Die zal niet gelijk in actie komen als er bedrijven op draaien, maar het weer teruggooien naar de gemeente.quote:Op vrijdag 30 december 2022 17:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De grootste kans heb je denk ik nog als je gewoon de politie belt ‘s nachts.
Oh dus dat de kopjes thuis rinkelen heeft TS zelf bedacht? Als daar een 50 of 100 kwh generator staat, zeker een ouder type, kan je daar best last van hebben. Helemaal als hij niet lekker geplaatst is.quote:Op vrijdag 30 december 2022 18:13 schreef -niemand- het volgende:
TS, je bent een enorme zeikerd.
Die moderne generatorsets hoor je amper, en trillen ook amper.
Schijnbaar zijn ze van levensbelang voor zijn bedrijf. Dus mocht je op de noodstop drukken en er ontstaat daardoor schade kun je een mooie claim aan je broek verwachten.
Mensen kunnen tegenwoordig nergens meer tegen, die man probeert gewoon geld te verdienen, en waarschijnlijk ook andere mensen aan het werk te houden. En die hebben het tegenwoordig ook zwaar.
Nodig die eigenaar gewoon even bij je thuis uit. Dan kan hij het ervaren en kan e er over praten. Dat werkt toch veel beter dan wat whatsappjes sturen?quote:Op vrijdag 30 december 2022 11:37 schreef nils7 het volgende:
Heb de omgevingsdienst gebeld.
Heb ze de situatie uitgelegd, ze vroegen wel of het geplande werkzaamheden waren.
En ze hebben de case in behandeling genomen.
Kan zijn dat het naar de gemeente moet maar dat zouden hun dan ook doen.
Ik zal jullie updaten zodra ik iets verneem.
Bedankt voor alle behulpzame tips!
Dit dus en een noodsituatie is vervelend maar het is geen ziekenhuis waarbij mensen sterven.quote:Op vrijdag 30 december 2022 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik zou handhaving van de gemeente vragen ivm geluidsoverlast
Begripquote:Op vrijdag 30 december 2022 16:35 schreef arvensis het volgende:
[..]
Het is een noodsituatie. Het zou coulant zijn, maar hij is daar niet toe verplicht. Als TS 10 buren heeft is het niet meer ¤1500, maar ¤15.000.
Men mist tegenwoordig ‘begrip’ richting elkaar.
de cloud is geen heilige oplossing, ik heb grote organisaties zien gaan van gecentraliseerd (cloud) naar gedecentraliseerd (eigen servers) na centralisatiequote:Op vrijdag 30 december 2022 15:05 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Dan leef je nog wel in de jaren 00 als je dat allemaal nog op locatie hebt staan
Sowieso? Nogal stellig als je niet weet wat er is?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 22:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus en een noodsituatie is vervelend maar het is geen ziekenhuis waarbij mensen sterven.
Sowieso kan dat ding uit in de nacht.
Topic niet gelezen?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 22:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus en een noodsituatie is vervelend maar het is geen ziekenhuis waarbij mensen sterven.
Sowieso kan dat ding uit in de nacht.
Ook niet. We hebben het over de eigenaar van een gebouwencomplex, dat hij verhuurt aan verschillende bedrijven en waar in totaal kennelijk honderden mensen werken.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 22:17 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Begrip
We hebben het hier niet over een particulier die zijn huis draaiende moet houden, maar een bedrijf met (in ieder geval) honderden werknemers. 15k is koffiegeld.
Man man manquote:Op vrijdag 30 december 2022 18:13 schreef -niemand- het volgende:
Schijnbaar zijn ze van levensbelang voor zijn bedrijf. Dus mocht je op de noodstop drukken en er ontstaat daardoor schade kun je een mooie claim aan je broek verwachten.
Mensen kunnen tegenwoordig nergens meer tegen, die man probeert gewoon geld te verdienen, en waarschijnlijk ook andere mensen aan het werk te houden. En die hebben het tegenwoordig ook zwaar.
Dat klopt. Het ging over kantoren maar nu blijkt er meer aan de hand te zijn.quote:
Hij is nu bij de receptie aan het klagen dat de wifi maar 1 streepje is.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 18:55 schreef baskick het volgende:
TS zit vast in een bungalowpark zonder WiFi of mobiel bereik.
En het bungalowpark heeft stroomproblemen maar geen aggregaat vanwege een klacht van een omwonendequote:Op dinsdag 3 januari 2023 18:55 schreef baskick het volgende:
TS zit vast in een bungalowpark zonder WiFi of mobiel bereik.
Echt? Ik lees het volgende in de OP:quote:Op woensdag 4 januari 2023 08:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat klopt. Het ging over kantoren maar nu blijkt er meer aan de hand te zijn.
Uit die 3 zinnetjes haal ik het volgende:quote:Op vrijdag 30 december 2022 09:50 schreef nils7 het volgende:
een bedrijven complex met daarin allerlei "schone industrie" zoals ze dat mooi zeggen. Dus drie kwart wat er zit zijn bedrijven met een kantoor ruimte. Verderop (verder van ons vandaan) zitten wel wat loodsen.
...en? Goed geslapen?quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:52 schreef nils7 het volgende:
Reactie op m’n bericht is dat ze morgen om 8 uur uit zouden moeten gaan.
Woon jij ook naast die buurman?quote:Op vrijdag 30 december 2022 18:13 schreef -niemand- het volgende:
En en en?quote:Op donderdag 5 januari 2023 17:52 schreef nils7 het volgende:
Reactie op m’n bericht is dat ze morgen om 8 uur uit zouden moeten gaan.
Ding stond ‘s nachts ook te draaien. Zou jij kunnen slapen bij het equivalent van een stationair draaiende vrachtwagen pal naast je huis?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 10:44 schreef rival het volgende:
Ik zou mijn bek dichthouden. Een weekje even de TV wat harder zetten dan normaal. En dan verder gaan met mijn leven.
Ben jij niet goed wijs of zo? Woongenot gaat altijd voor geld verdienen.quote:Op vrijdag 30 december 2022 18:13 schreef -niemand- het volgende:
Ik adviseer je om grenzen te leren stellen en voor jezelf op te leren komen. Laat niet meer over je heen lopen, dat hoeft niet. Kan je veel brengen in de toekomst. Hier moet je het mee doen.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 10:44 schreef rival het volgende:
Ik zou mijn bek dichthouden. Een weekje even de TV wat harder zetten dan normaal. En dan verder gaan met mijn leven.
Je hebt wel iets essentieels gemist in die OP:quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:03 schreef rival het volgende:
Ik zeg dat ik mijn bek zou houden en de tv wat harder zetten. Gewoon reactie op de OP.
Ik denk niet dat de tv harder zetten om het geluid van het aggregaat niet meer te horen dan een heel goede oplossing isquote:Mijn vrouw heeft net een hersen operatie gehad dus is zij herstellende van heftige ingreep.
Je precies, deze acties hebben niks uitgehaald behalve dat er een ambtenaar nog dagen druk mee is.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 10:44 schreef rival het volgende:
"een goed aggegraat op voldoende afstand"quote:Op dinsdag 10 januari 2023 20:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je precies, deze acties hebben niks uitgehaald behalve dat er een ambtenaar nog dagen druk mee is.
Trouwens een goed aggregaat op voldoende afstand mag je qua trilling niet voelen, zal ook wel een stukje aanstelleritus bij zitten.
Ja dus? Wat heeft die actie uitgehaald behalve veel energie?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 22:02 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
"een goed aggegraat op voldoende afstand"
Die 'voldoende afstand' gaat dus niet in deze situatie he? Er zijn ook mensen die wakker liggen van de warmtepomp van de buren, dus het hoeft zeker geen aanstelleritus te zijn (herstellende van operatie gemist?).
Wat is voldoende afstand? 1.5 km?
En zeker 's nachts hoor je alles. Juist een monotone, lage bromtoon.
quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dus? Wat heeft die actie uitgehaald behalve veel energie?
Als TS niets had gedaan had, dan had dat aggregaat de hele nacht nóg een week staan draaien. Of gewoon voor altijd, omdat niemand z'n bek open doet.quote:De final update was dat ze om half 9 uit waren
Ik wel. Vooral wanneer het mijn slaap aantast.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:17 schreef Dusthor92 het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar ondanks dat ik veel en langdurig geluidsoverlast gewend ben, denk ik niet dat ik me over een weekje druk had gemaakt. Zeker ook omdat het vanuit hun perspectief een noodgeval was.
Maar fijn voor TS dat het inderdaad echt alleen een week duurde en niet langer
Dat vrees ik niet Herr kommandant! Een noodagregaat huren kost een hoop geld, dus die zal er zeker niet voor altijd staan. Kans is zeer aannemelijk dat de noodaggregaat een weekje staat, wat het ook gedaan heeft.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:05 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
[..]
Als TS niets had gedaan had, dan had dat aggregaat de hele nacht nóg een week staan draaien. Of gewoon voor altijd, omdat niemand z'n bek open doet.
kom op, klusgeluiden zijn niet te vergelijken met dit. Zowel in type geluid niet, als qua tijdstip niet. (of ben je ook een aansteller als je buurman om 23:57 nog even wat sleuven gaat frezen voor de vloerverwarming? -in de kamer waar je naast slaapt uiteraard-)quote:Op woensdag 11 januari 2023 07:39 schreef Werner90210 het volgende:
[..]
Dat vrees ik niet Herr kommandant! Een noodagregaat huren kost een hoop geld, dus die zal er zeker niet voor altijd staan. Kans is zeer aannemelijk dat de noodaggregaat een weekje staat, wat het ook gedaan heeft.
Ik zit in kamp 'TS is aansteller'. Stel je eens voor dat zijn buren gaan verhuizen en de nieuwe bewoners gaan een maandje klussen... je moet er niet aan denken zeg
Klussen gebeurt gewoon overdag (normaal gesproken). Niet te vergelijken met situatie van TSquote:Op woensdag 11 januari 2023 07:39 schreef Werner90210 het volgende:
[..]
Dat vrees ik niet Herr kommandant! Een noodagregaat huren kost een hoop geld, dus die zal er zeker niet voor altijd staan. Kans is zeer aannemelijk dat de noodaggregaat een weekje staat, wat het ook gedaan heeft.
Ik zit in kamp 'TS is aansteller'. Stel je eens voor dat zijn buren gaan verhuizen en de nieuwe bewoners gaan een maandje klussen... je moet er niet aan denken zeg
Okee danquote:Op woensdag 11 januari 2023 08:14 schreef Rene het volgende:
Het is geen 'TS is een zeikerd' 'TS dit-dat' verhaal.
Iemand heeft last van de situatie en vraagt advies. Thats it. Wil je flamen dan doe je dat maar buiten tegen de bomen of zo.
Mwah. Woon in een warmtepompenwijk. Valt erg mee.quote:Op zondag 15 januari 2023 15:28 schreef ophaling10 het volgende:
Met al die warmtepompen in aantocht,gaan er nog hoop overlastmeldingen komen,hier verderop ook een zit +/- 80m tussen,het lijkt soms wel of je in een aardappelschudmachine ligt.
Ik snap deze zin niet.quote:Op zondag 15 januari 2023 15:28 schreef ophaling10 het volgende:
Met al die warmtepompen in aantocht,gaan er nog hoop overlastmeldingen komen,hier verderop ook een zit +/- 80m tussen,het lijkt soms wel of je in een aardappelschudmachine ligt.
Weet je zeker dat je het woord ondanks goed gebruikt hier?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:17 schreef Dusthor92 het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar ondanks dat ik veel en langdurig geluidsoverlast gewend ben, denk ik niet dat ik me over een weekje druk had gemaakt. Zeker ook omdat het vanuit hun perspectief een noodgeval was.
Maar fijn voor TS dat het inderdaad echt alleen een week duurde en niet langer
Dat je met een warmtepompunit in de tuin net zoveel hoort als een noodaggregaat die diverse koelingen draaiende moet houden.quote:
Ik gok zomaar dat hij duidelijk wil maken dat er op 80 meter afstand van hem een buitenunit van een warmtepomp zit en dat die zó veel overlast geeft dat het net is alsof ie in een aardappelschudmachine liigt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |