Spontaan zin in Ben Hurquote:Op zaterdag 24 december 2022 12:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kerst film drama spoileren: Petrus zegt dat hij Jezus niet kent. DRIE KEER![]()
Ik herken dit probleem.quote:Op zaterdag 24 december 2022 13:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is iets echt heel geks gebeurd. We hebben nog maar 1 toiletrol. Ik ben er helemaal verbaasd over. Ik heb altijd overal een uitgebreide voorraad van, zeker van toiletpapier. Ik pik morgen bij schoonma wel een rol mee. Geen zin om nu naar de winkel te gaan. Dan hebben we met de kerst nog een chique rol ook, lekker dik en zacht.
Wat gek 😂quote:Op zaterdag 24 december 2022 13:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is iets echt heel geks gebeurd. We hebben nog maar 1 toiletrol. Ik ben er helemaal verbaasd over. Ik heb altijd overal een uitgebreide voorraad van, zeker van toiletpapier. Ik pik morgen bij schoonma wel een rol mee. Geen zin om nu naar de winkel te gaan. Dan hebben we met de kerst nog een chique rol ook, lekker dik en zacht.
Niet dat echte schuurpapier maar wel dun eco-papier van 2 of 3 lagen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 13:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat gek 😂
Je gebruikt zelf toch geen schuurpapier? Bij de action is edet 4 lagig betaalbaar.
Nog steeds aan telefoon.![]()
Oh, goed dat je het zegt, wij moeten vanavond ook even een voor-de-zekerheid-rol meenemen van mijn schoonouders. Nadeel van slapen in een gesloten hotelquote:Op zaterdag 24 december 2022 13:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Staat de wekker al voor morgenochtend 7 uurquote:Op zaterdag 24 december 2022 13:46 schreef fietsie het volgende:
Pakje is binnen.
Pakje staat in de schuur.
Pakje blijft dicht tot morgen.
Heb mijn handen vol aan voer voor 8 man op tafel krijgen vandaag.
Vind mijn eco papier veel fijner dan dat hele dikkequote:Op zaterdag 24 december 2022 13:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Niet dat echte schuurpapier maar wel dun eco-papier van 2 of 3 lagen.
Neeneeeeee ik ga niet naar de Actionquote:Op zaterdag 24 december 2022 13:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat gek 😂
Je gebruikt zelf toch geen schuurpapier? Bij de action is edet 4 lagig betaalbaar.
Nog steeds aan telefoon.![]()
Is ook de enige keer in de zoveel maanden, dat ik er kom.quote:Op zaterdag 24 december 2022 13:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Neeneeeeee ik ga niet naar de Action
Ik vind het heerlijk om te lezen over de (familie)perikelenquote:Op zaterdag 24 december 2022 13:55 schreef AnneX het volgende:
@:Molo die familieperikelen met kerst. Wrom doen wij ons dat aan?![]()
Trouwens de rest van het jaar ook wel, eigenlijk 🎄
Vrede op aarde.
Ja, dat is wel erg lastig inderdaad. De poli bellen volgende week en het probleem voorleggen?quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Misschien dat @:Blues helderheid kan geven.
Ik kreeg een mailtje binnen van het ziekenhuis dat ik woensdag 11 januari een telefonisch consult heb met een uroloog. Bericht dat ik 24 uur daarvoor meer informatie krijg.
Geen tijd (zelfs geen benadering) erbij en het is zo ongeveer de meest lastige dag. Ik heb de telefoon van kantoor alleen, bij ons zijn geen deuren dicht en wanneer iemand in 1 kamer zucht hoor je dat 2 kamer verderop (met andere woorden iedereen kan meeluisteren). Er is ook nergens een aparte ruimte om een gesprek te voeren (wanneer er mensen op de gang bellen/praten hoor je dat ook).
Maar je kan de afspraak alleen maar aanpassen via de telefoon, hoe dan? Heb toch geen zin om van alles rondom een blaasontsteking met alle collega's te delen.
Dat ga ik maar proberen. Moet even zien waar ik ongestoord even kan bellen. WC is ook geen optie, wanneer er iemand in de wc erboven zit de piesen hoor ik dat gekletterquote:Op zaterdag 24 december 2022 14:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat is wel erg lastig inderdaad. De poli bellen volgende week en het probleem voorleggen?
En dan hopen dat er andere opties zijn. Wij hebben een arts ergens voor die alleen op donderdagmiddag beschikbaar is voor dit. Ook niet per se handig.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat ga ik maar proberen. Moet even zien waar ik ongestoord even kan bellen. WC is ook geen optie, wanneer er iemand in de wc erboven zit de piesen hoor ik dat gekletter
Ook niet handig nee. Maar dan is het in ieder geval nog "de middag". Ik begrijp uit de mail dat het is, wanneer de arts tijd heeft om te bellen, wanneer er dan iets spoed tussen komt, wat dan.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En dan hopen dat er andere opties zijn. Wij hebben een arts ergens voor die alleen op donderdagmiddag beschikbaar is voor dit. Ook niet per se handig.
Zķjn probsquote:Op zaterdag 24 december 2022 13:57 schreef Blues het volgende:
Hoe is t nu met die zwagert met probs?
Tja..wij werken niet zoals deze poli.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Misschien dat @:Blues helderheid kan geven.
Ik kreeg een mailtje binnen van het ziekenhuis dat ik woensdag 11 januari een telefonisch consult heb met een uroloog. Bericht dat ik 24 uur daarvoor meer informatie krijg.
Geen tijd (zelfs geen benadering) erbij en het is zo ongeveer de meest lastige dag. Ik heb de telefoon van kantoor alleen, bij ons zijn geen deuren dicht en wanneer iemand in 1 kamer zucht hoor je dat 2 kamer verderop (met andere woorden iedereen kan meeluisteren). Er is ook nergens een aparte ruimte om een gesprek te voeren (wanneer er mensen op de gang bellen/praten hoor je dat ook).
Maar je kan de afspraak alleen maar aanpassen via de telefoon, hoe dan? Heb toch geen zin om van alles rondom een blaasontsteking met alle collega's te delen.
Ik heb eigenlijk altijd wel een zak blauwe bessen in de diepvries, voor smoothies en zo. Nee, hier ga ik een toetje mee maken voor tweede kerstdagquote:Op zaterdag 24 december 2022 15:22 schreef AnneX het volgende:
Ja, borisz treinde net langs mijn huis.
Wat lastig kaatje.
Hier kwam de week van tevoren een brief met datum en tijd de spec. zou bellen.
Twee weken nadat een vervolg tel. consult was gevraagd aan het secretariaat.
Anders dinsdag even bellen naar secretariaat voor duidelijkheid over jóuw bereikbaarheid.
Mooie markt aankoop. Isa.
Gooi je de blauwe bessen gelijk in de vriezer?
Niet beschamend maar mijn collega's (en vreemden die op de gang lopen) hoeven toch echt niet alle details te weten. En buiten, tja, als ik dan moet schrijven moet ik hopen dat het niet regent, zodat ik pen en papier op de auto van iemand kan leggen en er geen vrachtwagens langsrijden zodat ik de arts kan horen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:27 schreef derLudolf het volgende:
Wat is er zo beschamend aan blaasontstekingHet is geen chlamydia of iets wat potentieel dodelijk is ofzo.
Ok, misschien vertel je het niet spontaan aan iedereen, maar echt onoverkomelijk dat iemand het hoort is het toch niet.
Kun je niet even naar buiten om te bellen anders?
Is er geen trappenhuis of gang?quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Niet beschamend maar mijn collega's (en vreemden die op de gang lopen) hoeven toch echt niet alle details te weten. En buiten, tja, als ik dan moet schrijven moet ik hopen dat het niet regent, zodat ik pen en papier op de auto van iemand kan leggen en er geen vrachtwagens langsrijden zodat ik de arts kan horen.
Geen idee hoe oud dit gebouw is, maar het is zo ontzettend gehorig en eigenlijk versterkt het geluid ook heel erg.
Beetje privacy voelt anders stukken fijner dan met luistervinken om je heen. Die hebben niets met je medische zaken te maken.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:27 schreef derLudolf het volgende:
Wat is er zo beschamend aan blaasontstekingHet is geen chlamydia of iets wat potentieel dodelijk is ofzo.
Ok, misschien vertel je het niet spontaan aan iedereen, maar echt onoverkomelijk dat iemand het hoort is het toch niet.
Kun je niet even naar buiten om te bellen anders?
Nee, alles is open. Het is een soort open gebouw, glazen dak, grote open binnenruimte waar receptie zit, maar waar jij bijvoorbeeld ook een broodje kan eten en met iemand afspreken (doen bedrijven op het terrein vaak), en daar achter is het zo mogelijk nog opener, waar 3 etages met een soort galerij is. Wanneer je op de galerij loopt hoor je wat ze beneden zeggen en beneden hoor je wat ze boven zeggen. Gebouwd in een tijd toen ze nog niet wisten dat je wat met akoestiek kon doen.quote:
Nee, dat zou geen probleem mogen zijn (al staat er in de arbeidsvoorwaarden dat de werktelefoon NIET voor privé doeleinden gebruikt mag worden) maar waar, da's meer mijn probleem.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:54 schreef Vanyel het volgende:
Met Sjef. Ah hallo, heeft u een moment, ik zoek even een rustig plekje op.
Wandel wandel wandel.
Ja zegt u het maar.
Toch? Eens een privetelefoontje plegen onder werktijd zou imo geen probleem moeten mogen zijn.
Voor zo ver ik de wetgeving en uitspraken op dit gebied ken (me ooit in verdiept voor mn werk) is dit strijdig met wet- en regelgeving.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:57 schreef Kaatje1 het volgende:
En via mail, ook mag je geen internet gebruiken voor privé doeleinden.
Dat snap ik, in het ideale geval is dat er ook. Vraag je dan ook af waar functioneringsgesprekken worden of waar iemand ontslag wordt aangezegd.quote:Op zaterdag 24 december 2022 15:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Beetje privacy voelt anders stukken fijner dan met luistervinken om je heen. Die hebben niets met je medische zaken te maken.
Dan zou ik een vergaderzaal moeten afhuren. 200 euro per dagdeel.quote:Op zaterdag 24 december 2022 16:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat snap ik, in het ideale geval is dat er ook. Vraag je dan ook af waar functioneringsgesprekken worden of waar iemand ontslag wordt aangezegd.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik zelf zwaarder zou tillen aan m'n lichamelijk ongemak dan aan m'n privacy. Maar goed, dat is natuurlijk mijn eigen standpunt
Waarom? Ach eigenlijk is het ook idioot, de tijd dat over de vaste lijn per megabyte werd afgerekend is al lang verleden tijd.quote:Op zaterdag 24 december 2022 16:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Voor zo ver ik de wetgeving en uitspraken op dit gebied ken (me ooit in verdiept voor mn werk) is dit strijdig met wet- en regelgeving.
Kan mij voorstellen dat je op de bank ligt.quote:Op zaterdag 24 december 2022 16:31 schreef borisz het volgende:
Uitgeblust op de bank
Komoot en idd op de terugweg met de trein langs AnneX. Heb nu even de kaart groot Utrecht bekeken. Dat blokje Zuid-Oosten van Utrecht aka Houten is denk ik de hoek waar ik nog niet ben geweest.
Volgende week begreep ikquote:Op zaterdag 24 december 2022 17:55 schreef AnneX het volgende:
Zijn het kleuren voor je nieuwe huis, Tele?![]()
@:Cat Het is tijd voor Sissie films.
Heb jij ze ergens gespot?
Kutsite, foon vind t niet leuk..bovendien is mijn Duits 0.quote:
Het is een MH17 grap. Kerstman met slee neergestort boven Oekraļne en niemand weet wie het gedaan heeft.quote:Op zaterdag 24 december 2022 18:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Kutsite, foon vind t niet leuk..bovendien is mijn Duits 0.
Samenvatting van deze wat slechte grap graag, of ik snap t niet.
(Serieus nooit Duits gehad op school)
Link met MH17 leg ik niet zozeer, dat is ook niet actueel. Russische raketten die richting Oekraļne worden geschoten en allerlei smoesjes daarvoor wel.quote:Op zaterdag 24 december 2022 18:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het is een MH17 grap. Kerstman met slee neergestort boven Oekraļne en niemand weet wie het gedaan heeft.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet grappig
Neequote:Op zaterdag 24 december 2022 17:55 schreef AnneX het volgende:
Zijn het kleuren voor je nieuwe huis, Tele?![]()
@:Cat Het is tijd voor Sissie films.
Heb jij ze ergens gespot?
Grapjen over oorlog. Hahahaquote:Op zaterdag 24 december 2022 18:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Link met MH17 leg ik niet zozeer, dat is ook niet actueel. Russische raketten die richting Oekraļne worden geschoten en allerlei smoesjes daarvoor wel.
En niet neergestort maar neergeschoten.
Nope ben niet wezen klimmen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:28 schreef AnneX het volgende:
En het verdronken bos! en ook in Vreeswijk! Had je nog tijd om óp het Werk aan de Waalse wetering te klauteren? voor het uitzicht over de polder.
Ik vind De Spelt liter kut tegenwoordig. Je moet inloggen en ze hebben betaalde artikelen. Volg alleen nog Postillon op FB, De Spelt door die ergernissen niet meer.quote:Op zaterdag 24 december 2022 18:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Kutsite, foon vind t niet leuk..bovendien is mijn Duits 0.
Samenvatting van deze wat slechte grap graag, of ik snap t niet.
(Serieus nooit Duits gehad op school)
Oh.quote:Op zaterdag 24 december 2022 18:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Link met MH17 leg ik niet zozeer, dat is ook niet actueel. Russische raketten die richting Oekraļne worden geschoten en allerlei smoesjes daarvoor wel.
En niet neergestort maar neergeschoten.
quote:
Wow…wat een mooie čn smakelijk uitziende box inhoud.quote:Op zaterdag 24 december 2022 18:10 schreef Blues het volgende:
Wij deden dit vanmiddag![]()
![]()
golfer in CUL / [Kerstdiner 2022] Inspiratie-, voorpret en adviestopic
Wanneer gaan we weer meeten Catjen?quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Goede oogst Tele![]()
HGA betekent Het Grote Afzeggen. Traditioneel voor diverse FOK! meets, en in het vorige deel las ik wat kerstafzeggingen terug.
Die hard ook hier, heb ik wel eens gezien, 30 jaar geleden ofzo. Niet veel veranderd, behalve dat van die reclame tussendoor. Christus te paard.quote:Op zaterdag 24 december 2022 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nu staat Die Hard aan. Heb ik waarschijnlijk nooit gezien.
Sterkte. Ik heb gelukkig geen reclame.quote:Op zaterdag 24 december 2022 21:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Die hard ook hier, heb ik wel eens gezien, 30 jaar geleden ofzo. Niet veel veranderd, behalve dat van die reclame tussendoor. Christus te paard.
Jah dat. Nog even goed als 30 jaar geleden. Maar z’n stem was toen nog niet uitgerijpt.quote:
Waar zit die concept store? Zat er eerst een vooraan in die straat bij de so low. Die mis ik!quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:34 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1 wat een gedoe. Ook gewoon lastig dat je dan geen enkel idee hebt wanneer op de dag je gebeld gaat worden.
@:Cat-astrophe wat betekent "HGA voor de kerst"?
@:Candaasje is het gelukt met je functioneringsgespreksverslag insturen?
@:borisz het was een mooie dag voor een wandeling denk ik? hier was er zowaar een zonnetje
@:Isabeau hier was het zonet ook best heel rustig in de supermarkt. In het stadscentrum kon je over de hoofden lopen (het was ook nog markt) maar in de winkels was het gek genoeg redelijk rustig. Alleen veel krijsende kinderen.
Ik heb 3 dikke truien en een nieuwe spijkerbroek gekocht![]()
Die nieuwe spijkerbroek was tegen alle verwachtingen in, want ik heb een ongebruikelijke maat en ook nog eens allerlei meningen over wat voor soort broek het moet worden. Maar echt een leuke gevondeneen jaren-80-stijl broek, hoogvallend met wat wijdere pijpen. Zeer hip
2 van de 3 truien zijn iets hysterischer dan ik had verwacht te gaan kopen. Eentje turquoise met oranje gestreept - ik had eerst de donkergroen met oranje gestreepte gepast, maar daarin voelde ik me te veel de vlag van m'n staden de winkelmevrouw had de trui ook nog in deze kleur. Het is m'n eerste aankoop in een conceptstore (die heb je er hier best een hoop) - als ik had gewild, had ik in dezelfde winkel ook LP's, planten, zeep of sieraden kunnen kopen.
![]()
Een andere trui is knalblauw met in wit, geel en roze twee madeliefjes voorop. En pofmouwen.![]()
Ben benieuwd wat m'n collega's gaan zeggen, want die kennen me niet in turquoise-met-oranje gestreept
Dit was Bob & Bill in de Lange Hezelstraat. Je hebt daar ook Make My Day zitten, dat is een vrij grote, maar er zitten nog wat meer kleinere concept stores. Deze had leuke truien aan een rekje op straat staan dus daar ben ik op af gegaan.quote:Op zaterdag 24 december 2022 22:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Waar zit die concept store? Zat er eerst een vooraan in die straat bij de so low. Die mis ik!
Ja wat had je nou, wil je het niet vertellen ofzo?quote:
Nu heb ik nog meer zin om te verhuizenquote:Op zaterdag 24 december 2022 22:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dit was Bob & Bill in de Lange Hezelstraat. Je hebt daar ook Make My Day zitten, dat is een vrij grote, maar er zitten nog wat meer kleinere concept stores. Deze had leuke truien aan een rekje op straat staan dus daar ben ik op af gegaan.
Oh ja daar zitten wel meer leuke winkeltjes, volgende keer op lettenquote:Op zaterdag 24 december 2022 22:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dit was Bob & Bill in de Lange Hezelstraat. Je hebt daar ook Make My Day zitten, dat is een vrij grote, maar er zitten nog wat meer kleinere concept stores. Deze had leuke truien aan een rekje op straat staan dus daar ben ik op af gegaan.
En je kan naar Strik dat is nog een soort van dichtbij vanaf daarquote:Op zaterdag 24 december 2022 22:05 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Nu heb ik nog meer zin om te verhuizenallemaal nieuwe winkeltjes ontdekken
![]()
Aan de ene kant wil ik wel een duimpje geven, maar dat voelt best misplaatstquote:Op zaterdag 24 december 2022 21:41 schreef Vanyel het volgende:
Ff crosspost uit oud, omdat er een Schadefonds blijkt te zijn voor jeugdzorg schade. Is goed om te weten.
Er is ook een Schadefonds geweldsmisdrijven (ja ik val in herhaling hier). Voor'gewoon' en seksueel geweld. De dader hoeft niet veroordeeld te zijn.
Het moet binnen 10 jaar. Bij goede reden kan het wel langer na de gebeurtenis(sen).
Geheimquote:Op zaterdag 24 december 2022 22:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja wat had je nou, wil je het niet vertellen ofzo?
Oh ja!quote:Op zaterdag 24 december 2022 22:09 schreef gcjoel het volgende:
[..]
En je kan naar Strik dat is nog een soort van dichtbij vanaf daar
Kluijver en van Dam?quote:Op zaterdag 24 december 2022 22:14 schreef Vanyel het volgende:
OMG OMG OMG
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Eindelijk begrijp ik mijn eeuwige verwarring. De wereld is weer begrijpelijk.
Er zijn TWEE Nicolette's!
Ja!quote:
Dat zeiden wij ook al. Unlimited ammunition. Oh nee, toch niet uiteindelijk.quote:Op zaterdag 24 december 2022 22:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
De heren in Die Hard hebben echt veel patronen voor hun wapens bij zich.
Uiteraardquote:
Er is een werk kerstparty (incl dronken medewerkers en seks), kersbomen, veel kerstmuziek, een man die thuis komt voor de kerst voor zijn gezin, een film vol familiewaarden die belangrijker zijn dan hebzucht, er zitten feel good momenten in en och, ook wat explosies.quote:Op zaterdag 24 december 2022 22:44 schreef Tele6 het volgende:
of waarom kijken jullie die allemaal nu?
Helaas wist ik hier het bestaan al van.quote:Op zaterdag 24 december 2022 21:41 schreef Vanyel het volgende:
Ff crosspost uit oud, omdat er een Schadefonds blijkt te zijn voor jeugdzorg schade. Is goed om te weten.
Er is ook een Schadefonds geweldsmisdrijven (ja ik val in herhaling hier). Voor'gewoon' en seksueel geweld. De dader hoeft niet veroordeeld te zijn.
Het moet binnen 10 jaar. Bij goede reden kan het wel langer na de gebeurtenis(sen).
We moeten nog een kwartier. Hij heeft een zere voet en wordt daar emotioneel van.quote:Op zaterdag 24 december 2022 22:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat zeiden wij ook al. Unlimited ammunition. Oh nee, toch niet uiteindelijk.
Ik niet hoor.quote:Op zaterdag 24 december 2022 22:44 schreef Tele6 het volgende:
of waarom kijken jullie die allemaal nu?
quote:Op zaterdag 24 december 2022 22:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Helaas wist ik hier het bestaan al van.
Volgens mij heeft hij vooral heel veel pijn en denkt er niet levend uit te komen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 22:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
We moeten nog een kwartier. Hij heeft een zere voet en wordt daar emotioneel van.
Oh. Ook een optie.quote:Op zaterdag 24 december 2022 22:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij vooral heel veel pijn en denkt er niet levend uit te komen.
Wauw. Wat een zelfopoffering.quote:Op zaterdag 24 december 2022 22:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik niet hoor.
Ik was een liefhebbende echtgenote en keek met de Mrs mee naar all you need is Robert
Is het aangepast of heb je er overheen gelezen?quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:05 schreef Vanyel het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)een-loterij-geworden
Waarom wordt in dit artikel naar de mannen verwezen als emeritus lector achternaam en wethouder achternaam en naar de vrouw als Nadja achternaam ipv hoogleraar en lector achternaam?
quote:Maatwerk voor kwetsbare groepen
Hoogleraar en lector schuldenproblematiek Nadja Jungmann (Universiteit van Amsterdam)
Later in het stuk “wethouder” en”emeritus lector” en “Nadja”quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Is het aangepast of heb je er overheen gelezen?
[..]
Nee de verwijzing. Na de eerste keer dat ze genoemd worden.quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Is het aangepast of heb je er overheen gelezen?
[..]
Liefdequote:Op zaterdag 24 december 2022 23:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wauw. Wat een zelfopoffering.
Ben nog aan het bijkomen van onze laatste meetquote:Op zaterdag 24 december 2022 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer gaan we weer meeten Catjen?
Leuk, nog een kerkganger! Ben je gelovig, of wat bracht je daar?quote:Op zaterdag 24 december 2022 20:42 schreef Tele6 het volgende:
Ik was naar de gezinsnachtmis. (Vind de "echte" nachtmis te laat)
Weinig mensen in de kerk
Ik herinner me van ooit dat het stouwen was om iedereen erin te krijgen, nu was de kerk op z'n best 1/3 vol.
Wél 2 pastoors, 2 acolieten, 2 misdienaars, een kinderkoortje met organist. Het was een gezongen mis dus het kinderkoor had genoeg te doen. Toon kunnen houden blijkt geen vereiste te zijn om pastoor te worden
Iedereen was lekker in de war over wanneer staan, zitten, knielen, meezingen, amen zeggen, enz. Da's altijd met kerst want met 1x in het jaar naar de kerk komen onthoud je het niet. Ik zing altijd graag de altpartij mee dus ik maak iedereen nog extra in de war
Ze hadden na afloop een echte Maria en Jozef met een échte babyde baby was zowaar nog een baby, ik heb ook wel eens gehad dat ze een bijna-eenjarige hadden rondkruipen. Deze was krap twee maanden, vertelde Maria, en hij lag in een draagdoek te slapen
![]()
![]()
Ik weet niet of ik gelovig ben, maar ik vind het zo nu en dan wel prettig om naar de mis te gaan.quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Leuk, nog een kerkganger! Ben je gelovig, of wat bracht je daar?
Jup, kerken lopen rap leeg. Hier ook minder dan de helft van de stoelen bezet en waar je eerder nog wel gezinnetjes zag zijn het nu echt vooral de oudere vaste kerkgangers. Dus geen verwarring over staan, zitten en bidden. Al bleken de gezongen offerandes toch ook wel weer spannend te zijn voor de gemeenschap.
Misdienaars waren er hier voor het eerst niet bij, pastoor liep af en aan met de spullen, gelukkig hielp de koster hem. Geen wierookdus dirigente hoefde niet te vluchten naar de sacristie.
En nee, toonvastheid bij priesters is geen vereiste, maar ik ben erg blij dat de onze dat wel is. Zeker omdat hij zowat naast mij zat en luidkeels meezong met de bekende stukjes. Paste prima in het geheel.
Nog even gebabbeld over de kwaliteit van het grottenpapier van het kerstdorp. Heurt er ook bij
Hij was daar de 40 al gepasseerd, maar ziet eruit als een puppy.quote:Op zaterdag 24 december 2022 21:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Jah dat. Nog even goed als 30 jaar geleden. Maar z’n stem was toen nog niet uitgerijpt.
En vergeet 'Ho. Ho. Ho.' nietquote:Op zaterdag 24 december 2022 22:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is een werk kerstparty (incl dronken medewerkers en seks), kersbomen, veel kerstmuziek, een man die thuis komt voor de kerst voor zijn gezin, een film vol familiewaarden die belangrijker zijn dan hebzucht, er zitten feel good momenten in en och, ook wat explosies.
Als ik hem al heb gezien, ben ik me er niet bewust van. Als in, ik heb geen idee waarover de film zou moeten gaan.quote:Op zondag 25 december 2022 05:48 schreef Vanyel het volgende:
Ben ik de enige die Die Hard nog nooit gezien heeft?
Kogels hebben de hoofdrol. Prima film.quote:Op zondag 25 december 2022 07:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als ik hem al heb gezien, ben ik me er niet bewust van. Als in, ik heb geen idee waarover de film zou moeten gaan.
Oh ja nu weet ik. Veel kogels want het slachtoffer ging heel lastig dood waarschijnlijkquote:Op zondag 25 december 2022 07:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kogels hebben de hoofdrol. Prima film.
