abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 januari 2023 @ 23:09:57 #197
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207399083
Ik duik weer even onder in ‘De correcties’. Zalig boek.
in de haak.
pi_207399160
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 23:03 schreef trui het volgende:

[..]
Past niet qua ruimte bedoel je? Daar hebben jullie toch niet echt gebrek aan dacht ik.
Nee qua stijl. En ik hou niet zo van veel "zooi" in de kamer. Heb 4 vitrinekasten met Pooh beeldjes. Das genoeg 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_207399214
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 22:44 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Boks. Ik kan de heks van Limbricht nérgens vinden. Foetsie, pleite, gewoon weg :{
Oh dat vond ik zo'n mooi en aangrijpend boek.

Ik lees nu Verhalen over en op Spoed. Korte verhaaltjes van een Belgische SEH verpleegkundige.
Pas Dochter van de Nazi gelezen.

Ik "hou" vooral van WOII boeken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_207399426
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 23:07 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Echt he? En dat proces heeft echt plaats gevonden, dat is het trieste ervan.
Had um al gelezen maar wilde er weer aan beginnen. Niet dus.

Nog een heel mooi en aangrijpend boek: rode sneeuw in december van Simone van der Vlught.
Al vaker gelezen en steeds weer hoop ik dat de bezetting anders afloopt. Stom he :@
Ja bizar. Het nawoord vond ik wel heel mooi.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207399430
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 22:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]
De Quiet ja :) daar kun je fijn mee slapen want zacht.
Besteld. Ben benieuwd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_207400067
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 20:32 schreef exode het volgende:
Ik heb het boek van Matthew Perry uit, papieren versie in het Nederlands. Iemand interesse? Voor verzendkosten istie van jou.
Hij is ok, maar wel alleen als je van Friends houdt, het is geen hoogstaande literatuur.
Ik luister daar nu naar via Storytel, maar vind de vertaling zo slecht :{

En ik ben zo benieuwd of die assistente van Matthew Perry echt Erwin heet, of dat Jacob Derwig (die het voorleest) gewoon de naam Erin niet kan uitspreken :?
pi_207400077
En verder ben ik jaloers dat jullie de tijd en energie hebben om te lezen, want na een dag werken en/of die tornado's hier thuis in toom proberen te houden ben ik zo gaar dat ik niet verder kom dan Netflix :O
pi_207400131
Hier vroeger ook een boekenwurm. Nu kijk ik liever een serie. Ik lees wel wat, maar het is niet veel. Ooit in de zomer weer wat meer.

Maar als ik eenmaal begonnen ben in een boek, kan ik ook wel doorgaan soms.

De kinderen willen morgen naar balorig of Monkeytown, dus dan gaat er een muziekje op en een boek mee. Dus dan kom ik wel weer een heel eindje.

Nog even twijfelen waar we heen gaan, de kinderen maakt het niet uit.. bij balorig hebben ze banken waar je best fijn op kan zitten met een boek, maar daar geven ze op de website aan dat ze een zeer beperkt aanbod qua eten hebben momenteel. Dus waarschijnlijk wordt het Monkeytown.

Tja, de oudste is 11 maar wilde er toch nog best graag heen, zal wel een van de laatste keren zijn waarschijnlijk.

Wilde eigenlijk morgen een escaperoom doen (last minute idee) maar weinig opties hier in de buurt die kunnen voor kinderen en volwassenen. En de gene die ik vond had geen plek meer, dus dat gaan we nu donderdag doen.
pi_207400299
:'(
Mijn abonnement is verlopen want verlengen was stuk dus dan moest ik ff een nieuwe kopen wanneer hij verlopen was. Belandde ik na iDeal uitgelogd op fok.nl waardoor ik wel betaald heb maar hij niet geactiveerd is. En dat terwijl ik na 3 topics de advertenties alweer helemaal zat ben. :')

Edit; Oeh hij deed het nu alsnog! *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door Bami op 03-01-2023 04:31:31 ]
  dinsdag 3 januari 2023 @ 06:59:06 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207400643
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 23:13 schreef Vicky het volgende:

[..]
Nee qua stijl. En ik hou niet zo van veel "zooi" in de kamer. Heb 4 vitrinekasten met Pooh beeldjes. Das genoeg 🤣
Ah! Vier kasten nog wel!
in de haak.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 07:03:30 #207
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207400667
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 00:18 schreef Amsel het volgende:
En verder ben ik jaloers dat jullie de tijd en energie hebben om te lezen, want na een dag werken en/of die tornado's hier thuis in toom proberen te houden ben ik zo gaar dat ik niet verder kom dan Netflix :O
Er komt een tijd dat het wel weer lukt hoor!
in de haak.
pi_207400874
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 21:32 schreef LeSage het volgende:
Ik ben trouwens echt zo lekker bezig op gezondheidsvlak :N
Ben al sinds de herfstvakantie om de haverklap ziek, heb die stomme bppd gehad en begon zaterdag met een ontstoken oog. Heel voorzichtig gedaan, constant handen gewassen, maar net begon oog 2 ook }:|
Heb meteen de antibiotica in gedaan, was zondag al het advies van de huisarts.
Fijn ook morgen met 2 drukke jongens in huis en 2 ontstoken ogen ^O^
Beterschap! Ontstoken ogen zijn gewoon hartstikke besmettelijk. Hopelijk ben je er snel vanaf :*

Ik ben ook al 2,5 week niet fit. Niet echt ziek geweest, maar hoesten snot enzo, dat duurde 1,5 week en toen had ik het idee dat het beter werd. Maar inmiddels voelt het weer snotteriger en twijfel ik al een paar dagen of ik niet ziek aan het worden ben bij vlagen :{ .

Ik las altijd heel veel, maar intussen een heel stuk minder. In bed kijk ik vaak nog even op mijn telefoon, eerder las ik dan nog wel eens een boek. Meeste op de e-reader.

Dobbelspelletjes, ik vind regenwormen leuk.
En wij spelen nog wel eens skip-bo (kaartspel), vind ik ook wel een leuk spel.
Fake it till you make it...
pi_207400971
Ik ben nog steeds chagrijnig dat ik mijnbouw niet kan vinden :N
  dinsdag 3 januari 2023 @ 08:23:47 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_207401017
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 23:13 schreef Vicky het volgende:

[..]
Oh daar zou ik dan weer gillend gek van worden, beeldjes... _O-
disclaimer
  dinsdag 3 januari 2023 @ 08:25:51 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_207401038
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 3 januari 2023 00:33

Nog even twijfelen waar we heen gaan, de kinderen maakt het niet uit.. bij balorig hebben ze banken waar je best fijn op kan zitten met een boek, maar daar geven ze op de website aan dat ze een zeer beperkt aanbod qua eten hebben momenteel. Dus waarschijnlijk wordt het Monkeytown.

momenteel? :D ik vind het aanbod eten daar altijd heel beperkt :')
disclaimer
pi_207401191
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2023 23:06 schreef Troel het volgende:

[..]
Is die anders dan goodreads?
Weet ik niet, ik zit niet op goodreads. Ik vind het wel fijn dat ze een lijst met tig thema’s hebben die je af kan strepen, waardoor je sneller een boek oppakt wat ik anders nooit zou pakken. Meer lezen doe ik niet direct door zo’n challenge, wel deels anders lezen.

En qua dobbelspelletjes Clever (gewoon deel 1, daarna wordt het alleen nodeloos ingewikkeld). Vooral mijn zoon is daar dol op. En Cartographers kan ik ook aanraden. Dat is zonder dobbelstenen maar wel een vergelijkbare opzet met elke keer een ander spel door vele variabelen, met beperkte materialen.
pi_207401313
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 08:25 schreef SQ het volgende:

[..]
Het is voor mij een aantal jaar geleden dat ik er geweest ben dus kon me ook niet meer voor de geest halen wat ze allemaal hebben.
Maar goed, kans dus dat we het moeten doen met een gevulde koek en een zakje chips :D of wellicht dat ze dan nog friet hebben, maar daar wordt ik zelf overdag ook niet vrolijk van.

Verwacht inderdaad dat het dus Monkeytown wordt, daar hebben ze wel altijd volop keuze.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 09:23:50 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_207401512
Daar is het toch ook niet veel meer dan friet, snacks, poffertjes en tosti?
En van die weerzinwekkende nescafe automaatkoffie ;(

Op de website van monkeytown:

quote:
Let op in de school vakanties hebben wij een aangepaste menukaart wegens de drukte om zo het lange wachten te beperken.
disclaimer
pi_207401544
Ik ken eigenlijk geen enkele krijshel waar ze een fatsoenlijk assortiment eten en drinken hebben. :N

Als ik wel fatsoenlijk eten wil dan kies ik bij mooi weer altijd voor een restaurant aan het strand met grote (water)speeltuin. Dat doe ik 's winsters trouwens net zo goed. Ik bij een vuurtje aan de warme choco terwijl de kinderen zich lekker uitleven in de speeltuin.
pi_207401626
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 09:23 schreef SQ het volgende:
Daar is het toch ook niet veel meer dan friet, snacks, poffertjes en tosti?
En van die weerzinwekkende nescafe automaatkoffie ;(

Op de website van monkeytown:
[..]

Ah op de Facebookpagina stond iets van een brietosti en wat broodjes die ze deze week als special hadden. Nah we zien wel.

Normaal gezien (ook al wel een tijd geleden) hebben ze daar wel wat opties qua broodjes (en inderdaad friet en poffertjes) maar ook vaak wel een lekker soepje.

Nee tis niet culinair, maar als ik culinair wil zal ik op een ander moeten. En ik denk dat Monkeytown het niet goed vind als ik ergens ga lunchen en de kinderen daar laat :P (al zou dat op deze leeftijd makkelijk kunnen ;) )
  dinsdag 3 januari 2023 @ 09:39:53 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_207401653
Ja het is sowieso behelpen. Meestal smokkel ik gewoon mijn waterfles en een banaan mee naar binnen :')
disclaimer
pi_207401753
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 23:06 schreef Butterflower het volgende:

[..]
Oeh! Als je m nog hebt dan wil ik m wel!! O+
^O^
DM even je adres.
pi_207401796
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 08:23 schreef SQ het volgende:

[..]
Oh daar zou ik dan weer gillend gek van worden, beeldjes... _O-
Iedere gek zijn gebrek 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_207401820
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 09:29 schreef _NIKKI_ het volgende:
krijshel
Dat dekt de lading wel zeg maar... ik ben blij dat we die leeftijd gepasseerd zijn hier :') .
pi_207401831
Ik bewaar leesboeken niet, ze komen of van de bieb, of ik heb ze van een vriendin geleend of ze gaan na het lezen in de ruilkast hier in de straat. OF ze gaan naar Butter :D

We hebben wat naslagwerken (werken ook echt _O- ), verloofde heeft erg mooie boeken van Pixar. The art of etc. Ik heb wat tuinierboeken en verder kookboeken. Oh en reisgidsen. Maar geen boekenkast.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:00:16 #222
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207401889
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 22:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]
De Quiet ja :) daar kun je fijn mee slapen want zacht.
Hoor je de wekker dan wel?
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:01:45 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_207401911
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:00 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hoor je de wekker dan wel?
Dat ligt denk ik ook een beetje aan je wekker :P
Ik slaap al 9 jaar met oordoppen en dat gaat prima in combinatie met een wake up light :)
disclaimer
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:06:43 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207401957
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:01 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat ligt denk ik ook een beetje aan je wekker :P
Ik slaap al 9 jaar met oordoppen en dat gaat prima in combinatie met een wake up light :)
Je Fitbit heeft ook een alarm, werkt ook prima.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:08:59 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_207401985
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je Fitbit heeft ook een alarm, werkt ook prima.
Ik weet niet of ik er wakker van zou worden eigenlijk. Ik word wel wakker van telefoonwekkers, ook met oordoppen in. Evenals huilende kinderen of het alarm. Op sommige geluiden ben je denk ik toch anders scherp.
disclaimer
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:09:07 #226
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207401987
Lijkt me toch niet zo fijn idee, om met iets in je oren te slapen. En stel ook dat er iets is dat je wel zou willen horen, bijv. iemand roept 'brand!' of er is iets met een van de kinderen.
in de haak.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:09:38 #227
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207401992
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:08 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik er wakker van zou worden eigenlijk. Ik word wel wakker van telefoonwekkers, ook met oordoppen in. Evenals huilende kinderen of het alarm. Op sommige geluiden ben je denk ik toch anders scherp.
Ah fijn, dus dat komt er wel doorheen!
in de haak.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:10:45 #228
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207402017
Mijn fitbit doe ik 's nachts af, ik vind dat geen prettig gevoel om mijn pols als ik wil slapen. Dan maar geen slaap-statistieken.
in de haak.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:13:00 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207402046
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:08 schreef SQ het volgende:

[..]
Fitbit maakt geen geluid maar trilt, zeker als je gehoor beperkt is (op natuurlijke wijze of door oordopjes), is dat zeer effectief.

Ik gebruik hem met de slimme wekfunctie, waarbij hij in het half uur voor mijn alarmtijd kijkt wanneer ik het lichtst slaap en dan gaat trillen, mijn vader moet daar niets van hebben, dus die gebruikt hem zonder de slimme wekfunctie, want 7 uur is 7 uur.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:13:09 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_207402049
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:09 schreef trui het volgende:

[..]
Ah fijn, dus dat komt er wel doorheen!
Ja de oordoppen zijn voor mij echt omdat ik anders op elk geluid ga focussen, zoals de regen, de ademhaling van mijn man of gezoem van de wasmachine. Dat soort ruis hoor ik dan niet meer.
disclaimer
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:13:47 #231
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207402061
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 08:46 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Weet ik niet, ik zit niet op goodreads. Ik vind het wel fijn dat ze een lijst met tig thema’s hebben die je af kan strepen, waardoor je sneller een boek oppakt wat ik anders nooit zou pakken. Meer lezen doe ik niet direct door zo’n challenge, wel deels anders lezen.

ik heb dus sinds gisteren een hebban account, maar zie nog niet die optie om thema's af te strepen. Hoe doe je dat precies?
in de haak.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:13:58 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_207402067
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
Fitbit maakt geen geluid maar trilt, zeker als je gehoor beperkt is (op natuurlijke wijze of door oordopjes), is dat zeer effetief.

Ik gebruik hem met de slimme wekfunctie, waarbij hij in het half uur voor mijn alarmtijd kijkt wanneer ik het lichtst slaap en dan gaat trillen, mijn vader moet daar niets van hebben, dus die gebruikt hem zonder de slimme wekfunctie, want 7 uur is 7 uur.
Oh ja ik geloof echt wel dat het werkt. Ik heb t alleen zelf niet nodig ;)
disclaimer
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:31:55 #233
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207402238
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 20:55 schreef SQ het volgende:

[..]
Haha omg ja. Wij zijn wel eens op van die parken geweest waar je ook huisjes recht aan een visvijver hebt. De horror _O- ik weet niet wat ik zou doen hoor, als ik zo'n huisje bleek te hebben :@
Kinderbungalow boeken bij Landal (wij gaan naar Anjum met carnaval): heb je een hek om de tuin :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207402267
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:13 schreef trui het volgende:

[..]
ik heb dus sinds gisteren een hebban account, maar zie nog niet die optie om thema's af te strepen. Hoe doe je dat precies?
https://www.hebban.nl/art(...)ading-challenge-2023

En elke week lichten ze een zo’n categorie uit met tips, en ook in de reacties van een categorie kun je tips vinden (en vragen).
pi_207402405
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:13 schreef trui het volgende:

[..]
Dat kan volgens mij alleen via de browser (telefoon of pc) en niet via de app helaas.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:55:39 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207402459
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 08:25 schreef SQ het volgende:

[..]
Hier hebben ze iig ook fruit en prima koffie en poffertjes, tosti's, croissantjes, broodjes met salades enzo. Niks mis met ballorig-eten. Misschien wisselt het dus ook wel flink per vestiging?

Mijn kleuter is in de vakantie van bed gewisseld (ofja, we hebben het omgedraaid naar hoogslaper) en ik mis nu al een week dat nog eventjes erbij gaan liggen voor ze echt gaat slapen. En nu baal ik ervan dat ze groot wordt. En door een melancholische bui ben ik daar al de hele dag verdrietig van.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 3 januari 2023 @ 11:01:09 #237
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207402513
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:55 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Hier hebben ze iig ook fruit en prima koffie en poffertjes, tosti's, croissantjes, broodjes met salades enzo. Niks mis met ballorig-eten. Misschien wisselt het dus ook wel flink per vestiging?

