Nee qua stijl. En ik hou niet zo van veel "zooi" in de kamer. Heb 4 vitrinekasten met Pooh beeldjes. Das genoeg 🤣quote:Op maandag 2 januari 2023 23:03 schreef trui het volgende:
[..]
Past niet qua ruimte bedoel je? Daar hebben jullie toch niet echt gebrek aan dacht ik.
Oh dat vond ik zo'n mooi en aangrijpend boek.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:44 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Boks. Ik kan de heks van Limbricht nérgens vinden. Foetsie, pleite, gewoon weg
Ja bizar. Het nawoord vond ik wel heel mooi.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:07 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Echt he? En dat proces heeft echt plaats gevonden, dat is het trieste ervan.
Had um al gelezen maar wilde er weer aan beginnen. Niet dus.
Nog een heel mooi en aangrijpend boek: rode sneeuw in december van Simone van der Vlught.
Al vaker gelezen en steeds weer hoop ik dat de bezetting anders afloopt. Stom he
Besteld. Ben benieuwdquote:Op maandag 2 januari 2023 22:01 schreef Sjeen het volgende:
[..]
De Quiet jadaar kun je fijn mee slapen want zacht.
Ik luister daar nu naar via Storytel, maar vind de vertaling zo slechtquote:Op maandag 2 januari 2023 20:32 schreef exode het volgende:
Ik heb het boek van Matthew Perry uit, papieren versie in het Nederlands. Iemand interesse? Voor verzendkosten istie van jou.
Hij is ok, maar wel alleen als je van Friends houdt, het is geen hoogstaande literatuur.
Ah! Vier kasten nog wel!quote:Op maandag 2 januari 2023 23:13 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nee qua stijl. En ik hou niet zo van veel "zooi" in de kamer. Heb 4 vitrinekasten met Pooh beeldjes. Das genoeg 🤣
Er komt een tijd dat het wel weer lukt hoor!quote:Op dinsdag 3 januari 2023 00:18 schreef Amsel het volgende:
En verder ben ik jaloers dat jullie de tijd en energie hebben om te lezen, want na een dag werken en/of die tornado's hier thuis in toom proberen te houden ben ik zo gaar dat ik niet verder kom dan Netflix
Beterschap! Ontstoken ogen zijn gewoon hartstikke besmettelijk. Hopelijk ben je er snel vanafquote:Op maandag 2 januari 2023 21:32 schreef LeSage het volgende:
Ik ben trouwens echt zo lekker bezig op gezondheidsvlak![]()
Ben al sinds de herfstvakantie om de haverklap ziek, heb die stomme bppd gehad en begon zaterdag met een ontstoken oog. Heel voorzichtig gedaan, constant handen gewassen, maar net begon oog 2 ook![]()
Heb meteen de antibiotica in gedaan, was zondag al het advies van de huisarts.
Fijn ook morgen met 2 drukke jongens in huis en 2 ontstoken ogen
Oh daar zou ik dan weer gillend gek van worden, beeldjes...quote:Op maandag 2 januari 2023 23:13 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nee qua stijl. En ik hou niet zo van veel "zooi" in de kamer. Heb 4 vitrinekasten met Pooh beeldjes. Das genoeg 🤣
momenteel?quote:[b]Op dinsdag 3 januari 2023 00:33
Nog even twijfelen waar we heen gaan, de kinderen maakt het niet uit.. bij balorig hebben ze banken waar je best fijn op kan zitten met een boek, maar daar geven ze op de website aan dat ze een zeer beperkt aanbod qua eten hebben momenteel. Dus waarschijnlijk wordt het Monkeytown.
Weet ik niet, ik zit niet op goodreads. Ik vind het wel fijn dat ze een lijst met tig thema’s hebben die je af kan strepen, waardoor je sneller een boek oppakt wat ik anders nooit zou pakken. Meer lezen doe ik niet direct door zo’n challenge, wel deels anders lezen.quote:
Het is voor mij een aantal jaar geleden dat ik er geweest ben dus kon me ook niet meer voor de geest halen wat ze allemaal hebben.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 08:25 schreef SQ het volgende:
[..]
momenteel?ik vind het aanbod eten daar altijd heel beperkt
quote:Let op in de school vakanties hebben wij een aangepaste menukaart wegens de drukte om zo het lange wachten te beperken.