De daders gingen moeilijk dood. Ja, er was enige uitdaging.quote:Op zondag 25 december 2022 07:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ja nu weet ik. Veel kogels want het slachtoffer ging heel lastig dood waarschijnlijk
quote:Op zondag 25 december 2022 08:17 schreef Yinny het volgende:
Fujne kerstdagen allemaal!
Crisp heeft net de croissantjes en chocoladebroodjes bezorgd, dus er liggen al een paar te ontdooien voor straks ontbijt. Afbakken straks met een paar harde broodjes. Sinaasappels om uit te persen, eitjes om te koken, kerststol, 3 soorten crackers, 14 soorten beleg, kerstchocolaatjes en -koekjes, ben ik nog iets vergeten?
O, stapel cadeaus liggen onder de kerstboom klaar om uitgepakt te worden...
Zo kan je het ook samenvattenquote:Op zaterdag 24 december 2022 22:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is een werk kerstparty (incl dronken medewerkers en seks), kersbomen, veel kerstmuziek, een man die thuis komt voor de kerst voor zijn gezin, een film vol familiewaarden die belangrijker zijn dan hebzucht, er zitten feel good momenten in en och, ook wat explosies.
Mij uitnodigen?quote:Op zondag 25 december 2022 08:17 schreef Yinny het volgende:
Fujne kerstdagen allemaal!
Crisp heeft net de croissantjes en chocoladebroodjes bezorgd, dus er liggen al een paar te ontdooien voor straks ontbijt. Afbakken straks met een paar harde broodjes. Sinaasappels om uit te persen, eitjes om te koken, kerststol, 3 soorten crackers, 14 soorten beleg, kerstchocolaatjes en -koekjes, ben ik nog iets vergeten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wilde dus niet bij Crisp bestellen want dat vond ik te duur worden alles bij elkaar.quote:Op zondag 25 december 2022 10:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik had ook alleen maar de croissantjes omdat ik een crisp bestelling deed, ander zou het ook gewoon yoghurt met fruit en muesli worden. Dit ligt nu wel zwaar op m’n maag
Nee joh, al die naamsverwarring aan de dis.quote:
Ik heb zo’n zak gisteravond in de koelkast gelegd, ontdooien ging heel goed zo.quote:Op zondag 25 december 2022 10:23 schreef Vanyel het volgende:
Wij kochten 4 zakken crisp croissantjes en stonden te laat op on ze nog te ontdooien voor t ontbijt agz de kinderen al 2,5 uur beneden tv bleken te kijken en HONGERRRRR hadden :/
Doen wij vanavondquote:Op zondag 25 december 2022 10:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb zo’n zak gisteravond in de koelkast gelegd, ontdooien ging heel goed zo.
Lidl zit bij mij uit de fietsroute, dus kom ik niet echt in de verleidingquote:Op zondag 25 december 2022 10:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
De diepvriescroissants van Lidl zijn ook helemaal prima. Ik weet niet of het goed is om dit te weten
Dat is hier ook een nadeel. Maar zo eens in de paar weken kom ik er wel in de buurt met de auto dus dan hou ik er rekening mee.quote:Op zondag 25 december 2022 10:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Lidl zit bij mij uit de fietsroute, dus kom ik niet echt in de verleiding
Jij ook een merry kerstmisquote:
Ik dacht zelf dat ik dan naadloos in kon voegen.quote:Op zondag 25 december 2022 10:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee joh, al die naamsverwarring aan de dis.
quote:Op zondag 25 december 2022 09:38 schreef yinu het volgende:
[..]
Mij uitnodigen?
Wij hebben gewoon ontbijt zoals altijd. Straks komt schoonzus met familie op de koffie maar verder niets op de planning. Heerlijk. Wandelen, beetje yoga doen, in bad, beetje tv kijken.
Gisteren bij schoonmoeder gegeten. Morgen mijn kant van de familie maar daarvan weten we nog niet eens precies bij wie we etenAkelig joh, ik weet van mezelf dat daar ook mijn aversie ligt tegen die hele kerst. Vroeger Verplicht tig x naar de kerk moeder erg gelovig, veel familie die komt eten, oh oh wat gezellig zo'n grote familie.. maar ondertussen halverwege was het al grote ruzie en ellende en de spanning die er altijd hing was nog erger dan normale dagenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen ik kinderen kreeg wel een boom en kerstlunches maar altijd met een aangeboren steen in mijn maag.
Toen ik eenmaal g tegenkwam die ook niks met kerst heeft of gekke bomen in huiskon ik mijn steen loslaten want er 'moest' niks verplichts meer
![]()
Leuk he? Dat doen ze sinds een paar jaar. Deze tolk doet het ook echt leuk.quote:Op zondag 25 december 2022 11:49 schreef Blues het volgende:
Top 2000 met een gebarentolkWat goed, wat leuk!
https://www.nporadio2.nl/live
Ja echtquote:Op zondag 25 december 2022 11:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Leuk he? Dat doen ze sinds een paar jaar. Deze tolk doet het ook echt leuk.
Ja die in het zwart is leuk. Word er vrolijk vanquote:Op zondag 25 december 2022 11:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Leuk he? Dat doen ze sinds een paar jaar. Deze tolk doet het ook echt leuk.
Edit: duei in het zwart bedoel ik. Deze rode is wel heel enthousiast. Even wennen.
Ik vind het ook altijd leuk om te zien wat er op de trui van de nieuwslezer wordt geprojecteerd.quote:Op zondag 25 december 2022 11:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja die in het zwart is leuk. Word er vrolijk van
Ja Matijnquote:Op zondag 25 december 2022 12:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het ook altijd leuk om te zien wat er op de trui van de nieuwslezer wordt geprojecteerd.
Wat is dat toch met ruzies met kerst. Sprak afgelopen week nog iemand die zei dat zodra moeke de zwarte kerstrok aantrok het één en al ellende en ruzie was. Nee, dan maak je zeker geen mooie kerstherinneringen, alleen maar een rotgevoel bij kerst. Was het de kerst of het samen zijn van de fam? Was er bijv ook altijd ruzie rond verjaardagen?quote:Op zondag 25 december 2022 11:45 schreef Blues het volgende:
Akelig joh, ik weet van mezelf dat daar ook mijn aversie ligt tegen die hele kerst. Vroeger Verplicht tig x naar de kerk moeder erg gelovig, veel familie die komt eten, oh oh wat gezellig zo'n grote familie.. maar ondertussen halverwege was het al grote ruzie en ellende en de spanning die er altijd hing was nog erger dan normale dagen
Toen ik kinderen kreeg wel een boom en kerstlunches maar altijd met een aangeboren steen in mijn maag.