Mijn kleuter is in de vakantie van bed gewisseld (ofja, we hebben het omgedraaid naar hoogslaper) en ik mis nu al een week dat nog eventjes erbij gaan liggen voor ze echt gaat slapen. En nu baal ik ervan dat ze groot wordt. En door een melancholische bui ben ik daar al de hele dag verdrietig van.
Ik snap je helemaal. Toen wij naar dit huis verhuisden kreeg mijn zoon een hoogslaper. En ik ging tot die tijd nog altijd even bij hem liggen. En sindsdien niet meer. En ik heb daar altijd spijt van gehad dat ik die hoogslaper heb gekocht.
En dan heb ik het nog niet eens over hoe kut het is om zijn bed te verschonen.

En terwijl ik dit typ, liggen ze allebei nog in bed. En ik ben echt vet geïrriteerd dat ze nog niet op zijn gestaan. 😅
Nou ja, vet geïrriteerd is eigenlijk het verkeerde woord. Ik ben gewoon jaloers ik wil ook slapen. Maar ik zit beneden gezellig met de hond.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 11:03:14 #238
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207402541
Ik weet niet of het aan mijn telefoon ligt. Maar het topic/het forum scrolt super raar. Verspringt steeds naar boven. En er verschijnen vlakken in beeld.
pi_207402547
Komt door al die advertenties :P
pi_207402552
Juul heeft net haar eerste nacht in een hoogslaper achter de rug, hou eens op joh. ;)
B slaapt ook al bijna 4 jaar in een hoogslaper, ik zie alleen voordelen.
Ze moeten wel hun eigen bed afhalen en opmaken. Ik klim niet op die dingen.

Juul is overgestapt van peuterbedje naar giga hoogslaper, nu is echt wel groot. Maar heel veel keuze hadden we ook niet, als we een gewoon bed in haar kamer zouden zetten, was dat haar kamer geweest.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 11:06:53 #241
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207402571
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:05 schreef exode het volgende:
Juul heeft net haar eerste nacht in een hoogslaper achter de rug, hou eens op joh. ;)

Juul is overgestapt van peuterbedje naar giga hoogslaper, nu is echt wel groot. Maar heel veel keuze hadden we ook niet, als we een gewoon bed in haar kamer zouden zetten, was dat haar kamer geweest.
Hij moet ook zelf zijn bed verschonen. Ik doe het niet. Ik ga daar niet in klimmen.
Ik doe alleen de hoes om het dekbed.
pi_207402598
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:06 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hij moet ook zelf zijn bed verschonen. Ik doe het niet. Ik ga daar niet in klimmen.
Ik doe alleen de hoes om het dekbed.
We hebben met Juul nu wel een krukje/trappetje erbij staan zodat we wel makkelijk bij haar kunnen als er iets is.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 11:11:37 #243
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207402622
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:35 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
https://www.hebban.nl/art(...)ading-challenge-2023

En elke week lichten ze een zo’n categorie uit met tips, en ook in de reacties van een categorie kun je tips vinden (en vragen).
ah, geinig, bedankt! dat zijn wel heel specifieke categorieën. :D
in de haak.
pi_207402629
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:05 schreef exode het volgende:

Wij hadden in ons vorige huis in de kamer van A helemaal geen ruimte om een bed neer te zetten, kamertje was 2.00x2.50 met een schoorsteenmantel in het midden van de kamer.
Het voordeel van dat huis was echter wel dat het plafond 3.15m hoog was dus hadden we een bed boven de deur, tussen muur en schoorsteenmantel gemaakt. Pastte precies een 1 persoons matras tussen.
T had een hele vide in haar kamer.

A heeft nu 2p bed, T nog steeds een hoogslaper, maar met een chillplek onder haar bed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 3 januari 2023 @ 11:25:13 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207402769
Hier is het een Kura, dus laag genoeg om gewoon even te knuffelen nog enzo. Maar even erbij kruipen en dan dat bijna-slapende lijfje tegen me aan en dan 'hou van jou mama'... pfft :'(
  dinsdag 3 januari 2023 @ 11:38:56 #246
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207402936
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:25 schreef Tink89 het volgende:
Hier is het een Kura, dus laag genoeg om gewoon even te knuffelen nog enzo. Maar even erbij kruipen en dan dat bijna-slapende lijfje tegen me aan en dan 'hou van jou mama'... pfft :'(
Wat wij wel deden is voor ze gaan slapen samen op het grote bed, een boek/verhaal voorlezen, dan kunnen ze wel lekker tegen je aanliggen. Maar inderdaad, dat is echt een groot nadeel van die hoog/halfhoogslapers.
in de haak.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 11:50:06 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207403117
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:38 schreef trui het volgende:

[..]
Wat wij wel deden is voor ze gaan slapen samen op het grote bed, een boek/verhaal voorlezen, dan kunnen ze wel lekker tegen je aanliggen. Maar inderdaad, dat is echt een groot nadeel van die hoog/halfhoogslapers.
Wij lezen voor terwijl de jongste bv krijgt. De oudste zit dan op de lekker zachte mat tussen mijn voet. Man leest het boek <3
pi_207403614
Hier voor de jongste ook aan het twijfelen voor een hoogslaper. Zij heeft ook een heel klein kamertje. Maar de iets grotere kamer (nu kantoor maar die hoeft op zich niet zo groot) is ook doorgang naar de was/strijk/kasten kamer. (Latere aanbouw op de garage).

Maar ik denk dat als haar kast van haar slaapkamer af gaat en haar spullen op de kastenkamer in de kast gaan dat het al wel goed zal gaan. Dan past er een bureau en in de hoek achter haar bed nog een chill/rommel plekje. Maar man vind dat te klein als ze straks wat groter is. En wil haar naar zolder waar wij nu slapen. En dan wij naar de kamer die nu kantoor is (waar dan nog maar een hele smalle doorloop is, dus dat wil ik eigenlijk niet uit praktisch oogpunt). Dus voorlopig blijft het nog even zo.

Monkeytown hadden meer mensen bedacht. Moesten wachten om binnen te kunnen tot er een tafel vrij was. Viel gelukkig mee met de wachttijd.

Maar m’n muziek is een goede demping ;)
pi_207403747
Daarom hebben wij de Kura nog laag staan ondanks minikamer. Er wordt toch nog niet op de eigen kamer gespeeld dus dat de kamer bestaat uit enkel een bed en een kast is prima.

Zieke kinderen en een hoogslaper lijkt me helemaal een ramp.
pi_207403954
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:25 schreef Elleska het volgende:
Daarom hebben wij de Kura nog laag staan ondanks minikamer. Er wordt toch nog niet op de eigen kamer gespeeld dus dat de kamer bestaat uit enkel een bed en een kast is prima.

Als B ziek is, ligt ie bij mij in bed en verloofde in zijn bed. Gaat prima. Maar het is pas 2x gebeurd.
pi_207404040
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:25 schreef Elleska het volgende:

Voorals als ze moeten :r :r en dat van boven naar beneden doen 🤐
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_207404433
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:39 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ow maar dat kan ook gewoon staand vanaf je gewone bed hoor. Gelukkig was dat overdag en niet midden in de nacht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:34 schreef exode het volgende:

[..]
Als B ziek is, ligt ie bij mij in bed en verloofde in zijn bed. Gaat prima. Maar het is pas 2x gebeurd.
Man heeft afgelopen week een nachtje in de Kura geslapen en dat was al geen succes, laat staan als we het bed omkeren. Denk dat het dan eerder matras op de grond gooien wordt maargoed dat zien we dan wel. Met minislaapkamers moet je toch wat.
pi_207404572
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:39 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik herinner me dat levendig uit mijn eigen hoogslaper. En dan ook het bed niet uit kunnen omdat ik mijn hele trap had ondergekotst. Met ronde spijlen ipv treden :r
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207404624
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik herinner me dat levendig uit mijn eigen hoogslaper. En dan ook het bed niet uit kunnen omdat ik mijn hele trap had ondergekotst. Met ronde spijlen ipv treden :r
Dit is dus echt wel de reden dat ik er eigenlijk geen wil voor dochter. Hoe vaak die wel niet met ‘buikpijn’ naar bed gaat (even tussen aanhalingstekens omdat ik bij haar niet kan inschatten in hoeverre dit echt is of gespeeld).

Overgeven gelukkig niet heel vaak. Maar toch geen risico dat ik graag wil nemen (als er iets is waar ik echt niet tegen kan.. :r )
pi_207404690
Ja daarom hebben wij er ook maar 1 in huis.

Deze maand word ik genovasured *O* *O* *O*
Dag bloed daaaaaag
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207404759
Ik lees ook altijd de nadelen van hoogslapers maar wij ervaren het dus niet zo.
B heeft in zijn hele leven (bijna 9 jaar) nog nooit gekotst terwijl hij in bed lag. Shit....Fokwet.

Beide kinderkamers zijn zo klein dat er niet echt een andere keuze is. B gebruikt zijn bed ook voor de vloer is lava etc. Zijn hoogslaper is een veredelde klimmuur geloof ik. Hij staat vast aan de muur en het is massief hout dus ik vind het best.

Ze hebben overigens wel allebei een goed matras dat als 1 van ons er in moet slapen je er niet gebroken uitkomt.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 13:52:55 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207404822
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:03 schreef amaranta het volgende:
Ik weet niet of het aan mijn telefoon ligt. Maar het topic/het forum scrolt super raar. Verspringt steeds naar boven. En er verschijnen vlakken in beeld.
Toen ik het topic net openede ook een leeg vlak bovenin, ik ga er vanuit dat dat een advertentievlak is als je geen abonnement hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Manager PR/Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 13:56:14 #258
269689 crew  Viv
pi_207404858
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Toen ik het topic net openede ook een leeg vlak bovenin, ik ga er vanuit dat dat een advertentievlak is als je geen abonnement hebt.
Danny is ermee bezig. :)
  dinsdag 3 januari 2023 @ 13:58:11 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207404875
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:56 schreef Viv het volgende:

[..]
Danny is ermee bezig. :)
Ik ging er al vanuit dat het wel goed zou komen, al die andere advertentievlakken zijn immers ook altijd buiten beeld geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Manager PR/Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 13:59:49 #260
269689 crew  Viv
pi_207404890
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik ging er al vanuit dat het wel goed zou komen, al die andere advertentievlakken zijn immers ook altijd buiten beeld geweest.
Ja, sinds 1 januari komen de advertenties van een andere partij, en het duurt even voordat dit goed ingeregeld is met alle verschillende devices/browsers/mobiele versie/desktop-versie/etc.
pi_207405017
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:45 schreef exode het volgende:
Ik lees ook altijd de nadelen van hoogslapers maar wij ervaren het dus niet zo.
B heeft in zijn hele leven (bijna 9 jaar) nog nooit gekotst terwijl hij in bed lag. Shit....Fokwet.

Beide kinderkamers zijn zo klein dat er niet echt een andere keuze is. B gebruikt zijn bed ook voor de vloer is lava etc. Zijn hoogslaper is een veredelde klimmuur geloof ik. Hij staat vast aan de muur en het is massief hout dus ik vind het best.

Ze hebben overigens wel allebei een goed matras dat als 1 van ons er in moet slapen je er niet gebroken uitkomt.
Hier dus wel door de jongste. Gaat nu wel aardig goed hoor met een emmer naast het bed over het algemeen.
Maar dat is ook wel een reden dat een ziek kind niet in mijn bed slaapt :@ (ik ga er met liefde en plezier een halve nacht bij zitten als dat nodig is hoor).

En ook weet ik dat als bij ons in bed liggen met ziek zijn zou mogen de jongste drie keer in de week ziek is.

Ze mag in ons bed gaan liggen als het buurmeisje huilt. En dan gaat ze s nachts weer naar haar eigen bed.

Maar ondertussen is het buurmeisje ruim twee en ligt madam nog steeds wel eens in ons bed omdat ze zou huilen (en ze geeft ook wel eens toe dat dat niet de reden was als ik het nog eens aan haar vraag ;) vind ik ook niet zo’n ramp hoor. Lijkt me vooral voor haar vervelend dat ze dan weer wakker moet worden om naar haar eigen bed te gaan (ze is echt te zwaar om slapend de zoldertrap afgedragen te worden ;) )
pi_207405037
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:45 schreef exode het volgende:
Matras was het probleem niet maar de lengte, we hebben zelf niet voor niets een extra lang bed.

Ik kan er wel prima in slapen maarja ik kan mezelf niet opsplitsen. Ben sowieso wel klaar met de ziekenboeg. Eerst een buikgriepestafette toen de 6e ziekte of iets wat daarop lijkt en geen idee wat we nu weer in huis hebben gehaald. Is de vakantie al bijna voorbij?
pi_207405605
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:36 schreef Vanyel het volgende:

Dag bloed daaaaaag
Even van een ervaringsdeskundige: houd er rekening mee dat het een paar maanden kan duren voor je echt goed effect merkt. Maar daarna is het geweldig. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Redactie Frontpage dinsdag 3 januari 2023 @ 15:22:59 #264
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_207405679
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:36 schreef Vanyel het volgende:

Dag bloed daaaaaag
Fijn

Mijn huisarts wil eerst een of andere pillen voorschrijven. Straks bij de duoarts (vrouw) maar gewoon verwijzing vragen :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207405930
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:16 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]
Even van een ervaringsdeskundige: houd er rekening mee dat het een paar maanden kan duren voor je echt goed effect merkt. Maar daarna is het geweldig. O+.
Whut :o -O-
pi_207405936
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:22 schreef Troel het volgende:

[..]
Fijn

Mijn huisarts wil eerst een of andere pillen voorschrijven. Straks bij de duoarts (vrouw) maar gewoon verwijzing vragen :@
Mijn gynaecoloog zei "zo jammer dat het zo onbekend is bij huisartsen, we doen hier bijna niet anders meer, zo normaal".
Stomme huisarts.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 16:12:55 #267
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_207406139
succes, Vanyel!
in de haak.
pi_207406244
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Whut :o -O-
Ja, ik had dat zelf graag vantevoren geweten. De eerste maand ging ik van 12 naar 10 dagen met een iets minder zware zwaarste dag, bijvoorbeeld. Maar elke maand daarna werd het beter. Ik heb de behandeling vorig jaar oktober gedaan (euh, 2021) en sinds een goed half jaar ongeveer is het niet meer dan 3 dagen waarbij ik aan een inlegkruisje genoeg heb.

Dus wat ik wil zeggen: wanhoop niet als het de eerste paar maanden niet is wat je verwachtte!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_207406351
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:29 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]
Ja, ik had dat zelf graag vantevoren geweten. De eerste maand ging ik van 12 naar 10 dagen met een iets minder zware zwaarste dag, bijvoorbeeld. Maar elke maand daarna werd het beter. Ik heb de behandeling vorig jaar oktober gedaan (euh, 2021) en sinds een goed half jaar ongeveer is het niet meer dan 3 dagen waarbij ik aan een inlegkruisje genoeg heb.

Dus wat ik wil zeggen: wanhoop niet als het de eerste paar maanden niet is wat je verwachtte!
Tnx.
Ik ga er vooralsnog onverminderd vanuit dat het direct volledig klaar is, maar hou je in mijn achterhoofd.
  Redactie Frontpage dinsdag 3 januari 2023 @ 17:15:01 #270
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_207406547
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mijn gynaecoloog zei "zo jammer dat het zo onbekend is bij huisartsen, we doen hier bijna niet anders meer, zo normaal".
Stomme huisarts.
Ja, best wel. Implanon, mirena, volledige verwijdering en een soort pillen waren volgens hem betere opties, want inmiddels was men niet meer zo blij met novasure?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage dinsdag 3 januari 2023 @ 17:15:44 #271
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_207406554
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:29 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik ga het ook onthouden :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207406831
Is dat novasure alleen bij hevig bloedverlies?
Want dat valt hier dan wel weer mee, maar er is werkelijk geen pijl meer op te trekken. Ik geloof dat ik de afgelopen maand 3 of 4x ongesteld ben geweest, ik ben er wel klaar mee intussen.
Anderhalf jaar terug gestopt met de combinatiepil, ging me tegenstaan, maar op zich werkte het wel goed in de zin van dat ik wist wanneer het kwam en het ook kon uitstellen.
Spiraaltje zie ik niet zitten. De minipil is het in elk geval ook niet.
Maar wat dan wel. Nu eerst maar weer een paar maanden aankijken, maar de huisarts had het over misschien toch weer de combinatiepil. Alleen lees ik dan dat dat bij 40+ ook niet direct de voorkeur heeft? Mijn oude huisarts was daar vrij strikt in, boven de 40 stoppen met de pil, deze huisarts is daar iets minder strikt in.
pi_207407109
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:16 schreef Elleska het volgende:

[..]
Matras was het probleem niet maar de lengte, we hebben zelf niet voor niets een extra lang bed.

Ik kan er wel prima in slapen maarja ik kan mezelf niet opsplitsen. Ben sowieso wel klaar met de ziekenboeg. Eerst een buikgriepestafette toen de 6e ziekte of iets wat daarop lijkt en geen idee wat we nu weer in huis hebben gehaald. Is de vakantie al bijna voorbij?
Ah dat is balen zeg!

Lengte had ik inderdaad niet aan gedacht. Wij zijn allebei niet lang dus past makkelijk.
  Manager PR/Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 18:13:06 #274
269689 crew  Viv
pi_207407142
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:15 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, best wel. Implanon, mirena, volledige verwijdering en een soort pillen waren volgens hem betere opties, want inmiddels was men niet meer zo blij met novasure?
Was diegene niet in de war met Essure? :@
(Dat is een vorm van sterilisatie die in onbruik is geraakt na klachten.)
  dinsdag 3 januari 2023 @ 18:20:44 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207407244
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Stomme huisarts.
Ik ging voor de tussenweg van een Mirena en dat leek heel even goed te gaan maar nu verlies ik al weer drie weken bloed/roze afscheiding. -O- Nu is dat met de Novasure ook niet per se opgelost, maar dan heb ik iig geen hormonen in mijn lijf, want ergens wil ik dat gewoon niet.

Dus... ik geef dat stomme ding nog 2 maanden een kans en dan mag ie er gewoon weer uit en ga ik alsnog voor de Novasure.
pi_207408222
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:15 schreef Troel het volgende:

[..]
Tja, dat zal, maar ik wil het toch bespreken met de gynaecoloog. Doorverwijzing graag.
pi_207408262
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:42 schreef Nijna het volgende:
In het foldertje dat ik meekreeg stond, net boven "beantwoordt u 1 of meer van deze vragen met ja?" de superbelangrijke vraag
quote:
Zou u gelukkiger zijn als u niet meer of minder ongesteld werd?
Volgens mij is dat waar het om gaat, ik vond het erg tof dat het zo in die folder staat.
pi_207408685
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
In het foldertje dat ik meekreeg stond, net boven "beantwoordt u 1 of meer van deze vragen met ja?" de superbelangrijke vraag
[..]
Volgens mij is dat waar het om gaat, ik vond het erg tof dat het zo in die folder staat.
Maar dat is ook wel een inkoppertje en slimme marketing. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die daar nee op zouden antwoorden. Dat is hetzelfde als vragen “zou u gelukkiger zijn, als u dubbel salaris zou krijgen?” Of “zou u gelukkiger zijn, als u nooit meer in de file zou staan?”.
pi_207409124
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:00 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar dat is ook wel een inkoppertje en slimme marketing. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die daar nee op zouden antwoorden. Dat is hetzelfde als vragen “zou u gelukkiger zijn, als u dubbel salaris zou krijgen?” Of “zou u gelukkiger zijn, als u nooit meer in de file zou staan?”.
Nee hoor, ik heb het er juist met een aantal mensen over gehad die dat helemaal niet zo zien, omdat ze het allemaal niet zo erg vinden. Precies met die vraag.
pi_207409776
Het scheelt nogal of je 10 dagen per maand aan huis gekluisterd bent vanwege hevig bloedverlies en pijn, of het in 3 dagen afkan met een paracetamolletje en verder weinig last hebt. Die laatste groep zal waarschijnlijk niet zo snel besluiten tot een medische ingreep om gelukkiger te worden van minder bloed, maar de eerste zeker wel.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207410331
Ongesteld zijn is meer dan alleen het bloedverlies dus volgens mij klopt die vraag dan alsnog niet helemaal.
Ik word gelukkiger van niet ongesteld zijn maar niet van minder bloedverlies want dat is het probleem niet. Het probleem is hoe mijn bindweefsel reageert op hormoonschommelingen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Elleska op 03-01-2023 22:18:53 ]
  dinsdag 3 januari 2023 @ 22:00:25 #282
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_207411497
Ik heb geen ongemakken, maar zou heel blij worden van nooit meer bloed
  dinsdag 3 januari 2023 @ 22:19:36 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_207411994
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:19 schreef Elleska het volgende:
Ongesteld zijn is meer dan alleen het bloedverlies dus volgens mij klopt die vraag dan alsnog niet helemaal.
Ik word gelukkiger van niet ongesteld zijn maar niet van minder bloedverlies want dat is het probleem niet. Het probleem is hoe mijn bindweefsel reageert op hormoonschommelingen.
Volgens mij los je dát niet op met zo'n behandeling.
disclaimer
pi_207412414
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:00 schreef amaranta het volgende:
Ik ook relatief niet superheftig. Meestal 1 dag zo hevig dat het 's ochtends 2x over mijn cup heen klotst, af en toe forse buikpijn maar niet elke keer, nog wat minder vaak ook in benen of rug. En steeds dat ding inbrengen en uitdoen wat soms niet al te lekker gaat.
Toch samen imo meer dan genoeg om gelukkiger te zijn zonder.

En al was het alleen het inbrengen en schoonmaken, dan vond ik het al de moeite ook eerlijk gezegd.
pi_207412588
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:42 schreef Nijna het volgende:
Want dat valt hier dan wel weer mee, maar er is werkelijk geen pijl meer op te trekken. Ik geloof dat ik de afgelopen maand 3 of 4x ongesteld ben geweest, ik ben er wel klaar mee intussen.
Anderhalf jaar terug gestopt met de combinatiepil, ging me tegenstaan, maar op zich werkte het wel goed in de zin van dat ik wist wanneer het kwam en het ook kon uitstellen.
Spiraaltje zie ik niet zitten. De minipil is het in elk geval ook niet.
Maar wat dan wel. Nu eerst maar weer een paar maanden aankijken, maar de huisarts had het over misschien toch weer de combinatiepil. Alleen lees ik dan dat dat bij 40+ ook niet direct de voorkeur heeft? Mijn oude huisarts was daar vrij strikt in, boven de 40 stoppen met de pil, deze huisarts is daar iets minder strikt in.
Novasure zorgt ervoor dat er minder/geen aangroei meer zal ontstaan. Dus het zou theoretisch kunnen werken. Maar wellicht is het sowieso handig om te achterhalen waar het vaak vloeien vandaan komt. Aankomende menopauze? Poliep? Vleesboom? Iets anders? Dan kan de huisarts wel weer mooi een hormoonpreparaat geven, maar wellicht is er wat anders aan de hand?
  Redactie Frontpage dinsdag 3 januari 2023 @ 23:34:47 #286
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_207413869
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 18:13 schreef Viv het volgende:

