oekraïeners kerst is, is dit ook een politieke onderwerp wat speelt in Oekraïne " gaan we met de westerlingen in december kerst vieren of blijven we dat doen in januari samen met de Russen? "
Ben benieuwd hoe de Oekraïners gaan reageren.
De Russisch-Orthodoxe kerk is dan ook niets anders dan een bijwagen van het Kremlinregime, dus dat ze daar niets meer mee te maken willen hebben is bepaald geen wonder.quote:Op donderdag 5 januari 2023 16:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kreeg de indruk dat dat al een done deal was, en ze het 24/25 december jl hebben gevierd.
Kijk eens een dagje in BNW zou ik zeggenquote:Op donderdag 5 januari 2023 15:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Russian propaganda is all about seeding doubt. They found that it is far easier to convince the populace to not trust any news, than to convince them of a false narrative. So that makes the populace far less motivated to fight against the system since they don't really know what they would be fighting for, nor confidence that they're right.
=============
This is exactly what Russian propagandists are doing in Lithuania. They don't want Lithuanians to support Putin. They want people to distrust their government and local organizations, and make them think that globalists, the elite, Soros, etc are responsible for everything bad that is happening around them because everyone is corrupt and paid by these imaginary villains.
Goed zo, opdonderen.quote:Kiev wijst voorstel staakt-het-vuren tijdens orthodoxe kerst af
Kiev wijst het voorstel van de Russische patriarch Kirill tot een staakt-het-vuren tijdens de orthodoxe kerst op 7 januari af. Michailo Podoljak, een adviseur van president Volodimir Zelenski, noemde het "een cynische valstrik".
Volgens Podoljak heeft de Russisch-Orthodoxe Kerk niets te zeggen over dergelijke zaken. Ook beschuldigt hij Kirill van het oproepen tot genocide van Oekraïners. Kirill noemt de oorlog in Oekraïne een "intern conflict" en verzekerde Russische soldaten er eerder al van dat hun zonden worden vergeven als zij omkomen op het slagveld.
Vorig jaar koos de Oekraïense tak van de Orthodoxe Kerk er al voor om zich af te scheiden van de Russische Kerk. Ook stond de Oekraïense kerk gelovigen toe om kerst op 25 december te vieren, als afwijzing van de Russische invasie en culturele invloed.
De Russische patriarch staat inmiddels op sanctielijsten van het Verenigd Koninkrijk en Canada.
De nos had daar een stuk over. Sommigen bleven vasthouden aan januari, sommigen gingen in december vieren en sommigen zeiden we doen het in december en januari. Op termijn is het aannemelijk dat het voor iedereen december wordt, omdat ze de Russische culturele invloeden willen minimaliserenquote:Op donderdag 5 januari 2023 16:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kreeg de indruk dat dat al een done deal was, en ze het 24/25 december jl hebben gevierd.
Het lijkt wel satirequote:Op donderdag 5 januari 2023 16:41 schreef Tocadisco het volgende:
Het nieuwe jaar hebben ze ingeleid in Oekraïne door er volop met drones en raketten op te schieten maar nu willen de Russen wel even een pauze om zelf kerst te kunnen vieren?..
Ja, ze willen niets meer met de Russisch orthodoxe kerk te maken hebben dus vieren kerst op de westerse dagenquote:Op donderdag 5 januari 2023 16:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ook wel bijzonder natuurlijk. Een land dat al 31 jaar soeverein is, besluit in jaar 31 even de kerst anders te gaan vieren dan het grote kaasblok waar deze van af is gevlinderd.quote:Op donderdag 5 januari 2023 16:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
De nos had daar een stuk over. Sommigen bleven vasthouden aan januari, sommigen gingen in december vieren en sommigen zeiden we doen het in december en januari. Op termijn is het aannemelijk dat het voor iedereen december wordt, omdat ze de Russische culturele invloeden willen minimaliseren
Voor dit jaar lijkt er genoeg gas, voor volgend jaar kan er nog steeds een serieus probleem zijn in Europaquote:Op donderdag 5 januari 2023 13:05 schreef polderturk het volgende:
Gas is nu minder dan 70 dollarcent per m3.
Nice.
[ twitter ]
Klopt, genoeg gekken die dit narratief zitten na te papegaaien.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:53 schreef slashdotter3 het volgende:
=============
Kwestie van met de tijd meegaan, dat de Russen zo graag de verouderde Juliaanse kalender willen blijven gebruiken is hun keuze.quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ook wel bijzonder natuurlijk. Een land dat al 31 jaar soeverein is, besluit in jaar 31 even de kerst anders te gaan vieren dan het grote kaasblok waar deze van af is gevlinderd.
Stukje eigen cultuur. Niks mis mee.
Zou er misschien dit jaar een andere factor in het spel zijn die de afgelopen 31 jaar minder speelde? Zoals een bende genocidale maniakken die die vermeende culturele nabijheid als excuus gebruiken om aan het moorden, verkrachten en plunderen te slaan?quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ook wel bijzonder natuurlijk. Een land dat al 31 jaar soeverein is, besluit in jaar 31 even de kerst anders te gaan vieren dan het grote kaasblok waar deze van af is gevlinderd.
Alleen is oekraine ouder dan rusland.quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:05 schreef inslagenreuring het volgende:
Een land dat al 31 jaar soeverein is, besluit in jaar 31 even de kerst anders te gaan vieren dan het grote kaasblok waar deze van af is gevlinderd.
Een vergelijkbaar proces is heel goed gedocumenteerd in voormalig Joegoslavië, waar de gebruiken en vooral de taal van de Kroaten en Serviërs met onverwachte snelheid uit elkaar groeiden om vooral de associatie met elkaar kwijt te raken en het onderscheid te maximaliseren.quote:Op donderdag 5 januari 2023 16:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
De nos had daar een stuk over. Sommigen bleven vasthouden aan januari, sommigen gingen in december vieren en sommigen zeiden we doen het in december en januari. Op termijn is het aannemelijk dat het voor iedereen december wordt, omdat ze de Russische culturele invloeden willen minimaliseren
Maar zijn eigenste onderzoek!quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alleen is oekraine ouder dan rusland.
Maar trol is gonna trol hé.
Ik geef slechts aan het bijzonder te vinden. Oekraïne als 'modern westers' landquote:Op donderdag 5 januari 2023 17:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zou er misschien dit jaar een andere factor in het spel zijn die de afgelopen 31 jaar minder speelde? Zoals een bende genocidale maniakken die die vermeende culturele nabijheid als excuus gebruiken om aan het moorden, verkrachten en plunderen te slaan?
Oekraïne in deze hoedanigheid niet natuurlijk. Ook geen poging tot trollen verder.quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alleen is oekraine ouder dan rusland.
Maar trol is gonna trol hé.
En toch zijn de mensen die mainstream media niet geloven maar wel allerlei alternative blogs en sites geloven veel gevaarlijker en nuttiger voor Poetin dan mensen die het nieuws amper meer volgen vanwege twijfel of apathie. Die laatste groep gaan niet in protest tegen hun eigen regering maar gaan gewoon door met hun leven en laten de eigen regering hun gang gaan.... Poetin heeft daar niks aan buiten Rusland. Poetin heeft veel meer aan protesterende anti-vaxers, FVD-ers en BLM fanaten buiten Rusland. Poetin wil buiten Rusland onrust en protest... twijfel en apathie zorgt ervoor dat VS/EU/NAVO etc. gewoon hun gang kunnen gaan tegen Rusland.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:53 schreef slashdotter3 het volgende:
=============
Niks d'r van. Wat van Ukraïne is, is gejat. Dat geef je terug.quote:
Top.quote:
Dit.quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Top.
Raggen met die handel. Feesten doe je maar in je eigen land als je wil feesten. Bommen en raketten zullen ze eten. Naast de hamster.
Ja maar, ja maar....quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Staakt het vuren kan best. Als alle Russen terug in Rusland zijn.
Dit klopt inderdaad. Het is nog steeds prima wederzijds verstaanbaar (het is dezelfde taal met meerdere standaardvarianten). Kroatisch was altijd al de vreemde eend in de bijt maar dat is sinds de oorlog alleen maar toegenomen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Een vergelijkbaar proces is heel goed gedocumenteerd in voormalig Joegoslavië, waar de gebruiken en vooral de taal van de Kroaten en Serviërs met onverwachte snelheid uit elkaar groeide om vooral de associatie met elkaar kwijt te raken en het onderscheid te maximaliseren.
quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:30 schreef MatthijsDJ het volgende:
Reactie van Zelensky als ie voorstel tot krijgt to staakt het vuren:
"Nuts!!!"
Yep. Rusland gaat dit in eigen land gebruiken om aan te tonen dat Oekraïners afvalligen zijn van de echte kerst. Past in het verhaal van satan / antichrist etc.quote:Op donderdag 5 januari 2023 16:25 schreef Simmertje het volgende:
Rusland weet ook wel dat Oekraïne hier niet mee akkoord gaat. Dan kunnen ze straks weer schreeuwen dat zij zo graag uit zijn op vrede en Oekraïne de boeman is.