Ah op de Facebookpagina stond iets van een brietosti en wat broodjes die ze deze week als special hadden. Nah we zien wel.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 09:23 schreef SQ het volgende:
Daar is het toch ook niet veel meer dan friet, snacks, poffertjes en tosti?
En van die weerzinwekkende nescafe automaatkoffie
Op de website van monkeytown:
[..]
quote:Op maandag 2 januari 2023 23:06 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Oeh! Als je m nog hebt dan wil ik m wel!!
Iedere gek zijn gebrek 🤣🤣quote:Op dinsdag 3 januari 2023 08:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh daar zou ik dan weer gillend gek van worden, beeldjes...
Dat dekt de lading wel zeg maar... ik ben blij dat we die leeftijd gepasseerd zijn hierquote:
Hoor je de wekker dan wel?quote:Op maandag 2 januari 2023 22:01 schreef Sjeen het volgende:
[..]
De Quiet jadaar kun je fijn mee slapen want zacht.
Dat ligt denk ik ook een beetje aan je wekkerquote:
Je Fitbit heeft ook een alarm, werkt ook prima.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat ligt denk ik ook een beetje aan je wekker
Ik slaap al 9 jaar met oordoppen en dat gaat prima in combinatie met een wake up light
Ik weet niet of ik er wakker van zou worden eigenlijk. Ik word wel wakker van telefoonwekkers, ook met oordoppen in. Evenals huilende kinderen of het alarm. Op sommige geluiden ben je denk ik toch anders scherp.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je Fitbit heeft ook een alarm, werkt ook prima.
Ah fijn, dus dat komt er wel doorheen!quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:08 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik er wakker van zou worden eigenlijk. Ik word wel wakker van telefoonwekkers, ook met oordoppen in. Evenals huilende kinderen of het alarm. Op sommige geluiden ben je denk ik toch anders scherp.
Fitbit maakt geen geluid maar trilt, zeker als je gehoor beperkt is (op natuurlijke wijze of door oordopjes), is dat zeer effectief.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:08 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik er wakker van zou worden eigenlijk. Ik word wel wakker van telefoonwekkers, ook met oordoppen in. Evenals huilende kinderen of het alarm. Op sommige geluiden ben je denk ik toch anders scherp.
Ja de oordoppen zijn voor mij echt omdat ik anders op elk geluid ga focussen, zoals de regen, de ademhaling van mijn man of gezoem van de wasmachine. Dat soort ruis hoor ik dan niet meer.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:09 schreef trui het volgende:
[..]
Ah fijn, dus dat komt er wel doorheen!
ik heb dus sinds gisteren een hebban account, maar zie nog niet die optie om thema's af te strepen. Hoe doe je dat precies?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 08:46 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik zit niet op goodreads. Ik vind het wel fijn dat ze een lijst met tig thema’s hebben die je af kan strepen, waardoor je sneller een boek oppakt wat ik anders nooit zou pakken. Meer lezen doe ik niet direct door zo’n challenge, wel deels anders lezen.
Oh ja ik geloof echt wel dat het werkt. Ik heb t alleen zelf niet nodigquote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fitbit maakt geen geluid maar trilt, zeker als je gehoor beperkt is (op natuurlijke wijze of door oordopjes), is dat zeer effetief.
Ik gebruik hem met de slimme wekfunctie, waarbij hij in het half uur voor mijn alarmtijd kijkt wanneer ik het lichtst slaap en dan gaat trillen, mijn vader moet daar niets van hebben, dus die gebruikt hem zonder de slimme wekfunctie, want 7 uur is 7 uur.
Kinderbungalow boeken bij Landal (wij gaan naar Anjum met carnaval): heb je een hek om de tuinquote:Op maandag 2 januari 2023 20:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha omg ja. Wij zijn wel eens op van die parken geweest waar je ook huisjes recht aan een visvijver hebt. De horrorik weet niet wat ik zou doen hoor, als ik zo'n huisje bleek te hebben
https://www.hebban.nl/art(...)ading-challenge-2023quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:13 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb dus sinds gisteren een hebban account, maar zie nog niet die optie om thema's af te strepen. Hoe doe je dat precies?
Dat kan volgens mij alleen via de browser (telefoon of pc) en niet via de app helaas.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:13 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb dus sinds gisteren een hebban account, maar zie nog niet die optie om thema's af te strepen. Hoe doe je dat precies?
Hier hebben ze iig ook fruit en prima koffie en poffertjes, tosti's, croissantjes, broodjes met salades enzo. Niks mis met ballorig-eten. Misschien wisselt het dus ook wel flink per vestiging?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 08:25 schreef SQ het volgende:
[..]
momenteel?ik vind het aanbod eten daar altijd heel beperkt
Ik snap je helemaal. Toen wij naar dit huis verhuisden kreeg mijn zoon een hoogslaper. En ik ging tot die tijd nog altijd even bij hem liggen. En sindsdien niet meer. En ik heb daar altijd spijt van gehad dat ik die hoogslaper heb gekocht.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hier hebben ze iig ook fruit en prima koffie en poffertjes, tosti's, croissantjes, broodjes met salades enzo. Niks mis met ballorig-eten. Misschien wisselt het dus ook wel flink per vestiging?
Mijn kleuter is in de vakantie van bed gewisseld (ofja, we hebben het omgedraaid naar hoogslaper) en ik mis nu al een week dat nog eventjes erbij gaan liggen voor ze echt gaat slapen. En nu baal ik ervan dat ze groot wordt. En door een melancholische bui ben ik daar al de hele dag verdrietig van.
Hij moet ook zelf zijn bed verschonen. Ik doe het niet. Ik ga daar niet in klimmen.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 11:05 schreef exode het volgende:
Juul heeft net haar eerste nacht in een hoogslaper achter de rug, hou eens op joh.
B slaapt ook al bijna 4 jaar in een hoogslaper, ik zie alleen voordelen.
Ze moeten wel hun eigen bed afhalen en opmaken. Ik klim niet op die dingen.
Juul is overgestapt van peuterbedje naar giga hoogslaper, nu is echt wel groot. Maar heel veel keuze hadden we ook niet, als we een gewoon bed in haar kamer zouden zetten, was dat haar kamer geweest.
We hebben met Juul nu wel een krukje/trappetje erbij staan zodat we wel makkelijk bij haar kunnen als er iets is.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 11:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hij moet ook zelf zijn bed verschonen. Ik doe het niet. Ik ga daar niet in klimmen.
Ik doe alleen de hoes om het dekbed.
ah, geinig, bedankt! dat zijn wel heel specifieke categorieën.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:35 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
https://www.hebban.nl/art(...)ading-challenge-2023
En elke week lichten ze een zo’n categorie uit met tips, en ook in de reacties van een categorie kun je tips vinden (en vragen).
Wij hadden in ons vorige huis in de kamer van A helemaal geen ruimte om een bed neer te zetten, kamertje was 2.00x2.50 met een schoorsteenmantel in het midden van de kamer.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 11:05 schreef exode het volgende:
Juul heeft net haar eerste nacht in een hoogslaper achter de rug, hou eens op joh.
B slaapt ook al bijna 4 jaar in een hoogslaper, ik zie alleen voordelen.
Ze moeten wel hun eigen bed afhalen en opmaken. Ik klim niet op die dingen.
Juul is overgestapt van peuterbedje naar giga hoogslaper, nu is echt wel groot. Maar heel veel keuze hadden we ook niet, als we een gewoon bed in haar kamer zouden zetten, was dat haar kamer geweest.
Wat wij wel deden is voor ze gaan slapen samen op het grote bed, een boek/verhaal voorlezen, dan kunnen ze wel lekker tegen je aanliggen. Maar inderdaad, dat is echt een groot nadeel van die hoog/halfhoogslapers.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 11:25 schreef Tink89 het volgende:
Hier is het een Kura, dus laag genoeg om gewoon even te knuffelen nog enzo. Maar even erbij kruipen en dan dat bijna-slapende lijfje tegen me aan en dan 'hou van jou mama'... pfft
Wij lezen voor terwijl de jongste bv krijgt. De oudste zit dan op de lekker zachte mat tussen mijn voet. Man leest het boek <3quote:Op dinsdag 3 januari 2023 11:38 schreef trui het volgende:
[..]