[..]
Was diegene niet in de war met Essure? :@
(Dat is een vorm van sterilisatie die in onbruik is geraakt na klachten.)
Dat denk ik wel, maar dan had ie mijn dossier moeten lezen. Essure is er al een paar jaar uit 😂
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage dinsdag 3 januari 2023 @ 23:37:57 #287
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_207413934
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:00 schreef amaranta het volgende:
Hier wel echt gewoon ongemak, maar niet aan pijn, meer aan belachelijk veel bloed verliezen. Ik pas er dus echt mijn leven wel voor aan (en in plaats van reservekleding voor de kinderen heb ik dat voor mijzelf mee in die periode).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207415179
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[..]
Dan denk ik dat ik het ook maar eens op tafel moet gooien dan.

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:42 schreef coccinelle het volgende:

[..]
Novasure zorgt ervoor dat er minder/geen aangroei meer zal ontstaan. Dus het zou theoretisch kunnen werken. Maar wellicht is het sowieso handig om te achterhalen waar het vaak vloeien vandaan komt. Aankomende menopauze? Poliep? Vleesboom? Iets anders? Dan kan de huisarts wel weer mooi een hormoonpreparaat geven, maar wellicht is er wat anders aan de hand?
Ik vermoed aankomende menopauze. Maar zeker weten doen we natuurlijk niet...
Ik zou nu stoppen met de mini pil en dan over een paar maanden laten weten hoe het gaat.
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 08:49:33 #289
5428 crew  miss_sly
pi_207415264
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Tnx.
Ik ga er vooralsnog onverminderd vanuit dat het direct volledig klaar is, maar hou je in mijn achterhoofd.
De eerste keer erna was bij mij minder, maar nog wel ongesteld. Daarna vrijwel niets meer. Soms gebruikte ik voor de zekerheid een inlegkruisje om een enkel druppeltje op te vangen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 08:50:23 #290
5428 crew  miss_sly
pi_207415268
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:22 schreef Troel het volgende:

[..]
Fijn

Tranexaminezuur toevallig?

Heeft de huisarts mij eerst ook voorgeschreven, heb ik mee naar huis genomen, nooit gebruikt want het zat met toch niet lekker en toen alsnog een verwijzing gevraagd. Ik zou het overslaan :P
  Redactie Frontpage woensdag 4 januari 2023 @ 09:16:49 #291
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_207415470
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 08:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tranexaminezuur toevallig?

Heeft de huisarts mij eerst ook voorgeschreven, heb ik mee naar huis genomen, nooit gebruikt want het zat met toch niet lekker en toen alsnog een verwijzing gevraagd. Ik zou het overslaan :P
Ja dat!

Ik vond het op zich wel logisch om eerst te kijken naar andere mogelijkheden, maar zolang je niet weet waarom je veel bloedverlies hebt, lijkt het me toch praktisch om gewoon eerst de gyn te laten kijken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 09:21:14 #292
5428 crew  miss_sly
pi_207415501
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:16 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja dat!

Ik vond het op zich wel logisch om eerst te kijken naar andere mogelijkheden, maar zolang je niet weet waarom je veel bloedverlies hebt, lijkt het me toch praktisch om gewoon eerst de gyn te laten kijken.
Dat sowieso.

Het nadeel van tranexaminezuur vond ik dat het idee dus is dat het bloed klontert daarmee. Ten eerste vond ik dat niet een heel fijn idee (en wordt het ook afgeraden in bepaalde gevallen omdat het meer kans geeft op trombo-embolie), maar ten tweede schiet je er niet veel mee op, want in plaats van heel veel bloed, scheid je dan heel veel bonkjes en sliertjes uit. Niet echt een vooruitgang; daar liep mijn cup ook vrij snel van over.
  Redactie Frontpage woensdag 4 januari 2023 @ 09:22:41 #293
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_207415512
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat sowieso.

Het nadeel van tranexaminezuur vond ik dat het idee dus is dat het bloed klontert daarmee. Ten eerste vond ik dat niet een heel fijn idee (en wordt het ook afgeraden in bepaalde gevallen omdat het meer kans geeft op trombo-embolie), maar ten tweede schiet je er niet veel mee op, want in plaats van heel veel bloed, scheid je dan heel veel bonkjes en sliertjes uit. Niet echt een vooruitgang; daar liep mijn cup ook vrij snel van over.
Nouja, dat was dus precies wat ik dacht toen hij dat vertelde. Dat ik zoiets had van, maar als dat het effect is, dan is er toch nog steeds sprake van evenveel bloedverlies?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage woensdag 4 januari 2023 @ 09:23:40 #294
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_207415520
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 08:34 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dan denk ik dat ik het ook maar eens op tafel moet gooien dan.
[..]
Ik vermoed aankomende menopauze. Maar zeker weten doen we natuurlijk niet...
Ik zou nu stoppen met de mini pil en dan over een paar maanden laten weten hoe het gaat.
En anders gewoon even overleggen met je huisarts? Gewoon nu al, misschien is stoppen wel niet eens nodig?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')