abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207373657
Gelukkig Nieuwjaar *O*

[ Bericht 78% gewijzigd door Memento-Mori op 01-01-2023 11:55:18 ]
pi_207373690
Mag deze quote uit de OP, ik word er onpasselijk van ;( en dat van iemand die met plezier doperwtjes en worteltjes uit blik of kale pasta met kaas en ketchup eet, dus mijn standaard ligt niet bijster hoog..
pi_207373699
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 11:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Mag deze quote uit de OP, ik word er onpasselijk van ;( en dat van iemand die met plezier doperwtjes en worteltjes uit blik of kale pasta met kaas en ketchup eet, dus mijn standaard ligt niet bijster hoog..
Same. Hoewel mijn standaard wel ietsje hoger ligt. :+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207373751
Blijkbaar gaan we hier in de buurt gewoon verder met vuurwerk. Dat was niet helemaal mijn plan. :{
pi_207373782
quote:
2s.gif Op zondag 1 januari 2023 11:38 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Same. Hoewel mijn standaard wel ietsje hoger ligt. :+
Ik kan iedereen aanraden zn standaard hoger te leggen dan die van mij :')

quote:
2s.gif Op zondag 1 januari 2023 11:42 schreef Lonaa het volgende:
Blijkbaar gaan we hier in de buurt gewoon verder met vuurwerk. Dat was niet helemaal mijn plan. :{
Bleh dat is stom. Ik dacht eigenlijk dat dat hier ook zou gaan gebeuren, maar vooralsnog niet. Nou ging het wel tot minstens half 2 door (en ik denk nog wel langer maar toen was ik zo moe dat ik toch in slaap viel) dus of het is al op, of ze liggen nog (met kater) in bed. Hopelijk is het daar ook snel op..
pi_207373899
quote:
Ik open niet zo vaak topics dus had nu net na 't douchen het pas door :') maar aangepast!

En @Lonaa wat kut zeg, hier was het 1:30 wel klaar _O_
pi_207373901
quote:
De doperwtjes en worteltjes begrijp ik nog wel. Alsin, ik heb het zelf nog nooit gekocht. Maar vroeger thuis was het echt de favoriete groente van m'n moeder, dus vanuit nostalgisch oogpunt zou ik het ook wel weer een keer willen eten. :D

Maar mensen die pasta met ketchup eten gaan wel echt te ver.
pi_207374045
Net een hele post getypt op mobiel, blijkt het topic al gesloten en verdwijnt mijn post. Nog maar een poging dan…

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Hier is oudejaarsavond relatief goed verlopen: we hadden als proef een soort verdovend middel in de vorm van een gel die op het tandvlees gesmeerd moet worden van de dierenarts gekregen voor de hond. Dat bleek wonderbaarlijk goed te werken. Na de eerste toediening was hij actief en helder maar minder gestresst en is hij zelfs nog een keer naar buiten geweest om te plassen (met de auto buiten de stad, maar toch) en te wandelen. Na de tweede keer, rond half 11, was hij suf maar niet slaperig, en heeft hij compleet stoned uit het raam naar het vuurwerk zitten staren. Toen het wat rustiger werd nog even geprobeerd om naar buiten te gaan voor plas/poep maar dat was geen succes. 3 keer zijn poot opgetild maar pas binnen weer een plas. Op het kleed natuurlijk. Maar goed. Verder redelijk rustige nacht gehad. Vanochtend was hij nog erg wantrouwig maar hij heeft wel geplast en gepoept en wilde toen in een rechte lijk terug naar huis. Zometeen nog maar even naar het bos voor een echte wandeling dan.

Verder een bijzonder onopmerkelijke avond. Wel met kaasfondue. Prima.
pi_207374080
Fijn hoor @yinu

Hier wilde Dora pas vanochtend om 6 uur naar buiten voor een plas. :{ Dat betekend dat ze het 18 uur!!!! heeft opgehouden. ;(

Vanochtend even klein rondje voor plas/poep en zo ook in de auto voor een (klein) rondje door het natuurgebied. Even wat snuffels, verder vooral veel bijslapen denk ik.
pi_207374216
quote:
2s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:15 schreef Lonaa het volgende:
Fijn hoor @:yinu

Hier wilde Dora pas vanochtend om 6 uur naar buiten voor een plas. :{ Dat betekend dat ze het 18 uur!!!! heeft opgehouden. ;(

Vanochtend even klein rondje voor plas/poep en zo ook in de auto voor een (klein) rondje door het natuurgebied. Even wat snuffels, verder vooral veel bijslapen denk ik.
Maar ze heeft het wel opgehouden! Onze hond heeft al 3 of 4 jaar achtereen in huis geplast op nieuwjaarsnacht. Verder nog nooit.
Fijne traditie ;(
pi_207374236
Gelukkig nieuwjaar *O*

Ik had mijn eerste O&N feestje in jaren, met een diverse groep mensen. Veel vrienden van vrienden, ik kende ongeveer 1/3e goed, 1/3e redelijk, 1/3e niet. Gehad over (pleeg)katjes want er was iemand bij die via mij geadopteerd heeft en iemand die zelf opvangouder is. Met een paar man het melodietje van onze wasmachines gezongen (de rest :D :|W ) enzovoort. Vuurwerk gekeken op de galerij, prachtig uitzicht over de stad waar voor tienduizenden de lucht inging. Gelukkig niet mijn geld :7

En opeens was het drie uur, en eer ik thuis was vier uur, waar de poezen als vanouds hallo kwamen zeggen.
Om half tien even wakker, katten ontbijt gegeven en weer terug in bed gedoken. Dit keer met katten erbij. Nu wakker2, met poes en kater die op/om me heen liggen te spinnen in een koude slaapkamer ipv relatief warme woonkamer O+

Dadelijk maar eens aan opstaan 2 gaan beginnen en kijken of grieperige moeder toe is aan bezoek.

(Evt typfouten komen door poezenhoofd op tablet)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207374307
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:27 schreef yinu het volgende:

[..]
Maar ze heeft het wel opgehouden! Onze hond heeft al 3 of 4 jaar achtereen in huis geplast op nieuwjaarsnacht. Verder nog nooit.
Fijne traditie ;(
Achgos ;( Dat is zo sneu. :{
pi_207374361
Melodietjes van de wasmachine zingen :D
Beter wordt het niet *G*
pi_207374373
quote:
2s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Achgos ;( Dat is zo sneu. :{
Ja hij doet het ook altijd als wij hem kunnen zien en dan heel zielig, gehurkt (dus niet tegen het meubilair goddank) en met z’n hoofd afgewend alsof hij straf verwacht. Dat gebeurt nooit natuurlijk. Nou ja. Op zich is hondenpies minder vies dan kattenpies.
pi_207374385
Vannacht een filmpje vanuit Down Under van een nieuwjaarsduik, uitgevoerd door de (klein) kinderen _O-
Elk jaar zijn ze hier met o/n en roepen we dat we gaan nieuwjaarsduiken hier in Bloemendaal aan zee... om het vervolgens met 1000 smoezen toch niet te doen... Nu dus dat filmpje.
Ja duhhhhh met die temperaturen kan ik het ook :D :D
Wel heel grappig bedacht O+
pi_207374391
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:40 schreef yinu het volgende:

[..]
Ja hij doet het ook altijd als wij hem kunnen zien en dan heel zielig, gehurkt (dus niet tegen het meubilair goddank) en met z’n hoofd afgewend alsof hij straf verwacht. Dat gebeurt nooit natuurlijk. Nou ja. Op zich is hondenpies minder vies dan kattenpies.
Het is gewoon naar dat ze zich zo rot voelen dat dit hun enige optie is. Hond wil niet in zn eigen nest zeiken
pi_207374399
Dieren met o/n -O- ;(
pi_207374412
Xena, toen ze nog leefde met o/n... doodsbang in de wc. We deden dan de deur op een kier.
Dit was overigens 's ochtends..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207374455
Eerste wandeling van het jaar zit er weer op. Veel honduitlaters en vuurwerkvegers. Verder geen knal meer gehoord.

50% van de euro's van ons energieverbruik van 2022 hebben we in december gebruikt, zag ik. Absurd.
pi_207374462
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:43 schreef Blues het volgende:
Xena, toen ze nog leefde met o/n... doodsbang in de wc. We deden dan de deur op een kier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een leuke, schattige foto, tot je hoort waarom ze daar dan zat. Hier ook Poes heel bang en heeft gisteravond de hele tijd onder het bed gelegen. Maar nu weer bangig, want het vuurwerk was hier blijkbaar ook nog niet op.

Allemaal een gelukkig nieuwjaar gewenst :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207374483
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:12 schreef yinu het volgende:
Net een hele post getypt op mobiel, blijkt het topic al gesloten en verdwijnt mijn post. Nog maar een poging dan…

niet de mobiele layout?
Ik krijg mobiel gewoon een scherm waar ik met 1 tik kan kopiëren wat ik wilde posten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207374494
Ik klim op fiets voor wat boodschapjes.
Zon schijnt O+
pi_207374499
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 11:57 schreef Myraela het volgende:

[..]
De doperwtjes en worteltjes begrijp ik nog wel. Alsin, ik heb het zelf nog nooit gekocht. Maar vroeger thuis was het echt de favoriete groente van m'n moeder, dus vanuit nostalgisch oogpunt zou ik het ook wel weer een keer willen eten. :D

Maar mensen die pasta met ketchup eten gaan wel echt te ver.
Mijn ouders gruwelen van doperwtjes en worteltjes uit blik :+ , dus het is niet vanuit nostalgie.. ik vind het daadwerkelijk lekker :D
pi_207374514
Het bewijs dat je echt geen smaak hebt :r
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207374536
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:52 schreef Vanyel het volgende:
Het bewijs dat je echt geen smaak hebt :r
Dat kan ik niet ontkennen ;)
Maar ik hou óók van steak tartare, vitello tonnato, burrata met rauwe ham, enzo. Dus niet al mijn smaak is slecht O-)
pi_207374568
Uit pot is ook lekker hoor :6
pi_207374613
wanneer ik de combi doperwten/wortels op m'n bord krijg splits ik ze, samen in m'n mond, brrrrr. Laatste keer was op vakantie in Engeland en toen was dat de enige groente die over was. Daarna ging ik eerder eten voor meer keuze.
We have far more in common than that which devides us..
pi_207374682
Oliebollenkraam een dorp verderop is wel open *O*
pi_207374774
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:43 schreef Blues het volgende:

SPOILER
Aww de kat die zichzelf had onder geplast was in een kast op de overloop gekropen, is met een deurtje maar scharnier is stuk dus staat altijd op n kier. De kattenpies zat vooral op haarzelf, vond 't wel echt sneu. Haar broertje liep wat onrustig door de kamer en de kat van 15 gaf geen fuck. Nouja tis weer klaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Memento-Mori op 01-01-2023 14:09:44 ]
pi_207374792
De beste wensen allemaal!

Arme huisdieren, de kat hier is in de slaapkamer van kind onder hoogslaper gaan liggen, want een na stilste plek in huis (badkamer vind hij eng).

Brrrr, erwtjes uit blik/pot, helemaal als het met die naar niks smakende papperige worteltjes is. Ik snap de Engelse liefde voor mushy peas al helemaal niet, groene drab uit blik.

Wij hebben gisteravond sushi en Chinese fondue op, met oliebollen en appelbeignets van bakker Klootwijk.
Kind had wat sterretjes en knalerwten. Helemaal in zijn nopjes ermee. Rond 22 uur thuis en idd al belachelijk vuurwerk. Net na 12en ging het helemaal los, maar vriend sliep al, ik nog wakker. Net zag ik dat van de gemeente door de straat reden en grote lege dozen van vuurwerk aan het opruimen waren. Dat vind ik echt belachelijk, dat dit dus ook gemeentegeld kost!

Net ontbeten met laatste stukje kerststol, verse sinaasappelsap, afbak stokbrood en nu geen puf meer
pi_207374854
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 11:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Berekenen is in dit geval meer 'iets ergens invullen'.

@:clubsoda, wat bizar dat je energieleverancier niet mee wil werken. Hoe kan dat nou? Meestal is een telefoontje genoeg dacht ik.
Ik zat tot en met gisteren bij een prijsstunter. Ik kon op hun website mijn voorschot maar 1 keer aanpassen en daarna niet meer. Maar ik stuurde hen elke maand een mail met de boodschap dat ik weer 25 euro minder wilde gaan betalen. Dat werd altijd gelijk doorgevoerd.

Ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten van de eindafrekening. Ik gok ergens tussen de 300 euro bijbetalen en 300 euro terugkrijgen. Ik vind het allemaal best nu ik weer bij een betrouwbare leverancier zit.
Ik denk bij nader inzien dat ik vooral ook een beetje obstinaat ben. Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom je vasthoudt aan historisch verbruik als je wéét dat wij er nog geen twee jaar wonen en als je wéét dat er in die twee jaar zonnepanelen geplaatst zijn. Ik heb vorig jaar contact gehad en toen hebben ze een realistisch voorschotbedrag berekend. Maar nu gaan ze opnieuw over op het historisch verbruik op ons adres. Ik snap niet waarom ze niet met ons eigen historisch verbruik willen rekenen. Ik heb geprobeerd te bellen maar eindeloze wachtrijen natuurlijk dus nu ook maar gemaild. Ik ben benieuwd of ik daar een reactie op krijg en anders bel ik maar weer. Op de site kan ik het wel iets naar beneden schroeven maar dat bedrag is door het prijsplafond gewoon ook niet reëel.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207374861
Alles rustig in de polder.
Wat een kale Nieuwjaarsdag: geen familiebezoekjes etc.

Zo sneu om te lezen over jullie huisdier perikelen.
Op de achtergrond prachtig ballet met walsen van Strauss. 🎶
pi_207374888
@Clubsoda is er geen chat functie op de site?
Alhoewel die ook wel overbelast zal zijn als de telefoon.

N.a.v. jullie opmerkingen even gekeken: overall verbruik minder t.o.v. vorig jaar en het dubbele aan kosten. 8)7 En dat is vooral gas in de afgelopen maand.
pi_207374903
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 13:28 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik denk bij nader inzien dat ik vooral ook een beetje obstinaat ben. Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom je vasthoudt aan historisch verbruik als je wéét dat wij er nog geen twee jaar wonen en als je wéét dat er in die twee jaar zonnepanelen geplaatst zijn. Ik heb vorig jaar contact gehad en toen hebben ze een realistisch voorschotbedrag berekend. Maar nu gaan ze opnieuw over op het historisch verbruik op ons adres. Ik snap niet waarom ze niet met ons eigen historisch verbruik willen rekenen. Ik heb geprobeerd te bellen maar eindeloze wachtrijen natuurlijk dus nu ook maar gemaild. Ik ben benieuwd of ik daar een reactie op krijg en anders bel ik maar weer. Op de site kan ik het wel iets naar beneden schroeven maar dat bedrag is door het prijsplafond gewoon ook niet reëel.
Voor mijn (vorige) werk had ik heel veel aan de chatfunctie van de diverse energie maatschappijen. Daar had ik vaak sneller contact mee
pi_207375009
Even @vlindertje89 steunen met een pleidooi voor erwtjes en worteltjes uit blik hoor :D Mijn favoriete snelklaar/troostvoer O+

Ik deed vorig jaar ook nog even een check op mijn verbruik: stukkie gedaald en het termijnbedrag wat ik had opgehoogd kon met de helft naar beneden *O*
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207375118
Goed, na een paar flinke boemsen vanochtend besloot ik dus net met de hond naar natuurgebied te gaan.

