Same. Hoewel mijn standaard wel ietsje hoger ligt.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Mag deze quote uit de OP, ik word er onpasselijk vanen dat van iemand die met plezier doperwtjes en worteltjes uit blik of kale pasta met kaas en ketchup eet, dus mijn standaard ligt niet bijster hoog..
Ik kan iedereen aanraden zn standaard hoger te leggen dan die van mijquote:Op zondag 1 januari 2023 11:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Same. Hoewel mijn standaard wel ietsje hoger ligt.
Bleh dat is stom. Ik dacht eigenlijk dat dat hier ook zou gaan gebeuren, maar vooralsnog niet. Nou ging het wel tot minstens half 2 door (en ik denk nog wel langer maar toen was ik zo moe dat ik toch in slaap viel) dus of het is al op, of ze liggen nog (met kater) in bed. Hopelijk is het daar ook snel op..quote:Op zondag 1 januari 2023 11:42 schreef Lonaa het volgende:
Blijkbaar gaan we hier in de buurt gewoon verder met vuurwerk. Dat was niet helemaal mijn plan.
Ik open niet zo vaak topics dus had nu net na 't douchen het pas doorquote:Op zondag 1 januari 2023 11:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Mag deze quote uit de OP, ik word er onpasselijk vanen dat van iemand die met plezier doperwtjes en worteltjes uit blik of kale pasta met kaas en ketchup eet, dus mijn standaard ligt niet bijster hoog..
De doperwtjes en worteltjes begrijp ik nog wel. Alsin, ik heb het zelf nog nooit gekocht. Maar vroeger thuis was het echt de favoriete groente van m'n moeder, dus vanuit nostalgisch oogpunt zou ik het ook wel weer een keer willen eten.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Maar ze heeft het wel opgehouden! Onze hond heeft al 3 of 4 jaar achtereen in huis geplast op nieuwjaarsnacht. Verder nog nooit.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:15 schreef Lonaa het volgende:
Fijn hoor @:yinu
Hier wilde Dora pas vanochtend om 6 uur naar buiten voor een plas.Dat betekend dat ze het 18 uur!!!! heeft opgehouden.
Vanochtend even klein rondje voor plas/poep en zo ook in de auto voor een (klein) rondje door het natuurgebied. Even wat snuffels, verder vooral veel bijslapen denk ik.
Achgosquote:Op zondag 1 januari 2023 12:27 schreef yinu het volgende:
[..]
Maar ze heeft het wel opgehouden! Onze hond heeft al 3 of 4 jaar achtereen in huis geplast op nieuwjaarsnacht. Verder nog nooit.
Fijne traditie
Ja hij doet het ook altijd als wij hem kunnen zien en dan heel zielig, gehurkt (dus niet tegen het meubilair goddank) en met z’n hoofd afgewend alsof hij straf verwacht. Dat gebeurt nooit natuurlijk. Nou ja. Op zich is hondenpies minder vies dan kattenpies.quote:
Het is gewoon naar dat ze zich zo rot voelen dat dit hun enige optie is. Hond wil niet in zn eigen nest zeikenquote:Op zondag 1 januari 2023 12:40 schreef yinu het volgende:
[..]
Ja hij doet het ook altijd als wij hem kunnen zien en dan heel zielig, gehurkt (dus niet tegen het meubilair goddank) en met z’n hoofd afgewend alsof hij straf verwacht. Dat gebeurt nooit natuurlijk. Nou ja. Op zich is hondenpies minder vies dan kattenpies.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 1 januari 2023 12:43 schreef Blues het volgende:
Xena, toen ze nog leefde met o/n... doodsbang in de wc. We deden dan de deur op een kier.
Dit was overigens 's ochtends..Het is een leuke, schattige foto, tot je hoort waarom ze daar dan zat. Hier ook Poes heel bang en heeft gisteravond de hele tijd onder het bed gelegen. Maar nu weer bangig, want het vuurwerk was hier blijkbaar ook nog niet op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemaal een gelukkig nieuwjaar gewenst
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
niet de mobiele layout?quote:Op zondag 1 januari 2023 12:12 schreef yinu het volgende:
Net een hele post getypt op mobiel, blijkt het topic al gesloten en verdwijnt mijn post. Nog maar een poging dan…
Mijn ouders gruwelen van doperwtjes en worteltjes uit blikquote:Op zondag 1 januari 2023 11:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
De doperwtjes en worteltjes begrijp ik nog wel. Alsin, ik heb het zelf nog nooit gekocht. Maar vroeger thuis was het echt de favoriete groente van m'n moeder, dus vanuit nostalgisch oogpunt zou ik het ook wel weer een keer willen eten.
Maar mensen die pasta met ketchup eten gaan wel echt te ver.
Dat kan ik niet ontkennenquote:
quote:Op zondag 1 januari 2023 12:43 schreef Blues het volgende:
Xena, toen ze nog leefde met o/n... doodsbang in de wc. We deden dan de deur op een kier.
Dit was overigens 's ochtends..Aww de kat die zichzelf had onder geplast was in een kast op de overloop gekropen, is met een deurtje maar scharnier is stuk dus staat altijd op n kier. De kattenpies zat vooral op haarzelf, vond 't wel echt sneu. Haar broertje liep wat onrustig door de kamer en de kat van 15 gaf geen fuck. Nouja tis weer klaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Memento-Mori op 01-01-2023 14:09:44 ]
Ik denk bij nader inzien dat ik vooral ook een beetje obstinaat ben. Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom je vasthoudt aan historisch verbruik als je wéét dat wij er nog geen twee jaar wonen en als je wéét dat er in die twee jaar zonnepanelen geplaatst zijn. Ik heb vorig jaar contact gehad en toen hebben ze een realistisch voorschotbedrag berekend. Maar nu gaan ze opnieuw over op het historisch verbruik op ons adres. Ik snap niet waarom ze niet met ons eigen historisch verbruik willen rekenen. Ik heb geprobeerd te bellen maar eindeloze wachtrijen natuurlijk dus nu ook maar gemaild. Ik ben benieuwd of ik daar een reactie op krijg en anders bel ik maar weer. Op de site kan ik het wel iets naar beneden schroeven maar dat bedrag is door het prijsplafond gewoon ook niet reëel.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Berekenen is in dit geval meer 'iets ergens invullen'.
@:clubsoda, wat bizar dat je energieleverancier niet mee wil werken. Hoe kan dat nou? Meestal is een telefoontje genoeg dacht ik.
Ik zat tot en met gisteren bij een prijsstunter. Ik kon op hun website mijn voorschot maar 1 keer aanpassen en daarna niet meer. Maar ik stuurde hen elke maand een mail met de boodschap dat ik weer 25 euro minder wilde gaan betalen. Dat werd altijd gelijk doorgevoerd.
Ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten van de eindafrekening. Ik gok ergens tussen de 300 euro bijbetalen en 300 euro terugkrijgen. Ik vind het allemaal best nu ik weer bij een betrouwbare leverancier zit.
Voor mijn (vorige) werk had ik heel veel aan de chatfunctie van de diverse energie maatschappijen. Daar had ik vaak sneller contact meequote:Op zondag 1 januari 2023 13:28 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik denk bij nader inzien dat ik vooral ook een beetje obstinaat ben. Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom je vasthoudt aan historisch verbruik als je wéét dat wij er nog geen twee jaar wonen en als je wéét dat er in die twee jaar zonnepanelen geplaatst zijn. Ik heb vorig jaar contact gehad en toen hebben ze een realistisch voorschotbedrag berekend. Maar nu gaan ze opnieuw over op het historisch verbruik op ons adres. Ik snap niet waarom ze niet met ons eigen historisch verbruik willen rekenen. Ik heb geprobeerd te bellen maar eindeloze wachtrijen natuurlijk dus nu ook maar gemaild. Ik ben benieuwd of ik daar een reactie op krijg en anders bel ik maar weer. Op de site kan ik het wel iets naar beneden schroeven maar dat bedrag is door het prijsplafond gewoon ook niet reëel.
Hier is alles weg behalve (bedenk ik me nu) de versiering aan de voordeur.quote:Op zondag 1 januari 2023 14:56 schreef AnneX het volgende:
En het eerste rode kleedje op tafel verruild voor een lichter kleurtje.
Stap voor stap de andere rode kerstdingen opruimen.
Of wachten jullie tot Driekoningen? Of eind januari?
Irritant zeg. Bij de meeste leveranciers kan je maar met maximaal 10% of 20% verlagen per maand. Daardoor heb ik tussen april en nu geen enkele maand hetzelfde maandbedrag betaald.quote:Op zondag 1 januari 2023 13:28 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik denk bij nader inzien dat ik vooral ook een beetje obstinaat ben. Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom je vasthoudt aan historisch verbruik als je wéét dat wij er nog geen twee jaar wonen en als je wéét dat er in die twee jaar zonnepanelen geplaatst zijn. Ik heb vorig jaar contact gehad en toen hebben ze een realistisch voorschotbedrag berekend. Maar nu gaan ze opnieuw over op het historisch verbruik op ons adres. Ik snap niet waarom ze niet met ons eigen historisch verbruik willen rekenen. Ik heb geprobeerd te bellen maar eindeloze wachtrijen natuurlijk dus nu ook maar gemaild. Ik ben benieuwd of ik daar een reactie op krijg en anders bel ik maar weer. Op de site kan ik het wel iets naar beneden schroeven maar dat bedrag is door het prijsplafond gewoon ook niet reëel.
Dit.quote:Op zondag 1 januari 2023 15:40 schreef Vanyel het volgende:
Wij wachten tot we zin hebben om het weg te halen. Kan morgen zijn, kan februari zijn.
* Jan_Onderwater zingt,quote:Op zondag 1 januari 2023 10:25 schreef z80 het volgende:
Frohes neues.
En slaapritme is stuk. Gister vroeg naar bed, de letters op het scherm begonnen spontaan een dansje te doen.
Vannacht wakker op Bangkok tijd. Nog wel wat geslapen maar nog een paar keer wakker geworden. Dan maar voeg het nest uit voor een zondag. Hopelijk wordt het zo droog buiten. Wil eigenlijk een rondje met de fiets maken voordat ik richting mijn ouders ga.
Ik kon dus wel helemaal zelf ineens 1100 omlaag, maar een tweede verlaging zit er gek genoeg niet meer in.quote:Op zondag 1 januari 2023 16:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Irritant zeg. Bij de meeste leveranciers kan je maar met maximaal 10% of 20% verlagen per maand. Daardoor heb ik tussen april en nu geen enkele maand hetzelfde maandbedrag betaald.
Nee, inderdaad. Het is echt rot. Maar we hebben net een redelijk lange wandeling in een bos gemaakt en dat ging eigenlijk heel goed. Het was zo warm!quote:Op zondag 1 januari 2023 12:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het is gewoon naar dat ze zich zo rot voelen dat dit hun enige optie is. Hond wil niet in zn eigen nest zeiken
Ja die had ik ook verwacht! Maar misschien was ik te sloom.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
niet de mobiele layout?
Ik krijg mobiel gewoon een scherm waar ik met 1 tik kan kopiëren wat ik wilde posten.
Fijn.quote:Op zondag 1 januari 2023 16:41 schreef yinu het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Het is echt rot. Maar we hebben net een redelijk lange wandeling in een bos gemaakt en dat ging eigenlijk heel goed. Het was zo warm!
In de stad wilde hij ook alleen het hoogst noodzakelijke plas- en poepwerk doen en daarna linea recta naar huis.quote:Op zondag 1 januari 2023 16:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Fijn.Hier is het nog niet te doen. Ik hoop dat Dora straks even wil plassen. Ben er bang voor. Misschien toch in het donker maar even stukje de stad uitrijden anders.
One night in Bangkok and the world's your oysterquote:Op zondag 1 januari 2023 16:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
* Jan_Onderwater zingt,
One night in Bangkok makes a hard man humble
Not much between despair and ecstasy
One night in Bangkok and the tough guys tumble
Can't be too careful with your company
I can feel the devil walking next to me
QFTquote:Op zondag 1 januari 2023 15:07 schreef Lonaa het volgende:
Het voordeel aan geen kerstmeuk je huis in brengen is dat het ook niet je huis uit hoeft.
Respectquote:Op zondag 1 januari 2023 17:21 schreef Tele6 het volgende:
+1 op geen kerstmeuk dit jaar![]()
En alsnog goed kerst gevierd @:Vanyel
Oh leuk! Voorpretquote:Op zondag 1 januari 2023 17:24 schreef Tele6 het volgende:
Lekker bezig @:Blues
Ik heb vanochtend met A en B m'n nieuwe flat "ingericht" op de plattegrond met papieren meubels op schaal. Alles gaat prima passenhet wordt vast prachtig.
Vanmiddag een muziekje op en een boekVakantie
Op zondag, in Duitsland?quote:Op zondag 1 januari 2023 18:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Belt de man van het Energiebedrijf op, hij zegt: Ik moet eens in gesprek met u over de hoogte van uw gasrekening
Ik zeg, Natuurlijk, mij deur staat altijd open.
Ik weet dat het een Duitse gewoonte is zo rond oud en nieuw om domme moppen te tappen, maar die gewoonte mag je best daar laten hoor.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Belt de man van het Energiebedrijf op, hij zegt: Ik moet eens in gesprek met u over de hoogte van uw gasrekening
Ik zeg, Natuurlijk, mij deur staat altijd open.
Dad Jokesquote:Op zondag 1 januari 2023 18:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet dat het een Duitse gewoonte is zo rond oud en nieuw om domme moppen te tappen, maar die gewoonte mag je best daar laten hoor.
Als iets je niet aan staat lees je het gewoon nietquote:Op zondag 1 januari 2023 18:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet dat het een Duitse gewoonte is zo rond oud en nieuw om domme moppen te tappen, maar die gewoonte mag je best daar laten hoor.
Meestal kom je daar pas achter nadat je het gelezen hebt hèquote:Op zondag 1 januari 2023 19:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als iets je niet aan staat lees je het gewoon niet
Que? Hoe weet je dat iets je niet aan staat als je het niet leest?quote:Op zondag 1 januari 2023 19:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als iets je niet aan staat lees je het gewoon niet
quote:Op zondag 1 januari 2023 19:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Meestal kom je daar pas achter nadat je het gelezen hebt hè
@derLudolf kan jullie vast uitleggen hoe je ervoor kunt kiezen bepaalde zaken niet te lezen en daarin dan ook voor jezelf de goede keuzes te makenquote:Op zondag 1 januari 2023 19:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Que? Hoe weet je dat iets je niet aan staat als je het niet leest?
Probeer eerst logica toe te passen en dan pas iets uit te melden, als er dan nog iets te melden over is.
Wij hebben met zijn 2, 2 wasjes per week en ben sinds kort ook begonnen met alleen nog op zaterdag of zondag alle2 die wasjes weg te werkenquote:Op zondag 1 januari 2023 18:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Het nieuwe jaar begonnen volgens mn voornemens, meteen voor 4 dagen pastasaus gemaakt. Was lekker. En twee hoognodige wasjes gedaan, een drogerlading en de vaatwasser laten draaien. Ik had gewacht tot vandaag ipv gister want dat scheelde door prijsplafond toch zo'n ¤0,30 per kWh.
Ja, ik doe ze idd sowieso altijd in het weekend in daltarief. Normaal gesproken op zaterdag (vooral omdat ik op zondag vaak hele dag op hockey ben), maar dit keer dus ff op zondag want prijsplafond. Al scheelt het echt bijna niks, die 4kWh ongeveer van mn wasjes+droger+vaatwasser, maar toch. Voor het idee. Ik heb van mn normale kleding in principe 1 was per week, alles bij elkaar. En doe dan bijna elke week ook of beddengoed, of handdoeken, of theedoeken / handdoekjes / schoonmaakdoekjes was, en dan één of twee drogerbeurten.quote:Op zondag 1 januari 2023 20:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij hebben met zijn 2, 2 wasjes per week en ben sinds kort ook begonnen met alleen nog op zaterdag of zondag alle2 die wasjes weg te werken
Goeie film, komt nog genoeg.quote:Op zondag 1 januari 2023 20:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb al 5 kwartier naar een Tarantino-film (Once upon a time in Hollywood) aan het kijken en er heeft nog geen druppel bloed gevloeid. Wat is deze?
Leukquote:Op zondag 1 januari 2023 21:09 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 heeft voor komende zaterdag weer met bomenjongen afgesproken
quote:Op zondag 1 januari 2023 21:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Leuk![]()
Al plannen wat jullie gaan zoen doen?
♥ En dat hij dan valt en z'n enkel verzwikt en dat jij hem naar huis draagt en toen kwam van het een het ander en toen leefden ze nog lang en gelukkig.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We gaan boulderen. Dat is wandklimmen maar dan niet al te hoog zodat je geen tuigje aan hoeft. Niet heel romantisch dus. Wel iets wat al op m'n lijstje stond van dingen die ik graag (weer eens) een keer wilde doen.
We zien wel of we daarna nog aan andere activiteiten toe komen
Nu er een vaste prijs is voor energie (dit jaar) is dat hier zeker ook de bedoeling. Fijn dat dat kan, zeker omdat we zonnepanelen hebben.quote:Op zondag 1 januari 2023 20:52 schreef sigme het volgende:
Het kost mij aardig wat moeite, maar ik probeer juist de gewoonte van wassen-tijden-daluren af te leren.
Ten eerste hebben we geen dubbele meter meer (al heel lang niet), dus voor het geld maakt het niet uit. Wassen in daluren is hier ingesleten gewoonte uit de tijd dat we dat wel hadden.
Maar die daluren-tijden zijn nog gebaseerd op oude energiebehoeftes, en in de nieuwe tijden is het voor het netwerk/ons allen beter om stroom af te nemen wanneer het wordt opgewekt. Tijdens zonuren dus.
Dus probeer ik daar meer rekening mee te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |