Ik blijf me oprecht verbazen dat het toch altijd weer redelijk slaagt aan het einde van de aflevering. Je verwacht elke keer complete ellende op het einde van geen geld meer en terug naar Nederland moeten wonen bij je schoonmoeder maar die afleveringen zijn in de afgelopen 10 jaar op 1 hand te tellen.
De aanhouder wint geldt zeker, en voor iedereen met een droom in het buitenland moet dat toch zeker een enorme motivatie zijn, als zúlke mensen het “redelijk” lukt, dan moeten mensen die iets meer nadenken het toch zeker lukken.
Ook bij dit laatste gezin weer, verkopen alles in Nederland voor een enorme bouwval in Frankrijk wat ze welgeteld 1 keer een half uur gezien hebben en ze hebben zelf geen klus ervaring. Spreken de taal amper of niet, nemen hun kleine kinderen mee, en het kasteel is zo gigantisch vervallen dat ze met hun verbouwingsbudget er misschien net een nieuw dak op kunnen krijgen. En dan moet je echt ongeveer ALLES binnen en onder het huis (ik wil het fundament weleens zien) nog renoveren.
En aan het einde van elke aflevering zie je ze toch weer het redelijk op de rit hebben.
Af en toe wat huurders, rond kunnen komen, geen grote zorgen meer om het huis zelf, beetje werken er soms naast, en kinderen die gewoon netjes dagelijks naar school gaan zonder familie ruzies.
Bijzonder!