Ik heb zo het flauwe vermoeden dat er dat land wat speelt dat wat de datum van kerst betreft als katalysator werkt. Kan er mijn vinger niet helemaal precies op leggen wat dat nou zou kunnen zijn.quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik dacht al, bijna een week zonder anouk.quote:
https://nos.nl/video/2457(...)ier-van-kerst-vierenquote:Op donderdag 5 januari 2023 16:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hoewel het dan ook voor de Oekraïeners kerst is, is dit ook een politieke onderwerp wat speelt in Oekraïne " gaan we met de westerlingen in december kerst vieren of blijven we dat doen in januari samen met de Russen? "
Mooi he, zelfbeschikking en democratie.quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja maar geopolitiek gezien is het natuurlijk heel egoïstisch van Oekraïne....quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:56 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Mooi he, zelfbeschikking en democratie.
Sterker nog, er zijn mensen die de Nederlandse mainstream media niet geloven, maar wel elk woord overnemen van de Russische mainstream mediaquote:Op donderdag 5 januari 2023 17:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
En toch zijn de mensen die mainstream media niet geloven maar wel allerlei alternative blogs en sites geloven veel gevaarlijker en nuttiger voor Poetin dan mensen die het nieuws amper meer volgen vanwege twijfel of apathi
Dat was te verwachten. Nu gaat het om hoeveel en wanneer. En hoe Oekraïne die dingen wil inzetten. Want daar komt waarschijnlijk ook nog wel het een en ander bij kijken.quote:
Ach, volgende winter zijn al die Russen weer thuis. Als ze dan nog leven. En niet in een ziekenhuis of sanatorium verblijven.quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Verschrikkelijke weken zul je toch hebben in die loopgraven in de winter.
Maarja, hoe kan je verifiëren wat nou waarheid is? Dat is het lastige. Geldt voor zowel mainstream als alternatief.quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sterker nog, er zijn mensen die de Nederlandse mainstream media niet geloven, maar wel elk woord overnemen van de Russische mainstream media
Er is niks lastig aan, wat aangezien het nieuws wat jij krijgt voorgeschoteld uit rusland bewust is gemaakt om te misleiden. En daar doe jij aan mee, je wilt de twijfel in de lucht houden. Daargaat het om. Voorbeeld: Russia today internation over Vaccine's:het is vergif. Russia today voor russen zelf: Haal zsm je vaccine. Jij ziet alleen de internationale verssie.quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:17 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Maarja, hoe kan je verifiëren wat nou waarheid is? Dat is het lastige. Geldt voor zowel mainstream als alternatief.
Ach daar hebben we deze clown uit de boedel van Milosevic weerquote:
Kijk eens naar de Twitterpagina van Julia Davis. De bonte optocht van propagandisten die avond aan avond genocidale prietpraat uitkramen en paneldiscussies van grijze mannen die hardop fantaseren over uitbreiden van de Russische lebensraum.quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:17 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Maarja, hoe kan je verifiëren wat nou waarheid is? Dat is het lastige. Geldt voor zowel mainstream als alternatief.
Ja zou mooi zijn hè?quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, volgende winter zijn al die Russen weer thuis. Als ze dan nog leven. En niet in een ziekenhuis of sanatorium verblijven.
Ik help het je hopen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, volgende winter zijn al die Russen weer thuis. Als ze dan nog leven. En niet in een ziekenhuis of sanatorium verblijven.
Zeker. Natuurlijk moeten ze eerst zorgen dat ze het landjepik ongedaan maken. Maar dan dan zit Oekraïne gebeiteld. Poetin niet zo. Maar da's dan jammer voor hem.quote:
Jij verwacht voorwaarden mbt gebruik van die Marders?quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:08 schreef Ulx het volgende:
En hoe Oekraïne die dingen wil inzetten. Want daar komt waarschijnlijk ook nog wel het een en ander bij kijken.
Scoopquote:
Nee, ik heb het over training en tactieken, dat soort zaken. Dat Oekraïne ze zo efficiënt mogelijk gaat gebruiken. Dat ze elk voordeel van die dingen ten opzichte van de oude Russische meuk ook kunnen benutten, want anders heeft het nog niet veel zin.quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij verwacht voorwaarden mbt gebruik van die Marders?
Een flink deel van de Oekraïne heeft kerst op 25 december gevierd.quote:Op donderdag 5 januari 2023 16:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
Laatste transfernieuws: Daley Blind naar Bayern Munchen, Bradleys naar Kiev, Marders naar Donbass.quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:56 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Scoop
Als ze er over praten dan zijn ze achter de schermen al maandenlang ermee bezig en is het in de afrondingsfase.
Het past precies in het Russische sprookje dat Oekraïne geen echt land is en bij Rusland hoort. Dus kerst in Oekraïne is dan op zijn Russisch volgens de Juliaanse kalender. Er is geen enkele theologische reden voor de Kerst op 6 Januari vieren. Het is gewoon anti-westers gedrag.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:18 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Eh... Volgens mij waren die religieuze feestdagen er al een tijdje. En dan ook echt al een tijdje... Zo is Jezus volgens de sprookjesboeken al bijna 2000 jaar geleden geboren.
Yep, van verschillende serieuze militaire analisten al gehoord afgelopen maanden dat ze zich niet realiseerden wat voor dubbeltje op z’n kant het was of het plan van Rusland was wel geslaagd. Er waren geen manschappen, geen materieel en de Russische raket aanvallen vooraf waren succesvoller dan gerapporteerd. Met pure inventiviteit en wilskracht is Hostomel een battleground gebleven en geen veilige plek voor de Russen wat een cruciaal verschil is geweest.quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:44 schreef slashdotter3 het volgende:
aanrader!
The Battle of Hostomel airport
Als ze Hostomel wel hadden, had het heel anders kunnen zijn nu. Belangrijkste slag wel tijdens deze oorlog.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:27 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Yep, van verschillende serieuze militaire analisten al gehoord afgelopen maanden dat ze zich niet realiseerden wat voor dubbeltje op z’n kant het was of het plan van Rusland was wel geslaagd. Er waren geen manschappen, geen materieel en de Russische raket aanvallen vooraf waren succesvoller dan gerapporteerd. Met pure inventiviteit en wilskracht is Hostomel een battleground gebleven en geen veilige plek voor de Russen wat een cruciaal verschil is geweest.
Klopt, de Russen blinken natuurlijk niet uit in verstandig optreden maar dit is iets wat ze zelf ook tot kunst verheven hebben en er ook gretig gebruik van maken dus het lijkt me sterk dat ze zelf geen mitigerende maatregelen hebben genomen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 13:30 schreef ExTec het volgende:
Maar is dat ook zo, of lijkt jou dat verstandig. Lastig ook dat hun eigen secure comms, die azart dingen, een GSM backend nodig hebben om te werken.
Zou haast redeneren dat we de 11de maand in deze oorlog allemaal weten dat rus vaak niet verstandig bezig is, maar dat terzijde.
Nice, dat is handig spul.quote:
quote:UKRAINISCHE GROßOFFENSIVE ANGEKÜNDIGT: Alle besetzten Gebiete sollen befreit werden.
Der Chef des militärischen Nachrichtendienstes des ukrainischen Verteidigungsministeriums kündigt im März eine Großoffensive der ukrainischen Streitkräfte an. Das sei die Offensive, in der man alle bisher noch besetzten Gebiete befreien will. Das berichtet WELT-Chefreporterin Tatjana Ohm, zugeschaltet aus dem Donbass.
Ook om de onderhandelingspositie te beïnvloeden.quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:42 schreef Panthera. het volgende:
Het blijft toch wel een vreemde dynamiek, die wapenleveringen. Zou dit nu allemaal doorkomen omdat westerse intelligentie ook verwacht dat Rusland gaat mobiliseren / een nieuwe aanval op Kiev gaat doen? Zou me niet verbazen als Rusland achter de schermen gewaarschuwd is dat er opgeschaald gaat worden met wapenleveringen bijvoorbeeld na nieuwjaar als bepaalde stappen (niet) gezet worden.
Volgens mij is het ook gewoon een kwestie van opportuniteit, wat is nu nodig om UA weer een stap verder te brengen?quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook om de onderhandelingspositie te beïnvloeden.
Ja ik snap deels dat je niet alles ineens kan leveren gewoon vanuit logistiek oogpunt. Maar Duitsland heeft maandenlang die Marders echt tegengehouden uit politieke overwegingen en nu is dat opeens wel een mogelijkheid.quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook gewoon een kwestie van opportuniteit, wat is nu nodig om UA weer een stap verder te brengen?
Wajjowwwwquote:
Dat denk ik dus ook. Vaak wordt dit pas aangekondigd wanneer de Oekrainers er al mee getraind hebben.quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:56 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Scoop
Als ze er over praten dan zijn ze achter de schermen al maandenlang ermee bezig en is het in de afrondingsfase.
De Duitsers gaan all-in?quote:
Vliegtuigen gaat niet 1,2,3. De opleiding tot piloot schijnt even te durenquote:Op donderdag 5 januari 2023 21:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgende level up is bij 150.000 doden, dan komen de tanks en bij 200K de vliegtuigen
Hebben ze met zijn 5en gebeld of zo dat het nieuws elkaar zo opvolgt.quote:
Zijn de leopards al op de trein geladen dan?quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De Duitsers gaan all-in?
Met de snelheid van deze ontwikkelingen zitten we op ICBM's tegen morgenvroeg.quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn de leopards al op de trein geladen dan?
Dan moeten de sovjet straaljager niet opraken.quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:04 schreef trein2000 het volgende:
Maar eigenlijk lijkt me dat meer iets voor na het conflict.
Natuurlijk afgestemd.quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hebben ze met zijn 5en gebeld of zo dat het nieuws elkaar zo opvolgt.
Ben trouwens benieuwd of NL zijn geleasde tanks van Duitsland ook stuurt.
Dat denk ik ook, de F16's zijn amper inzetbaar en met ATACMS kun je vrijwel het zelfde bereiken.quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vliegtuigen gaat niet 1,2,3. De opleiding tot piloot schijnt even te duren
Ik verwacht zelf dat de eerstvolgende stap ATACMS is, daarna tanks en dan eventueel misschien op termijn F16's. Maar eigenlijk lijkt me dat meer iets voor na het conflict.
https://www.spiegel.de/po(...)21-860f-b1fd207a6187quote:In addition to the "Marder" and the "Patriot" battery, the German government also wants to supply Ukraine with more "Gepard" anti-aircraft tanks. According to SPIEGEL information, talks are already underway with two states that still have "Gepard" stocks and plenty of 35-millimeter ammunition. There is no agreement yet, but there is cautious confidence in Berlin that it will be possible to supply Ukraine with more "Gepard" in the coming months.
The "Gepard," of which Germany has already delivered 30 systems to Ukraine in the past year, proved to be very effective on the front lines. Especially to combat drones fired by Russia, the system is very effective, according to military circles. Berlin had already promised Ukraine seven more "Gepards" in December. If a further delivery of up to 30 additional tanks of this type were to be made, this would substantially strengthen the Ukrainian air defense system.
En tig keer dat aantal mensen moet ook nog het onderhoud van zo'n ding kunnen doen...quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vliegtuigen gaat niet 1,2,3. De opleiding tot piloot schijnt even te duren
Ik verwacht zelf dat de eerstvolgende stap ATACMS is, daarna tanks en dan eventueel misschien op termijn F16's. Maar eigenlijk lijkt me dat meer iets voor na het conflict.
Goede oude totalen krieg.quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De Duitsers gaan all-in?
Wel nee joh, het is nog steeds plat gezegd: oude meuk. Veel spul dat op de nominatie staat om uitgefaseerd te worden (of dat zelfs al is) aangevuld met wat state-of-the-art spul zoals Patriots.quote:
De levering van 50 Leopard 1A5 werd in het voorjaar nog tegengehouden door Berlijn. Maar aangezien er nu heel wat voertuigen gebaseerd op dat chassis zijn geleverd lijkt het me dat het qua onderhoud en logistiek wel mogelijk moet zijn.quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn de leopards al op de trein geladen dan?
De politieke wegen zijn soms wat kronkelig.quote:
Friend or foe?quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:09 schreef Wantie het volgende:
Vanaf 10:25 een opsomming van schade door Friendly Fire tijdens de Russische invasie in Oekraïne.
Volgens Oekraïne is 60% van de Russische slachtoffers daardoor veroorzaakt.
Dat zal overdreven zijn, maar zelfs als het de helft zou zijn is het aantal slachtoffers daardoor een van de grootste in de geschiedenis.
Scholzquote:
Het is de training die het hem voornamelijk doet, ik vermoed dat dat ook meer de achterliggende gedachte is. Ik verwacht namelijk niet dat Oekraïne de meest recente varianten gaat ontvangen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:22 schreef So_Surreal het volgende:
Zou het leveren van Leopards zo'n verschil gaan maken?
Ik bedoel, zijn die echt zoveel beter dan die Sovjet T-90(etc) tanks?
quote:"Erfgenamen van de Reichsminister van Propaganda Goebbels": waarom Amerikaanse verklaringen over Rusland weer een farce zijn
KP.RU-columnist over Amerikaanse uitspraken die steeds meer lijken op het werk van militaire propagandisten in de "zalvende, walgelijke jezuïetenstijl"
Alexander BOYKO
Tientallen gemobiliseerde Russen stierven onder het puin in Makeevka.
Nadat onze soldaten van het 1444th Motorized Rifle Regiment waren beschoten vanuit Amerikaanse Heimers, verscheen het onverstoorbare gezicht van US zaakgelastigde in de Russische Federatie Elisabeth Rood op het telegramkanaal van de Amerikaanse ambassade in Moskou: “Ik hoop en geloof dat de Het Russische volk beseft dat de Verenigde Staten niet zijn vijand zijn, maar klaar zijn om weer een partner te worden als er vrede is en er betere tijden komen. Ik wens het Russische volk een vreedzamer volgend jaar. Gelukkig nieuw!
Voorafgaand aan deze oproep heeft het Pentagon eenvoudig gegevens doorgegeven aan zijn instructeurs-operators van de Hymers RZSO (geleverd met apparatuur) over de accumulatie van ons militair personeel op het nieuwe tijdelijke inzetpunt in Makeevka. Volgens de gegevens van de Amerikaanse inlichtingendienst hebben Amerikaanse instructeurs 4 raketten op het doelwit geplaatst. Tegelijkertijd, niet onmiddellijk, maar op zo'n manier dat degenen die te hulp kwamen, gewond raakten. Dus de eerste minuten van het nieuwe 2023 werden de laatste voor tientallen Russische militairen en veranderden in een vreselijk verdriet voor hun families en geliefden.
quote:Het was mogelijk om bij deze felicitatie te stoppen, maar nadat de militairen die hun kameraden onder vijandelijke beschietingen door Amerikaanse granaten in Makiivka hadden gered, de Order of Courage hadden gekregen, barstte de Amerikaanse ambassade uit met een andere hypocriete post, waar ze voortdurend de aandacht vestigt op de gemeenschappelijkheid van de culturen van de twee landen. Alleen is deze gemeenschap meer Angelsaksisch. Zet de radio aan vanaf daar nieuws uit de VS en het VK, muziek in het Engels. Om de een of andere reden wordt er op scholen vaker Engels onderwezen dan Chinees of Arabisch.
Ik denk dat als de Amerikaanse radio de hele dag Russische liedjes zou spelen, het de volgende dag gewoon zijn vergunning en de mogelijkheid om uit te zenden zou worden ontnomen. In de VS zijn alle media verplicht om 70 procent van het positieve nieuws dat overblijft ter ondersteuning van de zwarte bevolking, allemaal minderheden, naar buiten te brengen. Waarom verplichten we ook de radiostations die in ons land uitzenden en de tv-zenders niet om het grootste deel van de uitzending te wijden aan nieuws uit Rusland, de heldendaden van onze militairen uit de NVO-zone, en de overige percentages kunnen worden overgelaten aan minderheden.
Hetzelfde geldt voor het leren van Engels op Russische scholen. Samen met Engelstalige films, games, muziek en lange uren op school worden onze kinderen volledig ondergedompeld in een Engelstalige omgeving. Dat wil zeggen, we creëren zelf de voorwaarden dat tieners niet alleen in het Engels spreken en schrijven. Ze beginnen te dromen en te denken in een vreemde taal.
We hebben hierin indrukwekkend succes geboekt: we hebben een hele laag jonge mensen grootgebracht die, nadat ze alleen maar nepnieuws over mobilisatie hadden gehoord, zichzelf zo vleide dat ze meteen de wereld rondvlogen. Met het geld van medelevende ouders zonnebaadt ze daar niet alleen, maar wees gerust: haar beste deel zal zorgvuldig worden bestudeerd, gecompromitteerd en gerekruteerd door speciale diensten voor de toekomst. Plotseling, wie is er slim genoeg om door te groeien naar een functie of rang.
Vice-voorzitter van de Veiligheidsraad van de Russische Federatie Dmitry Medvedev noemde de uitspraken van Amerikaanse propagandisten van de Amerikaanse ambassade in Moskou "schandalig cynisme in de beste tradities van de nazi's":
“Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft een zalige oproep gedaan aan de bevolking van Rusland, alsof we van jullie allemaal houden. Het eindigt in hun typische akelige jezuïetenstijl: "in solidariteit met ieder van jullie die ernaar streven een vreedzamere toekomst te creëren." En het conflict in Oekraïne, zeggen ze, is iedereen onwaardig. Zelfs voor deze eersteklas freaks is dit het toppunt van cynisme en de grens van morele degradatie. De Verenigde Staten geven tientallen miljarden uit aan Oekraïne, leveren hun wapens op gigantische schaal en roeien duizenden mensen uit met proxy hands. Dit is extreem cynisme in de beste tradities van de nazi's. Ja, in feite zijn klootzakken, die zulke onzin dragen, de echte erfgenamen van de Reichsminister van Propaganda Joseph Goebbels ', schreef hij in Telegram.
En Medvedev benadrukte dat “het belangrijkste geschenk voor het nieuwe jaar met de munitielading van Zircon-raketten gisteren naar de kusten van de NAVO-landen ging. 1000 km bereik van hun gebruik met hypersonische Mach 9 en de mogelijkheid om elke lading te gebruiken met een garantie om elke raketverdediging te overwinnen. Laat het ergens 100 mijl van de kust staan, dichter bij de Potomac-rivier. Dus verheug je! Zal iedereen tot leven brengen die een directe bedreiging vormt voor Rusland en onze bondgenoten. Jij en je handlangers die ons volk vermoorden zullen nooit vergeven worden. We zullen tegen je spreken in de taal van de macht, als je het niet op een andere manier verstaat. En nog modernere wapens produceren. Om met hen het nazi-aas te dorsen dat je in de 21e eeuw hebt gebaard. Wraak elke crimineel voor elke vermoorde burger van ons land."
Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/daily/27449.3/4702566/
Lekker simplistisch Duitsland bashen. Als die vol Pruisische stijl militarisme gaan doen zanikt men ook.quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Scholz
Stel achterlijke Ruslandknuffelaars daar in Berlijn en bij de SPD. Verkeerde kant van de geschiedenis, once again.
Helemaal niet. Gewoon volle bak materiaal leveren en de VS de diplomatie laten voeren. De houding die Polen met name aan het begin van de oorlog aannam op dat gebied.quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Lekker simplistisch Duitsland bashen. Als die vol Pruisische stijl militarisme gaan doen zanikt men ook.
En weer een grote groep oorlogsinvaliden naar de rand van de samenleving verbannen. In de hoop dat ze zich -als ze er geen geld voor hebben aan zelfgestookte drank- doodzuipen of erin slagen zelfmoord te plegen. Want iedere Russische vrouw wil graag een held, maar slechts een enkeling houdt het uit met een gemankeerde impotente klootzak met PTST die elke nacht krijsend wakker wordt en je probeert te wurgen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, de wandel durch handel heeft lekker gewerktquote:Op donderdag 5 januari 2023 21:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Lekker simplistisch Duitsland bashen. Als die vol Pruisische stijl militarisme gaan doen zanikt men ook.
De VS deed net zo moeilijk over over het leveren van Bradleys en Abrams als Duitsland over Marders en Leopards.quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:36 schreef trein2000 het volgende:
En nu dan ook nog moeilijk gaan doen met militair materiaal.
If it walks like a duck, looks like a duck...
En dan laten we debielen als Schroder nog maar buiten beschouwing.
Dat viel mij idd ook al op waarom nu wel en toen niet?quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Joe zegt even waar het op staat.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat viel mij idd ook al op waarom nu wel en toen niet?
Dat ze met de reguliere kerst geen wapenstilstand wilden en maar door bleven gaan met hun bombardementen. Maar met Russische kerstfeest wel een wapenstilstand willen afdwingen want dat zou humaan zijn.quote:
China heeft een tekort aan vrouwen en die zijn dol op gemengde kinderen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:36 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
En weer een grote groep oorlogsinvaliden naar de rand van de samenleving verbannen. In de hoop dat ze zich -als ze er geen geld voor hebben aan zelfgestookte drank- doodzuipen of erin slagen zelfmoord te plegen. Want iedere Russische vrouw wil graag een held, maar slechts een enkeling houdt het uit met een gemankeerde impotente klootzak met PTST die elke nacht krijsend wakker wordt en je probeert te wurgen.
Ja die moderne satellieten die zien zelfs of een ram die achter een ooi aan loopt een stijve piemel heeft, dus een paar dronken russen met een mobiel dat moet ook lukkenquote:Op donderdag 5 januari 2023 21:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Oekraine heeft weer goede intel laatste tijd
Waarom wel doorschieten op 25 december maar niet op 6 januari?quote:
Blijf het bijzonder vinden dat een bedrijf moderne wapens heeft staan. Zal in het kader van particuliere wapenhandel zijn, maar waarom staat dat spul niet gewoon bij defensie? Het lijkt me ook niet dat ze het aan een willekeurige Afrikaanse volksmillitie kunnen doorverkopen.quote:
Aha, ik las het alsof je Biden wat kwalijk nam. My bad.quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat ze met de reguliere kerst geen wapenstilstand wilden en maar door bleven gaan met hun bombardementen. Maar met Russische kerstfeest wel een wapenstilstand willen afdwingen want dat zou humaan zijn.
Het is iets om over na te denken. Hoe betrouwbaar is het nieuws dat wij krijgen? Ik zeg niet dat je niet meer moet kijken naar het hoofd nieuws, maar meer of er een bron is waaruit we kunnen leiden dat het 100% waar is zoals beschreven/verteld?quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Er is niks lastig aan, wat aangezien het nieuws wat jij krijgt voorgeschoteld uit rusland bewust is gemaakt om te misleiden. En daar doe jij aan mee, je wilt de twijfel in de lucht houden. Daargaat het om. Voorbeeld: Russia today internation over Vaccine's:het is vergif. Russia today voor russen zelf: Haal zsm je vaccine. Jij ziet alleen de internationale verssie.
Russia today is propaganda aangezien ze een russische staatsbedrijf zijn wie gedicteerd nieuws maken voor een dictoriaal regiem, voor een buitenlands publiek, ik ken weinig andere nieuws zenders die dit zo bewust doen. Waarschijnlijk china en noord korrea.
Eigenlijk staan ze in de Donbass al sinds 2014 in de loopgraven, denk dat 2024 niet anders zal zijn.quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zeker. Natuurlijk moeten ze eerst zorgen dat ze het landjepik ongedaan maken. Maar dan dan zit Oekraïne gebeiteld. Poetin niet zo. Maar da's dan jammer voor hem.
Quasi-interessante vraagjes die nergens op slaan in dit geval. Klinkt leuk hoor, dat kritische denken. Je kunt natuurlijk bij vrijwel geen enkele bron aannemen dat alles 100% waar is.quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:40 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Het is iets om over na te denken. Hoe betrouwbaar is het nieuws dat wij krijgen? Ik zeg niet dat je niet meer moet kijken naar het hoofd nieuws, maar meer of er een bron is waaruit we kunnen leiden dat het 100% waar is zoals beschreven/verteld?
Da's deze toko.quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:42 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hoezo heeft een privaat bedrijf 38 werkende Gepards?
Ook als Rusland ze aanschaft?quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Da's deze toko.
https://www.oiplandsystems.com/
Blijkbaar mag dat. Handel is handel, immers.
Ik blijf het een raar verhaal vinden.quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Da's deze toko.
https://www.oiplandsystems.com/
Blijkbaar mag dat. Handel is handel, immers.
Goede Russen bestaan niet blijkt maar weerquote:
Ik zie in het filmpje ook goede Russen voorbij komen hoor. Alleen zijn die heel voorzichtig in hoe ze het zeggen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Goede Russen bestaan niet blijkt maar weer
Je merkt dat ze heel erg voor zichzelf proberen te relativeren en vergoelijken wat er gebeurt, alsof ze er niet aan willen dat hun land hiervoor verantwoordelijk is.quote:
Wat had je dan verwacht? Dat Rusland binnen een week Oekraïne uit geschoten zou zijn?quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:56 schreef Discombobulate het volgende:
Toch wel apart dat het nog steeds een patstelling is met al die wapens hé.
Nee, @DDDDDaaf heeft alleen diverse keren gezegd dat we moeten doorpakken en zorgen dat Rusland de komende decennia geen probleem meer vormt, omdat ze na Putin gewoon de volgende engnek het Kremlin in stemmen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
DDDDaaf wil ze allemaal opgehangen hebben, elke Russische burger, heeft ie eens gezegd hier.
Ja, Rusland heeft veel meer. Je zou anders verwachten.quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:56 schreef Discombobulate het volgende:
Laten die nu al op de boot onderweg zijn naar Vlissingenquote:Op donderdag 5 januari 2023 21:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als ik chef-logistiek was ging ik de plannen maar eens opfrissen. Kwestie van tijd zo. (Al dan niet in symbolische aantallen om DE het comfort te geven om Leopards te leveren)
quote:Honderden Amerikaanse legervoertuigen over Brabantse weg en spoor naar Oost-Europa
75 Nederlandse militairen ondersteunen van begin januari tot begin februari 250 Amerikaanse militairen bij een groot militair transport. Maar liefst 1300 stuks materieel waaronder legervoertuigen en containers gaat vanuit Vlissingen via Noord-Brabant per spoor en de weg naar Polen en Litouwen.
....
Het gaat om onder meer veel M-1 Abrams tanks, Bradley infanterie gevechtsvoertuigen en andere uitrustingsstukken die naar Oost-Europa worden gebracht.
....
https://www.bd.nl/brabant(...)ost-europa~ac2ed363/
Je bedoeld die wapens die een paar uur geleden aangekondigd zijn?quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:56 schreef Discombobulate het volgende:
Lijkt me dat ze daarvoor bij verkoop een exportvergunning nodig hebben. En die geeft de overheid af. Het is iets wat je in de VS veel ziet, militair materiaal dat civiel word ingezet door bijvoorbeeld politie.quote:
FUBARquote:Op donderdag 5 januari 2023 23:07 schreef kevinrsd het volgende:
The infantry of Bakhmut — sick, tired, full of bitter resentment — has its own point of view on what’s going on with the most monstrous and dramatic battle of Russia’s war.
“It’s hard even to describe our death toll in there,” soldiers say as they get back to the line after a long-awaited yet short rest in the rear.
“It’s beyond horrific, it’s something a sane human mind can’t imagine. We repel at least three major attacks every single day."
"And Russians roll on, and on, and on, and on. They never stop throwing their scum at us. Sometimes we can hear Wagner commanders talk on communications: ‘Run to the Ukrainian trenches, and whoever makes it — you know what to do."
Soldiers gladly pass an opened bottle of whiskey to journalists. They are just dying to spend a minute talking to a new face before they have to move on.
“It’s such a mess,” they get emotional.
“What they write about us on the internet, all the glorious victories, is so different from what we see here every day. Where is our artillery, what are they even doing? It’s a complete mess. We don’t give a fuck if that’s Wagner or anyone else, we’ll keep fighting anyway.”
Stukje uit het artikel, dat beschrijft de situatie wel goed denk ik
Ok. Wat een non-discussie. Begin anders nog ff over nukes dan zijn we weer rondquote:Op donderdag 5 januari 2023 23:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou sommige mensen hier wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |