Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
Vorig jaar keerde de rust alweer een beetje weer in de laatste week van december. Queen terug op 1, een voorbode op wat zou komen in de wereld. Alles weer zoals normaal. Maar er was wel veel leed en wat haat en nijd waardoor Procol Harum de derde plaats wist te bezetten. Over bezetten gesproken, daar was wel het meeste om te doen dit jaar he? Corona net voorbij, komt de immer vermoeiende Poetin ineens om de hoek. Een slepend conflict, maar een oplossing gaat er voorlopig niet komen.
Gelukkig zijn er ontsnappingsclausules aan al het leed. Zoals het WK Voetbal. Nouja, hahaha, nee dus. 6500 doden, maar Qatar wordt gedemoniseerd natuurlijk! Ook gewoon een schandvlek. Gewoon boycotten natuurlijk. Verder is er niet veel leuks te melden over de wereld: Het was aan de ene kant minder spectaculair dan 2020 en 2021, maar niet minder wreed. Boerenblokkades: Check! Energiecrisis: Check! Inflatie: Check! Ruziënde wereldmachten: Check! Problemen in Ter Apel: Check! Soep op schilderijen: Check! Wat een drama allemaal.
Waren er wat gezellige dingen? Nouja, we gunden Oekraine de winst bij het songfestival. WE deden het weer geweldig bij de winterspelen, laten we even het er niet over hebben dat die in China waren. WE konden weer eindelijk naar livemuziek: Froukje, Within Temptation en Di-rect hoeven niet wéér hun tour uit te stellen. En er waren weer festivals. Lekker van de kaart gaan en pillen poppen op Lowlands. Het verzachtte slechts de pijn.
Vandaar is het nodig om een baken van rust te hebben. Een échte ontsnappingsclausule. En wat is beter dan de Top 2000? 7 dagen nonstop muziek: Check! Nouja, nonstop is niet het goede woord als de onvermijdelijke Gijs Staverman als DJ wordt aangesteld. En die reclame. Tussendoor is er in ieder geval genoeg muziek te horen. En natuurlijk is daarbij dit topic de echte ontsnappingsclausule. Als je hier post is er geen tijd meer om aan iets anders te denken dan de standaard matige grappen, kritiek op reclames en twintig vraagtekensmilies of juichsmilies, afhankelijk van wie er aan het roer staat! Dus, komt allen ook dit jaar weer. Want we willen natuurlijk dolgraag weer topics die in 12 minuten dicht zijn!
Radio 2 Top 2000: Editie 2022 Editie 24 komt eraan van de jaarlijkse Radio 2-melkkoe. Een lijst met vele gezichten: Soms wat overblijfselen uit de tijd dat Radio 2 was zoals Radio 5 nu is, soms wat overblijfselen uit de Stenders-tijd, soms wat recente hits waarvan je zeker weet dat over 10 jaar niemand ze meer kent. En daarnaast ook de échte klassiekers die al jaren het gezicht van de Top 2000. De muzikale marathon is de laatste jaren opgerekt tot 168 uren, met meer tijd voor gelul en reclame, maar ook af en toe een albumversie van In The Garden of Eden of Bassie & Adriaan.
Wat kunnen wij doen? Stemmen. De stemweek zal begin december zijn. Of gewoon luisteren. 25-31 december. Of: Ga naar het Top 2000 café. Want dat is wel een verschil met de afgelopen twee jaar: De maatregelen lijken weg en met een kleine slag om de arm zeg ik dat ook volgende maand het nog mag. Er is weer een café vol met mensen. Ga er heen en headbangen op Rage Against The Machine ipv de polonaise.
Verder kun je nog naar de zij-evenementen: De QUIZZZZ of de A Gogo. Maar zoals altijd hier wat stemtips van onderin de lijst:
In 2014 kwam er een nummertje uit de jaren 90 binnen. Dat was de tijd dat dat eindelijk wat meer gebeurde. Dit nummer staat nu op de afgrond: Blind Melon - No Rain. Het is de enige bekende plaat van de band. Helaas overleed de zanger zeer vroeg, waardoor we er nooit meer veel van hoorden. Maar deze heerlijke plaat staat wel in de Top 2000. Nog wel, want dit jaar op 1982.
Voor de tweede plaat gaan we richting 1950. Kijken we één plaats naar beneden, vinden we Wild Places van Duncan Browne. Daar zeg ik niks over, want persoonlijke favoriet, dus zou wat makkelijk zijn. (Maar stemmen mag alsnog!) Kijken we nóg eentje omlaag: Percy Sledge met When a Man Loves A Woman. Een iconische soulklassieker die vele jaren rond plaats 1000 bivakkeerde, maar de laatste vier jaar flink is afgegleden. Er is weinig meer uit dit genre over, en hij stond er al sinds 1999 in, dus zeker een plaat die er in mag blijven. Géén andere artiest die er maar 1x in staat staat zo laag met een nummer wat er al sinds 1999 in staat.
Verder staat James Brown er nog 2x in, maar wel op 1953 en 1955, dus we kunnen zomaar een James Brownloze top 2000 krijgen. Dat voelt alleen logisch voor LA Style.
Wanneer? 25 december 0:00 beginnen we, 31 december 23:59 lallen we mee met Bohemian Rhapsody.
Vanaf wanneer stemmen? Meestal eind november/begin december pas. Ruim de tijd!
De FOK! 2000: De hele FOK! 2000, zoals samengesteld door @peaceman op basis van de ingezonden Top 2000 lijstjes van FOK'kers in de Top 2000 - editie 2022 topicreeks: FOK! 2000 - samengesteld door Peaceman
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Hopelijk weer met een uurtje doventolk.
Nederland 3 Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeld
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
SPOILER: ArnieAlberts
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
"TRRRING! Zet je wekker maar alvast, want het is bijna zover. We bezorgen binnenkort je nieuwe producten in je slaapkamer. " - BeterBed
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Op donderdag 29 december 2022 10:50 schreef Dagoduck het volgende: "TRRRING! Zet je wekker maar alvast, want het is bijna zover. We bezorgen binnenkort je nieuwe producten in je slaapkamer. " - BeterBed
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Als ze maar niet tijdens Ik wil dansen komen. (ze komen tussen 10 en 12 morgen).
Nouja het is beter dan de eerste helft van komend uur dus ik neem deze wel mee
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani) My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Zou leuk zijn als ze daar een mooie balladversie van maken
[..] Die wat ooit per ongeluk op de keuzelijst is belandt?
Onvergevelijk.
If you can understande me then I can understande you. uhuh
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani) My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage Water: ijskoud de hardste - Gehenna
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Kijk, Unforgiven III is op zichzelf gewoon een heel ander nummer. Die hoeft van mij niet, maar goed.
Dit nummer staat er al een keer in in een betere versie en is dus totaal overbodig.
Ook nog live gezien dit jaar. Allemaal 8-jarigen voor het podium die meezongen
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
En dit staat dan hoger dan Papa Was a Rolling Stone. Belachelijk.
Tsja, De Hunekop stond ook boven Iron Butterfly, Froukje en Uriah Heep. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Op donderdag 29 december 2022 10:56 schreef LTVDK het volgende: Gok dat deel 2 en 3 er gewoon in staan door mensen die ze maar gewoon alledrie er in stemmen
Als je 35 stemmen mag uitbrengen, word je ook wat minder selectief
Aangezien de volgende en enige echte Unforgiven op een bijzonder lafhartig tijdstip gedraaid zal worden dan hier maar mijn jaarlijks verhaaltje:
Dit (nou ja niet dit, maar de enige echte dan) blijft voor mij altijd het nummer waarbij ik op Werchter '93 weer wakker werd na in schandalige temperaturen een prettige hoeveelheid bier naar binnen te hebben gewerkt en daardoor het laatste deel van het optreden van Nelis ook gemist heb
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Op donderdag 29 december 2022 10:57 schreef Zorro het volgende: Aangezien de volgende en enige echte Unforgiven op een bijzonder lafhartig tijdstip gedraaid zal worden dan hier maar mijn jaarlijks verhaaltje:
Dit (nou ja niet dit, maar de enige echte dan) blijft voor mij altijd het nummer waarbij ik op Werchter '93 weer wakker werd na in schandalige temperaturen een prettige hoeveelheid bier naar binnen te hebben gewerkt en daardoor het laatste deel van het optreden van Nelis ook gemist heb
Op donderdag 29 december 2022 10:57 schreef Zorro het volgende: Aangezien de volgende en enige echte Unforgiven op een bijzonder lafhartig tijdstip gedraaid zal worden dan hier maar mijn jaarlijks verhaaltje:
Die staat op 210 ofzo?
Op donderdag 29 december 2022 10:57 schreef MielMonteur het volgende: Ugh memories aan hoe ik ooit voor een meid waar ik een crush op had probeerde metallica-fan te worden.
Wees blij, ze had ook fan van Suzan & Freek kunnen zijn
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag! Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Zeker. Met name omdat ik de toegift All Along The Watchtower heb gemist. Wat volgens het overzicht wat ik eerder van je heb gezien een unicum geweest is
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Op donderdag 29 december 2022 11:00 schreef MTheBassman het volgende: Ik had de radio zachtjes aangehouden tijdens het slapen, heb ik toch stemlijstgenot like a hurricane en year of the cat gehoord
Heb wel door ander stemlijstgenot let there be rock heengeslapen
Op donderdag 29 december 2022 11:00 schreef MTheBassman het volgende: Ik had de radio zachtjes aangehouden tijdens het slapen, heb ik toch stemlijstgenot like a hurricane en year of the cat gehoord
Wakker worden met Year Of The Cat was vanmorgen wel lekker moet ik zeggen.
Dat die eerste 2 op 29 december gedraaid worden, zou verboden moeten worden (zul je zien dat ze volgend jaar op de 28ste komen
675 I Want It All Queen 674 Hier Kom Ik Weg Daniel Lohues 673 A Boy Named Sue (Live) Johnny Cash 672 'k Heb Je Lief Paul de Leeuw 671 I Don't Want To Miss A Thing Aerosmith 670 Jailhouse Rock Elvis Presley 669 Afraid Of The Dark Chef'Special 668 Der Weg Herbert Grönemeyer 667 Nikita Elton John 666 Let Her Go Passenger 665 Driving Home For Christmas Chris Rea 664 I Will Follow (Live) U2
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
[..] Zeker. Met name omdat ik de toegift All Along The Watchtower heb gemist. Wat volgens het overzicht wat ik eerder van je heb gezien een unicum geweest is
Tussen 1988 en 2009 heeft hij dat nummer 115x gespeeld dus dat valt wel mee Er staat een geweldige versie op Road Rock, Vol. 1: Friends & Relatives.
Live at Red Rocks, daar wil ik ook nog wel eens een concertje meemaken.
Op donderdag 29 december 2022 11:01 schreef MTheBassman het volgende: 675 I Want It All Queen 674 Hier Kom Ik Weg Daniel Lohues 673 A Boy Named Sue (Live) Johnny Cash 672 'k Heb Je Lief Paul de Leeuw 671 I Don't Want To Miss A Thing Aerosmith 670 Jailhouse Rock Elvis Presley 669 Afraid Of The Dark Chef'Special 668 Der Weg Herbert Grönemeyer 667 Nikita Elton John 666 Let Her Go Passenger 665 Driving Home For Christmas Chris Rea 664 I Will Follow (Live) U2
Ik ga zo mooi even rustig douchen en aankleden enzo. Nog wat meer wakker worden ook.
Op donderdag 29 december 2022 11:09 schreef Koen66 het volgende: Ah sinds laatste pauze loop ik achter, het gaat over Queen terwijl ik de long and winding road Hoor
Op donderdag 29 december 2022 11:09 schreef Koen66 het volgende: Ah sinds laatste pauze loop ik achter, het gaat over Queen terwijl ik de long and winding road Hoor
Dat is een tijdje geleden.
Koen is verdwaald op de long & winding road die de top2000 heet.
ik ben vandaag mn Top 100 van 2022 aan t maken trouwens, een jaarlijkse traditie tijdens de top 2000. Vorig jaar stond Wolf Alice - the last man on the earth bovenaan, ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen
Op donderdag 29 december 2022 11:12 schreef Scorpion_17 het volgende: ik ben vandaag mn Top 100 van 2022 aan t maken trouwens, een jaarlijkse traditie tijdens de top 2000. Vorig jaar stond Wolf Alice - the last man on the earth bovenaan, ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen
Alleen Korn gemist als stemplaat, jammer, maar kan ermee leven. Wat was gisteren tussen 1 en 3 een ellende zeg, ene na de andere slechte plaat en dan dat Frieslandboppe tussendoor. Ergste uur ooit in de Top2000.
Op donderdag 29 december 2022 11:13 schreef Evenstar het volgende: Alleen Korn gemist als stemplaat, jammer, maar kan ermee leven. Wat was gisteren tussen 1 en 3 een ellende zeg, ene na de andere slechte plaat en dan dat Frieslandboppe tussendoor. Ergste uur ooit in de Top2000.
dat was misschien wel het grootste gedrocht wat ik ooit in de lijst heb gehoord.
[..] dat was misschien wel het grootste gedrocht wat ik ooit in de lijst heb gehoord.
Ik heb het gelukkig gemist.
"Kicking and a-gouging in the mud and the blood and the beer"
Mooi weer de leeuw was nog wel oke. En ik zag laatst Knoop & De Leeuw, een talkshow voor en van mensen met een beperking, daar had ik wel respect voor hoe hij dat aanpakte.
Op donderdag 29 december 2022 11:22 schreef Scorpion_17 het volgende: Zullen we volgend jaar, als tegenactie op de Hunekop, Bassie en Adriaan en Paul de Leeuw met hun versie van Bohemian Rhapsody de lijst in stemmen?
Het is een heel markant stemgeluid, zalmazegguh, en het is niet per se dat hij heel slecht zingt of zo. Dus snap het ergens wel
Maar goed, ik had ook geen problemen met Paultje bij de Indische Waterlelies, maar alle fans stonden te juichen toen zijn stem daar een paar jaar terug weer verdween
Op donderdag 29 december 2022 11:22 schreef Hamlapjes het volgende: Het is een heel markant stemgeluid, zalmazegguh, en het is niet per se dat hij heel slecht zingt of zo. Dus snap het ergens wel
Ik heb ook geen moeite met zijn zangstem, maar de tekst vind ik niet te doen
Op donderdag 29 december 2022 11:22 schreef Scorpion_17 het volgende: Zullen we volgend jaar, als tegenactie op de Hunekop, Bassie en Adriaan en Paul de Leeuw met hun versie van Bohemian Rhapsody de lijst in stemmen?
Op donderdag 29 december 2022 11:23 schreef Koen66 het volgende: Om een of andere reden verwachtte ik ook telkens de onthulling van een #metoo achtige issue met Paul de Leeuw
Nee niet Paul denk ik. Carlo Boszhard wel, die gaat nog wel een keer aan de beurt komen
Op donderdag 29 december 2022 11:23 schreef Koen66 het volgende: Om een of andere reden verwachtte ik ook telkens de onthulling van een #metoo achtige issue met Paul de Leeuw
Dat hebben ze wel geprobeerd toch, door dat ouwe filmpje met dat jongetje bij m op schoot met een optreden van Gordon viraal te laten gaan en hem voor pedofiel te verslijten in Z-Amerika
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag! Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Ik mag vaker de kleine lepel zijn bij mijn vriendin en i love it haha. (We zijn even lang, en zij krijgt minder kriebelhaar in haar bakkes dan andersom)
[..] Kan me nooit van de gedachte onttrekken dat Paul wellicht graag aan jonge jongetjes zit. Maar mijn beeld kan ook door Paul z'n wansmaak gevoed worden
Paul zal eerder een Matthijs van Nieuwkerkje aan zijn broek krijgen, heeft ie zelf ook aangegeven dat hij verschrikkelijk kon zijn op de werkvloer
[..] Ik mag vaker de kleine lepel zijn bij mijn vriendin en i love it haha. (We zijn even lang, en zij krijgt minder kriebelhaar in haar bakkes dan andersom)
oh ik ben 1.91m dus ik vrees dat ik dat nooit mee zal maken
Hoeft van mij ook niet overigens
Armageddon, daar heeft Disney nog een hele slechte attractie van gemaakt in het Walt Disney Studios Park in Parijs. Godzijdank is die nu gesloopt en vervangen voor een Spiderman shooter.
Op donderdag 29 december 2022 11:28 schreef Hamlapjes het volgende: Armageddon, daar heeft Disney nog een hele slechte attractie van gemaakt in het Walt Disney Studios Park in Parijs. Godzijdank is die nu gesloopt en vervangen voor een Spiderman shooter.
Die ging me toch een partij hard wel
Op donderdag 29 december 2022 11:34 schreef Bugno3 het volgende: Door hoe die gozert is kan ik geen enkele plaat van ze normaal horen. Donder op met je verengelste geslijm. Weg gewoon.
Ja hoorde laatst een interview met die gast, zeer irritant