Nope, emmer is nog vol. Wel vlot plas en poep gedaan, maar verder, geen zin, "kunnen we weer naar huis?", dus dat hebben we maar gedaan.

Tijd voor een dutje.
pi_207375940
En het eerste rode kleedje op tafel verruild voor een lichter kleurtje.
Stap voor stap de andere rode kerstdingen opruimen.

Of wachten jullie tot Driekoningen? Of eind januari?
pi_207376027
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 14:56 schreef AnneX het volgende:
En het eerste rode kleedje op tafel verruild voor een lichter kleurtje.
Stap voor stap de andere rode kerstdingen opruimen.

Of wachten jullie tot Driekoningen? Of eind januari?
Hier is alles weg behalve (bedenk ik me nu) de versiering aan de voordeur.
  zondag 1 januari 2023 @ 15:04:09 #39
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207376060
Hier is alles weg. Vrijdag kwamen vrienden met een kind van 1 jaar op bezoek. Dus vooraf snel weg gehaald _O-
pi_207376124
Het voordeel aan geen kerstmeuk je huis in brengen is dat het ook niet je huis uit hoeft. :+
pi_207376275
Zo, voordeur versiering is ook weg. Niets kersterigs meer
  zondag 1 januari 2023 @ 15:19:17 #42
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_207376340
Goed 2023 jongens!

hier waren de twee herders en 2 katten helemaal rustig, behalve als er een auto langsreed.. Sukkels.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_207376714
Wij wachten tot we zin hebben om het weg te halen. Kan morgen zijn, kan februari zijn.
pi_207376906
Ik haal de kerstlampjes volgend weekend weg.

Dit jaar beginnen we met een bbq; liefste had zin in een mooi stuk vlees, en aangezien het toch zomer is, heb ik even wat lamsbout (in plak) en kotelet ontdooid. Had ook nog een oude courgette liggen, dus dat kan ook mooi even op de bbq. En wat tomaatjes die lagen te vergaan, dat wordt tomatensaus met wat eigen olijven en een bosje beetje verlepte basilicum - bijna allemaal overgebleven kerstingredienten voor diner dat niet doorging.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 1 januari 2023 @ 15:55:42 #45
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207376967
Oh ja kerstlampjes buiten hangen nog wel. Maar die mogen nog even de donkere dagen verlichten O+
pi_207377085
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 13:28 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Irritant zeg. Bij de meeste leveranciers kan je maar met maximaal 10% of 20% verlagen per maand. Daardoor heb ik tussen april en nu geen enkele maand hetzelfde maandbedrag betaald.
Spoilers!
pi_207377091
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 15:40 schreef Vanyel het volgende:
Wij wachten tot we zin hebben om het weg te halen. Kan morgen zijn, kan februari zijn.
Dit.
Spoilers!
  zondag 1 januari 2023 @ 16:04:47 #48
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207377117
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 10:25 schreef z80 het volgende:
Frohes neues.

En slaapritme is stuk. Gister vroeg naar bed, de letters op het scherm begonnen spontaan een dansje te doen.
Vannacht wakker op Bangkok tijd. Nog wel wat geslapen maar nog een paar keer wakker geworden. Dan maar voeg het nest uit voor een zondag. Hopelijk wordt het zo droog buiten. Wil eigenlijk een rondje met de fiets maken voordat ik richting mijn ouders ga.
* Jan_Onderwater zingt,
One night in Bangkok makes a hard man humble
Not much between despair and ecstasy
One night in Bangkok and the tough guys tumble
Can't be too careful with your company
I can feel the devil walking next to me
pi_207377469
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 16:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Irritant zeg. Bij de meeste leveranciers kan je maar met maximaal 10% of 20% verlagen per maand. Daardoor heb ik tussen april en nu geen enkele maand hetzelfde maandbedrag betaald.
Ik kon dus wel helemaal zelf ineens 1100 omlaag, maar een tweede verlaging zit er gek genoeg niet meer in.
pi_207377707
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:42 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Het is gewoon naar dat ze zich zo rot voelen dat dit hun enige optie is. Hond wil niet in zn eigen nest zeiken
Nee, inderdaad. Het is echt rot. Maar we hebben net een redelijk lange wandeling in een bos gemaakt en dat ging eigenlijk heel goed. Het was zo warm!
pi_207377715
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 12:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
niet de mobiele layout?
Ik krijg mobiel gewoon een scherm waar ik met 1 tik kan kopiëren wat ik wilde posten.
Ja die had ik ook verwacht! Maar misschien was ik te sloom.
pi_207377765
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 16:41 schreef yinu het volgende:

[..]
Nee, inderdaad. Het is echt rot. Maar we hebben net een redelijk lange wandeling in een bos gemaakt en dat ging eigenlijk heel goed. Het was zo warm!
Fijn. O+ Hier is het nog niet te doen. Ik hoop dat Dora straks even wil plassen. Ben er bang voor. Misschien toch in het donker maar even stukje de stad uitrijden anders.
pi_207377782
Ik heb trouwens geen bezwaar tegen de combinatie doperwtjes en worteltjes hoor. Ook niet uit pot of blik.
pi_207377809
quote:
2s.gif Op zondag 1 januari 2023 16:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Fijn. O+ Hier is het nog niet te doen. Ik hoop dat Dora straks even wil plassen. Ben er bang voor. Misschien toch in het donker maar even stukje de stad uitrijden anders.
In de stad wilde hij ook alleen het hoogst noodzakelijke plas- en poepwerk doen en daarna linea recta naar huis.
  zondag 1 januari 2023 @ 17:16:59 #55
63722 z80
I fink you freaky
pi_207378240
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 16:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
* Jan_Onderwater zingt,
One night in Bangkok makes a hard man humble
Not much between despair and ecstasy
One night in Bangkok and the tough guys tumble
Can't be too careful with your company
I can feel the devil walking next to me
One night in Bangkok and the world's your oyster
The bars are temples but their pearls ain't free
You'll find a god in every golden cloister
And if you're lucky, then the god's a she
I can feel an angel slidin' up to me
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 1 januari 2023 @ 17:19:11 #56
63722 z80
I fink you freaky
pi_207378302
Groente uit glas. Ja, heb in de voorraadkast genoeg staan. Uit blik, nee danke. Daar zit altijd een aparte smaak aan.
pi_207378325
quote:
2s.gif Op zondag 1 januari 2023 15:07 schreef Lonaa het volgende:
Het voordeel aan geen kerstmeuk je huis in brengen is dat het ook niet je huis uit hoeft. :+
QFT *G* ~:)
pi_207378347
+1 op geen kerstmeuk dit jaar :D
En alsnog goed kerst gevierd @Vanyel 8-)
pi_207378348
En nu heb ik een Bangkok oorwurm.
pi_207378366
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:21 schreef Tele6 het volgende:
+1 op geen kerstmeuk dit jaar :D
En alsnog goed kerst gevierd @:Vanyel 8-)
Respect
pi_207378378
Vanmiddag de keuken gepoetst, dwz op de aangeleerde _O_ mensendieck _O_ manier gasfornuis gepoetst, van plek gehaald daar gepoetst en de afwasmasjien en koelkast ook van plek gehaald en daar gepoetst *G*

Boodschappen met kop in de storm en zon op de fiets O+

Gelezen O+

En nog een programma teruggekeken. Trappers. Best mooi werk.. zo'n fietskoerierbedrijf zou ik ook wel willen hebben qua logistiek doen... niet om zelf te fietsen :P
pi_207378411
Lekker bezig @Blues *G*

Ik heb vanochtend met A en B m'n nieuwe flat "ingericht" op de plattegrond met papieren meubels op schaal. Alles gaat prima passen ^O^ het wordt vast prachtig.
Vanmiddag een muziekje op en een boek O+ Vakantie O+
pi_207378422
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:24 schreef Tele6 het volgende:
Lekker bezig @:Blues *G*

Ik heb vanochtend met A en B m'n nieuwe flat "ingericht" op de plattegrond met papieren meubels op schaal. Alles gaat prima passen ^O^ het wordt vast prachtig.
Vanmiddag een muziekje op en een boek O+ Vakantie O+
Oh leuk! Voorpret O+
Fijn om zo met A en B vrienden te kunnen zijn he!
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 januari 2023 @ 17:26:45 #64
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207378465
Nieuw jaar. Nieuwe route. Pelgrimspad door Amsterdam en Amsterdamse Bos. :). Eerste 18km van het jaar staan op de teller.
Totaal geen zin om te koken...Denk toch dat ik een snelle pasta in elkaar draai...

Morgen naar Gustav Klimt in Van Gogh :) En wrs nog wel een tweede nader te bepalen museum. .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207378508
Leuk Boor! Cultuur en Natuur O+

Komende maand gaan wij iig nog naar Teylers om Hockney te zien.
pi_207378691
Jezus Christus wat een boel vuurwerk. :X
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 17:46:07 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207378767
quote:
2s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:40 schreef Lonaa het volgende:
Jezus Christus wat een boel vuurwerk. :X
Regen zeker gisteren om 12u :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207378930
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Regen zeker gisteren om 12u :)
Nope
  zondag 1 januari 2023 @ 18:20:10 #69
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207379256
Belt de man van het Energiebedrijf op, hij zegt: Ik moet eens in gesprek met u over de hoogte van uw gasrekening
Ik zeg, Natuurlijk, mij deur staat altijd open.
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 18:35:21 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207379517
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Belt de man van het Energiebedrijf op, hij zegt: Ik moet eens in gesprek met u over de hoogte van uw gasrekening
Op zondag, in Duitsland? :P
  zondag 1 januari 2023 @ 18:48:32 #71
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207379740
Gas kan nu weer volop want prijsplafond is gestart *O*
pi_207379790
Het nieuwe jaar begonnen volgens mn voornemens, meteen voor 4 dagen pastasaus gemaakt. Was lekker. En twee hoognodige wasjes gedaan, een drogerlading en de vaatwasser laten draaien. Ik had gewacht tot vandaag ipv gister want dat scheelde door prijsplafond toch zo'n ¤0,30 per kWh.
pi_207379881
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik weet dat het een Duitse gewoonte is zo rond oud en nieuw om domme moppen te tappen, maar die gewoonte mag je best daar laten hoor.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 1 januari 2023 @ 19:04:01 #74
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207379964
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:58 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik weet dat het een Duitse gewoonte is zo rond oud en nieuw om domme moppen te tappen, maar die gewoonte mag je best daar laten hoor.
Dad Jokes
  zondag 1 januari 2023 @ 19:07:22 #75
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207380024
Hoe reageerde Joda toen hij zich in 4K zag?
HDMI
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 19:10:00 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207380081
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:58 schreef sigme het volgende:

[..]
Als iets je niet aan staat lees je het gewoon niet :)
pi_207380142
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Meestal kom je daar pas achter nadat je het gelezen hebt hè
pi_207380211
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Que? Hoe weet je dat iets je niet aan staat als je het niet leest?
Probeer eerst logica toe te passen en dan pas iets uit te melden, als er dan nog iets te melden over is.
pi_207380667
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Meestal kom je daar pas achter nadat je het gelezen hebt hè
quote:
10s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:17 schreef sigme het volgende:

[..]
Que? Hoe weet je dat iets je niet aan staat als je het niet leest?
Probeer eerst logica toe te passen en dan pas iets uit te melden, als er dan nog iets te melden over is.
@derLudolf kan jullie vast uitleggen hoe je ervoor kunt kiezen bepaalde zaken niet te lezen en daarin dan ook voor jezelf de goede keuzes te maken *O*
pi_207380880
Ik heb een beetje zo'n eerste dag na een zomervakantie gevoel na een week niet naar kantoor te zijn geweest. :') Mijn lunch staat weer netjes in de koelkast, tas ligt klaar.
pi_207381339
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Het nieuwe jaar begonnen volgens mn voornemens, meteen voor 4 dagen pastasaus gemaakt. Was lekker. En twee hoognodige wasjes gedaan, een drogerlading en de vaatwasser laten draaien. Ik had gewacht tot vandaag ipv gister want dat scheelde door prijsplafond toch zo'n ¤0,30 per kWh.
Wij hebben met zijn 2, 2 wasjes per week en ben sinds kort ook begonnen met alleen nog op zaterdag of zondag alle2 die wasjes weg te werken :Y
pi_207381562
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:24 schreef Blues het volgende:

[..]
Wij hebben met zijn 2, 2 wasjes per week en ben sinds kort ook begonnen met alleen nog op zaterdag of zondag alle2 die wasjes weg te werken :Y
Ja, ik doe ze idd sowieso altijd in het weekend in daltarief. Normaal gesproken op zaterdag (vooral omdat ik op zondag vaak hele dag op hockey ben), maar dit keer dus ff op zondag want prijsplafond. Al scheelt het echt bijna niks, die 4kWh ongeveer van mn wasjes+droger+vaatwasser, maar toch. Voor het idee. Ik heb van mn normale kleding in principe 1 was per week, alles bij elkaar. En doe dan bijna elke week ook of beddengoed, of handdoeken, of theedoeken / handdoekjes / schoonmaakdoekjes was, en dan één of twee drogerbeurten.
pi_207381613
Ik heb al 5 kwartier naar een Tarantino-film (Once upon a time in Hollywood) aan het kijken en er heeft nog geen druppel bloed gevloeid. Wat is deze?
Spoilers!
  zondag 1 januari 2023 @ 20:41:26 #84
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207381629
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb al 5 kwartier naar een Tarantino-film (Once upon a time in Hollywood) aan het kijken en er heeft nog geen druppel bloed gevloeid. Wat is deze?
Goeie film, komt nog genoeg.
  zondag 1 januari 2023 @ 20:43:13 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207381669
Ik las pasta met ketchup, echt, for the love of god, nooooo :X :X

Lag vijf uur in mijn nest, totaal verrot, totally worth it

Tevens las ik dat @Blues haar naam stom vond. Kies gewoon een nieuwe roepnaam dan? :D
Ik zou zeggen, hard rocken die naam, het is de persoon die de naam maak jonguh *)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207381851
Het kost mij aardig wat moeite, maar ik probeer juist de gewoonte van wassen-tijden-daluren af te leren.
Ten eerste hebben we geen dubbele meter meer (al heel lang niet), dus voor het geld maakt het niet uit. Wassen in daluren is hier ingesleten gewoonte uit de tijd dat we dat wel hadden.
Maar die daluren-tijden zijn nog gebaseerd op oude energiebehoeftes, en in de nieuwe tijden is het voor het netwerk/ons allen beter om stroom af te nemen wanneer het wordt opgewekt. Tijdens zonuren dus.
Dus probeer ik daar meer rekening mee te houden.
pi_207381891
Ik was sowieso overdag want dan is het nodig. Gelukkig hebben we ook geen daltarief want onze domme meter krijgt dat signaal niet meer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 01-01-2023 21:15:28 ]
pi_207381978
Ik was wanneer het nodig is en er een volle trommel is. Geen daluren hier. In het vorige huis wel, en een bovenbuur die dat ding om 5 uur ‘s nachts aan zette en hij stind niet waterpas :(
pi_207382046
Ik was mijn twee wekelijkse wasjes wanneer stroom wordt opgewekt, in de daluren.
Overdag in het weekend dus. /goedbezigis B-)
pi_207382090
Ik doe ongeveer 2 wasjes in 3 weken #viesnek O-)
pi_207382128
De meeste dingen was ik koud, dus dat kost sowieso niet veel stroom.
Kost wel wat extra droogtijd, want mijn wasmachine heeft alleen maar een koude wolwas, dus die centrifugeert minder. Voordeel is wel dat m'n handwasspul gewoon bij de rest in kan :+.
pi_207382194
* Tele6 heeft voor komende zaterdag weer met bomenjongen afgesproken 8-)
pi_207382219
Bloed *O*
Spoilers!
pi_207382231
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 21:09 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 heeft voor komende zaterdag weer met bomenjongen afgesproken 8-)
Leuk O+
Al plannen wat jullie gaan zoen doen?
pi_207382298
quote:
14s.gif Op zondag 1 januari 2023 21:11 schreef sigme het volgende:

[..]
Leuk O+
Al plannen wat jullie gaan zoen doen?
_O-

We gaan boulderen. Dat is wandklimmen maar dan niet al te hoog zodat je geen tuigje aan hoeft. Niet heel romantisch dus. Wel iets wat al op m'n lijstje stond van dingen die ik graag (weer eens) een keer wilde doen.
We zien wel of we daarna nog aan andere activiteiten toe komen _O-
pi_207382443
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 21:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]
_O-

We gaan boulderen. Dat is wandklimmen maar dan niet al te hoog zodat je geen tuigje aan hoeft. Niet heel romantisch dus. Wel iets wat al op m'n lijstje stond van dingen die ik graag (weer eens) een keer wilde doen.
We zien wel of we daarna nog aan andere activiteiten toe komen _O-
♥ En dat hij dan valt en z'n enkel verzwikt en dat jij hem naar huis draagt en toen kwam van het een het ander en toen leefden ze nog lang en gelukkig.
pi_207383603
Ok, dat was echt veel te weinig bloed.
Spoilers!
pi_207383741
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:52 schreef sigme het volgende:
Het kost mij aardig wat moeite, maar ik probeer juist de gewoonte van wassen-tijden-daluren af te leren.
Ten eerste hebben we geen dubbele meter meer (al heel lang niet), dus voor het geld maakt het niet uit. Wassen in daluren is hier ingesleten gewoonte uit de tijd dat we dat wel hadden.
Maar die daluren-tijden zijn nog gebaseerd op oude energiebehoeftes, en in de nieuwe tijden is het voor het netwerk/ons allen beter om stroom af te nemen wanneer het wordt opgewekt. Tijdens zonuren dus.
Dus probeer ik daar meer rekening mee te houden.
Nu er een vaste prijs is voor energie (dit jaar) is dat hier zeker ook de bedoeling. Fijn dat dat kan, zeker omdat we zonnepanelen hebben.

Wij hebben wel een dubbele meter en tot vandaag scheelde dat 10 cent per kWh dus dat tikte wel aan.
Spoilers!
pi_207385059
Even gekeken, maar wij hebben geen daluren om 21 uur, maar de standaard 23 uur
  zondag 1 januari 2023 @ 23:54:00 #100
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207385391
Toch leuk ff de conference van Claudia terugkijken
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207386327
Hai.

Ik heb keelpijn. Dat wil ik niet. Ik had 3 weken geleden ook al keelpijn en toen kwam er een monsterverkoudheid.
pi_207386353
Ik zit aan de ‘koffie’ in een tankstation.
Zal blij zijn als ik weer thuis ben :Z
pi_207386551
Ik wou lekker fietsen naar het werk maar ik ga toch maar met de auto.

Weerbericht: waterwaterwater en warm.
  maandag 2 januari 2023 @ 08:18:27 #104
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207386569
God wat een regen ;( en donker ;(
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 januari 2023 @ 08:21:24 #105
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207386595
Morning. Blij dat ik nu niet al naar kantoor hoef.
Lekker de toerist uithangen in de hoofdstad :+
pi_207386604
Nou ja, laat ik de dag dan maar beginnen met een foto'tje van binnen :D
SPOILER
pi_207386651
'morgen. Ik begin weer verkouden te worden }:| .
  maandag 2 januari 2023 @ 08:47:43 #108
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207386743
Morguh!
Hier met verkoudheid na de grieperigheid weer op kantoor.
Lekker kuchen en mn stem is wel erg hees (en niet op een sexy manier)

Hier is het nog donker en regent het. Ik nam ook de auto ipv om te lopen.. :+

Verder O&N overleefd.. Frida gaf geen enkele kik, dus dat is mooi.. ^O^

Even 4.5 daagjes werken en dan is het tijd voor de eerste wintersport voor dit jaar *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 2 januari 2023 @ 09:11:20 #109
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207386864
Ik probeer al een uur wakker te worden. Ik geloof dat mijn ogen nu dan blijvend open zijn.

Altijd leuk, weer in een nieuw ritme komen. Ook al heb ik nog soort van vakantie, van de ergotherapeut moet ik zo normaal mogelijk doen dus dat probeer ik maar.
Spoilers!
pi_207387381
Pff slechte nacht gehad... Om 2:45 uur werd mijn man opeens wakker met een clusterhoofdpijnaanval. Sinds 2018 had hij de episodes overgeslagen (ipv ieder anderhalf jaar een periode van 6 tot 8 weken met aanvallen) dus we dachten bijna dat het weg was maar helaas ;( . Geen zuurstof of iets anders in huis ook en voor mij de eerste keer dat ik het meemaak dus zat direct vol adrenaline en niet meer geslapen. Angst zit er wel in nu maar nog maar even hopen dat het een incident is geweest ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door Memento-Mori op 02-01-2023 11:06:11 ]
pi_207387882
Oei MM, dat is niet niks. Sterkte voor hem en voor jou.

Ritme terug ‘maken’ is inderdaad een dingetje.
Op tijd naar bed en op tijd eruit. Go 2023 !
Hop, vanmiddag naar de sportschool en daarna een afspraak.
pi_207387899
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 10:15 schreef Memento-Mori het volgende:
Pff slechte nacht gehad... Om 2:45 uur werd mijn man opeens wakker met een clusterhoofdpijnaanval. Sinds 2018 had hij de episodes overgeslagen (ipv ieder anderhalf jaar een periode van 6 tot 8 weken met aanvallen) dus we dachten bijna dat het weg was maar helaas ;( . Geen zuurstof of iets anders in huis ook en voor mij de eerste keer dat ik het meemaak dus za direct vol adrenaline en niet meer geslapen. Angst zit er wel in nu maar nog maar even hopen dat het een incident is geweest ;(
Wat schrikken -O- hopen op een incident inderdaad.
pi_207387954
Eerste training in de boeken. Het was geen feestje.
pi_207388012
Wat afschuwelijk voor hem MM en voor jou ook om dat voor het eerst mee te maken
pi_207388146
Ja had gehoopt het nooit mee te hoeven maken en dan was het nog een korte en voor clusterhoofdpijn milde aanval. Is niet iets waar ik goed tegen kan om te zien ;(

Mijn man heeft iig meteen gebeld vanochtend en woensdag komen ze zuurstof brengen, we kunnen 't maar in huis hebben maar hopelijk is het overbodig.
pi_207388754
Oh, wat lijkt me dat vreselijk om te zien (om maar niet te spreken van het mee te maken…). Sterkte, hopelijk blijft het weer een paar jaar weg!
pi_207388812
Wat naar en griezelig @Memento-Mori ;(
  maandag 2 januari 2023 @ 12:25:47 #118
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207388882
Bwuh ,klinkt heftig MM.
Ik kan me er geen voorstelling bij maken.. hoe reageert je man daar dan op?

NOG een medisch vraagje.. (want ik heb er te weinig verstand van)
Mn pa kreeg de griep , en bleek daarna longontsteking te hebben. Ik kreeg dezelfde griep 3 dagen later (tnx pa) maar hier is het geen longontsteking..
Hoe komt het dat een griepje zich naar een longontsteking ontwikkeld? Het een is toch viraal en het andere bacterieel?
Ben benieuwd hoe dit dan zo werkt ..
pi_207388963
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:25 schreef Barreltje het volgende:
Bwuh ,klinkt heftig MM.

Mn pa kreeg de griep , en bleek daarna longontsteking te hebben. Ik kreeg dezelfde griep 3 dagen later (tnx pa) maar hier is het geen longontsteking..
Hoe komt het dat een griepje zich naar een longontsteking ontwikkeld? Het een is toch viraal en het andere bacterieel?
Volgens mij zijn die bacteriën altijd aanwezig, maar krijgen ze bij verminderde weerstand de kans om uit te groeien tot een ontsteking. Als je gezond bent dan gebeurt dat niet zo vlug, maar wel bij ouderen, jonge kinderen of anderen met verminderde weerstand.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207388976
Clusterhoofdpijn lijkt me echt de hel op aarde. Hopelijk blijft het bij deze aanval MM, maar ik kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207389198
Wat heftig MM. Hopen dat het hier bij blijft.

Het was even droog, dus wij zijn naar het tuincentrum gewandeld en hebben kerstverlichting-voor-buiten met flinke korting gescoord. Nu we achter in de de tuin een mooi krentenboompje hebben staan, willen we dat volgend jaar leuk verlichten.
pi_207389272
Zij die net de restverwerking op zich namen groeten u.

Tikje misselijk
  maandag 2 januari 2023 @ 13:11:17 #123
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207389294
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 13:09 schreef Vanyel het volgende:
Zij die net de restverwerking op zich namen groeten u.

Tikje misselijk
Ik ga nu met pen en papier naar de koelkast om te kijken welk eten gered moet worden. Ik ben een beetje bang voor wat ik aantref.
Spoilers!
pi_207389354
:'(

Wandelen met Dora eerder vandaag was absoluut niet ontspannen, want emmer zit nog vol. Luchtalarm hielp niet.

Inmiddels thuis en natuurlijk was er zo net een enorme vuurwerkklap illegale kutzooi, dus Dora ligt weer onbedaarlijk te trillen. ;(
pi_207389655
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 13:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ga nu met pen en papier naar de koelkast om te kijken welk eten gered moet worden. Ik ben een beetje bang voor wat ik aantref.
Ik was nog niet eens bij de ijskast aanbeland. 4 appelbeignets naar binnen gepropt.
Nu aan getoast tomatenbrood met truffel salami.
Zwaar, zo'n 2e januari. Vanavond kan ik ws niet meer lopen.
pi_207389697
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 13:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik was nog niet eens bij de ijskast aanbeland. 4 appelbeignets naar binnen gepropt.
Verrek, ik heb ook nog een appelbeignet :9
Even de arretjescake laten zakken die ik net naar binnen stopte.

Lopen is overrated :{w
  maandag 2 januari 2023 @ 13:49:26 #127
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207389730
Mijn ouders hebben de koelkast redelijk leeg gegeten.. vanavond nog even uit eten, dat kan er heus nog wel bij ^O^
  maandag 2 januari 2023 @ 14:22:17 #128
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207390113
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 13:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Sterkte :'(
Hier zijn ook nog 1 beignet, 1 scone en 3 oliebollen.

Ik vond een A4 vol met dingen die zeer binnenkort tot binnenkort op moeten. Mijn lunch is 1 kaiserbroodje met krabsalade, rucola, radijs en komkommer en 1 kaiserbroodje met kaas, beenhamsalade en rucola.

Vanavond wordt het okonomyaki met lenteui, geraspte wortel, champignon en een restje pickle van de banh mi.
Spoilers!
pi_207390632
Heftig @Memento-Mori! Hopelijk eenmalig.

Sterkte aan alle restjes-eters :+ ik had 4 appelbeignets gehaald en die waren de 31e allemaal al op.

Vanochtend al gesport ^O^ en eigenlijk wilde ik daarna mn werkkamer opruimen (ligt vol nog niet opgevouwen schone was, een nieuw wasrek nog in verpakking en wat dingen die weg moeten/op marktplaats moeten). Alleen daar had ik nog niet echt zin in, dus in plaats daarvan wat afleveringen 'een huis vol' gekeken. Vind dat zo heerlijk programma :)

Zometeen lekker in bad, dan de nieuwe Hema handdoeken uitproberen, en dan vanavond maar het schone wasgoed mee naar beneden om op te vouwen terwijl ik iets leuks kijk. Ik geniet wel van deze laatste week vakantie *)
  maandag 2 januari 2023 @ 15:18:31 #130
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207390681
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:13 schreef vlindertje89 het volgende:
Heftig @:Memento-Mori! Hopelijk eenmalig.

Sterkte aan alle restjes-eters :+ ik had 4 appelbeignets gehaald en die waren de 31e allemaal al op.

Vanochtend al gesport ^O^ en eigenlijk wilde ik daarna mn werkkamer opruimen (ligt vol nog niet opgevouwen schone was, een nieuw wasrek nog in verpakking en wat dingen die weg moeten/op marktplaats moeten). Alleen daar had ik nog niet echt zin in, dus in plaats daarvan wat afleveringen 'een huis vol' gekeken. Vind dat zo heerlijk programma :)

Zometeen lekker in bad, dan de nieuwe Hema handdoeken uitproberen, en dan vanavond maar het schone wasgoed mee naar beneden om op te vouwen terwijl ik iets leuks kijk. Ik geniet wel van deze laatste week vakantie *)
Ja, zo'n leuk programma! En de ondertiteling wordt verzorgd door het bedrijf waar ik voor werk. Soms best een uitdaging met al die door elkaar brullende kinderen :D
  maandag 2 januari 2023 @ 15:18:43 #131
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207390685
Snoepkast ook opgeruimd. Ik eet nooit meer gezond.
Spoilers!
pi_207390731
Op de sportschool was het voller dan ooit!
Wel 4 mensen tegelijk in de kleedkamer en 6 mensen tegelijk op de egym apoaraten.
pi_207390784
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:25 schreef Barreltje het volgende:
Bwuh ,klinkt heftig MM.

Kermen, uitschreeuwen van de pijn, tegen hoofd/oog slaan, bewegen. Als 't heftiger is, geeft m'n man aan:aan haren trekken, hoofd tegen muur bonken. Pijn is de ergste pijn die 'n mens kan verdragen zonder out te gaan eigenlijk. Het is ook zo dat je er niet doorheen slaapt. Als een aanval komt, word je er van wakker. Het wordt ook niet voor niets suïcide headache genoemd ook.

Moest m'n autotheorie opnieuw doen ivm verlopen een week voor m'n praktijkexamen maar kon na de aanval van m'n man niet meer slapen en ik lag pas om 1:00 erin dus echt maar 2 uurtjes geslapen maar gelukkig heb ik 'm gehaald. Gevaarherkenning 8 fout. En van de 40 kennis- en inzichtsvragen slechts 1. Opgelucht.
pi_207390824
Gefeliciteerd :*
  maandag 2 januari 2023 @ 15:29:57 #135
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207390825
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:27 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]
Kermen, uitschreeuwen van de pijn, tegen hoofd slaan, bewegen. Als 't heftiger is, geeft m'n man aan:aan haren trekken, hoofd tegen muur bonken. Pijn is de ergste pijn die 'n mens kan verdragen zonder out te gaan eigenlijk. Het is ook zo dat je er niet doorheen slaapt. Als een aanval komt, word je er van wakker. Het wordt ook niet voor niets suïcide headache genoemd ook.

Moest m'n autotheorie opnieuw doen ivm verlopen een week voor m'n praktijkexamen maar kon na de aanval van m'n man niet meer slapen en ik lag pas om 1:00 erin dus echt maar 2 uurtjes geslapen maar gelukkig heb ik 'm gehaald. Gevaarherkenning 8 fout. En van de 40 kennis- en inzichtsvragen slechts 1. Opgelucht.
Wauw. Wat verschrikkelijk. En gefeliciteerd ook.
Spoilers!
  maandag 2 januari 2023 @ 15:30:38 #136
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207390832
quote:

[..]
Kermen, uitschreeuwen van de pijn, tegen hoofd/oog slaan, bewegen. Als 't heftiger is, geeft m'n man aan:aan haren trekken, hoofd tegen muur bonken. Pijn is de ergste pijn die 'n mens kan verdragen zonder out te gaan eigenlijk. Het is ook zo dat je er niet doorheen slaapt. Als een aanval komt, word je er van wakker. Het wordt ook niet voor niets suïcide headache genoemd ook.

Gelukkig heb je de theorie wel weer gehaald na zo'n nacht _O_

Heb je dus bijna praktijk examen? Spannend! hoe gaat dat nu met de automaat?
pi_207390834
Feli MM. dat is dan wel een meevaller!
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 januari 2023 @ 15:40:09 #138
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207390923
Klimt in Van Gogh was ^O^. Wel heul druk. Had kaartjes voor 10u, maar museum was om 9u al open. Volgende keer dan maar wel om 9u :P
Daarna nog door naar het Groote Museum in Artis. Was ook leuk :). Wel wat meer kinderen gericht.

Alleen de toerist uithangen in Amsterdam is eigenlijk niet meer zo leuk. Merkte het in oktober ook al eens tijdens de bockentocht. Het is zo druk en ik merk dat zelfs ik daar nu last van begin te krijgen :s). Sowieso voor de fun Amsterdam in doe ik al eigenlijk nooit. Altijd concrete bestemming (Museum of Kroeg) en dan weer door. Dwalen door de stad is echt jaren geleden.

Feli MM!
pi_207390957
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:30 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Gelukkig heb je de theorie wel weer gehaald na zo'n nacht _O_

Heb je dus bijna praktijk examen? Spannend! hoe gaat dat nu met de automaat?
automaat geeft me zoveel meer rust, gaat echt wel goed.

En over twee maanden praktijk. Ze gaven aan dat de eerste praktijkmogelijkheid zoveel maart was paar weken terug. Maar dan is m'n theorie net 'n week niet meer geldig. Toen mocht ik kiezen of inplannen op eigen risico dat ik m'n theorie voor die tijd opnieuw gehaald had of eerst theorie halen en dan pas praktijk inplannen.

Ik gaf aan het eerste want over het algemeen gaat theorie me wel goed af. En anders was het zo weer een aamtal weken later als ik het praktijkexamen pas na mijn nieuwe theorie zou inplannen. Maar ik had wel zoiets van ik doe m'n theorie zsm wanneer het mogelijk was en het ook in mijn agenda paste zodat ik nog wat tijd had, mocht ik 't niet in 1x gehaald hebben.
pi_207391414
We beginnen het jaar met ook een minder goede uitslag van de uitstrijkje bij de huisarts. Nu kunnen we door met het afwachten op verder onderzoek bij de gynaecoloog.

Waarom is de eerste gedachte die ik dan heb ‘had ik maar niet begonnen aan dat vrijwillige bevolkingsonderzoek’. Dat slaat nergens op, maar kop in het zand is toch een erg fijne leefstijl. :’)
pi_207391430
Gefeliciteerd @Memento-Mori , knap hoor, na zo'n nacht!
Beterschap voor je man, hopelijk blijven de aanvallen nu weer heeeeeeeel lang weg!

En sterkte met afwachten @Myraela :*
pi_207391446
quote:

Eerst gefeliciteerd met het halen van je theorieexamen :* Dat is best een prestatie na zo'n emotioneel heftige nacht.

Ik ken clusterhoofdpijn inderdaad ook als 'suicide headache' en die naam bestaat helaas niet voor niets :{ Zuurstof helpt veel mensen gelukkig wel iets, dus goed dat dat besteld is. Hopelijk was het een eenmalig iets, maar de angst zit er nu natuurlijk wel goed in. Na zoveel jaar heb je denk ik ook echt goede hoop dat het niet terug komt en dan bam. Heel veel sterkte voor jullie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207391485
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:24 schreef Myraela het volgende:
We beginnen het jaar met ook een minder goede uitslag van de uitstrijkje bij de huisarts. Nu kunnen we door met het afwachten op verder onderzoek bij de gynaecoloog.

Waarom is de eerste gedachte die ik dan heb ‘had ik maar niet begonnen aan dat vrijwillige bevolkingsonderzoek’. Dat slaat nergens op, maar kop in het zand is toch een erg fijne leefstijl. :’)
Oh bah, sterkte met het afwachten.
pi_207391500
quote:

Minder leuk bericht. Even afwachten dan maar.
Kun je snel terecht? :*
pi_207391511
quote:

Beetje zoals Trump's 'als we stoppen met covidtesten dan hebben we minder besmettingen' manier van denken *)
Het is juist super dat je gegaan bent. Mocht het idd echt iets zijn dan ben je er vroeg bij en dat is nou net de reden van dit bevolkingsonderzoek. Maar ik snap de ignorance is bliss houding wel hoor :D
pi_207391598
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:33 schreef AnneX het volgende:
Minder leuk bericht. Even afwachten dan maar.
Kun je snel terecht? :*
Ze zei 13 dagen wachttijd. Maar bel morgen de huisarts even terug, want ik weet niet zo goed hoe het allemaal werkt. Ze ging een verwijsbrief maken. Maar gaat dat dan per mail? Of moet ik direct met het ziekenhuis contact opnemen?

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:34 schreef Isabeau het volgende:
Beetje zoals Trump's 'als we stoppen met covidtesten dan hebben we minder besmettingen' manier van denken *)
Haha, mijn grote inspiratiebron in het leven.
pi_207391735
Ik heb een vegan appelcake in de oven staan voor vanavond. Had aan m'n medesporters nog een appeltaart tegoed, omdat ik in november tijdens de wedstrijd losse veters had en we hadden afgesproken dat de eerste met losse veters een zelfgebakken appeltaart mee moest brengen. Nu weet ik dat minstens een van de mensen die vanavond komt trainen vegan is, en vind ik een klassieke appeltaart erg lastig eten uit het handje op de sportbaan, dus het wordt een cake-achtig baksel. Ik ben erg benieuwd. Het moet 50 minuten in de oven. :X
pi_207391899
quote:

[..]

Echt vreselijk. Maar goed gedaan van je theorie, dan weet je in ieder geval dat deze kennis echt goed verankerd zit als je het ook onder dergelijke omstandigheden kunt oplepelen.

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:40 schreef borisz het volgende:
Alleen de toerist uithangen in Amsterdam is eigenlijk niet meer zo leuk. Merkte het in oktober ook al eens tijdens de bockentocht. Het is zo druk en ik merk dat zelfs ik daar nu last van begin te krijgen :s). Sowieso voor de fun Amsterdam in doe ik al eigenlijk nooit. Altijd concrete bestemming (Museum of Kroeg) en dan weer door. Dwalen door de stad is echt jaren geleden.

Ja, het toerisme is weer dubbel en dwars terug hè? Ik was in oktober met een Amerikaanse vriend in toeristenmodus door Amsterdam aan t banjeren en dat was echt afzien. Ik kom ook alleen nog maar waar ik echt moet zijn, normaal gesproken. Maar zo over de Dam en door de 9 straatjes en de Jordaan was wel pittig. Ben zelfs nog op die schommel geweest in het oude Shell gebouw toen! Dat was wel weer geinig. Wel duur, maar goed.

quote:

Oh hè wat rot. Maar wel heel goed juist dat je het gedaan hebt! Ik kan me je gedachtengang wel goed voorstellen. De eerste keer dat ik met serieus slecht nieuws geconfronteerd werd zei ik ‘oh, dat komt op dit moment echt heel slecht uit, kunnen we de vervolgonderzoeken niet over 6 weken inplannen?’. En ik had ook een beetje spijt dat ik toch naar de huisarts was gegaan ja.

(Nee, dat kon niet. En achteraf kon ik er wel om lachen, om mijn kop-in-het-zand reactie)
pi_207391963
#teamkopinhetzand.

:* Myr
:* MM
pi_207392005
quote:

Kut.

De eerste keer heb ik gewoon niet gevraagd wat de uitslag was. Dat was stom, want toen moesten ze mij wel bellen want de uitslag was niet goed en dus belden ze eerst mijn zusje, en later mij op een moment dat mij helemaal niet uitkwam en me enorm overviel.

Maar voor jou :* en wees blij dat ze nu al zien dat er iets is om naar te kijken. En honderduizend keer beter nu dan als je in de IVF zit.
pi_207392042
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 16:42 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ze zei 13 dagen wachttijd. Maar bel morgen de huisarts even terug, want ik weet niet zo goed hoe het allemaal werkt. Ze ging een verwijsbrief maken. Maar gaat dat dan per mail? Of moet ik direct met het ziekenhuis contact opnemen?
[..]
Haha, mijn grote inspiratiebron in het leven.
Meestal krijg je een mail als de verwijsbrief klaar is en staan daarin instructies of jij moet bellen of zij. Maar bij twijfel sowieso bellen. Sterkte :*
  Moderator maandag 2 januari 2023 @ 17:30:11 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207392198
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 15:40 schreef borisz het volgende:

Alleen de toerist uithangen in Amsterdam is eigenlijk niet meer zo leuk.
Is dat het ooit geweest?
  maandag 2 januari 2023 @ 17:36:26 #154
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207392260
Ik hoop dat je snel meer weet @Myreala :*
Spoilers!
pi_207392528
Wat naar @Myraela, hopelijk kun je snel terecht! Mocht het toch lang duren bij de gynaecoloog waar je naar bent verwezen, ik heb zelf goede ervaringen met de Bergman Kliniek (hadden bij mij gewoon contract met zorgverzekering en kon daar heel snel terecht, veel sneller dan bij het gewone ziekenhuis hier in de buurt). Weet alleen niet of zij bij jou in de buurt zitten en of dat nog steeds zo is, want mijn ervaring is pre-corona.
Verwijzingen gaan bij mij idd online via ZorgDomein en dan krijg je een mail met info. Maar even bellen kan nooit kwaad ter check!

[ Bericht 17% gewijzigd door vlindertje89 op 02-01-2023 18:07:47 ]
pi_207392587
Bah @Myraela wat een rotbericht. vwb afspraken, weet niet of het bij iedere huisarts/specialist is, maar ik krijg een mail van de huisarts dat ik een bericht (binnen 3 dagen) kan verwachten van de specialist.

Naast de ellende van je man is het halen van de theorie wel een mooi bericht @Memento-Mori

Redelijk drukke dag gehad op het werk. Weet alleen niet (nog steeds) wat ik van mijn collega's moet denken. Op afstand werd er door (sommigen) "de beste wensen" geroepen. Alleen de nieuwe eigenaar gaf een hand. Nou hoef ik helemaal niet te knuffelen, maar dit was wel het andere uiterste.
pi_207392627
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 18:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Op afstand werd er door (sommigen) "de beste wensen" geroepen. Alleen de nieuwe eigenaar gaf een hand. Nou hoef ik helemaal niet te knuffelen, maar dit was wel het andere uiterste.
Oeh, mijn droomwerkplek O+
Geen gezoen met collegae O+
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 januari 2023 @ 18:12:39 #158
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207392672
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 17:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Is dat het ooit geweest?
In mijn studententijd wel hoor :+.
pi_207392709
:* Voor Myrs stomme weefsel en -O- voor monsterlijke hoofdpijnen
pi_207392932
@Myraela :* :* :* wat rot van je pap-uitslag :* :* :* maar wat goed dat je dat uitstrijkje wel had laten maken heh... Onder de spoiler een geruststellende ervaring van een bekende van me, voor als je daar behoefte aan hebt :*
SPOILER
@Memento-Mori heftig zeg, zo'n clusterhoofdpijn aanval! Lijkt me afschuwelijk om je ^) zo te zien en niks kunnen doen voor hem. Werkte zuurstof voorheen goed voor hem tijdens zo'n aanval?

Verder: toerist uithangen in Amsterdam hoef je me niet voor te bellen hoor :') Alle collega's vandaag de beste wensen gedaan en niemand gezoend *O*

En hier natuurlijk ook allemaal de beste wensen B:)B
pi_207392943
beste wensen @Leintjeuh *G*
pi_207393947
Begin september was ik mijn rijbewijs kwijt…
Eén keer raden wat ik zojuist terugvond.

:X 8)7 :@
  maandag 2 januari 2023 @ 19:45:23 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207394167
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 19:29 schreef AnneX het volgende:

_O-

Waar was ie?
pi_207394189
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 19:29 schreef AnneX het volgende:

:D Je bent 'm in ieder geval nog een paar maanden kwijt geweest. Zou echt erg zijn wanneer je met de nieuwe thuiskwam en de oude in het zicht lag.
pi_207394465
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 19:45 schreef Molo het volgende:

[..]
_O-

Waar was ie?
“Gewoon” … in een open zijvakje van mijn portemonnee.
Op zoek naar een blokker tegoedpas, en dat bleek een hemapas te zijn.

N.B. het open vakje waarin het pasje van de sportschool voor makkelijk pakken zit.
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 19:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
:D Je bent 'm in ieder geval nog een paar maanden kwijt geweest. Zou echt erg zijn wanneer je met de nieuwe thuiskwam en de oude in het zicht lag.
Ja….tralala.
pi_207394890
En waar is je bril nu :?

SPOILER
pi_207394913
Ennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn we hebben weer een zieke *G*
Covid -O-
Rot voor haar, echt waar, maar WAAROM OP ONZE POLI 8)7
pi_207394951
Wat ellendig voor haar en jullie
pi_207395165
En maar 3 hugs hoeven doen, rest op wat meer afstand wel gemeend een goed jaar gewenst.
pi_207395192
Clusterhoofdpijn, dat is echt verschrikkelijk MM hoe is t nu?
  maandag 2 januari 2023 @ 20:48:53 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207395333
@sigme
Hoe heette dat merk ook alweer van je kampeerstoelen die je helemaal mini kunt opvouwen?
  maandag 2 januari 2023 @ 21:34:10 #172
63722 z80
I fink you freaky
pi_207396564
quote:
2s.gif Op maandag 2 januari 2023 11:06 schreef Lonaa het volgende:
Eerste training in de boeken. Het was geen feestje.
Ik hoop dat jou training een beter feestje was dan de mijne.
4 blokken. Een blok bestonden uit:
4x 60 sec chest to ground burpees met 20 sec rust. blok 1: 100 jumping jacks. (opwarmertje).
4x 60 sec chest to ground burpees met 20 sec rust. blok 2: 100 high knees, links/rechts is 1.
4x 60 sec chest to ground burpees met 20 sec rust. blok 3: 100 squat jumps
4x 60 sec chest to ground burpees met 20 sec rust. blok 4: 100 sit-ups

Met het verzoek, lees opdracht, om de push-up bij de burpee correct te maken. Dus als een plank omhoog.
pi_207396590
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 20:48 schreef Molo het volgende:
@:sigme
Hoe heette dat merk ook alweer van je kampeerstoelen die je helemaal mini kunt opvouwen?
Het merk is Helinox, en het echt kleine/lichte stoeltje is de Zero
https://www.bever.nl/p/he(...)toel-MCAED60002.html

Ze maken ook wel iets grotere stoeltjes als het gewicht niet doorslaggevend is.
pi_207396598
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 21:34 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik hoop dat jou training een beter feestje was dan de mijne.
4 blokken. Een blok bestonden uit:
4x 60 sec chest to ground burpees met 20 sec rust. blok 1: 100 jumping jacks. (opwarmertje).
4x 60 sec chest to ground burpees met 20 sec rust. blok 2: 100 high knees, links/rechts is 1.
4x 60 sec chest to ground burpees met 20 sec rust. blok 3: 100 squat jumps
4x 60 sec chest to ground burpees met 20 sec rust. blok 4: 100 sit-ups

Met het verzoek, lees opdracht, om de push-up bij de burpee correct te maken. Dus als een plank omhoog.
Filthy Fifty
For time:
50 Box Jumps, 24/20 in
50 Jumping Pull-ups
50 Kettlebell Swings, 35/26 lbs
50 Walking Lunges
50 Knees-to-elbows
50 Push Press, 45/35 lbs
50 Back Extensions
50 Wall Balls, 20/14 lbs
50 Burpees
50 Double Unders

;(
pi_207396637
Hoe gaat het met jouw keelpijn @Lonaa, heeft dat doorgezet?
pi_207396657
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 21:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe gaat het met jouw keelpijn @:Lonaa, heeft dat doorgezet?
Ik geloof het niet. Wel hoofdpijn maar voelt als vochttekort.
pi_207396723
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 20:43 schreef Blues het volgende:
Clusterhoofdpijn, dat is echt verschrikkelijk MM hoe is t nu?
Tot nu toe is het bij die ene aanval gebleven maar in aanloop naar de 'piekperiode' waarin er meerdere aanvallen per dag zijn, vertelde mijn man dat het dan begint met een of enkele aanvallen per dag en begint dan over 't algemeen met aanvallen in de nacht dus here is hoping dat het vannacht niet weer raak is en we niet echt in 'n aanloooperiode zitten.
  maandag 2 januari 2023 @ 22:05:08 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207397412
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2023 21:35 schreef sigme het volgende:

[..]
Het merk is Helinox, en het echt kleine/lichte stoeltje is de Zero
https://www.bever.nl/p/he(...)toel-MCAED60002.html

Ze maken ook wel iets grotere stoeltjes als het gewicht niet doorslaggevend is.
Oh ja! Kon er niet opkomen en waarschijnlijk dom googlen kwam ik er ook niet bij uit

Dank! ^O^
pi_207397910
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 21:39 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]
Tot nu toe is het bij die ene aanval gebleven maar in aanloop naar de 'piekperiode' waarin er meerdere aanvallen per dag zijn, vertelde mijn man dat het dan begint met een of enkele aanvallen per dag en begint dan over 't algemeen met aanvallen in de nacht dus here is hoping dat het vannacht niet weer raak is en we niet echt in 'n aanloooperiode zitten.
Hoop t van harte!

Het is horror.
Ik heb het een periode afwisselend met migraine ook gehad :X
Na de overgang nooit meer gehad en de migraine is ook flink afgenomen.

Veel sterkte voor hem en jij felies met de theorie *O*
pi_207397934
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 22:05 schreef Molo het volgende:

[..]
Oh ja! Kon er niet opkomen en waarschijnlijk dom googlen kwam ik er ook niet bij uit

Dank! ^O^
Handige stoeltjes!

En over onze namen, ik rock enorm natuurlijk :D *O*
Maar die naam niet hoor :B
pi_207400681
Thanks @Blues

Gelukkig is het vannacht rustig gebleven _O_
pi_207400746
Koffie. Verkouden.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 07:35:48 #183
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207400784
Goedemorgen!
De opgehoeste stukje slijm worden steeds kleiner en minder groen/geel dus ik heb goede hoop dat ik binnenkort weer gewoon normaal kan ademen.. en niet zo veel hoef te hoesten.. *O*
Deze verkoudheid/griep is ook weer overwonnen, well done lichaam! _O_

Verder vandaag mn ouders weer op het vliegtuig zetten en dan vanavond even helemaal NIKS O+
pi_207400855
Goedemorgen!
Nu is het fris en helder buiten.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 08:18:06 #185
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207400960
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 07:08 schreef Memento-Mori het volgende:
Thanks @:Blues

Gelukkig is het vannacht rustig gebleven _O_
*O*
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 08:33:29 #186
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207401101
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 07:56 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Nu is het fris en helder buiten.
Hier in het dorp ook, maar in Emmen behoorlijk mistig. Of het nou de Hondsrug is. Zal collega uit Stad eens vragen, de Hunebed highway gaat zo ongeveer over de Hondsrug.
pi_207401817
@Lucky_Strike ik heb nog 4 milbemax pillen over. Grote kat, dus <4kg half tablet, vanaf 4kg heel tablet. En dus houdbaar tm januari 2023.

Ook voor anderen natuurlijk, laat even weten als je interesse hebt, mogen tegen verzendkosten weg!
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:09:45 #188
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207401996
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 09:54 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lucky_Strike ik heb nog 4 milbemax pillen over. Grote kat, dus <4kg half tablet, vanaf 4kg heel tablet. En dus houdbaar tm januari 2023.

Ook voor anderen natuurlijk, laat even weten als je interesse hebt, mogen tegen verzendkosten weg!
Oh ja. Ik was het niet vergeten maar stortte in voor ik er aan toe kwam gisteren.
Spoilers!
pi_207402094
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh ja. Ik was het niet vergeten maar stortte in voor ik er aan toe kwam gisteren.
Geen haast hoor! Ik heb dus ook vanochtend pas gekeken hoeveel ik er ook alweer had :)
Inmiddels weer wat opgeknapt na instorten?
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:20:04 #190
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207402135
Hoe zat het ook al weer met TE heet water? Hoe weet ik of mn thee al minder dan 60 graden is?

* Barreltje heeft geen stem meer _O-
#lekker rustig
  dinsdag 3 januari 2023 @ 10:56:44 #191
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207402471
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 10:16 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Geen haast hoor! Ik heb dus ook vanochtend pas gekeken hoeveel ik er ook alweer had :)
Inmiddels weer wat opgeknapt na instorten?
Ik heb de kattenbox net even opgeruimd, dat moest ook al een tijdje gebeuren na alle medische dingen rond Piep. Ik heb nog 2 Milbemax-tabletten maar die zijn nog een jaar houdbaar. Kom maar op met jouw tabletten dus!

Ik ben wel weer opgeknapt. Het gaat enorm met ups en downs sinds mijn verandering in medicatie. Dat is wel een stuk beter dan hoe het normaal is dus ik neem het er maar van :) Ik verwacht niet te veel van mezelf en geniet van alles dat wel lukt. Gisteren was dat een wasje draaien, de vaatwasser doen (beide overdag @sigme), koelkast snel organiseren, het grootste deel van het koken van een makkelijke maaltijd, wat facturen schrijven. Toen stortte ik in en dat is dan prima.
Spoilers!
pi_207402732
Het lukt niet echt om mee te lezen hier de laatste dagen -O-

Dus dan maar een egopost.
Gisteren naar de bios geweest, The Menu gezien. Echt geniaal :D misschien niet de beste film van dit jaar maar erg vermakelijk.

Net mijn kerstnagels er af laten halen -O- nu is het dit:
pi_207403239
The menu ga ik even opzoeken!
pi_207403255
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 11:57 schreef Blues het volgende:
The menu ga ik even opzoeken!
Volgens mij draait ie nog wel op best veel plekken.
Sowieso een leuke cast.
pi_207403258
Net even zitten kletsen met zoonF en weer wat foto's O+
Prachtig land is het toch.
Morgen vliegen ze naar Brisbane voor een paar dagen om dan zaterdag alweer te landen op AMS.
pi_207404207
Leuk hoor Blues.
Komt zoon Q en gezin ook in beeld en praat?
pi_207404258
Middag! Stomme dag op t werk, maar zojuist wel een dankbare klant kunnen helpen
Wat leuk @Blues zijn jullie nog eens van plan om daar weer naar toe te gaan?

Sterkte aan de zieken, ik ga maar weer verder met de joekels van stapels.
pi_207404337
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:51 schreef AnneX het volgende:
Leuk hoor Blues.
Komt zoon Q en gezin ook in beeld en praat?
Nee en ik weet nog niet precies hoe het zit, ze zijn er maar 1 nacht geweest.
Ik hoor alle details wel als ze thuis zijn.
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Middag! Stomme dag op t werk, maar zojuist wel een dankbare klant kunnen helpen
Wat leuk @:blues zijn jullie nog eens van plan om daar weer naar toe te gaan?

Sterkte aan de zieken, ik ga maar weer verder met de joekels van stapels.
Wat jammer dat je niet echt blij wordt/bent met je werk.

Als de financiën het ooit toelaat willen we ooit wel een mooie rondreis door aus maken met een korte stop bij hem 👍
pi_207404400
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Nee en ik weet nog niet precies hoe het zit, ze zijn er maar 1 nacht geweest.
Ik hoor alle details wel als ze thuis zijn.
[..]
Wat jammer dat je niet echt blij wordt/bent met je werk.

Als de financiën het ooit toelaat willen we ooit wel een mooie rondreis door aus maken met een korte stop bij hem 👍
Afwachten dan maar op de details.

En inderdaad jammer voor kaatje. Je krijgt wel complimentjes voor je kleurrijke kleding!
En haalt men ook al koffie voor de nieuwe directeur?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 13:35:32 #200
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207404688
Een korte wandeling als voorbereiding op morgen. Helaas is in Aalsmeer er gedoe over de Hoge Dijk, waardoor een belangrijke wandelroute niet beschikbaar is. Daardoor werd het vooral door Aalsmeer lopen langs de grote wegen.

Morgen het slot van het Limespad *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door borisz op 03-01-2023 16:55:22 ]
pi_207405451
Leuk Boor, jammer van Aalsmeer.
pi_207405464
En..... we hebben een vakantie geboekt voor september :D
Weekje Karpathos met Eliza *O*

In mei mss met eigen auto een paar dagen rondje Zuid-Engeland.
pi_207405678
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:03 schreef Blues het volgende:
En..... we hebben een vakantie geboekt voor september :D
Weekje Karpathos met Eliza *O*

In mei mss met eigen auto een paar dagen rondje Zuid-Engeland.
Leuke plannen!

Hier lijkt het er op dat we over een paar weken een paar dagen weg gaan *O* maar niet zo ver weg, Hoog Vaals.

En hopelijk in mei weer naar België, lijkt me een goede traditie om er in te houden.

Ookal een rondje Zuid-Engeland klinkt nog beter natuurlijk O+
pi_207406377
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Leuke plannen!

Hier lijkt het er op dat we over een paar weken een paar dagen weg gaan *O* maar niet zo ver weg, Hoog Vaals.

En hopelijk in mei weer naar België, lijkt me een goede traditie om er in te houden.

Ookal een rondje Zuid-Engeland klinkt nog beter natuurlijk O+
Wij willen nooit naar dezelfde plekken. Er is nog zoveel moois elders te zien :D
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 16:57:15 #205
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207406426
Ik ga in juni wel naar Limburg* voor het derde jaar op rij, want wil nu wel de DMT aflopen :P.
Voor de rest nog geen plannen. Ik zie het wel hoe het loopt :+. En omdat Pinksteren al in mei is, plan ik bewust in juni een tripje in.

*nog te boeken en is eigenlijk ook buitenland
pi_207406461
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Wij willen nooit naar dezelfde plekken. Er is nog zoveel moois elders te zien :D
Wij zijn nogal gewoontedieren :)
pi_207406901
Limburg IS buitenland :+
pi_207406944
Dit jaar best wat vakanties/tripjes

-Laatste week mei/begin juni, weekje varen in het noorden (wrs weerribben die kant op)

-weekje Zwitserland in juni

-Carbagerun in juli

-Festival in Anaheim in September

:+
pi_207406975
Varen O+ Weerribben O+
pi_207407112
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:57 schreef Blues het volgende:
Varen O+ Weerribben O+
Derde jaar op rij bij dezelfde verhuurder, vorige twee keer vooral in Friesland gebleven. Dit keer ook 'n andere boot met een davits met klein bootje erbij, kunnen we ook Giethoorn evt in enzo
  dinsdag 3 januari 2023 @ 18:17:24 #211
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207407199
Ik ben van plan om een ontbijt met havermout en vegan zuivel lekker te gaan vinden. Ik ben al allerlei recepten aan het bekijken. Heeft iemand hier hét recept?

Volgens mij zijn de opties grofweg: granola, pannenkoek, overnight oats en pap toch? Ik zoek iets in de laatste 2 categorieën.
Spoilers!
  dinsdag 3 januari 2023 @ 18:18:48 #212
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207407216
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:54 schreef Memento-Mori het volgende:
Dit jaar best wat vakanties/tripjes

-Laatste week mei/begin juni, weekje varen in het noorden (wrs weerribben die kant op)

-weekje Zwitserland in juni

-Carbagerun in juli

-Festival in Anaheim in September

:+
Anaheim? :o

Ik mis festival juni in je planning :D
  dinsdag 3 januari 2023 @ 18:20:05 #213
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207407230
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 18:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben van plan om een ontbijt met havermout en vegan zuivel lekker te gaan vinden. Ik ben al allerlei recepten aan het bekijken. Heeft iemand hier hét recept?

Volgens mij zijn de opties grofweg: granola, pannenkoek, overnight oats en pap toch? Ik zoek iets in de laatste 2 categorieën.
Pap met van die barista oatmelk of wunda melk! Vind ik altijd erg goed smaken. Wel met wat smaakmakers erin. Suiker, kaneel, pindakaas. :9
pi_207407533
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 18:18 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Anaheim? :o

Ik mis festival juni in je planning :D
Frank Turner Festival *O*

Ja JOA ga ik pas tegen die tijd besluiten denk ik haha
pi_207407581
quote:

Baked oats kan ook nog.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 18:49:06 #216
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207407615
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 18:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Baked oats kan ook nog.
Oh ja. Onderzoek ik ook.

Hoe is het op je werk?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 03-01-2023 19:51:02 ]
Spoilers!
pi_207407925
Wij gaan in april 2 weken Interrailen! Voorlopige plan is nu Parijs, schoonouders, Salzburg, Berlijn, Stralsund, Hamburg, huis. Ook nog een nachttrein tussendoor. Zin in, maar wel veel te regelen!
  dinsdag 3 januari 2023 @ 19:11:21 #218
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207407955
hier wordt het na de wintersporten niet zo veel reizen dit jaar vermoed ik..
het topic van het huis is nu wel klaar
pi_207408134
Ik eet vaak havermout met amandelmelk. 30-40 gram havermout, 150-200 ml amandelmelk. 2 minuutjes in de magnetron. Dan banaan erbij. Of vooraf al handje rozijnen en evt half appeltje en beetje kaneel erbij en mee in de magnetron. Als het te dik is nog een scheutje amandelmelk erbij.
Ook lekker met lepeltje pimdakaas (typo maar ik ben verkouden dus ik denk dat het wel zo klinkt op dit moment :p) of restje cranberrysaus, of bosbessen uit de vriezen mee in de magnetron.
pi_207408169
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:11 schreef Barreltje het volgende:
Wow ik had het nog niet eerder gezien maar wat gaaf O+ flink landgoed!
pi_207408201
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 18:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh ja. Onderzoek ik ook.

Joe is het op je werk?
Ik had gisteren mijn eerste dag op mijn nieuwe werk. Veel intro, dat was prima. Kort op onze afdeling geweest, ik heb een superfijne kamer voor mezelf O+ vandaag en morgen vrij, wat een tijd! Ik moet alleen proberen het parkeren te regelen, dat wil nog niet lukken.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 19:52:56 #222
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207408553
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:11 schreef Barreltje het volgende:
Yes *O*
  dinsdag 3 januari 2023 @ 19:55:51 #223
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207408600
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:23 schreef Tuindier het volgende:
Ik eet vaak havermout met amandelmelk. 30-40 gram havermout, 150-200 ml amandelmelk. 2 minuutjes in de magnetron. Dan banaan erbij. Of vooraf al handje rozijnen en evt half appeltje en beetje kaneel erbij en mee in de magnetron. Als het te dik is nog een scheutje amandelmelk erbij.
Ook lekker met lepeltje pimdakaas (typo maar ik ben verkouden dus ik denk dat het wel zo klinkt op dit moment :p) of restje cranberrysaus, of bosbessen uit de vriezen mee in de magnetron.
Goede tips. Morgen eerst pannenkoekjes met banaan en havermout maken en daarna ga ik met pap en overnight oats aan de slag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik had gisteren mijn eerste dag op mijn nieuwe werk. Veel intro, dat was prima. Kort op onze afdeling geweest, ik heb een superfijne kamer voor mezelf O+ vandaag en morgen vrij, wat een tijd! Ik moet alleen proberen het parkeren te regelen, dat wil nog niet lukken.
Lekker dat je een fijne kamer hebt. Dat lijkt me een groot verschil maken.
Spoilers!
pi_207408602
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:23 schreef Tuindier het volgende:
Dit doe ik ongeveer precies hetzelfde. Of soms maak ik havermout met water en doe ik er daarna kokosyoghurt bij voor de romigheid.

Verder maak ik ook nog wel bananenpannenkoekjes maar dat is met ei. Ik heb het wel eens geprobeerd met aqua faba maar dat vond ik geen succes.

Baked oats wil ik ook nog wel een keer proberen. Ik zag een recept voor carrot cake baked oats en dat leek me een topidee. Disclaimer: ik heb m nog niet zelf uitgeprobeerd.
pi_207408620
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Goede tips. Morgen eerst pannenkoekjes met banaan en havermout maken en daarna ga ik met pap en overnight oats aan de slag.

Heb je een recept voor de pannenkoekjes?
pi_207408649
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

[..]
Lekker dat je een fijne kamer hebt. Dat lijkt me een groot verschil maken.
Stik jaloers ja. Had vanmiddag iemand aan de lijn wiens vader net was overleden. Pokkeherrie op de achtergrond van een waterkoker, iemand die keihard aan het telefoneren is (beetje doof dus schreeuwt ze zelf) en nog 2 anderen die gezellig stonden te kletsen.
pi_207408751
@Lucky_Strike
Eens in de zoveel dagen doe ik een stuk of tien zakjes preppen met 40/50 gram fijne havermout, een eetlepel ‘eat natural’ zaden etc., en een el gedroogde cranberries.
Dat gaat een nachtje met melk in de koelkast.
Volgende morgen 3 x 1 minuut in magnetron. Van 900w naar 600 naar 360 w.
Soms een theelepel honing.

Het ontbijt. :Y) Zomers hetzelfde met yoghurt. Zónder magnetron.😉
  dinsdag 3 januari 2023 @ 20:09:16 #228
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207408826
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:56 schreef yinu het volgende:

[..]
Nee :D Ik ga morgenochtend iets van internet plukken. Ik gebruik wel ei. Ik vind dat nog wel goed te praten. Vooral omdat ik zelf ook kippen wil.

Ik ben benieuwd of ik een acceptabel ontbijt kan vinden. Het zou wel fijn zijn als ik die maaltijd in elk geval zuivelvrij kan krijgen. Of met alleen een eetlepel yoghurt er op als ik dat toevallig toch een keer in huis haal voor een ander gerecht.

Voor de havermout heb ik in elk geval een berg fruit in de diepvries en gedroogd fruit, cacao, diverse noten en pindakaas in de kast. Daar moet toch iets acceptabels van de brouwen zijn.
Spoilers!
  dinsdag 3 januari 2023 @ 20:17:26 #229
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207408970
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Stik jaloers ja. Had vanmiddag iemand aan de lijn wiens vader net was overleden. Pokkeherrie op de achtergrond van een waterkoker, iemand die keihard aan het telefoneren is (beetje doof dus schreeuwt ze zelf) en nog 2 anderen die gezellig stonden te kletsen.
Je werk gaat met de dag vervelender klinken ;(

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:04 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky_Strike
Eens in de zoveel dagen doe ik een stuk of tien zakjes preppen met 40/50 gram fijne havermout, een eetlepel ‘eat natural’ zaden etc., en een el gedroogde cranberries.
Dat gaat een nachtje met melk in de koelkast.
Volgende morgen 3 x 1 minuut in magnetron. Van 900w naar 600 naar 360 w.
Soms een theelepel honing.

Het ontbijt. :Y) Zomers hetzelfde met yoghurt. Zónder magnetron.😉
Het lijkt me ook wel handig dat goed voor te bereiden is.
Spoilers!
pi_207409083
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nee :D Ik ga morgenochtend iets van internet plukken. Ik gebruik wel ei. Ik vind dat nog wel goed te praten. Vooral omdat ik zelf ook kippen wil.

Ik ben benieuwd of ik een acceptabel ontbijt kan vinden. Het zou wel fijn zijn als ik die maaltijd in elk geval zuivelvrij kan krijgen. Of met alleen een eetlepel yoghurt er op als ik dat toevallig toch een keer in huis haal voor een ander gerecht.

Voor de havermout heb ik in elk geval een berg fruit in de diepvries en gedroogd fruit, cacao, diverse noten en pindakaas in de kast. Daar moet toch iets acceptabels van de brouwen zijn.
Ik vind deze lekker! en zonder zuivel:) en zijn ook prima in te vriezen. Ik maak dan gewoon de pannenkoekjes en eet die met wat fruit erbij. Door de banaan erin zijn ze al beetje zoetig, dus gewoon los vind ik ze ook lekker.

Als je me je adres even stuurt in pm/dm dan doe ik de milbemax pillen morgen op de bus!
pi_207409096
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Je werk gaat met de dag vervelender klinken ;(

Ik weet ook niet precies wat het is. De mensen liggen me niet echt, iemand waar ik het goed mee kan vinden gaat weg, iemand anders is net weg.
De nieuwe directeur is prima, normaal mens (haalde vanochtend voor een paar mensen koffie :D )
Maar ik deel een kamer met iemand die ontzettend slijmerig/slaafs is. Kan het niet goed omschrijven, maar een hele andere spreektoon aan de telefoon. Overdreven dienstbaar. Maar ik zie iedere keer fouten langskomen. Nou maak ik die ook wel, maar om de een of andere reden ziet men die van mij wel en die van haar niet. Stop nu ook maar met het voorkomen/aanpassen van die fouten (alleen kreeg ik vandaag te horen dat ik iets verkeerd had gedaan toen ik er nog niet was _O- )
En als idioot toppunt, er kwam een externe op bezoek, iedereen werd voorgesteld behalve ik :?
pi_207409109
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:58 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik begrijp heel goed dat zo'n gesprek dan wat ongemakkelijk is met gekwebbel en herrie op de achtergond -O-
pi_207409123
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik weet ook niet precies wat het is. De mensen liggen me niet echt, iemand waar ik het goed mee kan vinden gaat weg, iemand anders is net weg.
De nieuwe directeur is prima, normaal mens (haalde vanochtend voor een paar mensen koffie :D )
Maar ik deel een kamer met iemand die ontzettend slijmerig/slaafs is. Kan het niet goed omschrijven, maar een hele andere spreektoon aan de telefoon. Overdreven dienstbaar. Maar ik zie iedere keer fouten langskomen. Nou maak ik die ook wel, maar om de een of andere reden ziet men die van mij wel en die van haar niet. Stop nu ook maar met het voorkomen/aanpassen van die fouten (alleen kreeg ik vandaag te horen dat ik iets verkeerd had gedaan toen ik er nog niet was _O- )
En als idioot toppunt, er kwam een externe op bezoek, iedereen werd voorgesteld behalve ik :?
.... wow

-O-
pi_207409177
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]
.... wow

-O-
Ja. En dan ook nog een maand geleden dat iedereen blij was voor een collega die voor Sinterklaas speelde dat in zijn woonplaats er "tenminste nog echte zwarte pieten" waren.
pi_207409248
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:28 schreef Kaatje1 het volgende:

Ja. En dan ook nog een maand geleden dat iedereen blij was voor een collega die voor Sinterklaas speelde dat in zijn woonplaats er "tenminste nog echte zwarte pieten" waren.
Ja, ik herken het wel dat mensen echt niet (willen?) begrijpen waar dat over gaat. Ze gaan het ook niet begrijpen, want er is niets mis met zwarte piet en ze zijn ook echt niet racistisch. Moeilijk om daar een gesprek mee aan te gaan op dat gebied.

Maar wel *O* dat de nieuwe leidinggevende zelf koffie haalt *O*
pi_207409279
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:56 schreef yinu het volgende:

[..]
Ik doe daarvoor meestal banaan, amandelmelk en havermout in de blender, klein beetje baking soda erbij, en dan amandelmelk tot de consistentie en beetje dikkig beslag is. Daarvan maak ik dan pannekoekjes of wafels.
pi_207409324
Kaat wat -O-
pi_207409444
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:34 schreef Blues het volgende:
Kaat wat -O-
Ja, ben er af en toe ook stil van. Als de wc vies is komt dat door de turkse en marokkaanse vrouwen die op dezelfde etage werken (ik zie die dames alleen maar de wc/wastafel schoonmaken wanneer ze naar de wc zijn geweest) en meer van dat soort opmerkingen. Ben er echt niet op m'n plek, niet qua werk maar al helemaal niet als mens
pi_207409452
Oh en nog een ander zuivelvrij ontbijt: banaan, gepelde/geschilde sinaasappel en een appel zonder klokhuis in de blender, en dat gebruiken ipv yoghurt met wat muesli erbij. In de zomer ook lekker met een deel van het fruit rechtstreeks uit de vriezer.
pi_207409493
Ik heb dus nog nooit een eigen kamer gehad, altijd gedeelde hokken (ramen optioneel) met als beste een flexwerkplek met vier personen. Spreekkamers altijd apart en zeer klinisch. Nu heb ik een kamer alleen, en wat vooral superfijn is: een zitje en whiteboard zodat in patiënten gewoon op mijn kamer kan ontvangen in plaats van in een geleend artsenhok O+
pi_207409510
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja, ben er af en toe ook stil van. Als de wc vies is komt dat door de turkse en marokkaanse vrouwen die op dezelfde etage werken (ik zie die dames alleen maar de wc/wastafel schoonmaken wanneer ze naar de wc zijn geweest) en meer van dat soort opmerkingen. Ben er echt niet op m'n plek, niet qua werk maar al helemaal niet als mens
Keertje gewoon lekker ongenuanceerd je eigen mening eruit gooien?
Je voelt je er toch al shit en wil weg, moet heerlijk zijn om je te uiten, niet?
pi_207409536
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:43 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb dus nog nooit een eigen kamer gehad, altijd gedeelde hokken (ramen optioneel) met als beste een flexwerkplek met vier personen. Spreekkamers altijd apart en zeer klinisch. Nu heb ik een kamer alleen, en wat vooral superfijn is: een zitje en whiteboard zodat in patiënten gewoon op mijn kamer kan ontvangen in plaats van in een geleend artsenhok O+
Zo hoort het ook.
Nu nog een flipover op dat whiteboard hangen zodat je met fatsoenlijke stift kunt werken en de papieren mee kunt geven ^O^
pi_207409552
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Keertje gewoon lekker ongenuanceerd je eigen mening eruit gooien?
Je voelt je er toch al shit en wil weg, moet heerlijk zijn om je te uiten, niet?
Zodra ik weg ga. Nu hou ik me in en klaag bij jullie ;)
pi_207409631
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik doe altijd 1 ei, 1 banaan en 1 portie havermout, mix dat met de Bamix, en bak het als kleine pannenkoekjes. Soms doe ik er nog iets van restjes groente doorheen zoals een handje spinazie of biet of geraspte wortel. Of met fruit uit de diepvries. Of pindakaas. (Pimdakaas :D )

Ik denk eigenlijk dat ik misschien morgen ook wel pannenkoekjes eet…

Edit oh ja, mespuntje baking soda erbij. En bakken in kokosolie. Of met kokosroom.
Ik vind het altijd fijn als een ontbijt wat vetten en eiwitten heeft, anders heb ik na een half uur weer honger.

[ Bericht 6% gewijzigd door yinu op 03-01-2023 20:55:01 ]
pi_207409719
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zo hoort het ook.
Nu nog een flipover op dat whiteboard hangen zodat je met fatsoenlijke stift kunt werken en de papieren mee kunt geven ^O^
Moet vast lukken. Anders werkt foto's maken ook :Y
  dinsdag 3 januari 2023 @ 20:54:40 #246
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207409768
Oh ja, vergeten te gnorken om pimdakaas :D
Spoilers!
pi_207409810
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zodra ik weg ga. Nu hou ik me in en klaag bij jullie ;)
Het klinkt wel echt… eh… niet heel passend qua mensen en qua werk. Duim dat je snel wat nieuws vindt.
pi_207409818
quote:

Waarom van die vegan-melk?

Kant & klaar is dat ultra-processed en je voert er de bio-industrie mee. Als je er een goede reden voor hebt, vooral doen, maar wat is jouw reden?
  dinsdag 3 januari 2023 @ 20:59:33 #249
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207409871
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:56 schreef sigme het volgende:

[..]
Waarom van die vegan-melk?

Kant & klaar is dat ultra-processed en je voert er de bio-industrie mee. Als je er een goede reden voor hebt, vooral doen, maar wat is jouw reden?
Omdat zuivel slecht voor de planeet is. Waarbij ik niet zeg dat ik dat niet meer ga gebruiken maar ik wil gewoon ook wat andere opties proberen.

Ik kan je artikel niet lezen helaas.
Spoilers!
pi_207409917
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Omdat zuivel slecht voor de planeet is. Waarbij ik niet zeg dat ik dat niet meer ga gebruiken maar ik wil gewoon ook wat andere opties proberen.

Ik kan je artikel niet lezen helaas.
Je kan ook prima zelf 'melk-achtigen' maken, mijn bezwaren zitten op de kant-en-klaar-opties. Waarbij ook dan natuurlijk ieder zijn eigen redenen heeft en dus met andere afwegingen tot een heel ander oordeel kan komen, en dat is prima. Ik zal even wat knippen & plakken (zonder teveel copyrightschending hopelijk).
pi_207410028
Zelf amandelmelk maken is supersimpel! Heb ik wel eens gedaan. Smaakt ook stuk meer naar amandel en minder muf dan uit pak, is mijn ervaring.

Ik vind amandelen alleen niet per se vreselijk lekker, dus voor in een smoothie oid vond ik de amandelsmaak te overheersend. Maar als je amandelen wel lekker vind, is zelf maken dus een simpel alternatief voor kant & klaar.
pi_207410029
SPOILER
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 21:09:59 #253
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207410109
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:06 schreef sigme het volgende:
SPOILER
Weggooien is zonde, dat gebeurde vroeger ook, toen gingen reststromen ook naar de kippen en het varken.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:10:23 #254
43653 sigme
Veraan
pi_207410116
Whoei, ik mag artikelen van het FD ook 'cadeau' doen aan (een beperkt aantal) niet-abonnees. Ik heb L_S een linkje gestuurd, maar als nog iemand het graag wil, stuur me even een DM.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:10:44 #255
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207410124
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:01 schreef sigme het volgende:

[..]
Je kan ook prima zelf 'melk-achtigen' maken, mijn bezwaren zitten op de kant-en-klaar-opties. Waarbij ook dan natuurlijk ieder zijn eigen redenen heeft en dus met andere afwegingen tot een heel ander oordeel kan komen, en dat is prima. Ik zal even wat knippen & plakken (zonder teveel copyrightschending hopelijk).
Ik vind dat ultraprocessed voedsel op zich wel een probleem aan veganistisch eten. Maar ik heb hier een best groot scala aan sausjes, dropjes en weet ik het wat nog meer in de kast. Ook ultraprocessed. Dus het is niet zo dat ik dat nou per se schuw, ondank dat ik ook veel zelf maak.

Het blijft wel ingewikkeld hoor. Ik hang ook overal maar een beetje tussen met mijn goede voornemens.
Spoilers!
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:20:45 #256
43653 sigme
Veraan
pi_207410373
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik vind dat ultraprocessed voedsel op zich wel een probleem aan veganistisch eten. Maar ik heb hier een best groot scala aan sausjes, dropjes en weet ik het wat nog meer in de kast. Ook ultraprocessed. Dus het is niet zo dat ik dat nou per se schuw, ondank dat ik ook veel zelf maak.

Het blijft wel ingewikkeld hoor. Ik hang ook overal maar een beetje tussen met mijn goede voornemens.
Het is ook ingewikkeld. Zeker omdat het hele idee van 'goed doen / medeverantwoordelijk zijn als individu' zo ENORM enthousiast wordt gesteund gepromoot en gepropagandeerd door de hele grote vervuilers.
Vrij willekeurig stukkie daarover: https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

Ergens is daar ook een goeie youtube over, maar youtube & ik & zoeken zijn geen ideale combi.

Voor je eigen mentale gezondheid is het heel goed als je denkt/gelooft/vindt dat je het goed doet. Naar mijn idee is dat een belangrijke overweging.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:46:44 #257
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207411068
quote:
SPOILER
Dank je, het is een zeer interessant artikel. Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden. Ook hier hang ik er tussenin.

quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:20 schreef sigme het volgende:

[..]
Het is ook ingewikkeld. Zeker omdat het hele idee van 'goed doen / medeverantwoordelijk zijn als individu' zo ENORM enthousiast wordt gesteund gepromoot en gepropagandeerd door de hele grote vervuilers.
Vrij willekeurig stukkie daarover: https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

Ergens is daar ook een goeie youtube over, maar youtube & ik & zoeken zijn geen ideale combi.

Voor je eigen mentale gezondheid is het heel goed als je denkt/gelooft/vindt dat je het goed doet. Naar mijn idee is dat een belangrijke overweging.
Woestmakend inderdaad, die praktijken }:| En maar hun producten tegen bodemprijzen door onze strot duwen zonder voor de schade op te draaien. Wat dat mogen wij allemaal óók nog doen, naast ongezond zijn, ons de moeder recyclen en carpoolen en leven op een ongezonde planeet.

}:|
Spoilers!
  dinsdag 3 januari 2023 @ 22:06:02 #258
399750 Tele6
pi_207411656
:W

@Lucky_Strike ik eet 1/2 cup havermout (niet tot de rand) met 1 eetlepel lijnzaad en 250 ml ongezoete sojamelk. 's nachts laten staan, 's ochtends 2.5 minuut op vol vermogen in de magnetron. Kaneel erover, handje rozijnen en een banaan in plakjes.
Overnight oats: zelfde havermout, lijnzaad en sojamelk maar dan met 4 gedroogde abrikozen in stukjes en meteen de kaneel erdoor. 's Ochtends een appel of banaan erdoor.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 22:09:16 #259
399750 Tele6
pi_207411746
Vandaag kwam B langs. We zijn naar de bouwmarkt geweest. Ik had een knopendoorhakkend humeur dus nu heb ik een kleur voor de muren uitgezocht (geel!) en hier achter me ligt 60 m2 klik-PVC vloer. Die was in de aanbieding bij de Karwei. Pas bij de derde Karwei hadden ze het helaas. Dus we hebben ook nog een hele roadtrip mogen maken. En ons de pleuris gesjouwd want bij elkaar was het 450 kg aan PVC :o

We hebben ook een planning gemaakt voor de verhuizing. Idee is dat ik 2 weken na sleuteloverdracht er al in zit. Ik ga nu vast de hulptroepen vragen om die weekenden vrij te houden en straks op werk ga ik 1,5 week vrij vragen. Ik kan niet wachten tot het zover is :D
  dinsdag 3 januari 2023 @ 22:15:51 #260
348103 yinu
pi_207411893
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dank je, het is een zeer interessant artikel. Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden. Ook hier hang ik er tussenin.
[..]
Woestmakend inderdaad, die praktijken }:| En maar hun producten tegen bodemprijzen door onze strot duwen zonder voor de schade op te draaien. Wat dat mogen wij allemaal óók nog doen, naast ongezond zijn, ons de moeder recyclen en carpoolen en leven op een ongezonde planeet.

}:|
:(

Het is zó moeilijk inderdaad om ‘het goede’ te doen. Ik voel me precies zo, @Lucky_Strike!
Ik probeer voor mezelf in ieder geval zo min mogelijk dingen te doen waarvan ik weet dat ze echt grote negatieve impact hebben. Zoals vlees eten - ik eet heel zelden vlees en nooit uit de bio-industrie maar bijvoorbeeld van dieren die in gebieden van natuurmonumenten hebben gelopen. Hoewel de laatste keer dat ik vlees at geloof ik voor Corona was, dus het is niet alsof ik dat regelmatig doe. Ik gebruik wel een beetje zuivel, probeer dat dan te doen van zo duurzaam/diervriendelijk mogelijke bronnen. Want ik vind het ultra-bewerkte aspect van plantaardige zuivel-alternatieven ook niet zo fijn. Maar ik gebruik ook wel wat van die dingen. Probeer daarmee maar een beetje de balans te vinden. Vliegen heb ik wel behoorlijk veel gedaan en ik sluit niet uit dat ik dat in de toekomst wel weer ga vliegen maar probeer ook alternatieven te vinden… maar het is inderdaad wel verschrikkelijk dat ik daar dan zo over nadenk terwijl grote bedrijven willens en wetens proberen de aarde kapot te maken.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 22:28:42 #261
111414 Vanyel
pi_207412235
Heel interessant die business insider ^O^
  dinsdag 3 januari 2023 @ 22:35:31 #262
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207412382
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:15 schreef yinu het volgende:

[..]
:(

Het is zó moeilijk inderdaad om ‘het goede’ te doen. Ik voel me precies zo, @:Lucky_Strike!
Ik probeer voor mezelf in ieder geval zo min mogelijk dingen te doen waarvan ik weet dat ze echt grote negatieve impact hebben. Zoals vlees eten - ik eet heel zelden vlees en nooit uit de bio-industrie maar bijvoorbeeld van dieren die in gebieden van natuurmonumenten hebben gelopen. Hoewel de laatste keer dat ik vlees at geloof ik voor Corona was, dus het is niet alsof ik dat regelmatig doe. Ik gebruik wel een beetje zuivel, probeer dat dan te doen van zo duurzaam/diervriendelijk mogelijke bronnen. Want ik vind het ultra-bewerkte aspect van plantaardige zuivel-alternatieven ook niet zo fijn. Maar ik gebruik ook wel wat van die dingen. Probeer daarmee maar een beetje de balans te vinden. Vliegen heb ik wel behoorlijk veel gedaan en ik sluit niet uit dat ik dat in de toekomst wel weer ga vliegen maar probeer ook alternatieven te vinden… maar het is inderdaad wel verschrikkelijk dat ik daar dan zo over nadenk terwijl grote bedrijven willens en wetens proberen de aarde kapot te maken.
Alles is zo ingewikkeld. En tel daar dan ook nog eens bij op dat er, naast de multinationals, veel mediaperoonlijkheden een verdienmodel van hebben gemaakt om overal lekker tegen te zijn en een hoop controverse te creëren.

Wij gaan dit jaar dus wel vliegen, voor het eerst in zeker 10 jaar. Dat vind ik wel moeilijk. Maar net als iedere vlieger praat ik het goed met allerlei excuses. Dus tja.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 22:37:10 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207412417
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Hij laadt niet bij mij, maar waar ik me aan erger is al die pseudorecyling.

Leuk dat je wol of katoen gaat mixen met verhalselde flessen, maar nu maak je plastic zooi van een natuurlijk product.

Net als hergebruik van plastic in beton. Lekker joh, het is inderdaad hergebruik maar later scheiden van het plastic en beton is schier onmogelijk.
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 22:40:11 #264
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207412507
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Alles is zo ingewikkeld. En tel daar dan ook nog eens bij op dat er, naast de multinationals, veel mediaperoonlijkheden een verdienmodel van hebben gemaakt om overal lekker tegen te zijn en een hoop controverse te creëren.
Er zijn ook genoeg mediapersoonlijkheden die de wereld rondvliegen om met het tegenovergestelde geld te verdienen.

Dat Shell nu in de windmolens zit is ook echt niet omdat het de schoonste vorm van energie is :P
  dinsdag 3 januari 2023 @ 22:40:14 #265
348103 yinu
pi_207412512
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wij gaan dit jaar dus wel vliegen, voor het eerst in zeker 10 jaar. Dat vind ik wel moeilijk. Maar net als iedere vlieger praat ik het goed met allerlei excuses. Dus tja.
Dat ja.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 23:12:08 #266
327387 vlindertje89
pi_207413328
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:09 schreef Tele6 het volgende:
Vandaag kwam B langs. We zijn naar de bouwmarkt geweest. Ik had een knopendoorhakkend humeur dus nu heb ik een kleur voor de muren uitgezocht (geel!) en hier achter me ligt 60 m2 klik-PVC vloer. Die was in de aanbieding bij de Karwei. Pas bij de derde Karwei hadden ze het helaas. Dus we hebben ook nog een hele roadtrip mogen maken. En ons de pleuris gesjouwd want bij elkaar was het 450 kg aan PVC :o

We hebben ook een planning gemaakt voor de verhuizing. Idee is dat ik 2 weken na sleuteloverdracht er al in zit. Ik ga nu vast de hulptroepen vragen om die weekenden vrij te houden en straks op werk ga ik 1,5 week vrij vragen. Ik kan niet wachten tot het zover is :D
Klinkt goed, en haalbaar! Twee weken is fijn de tijd als je ook vrij bent in die tijd, dat komt vast goed.

Wij kregen destijds donderdag 17.30 de sleutel van het huis en leverden de dinsdagochtend erna de sleutel van oude appartement in. Woonkamer geverfd, eerste verdieping (3 kamers + gang) 2x voorgestreken en geverfd, op alledrie de verdiepingen ondervloer en laminaat gelegd (114m2 woonoppervlak en vooral op de verdieping lekker veel hoekjes enzo), alle spullen verhuisd, meeste meubels op de goede plek en oude appartement schoongemaakt. Vriend was het weekend er niet, en kreeg alleen vrijdag vrij, moest maandag en dinsdag weer werken. En ik werd op maandag alsnog naar werk geroepen voor halve dag omdat er iets mis was gegaan met een afspraak inplannen met een onderzoeksdeelnemer. Gelukkig hielp zijn familie mee met vloeren leggen en hielpen wat van zijn vrienden met voorstrijken/verven en verhuizen. Maar toch, nóóit meer op die manier, ik was echt compleet gesloopt dinsdagmiddag en moest toen woensdag gewoon weer werken. Er was in alle communicatie gezegd dat alle muren wit zouden worden opgeleverd, dus wij hadden gerekend op de nis in woonkamer en één slaapkamermuur moeten schilderen in een kleur en verder niks, maar in plaats daarvan kregen we alleen de woonkamer en de buitenmuren wit opgeleverd, alle andere muren waren gewoon afgesmeerde blokken.. maar toen konden we de huuropzegging van vorige appartement natuurlijk al niet meer aanpassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 03-01-2023 23:17:25 ]
  woensdag 4 januari 2023 @ 02:31:32 #267
859 Isabeau
ISFP
pi_207414589
Een user maakte een topic over je fokvriendjes en ik was nieuwsgierig. Kijk nou O+

FOK!vriendjes van gebruiker "Isabeau" van 01-01-2022 t/m 31-12-2022

nr / aantal keer gebruiker gequoot / aantal door gebruiker gequoot / gebruiker
001 165 169 Kaatje1
002 140 126 Blues
003 127 104 Lonaa
004 087 084 fietsie
005 086 048 Tele6
006 082 063 AnneX
007 078 075 Lucky_Strike
008 075 055 sigme
009 062 060 derLudolf
010 060 067 Vanyel
011 059 084 Cat-astrophe
012 057 050 Myraela
013 055 027 Barreltje
014 050 053 Molo
015 049 041 Candaasje
016 047 047 Clubsoda
017 036 013 SQ
018 031 034 Jan_Onderwater
019 030 022 vlindertje89
020 024 032 Whiskers2009
  woensdag 4 januari 2023 @ 02:41:02 #268
859 Isabeau
ISFP
pi_207414603
Ik ging even een paar mensen uit dat rijtje langs en moest een beetje grinniken bij borisz. En bij Barreltje sta ik bovenaan, want Barreltje O+
  woensdag 4 januari 2023 @ 02:53:50 #269
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207414620
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 02:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik ging even een paar mensen uit dat rijtje langs en moest een beetje grinniken bij borisz. En bij Barreltje sta ik bovenaan, want Barreltje O+
Huh watte ? :+
  woensdag 4 januari 2023 @ 02:55:13 #270
859 Isabeau
ISFP
pi_207414622
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 02:53 schreef Barreltje het volgende:

Huh watte ? :+
Dat ik je van iedereen hier het vaakst heb gequoot geloof ik :D
  woensdag 4 januari 2023 @ 02:56:56 #271
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207414623
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 02:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat ik je van iedereen hier het vaakst heb gequoot geloof ik :D
Zo veel bijster intelligente dingen zeg ik helemaal niet :+

Ik haakte al af omdat ik een wachtwoord aan moest vragen.. gedoe :P
  woensdag 4 januari 2023 @ 02:59:04 #272
859 Isabeau
ISFP
pi_207414626
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 02:56 schreef Barreltje het volgende:

Zo veel bijster intelligente dingen zeg ik helemaal niet :+

Ik haakte al af omdat ik een wachtwoord aan moest vragen.. gedoe :P
Oh, blijkbaar had ik daar dan ooit al een wachtwoord voor ingevoerd :? Want dat had ik niet.
  woensdag 4 januari 2023 @ 02:59:28 #273
859 Isabeau
ISFP
pi_207414627
En misschien reageer ik alléén maar op domme dingen *)
  woensdag 4 januari 2023 @ 03:17:05 #274
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207414642
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 02:59 schreef Isabeau het volgende:
En misschien reageer ik alléén maar op domme dingen *)
Een beetje balans in dit topic is soms ook wel fijn :s) :s)
  woensdag 4 januari 2023 @ 06:38:09 #275
175489 Candaasje
pi_207414798
quote:
SPOILER
Ik had er eerst problemen mee. Want wil niks met de vee houderij te maken hebben. Of in elk geval ze zo min mogelijk faciliteren.
Totdat iemand sprak: maar Oatly en Co steunen de veehouders niet, de veehouders steunen Oatlyen Co. Dat is toch fantastisch , dat ze in hun opvolgers investeren?!

Het moge gezegd, deze persoon is een stuk pragmatischer ingesteld dan ik. Maar hij heeft een punt denk ik.

Verder nog niet echt terug gelezen, eerst even rennen om op tijd op werk te komen :')
  woensdag 4 januari 2023 @ 07:58:23 #276
257653 Myraela
Hangry
pi_207415032
Ah fijn, inhoudelijke gesprekken. O+ Ik had gisteren weer het ‘waarom willen vegetariërs toch nog producten die op vlees lijken eten’-gesprek. Die zet toch minder aan het denken.

En denken is fijn. O+ Ik vind het ook maar een zoektocht en heb ook nergens de ambitie om perfect bezig te zijn. Ik heb een collega met een erg op (haar) gezondheid gerichte eetpatroon. Vasten, focus op bepaalde producten zoals lever, glutenvrij en onbewerkt onder andere. Vind ik ook onwijs interessant om vanuit die kant de afwegingen te horen. Veel minder vanuit de ‘goed voor het milieu’-hoek dus, maar alsnog veel punten die ik wel inspiratievol vind. En ik denk dat iedereen die een stap terug probeert te doen in deze maatschappij van overvloedig en overdadig al snel ook keuzes maakt die beter zijn voor het milieu.
  woensdag 4 januari 2023 @ 08:03:56 #277
43653 sigme
Veraan
pi_207415052
Goedemorgen!
Wat een weer, wat een weer. We verzuipen hier nog eens.
  woensdag 4 januari 2023 @ 08:05:36 #278
43653 sigme
Veraan
pi_207415057
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 07:58 schreef Myraela het volgende:
Ik had gisteren weer het ‘waarom willen vegetariërs toch nog producten die op vlees lijken eten’-gesprek.
Daar heeft Sylvia Witteman al eens gehakt van gemaakt, ik denk dat dat dit stukje moet zijn. Ik kan alleen maar de 1e zinnen lezen bij gebrek aan abo, maar ik denk dat dit het stukje is dat ik eens las: https://www.volkskrant.nl(...)illen-eten~bb0a79fd/
  woensdag 4 januari 2023 @ 08:11:24 #279
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_207415067
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 08:05 schreef sigme het volgende:

[..]
Daar heeft Sylvia Witteman al eens gehakt van gemaakt, ik denk dat dat dit stukje moet zijn. Ik kan alleen maar de 1e zinnen lezen bij gebrek aan abo, maar ik denk dat dit het stukje is dat ik eens las: https://www.volkskrant.nl(...)illen-eten~bb0a79fd/
De meeste paywalls kun je omzeilen met https://12ft.io .

Dus: https://12ft.io/proxy?q=h(...)52Fforum.fok.nl%252F

Ik kan hem overigens wel lezen gek genoeg zonder rare trucs (en geen abo, dus geen idee).

SPOILER
  woensdag 4 januari 2023 @ 08:29:50 #280
399750 Tele6
pi_207415157
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 23:12 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Klinkt goed, en haalbaar! Twee weken is fijn de tijd als je ook vrij bent in die tijd, dat komt vast goed.

Wij kregen destijds donderdag 17.30 de sleutel van het huis en leverden de dinsdagochtend erna de sleutel van oude appartement in. Woonkamer geverfd, eerste verdieping (3 kamers + gang) 2x voorgestreken en geverfd, op alledrie de verdiepingen ondervloer en laminaat gelegd (114m2 woonoppervlak en vooral op de verdieping lekker veel hoekjes enzo), alle spullen verhuisd, meeste meubels op de goede plek en oude appartement schoongemaakt. Vriend was het weekend er niet, en kreeg alleen vrijdag vrij, moest maandag en dinsdag weer werken. En ik werd op maandag alsnog naar werk geroepen voor halve dag omdat er iets mis was gegaan met een afspraak inplannen met een onderzoeksdeelnemer. Gelukkig hielp zijn familie mee met vloeren leggen en hielpen wat van zijn vrienden met voorstrijken/verven en verhuizen. Maar toch, nóóit meer op die manier, ik was echt compleet gesloopt dinsdagmiddag en moest toen woensdag gewoon weer werken. Er was in alle communicatie gezegd dat alle muren wit zouden worden opgeleverd, dus wij hadden gerekend op de nis in woonkamer en één slaapkamermuur moeten schilderen in een kleur en verder niks, maar in plaats daarvan kregen we alleen de woonkamer en de buitenmuren wit opgeleverd, alle andere muren waren gewoon afgesmeerde blokken.. maar toen konden we de huuropzegging van vorige appartement natuurlijk al niet meer aanpassen.
Mijn plan is vooralsnog:

ergens die eerste week krijg ik de sleutel
vrijdagavond schilderen voorbereiden
zaterdag 2x voorstrijken
zondag 2x schilderen
maandag gekleurde muren schilderen
ergens doordeweeks die week vloer leggen
zaterdag inpakken, meubels uit elkaar halen
zondag verhuizen
maandag nog 1 dagje vrij van werk om bij te komen en om wat laatste dingetjes netjes te maken

Dus 2 weekenden werk en doordeweeks ongeveer anderhalve dag. Want in de weekenden kan ik de meeste hulptroepen krijgen.
Alle muren behalve wc en douche moeten voorgestreken en geverfd worden. Voor nu heb ik even de meest pessimistische optie geteld (2x voorstrijken én 2x verven).
B verwacht dat we met het leggen van de vloer een volle dag bezig zijn. Het van de ene plek naar de andere plek sjouwen van de vloer gaat al een hele hoop werk zijn :')
  woensdag 4 januari 2023 @ 08:33:14 #281
43653 sigme
Veraan
pi_207415174
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2023 08:11 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
De meeste paywalls kun je omzeilen met https://12ft.io .

Dus: https://12ft.io/proxy?q=h(...)52Fforum.fok.nl%252F

Ik kan hem overigens wel lezen gek genoeg zonder rare trucs (en geen abo, dus geen idee).

SPOILER
Thanx! Inderdaad precies de column die ik bedoelde :Y
  woensdag 4 januari 2023 @ 09:14:16 #282
217702 Lonaa
Honger!
pi_207415448
Hai.

Buiten. :{

Also, toch meer verkouden dan ik was. Gelukkig is er koffie.
  woensdag 4 januari 2023 @ 09:20:40 #283
148903 Memento-Mori
Carpe Diem
pi_207415496
Gisteravond had m'n man toch weer clusteraanval -O- duidelijk heftiger dan die van maandag. Gelukkig komt er vandaag zuurstof. En voor morgen een afspraak bij de huisarts om evt weer door te verwijzen en/of weer opnieuw medicatie te krijgen, we kunnen 't maar in huis hebben, mocht het zich ontwikkelen tot een clusterperiode met 6-8 aanvallen over de gehele dag en nacht verspreid.
  woensdag 4 januari 2023 @ 09:23:26 #284
197950 Clubsoda
*zing*
pi_207415519
Spannend @Tele6, een heuse verhuisplanning *O*

Mijn ochtend bestaat uit een suikerdrank op nuchtere maag en dat gevoel twee uur verdragen }:|
  woensdag 4 januari 2023 @ 09:24:05 #285
197950 Clubsoda
*zing*
pi_207415525
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:20 schreef Memento-Mori het volgende:
Gisteravond had m'n man toch weer clusteraanval -O- duidelijk heftiger dan die van maandag. Gelukkig komt er vandaag zuurstof. En voor morgen een afspraak bij de huisarts om evt weer door te verwijzen en/of weer opnieuw medicatie te krijgen, we kunnen 't maar in huis hebben, mocht het zich ontwikkelen tot een clusterperiode met 6-8 aanvallen over de gehele dag en nacht verspreid.
Wat naar ;(
  woensdag 4 januari 2023 @ 09:39:27 #286
111414 Vanyel
pi_207415680
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 23:12 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Wij kregen destijds donderdag 17.30 de sleutel van het huis en leverden de dinsdagochtend erna de sleutel van oude appartement in.
Wij deden daar iets meer dan 9 maanden over *)
  woensdag 4 januari 2023 @ 09:40:41 #287
111414 Vanyel
pi_207415695
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 02:31 schreef Isabeau het volgende:
Een user maakte een topic over je fokvriendjes en ik was nieuwsgierig. Kijk nou O+

[ afbeelding ] FOK!vriendjes van gebruiker "Isabeau" van 01-01-2022 t/m 31-12-2022

001 165 169 Kaatje1
002 140 126 Blues
003 127 104 Lonaa
004 087 084 fietsie
005 086 048 Tele6
006 082 063 AnneX
007 078 075 Lucky_Strike
008 075 055 sigme
009 062 060 derLudolf
010 060 067 Vanyel
011 059 084 Cat-astrophe
012 057 050 Myraela
013 055 027 Barreltje
014 050 053 Molo
015 049 041 Candaasje
016 047 047 Clubsoda
017 036 013 SQ
018 031 034 Jan_Onderwater
019 030 022 vlindertje89
020 024 032 Whiskers2009
Tof
Jammer dat ie geen mentions pakt.

En nu moet ik zelf dat topic zoeken :'(
  woensdag 4 januari 2023 @ 09:43:16 #288
43653 sigme
Veraan
pi_207415727
quote:
Oh wat klote joh.
  woensdag 4 januari 2023 @ 09:44:20 #289
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_207415742
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:23 schreef Clubsoda het volgende:
Spannend @:Tele6, een heuse verhuisplanning *O*

Mijn ochtend bestaat uit een suikerdrank op nuchtere maag en dat gevoel twee uur verdragen }:|
Ghij geriatrische -O-

Mijn ochtend bestaat uit met den bek open bij de tandarts in de stoel liggen. Kroon plaatsen -O-
  woensdag 4 januari 2023 @ 09:45:27 #290
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_207415754
Mogge!
Wat afschuwelijk Memo. Zo lang geen last en dan nu de angst ook weer dat het weer een bgin van aanvallen is

Beterschap @Lonaa, ook niet fijn weer verkouden -O-

En nu eindelijk echte plannen kunnen maken @Tele6 *O*

Net even gesproken met iemand hier die weggaat, vertelde dat mijn voorgangster (niet zelf weggegaan zoals ze zeiden maar contact niet verlengd) hetzelfde probleem had met de pokkeherrie hier als ik.
  woensdag 4 januari 2023 @ 09:46:00 #291
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_207415762
Interessante teruglees. Afhankelijk van mijn motivatie ben ik meer of minder bezig met milieu.
Vind het ook lastig. Als de grote vervuilers iets meer inspanning leveren kunnen zij hopen meer besparen dan wij met zijn allen doen.
Voor nu troost ik me maar met het feit dat ik al heel goed bezig ben door geen kinderen te hebben gekregen :')
  woensdag 4 januari 2023 @ 09:46:27 #292
111414 Vanyel
pi_207415769
Hij zei tegen mij ook niet ingelogd maar doet het wel gewoon.

Niet zo verbaasd geloof ik

FOK!vriendjes van gebruiker "Vanyel" van 01-01-2022 t/m 31-12-2022

001 290 245 Clubsoda
002 189 159 Lonaa
003 139 123 Lucky_Strike
004 126 065 SQ
005 103 101 Claudia_x
006 079 042 sigme
007 074 107 Molo
008 067 060 Isabeau
008 067 071 Leandra
010 066 054 exode
011 054 072 Cat-astrophe
012 045 034 Tele6
013 041 020 Myraela
014 040 028 amaranta
015 039 043 fietsie
016 034 044 derLudolf
017 033 031 miss_sly
018 032 044 Kaatje1
018 032 041 Blues
020 030 030 BE

@Clubsoda quote ik in twee slowchats
  woensdag 4 januari 2023 @ 09:46:56 #293
197950 Clubsoda
*zing*
pi_207415776
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ghij geriatrische -O-

Mijn ochtend bestaat uit met den bek open bij de tandarts in de stoel liggen. Kroon plaatsen -O-
Ook geen feestje -O-
  woensdag 4 januari 2023 @ 09:48:35 #294
197950 Clubsoda
*zing*
pi_207415791
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:46 schreef Vanyel het volgende:
Hij zei tegen mij ook niet ingelogd maar doet het wel gewoon.

Niet zo verbaasd geloof ik

[ afbeelding ] FOK!vriendjes van gebruiker "Vanyel" van 01-01-2022 t/m 31-12-2022
O+
001 290 245 Clubsoda
002 189 159 Lonaa
003 139 123 Lucky_Strike
004 126 065 SQ
005 103 101 Claudia_x
006 079 042 sigme
007 074 107 Molo
008 067 060 Isabeau
008 067 071 Leandra
010 066 054 exode
011 054 072 Cat-astrophe
012 045 034 Tele6
013 041 020 Myraela
014 040 028 amaranta
015 039 043 fietsie
016 034 044 derLudolf
017 033 031 miss_sly
018 032 044 Kaatje1
018 032 041 Blues
020 030 030 BE

@:clubsoda quote ik in twee slowchats
O+ Wel duidelijk ook in welke SC's jij je bevindt :D
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:01:12 #295
478383 Tuindier
pi_207415902
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:14 schreef Lonaa het volgende:
Hai.

Buiten. :{

Also, toch meer verkouden dan ik was. Gelukkig is er koffie.
Alles dit.
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:03:05 #296
197950 Clubsoda
*zing*
pi_207415928
Niet over koffie praten :'(
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:08:45 #297
217702 Lonaa
Honger!
pi_207415968
Ik heb vriendjes hier en in DRT voor het WK darts. :+
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:14:40 #298
268312 Sarabi
pi_207416003
quote:
Fijn dat de zuurstof bijna aanwezig is. Maar wat lijkt het me zwaar om steeds af te moeten wachten of er nog zo'n aanval komt.

Menstruatie from hell hier -O- er hadden meer mensen in de SC hier last van na de vaccinatie toch?
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:18:25 #299
257653 Myraela
Hangry
pi_207416031
quote:
Fuck, wat heftig joh.
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:18:40 #300
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207416033
ohh.. ik had net een leuk gesprek met mn baas

SPOILER
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:20:06 #301
268312 Sarabi
pi_207416043
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:18 schreef Barreltje het volgende:
ohh.. ik had net een leuk gesprek met mn baas

SPOILER
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')