Toen ik eenmaal g tegenkwam die ook niks met kerst heeft of gekke bomen in huiskon ik mijn steen loslaten want er 'moest' niks verplichts meer
Heerlijk jouw herinneringenquote:Op zondag 25 december 2022 12:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat is dat toch met ruzies met kerst. Sprak afgelopen week nog iemand die zei dat zodra moeke de zwarte kerstrok aantrok het één en al ellende en ruzie was. Nee, dan maak je zeker geen mooie kerstherinneringen, alleen maar een rotgevoel bij kerst. Was het de kerst of het samen zijn van de fam? Was er bijv ook altijd ruzie rond verjaardagen?
Ik heb alleen maar mooie herinneringen aan kerst. Eckte kaarsjes in de boom (haha, dat kan echt niet meer, maar we hebben het overleefd), speciale ranja in wijnglazen, sneeuw met kerst ('81, '85 en '86) en een kerstfilm op tv. Overdag tv kijken was heel bijzonder
quote:Op zondag 25 december 2022 12:07 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind de saus van mijn peertjes niet lekker. Eerst niet zoet genoeg, nu te zoet en heb er ook al extra citroensap bij. Niet lekker. Pffff. Nou ja, ze doen het er maar mee. De peertjes zelf zijn wel prima.
Nu cadeautjes open maken in WoW(elk jaar onder de kerstboom 8 cadeautjes of zo).
Wie heeft er nu alleen toetjes te eten?quote:Op zondag 25 december 2022 11:33 schreef Tuindier het volgende:
Hier nog meer positieven dus het wordt een heel rustige kerst. Gelukkig waren de inkopen per gerecht verdeeld over de familie, dus iedereen heeft wel iets in huis om te eten.
Jeetje. Dat blijft je achtervolgen, zo'n jeugd. Niet leuk voor een kind om daar in op te groeien, maar ook tragisch voor je ouders zelf. Nare omstandigheden vormen je en niet in positieve zin.quote:Op zondag 25 december 2022 12:12 schreef Blues het volgende:
Heerlijk jouw herinneringen
Mijn hele jeugd was vanaf mijn 4e eh.. tja... naar en vol gedoe en spanning.
Pa dronk steeds meer van stress, moest zo nodig eigen zaak beginnen in de stad terwijl ze fijn woonden in een groot huis in een dorp , moeder met 5 kinderen uiteraard mee en boven die zaak, werd er doodongelukkig en zocht haar heil in nog meer geloof. Kilheid tussen hen continue merkbaar, altijd spanning, altijd gedoe met spanning rond die eigen zaak, broer en zus werkten een tijd in de zaak maar ook met ruzie/drank/gedoe gebrouilleerd. Ik was nakomer dus zag en voelde het allemaal, moest steeds drank kopen voor pa en alles moest geheim. Zowel van pa als van ma.
Nou ja hele verhalen, hele boekwerken heb ik hierover besproken met psych vorig jaar. Heb het allemaal opgeschreven voor die therapie.
Toen zag ik pas hoe rot het voor mij was thuis in mijn jeugd. Emotioneel verwaarloosd. Nooit begrepen eigenlijk
Toen ik op mijn 16e stage ging lopen meteen op kamers gegaan intern en daarna ook nauwelijk meer thuis gewoond.
Allemaal waar, tnxquote:Op zondag 25 december 2022 12:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jeetje. Dat blijft je achtervolgen, zo'n jeugd. Niet leuk voor een kind om daar in op te groeien, maar ook tragisch voor je ouders zelf. Nare omstandigheden vormen je en niet in positieve zin.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker, zo populair bij zo veel mensen, is echt je reinste bullshit. Je kan het vergelijken met een hond die altijd geschopt, afgesnauwd en te weinig eten krijgt. Dat wordt geen sterke hond. De hond die veel liefde krijgt, veiligheid en genoeg te eten: dįt wordt een sterke hond. Voor mensen geldt gewoon hetzelfde. Een traumatische jeugd is voor niemand ooit goed geweest.
Nu begrijp ik je aversie voor kerst veel beter. In ieder geval een fijn niet-per-se-kerstweekend
Ja, godzijdank wel jaquote:Op zondag 25 december 2022 12:27 schreef Blues het volgende:
Allemaal waar, tnx![]()
Gelukkig gaat t nu goed met me
Mijn ouders deden behalve het toetje ook een deel van het hoofdgerecht, dus dat valt gelukkig mee.quote:Op zondag 25 december 2022 12:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wie heeft er nu alleen toetjes te eten?
Je liet ons wel in spanning door het ding met doos en al eerst op te bergen ipv uit te proberen!!! Maarquote:
quote:Op zondag 25 december 2022 12:41 schreef AnneX het volgende:
Kalmpjes aan.
Om kwart over negen beierden de klokken van de RK. verderop en een half uurtje later van de HV dichterbij. Pracht geluid.
Haren in de krul, kerstbrunch heeft als extra stol met amandelspijs.
Lichtjes aan, het is toch donker.
Rond een uur of drie richting brabant met kleine kadootjes, 2 flessen italiaanse wijn, cranberriecurd, en de schuimpjes voor de sier.
Kalmpjes aan.
Is ook gewoon kut als je je er op verheugdquote:Op zondag 25 december 2022 12:36 schreef Tuindier het volgende:
Mijn ouders deden behalve het toetje ook een deel van het hoofdgerecht, dus dat valt gelukkig mee.
Ik vind het wel jammer, had echt zin in een kerst samen na dit heftige jaar.
Bij jullie is het helemaal zuur ja. Hoe is het met je schoonmoeder?quote:Op zondag 25 december 2022 12:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is ook gewoon kut als je je er op verheugd
Ik vind het nog steeds raar voelen dat ik thuis zit
Vroeg ik mij ook af.quote:Op zondag 25 december 2022 12:50 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Bij jullie is het helemaal zuur ja. Hoe is het met je schoonmoeder?
Flink gekneusde heup, niet gebroken en bont en blauw. Kan de trap niet af en op komen, dus bed staat in woonkamer. Wel heel sneu.quote:Op zondag 25 december 2022 12:50 schreef Tuindier het volgende:
Bij jullie is het helemaal zuur ja. Hoe is het met je schoonmoeder?
Vliegen morgenmiddag ✈quote:Op zondag 25 december 2022 12:47 schreef AnneX het volgende:
@:Blues hóe gaat het in Aus? Krijg je voldoende foto’s en filmpjes?
Shut.quote:Op zondag 25 december 2022 13:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Vliegen morgenmiddag ✈
Saillant detail, bij Q waar zij gaan verblijven is geen wifi
wij gooien ze zonder te ontdoenr in de oven tijdens het voorverwarmen, dat gaat ook prima.quote:Op zondag 25 december 2022 10:23 schreef Vanyel het volgende:
Wij kochten 4 zakken crisp croissantjes en stonden te laat op on ze nog te ontdooien voor t ontbijt agz de kinderen al 2,5 uur beneden tv bleken te kijken en HONGERRRRR hadden :/
Ik zag ze liggen en durfde ze niet mee te nemen. Bedankt voor het testenquote:
Zeker, ook niet voor julliequote:Op zondag 25 december 2022 12:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Flink gekneusde heup, niet gebroken en bont en blauw. Kan de trap niet af en op komen, dus bed staat in woonkamer. Wel heel sneu.
Dat soort shit flikken ze mij ook altijd. Dan mag je een keer, is er altijd wel een of andere nonreden waarmee het op hun voorwaarden en tijd eindigt ipv op de jouwe.quote:Op zondag 25 december 2022 13:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wij gooien ze zonder te ontdoenr in de oven tijdens het voorverwarmen, dat gaat ook prima.
Ik mocht vanmorgen uitslapen, voor het eerst in tijden. Werd ik om 9 uur wakker gemaakt, want het was tijd voor het kerstontbijt, omdat het anders allemaal zo laat zou worden. We hebben helemaal geen plannen vandaag, zitten allemaal nog steeds in pyjama... Was niet zo blij om wakker gemaakt te worden.
quote:Op zondag 25 december 2022 15:10 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb net de aardappelpuree klaar naar een Amerikaans recept en omg![]()
Eerste hap: ooooh, wat lekker!
Tweede hap: hmm, eet ik nu boter & slagroom met een beetje aardappels?
Derde hap: ik zit vol.
Klinkt als Franse puree. Die streven naar 1 op 1 boter/aardappel.quote:Op zondag 25 december 2022 15:10 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb net de aardappelpuree klaar naar een Amerikaans recept en omg![]()
Eerste hap: ooooh, wat lekker!
Tweede hap: hmm, eet ik nu boter & slagroom met een beetje aardappels?
Derde hap: ik zit vol.
quote:Op zondag 25 december 2022 14:01 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb er eigenlijk ook helemaal geen zin in vandaag.
Aangevette slagroom?quote:Op zondag 25 december 2022 19:26 schreef fietsie het volgende:
Soms heb je van die slagroom die de consistentie heeft van iets wat bijna wel op botercreme lijkt.
Heeft iemand enig idee wat voor naam dat heeft?
Wij deden mikado en rummycub.quote:Op zondag 25 december 2022 14:09 schreef fietsie het volgende:
Hier wordt de sfeer op kerstdagen eigenlijk altijd structureel verziekt door de we-spelen-helemaal-nooit-bordspelletjes-maar-nu-moet-het-en-je-ZULT-het-leuk-vinden-en-leuk-meedoen brigade.
Dus ik kook wel. Met een koptelefoon op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe lang blijven ze daar? En gaan ze nog meer doen behalve naar Q?quote:Op zondag 25 december 2022 21:10 schreef Blues het volgende:
Wij hebben de kinderen beeldbellend uitgezwaaid![]()
Nou heb ik ook een beetje plaatsvervangende kriebels in de buik![]()
We hebben alle vluchtnummers zodat we ze met flightradar helemaal kunnen volgen. Het is een mijl op 7 omdat ze toch helemaal doorgaan ipv eerst een paar dagen rondkijken voor ze doorvliegen naar Q
Dus Amsterdam-Parijs-Singapore-Brisbane-Sydney![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op naar hopelijk een mooi 2023.
Ze zijn bij hem tot 4/1 dan vliegen op brisbane, 2 dagen daar om even 'bij te komen' zoals ex zeiquote:Op zondag 25 december 2022 21:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe lang blijven ze daar? En gaan ze nog meer doen behalve naar Q?
quote:Op zondag 25 december 2022 21:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En misschien wat excuses voor het korte lontje van laatstJullie hopelijk wat meer licht in 2023SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op naar hopelijk een mooi 2023.![]()
[..]
En misschien wat excuses voor het korte lontje van laatstFijn dat je er weer bent en hopelijk een lichter jaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op naar hopelijk een mooi 2023.We have far more in common than that which devides us..
Da’s inderdaad kort. Hopelijk kunnen ze (naast brisbane) ook nog wat van de woonomgeving van Q zienquote:Op zondag 25 december 2022 21:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Ze zijn bij hem tot 4/1 dan vliegen op brisbane, 2 dagen daar om even 'bij te komen' zoals ex zeien 6/1 weer naar huis.
Kort he.
[..]
En misschien wat excuses voor het korte lontje van laatstHet is altijd fijn als je weer terugkomt. En wat de rest betreft: life suckt, maar tel je zegeningenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op naar hopelijk een mooi 2023.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ze verblijven daar! Bij hem!Dus zoooo benieuwd hoe dat is.quote:Op zondag 25 december 2022 21:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s inderdaad kort. Hopelijk kunnen ze (naast brisbane) ook nog wat van de woonomgeving van Q zien
[..]
En misschien wat excuses voor het korte lontje van laatstIk hoop ook dat het leven wat lichter wordt voor jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op naar hopelijk een mooi 2023.![]()
(En als je toch ergens iets kwijt wil, of gewoon even iets van je af wil schrijven zonder inhoudelijke info, mn dm staat open)
Ik keek 15 afleveringen gossip girl vandaag, dus zoals jullie begrijpen had ik geen tijd voor het opruimen van de trapkast![]()
Wel tussendoor drie (redelijk grote) kartonnen dozen in stukjesv gescheurd en in de kartonkliko gestopt. Trapkast dus in elk geval wel ietsjes leger gemaakt![]()
Nu Isola di Beau, hierna denk ik maar naar bed. Morgen kijken of ik iets meer kan doen dan op de bank liggen en tv kijken. Boodschappen bijvoorbeeld, dat zou wel handig zijn.
[..]
En misschien wat excuses voor het korte lontje van laatstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op naar hopelijk een mooi 2023.
En sterkte
Kranplätze müssen verdichtet sein
Of laten komenquote:Op zondag 25 december 2022 21:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik keek 15 afleveringen gossip girl vandaag, dus zoals jullie begrijpen had ik geen tijd voor het opruimen van de trapkast![]()
Wel tussendoor drie (redelijk grote) kartonnen dozen in stukjesv gescheurd en in de kartonkliko gestopt. Trapkast dus in elk geval wel ietsjes leger gemaakt![]()
Nu Isola di Beau, hierna denk ik maar naar bed. Morgen kijken of ik iets meer kan doen dan op de bank liggen en tv kijken. Boodschappen bijvoorbeeld, dat zou wel handig zijn.
Da’s best een lange dag.quote:Op zondag 25 december 2022 22:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
RustBij thuiskomst meteen in bed gedoken.
Omdat ik vanaf vanochtend 5.30 uur al ‘aan’ stond en een tafel vol familie best gezellig, maar ook druk is. En omdat de wekker morgen ook weer vroeg gaat. Wel een kort dagje want cliėnten vallen uit… iets met Corona dus niet noodzakelijke zorg doen we dan even niet. Maar wie weet mag ik, net als vanmorgen een gevallen vrouw oprapen. Kan ik morgen mooi wat papierwerk voor de afhandeling voor in orde maken.
Daarna… vakantieVier hele dagen voor ik weer een ochtend mag werken.
Kadootjes nav lootjes was hilarisch.
Eerst de hert-in-koplampen-blik van schoonzus toen ik mijn kadootje met naam neerlegde. Toen de verbijsterde blik van broer toen nichtje haar kado kreeg (en niet van hem…)
Moraal van het verhaal: schoonzus en neef hadden de verkeerde naam onthouden, twee kinders kregen dus dubbele gedichten plus kadoos en broer en ik… kregen niks![]()
![]()
Dit gaan ze dus nog jaaaaaren horen![]()
Tussen de gangen door werd het huis afgestroopt, het hielp dat zowel nichtje als ik iets van Rituals wilden en nichtje van haar twee gevers twee exact dezelfde kadopakketten had gekregen.
In een half uur werden er twee duizendmaal excuus en lofzang gedichten uit het keyboard gestampt en wat aanvullende zaken als smartengeld ingepakt. Voor broer vooral sigaar uit eigen huis/doos, voor mij dus Rituals.
Het maakte het best wel goed. Maar blijft evengoed een te mooie flater om volgend jaar te laten liggen
Mooi verhaal! Altijd mooi als er iets aparts gebeurt waardoor je deze kerst altijd gaat onthoudenquote:Op zondag 25 december 2022 22:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
RustBij thuiskomst meteen in bed gedoken.
Omdat ik vanaf vanochtend 5.30 uur al ‘aan’ stond en een tafel vol familie best gezellig, maar ook druk is. En omdat de wekker morgen ook weer vroeg gaat. Wel een kort dagje want cliėnten vallen uit… iets met Corona dus niet noodzakelijke zorg doen we dan even niet. Maar wie weet mag ik, net als vanmorgen een gevallen vrouw oprapen. Kan ik morgen mooi wat papierwerk voor de afhandeling voor in orde maken.
Daarna… vakantieVier hele dagen voor ik weer een ochtend mag werken.
Kadootjes nav lootjes was hilarisch.
Eerst de hert-in-koplampen-blik van schoonzus toen ik mijn kadootje met naam neerlegde. Toen de verbijsterde blik van broer toen nichtje haar kado kreeg (en niet van hem…)
Moraal van het verhaal: schoonzus en neef hadden de verkeerde naam onthouden, twee kinders kregen dus dubbele gedichten plus kadoos en broer en ik… kregen niks![]()
![]()
Dit gaan ze dus nog jaaaaaren horen![]()
Tussen de gangen door werd het huis afgestroopt, het hielp dat zowel nichtje als ik iets van Rituals wilden en nichtje van haar twee gevers twee exact dezelfde kadopakketten had gekregen.
In een half uur werden er twee duizendmaal excuus en lofzang gedichten uit het keyboard gestampt en wat aanvullende zaken als smartengeld ingepakt. Voor broer vooral sigaar uit eigen huis/doos, voor mij dus Rituals.
Het maakte het best wel goed. Maar blijft evengoed een te mooie flater om volgend jaar te laten liggen
[..]
En misschien wat excuses voor het korte lontje van laatstSterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op naar hopelijk een mooi 2023.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De cranberriecurd was goed gelukt.
En we hebben leuk gemikado’d en gerummycubbed.
Tot volgende kerst weer.![]()
Iets om sterren mee de lucht in te schietenquote:Op maandag 26 december 2022 01:31 schreef AnneX het volgende:
Hoe waren jouw / jullie kerstkadootjes? Echt wow?
Had jezelf ook digitaal presentjes gelegd? En dan tegelijk uitpakken?
Hoe gaat dat…
Aan de andere kant is 'u kunt beter geen 6 koppen koffie per dag drinken' ook geen heel duidelijke instructie. Ik zou ook wel willen weten of dat 'helemaal niet' of 'minder' betekent.quote:Op maandag 26 december 2022 01:27 schreef Isabeau het volgende:
Oh wow, zwager die ineens senrtimenteel werd en de waarde van zijn familie in zag met kerstEen soort kerstverhaal
En dat onderhandelen met de dokter komt vaker voor dan je denkt. Mensen kunnen heel fraai in kronkels denken.
En ik zag een foto van het nagerecht, zag er lekker uit
Lucky ook het traditionele kerstfeest weer gehad. Jammer van de zware shaggeur, ik heb daar zo'n enorme hekel aanMorgen jullie eigen lekkere eten?
Voorspelling hier is morgen droog. Rest van de week wisselvallig.quote:Op maandag 26 december 2022 08:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Wandel ze @:Borisz hier voorspellen ze af en aan regenbuitjes, kijken of ik tussendoor een stukje kan fietsen
Dank voor jullie meedenkers. Zo staan wij er ook wel in…dattie uiteindelijk ‘durfde’ .quote:Op maandag 26 december 2022 12:18 schreef Blues het volgende:
Ik vind het ook een goeie move van de zwagert om toch te willen durven komen
Er is een Chef in de familie. 🎄Handig met kerst en alle familiebezoek.quote:Op maandag 26 december 2022 13:27 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Hier is kerst kog in volle gang..
Kerst avond was er eend, met gecaremeliseerde aardappeltjes,
Gister avond was er flęskesteg met room aardappelen, voorgenomen was er ketst o tbijt en vanavond is er restjes diner![]()
Dan gaan morgen zusje en gezin weer weg, dus even wat meer rust in de tentzo'n 2-jarige en hond vreten toch wel energie..
Ouders blijven dan nog een paar dagen, maar overmorgen mag ik ook weer lekker aan het werk, dus tijd voor mezelf..
En dan is het ook al weer bijna oud en nieuw..
Pfftt.. geef mij maar weer wat rust
Die chef is nog op z'n eigen eiland..quote:Op maandag 26 december 2022 13:35 schreef AnneX het volgende:
[..]
Er is een Chef in de familie. 🎄Handig met kerst en alle familiebezoek.
ZegTele…wanneer verwacht je de bomenjongen terug?
Ja, jij kan natuurlijk Cheffin zijn.quote:Op maandag 26 december 2022 13:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Die chef is nog op z'n eigen eiland..met een beetje mazzel komt ie morgen thuis..
En ze moeten er nog zoveel meer. Hoe lang zijn ze eigenlijk onderweg? En super leuk om dat vliegtuig zo te volgenquote:Op maandag 26 december 2022 16:16 schreef Blues het volgende:
1e stop in Parijs bijna gehaald.
Leuk dat Flightradar24
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |