abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207340331
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 17:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De grootste kans heb je denk ik nog als je gewoon de politie belt ‘s nachts.
Die zal niet gelijk in actie komen als er bedrijven op draaien, maar het weer teruggooien naar de gemeente.
.
  Vis een optie? maandag 2 januari 2023 @ 14:02:46 #52
70532 loveli
N
pi_207389910
Week in een hotel/huisje lijkt de beste optie, evt kosten verhalen.

Gezien de toestand van je vrouw lijkt me geluidsoverlast een te zware belasting. Hotel is ook niet alles, maar de enge manier om niet in de overlast te zitten tot de calamiteit is opgelost, is niet thuis zijn.

Gezondheid van je vrouw is prio.
crap in = crap out
pi_207391734
En, @nils7, zit je in een vakantiehuisje of is het wel te overzien thuis?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_207407692
TS zit vast in een bungalowpark zonder WiFi of mobiel bereik.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:52:43 #55
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207411300
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 18:13 schreef -niemand- het volgende:
TS, je bent een enorme zeikerd.
Die moderne generatorsets hoor je amper, en trillen ook amper.
Schijnbaar zijn ze van levensbelang voor zijn bedrijf. Dus mocht je op de noodstop drukken en er ontstaat daardoor schade kun je een mooie claim aan je broek verwachten.

Mensen kunnen tegenwoordig nergens meer tegen, die man probeert gewoon geld te verdienen, en waarschijnlijk ook andere mensen aan het werk te houden. En die hebben het tegenwoordig ook zwaar.
Oh dus dat de kopjes thuis rinkelen heeft TS zelf bedacht? Als daar een 50 of 100 kwh generator staat, zeker een ouder type, kan je daar best last van hebben. Helemaal als hij niet lekker geplaatst is.

Mensen herstellende van een hersenoperatie kunnen inderdaad tegen weinig dingen ja. Heel gek. :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:53:47 #56
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207411333
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 11:37 schreef nils7 het volgende:
Heb de omgevingsdienst gebeld.

Heb ze de situatie uitgelegd, ze vroegen wel of het geplande werkzaamheden waren.
En ze hebben de case in behandeling genomen.
Kan zijn dat het naar de gemeente moet maar dat zouden hun dan ook doen.

Ik zal jullie updaten zodra ik iets verneem.

Bedankt voor alle behulpzame tips! :)
Nodig die eigenaar gewoon even bij je thuis uit. Dan kan hij het ervaren en kan e er over praten. Dat werkt toch veel beter dan wat whatsappjes sturen?
  dinsdag 3 januari 2023 @ 21:59:58 #57
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207411482
Overigens kan ik me goed voorstellen dat je als eigenaar van het bedrijventerrein op het moment dat je laagspanningsruimte onderwater staat en je aansluiting gesneuveld is als de gesmeerde bliksem generatoren laat aanrukken en dat de plaatsingslocatie wat minder van belang is in de chaos. Want de kosten en gedoe van gederfde waren uit koeling en/of computerstoringen door het uitvallen van die servers is ook fors.

Bij mijn vorige werk was de milieuman er als de kippen bij als er gedoe met de buren was, want je wilt als bedrijf ook geen gedoe met de buren.
pi_207411732
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik zou handhaving van de gemeente vragen ivm geluidsoverlast
Dit dus en een noodsituatie is vervelend maar het is geen ziekenhuis waarbij mensen sterven.

Sowieso kan dat ding uit in de nacht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207411937
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 16:35 schreef arvensis het volgende:

[..]
Het is een noodsituatie. Het zou coulant zijn, maar hij is daar niet toe verplicht. Als TS 10 buren heeft is het niet meer ¤1500, maar ¤15.000.
Men mist tegenwoordig ‘begrip’ richting elkaar.
Begrip :')

We hebben het hier niet over een particulier die zijn huis draaiende moet houden, maar een bedrijf met (in ieder geval) honderden werknemers. 15k is koffiegeld.
pi_207413472
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 15:05 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Dan leef je nog wel in de jaren 00 als je dat allemaal nog op locatie hebt staan
de cloud is geen heilige oplossing, ik heb grote organisaties zien gaan van gecentraliseerd (cloud) naar gedecentraliseerd (eigen servers) na centralisatie

beide hebben hun voordelen en nadelen..
pi_207414276
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit dus en een noodsituatie is vervelend maar het is geen ziekenhuis waarbij mensen sterven.

Sowieso? Nogal stellig als je niet weet wat er is?
pi_207414440
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Topic niet gelezen?
pi_207414446
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:17 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Begrip :')

We hebben het hier niet over een particulier die zijn huis draaiende moet houden, maar een bedrijf met (in ieder geval) honderden werknemers. 15k is koffiegeld.
Ook niet. We hebben het over de eigenaar van een gebouwencomplex, dat hij verhuurt aan verschillende bedrijven en waar in totaal kennelijk honderden mensen werken.
pi_207414635
quote:
Schijnbaar zijn ze van levensbelang voor zijn bedrijf. Dus mocht je op de noodstop drukken en er ontstaat daardoor schade kun je een mooie claim aan je broek verwachten.

Mensen kunnen tegenwoordig nergens meer tegen, die man probeert gewoon geld te verdienen, en waarschijnlijk ook andere mensen aan het werk te houden. En die hebben het tegenwoordig ook zwaar.
Man man man :`)
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 06:44:02 #65
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207414809
Ben benieuwd of er al zicht is op minder geluid :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_207415042
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 00:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Topic niet gelezen?
Dat klopt. Het ging over kantoren maar nu blijkt er meer aan de hand te zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 4 januari 2023 @ 08:10:34 #67
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_207415064
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 18:55 schreef baskick het volgende:
Hij is nu bij de receptie aan het klagen dat de wifi maar 1 streepje is.
  woensdag 4 januari 2023 @ 08:45:42 #68
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_207415239
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 18:55 schreef baskick het volgende:
En het bungalowpark heeft stroomproblemen maar geen aggregaat vanwege een klacht van een omwonende :o
pi_207415412
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 08:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat klopt. Het ging over kantoren maar nu blijkt er meer aan de hand te zijn.
Echt? Ik lees het volgende in de OP:
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 09:50 schreef nils7 het volgende:
een bedrijven complex met daarin allerlei "schone industrie" zoals ze dat mooi zeggen. Dus drie kwart wat er zit zijn bedrijven met een kantoor ruimte. Verderop (verder van ons vandaan) zitten wel wat loodsen.
Uit die 3 zinnetjes haal ik het volgende:
a) een bedrijvencomplex
b) schone industrie, waarvan driekwart 'bedrijven met een kantoorruimte'
c) loodsen

En, uit diezelfde OP blijkt ook dat er honderden medewerkers werkzaam zijn op het terrein.

Uit de OP blijkt nog niet evident of die "driekwart bedrijven met kantoorruimte" betekent dat driekwart kantoorruimte is of dat 3/4 van de bedrijven óók kantoorruimte heeft (en dus ook iets anders dan kantoor), maar het was al wel duidelijk dat het iets grootschaliger was dan een lokale boekhandel.
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:07:27 #70
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_207415959
Vraag hem nou gewoon om overnachtingen op zijn kosten in een goed hotel. De gemeente gaat helemaal niks voor jou doen. Ja, ze kunnen heel misschien een boete uitschrijven, maar wat schiet jij daar direct mee op?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 5 januari 2023 @ 17:48:53 #71
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207432691
Sorry voor de late update.
Ben deze week voor een nieuwe werkgever begonnen dus was wat hectisch.

Maandag ben ik gebeld door de omgevingsdienst dat ze de specificaties van het verhuurbedrijf hebben ontvangen en de aggregaten inderdaad te veel geluid produceren.

Tot op dit moment wacht ik op de schriftelijke terugkoppeling hier van. Ik ga morgen weer bellen als ik dat morgen nog niet heb ontvangen.

Het termijn om aan de geluidsnormen te voldoen is sowieso langer dan dat ze zouden staan (1 week) wat ze nu inmiddels staan.

Heb net de eigenaar van het complex gewhatsappt (ik bel expres niet want dan heb ik het in ieder geval op “papier”) met wat het plan is.
Want ze zouden maar een week staan wat vandaag dus een week is.
Ook fijn dat hij ons niet op de hoogte houdt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 5 januari 2023 @ 17:52:08 #72
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207432735
Reactie op m’n bericht is dat ze morgen om 8 uur uit zouden moeten gaan.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Vis een optie? maandag 9 januari 2023 @ 22:17:33 #73
70532 loveli
N
pi_207490390
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 17:52 schreef nils7 het volgende:
...en? Goed geslapen?
crap in = crap out
pi_207493036
quote:

Woon jij ook naast die buurman?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_207494341
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 17:52 schreef nils7 het volgende:
En en en?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_207494607
Ik zou mijn bek dichthouden. Een weekje even de TV wat harder zetten dan normaal. En dan verder gaan met mijn leven.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 10:47:08 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207494633
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 10:44 schreef rival het volgende:
Ik zou mijn bek dichthouden. Een weekje even de TV wat harder zetten dan normaal. En dan verder gaan met mijn leven.
Ding stond ‘s nachts ook te draaien. Zou jij kunnen slapen bij het equivalent van een stationair draaiende vrachtwagen pal naast je huis?
The love you take is equal to the love you make.
pi_207495424
quote:

Ben jij niet goed wijs of zo? Woongenot gaat altijd voor geld verdienen.
pi_207495458
quote:
Ik adviseer je om grenzen te leren stellen en voor jezelf op te leren komen. Laat niet meer over je heen lopen, dat hoeft niet. Kan je veel brengen in de toekomst. Hier moet je het mee doen. :)
pi_207498906
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 11:03 schreef rival het volgende:
Ik zeg dat ik mijn bek zou houden en de tv wat harder zetten. Gewoon reactie op de OP.

Je hebt wel iets essentieels gemist in die OP:
quote:
Mijn vrouw heeft net een hersen operatie gehad dus is zij herstellende van heftige ingreep.
Ik denk niet dat de tv harder zetten om het geluid van het aggregaat niet meer te horen dan een heel goede oplossing is :')
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 16:31:16 #81
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207499011
Zullen we weer even normaal doen in plaats van heel hard proberen het laatste woord te hebben?
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 10 januari 2023 @ 20:13:46 #82
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207502537
Oh wat reacties.
De final update was dat ze om half 9 uit waren.

Wel een week lang trillingen gehad. En ik wacht nog steeds op het rapport.
N/A
pi_207502692
quote:
Je precies, deze acties hebben niks uitgehaald behalve dat er een ambtenaar nog dagen druk mee is.
Trouwens een goed aggregaat op voldoende afstand mag je qua trilling niet voelen, zal ook wel een stukje aanstelleritus bij zitten.
Vakman pur sang
pi_207504495
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je precies, deze acties hebben niks uitgehaald behalve dat er een ambtenaar nog dagen druk mee is.
Trouwens een goed aggregaat op voldoende afstand mag je qua trilling niet voelen, zal ook wel een stukje aanstelleritus bij zitten.
"een goed aggegraat op voldoende afstand"

Die 'voldoende afstand' gaat dus niet in deze situatie he? Er zijn ook mensen die wakker liggen van de warmtepomp van de buren, dus het hoeft zeker geen aanstelleritus te zijn (herstellende van operatie gemist?).

Wat is voldoende afstand? 1.5 km?

En zeker 's nachts hoor je alles. Juist een monotone, lage bromtoon.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 22:37:46 #85
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_207505098
En wat wil je bereiken met dat rapport? Een financiële vergoeding? Erkenning dat het geluid boven de norm was?

Stop er lekker mee en leer omgaan met tijdelijke noodsituaties van een ander waar niemand op zit te wachten.
pi_207505373
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:02 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
"een goed aggegraat op voldoende afstand"

Die 'voldoende afstand' gaat dus niet in deze situatie he? Er zijn ook mensen die wakker liggen van de warmtepomp van de buren, dus het hoeft zeker geen aanstelleritus te zijn (herstellende van operatie gemist?).

Wat is voldoende afstand? 1.5 km?

En zeker 's nachts hoor je alles. Juist een monotone, lage bromtoon.
Ja dus? Wat heeft die actie uitgehaald behalve veel energie?
Vakman pur sang
pi_207505438
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 23:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dus? Wat heeft die actie uitgehaald behalve veel energie?
quote:
De final update was dat ze om half 9 uit waren
Als TS niets had gedaan had, dan had dat aggregaat de hele nacht nóg een week staan draaien. Of gewoon voor altijd, omdat niemand z'n bek open doet. :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207505586
Het kan aan mij liggen, maar ondanks dat ik veel en langdurig geluidsoverlast gewend ben, denk ik niet dat ik me over een weekje druk had gemaakt. Zeker ook omdat het vanuit hun perspectief een noodgeval was.

Maar fijn voor TS dat het inderdaad echt alleen een week duurde en niet langer
  Moderator woensdag 11 januari 2023 @ 06:39:46 #89
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207506414
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 23:17 schreef Dusthor92 het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar ondanks dat ik veel en langdurig geluidsoverlast gewend ben, denk ik niet dat ik me over een weekje druk had gemaakt. Zeker ook omdat het vanuit hun perspectief een noodgeval was.

Ik wel. Vooral wanneer het mijn slaap aantast.
pi_207506571
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 23:05 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
[..]
Als TS niets had gedaan had, dan had dat aggregaat de hele nacht nóg een week staan draaien. Of gewoon voor altijd, omdat niemand z'n bek open doet. :D
Dat vrees ik niet Herr kommandant! Een noodagregaat huren kost een hoop geld, dus die zal er zeker niet voor altijd staan. Kans is zeer aannemelijk dat de noodaggregaat een weekje staat, wat het ook gedaan heeft.

Ik zit in kamp 'TS is aansteller'. Stel je eens voor dat zijn buren gaan verhuizen en de nieuwe bewoners gaan een maandje klussen... je moet er niet aan denken zeg :')
pi_207506635
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 07:39 schreef Werner90210 het volgende:

[..]
Dat vrees ik niet Herr kommandant! Een noodagregaat huren kost een hoop geld, dus die zal er zeker niet voor altijd staan. Kans is zeer aannemelijk dat de noodaggregaat een weekje staat, wat het ook gedaan heeft.

Ik zit in kamp 'TS is aansteller'. Stel je eens voor dat zijn buren gaan verhuizen en de nieuwe bewoners gaan een maandje klussen... je moet er niet aan denken zeg :')
kom op, klusgeluiden zijn niet te vergelijken met dit. Zowel in type geluid niet, als qua tijdstip niet. (of ben je ook een aansteller als je buurman om 23:57 nog even wat sleuven gaat frezen voor de vloerverwarming? -in de kamer waar je naast slaapt uiteraard-)
  Moderator woensdag 11 januari 2023 @ 08:14:15 #92
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207506788
Het is geen 'TS is een zeikerd' 'TS dit-dat' verhaal.
Iemand heeft last van de situatie en vraagt advies. Thats it. Wil je flamen dan doe je dat maar buiten tegen de bomen of zo.
pi_207507262
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 07:39 schreef Werner90210 het volgende:

[..]

Klussen gebeurt gewoon overdag (normaal gesproken). Niet te vergelijken met situatie van TS
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_207511508
quote:
2s.gif Op woensdag 11 januari 2023 08:14 schreef Rene het volgende:
Het is geen 'TS is een zeikerd' 'TS dit-dat' verhaal.
Iemand heeft last van de situatie en vraagt advies. Thats it. Wil je flamen dan doe je dat maar buiten tegen de bomen of zo.
Okee dan
pi_207571992
Met al die warmtepompen in aantocht,gaan er nog hoop overlastmeldingen komen,hier verderop ook een zit +/- 80m tussen,het lijkt soms wel of je in een aardappelschudmachine ligt.
  Moderator zondag 15 januari 2023 @ 16:33:55 #96
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207573077
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 15:28 schreef ophaling10 het volgende:
Met al die warmtepompen in aantocht,gaan er nog hoop overlastmeldingen komen,hier verderop ook een zit +/- 80m tussen,het lijkt soms wel of je in een aardappelschudmachine ligt.
Mwah. Woon in een warmtepompenwijk. Valt erg mee.
  zondag 15 januari 2023 @ 16:36:15 #97
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207573113
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 15:28 schreef ophaling10 het volgende:
Ik snap deze zin niet.
  zondag 15 januari 2023 @ 16:37:44 #98
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207573132
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 23:17 schreef Dusthor92 het volgende:

Weet je zeker dat je het woord ondanks goed gebruikt hier?

En je hebt er overheen gelezen dat zijn vriendin bij aan het komen was van een operatie?
  Moderator zondag 15 januari 2023 @ 16:38:05 #99
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207573138
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 16:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik snap deze zin niet.
Dat je met een warmtepompunit in de tuin net zoveel hoort als een noodaggregaat die diverse koelingen draaiende moet houden.
  Moderator zondag 15 januari 2023 @ 16:38:35 #100
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207573148
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 16:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik snap deze zin niet.
Ik gok zomaar dat hij duidelijk wil maken dat er op 80 meter afstand van hem een buitenunit van een warmtepomp zit en dat die zó veel overlast geeft dat het net is alsof ie in een aardappelschudmachine liigt.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')