Wat wij wel deden is voor ze gaan slapen samen op het grote bed, een boek/verhaal voorlezen, dan kunnen ze wel lekker tegen je aanliggen. Maar inderdaad, dat is echt een groot nadeel van die hoog/halfhoogslapers.
Als B ziek is, ligt ie bij mij in bed en verloofde in zijn bed. Gaat prima. Maar het is pas 2x gebeurd.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 12:25 schreef Elleska het volgende:
Daarom hebben wij de Kura nog laag staan ondanks minikamer. Er wordt toch nog niet op de eigen kamer gespeeld dus dat de kamer bestaat uit enkel een bed en een kast is prima.
Zieke kinderen en een hoogslaper lijkt me helemaal een ramp.
Voorals als ze moetenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 12:25 schreef Elleska het volgende:
Daarom hebben wij de Kura nog laag staan ondanks minikamer. Er wordt toch nog niet op de eigen kamer gespeeld dus dat de kamer bestaat uit enkel een bed en een kast is prima.
Zieke kinderen en een hoogslaper lijkt me helemaal een ramp.
Ow maar dat kan ook gewoon staand vanaf je gewone bed hoor. Gelukkig was dat overdag en niet midden in de nacht.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 12:39 schreef Vicky het volgende:
[..]
Voorals als ze moeten![]()
en dat van boven naar beneden doen 🤐
Man heeft afgelopen week een nachtje in de Kura geslapen en dat was al geen succes, laat staan als we het bed omkeren. Denk dat het dan eerder matras op de grond gooien wordt maargoed dat zien we dan wel. Met minislaapkamers moet je toch wat.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 12:34 schreef exode het volgende:
[..]
Als B ziek is, ligt ie bij mij in bed en verloofde in zijn bed. Gaat prima. Maar het is pas 2x gebeurd.
Ik herinner me dat levendig uit mijn eigen hoogslaper. En dan ook het bed niet uit kunnen omdat ik mijn hele trap had ondergekotst. Met ronde spijlen ipv tredenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 12:39 schreef Vicky het volgende:
[..]
Voorals als ze moeten![]()
en dat van boven naar beneden doen 🤐
Dit is dus echt wel de reden dat ik er eigenlijk geen wil voor dochter. Hoe vaak die wel niet met ‘buikpijn’ naar bed gaat (even tussen aanhalingstekens omdat ik bij haar niet kan inschatten in hoeverre dit echt is of gespeeld).quote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik herinner me dat levendig uit mijn eigen hoogslaper. En dan ook het bed niet uit kunnen omdat ik mijn hele trap had ondergekotst. Met ronde spijlen ipv treden
Toen ik het topic net openede ook een leeg vlak bovenin, ik ga er vanuit dat dat een advertentievlak is als je geen abonnement hebt.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 11:03 schreef amaranta het volgende:
Ik weet niet of het aan mijn telefoon ligt. Maar het topic/het forum scrolt super raar. Verspringt steeds naar boven. En er verschijnen vlakken in beeld.
Danny is ermee bezig.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toen ik het topic net openede ook een leeg vlak bovenin, ik ga er vanuit dat dat een advertentievlak is als je geen abonnement hebt.
Ik ging er al vanuit dat het wel goed zou komen, al die andere advertentievlakken zijn immers ook altijd buiten beeld geweest.quote:
Ja, sinds 1 januari komen de advertenties van een andere partij, en het duurt even voordat dit goed ingeregeld is met alle verschillende devices/browsers/mobiele versie/desktop-versie/etc.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ging er al vanuit dat het wel goed zou komen, al die andere advertentievlakken zijn immers ook altijd buiten beeld geweest.
Hier dus wel door de jongste. Gaat nu wel aardig goed hoor met een emmer naast het bed over het algemeen.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:45 schreef exode het volgende:
Ik lees ook altijd de nadelen van hoogslapers maar wij ervaren het dus niet zo.
B heeft in zijn hele leven (bijna 9 jaar) nog nooit gekotst terwijl hij in bed lag. Shit....Fokwet.
Beide kinderkamers zijn zo klein dat er niet echt een andere keuze is. B gebruikt zijn bed ook voor de vloer is lava etc. Zijn hoogslaper is een veredelde klimmuur geloof ik. Hij staat vast aan de muur en het is massief hout dus ik vind het best.
Ze hebben overigens wel allebei een goed matras dat als 1 van ons er in moet slapen je er niet gebroken uitkomt.
Matras was het probleem niet maar de lengte, we hebben zelf niet voor niets een extra lang bed.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:45 schreef exode het volgende:
Ze hebben overigens wel allebei een goed matras dat als 1 van ons er in moet slapen je er niet gebroken uitkomt.
Even van een ervaringsdeskundige: houd er rekening mee dat het een paar maanden kan duren voor je echt goed effect merkt. Maar daarna is het geweldig.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:36 schreef Vanyel het volgende:
Ja daarom hebben wij er ook maar 1 in huis.
Deze maand word ik genovasured![]()
![]()
![]()
Dag bloed daaaaaag
Fijnquote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:36 schreef Vanyel het volgende:
Ja daarom hebben wij er ook maar 1 in huis.
Deze maand word ik genovasured![]()
![]()
![]()
Dag bloed daaaaaag
Whutquote:Op dinsdag 3 januari 2023 15:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Even van een ervaringsdeskundige: houd er rekening mee dat het een paar maanden kan duren voor je echt goed effect merkt. Maar daarna is het geweldig..
Mijn gynaecoloog zei "zo jammer dat het zo onbekend is bij huisartsen, we doen hier bijna niet anders meer, zo normaal".quote:Op dinsdag 3 januari 2023 15:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Fijn
Mijn huisarts wil eerst een of andere pillen voorschrijven. Straks bij de duoarts (vrouw) maar gewoon verwijzing vragen
Ja, ik had dat zelf graag vantevoren geweten. De eerste maand ging ik van 12 naar 10 dagen met een iets minder zware zwaarste dag, bijvoorbeeld. Maar elke maand daarna werd het beter. Ik heb de behandeling vorig jaar oktober gedaan (euh, 2021) en sinds een goed half jaar ongeveer is het niet meer dan 3 dagen waarbij ik aan een inlegkruisje genoeg heb.quote:
Tnx.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 16:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, ik had dat zelf graag vantevoren geweten. De eerste maand ging ik van 12 naar 10 dagen met een iets minder zware zwaarste dag, bijvoorbeeld. Maar elke maand daarna werd het beter. Ik heb de behandeling vorig jaar oktober gedaan (euh, 2021) en sinds een goed half jaar ongeveer is het niet meer dan 3 dagen waarbij ik aan een inlegkruisje genoeg heb.
Dus wat ik wil zeggen: wanhoop niet als het de eerste paar maanden niet is wat je verwachtte!
Ja, best wel. Implanon, mirena, volledige verwijdering en een soort pillen waren volgens hem betere opties, want inmiddels was men niet meer zo blij met novasure?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 15:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn gynaecoloog zei "zo jammer dat het zo onbekend is bij huisartsen, we doen hier bijna niet anders meer, zo normaal".
Stomme huisarts.
Ik ga het ook onthoudenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 16:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, ik had dat zelf graag vantevoren geweten. De eerste maand ging ik van 12 naar 10 dagen met een iets minder zware zwaarste dag, bijvoorbeeld. Maar elke maand daarna werd het beter. Ik heb de behandeling vorig jaar oktober gedaan (euh, 2021) en sinds een goed half jaar ongeveer is het niet meer dan 3 dagen waarbij ik aan een inlegkruisje genoeg heb.
Dus wat ik wil zeggen: wanhoop niet als het de eerste paar maanden niet is wat je verwachtte!
Ah dat is balen zeg!quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:16 schreef Elleska het volgende:
[..]
Matras was het probleem niet maar de lengte, we hebben zelf niet voor niets een extra lang bed.
Ik kan er wel prima in slapen maarja ik kan mezelf niet opsplitsen. Ben sowieso wel klaar met de ziekenboeg. Eerst een buikgriepestafette toen de 6e ziekte of iets wat daarop lijkt en geen idee wat we nu weer in huis hebben gehaald. Is de vakantie al bijna voorbij?
Was diegene niet in de war met Essure?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 17:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, best wel. Implanon, mirena, volledige verwijdering en een soort pillen waren volgens hem betere opties, want inmiddels was men niet meer zo blij met novasure?
Ik ging voor de tussenweg van een Mirena en dat leek heel even goed te gaan maar nu verlies ik al weer drie weken bloed/roze afscheiding.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 15:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn gynaecoloog zei "zo jammer dat het zo onbekend is bij huisartsen, we doen hier bijna niet anders meer, zo normaal".
Stomme huisarts.
Tja, dat zal, maar ik wil het toch bespreken met de gynaecoloog. Doorverwijzing graag.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 17:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, best wel. Implanon, mirena, volledige verwijdering en een soort pillen waren volgens hem betere opties, want inmiddels was men niet meer zo blij met novasure?
In het foldertje dat ik meekreeg stond, net boven "beantwoordt u 1 of meer van deze vragen met ja?" de superbelangrijke vraagquote:Op dinsdag 3 januari 2023 17:42 schreef Nijna het volgende:
Is dat novasure alleen bij hevig bloedverlies?
Volgens mij is dat waar het om gaat, ik vond het erg tof dat het zo in die folder staat.quote:Zou u gelukkiger zijn als u niet meer of minder ongesteld werd?
Maar dat is ook wel een inkoppertje en slimme marketing. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die daar nee op zouden antwoorden. Dat is hetzelfde als vragen “zou u gelukkiger zijn, als u dubbel salaris zou krijgen?” Of “zou u gelukkiger zijn, als u nooit meer in de file zou staan?”.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 19:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In het foldertje dat ik meekreeg stond, net boven "beantwoordt u 1 of meer van deze vragen met ja?" de superbelangrijke vraag
[..]
Volgens mij is dat waar het om gaat, ik vond het erg tof dat het zo in die folder staat.
Nee hoor, ik heb het er juist met een aantal mensen over gehad die dat helemaal niet zo zien, omdat ze het allemaal niet zo erg vinden. Precies met die vraag.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:00 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar dat is ook wel een inkoppertje en slimme marketing. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die daar nee op zouden antwoorden. Dat is hetzelfde als vragen “zou u gelukkiger zijn, als u dubbel salaris zou krijgen?” Of “zou u gelukkiger zijn, als u nooit meer in de file zou staan?”.
Volgens mij los je dát niet op met zo'n behandeling.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:19 schreef Elleska het volgende:
Ongesteld zijn is meer dan alleen het bloedverlies dus volgens mij klopt die vraag dan alsnog niet helemaal.
Ik word gelukkiger van niet ongesteld zijn maar niet van minder bloedverlies want dat is het probleem niet. Het probleem is hoe mijn bindweefsel reageert op hormoonschommelingen.
Ik ook relatief niet superheftig. Meestal 1 dag zo hevig dat het 's ochtends 2x over mijn cup heen klotst, af en toe forse buikpijn maar niet elke keer, nog wat minder vaak ook in benen of rug. En steeds dat ding inbrengen en uitdoen wat soms niet al te lekker gaat.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 22:00 schreef amaranta het volgende:
Ik heb geen ongemakken, maar zou heel blij worden van nooit meer bloed
Novasure zorgt ervoor dat er minder/geen aangroei meer zal ontstaan. Dus het zou theoretisch kunnen werken. Maar wellicht is het sowieso handig om te achterhalen waar het vaak vloeien vandaan komt. Aankomende menopauze? Poliep? Vleesboom? Iets anders? Dan kan de huisarts wel weer mooi een hormoonpreparaat geven, maar wellicht is er wat anders aan de hand?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 17:42 schreef Nijna het volgende:
Is dat novasure alleen bij hevig bloedverlies?
Want dat valt hier dan wel weer mee, maar er is werkelijk geen pijl meer op te trekken. Ik geloof dat ik de afgelopen maand 3 of 4x ongesteld ben geweest, ik ben er wel klaar mee intussen.
Anderhalf jaar terug gestopt met de combinatiepil, ging me tegenstaan, maar op zich werkte het wel goed in de zin van dat ik wist wanneer het kwam en het ook kon uitstellen.
Spiraaltje zie ik niet zitten. De minipil is het in elk geval ook niet.
Maar wat dan wel. Nu eerst maar weer een paar maanden aankijken, maar de huisarts had het over misschien toch weer de combinatiepil. Alleen lees ik dan dat dat bij 40+ ook niet direct de voorkeur heeft? Mijn oude huisarts was daar vrij strikt in, boven de 40 stoppen met de pil, deze huisarts is daar iets minder strikt in.
Dat denk ik wel, maar dan had ie mijn dossier moeten lezen. Essure is er al een paar jaar uit 😂quote:Op dinsdag 3 januari 2023 18:13 schreef Viv het volgende:
[..]
Was diegene niet in de war met Essure?![]()
(Dat is een vorm van sterilisatie die in onbruik is geraakt na klachten.)
Hier wel echt gewoon ongemak, maar niet aan pijn, meer aan belachelijk veel bloed verliezen. Ik pas er dus echt mijn leven wel voor aan (en in plaats van reservekleding voor de kinderen heb ik dat voor mijzelf mee in die periode).quote:Op dinsdag 3 januari 2023 22:00 schreef amaranta het volgende:
Ik heb geen ongemakken, maar zou heel blij worden van nooit meer bloed
Dan denk ik dat ik het ook maar eens op tafel moet gooien dan.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 19:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In het foldertje dat ik meekreeg stond, net boven "beantwoordt u 1 of meer van deze vragen met ja?" de superbelangrijke vraag
[..]
Volgens mij is dat waar het om gaat, ik vond het erg tof dat het zo in die folder staat.
Ik vermoed aankomende menopauze. Maar zeker weten doen we natuurlijk niet...quote:Op dinsdag 3 januari 2023 22:42 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Novasure zorgt ervoor dat er minder/geen aangroei meer zal ontstaan. Dus het zou theoretisch kunnen werken. Maar wellicht is het sowieso handig om te achterhalen waar het vaak vloeien vandaan komt. Aankomende menopauze? Poliep? Vleesboom? Iets anders? Dan kan de huisarts wel weer mooi een hormoonpreparaat geven, maar wellicht is er wat anders aan de hand?
De eerste keer erna was bij mij minder, maar nog wel ongesteld. Daarna vrijwel niets meer. Soms gebruikte ik voor de zekerheid een inlegkruisje om een enkel druppeltje op te vangen.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 16:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Tnx.
Ik ga er vooralsnog onverminderd vanuit dat het direct volledig klaar is, maar hou je in mijn achterhoofd.
Tranexaminezuur toevallig?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 15:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Fijn
Mijn huisarts wil eerst een of andere pillen voorschrijven. Straks bij de duoarts (vrouw) maar gewoon verwijzing vragen
Ja dat!quote:Op woensdag 4 januari 2023 08:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tranexaminezuur toevallig?
Heeft de huisarts mij eerst ook voorgeschreven, heb ik mee naar huis genomen, nooit gebruikt want het zat met toch niet lekker en toen alsnog een verwijzing gevraagd. Ik zou het overslaan
Dat sowieso.quote:Op woensdag 4 januari 2023 09:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja dat!
Ik vond het op zich wel logisch om eerst te kijken naar andere mogelijkheden, maar zolang je niet weet waarom je veel bloedverlies hebt, lijkt het me toch praktisch om gewoon eerst de gyn te laten kijken.
Nouja, dat was dus precies wat ik dacht toen hij dat vertelde. Dat ik zoiets had van, maar als dat het effect is, dan is er toch nog steeds sprake van evenveel bloedverlies?quote:Op woensdag 4 januari 2023 09:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat sowieso.
Het nadeel van tranexaminezuur vond ik dat het idee dus is dat het bloed klontert daarmee. Ten eerste vond ik dat niet een heel fijn idee (en wordt het ook afgeraden in bepaalde gevallen omdat het meer kans geeft op trombo-embolie), maar ten tweede schiet je er niet veel mee op, want in plaats van heel veel bloed, scheid je dan heel veel bonkjes en sliertjes uit. Niet echt een vooruitgang; daar liep mijn cup ook vrij snel van over.
En anders gewoon even overleggen met je huisarts? Gewoon nu al, misschien is stoppen wel niet eens nodig?quote:Op woensdag 4 januari 2023 08:34 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dan denk ik dat ik het ook maar eens op tafel moet gooien dan.
[..]
Ik vermoed aankomende menopauze. Maar zeker weten doen we natuurlijk niet...
Ik zou nu stoppen met de mini pil en dan over een paar maanden laten weten hoe het gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |