abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 december 2022 @ 09:50:55 #1
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207326029
Goeden dag medefokkers,

Na mijn problemen met de buren eerder dit jaar heeft onze achterbuurman een nood diesel aggregaat geplaatst.
Omdat er blijkbaar problemen zijn met de stroom voorziening.

Om even de situatie te schetsen:
Onze achterbuurman is een bedrijven complex met daarin allerlei "schone industrie" zoals ze dat mooi zeggen. Dus drie kwart wat er zit zijn bedrijven met een kantoor ruimte. Verderop (verder van ons vandaan) zitten wel wat loodsen.
Aan 2 zijdes aan het hele complex is het grenzend aan woningen waarvan 1 zijde pas sinds dit jaar is bewoond (ons huis staat er al 25 jaar).

Nu staat er dus sinds gister avond een diesel aggregaat (denk zelfs dat het er twee zijn want er staan twee mega grote machines).
We kwamen gister avond thuis en het klonk alsof er een vrachtwagen naast onze tuin staat, overdag gebeurt dat wel eens voor het laden en lossen van de zoveel bedrijven. Het terrein is groot zat en de chauffeurs kiezen dan precies net de kant van de woningen. Is soms maar een uurtje dus tjah kan gebeuren. Vervelend is het wel.

Maar het was gisteren al 9 uur en ja dat geluid hoor je over de tv heen. (ook de vrachtwagen overdag :( ).
En om half 11 was het geluid er nog. Ik zag boven mijn schutting uit geen vrachtwagen steken dus ik nam polshoogte op mijn balkon en zag op een metertje of 30 twee (denk ik) diesel aggregaten te staan.

Buiten klonk het nog erger, dat gebrom, maar binnen trillen er ook dingen (en mijn huis is echt goed geisoleerd want totdat we nieuwe buren hadden hoorden we van beiden helemaal niks en 1 van 1 hoor ik nog steeds nooit wat en hebben die toch tieners als kinderen).
Het is net alsof er in huis een wasmachine aan staat, alleen dan de gehele tijd :(
Onze slaapkamers zitten ook precies aan de kant van het huis waar de aggregaten staan.

Ik heb de eigenaar gewhatsappt om 11 uur savonds maar helaas kwamen de berichten niet aan (1 grijs vinkje) toen het nummer gebeld wat op zn website staat (bleek hetzelfde nummer als zijn whatsapp te zijn) en kreeg de melding dat het nummer niet bereikbaar is.

5 minuten later kreeg ik toch contact met hem via whatsapp en de volgende conversatie volgde:

Eigenaar:
quote:
Dag Nils7, we zitten met een noodsituatie en de generator zal een week lang aan moeten blijven om de technische installaties op het terrein gaande te houden. Vanaf maandag wordt er een nieuwe grondlagen getrokken tussen de track ruimte en de laagspannings ruimte. Deze is afgelopen week gesneuveld.
Mijn reactie:
quote:
Wat enorm vervelend. Het was wel prettig geweest als wij hiervan geïnformeerd waren van te voren. Mijn vrouw heeft net een hersen operatie gehad dus is zij herstellende van heftige ingreep. Ook door de enorme trilling staan de glazen in de kast hier te trillen. Het klinkt binnen alsof een wasmachine aan staat. Is er een mogelijkheid dat er in de nacht op minder of geen vermogen gedraaid word dan is er in ieder geval een nachtrust gegarandeerd is. Of dat de generatoren op een plek op het terrein worden geplaatst waarbij de buurt er minder last van heeft?
Zijn reactie
quote:
Heel erg vervelend maar dit is een noodsituatie. De generator kan alleen op deze plaats staan In verband met invoer van de kabels. Afgelopen dagen hebben honderden werknemers van het terrein niet kunnen werken. Heel vervelend allemaal maar kan hier nu niets aan veranderen.
------

En nu is mijn vraag...

Wat kan ik nu?

Ik zit er zelf aan te denken hem tot 14:00 uur vandaag met een reactie te laten komen en mocht er niks komen hem de volgende opties te geven en hem dan alsnog een uur te geven om een optie te kiezen of dat hij anders mij toestemming geeft er 1 te kiezen:

- Het uitzetten of drastisch verminderen van de dieselgeneratoren na 11 uur.
Wie werkt er daar nog zo laat 's avonds en zeker in vakantie tijd?
- Het toch verplaatsen van de generatoren naar een andere plek waar de woningen geen last hebben en hij maar kabels gaat trekken. Lukt op festivals ook dus waarom hier niet
- De oplossing nog voor vanavond laat fixen zodat de generatoren uberhaupt niet meer nodig zijn
- Een accomodatie, naar onze keuze, voor een week betaald zodat we alsnog een goede nachtrust hebben.

Zo'n ultimatum voel ik eigenlijk niks voor en weet ook niet in hoeverre hij in zijn recht staat maar feit is wel dat het onze (en ik gok ook van heel de blok) het onze nachtrust kost.
Maar zou niet weten hoe we die terug kunnen krijgen zonder 1 van die opties hierboven uit te voeren.
Het is ook niet voor enkele dagen maar voor een hele week.
Ja het is ook lullig en nood voor hem maar ook erg vervelend voor ons.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_207326118
ik zou handhaving van de gemeente vragen ivm geluidsoverlast
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 30 december 2022 @ 09:56:26 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207326119
Het is een noodsituatie nog wel. vanuit zijn perspectief misschien maar bij zoiets denk ik dan tohc aan wat anders.
pi_207326141
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 december 2022 09:56 schreef Gunner het volgende:
Het is een noodsituatie nog wel. vanuit zijn perspectief misschien maar bij zoiets denk ik dan tohc aan wat anders.
De gemeente moet hier voor maatwerkvoorschriften afgeven bij een noodgeval. TS kan navragen of dat hier gedaan is bij de gemeente.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 30 december 2022 @ 09:59:39 #5
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207326171
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 09:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
De gemeente moet hier voor maatwerkvoorschriften afgeven bij een noodgeval. TS kan navragen of dat hier gedaan is bij de gemeente.
Handhaving hier voor bellen?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_207326185
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 09:59 schreef nils7 het volgende:

[..]
Handhaving hier voor bellen?
dat zou ik direct doen. Ik had niet eens overlegd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207326215
In zijn bericht geeft hij aan dat hij er niets aan gaat doen. Hij kan die kabel ook langer maken en het aggregaat elders plaatsen. Je bent uitgepraat met de eigenaar. Handhaving is het enige dat werkt.
  vrijdag 30 december 2022 @ 10:18:13 #8
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_207326490
Als het goed is heeft dat ding ergens een noodstop 14.gif
Tics van je petten.
pi_207327447
Is het een idee om de feestdagen gezellig en rustig in een vakantiehuisje door te brengen. Misschien zelfs een plek waar je vrouw ook geen last heeft van vuurwerkknallen en zo?
Voor je iemand bij de gemeente gevonden hebt die hier iets aan kan doen is het al maandag en dan is de nieuwe grondlaag al getrokken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 30 december 2022 @ 11:06:53 #10
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207327517
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 11:02 schreef valentijn101 het volgende:
Is het een idee om de feestdagen gezellig en rustig in een vakantiehuisje door te brengen. Misschien zelfs een plek waar je vrouw ook geen last heeft van vuurwerkknallen en zo?
Voor je iemand bij de gemeente gevonden hebt die hier iets aan kan doen is het al maandag en dan is de nieuwe grondlaag al getrokken.
Nou vind dat maar eens zo last minute, voor een oké prijs.
Heb m wel als optie erbij staan dat hij dat voor een week betaald.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_207327681
Het is een week :')
Eer dat alles geregeld is met handhaving, gemeente etc. etc. is die week allang voorbij.
pi_207327702
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 09:59 schreef nils7 het volgende:

[..]
Handhaving hier voor bellen?
Nee. In welke gemeente zit je? Je kan een melding maken bij je gemeente of Omgevingsdienst.
Protège moi de mes désirs.
pi_207327713
die dingen draaien dus ook snachts?
bel je gewoon de politie. bel een paar keer als ze de eerste keer niet komen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 11:14 schreef RamboDirk het volgende:
Het is een week :')
ga jij is een week in de herrie van een zware generator zitten, dan zeg je dit niet meer ;-)
  vrijdag 30 december 2022 @ 11:19:28 #14
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207327771
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 11:15 schreef arvensis het volgende:

[..]
Nee. In welke gemeente zit je? Je kan een melding maken bij je gemeente of Omgevingsdienst.
Thanks, heb dit gevonden:
quote:
Wat kunt u doen als overlast ervaart (van bedrijven) door stand, geluid, bodem-verontreiniging, luchtverontreiniging of lichthinder? U kunt dan bellen met de milieuklachtenlijn van de Omgevingsdienst Midden-en West-Brabant (OMWB). Deze is 24 uur per dag 7 dagen per week bereikbaar. Het telefoonnummer is 073-6812821.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 11:15 schreef Shotty het volgende:
die dingen draaien dus ook snachts?
Yes 24/7
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_207327807
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 11:19 schreef nils7 het volgende:

[..]
Oosterhout
[..]
Yes 24/7
https://www.omwb.nl/voor-inwoners/meld-een-milieuklacht

Ik zou eigenlijk wel het spoednummer bellen nu.
Protège moi de mes désirs.
pi_207327902
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 11:19 schreef nils7 het volgende:

[..]
Thanks, heb dit gevonden:
[..]
[..]
Yes 24/7
Overdag melden bij de omgevingsdienst via spoednummer, en savonds/snacht 0900-8844.
pi_207327950
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 11:26 schreef Shotty het volgende:

[..]
Overdag melden bij de omgevingsdienst via spoednummer, en savonds/snacht 0900-8844.
Altijd melden bij de OD (of gemeente). Uiteindelijk pakt een toezichthouder dit op (al dan niet in samenwerking met de milieupolitie in sommige gevallen).
Protège moi de mes désirs.
pi_207328035
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 11:28 schreef arvensis het volgende:

[..]
Altijd melden bij de OD (of gemeente). Uiteindelijk pakt een toezichthouder dit op (al dan niet in samenwerking met de milieupolitie in sommige gevallen).
Maar hoe lang duurt het voordat ze het oppakken? Als dat dagen duurt heeft TS er nog niets aan. vandaar dat hij savonds/snachts gewoon de politie kan bellen.

Die drukken waarschijnlijk gewoon noodstop knoppen in en gaan weer weg, maar dan kan de ondernemer TS er niet op aanspraken dat hij met zijn vingers aan die generatoren heeft gezeten.
En als de politie dit een paar avonden op rij moeten doen gaan ze echt wel even met de ondernemer babbelen.
  vrijdag 30 december 2022 @ 11:37:49 #19
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207328138
Heb de omgevingsdienst gebeld.

Heb ze de situatie uitgelegd, ze vroegen wel of het geplande werkzaamheden waren.
En ze hebben de case in behandeling genomen.
Kan zijn dat het naar de gemeente moet maar dat zouden hun dan ook doen.

Ik zal jullie updaten zodra ik iets verneem.

Bedankt voor alle behulpzame tips! :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_207328662
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 11:33 schreef Shotty het volgende:

[..]
Maar hoe lang duurt het voordat ze het oppakken? Als dat dagen duurt heeft TS er nog niets aan. vandaar dat hij savonds/snachts gewoon de politie kan bellen.

Die drukken waarschijnlijk gewoon noodstop knoppen in en gaan weer weg, maar dan kan de ondernemer TS er niet op aanspraken dat hij met zijn vingers aan die generatoren heeft gezeten.
En als de politie dit een paar avonden op rij moeten doen gaan ze echt wel even met de ondernemer babbelen.
Politie gaat dat echt niet zonder eerst met de ondernemer te overleggen doen hoor :')
pi_207328703
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 12:00 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Politie gaat dat echt niet zonder eerst met de ondernemer te overleggen doen hoor :')
Als die bereikbaar is misschien. maar ze gaan echt niet midden in de nacht op zoek naar wie er toevallig de eigenaar is terwijl zo een ding overlast staat te veroorzaken.
  vrijdag 30 december 2022 @ 12:33:45 #22
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207329338
Ik was net een update aan het typen dat we gebeld zijn door de case manager dat hij, na ons aangehoord te hebben, contact zou opnemen met de eigenaar.

Maar toen ik dat aan het typen was (op mn telefoon) belde hij al voor de terugkoppeling.

De case manager is onderweg om ter plaatsen polshoogte te nemen en het gesprek aan te gaan met de eigenaar en update ons daarna in persoon wat er gaat gebeuren.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_207330171
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 12:33 schreef nils7 het volgende:
Ik was net een update aan het typen dat we gebeld zijn door de case manager dat hij, na ons aangehoord te hebben, contact zou opnemen met de eigenaar.

Maar toen ik dat aan het typen was (op mn telefoon) belde hij al voor de terugkoppeling.

De case manager is onderweg om ter plaatsen polshoogte te nemen en het gesprek aan te gaan met de eigenaar en update ons daarna in persoon wat er gaat gebeuren.
Zoals het hoort. Top! ^O^
Protège moi de mes désirs.
pi_207330508
Snel opgepakt zeg.
pi_207331757
Ik weet uit ervaring dat bredenoord aggregaten behoorlijk stil zijn.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  vrijdag 30 december 2022 @ 14:27:13 #26
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207332522
Nou de case manager is langs geweest.
Hij heeft vanwege de regen helaas geen geluidsmeting kunnen doen, als het komende week droog is hoopt hij nog wel langs te gaan.

Hij heeft gepraat met de eigenaar en vanwege een lekkage in de kelder, welke van de week gedicht is door Brabant Water, is er water bij een oude kabel (tussen twee gebouwen) gekomen en heeft die kabel sluiting gemaakt.
Verplaatsen is lastig vanwege de dikke kabel die aan de aggregaat zit en de case manager zag rondom overal wel woningen. Die volgens mij gebouwen zijn van het complex. Maar verplaatsen zo ver zou inderdaad lastig zijn.
Ja rondom het complex heb je zijdes met alleen huizen en ook zijdes met af en toe een woning (afgewisseld met winkels/fintess ruimte etc.).
Een hele blok last of een enkele woning blijft in beide gevallen overlast geven.

De aggregaten die er staan, zijn volgens het verhuur bedrijf de stilste die zij hebben. De case manager gaat de specificaties nog krijgen en gaat aan de hand daarvan berekenen wat de geluidsoverlast is.

Mocht het boven de norm komen dan krijgt de eigenaar de tijd om hier aan te gaan voldoen.
Hij zei er wel bij dat deze termijn langer is dan de week die nu gepland staat.

Dus samengevat hebben wij hier de komende week last van.
Ongeacht of er overschrijding is of niet.

Het wrange er aan vinden wij is dat we dit allemaal nu via hem horen en de eigenaar niet verder uit is gewijd of vantevoren naar ons is gekomen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_207332589
Je kunt hem voorstellen dat hij een week een hotel/bungalow voor jullie betaalt.
Definitely not CIA
pi_207332723
Ik zou morgen lekker de noodstop, heb je iig dan rust, of iedere nacht.
pi_207332822
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 14:27 schreef nils7 het volgende:
Nou de case manager is langs geweest.
Hij heeft vanwege de regen helaas geen geluidsmeting kunnen doen, als het komende week droog is hoopt hij nog wel langs te gaan.

Hij heeft gepraat met de eigenaar en vanwege een lekkage in de kelder, welke van de week gedicht is door Brabant Water, is er water bij een oude kabel (tussen twee gebouwen) gekomen en heeft die kabel sluiting gemaakt.
Verplaatsen is lastig vanwege de dikke kabel die aan de aggregaat zit en de case manager zag rondom overal wel woningen. Die volgens mij gebouwen zijn van het complex. Maar verplaatsen zo ver zou inderdaad lastig zijn.
Ja rondom het complex heb je zijdes met alleen huizen en ook zijdes met af en toe een woning (afgewisseld met winkels/fintess ruimte etc.).
Een hele blok last of een enkele woning blijft in beide gevallen overlast geven.

De aggregaten die er staan, zijn volgens het verhuur bedrijf de stilste die zij hebben. De case manager gaat de specificaties nog krijgen en gaat aan de hand daarvan berekenen wat de geluidsoverlast is.

Mocht het boven de norm komen dan krijgt de eigenaar de tijd om hier aan te gaan voldoen.
Hij zei er wel bij dat deze termijn langer is dan de week die nu gepland staat.

Dus samengevat hebben wij hier de komende week last van.
Ongeacht of er overschrijding is of niet.

Het wrange er aan vinden wij is dat we dit allemaal nu via hem horen en de eigenaar niet verder uit is gewijd of vantevoren naar ons is gekomen.
maar.. waarom janken die dingen nu snachts door?
overdag kan ik het begrijpen maar er is toch geen lekkage meer dus er hoeft niets weggepompt te worden.. dat het superonhandig is snachts geen stroom te hebben snap ik.. maar hoeveel stroom kan daar nodig zijn? alarmsystemen, paar lampjes.. laten we zeggen dat het 10kW continu is.. dan kan dat prima met een kabeltje en een goede afspraak met een pandje ernaast. overdag snap ik het maar snachts kan dat ding toch uit
zou met hem afspreken dat je het begrijpt overdag maar snachts dat ding gewoon uit moet. kut dat dan je alarm, niet werkt enzo maar daar hoeft niet een compleet agregraat voor te draaien lijkt me..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  vrijdag 30 december 2022 @ 14:41:13 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_207332894
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 14:27 schreef nils7 het volgende:
Nou de case manager is langs geweest.
Hij heeft vanwege de regen helaas geen geluidsmeting kunnen doen, als het komende week droog is hoopt hij nog wel langs te gaan.

Hij heeft gepraat met de eigenaar en vanwege een lekkage in de kelder, welke van de week gedicht is door Brabant Water, is er water bij een oude kabel (tussen twee gebouwen) gekomen en heeft die kabel sluiting gemaakt.
Verplaatsen is lastig vanwege de dikke kabel die aan de aggregaat zit en de case manager zag rondom overal wel woningen. Die volgens mij gebouwen zijn van het complex. Maar verplaatsen zo ver zou inderdaad lastig zijn.
Ja rondom het complex heb je zijdes met alleen huizen en ook zijdes met af en toe een woning (afgewisseld met winkels/fintess ruimte etc.).
Een hele blok last of een enkele woning blijft in beide gevallen overlast geven.

De aggregaten die er staan, zijn volgens het verhuur bedrijf de stilste die zij hebben. De case manager gaat de specificaties nog krijgen en gaat aan de hand daarvan berekenen wat de geluidsoverlast is.

Mocht het boven de norm komen dan krijgt de eigenaar de tijd om hier aan te gaan voldoen.
Hij zei er wel bij dat deze termijn langer is dan de week die nu gepland staat.

Dus samengevat hebben wij hier de komende week last van.
Ongeacht of er overschrijding is of niet.

Het wrange er aan vinden wij is dat we dit allemaal nu via hem horen en de eigenaar niet verder uit is gewijd of vantevoren naar ons is gekomen.
Vantevoren melden lijkt me lastig bij een noodsituatie. En weten dat bij jullie de boel zou gaan trillen kon hij ook niet denk ik.
Ik zou vragen of hij wil helpen een alternatief te vinden om de komende dagen te verblijven
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 30 december 2022 @ 14:49:55 #31
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207333051
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 14:37 schreef freak1 het volgende:

[..]
maar.. waarom janken die dingen nu snachts door?
overdag kan ik het begrijpen maar er is toch geen lekkage meer dus er hoeft niets weggepompt te worden.. dat het superonhandig is snachts geen stroom te hebben snap ik.. maar hoeveel stroom kan daar nodig zijn? alarmsystemen, paar lampjes.. laten we zeggen dat het 10kW continu is.. dan kan dat prima met een kabeltje en een goede afspraak met een pandje ernaast. overdag snap ik het maar snachts kan dat ding toch uit
zou met hem afspreken dat je het begrijpt overdag maar snachts dat ding gewoon uit moet. kut dat dan je alarm, niet werkt enzo maar daar hoeft niet een compleet agregraat voor te draaien lijkt me..
Er zijn bedrijven die koelsystemen hebben blijkbaar.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_207333071
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 14:37 schreef freak1 het volgende:

[..]
maar.. waarom janken die dingen nu snachts door?
overdag kan ik het begrijpen maar er is toch geen lekkage meer dus er hoeft niets weggepompt te worden.. dat het superonhandig is snachts geen stroom te hebben snap ik.. maar hoeveel stroom kan daar nodig zijn? alarmsystemen, paar lampjes.. laten we zeggen dat het 10kW continu is.. dan kan dat prima met een kabeltje en een goede afspraak met een pandje ernaast. overdag snap ik het maar snachts kan dat ding toch uit
zou met hem afspreken dat je het begrijpt overdag maar snachts dat ding gewoon uit moet. kut dat dan je alarm, niet werkt enzo maar daar hoeft niet een compleet agregraat voor te draaien lijkt me..
Servers, koelingen?
pi_207333114
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 14:29 schreef capricia het volgende:
Je kunt hem voorstellen dat hij een week een hotel/bungalow voor jullie betaalt.
Dat zou wel erg coulant zijn voor een situatie waarvan niet eens vaststaat dat hem iets te verwijten valt.
pi_207333356
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 14:51 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Servers, koelingen?
Dan leef je nog wel in de jaren 00 als je dat allemaal nog op locatie hebt staan
pi_207333539
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 15:05 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Dan leef je nog wel in de jaren 00 als je dat allemaal nog op locatie hebt staan
Niet altijd ik heb zelf een case gehad waarbij we een maximale latency van 20 milliseconden dienden te hebben, dus voor dat deel hebben we de applicaties op locatie laten draaien, de rest uiteraard wel naar de cloud gebracht.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207334322
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 15:05 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Dan leef je nog wel in de jaren 00 als je dat allemaal nog op locatie hebt staan
Jij kent winkels die hun, zeg, levensmiddelen in de cloud bewaren? Er is meer koeling dan server-koeling.

[ Bericht 2% gewijzigd door baskick op 30-12-2022 16:17:20 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_207335122
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 14:27 schreef nils7 het volgende:
Nou de case manager is langs geweest.
Hij heeft vanwege de regen helaas geen geluidsmeting kunnen doen, als het komende week droog is hoopt hij nog wel langs te gaan.

Hij heeft gepraat met de eigenaar en vanwege een lekkage in de kelder, welke van de week gedicht is door Brabant Water, is er water bij een oude kabel (tussen twee gebouwen) gekomen en heeft die kabel sluiting gemaakt.
Verplaatsen is lastig vanwege de dikke kabel die aan de aggregaat zit en de case manager zag rondom overal wel woningen. Die volgens mij gebouwen zijn van het complex. Maar verplaatsen zo ver zou inderdaad lastig zijn.
Ja rondom het complex heb je zijdes met alleen huizen en ook zijdes met af en toe een woning (afgewisseld met winkels/fintess ruimte etc.).
Een hele blok last of een enkele woning blijft in beide gevallen overlast geven.

De aggregaten die er staan, zijn volgens het verhuur bedrijf de stilste die zij hebben. De case manager gaat de specificaties nog krijgen en gaat aan de hand daarvan berekenen wat de geluidsoverlast is.

Mocht het boven de norm komen dan krijgt de eigenaar de tijd om hier aan te gaan voldoen.
Hij zei er wel bij dat deze termijn langer is dan de week die nu gepland staat.

Dus samengevat hebben wij hier de komende week last van.
Ongeacht of er overschrijding is of niet.

Het wrange er aan vinden wij is dat we dit allemaal nu via hem horen en de eigenaar niet verder uit is gewijd of vantevoren naar ons is gekomen.
Jammer, maar wel juist gehandeld door de toezichthouder. Met regen (harde wind, sneeuw) kan inderdaad geen correcte geluidsmeting uitgevoerd worden.

Wellicht kan je (of via de toezichthouder laten) vragen of de eigenaar het bedrijf kan bellen om te vragen of ze een geluidswerende omkasting kunnen plaatsen. Daarmee los je niet alles op, maar wel een deel.
En verder is het helaas een week doorbijten. Hopelijk zijn ze sneller klaar.
Protège moi de mes désirs.
pi_207335157
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 15:05 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Dan leef je nog wel in de jaren 00 als je dat allemaal nog op locatie hebt staan
Het komt het voor tegen dan je denkt. Sowieso weet je niet wat er - afgezien van de kantoorruimte - verder aanwezig is in het pand/de loodsen.
Protège moi de mes désirs.
pi_207335331
Als er honderden mensen niet kunnen werken lijkt me toch meest handig dat hij jouw een ruime vergoeding geeft om een week ergens te kunnen relaxen, het gaat om laten we zeggen 1500 euro, en dat kan hij mogelijk ook nog op de verzekering claimen, ik vind ook raar dat hij dat niet direct aanbied, nu is het een generator, maar stel dat hij in toekomst andere dingen wilt? Dan wil je toch een beetje een blije buur hebben lijkt me.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207335505
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 16:27 schreef raptorix het volgende:
Als er honderden mensen niet kunnen werken lijkt me toch meest handig dat hij jouw een ruime vergoeding geeft om een week ergens te kunnen relaxen, het gaat om laten we zeggen 1500 euro, en dat kan hij mogelijk ook nog op de verzekering claimen, ik vind ook raar dat hij dat niet direct aanbied, nu is het een generator, maar stel dat hij in toekomst andere dingen wilt? Dan wil je toch een beetje een blije buur hebben lijkt me.
Een vergoeding voor overlast die mogelijk alleen als zodanig ervaren wordt en het mogelijk niet is. Tot vaststaat dat er normen overschreden worden, zou het coulance zijn. Dan heeft straks iedereen overlast.

[ Bericht 5% gewijzigd door baskick op 30-12-2022 16:40:25 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_207335530
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 16:27 schreef raptorix het volgende:
Als er honderden mensen niet kunnen werken lijkt me toch meest handig dat hij jouw een ruime vergoeding geeft om een week ergens te kunnen relaxen, het gaat om laten we zeggen 1500 euro, en dat kan hij mogelijk ook nog op de verzekering claimen, ik vind ook raar dat hij dat niet direct aanbied, nu is het een generator, maar stel dat hij in toekomst andere dingen wilt? Dan wil je toch een beetje een blije buur hebben lijkt me.
Het is een noodsituatie. Het zou coulant zijn, maar hij is daar niet toe verplicht. Als TS 10 buren heeft is het niet meer ¤1500, maar ¤15.000.
Men mist tegenwoordig ‘begrip’ richting elkaar.
Protège moi de mes désirs.
pi_207335602
Even een weekje overlast dan maar.
pi_207335625
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 16:35 schreef arvensis het volgende:

[..]
Het is een noodsituatie. Het zou coulant zijn, maar hij is daar niet toe verplicht. Als TS 10 buren heeft is het niet meer ¤1500, maar ¤15.000.
Men mist tegenwoordig ‘begrip’ richting elkaar.
Ah ik dacht dat TS de enige bewoner was die last had. Maar goed dan nog zou ik niet al te moeilijk doen als bedrijf.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207336226
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 14:00 schreef Bzzzzt het volgende:
Ik weet uit ervaring dat bredenoord aggregaten behoorlijk stil zijn.
Dit, die dingen hoor je amper. Laat staan dat je er trillingen in je huis door krijgt.

Hell, zelfs de ouderwetse 20kw diesel generatoren van Defensie trillen niet zodanig dat er er ergens een rimpel in een koffiekopje zichtbaar word.

Wel typisch weer, ik hoor iets! Gauw klagen! Fuck dat bedrijf en hun problemen! Hup handhaving dr op!
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 30 december 2022 @ 17:11:26 #45
206731 Mortaxx
Doomer
pi_207336343
Gewoon iedere avond zelf dat ding uitzetten
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_207336414
Denk niet dat er een partij zal meewerken, tegen een weekje getril in dit geval.
.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 30 december 2022 @ 17:40:12 #47
408813 crew  trein2000
pi_207336987
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 17:14 schreef Fer het volgende:
Denk niet dat er een partij zal meewerken, tegen een weekje getril in dit geval.
De grootste kans heb je denk ik nog als je gewoon de politie belt ‘s nachts.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207337527
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 15:05 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Dan leef je nog wel in de jaren 00 als je dat allemaal nog op locatie hebt staan
Dat hangt er nogal van af wat voor soort bedrijf je hebt. Stel dat iemand als Frank van der Goot z'n bedrijfsruimte heeft in dat pand. Dan zou het toch erg vervelend worden als er opeens geen koeling meer is.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2022 18:12:19 ]
pi_207337649
TS, je bent een enorme zeikerd.
Die moderne generatorsets hoor je amper, en trillen ook amper.
Schijnbaar zijn ze van levensbelang voor zijn bedrijf. Dus mocht je op de noodstop drukken en er ontstaat daardoor schade kun je een mooie claim aan je broek verwachten.

Mensen kunnen tegenwoordig nergens meer tegen, die man probeert gewoon geld te verdienen, en waarschijnlijk ook andere mensen aan het werk te houden. En die hebben het tegenwoordig ook zwaar.
pi_207337761
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 18:06 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat hangt er nogal van af wat voor soort bedrijf je hebt. Stel dat iemand als Frank van der Goot z'n bedrijfsruimte heeft in dat pand. Dan zou het toch erg vervelend worden als er opeens geen koeling meer is.
Dan is het trillen voorbij, komt er stankoverlast _O-
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')