https://nos.nl/artikel/24(...)n-azie-weer-toelatenquote:Op vrijdag 23 december 2022 16:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zijn ze daar wel welkom dan? En valt dat niet tevens onder de vlag van FIFA? Gewoon buitengesloten houden die mafketels, als ze willen voetballen dan gaan ze dat maar op de maan doen.
Dit mooie filmpje bewijst dat je altijd het juiste gereedschap dient te gebruiken. Snelle raketten voor snelle doelen. Een langzame drone kan snel van richting veranderen, de snelle raket niet. Vandaar dat je ook geen Patriots op goedkope drones af moet schieten.quote:
Er bestaan geen "langzame" raketten.quote:Op vrijdag 23 december 2022 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dit mooie filmpje bewijst dat je altijd het juiste gereedschap dient te gebruiken. Snelle raketten voor snelle doelen. Een langzame drone kan snel van richting veranderen, de snelle raket niet. Vandaar dat je ook geen Patriots op goedkope drones af moet schieten.
Maar wel langzame drones en Gepards.quote:Op vrijdag 23 december 2022 16:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er bestaan geen "langzame" raketten.
Maar vanwege zijn snelheid is die bocht van 20G veel groter dan die van een vliegende brommer. Daarnaast kan je drones en kruisraketten programmeren om standaard evasive action te ondernemen.quote:Daarnaast is het ook onzin wat je hier stelt je ziet die missiles pas op het moment dat het te laat is, je hebt helemaal geen tijd om een bochtje te trekken in de hoop dat je een missile eruit manoeuvreert... Een Stinger trekt bochten van 20+G, veel succes met je vliegtuig of drone...
quote:Op vrijdag 23 december 2022 16:37 schreef ExTec het volgende:
Preparing for the Final Collapse of the Soviet Union
Vanuit de gedachte dat het niet verstandig is niet na te denken over het hoe of wat, als dit gebeurt. Het uiteenvallen van de SU eerder verraste het westen ook behoorlijk.
Als wat er overblijft van Rusland bezet wordt door Amerika dan kan het best in 50 jaar tijd een gezonde democratie worden.quote:Be realistic about Russia’s democratic and free market prospects. The 1990s showed that geopolitical change (e.g., the legal dissolution of the Soviet Union) did not automatically transform Russian society as many had hoped. The US and its partners should learn the failed lessons of the 1990s and not waste resources trying to transform Russian society, economy, or government into a Western-style democracy. Attempts failed in the 1990s and would likely fail again. Policymakers should instead humbly acknowledge the limits of Western influence to create a democratized Russia.
Dit zijn echt verhalen uit de hel!quote:Op vrijdag 23 december 2022 15:39 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.timesofisrael(...)g-brutal-occupation/
While Kuprash hid in his hole in the woods, more than a dozen Russian soldiers ransacked his house and held a knife to the throat of his 15-year-old son. They threatened to tear out his guts if he didn’t give up his dad.
Father and son had set up a code: Call me “Tato” — dad — if everything is OK. Call me “Andrii” if there is trouble.
Surrounded by soldiers, his son went out to the garden and hollered “Andrii! Andrii! Andrii!” as loud as his voice would carry.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, de russische tanks zijn allemaal ongeveer 45 ton, terwijl de Abrahms meestal rond de 60 ton zijn. Leopard 2A4 is iets van 55 ton ongeveer.quote:Op vrijdag 23 december 2022 15:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ze hebben al heel veel recovery voertuigen gehad, zowel van DE als de VS. En logischer wijs zal dat spul ook westerse tanks kunnen servicen. Wagons etc zijn ook geen probleem, ik heb niet de indruk dat flatbed wagons van rus smaller zijn, mocht dat wel zo zijn, leveren we die ook, gewoon bij de grens bogeys switchen.
Maar het patroon is dat alles niet kan, tot het wel kan, met als laatste milestone dat nu de partriot ineens wel kan
De Gepard heeft een plafond van ongeveer 2500 meter, een beetje drone zit daar ruim boven. Daarnaast kun je een kanonsysteem nog eenvoudiger ontwijken aangezien die munitie per definitie ongeleid is tijdens de vlucht. Je werkt met een predictie, het systeem berekent op basis van de vluchtgegevens van het target en de ballistische eigenschappen van het projectiel zoals V0, kogelbaan, meteo etc. de juiste voorhoud, ga je bochten trekken dan klopt de berekende voorhoud niet meer, dit wordt binnen de luchtdoelartillerie ook wel het "Lua-probleem" genoemd.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar wel langzame drones en Gepards.
quote:Limitations of Guns as a Defence against Manoeuvring Air Weapons
This study uses simple probability theory to determine the relative utility of current generation air-defense guns against this type of highly maneuverable weapon. The rationale for this study is that whilst guns may have the advantages of offering a low cost-per-shot and reasonable magazine capacities, they are also severely limited in their abilities as they are only designed to fire at a predicted intercept point in space. As a result, should the target alter its direction during an engagement, the target will no longer pass through the projectiles flight path.
Nee dat kan niet. Dan zou je je wapen moeten uitrusten met iets als MAWS en daar heb je simpelweg de ruimte niet voor. En nogmaals, airdefense missiles zijn geleid dus blijven je achtervolgen, die gaan niet stomweg rechtdoor zoals kogels. MAWS geeft je de tijd om te chaffen/flaren om zo te proberen om het missile te misleiden. En chaff en flares heb je ook niet aan boord van je CM of drone.quote:Maar vanwege zijn snelheid is die bocht van 20G veel groter dan die van een vliegende brommer. Daarnaast kan je drones en kruisraketten programmeren om standaard evasive action te ondernemen.
Had hier laatst een discussie over met een paar amerikanen en die kwamen tot de volgende conclusie:quote:Op vrijdag 23 december 2022 14:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Waarom er geen Abrams gestuurd worden:
https://www.nytimes.com/2(...)y-biden-weapons.html
the systems take months to learn how to use and require complex maintenance, usually done by civilian contractors, who might be unable to work safely in Ukraine.
quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dit zijn echt verhalen uit de hel!Dank dat je dit in een spoiler plaatst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees het niet ik lees het niet ik lees het niet.
De gruwelen. Wat een barbaars volk!
Das wel een goeie, de Vietnam oorlog werd gecancelled door protesten in Amerika. Opgeblazen Abrams zijn prima propaganda materiaal om dat aan te wakkeren.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:26 schreef skysherrif het volgende:
Met het materieel dat nu wordt gestuurd kan Rusland of binnenlandse oppositie geen propaganda filmpjes maken. Immers staat al het zware materieel ver en veilig achter de frontline.
Amerikaanse defensie is bang dat als ze abrams sturen de Russen (en sommige republikeinen) binnen no time er een enorm aantal films opduiken met Russen die Abrams opblazen en daar propaganda mee maken.
Via Turkije...quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
Nu op het nieuws: Nederlandse bedrijven omzeilen sancties. Chips en coaxkabels waarmee Russen wapens kunnen maken worden door Nederlandse bedrijven via Turkije e.d. naar Rusland vervoerd.
Van mij mogen die bedrijven aan de schandpaal. Ik zou graag weten van welke Nederlandse bedrijven ik tot in lengte van dagen geen klant meer zal zijn.
https://fd.nl/bedrijfslev(...)harry-s-jwl2ca5sDm97
Even kleine slag om de arm, soms weten bedrijven niet eens dat hun spullen in Rusland eindigen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
Nu op het nieuws: Nederlandse bedrijven omzeilen sancties. Chips en coaxkabels waarmee Russen wapens kunnen maken worden door Nederlandse bedrijven via Turkije e.d. naar Rusland vervoerd.
Van mij mogen die bedrijven aan de schandpaal. Ik zou graag weten van welke Nederlandse bedrijven ik tot in lengte van dagen geen klant meer zal zijn.
https://fd.nl/bedrijfslev(...)harry-s-jwl2ca5sDm97
Tekenen van handelsverschuivingen zijn zichtbaar in CBS-cijfers. Daaruit blijkt dat weggevallen export naar Rusland in de eerste helft van 2022 (circa ¤1 mrd) ruimschoots is opgevangen door meer handel met buurlanden, met als uitschieters Polen en Finland. Ook noemenswaardig is de toename van ruim ¤400 mln naar Turkije, dat de economische banden met Rusland heeft aangehaald.quote:
De hamvraag is: houden ze de Oekraïnse vlag ook ondersteboven 🤔quote:
Er stonden hier vanmiddag bij een viaduct ook weer een paar van die driekwarters met vlaggen te zwaaien en te kwijlen als het vrachtwagentje eventjes toettoet deed. Mijn grote boodschap kijkt me 's ochtends intelligenter aan.quote:
Bij Nijmegen toevallig?quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:53 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Er stonden hier vanmiddag bij een viaduct ook weer een paar van die driekwarters met vlaggen te zwaaien en te kwijlen als het vrachtwagentje eventjes toettoet deed. Mijn grote boodschap kijkt me 's ochtends intelligenter aan.
quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:53 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Er stonden hier vanmiddag bij een viaduct ook weer een paar van die driekwarters met vlaggen te zwaaien en te kwijlen als het vrachtwagentje eventjes toettoet deed. Mijn grote boodschap kijkt me 's ochtends intelligenter aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |