abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207211902
*kuch*

(Niet ikke)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207211919
Pre-kerst lunch: snack gehaktballetjes met heksnkaas. Omdat dat over was van kerstfeestje op het werk. En omdat het kan.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207211926
Kerst film drama spoileren: Petrus zegt dat hij Jezus niet kent. DRIE KEER :o o|O
  zaterdag 24 december 2022 @ 13:05:37 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207211991
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kerst film drama spoileren: Petrus zegt dat hij Jezus niet kent. DRIE KEER :o o|O
Spontaan zin in Ben Hur
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207211994
Grrrr.. ging zo lekker met de jurk maken, maar weer verkeerd geknipt. Kan er nu een soort tuniek van maken (mini jurk is niet zo mijn ding _O- ).
Dit is nu de 4e keer dat ik dit patroon gebruik, iedere keer weer fout geknipt (ook 2x onder leiding van een naaidocente). We dachten toen al dat wij het Engels van de ontwerpers niet begrepen en ik heb nu maar eens een mailtje naar Australiė gestuurd of ze een tekening kunnen sturen hoe je het moet knippen.

Fijner nieuws is, dat Bol.com de cadeaukaart die niet meer bruikbaar was toch op m'n account heeft gezet. *O*
We have far more in common than that which devides us..
pi_207212101
Moest wel lachen om de verknoeide code van bol. Gebeurde mij ook.
En snel opgelost door bol

@Blues duidelijk. _O_ jaren bezig geweest om o.l.v. een kwaliteitsmedewerker bezig geweest met diverse disciplines en achterban behandelprotocollen te maken.
Plus wat Isa en Cat ook zeggen.

Goeie overleg instructies Isa👍🏼 richting @Candaasje
Daarmee kun je vast wel wat.

Heb je een plan B @sigme ? Vervelend voor de gastvrouw en jullie plannen.

Wil ik beginnen met pulseren van de cookies = herrie begint mn.X een moeilijk tel.gesprek met oudste broer.
Dan maar even hier lezen.

@Kaatje1 bummer!
pi_207212171
En @Isabeau alsnog aan het kerstkaartjes schrijven… >:O
pi_207212239
Er is iets echt heel geks gebeurd. We hebben nog maar 1 toiletrol. Ik ben er helemaal verbaasd over. Ik heb altijd overal een uitgebreide voorraad van, zeker van toiletpapier. Ik pik morgen bij schoonma wel een rol mee. Geen zin om nu naar de winkel te gaan. Dan hebben we met de kerst nog een chique rol ook, lekker dik en zacht.
Spoilers!
pi_207212261
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 13:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is iets echt heel geks gebeurd. We hebben nog maar 1 toiletrol. Ik ben er helemaal verbaasd over. Ik heb altijd overal een uitgebreide voorraad van, zeker van toiletpapier. Ik pik morgen bij schoonma wel een rol mee. Geen zin om nu naar de winkel te gaan. Dan hebben we met de kerst nog een chique rol ook, lekker dik en zacht.
Ik herken dit probleem.
Het trad hier gelukkig gisteren op. En is sindsdien opgelost met 40 rollen
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207212263
quote:
Wat gek 😂

Je gebruikt zelf toch geen schuurpapier? Bij de action is edet 4 lagig betaalbaar.

Nog steeds aan telefoon. >:O
pi_207212293
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 13:34 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat gek 😂

Je gebruikt zelf toch geen schuurpapier? Bij de action is edet 4 lagig betaalbaar.

Niet dat echte schuurpapier maar wel dun eco-papier van 2 of 3 lagen.
Spoilers!
pi_207212301
Ik ben in het bezit van mijn schoenen. Tijd voor bier. Einde bericht.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207212434
Pakje is binnen.
Pakje staat in de schuur.
Pakje blijft dicht tot morgen.

Heb mijn handen vol aan voer voor 8 man op tafel krijgen vandaag.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207212471
quote:
Oh, goed dat je het zegt, wij moeten vanavond ook even een voor-de-zekerheid-rol meenemen van mijn schoonouders. Nadeel van slapen in een gesloten hotel :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 24 december 2022 @ 13:50:10 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207212475
Schoonzus bleek gereserveerd te hebben voor diner ipv lunch want dat kwam haar beter uit

Communicatie naar de rest toe was lichtjes ondermaats dus kwamen er pas vanmorgen achter. Nog snel slaapspullen in tas kunnen flikkeren dan maar en morgen mijn visite gevraagd wat later te komen

Mensen :') :')

Schoonfamilie :') :')

Straks maar aan het bier 🍻
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207212498
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 13:46 schreef fietsie het volgende:
Pakje is binnen.
Pakje staat in de schuur.
Pakje blijft dicht tot morgen.

Heb mijn handen vol aan voer voor 8 man op tafel krijgen vandaag.
Staat de wekker al voor morgenochtend 7 uur ;)
  zaterdag 24 december 2022 @ 13:54:35 #17
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207212522
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 13:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Niet dat echte schuurpapier maar wel dun eco-papier van 2 of 3 lagen.
Vind mijn eco papier veel fijner dan dat hele dikke *O*
pi_207212532
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 13:34 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat gek 😂

Neeneeeeee ik ga niet naar de Action :D
pi_207212536
Oh er kwam nog een tweede tel.gesprek met andere broer achteraan.

En toen kon ik verder en stond de krantenbezorger aan de deur.
Had net gelezen over de tip om volgende week contact geld in huis te hebben…
Gelukkig kon hij mij uitleggen hoe ik het tikkie - waarom ik zelf vroeg - moest verwerken.

En nu verder hopelijk ongestoord.

Goed zo Lonaa en fietsie.

@Molo die familieperikelen met kerst. Wrom doen wij ons dat aan? >:O
Trouwens de rest van het jaar ook wel, eigenlijk 🎄

Vrede op aarde.
pi_207212542
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 13:55 schreef Blues het volgende:

[..]
Neeneeeeee ik ga niet naar de Action :D
Is ook de enige keer in de zoveel maanden, dat ik er kom.
Voor playpaper. ~:)
pi_207212544
Wij hebben die zachte hondjespapier zonder hondjes+altijd een vochtig pleepapiertje na *O*

Schuurpapier :{w
pi_207212555
Hoe is t nu met die zwagert met probs?
pi_207212750
Misschien dat @Blues helderheid kan geven.
Ik kreeg een mailtje binnen van het ziekenhuis dat ik woensdag 11 januari een telefonisch consult heb met een uroloog. Bericht dat ik 24 uur daarvoor meer informatie krijg.
Geen tijd (zelfs geen benadering) erbij en het is zo ongeveer de meest lastige dag. Ik heb de telefoon van kantoor alleen, bij ons zijn geen deuren dicht en wanneer iemand in 1 kamer zucht hoor je dat 2 kamer verderop (met andere woorden iedereen kan meeluisteren). Er is ook nergens een aparte ruimte om een gesprek te voeren (wanneer er mensen op de gang bellen/praten hoor je dat ook).
Maar je kan de afspraak alleen maar aanpassen via de telefoon, hoe dan? Heb toch geen zin om van alles rondom een blaasontsteking met alle collega's te delen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 december 2022 @ 14:28:36 #24
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207212824
In de trein terug. Het werd wel de hele Lekdijk af omdat het Uiterwaarden nu voor de vogels/eenden/ganzen is. Desondanks was het een fijne wandeling. 😀
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207212864
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 13:55 schreef AnneX het volgende:

@:Molo die familieperikelen met kerst. Wrom doen wij ons dat aan? >:O
Trouwens de rest van het jaar ook wel, eigenlijk 🎄

Vrede op aarde.
Ik vind het heerlijk om te lezen over de (familie)perikelen O+

Ik ben lekker naar de markt geweest. Heel goede deal met aardbeienx2, frambozenx2 en blauwe bessen voor 5 euro. En aardappelen en stoofperen. Ook nog bij de Lidl geweest. Waar ze de slowchattoetjes niet eens (meer?) hadden. Dus maar andere lekkere dingen meegebracht. Het was zo ontzettend druk dat ik bij de kassa direct aan de beurt was. Ik denk dat iedereen alles al binnen heeft :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207212875
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Misschien dat @:Blues helderheid kan geven.
Ik kreeg een mailtje binnen van het ziekenhuis dat ik woensdag 11 januari een telefonisch consult heb met een uroloog. Bericht dat ik 24 uur daarvoor meer informatie krijg.
Geen tijd (zelfs geen benadering) erbij en het is zo ongeveer de meest lastige dag. Ik heb de telefoon van kantoor alleen, bij ons zijn geen deuren dicht en wanneer iemand in 1 kamer zucht hoor je dat 2 kamer verderop (met andere woorden iedereen kan meeluisteren). Er is ook nergens een aparte ruimte om een gesprek te voeren (wanneer er mensen op de gang bellen/praten hoor je dat ook).
Maar je kan de afspraak alleen maar aanpassen via de telefoon, hoe dan? Heb toch geen zin om van alles rondom een blaasontsteking met alle collega's te delen.
Ja, dat is wel erg lastig inderdaad. De poli bellen volgende week en het probleem voorleggen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207212935
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, dat is wel erg lastig inderdaad. De poli bellen volgende week en het probleem voorleggen?
Dat ga ik maar proberen. Moet even zien waar ik ongestoord even kan bellen. WC is ook geen optie, wanneer er iemand in de wc erboven zit de piesen hoor ik dat gekletter _O-
  Moderator zaterdag 24 december 2022 @ 14:49:54 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207213016
Heb twee pannen lekkere bouillon. Twee flappies in m'n nieuwe braadslee.

De rest voor morgen wordt geregeld.

Deel van het vlees voor gourmetten is al gesneden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207213059
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat ga ik maar proberen. Moet even zien waar ik ongestoord even kan bellen. WC is ook geen optie, wanneer er iemand in de wc erboven zit de piesen hoor ik dat gekletter _O-
En dan hopen dat er andere opties zijn. Wij hebben een arts ergens voor die alleen op donderdagmiddag beschikbaar is voor dit. Ook niet per se handig.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207213223
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
En dan hopen dat er andere opties zijn. Wij hebben een arts ergens voor die alleen op donderdagmiddag beschikbaar is voor dit. Ook niet per se handig.
Ook niet handig nee. Maar dan is het in ieder geval nog "de middag". Ik begrijp uit de mail dat het is, wanneer de arts tijd heeft om te bellen, wanneer er dan iets spoed tussen komt, wat dan.
Vorige week ook, iemand van Fysio (terwijl er in mijn dossier staat, mailen altijd en bellen alleen op vrijdag), Op maandag (gezegd dat ze vrijdag moeten bellen, op dinsdag en op woensdag weer proberen, toen steeds weggedrukt). Belde ze donderdag om 17.15 (ik zat op de fiets) thuis teruggebeld "ja op vrijdag werk ik niet, dan kan ik niet bellen". Mijn reactie "op vrijdag werk ik ook niet, dan kan ik wel bellen" werd niet begrepen .
pi_207213256
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 13:57 schreef Blues het volgende:
Hoe is t nu met die zwagert met probs?
Zķjn probs ~:)

Minder rood dan ik had gedacht
pi_207213298
Ja, borisz treinde net langs mijn huis.

Wat lastig kaatje.
Hier kwam de week van tevoren een brief met datum en tijd de spec. zou bellen.
Twee weken nadat een vervolg tel. consult was gevraagd aan het secretariaat.

Anders dinsdag even bellen naar secretariaat voor duidelijkheid over jóuw bereikbaarheid.

Mooie markt aankoop. Isa.
Gooi je de blauwe bessen gelijk in de vriezer?
pi_207213321
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 14:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Misschien dat @:Blues helderheid kan geven.
Tja..wij werken niet zoals deze poli.
Met een slag om de arm (u kunt eerder of later gebeld worden) plannen wij een belafspraak in.
De afspraken worden digitaal per mail of sms verstuurd en daar staat dan ook bij dat je kan bellen met de poli als je de afspraak wilt veranderen…
  Moderator zaterdag 24 december 2022 @ 15:27:20 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207213338
Wat is er zo beschamend aan blaasontsteking :@ Het is geen chlamydia of iets wat potentieel dodelijk is ofzo.

Ok, misschien vertel je het niet spontaan aan iedereen, maar echt onoverkomelijk dat iemand het hoort is het toch niet.

Kun je niet even naar buiten om te bellen anders? :)
pi_207213348
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:22 schreef AnneX het volgende:
Ja, borisz treinde net langs mijn huis.

Wat lastig kaatje.
Hier kwam de week van tevoren een brief met datum en tijd de spec. zou bellen.
Twee weken nadat een vervolg tel. consult was gevraagd aan het secretariaat.

Anders dinsdag even bellen naar secretariaat voor duidelijkheid over jóuw bereikbaarheid.

Mooie markt aankoop. Isa.
Gooi je de blauwe bessen gelijk in de vriezer?
Ik heb eigenlijk altijd wel een zak blauwe bessen in de diepvries, voor smoothies en zo. Nee, hier ga ik een toetje mee maken voor tweede kerstdag *) Het is wel raar om helemaal geen plan voor eten te hebben voor de kerst _O- we verzinnen dingen on the go. Heb ook een mooi stuk Stilton gekocht bij de Liedel. Dus daar gaan we soep mee maken. En we kijken even maandag of er ook een mooi stuk vlees is afgeprijsd.

De stoofpeertjes zitten in de slowcooker. Dat bespaart weer gas :+
pi_207213398
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:27 schreef derLudolf het volgende:
Wat is er zo beschamend aan blaasontsteking :@ Het is geen chlamydia of iets wat potentieel dodelijk is ofzo.

Ok, misschien vertel je het niet spontaan aan iedereen, maar echt onoverkomelijk dat iemand het hoort is het toch niet.

Niet beschamend maar mijn collega's (en vreemden die op de gang lopen) hoeven toch echt niet alle details te weten. En buiten, tja, als ik dan moet schrijven moet ik hopen dat het niet regent, zodat ik pen en papier op de auto van iemand kan leggen en er geen vrachtwagens langsrijden zodat ik de arts kan horen.
Geen idee hoe oud dit gebouw is, maar het is zo ontzettend gehorig en eigenlijk versterkt het geluid ook heel erg.
pi_207213413
Als het goed is, heeft de man óf vrouw 🙃 ook de info van de huisarts gekregen over vergeefse ab kuren en diverse medicatie.
pi_207213501
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Niet beschamend maar mijn collega's (en vreemden die op de gang lopen) hoeven toch echt niet alle details te weten. En buiten, tja, als ik dan moet schrijven moet ik hopen dat het niet regent, zodat ik pen en papier op de auto van iemand kan leggen en er geen vrachtwagens langsrijden zodat ik de arts kan horen.
Geen idee hoe oud dit gebouw is, maar het is zo ontzettend gehorig en eigenlijk versterkt het geluid ook heel erg.
Is er geen trappenhuis of gang?
pi_207213517
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:27 schreef derLudolf het volgende:

Beetje privacy voelt anders stukken fijner dan met luistervinken om je heen. Die hebben niets met je medische zaken te maken.
pi_207213618
Met Sjef. Ah hallo, heeft u een moment, ik zoek even een rustig plekje op.
Wandel wandel wandel.
Ja zegt u het maar.

Toch? Eens een privetelefoontje plegen onder werktijd zou imo geen probleem moeten mogen zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207213622
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:41 schreef Blues het volgende:

[..]
Is er geen trappenhuis of gang?
Nee, alles is open. Het is een soort open gebouw, glazen dak, grote open binnenruimte waar receptie zit, maar waar jij bijvoorbeeld ook een broodje kan eten en met iemand afspreken (doen bedrijven op het terrein vaak), en daar achter is het zo mogelijk nog opener, waar 3 etages met een soort galerij is. Wanneer je op de galerij loopt hoor je wat ze beneden zeggen en beneden hoor je wat ze boven zeggen. Gebouwd in een tijd toen ze nog niet wisten dat je wat met akoestiek kon doen.
pi_207213639
Huis gepoetst, wasjes klaar, bed verschoond O+ , toet klaar.
Over een uurtje nog een keyboard in de kerk droppen anders wordt de kindermis wel heel stil en om half negen mijzelf daar ook melden.

Wat een gedoe met telefonische afspraak @Kaatje1! Hopelijk kun je hem verzetten. Poli zal toch ook wel snappen dat je een werkend leven hebt?
pi_207213651
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:54 schreef Vanyel het volgende:
Met Sjef. Ah hallo, heeft u een moment, ik zoek even een rustig plekje op.
Wandel wandel wandel.
Ja zegt u het maar.

Toch? Eens een privetelefoontje plegen onder werktijd zou imo geen probleem moeten mogen zijn.
Nee, dat zou geen probleem mogen zijn (al staat er in de arbeidsvoorwaarden dat de werktelefoon NIET voor privé doeleinden gebruikt mag worden) maar waar, da's meer mijn probleem.
En via mail, ook mag je geen internet gebruiken voor privé doeleinden (maar wanneer je thuis moet werken, bijvoorbeeld wegens corona, moet je wel je eigen telefoon en laptop gebruiken, want die krijg je niet van de zaak).
pi_207213688
Ik kondig het altijd ff aan als ik door een dok of iets gebeld kan worden die dag.
pi_207213696
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:57 schreef Kaatje1 het volgende:

En via mail, ook mag je geen internet gebruiken voor privé doeleinden.
Voor zo ver ik de wetgeving en uitspraken op dit gebied ken (me ooit in verdiept voor mn werk) is dit strijdig met wet- en regelgeving.
  Moderator zaterdag 24 december 2022 @ 16:04:36 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207213725
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 15:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Beetje privacy voelt anders stukken fijner dan met luistervinken om je heen. Die hebben niets met je medische zaken te maken.
Dat snap ik, in het ideale geval is dat er ook. Vraag je dan ook af waar functioneringsgesprekken worden of waar iemand ontslag wordt aangezegd.

Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik zelf zwaarder zou tillen aan m'n lichamelijk ongemak dan aan m'n privacy. Maar goed, dat ben ik :)
pi_207213737
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat snap ik, in het ideale geval is dat er ook. Vraag je dan ook af waar functioneringsgesprekken worden of waar iemand ontslag wordt aangezegd.

Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik zelf zwaarder zou tillen aan m'n lichamelijk ongemak dan aan m'n privacy. Maar goed, dat is natuurlijk mijn eigen standpunt :)
Dan zou ik een vergaderzaal moeten afhuren. 200 euro per dagdeel.
pi_207213744
En ja, ik sta ook nog iedere keer weer te kijken van dit bedrijf en de werkomgeving
  Moderator zaterdag 24 december 2022 @ 16:11:05 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207213778
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:01 schreef fietsie het volgende:

[..]
Voor zo ver ik de wetgeving en uitspraken op dit gebied ken (me ooit in verdiept voor mn werk) is dit strijdig met wet- en regelgeving.
Waarom? Ach eigenlijk is het ook idioot, de tijd dat over de vaste lijn per megabyte werd afgerekend is al lang verleden tijd.

Als ik een bestand moet laden wat boeit het of ik in die vijf minuten nou koffie haal, uit het raam kijk of op een forum kijk.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 december 2022 @ 16:31:41 #50
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207213935
Uitgeblust op de bank :)
Komoot en idd op de terugweg met de trein langs AnneX. Heb nu even de kaart groot Utrecht bekeken. Dat blokje Zuid-Oosten van Utrecht aka Houten is denk ik de hoek waar ik nog niet ben geweest :+.
  zaterdag 24 december 2022 @ 16:56:07 #51
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207214172
:W vanuit het thuis land.. vanavond wordt traditioneel kerst gevierd.. de eend staat al in de overn en alle bij gerechten zijn klaar..

alles gaat gesmeerd, afgezien van het feit dat frida vandaag een prima dag vond om krols te worden :D *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_207214478
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:31 schreef borisz het volgende:
Uitgeblust op de bank :)
Komoot en idd op de terugweg met de trein langs AnneX. Heb nu even de kaart groot Utrecht bekeken. Dat blokje Zuid-Oosten van Utrecht aka Houten is denk ik de hoek waar ik nog niet ben geweest :+.
Kan mij voorstellen dat je op de bank ligt. _O_
Het was mooi helder weer hč. En leuke herkenbare foto’s van onderweg.
Egbert heette mijn sch.vader. 😎

En het verdronken bos! en ook in Vreeswijk! Had je nog tijd om óp het Werk aan de Waalse wetering te klauteren? voor het uitzicht over de polder.
De nieuwe Prinses Beatrixsluizen zijn het 8e wereldwonder: bijv. dat de ingemeten sluisdeuren over zee vanuit China zijn aangevoerd en op de mm. zijn ingehangen.
Wat ik er zo geweldig van vond, dat van een aantal bouwteams drie teams werden
bestierd door technische vrouwen, bij wijze van spreken collega’s van Barreltje. ~:)
pi_207214529
:W

@Kaatje1 wat een gedoe. Ook gewoon lastig dat je dan geen enkel idee hebt wanneer op de dag je gebeld gaat worden.
@Cat-astrophe wat betekent "HGA voor de kerst"?
@Candaasje is het gelukt met je functioneringsgespreksverslag insturen?
@borisz het was een mooie dag voor een wandeling denk ik? hier was er zowaar een zonnetje O+
@Isabeau hier was het zonet ook best heel rustig in de supermarkt. In het stadscentrum kon je over de hoofden lopen (het was ook nog markt) maar in de winkels was het gek genoeg redelijk rustig. Alleen veel krijsende kinderen.

Ik heb 3 dikke truien en een nieuwe spijkerbroek gekocht *G*
Die nieuwe spijkerbroek was tegen alle verwachtingen in, want ik heb een ongebruikelijke maat en ook nog eens allerlei meningen over wat voor soort broek het moet worden. Maar echt een leuke gevonden O+ een jaren-80-stijl broek, hoogvallend met wat wijdere pijpen. Zeer hip 8-)
2 van de 3 truien zijn iets hysterischer dan ik had verwacht te gaan kopen. Eentje turquoise met oranje gestreept - ik had eerst de donkergroen met oranje gestreepte gepast, maar daarin voelde ik me te veel de vlag van m'n stad :+ en de winkelmevrouw had de trui ook nog in deze kleur. Het is m'n eerste aankoop in een conceptstore (die heb je er hier best een hoop) - als ik had gewild, had ik in dezelfde winkel ook LP's, planten, zeep of sieraden kunnen kopen. _O-
Een andere trui is knalblauw met in wit, geel en roze twee madeliefjes voorop. En pofmouwen. _O_
Ben benieuwd wat m'n collega's gaan zeggen, want die kennen me niet in turquoise-met-oranje gestreept _O-
pi_207214643
Goede oogst Tele *O*
HGA betekent Het Grote Afzeggen. Traditioneel voor diverse FOK! meets, en in het vorige deel las ik wat kerstafzeggingen terug.
  Moderator zaterdag 24 december 2022 @ 17:54:22 #55
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207214734
pi_207214742
Zijn het kleuren voor je nieuwe huis, Tele? B-)

@CAT Het is tijd voor Sissie films.
Heb jij ze ergens gespot?
pi_207214761
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 17:55 schreef AnneX het volgende:

@:Cat Het is tijd voor Sissie films.
Volgende week begreep ik
pi_207214781
Ook een beetje traditie….Romy O+

En Cat: veel zangplezier vanavond! ondanks HGA.
pi_207214788
Klinkt heel leuk je kleding Tele *O*

Ik heb een nieuwe oranje/cognac kleurige ribbroek met wijde pijpen gekocht. Was ik ook zo blij mee!
Alleen moest ik een maatje groter want lange benen, dus ik ga morgen de bovenbeenpijpdelen even instikken. Verhouding klopt niet helemaal nu _O-
pi_207214822
quote:
Kutsite, foon vind t niet leuk..bovendien is mijn Duits 0.
Samenvatting van deze wat slechte grap graag, of ik snap t niet.
(Serieus nooit Duits gehad op school)
pi_207214839
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 18:02 schreef Blues het volgende:

[..]
Het is een MH17 grap. Kerstman met slee neergestort boven Oekraļne en niemand weet wie het gedaan heeft.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet grappig
  Moderator zaterdag 24 december 2022 @ 18:07:44 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207214864
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 18:04 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Het is een MH17 grap. Kerstman met slee neergestort boven Oekraļne en niemand weet wie het gedaan heeft.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet grappig
Link met MH17 leg ik niet zozeer, dat is ook niet actueel. Russische raketten die richting Oekraļne worden geschoten en allerlei smoesjes daarvoor wel.

En niet neergestort maar neergeschoten.
pi_207214866
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 17:55 schreef AnneX het volgende:

@:Cat Het is tijd voor Sissie films.
Nee :o
pi_207214871
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 18:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Link met MH17 leg ik niet zozeer, dat is ook niet actueel. Russische raketten die richting Oekraļne worden geschoten en allerlei smoesjes daarvoor wel.

Grapjen over oorlog. Hahaha :{
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 december 2022 @ 18:08:54 #65
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207214874
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 17:28 schreef AnneX het volgende:

En het verdronken bos! en ook in Vreeswijk! Had je nog tijd om óp het Werk aan de Waalse wetering te klauteren? voor het uitzicht over de polder.
Nope ben niet wezen klimmen.

En Tele het was idd heerlijk wandelweer. De Zon brak soms ook nog even door, maar gewoon door de temperatuur was heerlijk en bijna geen wind en al helemaal geen reden. :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 december 2022 @ 18:09:29 #66
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207214886
Dit is wel k*tnieuws op kerstavond

;(
RIP Maxi Jazz
  Moderator zaterdag 24 december 2022 @ 18:10:16 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207214893
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 18:02 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik vind De Spelt liter kut tegenwoordig. Je moet inloggen en ze hebben betaalde artikelen. Volg alleen nog Postillon op FB, De Spelt door die ergernissen niet meer.
pi_207214929
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 18:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh.
Vind t niet leuk.
pi_207214971
Voor @AnneX en @Cat-astrophe https://www.gids.tv/artik(...)t-2022-op-tv-te-zien

Wie wat bewaard heeft wat. Mijn muis had kuren en in een doos vond ik nog een oude, die is niet zo heel fijn maar in ieder geval beter. Maar eens op zoek naar een andere/fijnere
pi_207215095
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207215225
FB kennisje van me wil niet dat haar kinderen herkenbaar online staan.
Kan ik inkomen ^O^ En dat levert dus soms ook foto’s op met bedekte gezichtjes. Logisch, als de setting verder heel schattig was en je dat wil delen.

Nu post ze een kerstgroet: hele gezin poseert, alleen gezichten zichtbaar. Ouders herkenbaar, kindergezichtjes… bedekt.
Post dan niets of een groet waarin je een niet-herkenbaar deel van je kinders laat zien.

Want nu moeten we ohen en ahen op een ‘bekladderde’ foto :')
pi_207215332
:D dat is wel next level, ja. Maak dan of een fotokaart en stuur hem naar mensen op, of maak die foto idd zodanig dat de gezichten vd kinderen niet zichtbaar zijn en post die online :+

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 24-12-2022 19:06:09 ]
pi_207215477
Hahahaha het gladde smoelwerk van de ‘mooie jongen’ van Karlheinz 😂
https://www.gids.tv/persoon/karlheinz-bohm
pi_207215525
Vanochtend broertje geholpen met kozijnen lakken in zn nieuwe huis, vanmiddag sushi besteld en klein borreltje met buren gedaan en vanavond sushi gegeten en een appelbeignet als toetje. Ik vind het een geslaagde dag.

Morgen project trapkast. Leeghalen, spullen uitzoeken, glas/karton wegbrengen, spullen voor de stort apart leggen, de rest opnieuw organiseren en weer inruimen. Dan kan ik ook eindelijk bij de doos waar mn lampen in zitten, zodat ik na 3 weken weer licht heb op de wc beneden ipv dat ik steeds het ganglicht aan moet doen :+
pi_207215942
quote:
Wow…wat een mooie čn smakelijk uitziende box inhoud.
Luxe zeg :Y)
pi_207216155
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 17:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Goede oogst Tele *O*
HGA betekent Het Grote Afzeggen. Traditioneel voor diverse FOK! meets, en in het vorige deel las ik wat kerstafzeggingen terug.
Wanneer gaan we weer meeten Catjen? :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_207216371
Ik was naar de gezinsnachtmis. (Vind de "echte" nachtmis te laat :Z )
Weinig mensen in de kerk :o
Ik herinner me van ooit dat het stouwen was om iedereen erin te krijgen, nu was de kerk op z'n best 1/3 vol.
Wél 2 pastoors, 2 acolieten, 2 misdienaars, een kinderkoortje met organist. Het was een gezongen mis dus het kinderkoor had genoeg te doen. Toon kunnen houden blijkt geen vereiste te zijn om pastoor te worden :X
Iedereen was lekker in de war over wanneer staan, zitten, knielen, meezingen, amen zeggen, enz. Da's altijd met kerst want met 1x in het jaar naar de kerk komen onthoud je het niet. Ik zing altijd graag de altpartij mee dus ik maak iedereen nog extra in de war O-)
Ze hadden na afloop een echte Maria en Jozef met een échte baby O+ de baby was zowaar nog een baby, ik heb ook wel eens gehad dat ze een bijna-eenjarige hadden rondkruipen. Deze was krap twee maanden, vertelde Maria, en hij lag in een draagdoek te slapen O+ *;
pi_207216706
Jaren geleden ging ik met een vriend mee naar zijn kerk, geen idee wat het was, denk pinkstergemeente. 2 diensten op een avond, afgeladen vol, toneelstukjes, tekst van de liedjes te lezen via een beamer (mijn valse zang verdween in al de andere stemmen 😂), gezwaai met armen, volledige extase bij sommigen, heb m’n ogen uitgekeken
pi_207216741
Wij hebben goddelijk gegeten. We zijn begonnen met een project om een specifiek broodje hamburger na te maken. Dat broodje is hier in de buurt te koop in een eetcafé en bij evenementen. De boerderij waar de burgers vandaan komen is sinds de kerstmarkt 2 weken geleden klant van me dus we hebben daar gelijk burgers gekocht.

We hebben, voor het eerst, gecarameliseerde rode ui gemaakt. Uiteraard op de barbecue. Morgen maken we nog een batch met een ander recept. De restjes worden geweckt.

Broodjes, burgers, spek, tomaat en dus ui zijn op de bbq bereid. Goddelijk.

Nu staat Die Hard aan. Heb ik waarschijnlijk nooit gezien.
Spoilers!
pi_207216762
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

Nu staat Die Hard aan. Heb ik waarschijnlijk nooit gezien.
Die hard ook hier, heb ik wel eens gezien, 30 jaar geleden ofzo. Niet veel veranderd, behalve dat van die reclame tussendoor. Christus te paard.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 24 december 2022 @ 21:17:45 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207216770
Gelukkig al jaren niet in een kerk geweest, laatste keer in een kerk was een uitvaart. Of nou ja, uitvaart, wat de katholieken de avond er voor hebben.

Heb eerst een hele tijd getwijfeld of ik in de juiste kerk zat, want over de overledene ging het niet.
pi_207216819
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 21:17 schreef sigme het volgende:

[..]
Die hard ook hier, heb ik wel eens gezien, 30 jaar geleden ofzo. Niet veel veranderd, behalve dat van die reclame tussendoor. Christus te paard.
Sterkte. Ik heb gelukkig geen reclame.
Spoilers!
pi_207216855
Hans Gruber O+
pi_207216905
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 21:27 schreef Clubsoda het volgende:
Hans Gruber O+
Zit die in Die Hard? Met little tank?
Spoilers!
pi_207216922
Oh wacht. Die heet Hubert. Snape heet Hans.
Spoilers!
pi_207216999
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 21:27 schreef Clubsoda het volgende:
Hans Gruber O+
Jah dat. Nog even goed als 30 jaar geleden. Maar z’n stem was toen nog niet uitgerijpt.
pi_207217012
Ff crosspost uit oud, omdat er een Schadefonds blijkt te zijn voor jeugdzorg schade. Is goed om te weten.

Er is ook een Schadefonds geweldsmisdrijven (ja ik val in herhaling hier). Voor'gewoon' en seksueel geweld. De dader hoeft niet veroordeeld te zijn.

Het moet binnen 10 jaar. Bij goede reden kan het wel langer na de gebeurtenis(sen).

[ Bericht 15% gewijzigd door Vanyel op 24-12-2022 22:03:46 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 december 2022 @ 21:43:25 #89
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207217035
Divers TVavondje tot nu toe,
- laatste uur van Godfather 1. Gisteren de eerste twee gezien.
- Wednesday eerste ep
- Derry Girls S1E6
- Selena & Chefs 1 ep
- One Piece
  zaterdag 24 december 2022 @ 21:47:55 #90
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207217107
Ik had m'n Lidl dessert dome nog maar net doorgeslikt en toen zette ik ze alweer op het boodschappenlijstje :D hopelijk hebben ze ze nog na de kerst.
pi_207217125
Ik ben blij dat ik gewoon lidl puur met hazelnoot had. Veel lekkerder.
pi_207217278
Ik had Hands off My Chocolate O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 24-12-2022 22:12:26 ]
Spoilers!
pi_207217296
Ik at epoisses als toetje en een klein reepje Tony melkchocolade nougat O+ als tweede toetje :9
  zaterdag 24 december 2022 @ 22:02:44 #94
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207217298
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 17:34 schreef Tele6 het volgende:

@:Kaatje1 wat een gedoe. Ook gewoon lastig dat je dan geen enkel idee hebt wanneer op de dag je gebeld gaat worden.
@:Cat-astrophe wat betekent "HGA voor de kerst"?
@:Candaasje is het gelukt met je functioneringsgespreksverslag insturen?
@:borisz het was een mooie dag voor een wandeling denk ik? hier was er zowaar een zonnetje O+
@:Isabeau hier was het zonet ook best heel rustig in de supermarkt. In het stadscentrum kon je over de hoofden lopen (het was ook nog markt) maar in de winkels was het gek genoeg redelijk rustig. Alleen veel krijsende kinderen.

Ik heb 3 dikke truien en een nieuwe spijkerbroek gekocht *G*
Die nieuwe spijkerbroek was tegen alle verwachtingen in, want ik heb een ongebruikelijke maat en ook nog eens allerlei meningen over wat voor soort broek het moet worden. Maar echt een leuke gevonden O+ een jaren-80-stijl broek, hoogvallend met wat wijdere pijpen. Zeer hip 8-)
2 van de 3 truien zijn iets hysterischer dan ik had verwacht te gaan kopen. Eentje turquoise met oranje gestreept - ik had eerst de donkergroen met oranje gestreepte gepast, maar daarin voelde ik me te veel de vlag van m'n stad :+ en de winkelmevrouw had de trui ook nog in deze kleur. Het is m'n eerste aankoop in een conceptstore (die heb je er hier best een hoop) - als ik had gewild, had ik in dezelfde winkel ook LP's, planten, zeep of sieraden kunnen kopen. _O-
Een andere trui is knalblauw met in wit, geel en roze twee madeliefjes voorop. En pofmouwen. _O_
Ben benieuwd wat m'n collega's gaan zeggen, want die kennen me niet in turquoise-met-oranje gestreept _O-
Waar zit die concept store? Zat er eerst een vooraan in die straat bij de so low. Die mis ik! :D
pi_207217328
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:02 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Waar zit die concept store? Zat er eerst een vooraan in die straat bij de so low. Die mis ik! :D
Dit was Bob & Bill in de Lange Hezelstraat. Je hebt daar ook Make My Day zitten, dat is een vrij grote, maar er zitten nog wat meer kleinere concept stores. Deze had leuke truien aan een rekje op straat staan dus daar ben ik op af gegaan. :)
pi_207217329
Oh ja, fijn van de spijkerbroek @Tele6! En de andere kleren klinken ook tof!
pi_207217330
Foutje, Schadefonds kan tot na 10 jaar nog. En met goede reden nog langer
pi_207217344
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had Hands of My Chocolate O+
Ja wat had je nou, wil je het niet vertellen ofzo? }:|
  zaterdag 24 december 2022 @ 22:05:13 #99
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207217347
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:04 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dit was Bob & Bill in de Lange Hezelstraat. Je hebt daar ook Make My Day zitten, dat is een vrij grote, maar er zitten nog wat meer kleinere concept stores. Deze had leuke truien aan een rekje op straat staan dus daar ben ik op af gegaan. :)
Nu heb ik nog meer zin om te verhuizen O+ allemaal nieuwe winkeltjes ontdekken *O*
  zaterdag 24 december 2022 @ 22:08:58 #100
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207217395
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:04 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Oh ja daar zitten wel meer leuke winkeltjes, volgende keer op letten *O*
  zaterdag 24 december 2022 @ 22:09:52 #101
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207217404
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:05 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Nu heb ik nog meer zin om te verhuizen O+ allemaal nieuwe winkeltjes ontdekken *O*
En je kan naar Strik dat is nog een soort van dichtbij vanaf daar _O_
pi_207217405
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 21:41 schreef Vanyel het volgende:
Ff crosspost uit oud, omdat er een Schadefonds blijkt te zijn voor jeugdzorg schade. Is goed om te weten.

Er is ook een Schadefonds geweldsmisdrijven (ja ik val in herhaling hier). Voor'gewoon' en seksueel geweld. De dader hoeft niet veroordeeld te zijn.

Het moet binnen 10 jaar. Bij goede reden kan het wel langer na de gebeurtenis(sen).
Aan de ene kant wil ik wel een duimpje geven, maar dat voelt best misplaatst
pi_207217438
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja wat had je nou, wil je het niet vertellen ofzo? }:|
Geheim :Y
Spoilers!
pi_207217452
OMG OMG OMG
:o :o :o :o :o :o

Eindelijk begrijp ik mijn eeuwige verwarring. De wereld is weer begrijpelijk.

Er zijn TWEE Nicolette's!
  zaterdag 24 december 2022 @ 22:14:52 #105
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207217462
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:09 schreef gcjoel het volgende:

[..]
En je kan naar Strik dat is nog een soort van dichtbij vanaf daar _O_
Oh ja! :9~
  zaterdag 24 december 2022 @ 22:17:31 #106
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207217493
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:14 schreef Vanyel het volgende:
OMG OMG OMG
:o :o :o :o :o :o

Eindelijk begrijp ik mijn eeuwige verwarring. De wereld is weer begrijpelijk.

Er zijn TWEE Nicolette's!
Kluijver en van Dam? :?
pi_207217625
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:17 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Kluijver en van Dam? :?
Ja!
  zaterdag 24 december 2022 @ 22:29:56 #108
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207217648
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja!
Da's nogal een verschil ja :D ik vind alleen die eerste leuk ;)
pi_207217674
Ja nou ik heb dus nooit begrepen waarom ik haar de ene keer zo generiek vind en de andere keer heel eigen.

En ik wist natuurlijk wel van die namen. Maar toch hč. Nooit geklikt dat dat er 2 waren en dat dus de een niet de ander was.
pi_207217809
De heren in Die Hard hebben echt veel patronen voor hun wapens bij zich.
Spoilers!
pi_207217824
Wij zijn net klaar met Die Hard kijken _O-
pi_207217833
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
De heren in Die Hard hebben echt veel patronen voor hun wapens bij zich.
Dat zeiden wij ook al. Unlimited ammunition. Oh nee, toch niet uiteindelijk.
pi_207217834
Is Die Hard een kerstfilm?
pi_207217839
of waarom kijken jullie die allemaal nu?
pi_207217844
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:44 schreef Tele6 het volgende:
Is Die Hard een kerstfilm?
Uiteraard :o
pi_207217872
quote:
Er is een werk kerstparty (incl dronken medewerkers en seks), kersbomen, veel kerstmuziek, een man die thuis komt voor de kerst voor zijn gezin, een film vol familiewaarden die belangrijker zijn dan hebzucht, er zitten feel good momenten in en och, ook wat explosies.
pi_207217898
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 21:41 schreef Vanyel het volgende:

Helaas wist ik hier het bestaan al van.
pi_207217946
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat zeiden wij ook al. Unlimited ammunition. Oh nee, toch niet uiteindelijk.
We moeten nog een kwartier. Hij heeft een zere voet en wordt daar emotioneel van.
Spoilers!
pi_207217951
quote:
Ik niet hoor.
Ik was een liefhebbende echtgenote en keek met de Mrs mee naar all you need is Robert
pi_207217967
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Helaas wist ik hier het bestaan al van.
*;
pi_207217968
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
We moeten nog een kwartier. Hij heeft een zere voet en wordt daar emotioneel van.
Volgens mij heeft hij vooral heel veel pijn en denkt er niet levend uit te komen.
pi_207217974
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Volgens mij heeft hij vooral heel veel pijn en denkt er niet levend uit te komen.
Oh. Ook een optie.
Spoilers!
pi_207218020
Die Hard is van '88....allemachtig -O- wat is er met de tijd gebeurd.
pi_207218031
Je werd heel erg oud.
pi_207218080
Mja
pi_207218115
https://nos.nl/artikel/24(...)een-loterij-geworden

Waarom wordt in dit artikel naar de mannen verwezen als emeritus lector achternaam en wethouder achternaam en naar de vrouw als Nadja achternaam ipv hoogleraar en lector achternaam? :?
pi_207218301
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik niet hoor.
Ik was een liefhebbende echtgenote en keek met de Mrs mee naar all you need is Robert
Wauw. Wat een zelfopoffering.
Spoilers!
pi_207218314
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 23:05 schreef Vanyel het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)een-loterij-geworden

Waarom wordt in dit artikel naar de mannen verwezen als emeritus lector achternaam en wethouder achternaam en naar de vrouw als Nadja achternaam ipv hoogleraar en lector achternaam? :?
Is het aangepast of heb je er overheen gelezen?

quote:
Maatwerk voor kwetsbare groepen

Hoogleraar en lector schuldenproblematiek Nadja Jungmann (Universiteit van Amsterdam)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207218390
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 23:21 schreef Phaidra het volgende:

[..]
[..]

Later in het stuk “wethouder” en”emeritus lector” en “Nadja”
pi_207218517
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 23:21 schreef Phaidra het volgende:

[..]
[..]

Nee de verwijzing. Na de eerste keer dat ze genoemd worden.
pi_207218520
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 23:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wauw. Wat een zelfopoffering.
Liefde O+
pi_207218742
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 december 2022 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wanneer gaan we weer meeten Catjen? :s)
Ben nog aan het bijkomen van onze laatste meet :D

Net wel warme chocomelk gedronken uit de kerstmarkt mokjes O+ Ouders en vriendin vonden ze lollig.
pi_207218826
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 20:42 schreef Tele6 het volgende:
Ik was naar de gezinsnachtmis. (Vind de "echte" nachtmis te laat :Z )
Weinig mensen in de kerk :o
Ik herinner me van ooit dat het stouwen was om iedereen erin te krijgen, nu was de kerk op z'n best 1/3 vol.
Wél 2 pastoors, 2 acolieten, 2 misdienaars, een kinderkoortje met organist. Het was een gezongen mis dus het kinderkoor had genoeg te doen. Toon kunnen houden blijkt geen vereiste te zijn om pastoor te worden :X
Iedereen was lekker in de war over wanneer staan, zitten, knielen, meezingen, amen zeggen, enz. Da's altijd met kerst want met 1x in het jaar naar de kerk komen onthoud je het niet. Ik zing altijd graag de altpartij mee dus ik maak iedereen nog extra in de war O-)
Ze hadden na afloop een echte Maria en Jozef met een échte baby O+ de baby was zowaar nog een baby, ik heb ook wel eens gehad dat ze een bijna-eenjarige hadden rondkruipen. Deze was krap twee maanden, vertelde Maria, en hij lag in een draagdoek te slapen O+ *;
Leuk, nog een kerkganger! Ben je gelovig, of wat bracht je daar?

Jup, kerken lopen rap leeg. Hier ook minder dan de helft van de stoelen bezet en waar je eerder nog wel gezinnetjes zag zijn het nu echt vooral de oudere vaste kerkgangers. Dus geen verwarring over staan, zitten en bidden. Al bleken de gezongen offerandes toch ook wel weer spannend te zijn voor de gemeenschap.

Misdienaars waren er hier voor het eerst niet bij, pastoor liep af en aan met de spullen, gelukkig hielp de koster hem. Geen wierook *O* dus dirigente hoefde niet te vluchten naar de sacristie.

En nee, toonvastheid bij priesters is geen vereiste, maar ik ben erg blij dat de onze dat wel is. Zeker omdat hij zowat naast mij zat en luidkeels meezong met de bekende stukjes. Paste prima in het geheel.

Nog even gebabbeld over de kwaliteit van het grottenpapier van het kerstdorp. Heurt er ook bij :+
pi_207218931
Ik had als toetje een carrot cake cupcake. Lekker smeuļg en veel specerijen :9
Nu baal ik dat ik heb beloofd de overige vier (red velvet en chocolade) mee te nemen als back up voor het familie etentje morgen. Nichtje maakt beter maar goede fudge, waardoor ik de cupcakes weer mee naar huis kan nemen :7
pi_207219383
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 23:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Leuk, nog een kerkganger! Ben je gelovig, of wat bracht je daar?

Jup, kerken lopen rap leeg. Hier ook minder dan de helft van de stoelen bezet en waar je eerder nog wel gezinnetjes zag zijn het nu echt vooral de oudere vaste kerkgangers. Dus geen verwarring over staan, zitten en bidden. Al bleken de gezongen offerandes toch ook wel weer spannend te zijn voor de gemeenschap.

Misdienaars waren er hier voor het eerst niet bij, pastoor liep af en aan met de spullen, gelukkig hielp de koster hem. Geen wierook *O* dus dirigente hoefde niet te vluchten naar de sacristie.

En nee, toonvastheid bij priesters is geen vereiste, maar ik ben erg blij dat de onze dat wel is. Zeker omdat hij zowat naast mij zat en luidkeels meezong met de bekende stukjes. Paste prima in het geheel.

Nog even gebabbeld over de kwaliteit van het grottenpapier van het kerstdorp. Heurt er ook bij :+
Ik weet niet of ik gelovig ben, maar ik vind het zo nu en dan wel prettig om naar de mis te gaan. :)

2015-16 woonde ik in een huis wat bij deze kerk hoorde, dus uit nostalgisch oogpunt ook altijd fijn om eens terug te zijn :D
Toen schreef ik geloof ik nog niet mee in de SC hier... goede verhalen wel, uit mijn tijd in dat huis. We hadden er een eigen kapel waar eens in de maand de mis gehouden moest worden, en op een of andere manier draaide ik er altijd voor op om dat te organiseren ook al had ik het minste idee van hoe het moest. Na 22:00 mochten er geen heren meer in huis zijn, ook geen familieleden. En als ik in m'n beha naar de douche liep, iedereen meteen panisch of ik op z'n minst een badjas aan kon doen. Op de gang een heel grote foto van Moeder Theresa die je indringend aankeek. En altijd ruzie over huishoudtaken en budgetten, met 6 18/19-jarigen waarvan er 5 Huisvrouw Van Het Jaar wilden worden en eentje zo snel en goedkoop mogelijk klaar wilde zijn maakt niet uit hoe. O-)

Het is hier een soort stroming binnen de katholieke kerk die naar verhouding wat meer jongeren trekt, dus er zaten nog best wat gezinnen in de kerk. Wel minder dan ik me herinner van 5+ jaar geleden. Maar ze hadden vandaag eind van de middag ook al een mis voor jonge kinderen, dus daar zullen de meeste jonge gezinnen hebben gezeten. Wat dat betreft valt het mee -- ze verwachtten genoeg opkomst dat het de moeite was om drie verschillende vieringen te houden vandaag. Morgenochtend ook weer twee.

Hier wel wierook, maar het is een grote tochtige kerk dus niet al te veel last. En het koor zit in een zijbeuk naast het orgel dus ze zitten ook niet direct in de walm. (Je ziet wel iedere keer de kinderen uit het koortje half uit hun stoelen klimmen om nog te kunnen zien wat er op het altaar gebeurt. Wel sneu)

Wel leuk dat jullie priester luidkeels mee kan zingen O+
Onze moest helemaal zelf "De heer zij met u" inzetten na één toon van het orgel (en dan zingen koor en kerk "En met uw geest", enzovoort). Beetje pijnlijk als hij dan een totaal andere toon inzet dan wat het orgel voordeed, en even herpakken voor het koor om er dan op te reageren. Maar daar kon hij ook niks aan doen denk ik. En ik zou niet weten of ik het wel kon.
pi_207219612
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2022 21:40 schreef sigme het volgende:

[..]
Jah dat. Nog even goed als 30 jaar geleden. Maar z’n stem was toen nog niet uitgerijpt.
Hij was daar de 40 al gepasseerd, maar ziet eruit als een puppy.
pi_207219676
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Er is een werk kerstparty (incl dronken medewerkers en seks), kersbomen, veel kerstmuziek, een man die thuis komt voor de kerst voor zijn gezin, een film vol familiewaarden die belangrijker zijn dan hebzucht, er zitten feel good momenten in en och, ook wat explosies.
En vergeet 'Ho. Ho. Ho.' niet O+
pi_207221133
Ben ik de enige die Die Hard nog nooit gezien heeft?
pi_207221159
Er zijn vast meer mensen. Maar het is wel een beetje raar.
pi_207221204
Ik had Corona nodig om hem te gaan kijken. Dus als zelfs ik hem gezien heb….ja, beetje raar :P
  Moderator zondag 25 december 2022 @ 07:06:50 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207221237
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 05:48 schreef Vanyel het volgende:
Ben ik de enige die Die Hard nog nooit gezien heeft?
Als ik hem al heb gezien, ben ik me er niet bewust van. Als in, ik heb geen idee waarover de film zou moeten gaan.
pi_207221288
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 07:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als ik hem al heb gezien, ben ik me er niet bewust van. Als in, ik heb geen idee waarover de film zou moeten gaan.
Kogels hebben de hoofdrol. Prima film.
Spoilers!
  Moderator zondag 25 december 2022 @ 07:34:33 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207221308
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 07:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Kogels hebben de hoofdrol. Prima film.
Oh ja nu weet ik. Veel kogels want het slachtoffer ging heel lastig dood waarschijnlijk
pi_207221376
De hoteleigenaar heeft dit jaar de koffiemachine aan laten staan. Wat een genot O+
pi_207221466
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 07:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh ja nu weet ik. Veel kogels want het slachtoffer ging heel lastig dood waarschijnlijk
De daders gingen moeilijk dood. Ja, er was enige uitdaging.
Spoilers!
pi_207221508
Fujne kerstdagen allemaal!

Crisp heeft net de croissantjes en chocoladebroodjes bezorgd, dus er liggen al een paar te ontdooien voor straks ontbijt. Afbakken straks met een paar harde broodjes. Sinaasappels om uit te persen, eitjes om te koken, kerststol, 3 soorten crackers, 14 soorten beleg, kerstchocolaatjes en -koekjes, ben ik nog iets vergeten?

O, stapel cadeaus liggen onder de kerstboom klaar om uitgepakt te worden...
pi_207221725
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 08:17 schreef Yinny het volgende:

Crisp heeft net de croissantjes en chocoladebroodjes bezorgd, dus er liggen al een paar te ontdooien voor straks ontbijt. Afbakken straks met een paar harde broodjes. Sinaasappels om uit te persen, eitjes om te koken, kerststol, 3 soorten crackers, 14 soorten beleg, kerstchocolaatjes en -koekjes, ben ik nog iets vergeten?

O, stapel cadeaus liggen onder de kerstboom klaar om uitgepakt te worden...
:9

Wij hebben afbakcroissants van Lidl en toast met ei of abrikozenjam. Verder ben ik al 1,5 maand mijn koelkast aan het volstouwen met lekkers. Straks eens kijken wat ook alweer allemaal.
Spoilers!
pi_207221793
Klinkt lekker allemaal :9 .
Ik heb brood en epoisses in huis, en vanille skyr, appel en granola. Gelukkig zijn de winkels hier gewoon open, dus ik ga straks denk ik een croissantje halen en een sinaasappel-mango-passievrucht sapje (x2 zodat ik voor morgenochtend ook heb). Dan nog iets bedenken voor vanavond en morgenavond, eens kijken wat ze nog hebben liggen aan lekkers.
pi_207221795
De crisp croissantjes zijn bijna klaar, met cranberry jam :9~ koffie erbij en ik ben gelukkig
pi_207221894
Ik heb een broodje van gisteren, met kaas en yoghurt met granola. Met wegwerpbestek :P En koffie dus O+ Alles is hier natuurlijk potdicht, qua winkels. Misschien gaan we nog uitgebreid 3e kerstdag-ontbijten.
pi_207221987
Oh, die croissantjes zijn echt next level lekker. En morgen nog twee *O*
pi_207222009
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 22:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Zo kan je het ook samenvatten _O_

Met een einde waar de film uit 'the Player' nog een puntje kan zuigen. Zo!

[ Bericht 17% gewijzigd door sigme op 25-12-2022 09:33:21 ]
pi_207222195
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 08:17 schreef Yinny het volgende:

Mij uitnodigen?

Wij hebben gewoon ontbijt zoals altijd. Straks komt schoonzus met familie op de koffie maar verder niets op de planning. Heerlijk. Wandelen, beetje yoga doen, in bad, beetje tv kijken.

Gisteren bij schoonmoeder gegeten. Morgen mijn kant van de familie maar daarvan weten we nog niet eens precies bij wie we eten :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207222514
De diepvriescroissants van Lidl zijn ook helemaal prima. Ik weet niet of het goed is om dit te weten :D
Spoilers!
pi_207222538
Ik had ook alleen maar de croissantjes omdat ik een crisp bestelling deed, ander zou het ook gewoon yoghurt met fruit en muesli worden. Dit ligt nu wel zwaar op m’n maag
pi_207222565
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 10:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik had ook alleen maar de croissantjes omdat ik een crisp bestelling deed, ander zou het ook gewoon yoghurt met fruit en muesli worden. Dit ligt nu wel zwaar op m’n maag
Ik wilde dus niet bij Crisp bestellen want dat vond ik te duur worden alles bij elkaar.

Het was hier ook wel een zwaar ontbijt. Ik ga er maar even bij liggen. Het is tenslotte kerst dus vegeteren is verplicht.
Spoilers!
pi_207222700
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 09:38 schreef yinu het volgende:

[..]
Mij uitnodigen?
Nee joh, al die naamsverwarring aan de dis.
pi_207222724
Ik heb wat chocoladecroissantjes (en brood) uit de diepvries gevist. Zometeen eerst een ronde wandelen, dan ontbijt. Wel met verse jus, en eieren en curd en jam etc etc
pi_207222733
Wij kochten 4 zakken crisp croissantjes en stonden te laat op on ze nog te ontdooien voor t ontbijt agz de kinderen al 2,5 uur beneden tv bleken te kijken en HONGERRRRR hadden :/
pi_207222768
Nu kijken ze Matilda de musical met een kilo kerstbrood achter de kiezen.
Wij gaan dingen snijden voor de gourrrrrmet :W
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 december 2022 @ 10:27:26 #161
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207222781
Broodje Hagelslag vanmorgen :+. Taxi Oom staat om 1120u klaar.
En dan zo richting Meteren.
pi_207222813
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 10:23 schreef Vanyel het volgende:
Wij kochten 4 zakken crisp croissantjes en stonden te laat op on ze nog te ontdooien voor t ontbijt agz de kinderen al 2,5 uur beneden tv bleken te kijken en HONGERRRRR hadden :/
Ik heb zo’n zak gisteravond in de koelkast gelegd, ontdooien ging heel goed zo.
pi_207222821
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 10:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb zo’n zak gisteravond in de koelkast gelegd, ontdooien ging heel goed zo.
Doen wij vanavond ^O^
pi_207222840
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 10:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
De diepvriescroissants van Lidl zijn ook helemaal prima. Ik weet niet of het goed is om dit te weten :D
Lidl zit bij mij uit de fietsroute, dus kom ik niet echt in de verleiding
pi_207222855
Ik heb de lokale muziekvereniging net weer eens gesponsord door een zak oliebollen voor oudjaarsdag te bestellen.
Spoilers!
pi_207222875
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 10:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Lidl zit bij mij uit de fietsroute, dus kom ik niet echt in de verleiding
Dat is hier ook een nadeel. Maar zo eens in de paar weken kom ik er wel in de buurt met de auto dus dan hou ik er rekening mee.
Spoilers!
pi_207222956
Huugh. }:|
pi_207223011
quote:
2s.gif Op zondag 25 december 2022 10:38 schreef Lonaa het volgende:
Huugh. }:|
Jij ook een merry kerstmis O+

Hier staat er alweer eten te pruttelen.
pi_207223082
Oh O+
Het is echt kerst.
Er is zomaar een bubbel bij het snijwerk :D
pi_207223134
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 10:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee joh, al die naamsverwarring aan de dis.
Ik dacht zelf dat ik dan naadloos in kon voegen.
pi_207223382
Fijne kerst luitjes :* ~:)

Kerstavond was een beetje hectisch, maar vandaag en morgen vrij. Ik hoest en rochel wel als een malle, dus zo weer even testen. (Gisteren was ik negatief)
pi_207223851
Hier nog meer positieven dus het wordt een heel rustige kerst. Gelukkig waren de inkopen per gerecht verdeeld over de familie, dus iedereen heeft wel iets in huis om te eten.
pi_207224075
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 09:38 schreef yinu het volgende:

[..]
Mij uitnodigen?

Wij hebben gewoon ontbijt zoals altijd. Straks komt schoonzus met familie op de koffie maar verder niets op de planning. Heerlijk. Wandelen, beetje yoga doen, in bad, beetje tv kijken.

Gisteren bij schoonmoeder gegeten. Morgen mijn kant van de familie maar daarvan weten we nog niet eens precies bij wie we eten :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Akelig joh, ik weet van mezelf dat daar ook mijn aversie ligt tegen die hele kerst. Vroeger Verplicht tig x naar de kerk moeder erg gelovig, veel familie die komt eten, oh oh wat gezellig zo'n grote familie.. maar ondertussen halverwege was het al grote ruzie en ellende en de spanning die er altijd hing was nog erger dan normale dagen :X
Toen ik kinderen kreeg wel een boom en kerstlunches maar altijd met een aangeboren steen in mijn maag.
Toen ik eenmaal g tegenkwam die ook niks met kerst heeft of gekke bomen in huis :P kon ik mijn steen loslaten want er 'moest' niks verplichts meer O+
pi_207224163
Top 2000 met een gebarentolk _O_ Wat goed, wat leuk!

https://www.nporadio2.nl/live
pi_207224171
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 11:49 schreef Blues het volgende:
Top 2000 met een gebarentolk _O_ Wat goed, wat leuk!

https://www.nporadio2.nl/live
Leuk he? Dat doen ze sinds een paar jaar. Deze tolk doet het ook echt leuk.

Edit: duei in het zwart bedoel ik. Deze rode is wel heel enthousiast. Even wennen.
Spoilers!
pi_207224194
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 11:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja echt O+

Ik luister het meestal alleen met de radio aan, maar nu wilde ik ff kijken hoe druk het was in het café.
pi_207224275
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 11:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Edit: duei in het zwart bedoel ik. Deze rode is wel heel enthousiast. Even wennen.
Ja die in het zwart is leuk. Word er vrolijk van :D
pi_207224369
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 11:54 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja die in het zwart is leuk. Word er vrolijk van :D
Ik vind het ook altijd leuk om te zien wat er op de trui van de nieuwslezer wordt geprojecteerd.
Spoilers!
pi_207224401
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik vind het ook altijd leuk om te zien wat er op de trui van de nieuwslezer wordt geprojecteerd.
Ja Matijn O+ Zo jammer dat hij geen vlogs meer maakt.
pi_207224412
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 11:45 schreef Blues het volgende:

Akelig joh, ik weet van mezelf dat daar ook mijn aversie ligt tegen die hele kerst. Vroeger Verplicht tig x naar de kerk moeder erg gelovig, veel familie die komt eten, oh oh wat gezellig zo'n grote familie.. maar ondertussen halverwege was het al grote ruzie en ellende en de spanning die er altijd hing was nog erger dan normale dagen :X
Toen ik kinderen kreeg wel een boom en kerstlunches maar altijd met een aangeboren steen in mijn maag.
Toen ik eenmaal g tegenkwam die ook niks met kerst heeft of gekke bomen in huis :P kon ik mijn steen loslaten want er 'moest' niks verplichts meer O+
Wat is dat toch met ruzies met kerst. Sprak afgelopen week nog iemand die zei dat zodra moeke de zwarte kerstrok aantrok het één en al ellende en ruzie was. Nee, dan maak je zeker geen mooie kerstherinneringen, alleen maar een rotgevoel bij kerst. Was het de kerst of het samen zijn van de fam? Was er bijv ook altijd ruzie rond verjaardagen?

Ik heb alleen maar mooie herinneringen aan kerst. Eckte kaarsjes in de boom (haha, dat kan echt niet meer, maar we hebben het overleefd), speciale ranja in wijnglazen, sneeuw met kerst ('81, '85 en '86 :o ) en een kerstfilm op tv. Overdag tv kijken was heel bijzonder _O_
pi_207224414
Mijn collega is op vakantie in nieuw zeeland en is te volgen via 'polarsteps'. Wat leuk is dat zeg! En die foto's O+
Doet me wel heel erg denken aan Aus!
pi_207224437
Ik vind de saus van mijn peertjes niet lekker. Eerst niet zoet genoeg, nu te zoet en heb er ook al extra citroensap bij. Niet lekker. Pffff. Nou ja, ze doen het er maar mee. De peertjes zelf zijn wel prima.

Nu cadeautjes open maken in WoW O+ (elk jaar onder de kerstboom 8 cadeautjes of zo).
pi_207224478
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat is dat toch met ruzies met kerst. Sprak afgelopen week nog iemand die zei dat zodra moeke de zwarte kerstrok aantrok het één en al ellende en ruzie was. Nee, dan maak je zeker geen mooie kerstherinneringen, alleen maar een rotgevoel bij kerst. Was het de kerst of het samen zijn van de fam? Was er bijv ook altijd ruzie rond verjaardagen?

Ik heb alleen maar mooie herinneringen aan kerst. Eckte kaarsjes in de boom (haha, dat kan echt niet meer, maar we hebben het overleefd), speciale ranja in wijnglazen, sneeuw met kerst ('81, '85 en '86 :o ) en een kerstfilm op tv. Overdag tv kijken was heel bijzonder _O_
Heerlijk jouw herinneringen O+

Mijn hele jeugd was vanaf mijn 4e eh.. tja... naar en vol gedoe en spanning.
Pa dronk steeds meer van stress, moest zo nodig eigen zaak beginnen in de stad terwijl ze fijn woonden in een groot huis in een dorp , moeder met 5 kinderen uiteraard mee en boven die zaak, werd er doodongelukkig en zocht haar heil in nog meer geloof. Kilheid tussen hen continue merkbaar, altijd spanning, altijd gedoe met spanning rond die eigen zaak, broer en zus werkten een tijd in de zaak maar ook met ruzie/drank/gedoe gebrouilleerd. Ik was nakomer dus zag en voelde het allemaal, moest steeds drank kopen voor pa en alles moest geheim. Zowel van pa als van ma.
Nou ja hele verhalen, hele boekwerken heb ik hierover besproken met psych vorig jaar. Heb het allemaal opgeschreven voor die therapie.
Toen zag ik pas hoe rot het voor mij was thuis in mijn jeugd. Emotioneel verwaarloosd. Nooit begrepen eigenlijk -O-
Toen ik op mijn 15/16e stage ging lopen meteen op kamers gegaan intern en daarna ook nauwelijk meer thuis gewoond.
pi_207224488
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:07 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind de saus van mijn peertjes niet lekker. Eerst niet zoet genoeg, nu te zoet en heb er ook al extra citroensap bij. Niet lekker. Pffff. Nou ja, ze doen het er maar mee. De peertjes zelf zijn wel prima.

Nu cadeautjes open maken in WoW O+ (elk jaar onder de kerstboom 8 cadeautjes of zo).
:D Wat grappig in WoW
pi_207224513
Ondanks gasprijzen ga ik zo eens lekker in bad.
Lief zijn voor mezelf *G*
Ga nooit meer in bad de laatste tijd, voelt toch raar nu in deze tijd.
pi_207224552
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 11:33 schreef Tuindier het volgende:
Hier nog meer positieven dus het wordt een heel rustige kerst. Gelukkig waren de inkopen per gerecht verdeeld over de familie, dus iedereen heeft wel iets in huis om te eten.
Wie heeft er nu alleen toetjes te eten? :D
pi_207224594
Ik heb net een dutje gedaan. En nu zit ik weer in de struggle dat ik eigenlijk nog vol zit van al het eten van de afgelopen 24 uur, maar eigenlijk toch nog iets moet eten voor het diner vanavond. Ooit leer ik verstandige keuzes te maken en balans te houden. Ooit.
pi_207224624
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:12 schreef Blues het volgende:
Heerlijk jouw herinneringen O+

Mijn hele jeugd was vanaf mijn 4e eh.. tja... naar en vol gedoe en spanning.
Pa dronk steeds meer van stress, moest zo nodig eigen zaak beginnen in de stad terwijl ze fijn woonden in een groot huis in een dorp , moeder met 5 kinderen uiteraard mee en boven die zaak, werd er doodongelukkig en zocht haar heil in nog meer geloof. Kilheid tussen hen continue merkbaar, altijd spanning, altijd gedoe met spanning rond die eigen zaak, broer en zus werkten een tijd in de zaak maar ook met ruzie/drank/gedoe gebrouilleerd. Ik was nakomer dus zag en voelde het allemaal, moest steeds drank kopen voor pa en alles moest geheim. Zowel van pa als van ma.
Nou ja hele verhalen, hele boekwerken heb ik hierover besproken met psych vorig jaar. Heb het allemaal opgeschreven voor die therapie.
Toen zag ik pas hoe rot het voor mij was thuis in mijn jeugd. Emotioneel verwaarloosd. Nooit begrepen eigenlijk -O-
Toen ik op mijn 16e stage ging lopen meteen op kamers gegaan intern en daarna ook nauwelijk meer thuis gewoond.
Jeetje. Dat blijft je achtervolgen, zo'n jeugd. Niet leuk voor een kind om daar in op te groeien, maar ook tragisch voor je ouders zelf. Nare omstandigheden vormen je en niet in positieve zin.

Was mich nicht umbringt, macht mich stärker, zo populair bij zo veel mensen, is echt je reinste bullshit. Je kan het vergelijken met een hond die altijd geschopt, afgesnauwd en te weinig eten krijgt. Dat wordt geen sterke hond. De hond die veel liefde krijgt, veiligheid en genoeg te eten: dįt wordt een sterke hond. Voor mensen geldt gewoon hetzelfde. Een traumatische jeugd is voor niemand ooit goed geweest.

Nu begrijp ik je aversie voor kerst veel beter. In ieder geval een fijn niet-per-se-kerstweekend :7
pi_207224714
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Jeetje. Dat blijft je achtervolgen, zo'n jeugd. Niet leuk voor een kind om daar in op te groeien, maar ook tragisch voor je ouders zelf. Nare omstandigheden vormen je en niet in positieve zin.

Was mich nicht umbringt, macht mich stärker, zo populair bij zo veel mensen, is echt je reinste bullshit. Je kan het vergelijken met een hond die altijd geschopt, afgesnauwd en te weinig eten krijgt. Dat wordt geen sterke hond. De hond die veel liefde krijgt, veiligheid en genoeg te eten: dįt wordt een sterke hond. Voor mensen geldt gewoon hetzelfde. Een traumatische jeugd is voor niemand ooit goed geweest.

Nu begrijp ik je aversie voor kerst veel beter. In ieder geval een fijn niet-per-se-kerstweekend :7
Allemaal waar, tnx :*
Gelukkig gaat t nu goed met me *O*
pi_207224746
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 12:27 schreef Blues het volgende:

Allemaal waar, tnx :*
Gelukkig gaat t nu goed met me *O*
Ja, godzijdank wel ja _O_ Ik vind je een mooie vrouw O+ In heel veel opzichten.
pi_207224809
:@ O+
Insgelijks trouwens!
pi_207224857
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:17 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wie heeft er nu alleen toetjes te eten? :D
Mijn ouders deden behalve het toetje ook een deel van het hoofdgerecht, dus dat valt gelukkig mee.
Ik vind het wel jammer, had echt zin in een kerst samen na dit heftige jaar.
pi_207224926
Kalmpjes aan.

Om kwart over negen beierden de klokken van de RK. verderop en een half uurtje later van de HV dichterbij. Pracht geluid.

Haren in de krul, kerstbrunch heeft als extra stol met amandelspijs.
Lichtjes aan, het is toch donker.
Rond een uur of drie richting brabant met kleine kadootjes, 2 flessen italiaanse wijn, cranberriecurd, en de schuimpjes voor de sier.

Kalmpjes aan.
  zondag 25 december 2022 @ 12:42:40 #194
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207224951
HIJ DOET HUT!
pi_207225015
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:42 schreef fietsie het volgende:
HIJ DOET HUT!
Je liet ons wel in spanning door het ding met doos en al eerst op te bergen ipv uit te proberen!!! Maar *O* voor een werkend apparaat.
pi_207225020
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 12:41 schreef AnneX het volgende:
Kalmpjes aan.

Om kwart over negen beierden de klokken van de RK. verderop en een half uurtje later van de HV dichterbij. Pracht geluid.

Haren in de krul, kerstbrunch heeft als extra stol met amandelspijs.
Lichtjes aan, het is toch donker.
Rond een uur of drie richting brabant met kleine kadootjes, 2 flessen italiaanse wijn, cranberriecurd, en de schuimpjes voor de sier.

Kalmpjes aan.
O+
pi_207225031
Oh, jullie waren al verder met bespreken van kerst trauma’s.

@Isabeau het voorbeeld van de verwaarloosde hond vs de liefdevolle opvoeding is duidelijk. Zelf ook jarenlang het gezegde gebruikt van “it makes you stronger”.
Echt, veel van de familiedilemma’s rond kerst zaten in de kerstvoorstelling.

@Blues hóe gaat het in Aus? Krijg je voldoende foto’s en filmpjes?
pi_207225032
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:36 schreef Tuindier het volgende:

Mijn ouders deden behalve het toetje ook een deel van het hoofdgerecht, dus dat valt gelukkig mee.
Ik vind het wel jammer, had echt zin in een kerst samen na dit heftige jaar.
Is ook gewoon kut als je je er op verheugd :*

Ik vind het nog steeds raar voelen dat ik thuis zit :')
pi_207225040
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:42 schreef fietsie het volgende:
HIJ DOET HUT!
Zo heurt ut ~:)
pi_207225062
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Is ook gewoon kut als je je er op verheugd :*

Ik vind het nog steeds raar voelen dat ik thuis zit :')
Bij jullie is het helemaal zuur ja. Hoe is het met je schoonmoeder?
pi_207225078
Mn.X was bij de makro van de week en zag de kerstpakketten voor de helft van de prijs.
En deelde vanmorgen een herinnering van Tjeerd, een overleden vriend.
Een loner, single. Voor ons een vriendelijke vent en technisch knap.
Die leende af en toe de makropas en scoorde dan voor zichzelf een kerstpakket. >:O
pi_207225086
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:50 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Vroeg ik mij ook af.
pi_207225127
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:50 schreef Tuindier het volgende:

Flink gekneusde heup, niet gebroken en bont en blauw. Kan de trap niet af en op komen, dus bed staat in woonkamer. Wel heel sneu.
pi_207225230
Ik luister dus nooit radio oid en dus gelukkig ook geen reclame op de radio, maar ja Top2000. wtf is die reclame van Sunweb????? Wat een jeukreclame :o
pi_207225303
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 12:47 schreef AnneX het volgende:

@:Blues hóe gaat het in Aus? Krijg je voldoende foto’s en filmpjes?
Vliegen morgenmiddag ✈
Saillant detail, bij Q waar zij gaan verblijven is geen wifi ;)
pi_207225327
Live verslag vanuit 🛁😃
pi_207225335
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 13:06 schreef Blues het volgende:

[..]
Vliegen morgenmiddag ✈
Saillant detail, bij Q waar zij gaan verblijven is geen wifi ;)
Shut.
In de buurt van een macdonalds?

Wow. Een goeie kerst speech van de Koning!
Alles werd genoemd en benoemd! En afgesloten met een kerstliedje, dat wij iets minder fraai zingen en Oekraiens is van oorsprong.
Je hoort het veel dit jaar.
pi_207225528
Even doorscrollen naar filmpje halverwege voor een versie in het bos.
https://www.classicfm.com(...)WgIUX1bzptrdsJdMxolg
pi_207225711
@yinu je was van harte welkom hoor ;)
pi_207225779
Bij ons is het kerstdiner voorlopig weer aangezegd. Schoonzus heeft sinds gister geen klachten meer, dus dan is ze ruim 48u klachtenvrij tegen de tijd dat wij daar komen.
En dan hebben we een week voordat mijn familie samenkomt, dus als we dan negatief testen dan is alles goed afgelopen. In principe zouden wij nog immuun moeten zijn, begin oktober zelf besmet geweest.
Dus even de herplande plannen herplannen.
  zondag 25 december 2022 @ 13:36:57 #211
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207225785

best lekker eigenlijk :D
pi_207225934
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 10:23 schreef Vanyel het volgende:
wij gooien ze zonder te ontdoenr in de oven tijdens het voorverwarmen, dat gaat ook prima.

Ik mocht vanmorgen uitslapen, voor het eerst in tijden. Werd ik om 9 uur wakker gemaakt, want het was tijd voor het kerstontbijt, omdat het anders allemaal zo laat zou worden. We hebben helemaal geen plannen vandaag, zitten allemaal nog steeds in pyjama... Was niet zo blij om wakker gemaakt te worden.
pi_207225972
Ach je arme schoonmoeder @Isabeau Gelukkig dat de heup niet gebroken is maar dit is ook niet wat je wil, en zeker niet met kerst en zeker niet nu alle maatregelen weg zijn en jullie er zo naar toe konden.

Vind het best behoorlijk triest, jullie kerst/ouders ervaringen. En dat bij zoveel hier in de SC. Ken dat in mijn omgeving nauwelijks. Wel eens een tijdelijke ruzie/onmin iedereen komt nog graag bij iedereen met kerst of andere dagen.
pi_207226039
Ja, het is verdrietig inderdaad, die kerstperikelen bij iedereen.

Bij mij thuis sowieso altijd veel spanning. De rest van de familie komt morgen samen, maar wij hebben dit jaar vriendelijk bedankt, ik heb weinig zin in de drukte...
pi_207226066
Verder straks eens puzzelen voor het eten, heb 4 dingen door allemaal tegelijk in de oven moeten op verschillende tijden en niet even lang. Alle voorbereidingen zijn wel rond, straks alleen nog maar de oven aan doen en de spullen erin, en de saus van de stoofpeertjes inkoken..
pi_207226091
Ik kan me eigenlijk maar 2 kersten met een soort domper herinneren. Eerste keer dat mijn oma op 24 december ontslagen werd uit het ziekenhuis, haar huis was te klein om ons allemaal te herbergen en zij was niet goed om bij ons te zijn, dus ma en zus daarheen en pa, broer en ik hier.
En de laatste keer dat mijn moeder aanwezig was. We wisten eigenlijk allemaal al dat ze de volgende kerst er niet meer zou zijn.
pi_207226100
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 13:36 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]

Ik zag ze liggen en durfde ze niet mee te nemen. Bedankt voor het testen :D
pi_207226131
Ik heb er eigenlijk ook helemaal geen zin in vandaag.
  zondag 25 december 2022 @ 14:09:48 #219
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207226229
Hier wordt de sfeer op kerstdagen eigenlijk altijd structureel verziekt door de we-spelen-helemaal-nooit-bordspelletjes-maar-nu-moet-het-en-je-ZULT-het-leuk-vinden-en-leuk-meedoen brigade.

Dus ik kook wel. Met een koptelefoon op.
pi_207226334
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 13:36 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]

Iets hield me tegen om die te kopen _O-
pi_207226363
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Flink gekneusde heup, niet gebroken en bont en blauw. Kan de trap niet af en op komen, dus bed staat in woonkamer. Wel heel sneu.
Zeker, ook niet voor jullie -O-
pi_207226380
Wij kijken nu Jenny Arean en Brigitte Kaandorp in Carré terug.
Nu al leuk die 2 :D
pi_207226873
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 13:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
wij gooien ze zonder te ontdoenr in de oven tijdens het voorverwarmen, dat gaat ook prima.

Ik mocht vanmorgen uitslapen, voor het eerst in tijden. Werd ik om 9 uur wakker gemaakt, want het was tijd voor het kerstontbijt, omdat het anders allemaal zo laat zou worden. We hebben helemaal geen plannen vandaag, zitten allemaal nog steeds in pyjama... Was niet zo blij om wakker gemaakt te worden.
Dat soort shit flikken ze mij ook altijd. Dan mag je een keer, is er altijd wel een of andere nonreden waarmee het op hun voorwaarden en tijd eindigt ipv op de jouwe.

Doe je dan trouwens snel voorverwarmen of langzaam?
pi_207226899
Wij zijn alleen met ons.

Ik vond kerst met mijn hele ouderlijk gezin juist altijd gezellig.
pi_207226920
Ik heb net de aardappelpuree klaar naar een Amerikaans recept en omg _O-
Eerste hap: ooooh, wat lekker!
Tweede hap: hmm, eet ik nu boter & slagroom met een beetje aardappels?
Derde hap: ik zit vol.
pi_207226965
Wachten tot mn ouders er zijn. Dat vind ik echt wel gezellig en alles, maar vandaag niet. Zoiets.
pi_207227013
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 15:10 schreef Isabeau het volgende:
_O-

@Lonaa sterkte met dag doorkomen
pi_207227175
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 15:10 schreef Isabeau het volgende:
Klinkt als Franse puree. Die streven naar 1 op 1 boter/aardappel.

Ik ga zo maar eens het aardappelsoezenbeslag maken. Dan kan ik vanavond alvast de bolletjes maken en hoef ik ze morgen alleen nog maar te frituren.
pi_207227234
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 14:01 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb er eigenlijk ook helemaal geen zin in vandaag.
:*
Behoefte om erover te praten?
pi_207227579
Wat rot inderdaad al die verhalen. Liefs en knuffels voor iedereen die er vandaag geen zin in heeft. Het wordt vanzelf weer morgen.

Wij hadden dan wel rare kersten met grootouders van vaders kant maar gelukkig was er van moeders kant een heel liefdevol en warm gezin en zijn mijn ouders in staat geweest om ons een heel fijne basis te geven O+
Zeker van mijn vader, die dat van huis uit helemaal niet kende, vind ik dat ontzettend knap en liefdevol.

Alleen speelt kerst daar niet zo’n grote rol in. We zijn wel vaak bij elkaar en dat is heel fijn. En kerst zie ik toch ook vaak als iets ‘voor de christenen’. Daar val ik niet onder. Maar ik heb nu wel lekker kaarsjes aan en we hebben maar liefst 3 kerstbomen (eentje gered van de praxis waar hij in een hoekje stond wegens half kaal en scheef en 2 mini-kunstboompjes) en kerstmuziek aan en ben lekker aan t rommelen. Vind ik prima.
pi_207227848
Braaf net een webinar van het uwv gevolgd (moest voor dinsdag nog 1 activiteit doen. De keuken is ook schoon _O-
pi_207227882
Net de biet wellington en aardappelkroketjes in de oven geschoven. Lang geleden dat ik me er zo makkelijk van af heb gemaakt met kerst.
pi_207228313
Iemand interesse in 20%kortingcode voor lascana?
pi_207228685
Fijne kerstdagen iedereen >:O
  Official ESF Kreviewer zondag 25 december 2022 @ 19:14:35 #235
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_207228707
Kater van gisteren. Kroeg in, vrouwen keken thuis all u need.
Vansaag heerlijk rustig niks. Behalve dat vriendin topje vd vinger afschaafde met de kaasschaaf.
Morgen weer een familiedag.
pi_207228747
Fijne kerst!
Nog wat beter bijgelezen, wat een heftige verhalen vanmiddag :*
  zondag 25 december 2022 @ 19:26:00 #237
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207228812
Soms heb je van die slagroom die de consistentie heeft van iets wat bijna wel op botercreme lijkt.
Heeft iemand enig idee wat voor naam dat heeft?
pi_207229101
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 19:26 schreef fietsie het volgende:
Soms heb je van die slagroom die de consistentie heeft van iets wat bijna wel op botercreme lijkt.
Heeft iemand enig idee wat voor naam dat heeft?
Aangevette slagroom?
https://www.laurasbakery.nl/mascarpone-room/
  zondag 25 december 2022 @ 19:58:29 #239
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207229136
Tnx :)
pi_207229378
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 14:09 schreef fietsie het volgende:
Hier wordt de sfeer op kerstdagen eigenlijk altijd structureel verziekt door de we-spelen-helemaal-nooit-bordspelletjes-maar-nu-moet-het-en-je-ZULT-het-leuk-vinden-en-leuk-meedoen brigade.

Dus ik kook wel. Met een koptelefoon op.
Wij deden mikado en rummycub. >:O
Nu spaghetti :Y)
SPOILER
pi_207229433
De domeeeeeeeeee van de lidl is best heel mier zoet o|O maar hapt wel lekker weg :P
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 december 2022 @ 20:48:35 #242
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207229696
In de auto terug. Was zeer geslaagd. Was geslaagd bij mijn neef. Hoofdgerecht een rollade die nog voorzien werd van een lekkere vulling.
Eerst salade met zeewier en garnalen
Pastinaaksoep
Rollade, aardappels, salade
Toe Hazelnootpudding en Tiramisu.

Daarna een hele grote *Burp*.

Mijn biertjes vielen ook in de smaak. Had wat Jopens meegenomen 😋
pi_207229847
De dome van lidl viel hier ook erg in de smaak. Heel erg lekker, heel erg zoet.
pi_207230030
Wij hebben de kinderen beeldbellend uitgezwaaid O+
Nou heb ik ook een beetje plaatsvervangende kriebels in de buik :D
We hebben alle vluchtnummers zodat we ze met flightradar helemaal kunnen volgen. Het is een mijl op 7 omdat ze toch helemaal doorgaan ipv eerst een paar dagen rondkijken voor ze doorvliegen naar Q
Dus Amsterdam-Parijs-Singapore-Brisbane-Sydney :% :%
pi_207230206
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 21:10 schreef Blues het volgende:
Wij hebben de kinderen beeldbellend uitgezwaaid O+
Nou heb ik ook een beetje plaatsvervangende kriebels in de buik :D
We hebben alle vluchtnummers zodat we ze met flightradar helemaal kunnen volgen. Het is een mijl op 7 omdat ze toch helemaal doorgaan ipv eerst een paar dagen rondkijken voor ze doorvliegen naar Q
Dus Amsterdam-Parijs-Singapore-Brisbane-Sydney :% :%
Hoe lang blijven ze daar? En gaan ze nog meer doen behalve naar Q?
pi_207230323
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 19:12 schreef Sarabi het volgende:
Fijne kerstdagen iedereen >:O
:* >:O
pi_207230369
quote:
14s.gif Op zondag 25 december 2022 21:29 schreef sigme het volgende:

[..]
:* >:O
O+

En misschien wat excuses voor het korte lontje van laatst
SPOILER
Op naar hopelijk een mooi 2023.
pi_207230373
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 21:22 schreef Kaatje1 het volgende:

Hoe lang blijven ze daar? En gaan ze nog meer doen behalve naar Q?
Ze zijn bij hem tot 4/1 dan vliegen op brisbane, 2 dagen daar om even 'bij te komen' zoals ex zei :D en za ochtend 7/1 weer in NL
Kort he.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 25-12-2022 21:37:16 ]
pi_207230390
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 21:31 schreef Sarabi het volgende:

[..]
O+

SPOILER
Jullie hopelijk wat meer licht in 2023 ^O^
pi_207230410
quote:

[..]
O+

SPOILER
Fijn dat je er weer bent en hopelijk een lichter jaar
pi_207230459
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 21:32 schreef Blues het volgende:

[..]
Ze zijn bij hem tot 4/1 dan vliegen op brisbane, 2 dagen daar om even 'bij te komen' zoals ex zei :D en 6/1 weer naar huis.
Kort he.
Da’s inderdaad kort. Hopelijk kunnen ze (naast brisbane) ook nog wat van de woonomgeving van Q zien
pi_207230561
quote:

[..]
O+

SPOILER
Het is altijd fijn als je weer terugkomt. En wat de rest betreft: life suckt, maar tel je zegeningen :*
pi_207230587
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 21:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da’s inderdaad kort. Hopelijk kunnen ze (naast brisbane) ook nog wat van de woonomgeving van Q zien
Ze verblijven daar! Bij hem!Dus zoooo benieuwd hoe dat is.
Als ze zich er erg ongemakkelijk bij voelen gaan ze naar een hotel.
Overigens had ik post aangepast. Ze komen 7/1 smiddags thuis, vlucht was aangepast.
pi_207230679
quote:

[..]
O+

SPOILER
Ik hoop ook dat het leven wat lichter wordt voor je :*
(En als je toch ergens iets kwijt wil, of gewoon even iets van je af wil schrijven zonder inhoudelijke info, mn dm staat open)

Ik keek 15 afleveringen gossip girl vandaag, dus zoals jullie begrijpen had ik geen tijd voor het opruimen van de trapkast :+
Wel tussendoor drie (redelijk grote) kartonnen dozen in stukjesv gescheurd en in de kartonkliko gestopt. Trapkast dus in elk geval wel ietsjes leger gemaakt :7

Nu Isola di Beau, hierna denk ik maar naar bed. Morgen kijken of ik iets meer kan doen dan op de bank liggen en tv kijken. Boodschappen bijvoorbeeld, dat zou wel handig zijn.
pi_207230698
En spannend @Blues, hopelijk kun je via hen toch wat meekrijgen van het bezoek en van Q O+
pi_207230710
Wednesday.
Lollig.
  Moderator zondag 25 december 2022 @ 21:54:25 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207230715
quote:

[..]
O+

SPOILER

En sterkte :)
  zondag 25 december 2022 @ 22:21:54 #258
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207231098
Wij zijn beginnen aan de serie Big Sky.
Ziek. En daarmee... boeiend.
pi_207231281
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 21:52 schreef vlindertje89 het volgende:

Ik keek 15 afleveringen gossip girl vandaag, dus zoals jullie begrijpen had ik geen tijd voor het opruimen van de trapkast :+
Wel tussendoor drie (redelijk grote) kartonnen dozen in stukjesv gescheurd en in de kartonkliko gestopt. Trapkast dus in elk geval wel ietsjes leger gemaakt :7

Nu Isola di Beau, hierna denk ik maar naar bed. Morgen kijken of ik iets meer kan doen dan op de bank liggen en tv kijken. Boodschappen bijvoorbeeld, dat zou wel handig zijn.
Of laten komen O~)
pi_207231397
Rust O+ Bij thuiskomst meteen in bed gedoken.
Omdat ik vanaf vanochtend 5.30 uur al ‘aan’ stond en een tafel vol familie best gezellig, maar ook druk is. En omdat de wekker morgen ook weer vroeg gaat. Wel een kort dagje want cliėnten vallen uit… iets met Corona dus niet noodzakelijke zorg doen we dan even niet. Maar wie weet mag ik, net als vanmorgen een gevallen vrouw oprapen. Kan ik morgen mooi wat papierwerk voor de afhandeling voor in orde maken.

Daarna… vakantie *O* Vier hele dagen voor ik weer een ochtend mag werken.

Kadootjes nav lootjes was hilarisch.
Eerst de hert-in-koplampen-blik van schoonzus toen ik mijn kadootje met naam neerlegde. Toen de verbijsterde blik van broer toen nichtje haar kado kreeg (en niet van hem…)
Moraal van het verhaal: schoonzus en neef hadden de verkeerde naam onthouden, twee kinders kregen dus dubbele gedichten plus kadoos en broer en ik… kregen niks :'( _O-
Dit gaan ze dus nog jaaaaaren horen ~O>

Tussen de gangen door werd het huis afgestroopt, het hielp dat zowel nichtje als ik iets van Rituals wilden en nichtje van haar twee gevers twee exact dezelfde kadopakketten had gekregen.
In een half uur werden er twee duizendmaal excuus en lofzang gedichten uit het keyboard gestampt en wat aanvullende zaken als smartengeld ingepakt. Voor broer vooral sigaar uit eigen huis/doos, voor mij dus Rituals.

Het maakte het best wel goed. Maar blijft evengoed een te mooie flater om volgend jaar te laten liggen O+
pi_207231403
:* op de zware dagen en donkere tijden van mensen hier.
pi_207231775
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 22:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Omdat ik vanaf vanochtend 5.30 uur al ‘aan’ stond en een tafel vol familie best gezellig, maar ook druk is. En omdat de wekker morgen ook weer vroeg gaat. Wel een kort dagje want cliėnten vallen uit… iets met Corona dus niet noodzakelijke zorg doen we dan even niet. Maar wie weet mag ik, net als vanmorgen een gevallen vrouw oprapen. Kan ik morgen mooi wat papierwerk voor de afhandeling voor in orde maken.

Eerst de hert-in-koplampen-blik van schoonzus toen ik mijn kadootje met naam neerlegde. Toen de verbijsterde blik van broer toen nichtje haar kado kreeg (en niet van hem…)
Moraal van het verhaal: schoonzus en neef hadden de verkeerde naam onthouden, twee kinders kregen dus dubbele gedichten plus kadoos en broer en ik… kregen niks :'( _O-

Tussen de gangen door werd het huis afgestroopt, het hielp dat zowel nichtje als ik iets van Rituals wilden en nichtje van haar twee gevers twee exact dezelfde kadopakketten had gekregen.
In een half uur werden er twee duizendmaal excuus en lofzang gedichten uit het keyboard gestampt en wat aanvullende zaken als smartengeld ingepakt. Voor broer vooral sigaar uit eigen huis/doos, voor mij dus Rituals.

Het maakte het best wel goed. Maar blijft evengoed een te mooie flater om volgend jaar te laten liggen O+
Da’s best een lange dag.

En wat zullen de vergeetachtigen zich rottig gevoeld hebben, maar inderdaad jaren lang stof voor wraakgedichten >:)
pi_207231776
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 22:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

Mooi verhaal! Altijd mooi als er iets aparts gebeurt waardoor je deze kerst altijd gaat onthouden *)

En een virtuele knuffel voor mijn naamgenootje :* @Sarabi het leven is soms gewoon domweg kut; ik hoop dat je wel iemand hebt waar je wel mee kan praten
  zondag 25 december 2022 @ 23:53:19 #264
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207232470
quote:

[..]
O+

SPOILER
Sterkte :*
pi_207232920
We zijn weer thuis. Stinkend naar fondue en zware shag. Door het laatste ben ik al een paar uur flink aan het hoesten. Ik heb mezelf getrakteerd op een slok hoestsiroop en dan komt het weer goed.

Het was wel erg gezellig. De fondue was prima voor eens in het jaar. Geen memorabele verhalen. Gewoon een leuke avond.
Spoilers!
pi_207233711
Ha, wat een vergeetachtigheid met lootjes trekken en namen onthouden 8)7

‘Gewoon leuk’ is ook memorabel!

Ook weer thuis en wat men verwachtte gebeurde.
Zwager die niet zou komen, want dit/dat etc. belde - toen we net gingen eten - of hij een kopje thee kon komen drinken…en stond een half uur later binnen ( terwijl het een uurtje rijden is), dus al onderweg was.
SPOILER
De cranberriecurd was goed gelukt.
En we hebben leuk gemikado’d en gerummycubbed.

Tot volgende kerst weer. ~:)
pi_207233897
Oh wow, zwager die ineens senrtimenteel werd en de waarde van zijn familie in zag met kerst O+ Een soort kerstverhaal ;) En dat onderhandelen met de dokter komt vaker voor dan je denkt. Mensen kunnen heel fraai in kronkels denken.
En ik zag een foto van het nagerecht, zag er lekker uit :9

Lucky ook het traditionele kerstfeest weer gehad. Jammer van de zware shaggeur, ik heb daar zo'n enorme hekel aan :X Morgen jullie eigen lekkere eten?
pi_207233927
Hoe waren jouw / jullie kerstkadootjes? Echt wow?
Had jezelf ook digitaal presentjes gelegd? En dan tegelijk uitpakken?
Hoe gaat dat…
pi_207234091
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 01:31 schreef AnneX het volgende:
Hoe waren jouw / jullie kerstkadootjes? Echt wow?
Had jezelf ook digitaal presentjes gelegd? En dan tegelijk uitpakken?
Hoe gaat dat…
Iets om sterren mee de lucht in te schieten :7

We hebben elkaar geen virtuele kerstcadeautjes gegeven. Je kan wel inpakpapier kopen en daar dingen in stoppen voor een ander :+ Ik heb wel ooit een virtueel cadeau van Jross gekregen dat nu voor 3700 dollar op ebay staat _O- (nadat je het gebruikt kan je het niet weer doorverkopen).
pi_207234895
Ritme. }:| Hoofd. }:|
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 december 2022 @ 08:06:05 #271
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207234984
Morning.
Zo richting moeders voor de brunch. Verder blijft het rustig vandaag :).
Ik ga denk ik vanavond de streamingsdiensten proberen uit te spelen. Ik heb al een zalmrollade van de Appie met 35% gescoord. Wellicht valt er nog wat meer te scoren zo.
Morgen aan de wandel met moeders. Nu alleen even ruzie maken waar. Ik wil eigenlijk Westerborkpad, maar de 25km heeft ze nu even geen zin in :+. Ik heb al een alternatief bedacht. Duingebied Castricum.
pi_207235019
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 01:27 schreef Isabeau het volgende:
Oh wow, zwager die ineens senrtimenteel werd en de waarde van zijn familie in zag met kerst O+ Een soort kerstverhaal ;) En dat onderhandelen met de dokter komt vaker voor dan je denkt. Mensen kunnen heel fraai in kronkels denken.
En ik zag een foto van het nagerecht, zag er lekker uit :9

Lucky ook het traditionele kerstfeest weer gehad. Jammer van de zware shaggeur, ik heb daar zo'n enorme hekel aan :X Morgen jullie eigen lekkere eten?
Aan de andere kant is 'u kunt beter geen 6 koppen koffie per dag drinken' ook geen heel duidelijke instructie. Ik zou ook wel willen weten of dat 'helemaal niet' of 'minder' betekent.
pi_207235023
Wij gaan naar huis, halen kind O+ en gaan gourmetten.
pi_207235229
Mogge

Die zwager, mooi dat hij toch richting familie gaat op zo’n moment.

Iew die shaglucht, zo jammer

Wandel ze @borisz hier voorspellen ze af en aan regenbuitjes, kijken of ik tussendoor een stukje kan fietsen
pi_207235401
Hier weer andere zieken in de familie, en mogelijk vage zichtbare tweede streepjes.
We eten onze varkensschouder wel zelf op vanavond >:)
pi_207235441
Met Jagars voorverwarm in gedachten vandaag wel crispsantjes met 2 jams, lemon curd en clotted cream.
Mogge
pi_207235608
Goedemorgen

Dankjewel allemaal O+ de zegeningen worden zeker ook geteld. Genoeg moois in het leven :Y

Alleen vandaag is iets minder, laatste vakantiedag alweer -O-
En die gaan we doorbrengen bij schoonfamilie. Waarvan er 1 nog corona had begin vorige week dus even kijken of ik onder het zoenen uit kan komen.
pi_207235647
Ooh, jullie hebben wel echt de kerst van het grote afzeggen, hč @sigme ?

En @Cat-astrophe wauw, dat is wel een epische fout waar je inderdaad nog jaren op kunt teren qua pret, wat hilarisch!

@AnneX wat sneu, je zwager, wel fijn dat hij het toch nog aandurfde om te komen. En interessant hoe dat werkt ja, dat onderhandelen met de dokter. Alsof die er ook iets bij te winnen zou hebben.

@Lucky_Strike zware shag is wel heel retro! Hopelijk is je hoest weggegaan. Ongelofelijk hoe gewoon dat vroeger was.

@borisz leuke wandelingen maak jij zeg. Inspirerend!

Hier lekker rustig dagje, vandaag nog even een mini-familie bijeenkomstje… gezellig, zin in!
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 december 2022 @ 10:16:46 #279
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207235806
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 08:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Wandel ze @:Borisz hier voorspellen ze af en aan regenbuitjes, kijken of ik tussendoor een stukje kan fietsen
Voorspelling hier is morgen droog. Rest van de week wisselvallig.
Derhalve morgen sowieso aan de wandel :).
pi_207235888
Goedemorgen O+

Ik ben lekker gedoucht en heb mijn haren 2 keer gewassen. Ik ruik weer fris en fruitig. Hoest is weer weg.

Ik heb nog niet zo'n zin om ons kerstdiner te maken. Ik moet de pastinaak nog opgraven en de recepten nog bedenken. Het zal wel goedkomen maar nu nog even niet.

@AnneX, wat een gedoe toch met die zwager steeds :X
Spoilers!
pi_207236063
Oh shit. Pastinaak opgraven. Ik heb ook nog ergens pastinaak groeien.
pi_207236426
Goedemorgen, hier is kerst weer voorbij, ben (thuis) aan het werk tot 19:30.

Kerstavond gegeten bij de schoonouders.

Gister dagje Friesland bij mijn ouders, was gezellig. Kennissen van m'n ouders hadden ineens 'n kerstcadeautje afgegeven voor m'n ouders, maar ook voor mij, m'n man en m'n broer, voor mij een grote parfum van rituals :o Ruikt lekker dus blij mee wel heel onverwacht dus extra leuk.

Voor onszelf hadden we een mooi horloge gekocht als kerstcadeau 8-)
pi_207236755
Nog een (enigszins mosterd na de maaltijd): prettig kerstfeest eenieder! :*

Gisteren bij mijn ouders met mijn familie samen gevierd, dat was gezellig. Er wel achter gekomen dat jumpsuits echt heel onhandig en vooral ook koud zijn als je naar de wc moet. Zit je daar een soort van naakt te wezen :') (maar hij staat wel goed, al zeg ik het zelf)

We hadden als dessert fluffy bananenpannenkoekjes gebakken, met vanille ijs, chocolade, slagroom, maple syrup en besjes. (Het moest én cruelty free én glutenvrij zijn. )

Vandaag gaan we naar schoonfamilie. Maar eerst eens de konijnen voorzien van een schoon verblijf. En alvast wat koken voor vanavond. :)
pi_207236790
Fijne dagen allemaal. O+
pi_207236852
Ik zie net een filmpje van de rij bij Intratuin van mensen die koopjes willen scoren. :o
pi_207236869
Ik ga de zorgverzekering maar eens uitzoeken.
Spoilers!
pi_207236893
Ik vind vragen of 3 koppen wel mag niet echt onderhandelen met de specialist, meer iets concretere richtlijnen uitvragen. Als ie helemaal niet meer had gemogen, had de specialist wel gezegd geen koffie meer - dat is niet hetzelfde als 'geen 6 koppen'. Dus dan zou ik ook wel willen weten hoeveel dan wél nog OK is. Niet om te onderhandelen, maar gewoon omdat 'geen 6' nog niet zo heel veel informatie geeft.

Klinkt gezellig @Memento-Mori, en leuk zo'n onverwachts kado!

Ik deed een beetje random boodschappen (geen zin om na te denken, trek, helft vd groente in de winkel was op incl wat ik eigenlijk wilde halen). Net 2 croissantjes met jam en boter op. Ik heb ook spullen voor een broodje carpaccio met pesto en truffelmayonaise en voor nacho's met crčme fraiche en avocado en kaas (en paprika on the side). En eieren, tonijn om zelf tonijnsalade van te maken, verse sinaasappel-mango-passievrucht en aardbei-banaan-appel smoothies, rode druiven en s'mores chocolade soufflés. En high protein drink om samen met mn diepvriesfruit morgen en donderdag een smoothie van te maken voor na t sporten. Mn ene vriezer moet even ontdooid worden, door het ijs heb ik nu al twee keer gehad dat de deur niet zo heel goed dicht zat. Gelukkig niet lang, maar ik ben wel bezig de spullen uit die vriezer (incl restant fruit) op te maken/uit te zoeken zodat ik die vriezer deze week even goed kan ontdooien en meteen plek heb voor de Bourgondiėr ovenbitterballen die ik deze week wil halen :9 :9

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 26-12-2022 11:43:23 ]
pi_207237019
Gisteravond kerst gevierd met mijn moeder en de grotere familie van mijn stiefvader in het restaurant van één van zijn broers. Dat stond wel garant voor heerlijk eten. O+ En was ook gezellig. Al moet ik als sociaal ongemakkelijke pinguļn altijd even wennen in een grotere groep mensen.

Ook heerlijk om vandaag even een dag gewoon thuis te zijn. O+
pi_207237550
Ik vind het ook een goeie move van de zwagert om toch te willen komen :Y
pi_207237571
Vanaaf hier voor g een kreeftje met patat en geen idee nog coleslaw en voor mij *G* kaasfondue *G* Lekker met kapjes zelfgemaakt maisbrood wat we altijd opsparen in de vriezer, zoooo lekker om dat in de kaas te dopen. En ik heb nog champignons die ik aanbak en een halve komkommer.

Zometeen nog even naar de supermarkt.
Ik ga lekker op de fiets, gisteren helemaal niet buiten geweest :o Dus even bewegen en op de terugweg langs de boodschappen.
Ik vergeet steeds dat rug die combi niet meer aankan. o|O
Dus auto voor boodschappen en paar uur later een wandeling of zo.

[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 26-12-2022 12:28:09 ]
pi_207238348
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 12:18 schreef Blues het volgende:
Ik vind het ook een goeie move van de zwagert om toch te willen durven komen :Y
Dank voor jullie meedenkers. Zo staan wij er ook wel in…dattie uiteindelijk ‘durfde’ .

Dat gewauwel is langzamerhand bekend gedrag van hem. Bijv. op het laatste moment niet komen opdagen bij een huwelijksfeest!

Goed. Over naar 2e kerstdag.
Al las ik nog mooie verhalen over de eerste.

Wat een geregel @sigme met wel/niet ziekte van gastvrouw/heer.
Wat wordt het nou?

Mn.X denkt dat de makro open is en denkt dat ik daar een wokpan kan scoren met de juiste afmetingen. Ws. dezelfde rijen als bij Intratuin wat kaatje meldt.
Dus niet.

Vandaag eens lekker de kranten lezen.
Ik zag al een fantastisch geloofwaardig verhaal over minister Luns😎
  maandag 26 december 2022 @ 13:27:39 #292
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207238574
Hier is kerst kog in volle gang..
Kerst avond was er eend, met gecaremeliseerde aardappeltjes,
Gister avond was er flęskesteg met room aardappelen, voorgenomen was er ketst o tbijt en vanavond is er restjes diner *O*
Dan gaan morgen zusje en gezin weer weg, dus even wat meer rust in de tent O+ zo'n 2-jarige en hond vreten toch wel energie..

Ouders blijven dan nog een paar dagen, maar overmorgen mag ik ook weer lekker aan het werk, dus tijd voor mezelf..

En dan is het ook al weer bijna oud en nieuw..
Pfftt.. geef mij maar weer wat rust
pi_207238743
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 13:27 schreef Barreltje het volgende:
Hier is kerst kog in volle gang..
Kerst avond was er eend, met gecaremeliseerde aardappeltjes,
Gister avond was er flęskesteg met room aardappelen, voorgenomen was er ketst o tbijt en vanavond is er restjes diner *O*
Dan gaan morgen zusje en gezin weer weg, dus even wat meer rust in de tent O+ zo'n 2-jarige en hond vreten toch wel energie..

Ouders blijven dan nog een paar dagen, maar overmorgen mag ik ook weer lekker aan het werk, dus tijd voor mezelf..

En dan is het ook al weer bijna oud en nieuw..
Pfftt.. geef mij maar weer wat rust
Er is een Chef in de familie. 🎄Handig met kerst en alle familiebezoek.

ZegTele…wanneer verwacht je de bomenjongen terug?
  maandag 26 december 2022 @ 13:36:32 #294
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207238751
Ik ben ook net weer gestart; een witlof slaatje een coleslaw met rozijnen....
Zo garnalen marineren.
  maandag 26 december 2022 @ 13:46:20 #295
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207238915
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 13:35 schreef AnneX het volgende:

[..]
Er is een Chef in de familie. 🎄Handig met kerst en alle familiebezoek.

ZegTele…wanneer verwacht je de bomenjongen terug?
Die chef is nog op z'n eigen eiland.. _O- met een beetje mazzel komt ie morgen thuis..
pi_207239116
Gewerkt, aardpeer-met-prei soep opgewarmd, dutje gedaan en nu saucijzenbroodje met warme chocolademelk en slag :9
Met drie hele vrije dagen voor me, voldoende series en films op voorraad en een koelkast vol lekkers die leeg moet :Y)
En zo af en toe wat lees- of reageer zaken voor (vrijwilligers)werk.
pi_207239563
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 13:46 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Die chef is nog op z'n eigen eiland.. _O- met een beetje mazzel komt ie morgen thuis..
Ja, jij kan natuurlijk Cheffin zijn. >:O
pi_207241152
1e stop in Parijs bijna gehaald.
Leuk dat Flightradar24 *O*
pi_207241693
Leuk om ze te volgen Blues!

Ik heb inmiddels de recepten voor het kerstdiner bij elkaar gezocht. Alleen nog steeds geen zin om te maken dus dat doen we morgen. Vandaag wordt het secreto met gecarameliseerde rode ui, ceasar salade en aardappelkroketjes. Ook lekker.
Spoilers!
pi_207241774
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 16:16 schreef Blues het volgende:
1e stop in Parijs bijna gehaald.
Leuk dat Flightradar24 *O*
En ze moeten er nog zoveel meer. Hoe lang zijn ze eigenlijk onderweg? En super leuk om dat vliegtuig zo te volgen :Y
pi_207241811
Burp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')