abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 22 december 2022 @ 10:34:03 #1
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_207183809
Nieuw deeltje!

De vorige:
K&W / Ons droomhuis in Duitsland, waar we rustig doorklussen

Wij wonen nu in ons 3e4e huis in Duitsland en hebben nu eindelijk onze vaste stek gevonden. Een mooie ruime vrijstaande woning met voldoende grond in het geweldig leuke plaatsje Uelsen Itterbeck.
Deze woning hadden wij in 2013 ook al bezichtigd, voordat wij naar Uelsen verhuisd zijn. Toen was hij te duur, maar nu in 2022 konden wij onze eigen woning zeer goed verkopen en was de woning in Itterbeck, die toevallig weer te koop kwam, ineens binnen handbereik.

Ons avontuur in Duitsland chronologisch:
2001-2009 Vrijstaande woning in Emlichheim
2009-2013 Nieuwbouw woning in Ringe (eigen ontwerp)
2013-2022 ruime woning in Uelsen
2022-heden Itterbeck, eindstation!

Ons geweldig mooie huis in Uelsen hebben wij medio 2022 verkocht, nadat wij eind 2020 te horen kregen dat er voor ons huis 40 nieuwbouwwoningen gepland werden.
Toen wij het huis in 2013 gekocht hebben, was het rondom vrij (afgezien van een schuur+paarden links van ons). In de loop der jaren is achter ons helemaal volgebouwd, tot grote ergernis van m'n vrouw. Toen dus eind 2020 het bericht kwam dat voor ons ook volgebouwd zou worden, waren wij er helemaal klaar mee. We worden in de toekomst volledig ingebouwd en dat is nou net wat wij niet wilden. Wat doe je dan? Juist, wegwezen! Erg jammer van het huis en alle energie die er in is gegaan, maar hier waren wij absoluut niet gelukkig meer.

Inmiddels wonen we bijna 2 maanden in Itterbeck en klussen we gestaag door. De gezondheidsproblemen van onze dochter gooit echter regelmnatig roet in het eten, waardoor er maar weinig vooruitgang is.

Plannen voor Itterbeck:
-nieuwe keuken (al gekocht)
-nieuwe tegelvloer in het grootste deel van het huis, rest nieuw laminaat
-diverse wanden stuccen
-diverse nieuwe gipsplafonds
-van 2 ruimtes moet 1 ruimte gemaakt worden.
-vloerverwarming
-warmtepomp+PV+accu
-buitenmuren isoleren (hebben nu een holle spouw, geen isolatie)
-nieuwe thermische schil t.p.v. de zoldervloer
-nieuwe bijkeuken maken
-badkamer vernieuwen
-verschillende nieuwe kozijnen plaatsen
-rondom glas vernieuwen

De laatste foto:



Het laatste wat ik gedaan heb is alle schrootjes, kozijnen en deuren in de hal geschilderd. Van vies beige/geel naar RAL7021
Voor de rest doe ik kleine klusjes nu zoals een al-9-jaar-lekkende-badkamerkraan vervangen en schakelmateriaal vervangen.

Ik wil wel wat groots aanpakken, maar de gezondheid van Lenthe is nou niet je van het. Ze is net weer een week thuis nadat ze ruim een week in het ziekenhuis heeft gelegen met een fikse longontsteking.

Tot dusver deze update!
pi_207184763
  donderdag 22 december 2022 @ 15:15:18 #3
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_207186849
quote:
Precies, ik zal morgen bij daglicht eens een foto maken van de hal. Die is aardig qua beeld veranderd.
pi_207186933
het hout nooit op, niet vanzelf ! :P haha wat blijven we bezig he ? Ook dit zal weer een mooi paleisje worden gok ik . Fijne kerst :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zaterdag 24 december 2022 @ 16:33:03 #5
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_207213946
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:22 schreef Cybersijp het volgende:
het hout nooit op, niet vanzelf ! :P haha wat blijven we bezig he ? Ook dit zal weer een mooi paleisje worden gok ik . Fijne kerst :)
Het scheelt dat ik niet stil kan zitten :)
Het is wel de bedoeling dat het weer een fijn plekje en huis wordt zoals wij dat willen. We gaan ons best doen.

Schrootjes, kozijnen en deuren in RAL7021:
pi_207213988
Chique hoor die donkere schrootjes. Maak je nog een ombouw voor die radiator?
  zondag 25 december 2022 @ 00:09:09 #7
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_207219055
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 16:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Chique hoor die donkere schrootjes. Maak je nog een ombouw voor die radiator?
Die radiator komt te vervallen als er vloerverwarming komt.
pi_207221995
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 00:09 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Die radiator komt te vervallen als er vloerverwarming komt.
Oh dat is een betere oplossing ^O^
pi_207223245
Mooi hoor! Benieuwd naar de nieuwe vloer, wat heb je daarvoor ook alweer gepland?
  zondag 25 december 2022 @ 22:30:32 #10
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_207231195
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 10:56 schreef yinu het volgende:
Mooi hoor! Benieuwd naar de nieuwe vloer, wat heb je daarvoor ook alweer gepland?
Deze tegelvloer, een castlestone achtige vloer
pi_207235685
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 22:30 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Deze tegelvloer, een castlestone achtige vloer
[ afbeelding ]
Oh ja, ik kan me herinneren dat je die eerder wel eens gepost hebt volgens mij. Mooi hoor!

En fijne kerstdagen nog met je gezin.
pi_207240658
Kom toevallig langs dit topic. Mooi huis, succes met de verbouwing!

Fijne feestdagen en hopelijk knapt je dochter ook weer beetje op.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 29 december 2022 @ 07:47:04 #13
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_207299545
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 15:42 schreef _serial_ het volgende:
Kom toevallig langs dit topic. Mooi huis, succes met de verbouwing!

Fijne feestdagen en hopelijk knapt je dochter ook weer beetje op.
Dank je!

Met Lenthe gaat het goed, die is aardig opgeknapt. Wel sluimert er een chronische oorontsteking, het wordt misschien weer tijd voor buisjes.

Ik ben inmiddels met onze bijkeuken bezig, ik maak daar een nieuw plafond in en ik maak de wanden strak. In de bijkeuken komt volgend jaar nog een kozijn+deur naar buiten en een aanrechtblad met spoelbak.

Vroeger was deze ruimte een kantoortje en hier is 40 jaar flink in gerookt. Het hok stinkt enorm, had minimaal 3 lagen behang en het strokenplafond is vies, vet, vergeeld en hangt enorm door in het midden.

De wanden hadden we al grotendeels kaal, maar gisteren ben ik eerst maar begonnen met het plafond.
Ik maak een beginnetje in de hoek door de schroeven langs de kant te verwijderen. Koevoet zet ik met wat gefrummel in de hoek achter de eerste strook en wip zo de strook los. De 2e rij stroken komt wat mee en ik denk: "mooi, nog een klein beetje en ik kan de eerste rij stroken er wel uit halen". Ik geef de koetvoet een klein tikje en opeens een kabaal en gebulder.... Het hele plafond lag binnen 1 seconde op de vloer 🤣
Dat scheelde even wat werk zeg ;)

Opgeruimd, naar de vuilstort met de zooi en ik kon beginnen met uitvullen van het regelwerk. De laser liet namelijk zien dat het oude plafond zo'n 4-5cm doorgezakt was, dus ik maak nieuw regelwerk.

Achtergrondinformatie: bestaande plafondconstructie in dit oude gedeelte van het huis bestaat uit een ongeisoleerde sporenkap (sporen lopen door als vloerbalken, trekkers), de thermische schil ligt t.p.v. de zoldervloer. Tussen de sporen/vloerbalken ligt dan ook de isolatie. Onder de sporen dwars erop zit regelwerk en daaronder 4cm dikke houtwolcementplaten(hwc). Dat is in feite de plafondconstructie.
In een aantal ruimtes, net als in dit kantoortje, is daaronder nog weer een schroten/strokenplafond gehangen. Op foto's van de keuken/eetkamer is dat wel te zien volgens mij.

Een aantal plafonds is door gaan hangen omdat de vorige klussers verzuimd hebben het regelwerk van de strokenplafonds goed te bevestigen aan de regels boven de hwc-platen(lees te korte schroeven, of op de verkeerd plek waardoor er alleen in de hwc-plaat is geschroefd)


Ik heb dus de juiste posities bepaald van de sporen en regels en hang nu nieuw regelwerk af(met schroeven van 12-16cm) voor het nieuwe gipsplafond. Het is wat werk, maar dan blijft het wel vlak.

Oud en nieuw regelwerk, lijkt me duidelijk wat het nieuwe regelwerk is.

  donderdag 29 december 2022 @ 08:01:27 #14
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_207299620
In de kelder ben ik ook nog even bezig geweest. De "Regierung" wilde namelijk graag nog 2 waslijnen hebben in de wasruimte.

Probleempje, want aan de wanden is geen mogelijkheid tot boren op de juiste plek en het plafond zit vol met leidingwerk. Daar moet iets custom voor bedacht worden.

Ik heb dus 2 stalen steuntjes gemaakt die aan het plafond komen, precies tussen wat leidingen. Toch handig als je wat kunt lassen.

Beugeltjes zwart gespoten en ik heb ze met 2 houtdraadbouten 8x70 tegen het plafond geboord.



  Moderator donderdag 29 december 2022 @ 08:17:17 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207299702
Stevig lijntje. Kunnen ook wel schenken aan hangen te drogen :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207299729
Wauw, wat een huis! _O_
Resistance is futile.
  donderdag 29 december 2022 @ 08:26:15 #17
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_207299766
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2022 08:17 schreef derLudolf het volgende:
Stevig lijntje. Kunnen ook wel schenken aan hangen te drogen :D
Precies ;)
  donderdag 19 januari 2023 @ 11:30:38 #18
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_207624321
Zo, een nieuw jaar, wat voor ons een bijzonder druk jaar gaat worden.

Even nog terug naar 2022, op oudjaarsdag heb ik 112 nog moeten bellen omdat het niet goed ging met meisje. Met de ambu naar het ziekenhuis, waar ze een week heeft gelegen met wederom een ileus. Deze is vanzelf weer opgelost gelukkig, maar het was weer behoorlijk schrikken. Gisteren zijn we bij de orthopeed in Münster geweest, we gaan, als het lukt, haar laten opereren aan haar scoliose. Een bijzonder zware en ingrijpende operatie. We hadden dit traject begin vorig jaar al opgestart, maar toen kwam in maar de eerste ileus om de hoek zetten, dus is alles uitgesteld.

Oudjaarsdag :{


Progressie bijkeuken:


Begonnen met krijtverf:

Klaar, incl. plafondlijsten.

Keukenblokje er in, hierin komt later nog een spoelbak.


Toen kwam er een projectje tussendoor, het wastafelkraantje in de wc begon te lekken.
Nieuwe kraan, of helemaal iets nieuws? Dat laatste dus!
Natuurstenen "pinkenbakje" gehaald, een oude eiken plank opgescharreld en een frame ontworpen en gemaakt.
Oud:

ontwerp:

Uitvoering:

Proefopstelling:

Klaar:


met wc-rolhouder uit rond 12mm, gebogen en onder tegen de eiken plank geschroefd.

Let niet op de wanden en vloer, dit moet allemaal gedaan worden tijdens de grote verbouwing.

Inmiddels ben ik m'n knutselkelder ook wat aan het inrichten:


En zoals gewoonlijk weer wat tussendoor gefabriceert, een motorbloksteun:



M'n zoon mag graag sleutelen aan z'n tomosjes en wat is er nou fijner dan een motorblok-steun die je ook nog eens kan draaien?
Uurtje ontwerpen/uitdenken/tekenen en 2 uurtjes fabriceerwerk. *O*
pi_207624648
Dat heb je mooi gemaakt!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207624841
Vader en zoon houden bijna = beiden van knutselen. Leuk hoor in zo’n mooie knutselkelder.

Sterkte met Lenthe💐

Edit gedaan😉

[ Bericht 20% gewijzigd door AnneX op 19-01-2023 14:39:11 ]
  vrijdag 20 januari 2023 @ 12:04:22 #21
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_207639034
Zo, gisteren was ik weer aan wat nieuws toe. Ik moet de buitenkozijnen in beide slaapkamers nog schilderen, maar daar heb ik nog geen zin in.
Dus wat anders....
Naast onze haar ligt een ogenschijnlijk oude houten balk, een stuk gebint of iets dergelijks. Alleen is die wit geschilderd. Het vermoeden was dat er best wat moois onder de verf schuil gaat.
Dus de koevoet eronder, beetje wrikken en doorzettingsvermogen en de balk was er af.

Staalborstel op de slijptol en de verf vliegt van het hout af. En ja hoor, er komt een mooi stuk oud gebint tevoorschijn *O*
Er is veel plamuur gebruikt, dus ik voor het fijne werk de dremel gepakt.
Vanmiddag ga ik verder, maar het wordt wel wat zo.

na een minuutje met de slijptol




vol plamuur :N

na een half uurtje dremelen


Vanmiddag/vanavond ga ik verder en probeer hem helemaal kaal te krijgen. Het kan zijn dat ik hem daarna op m'n werk nog even straal om de laatste restjes weg te krijgen.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 20 januari 2023 @ 14:45:35 #22
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_207640944
Oh ja, dat is inderdaad een mooie balk, zonde om die te plamuren.
  maandag 23 januari 2023 @ 08:17:54 #23
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_207680229
Zo, hij is klaar en mooi geworden.
Ik heb hem nadat hij volledig kaal was behandeld met stoere vernis-was.





Wat een verschil met zoals hij was:
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 09:38:01 #24
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_207680771
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 08:17 schreef ueberduitser het volgende:
Zo, hij is klaar en mooi geworden.
Ik heb hem nadat hij volledig kaal was behandeld met stoere vernis-was.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wat een verschil met zoals hij was:
[ afbeelding ]
Dat is er stukken op vooruit gegaan en past er nu goed bij ! Snap niet dat mensen zulk soort balken helemaal dicht plamuren en schilderen. Dit is toch zoveel mooier !
pi_207691450
Mooie projectjes gedaan weer!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 24 januari 2023 @ 00:33:55 #26
269689 crew  Viv
  dinsdag 24 januari 2023 @ 09:20:25 #27
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_207692939
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 00:33 schreef Viv het volgende:
En hoi Lenthe! O+
Die mag graag opzichter spelen :P
  dinsdag 14 februari 2023 @ 10:05:55 #28
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_207990941
Zo, even een mini-update.

Qua werkzaamheden in/om het huis gaat het niet zo snel. Ik ben wat buitenkozijnen aan de binnenzijde aan het schilderen en ik ben met de buitenverlichting bezig. Her en der hangt/staat het een en ander qua verlichting en die maak ik allemaal weer netjes. Dat wil zeggen, demonteren, schoon maken, schuren en van een paar lagen hammerite voorzien. Daarna de boel weer ophangen/plaatsen en waar nodig de elektra opfrissen.

Zaterdag even de tuin in geweest om blad te ruimen, maar omdat al het tuingereedschap in het tuinhuis was gegooid, moest eerst het tuinhuisje maar eens helemaal leeg en fatsoenlijk ingericht worden.

Ik stond er versteld van hoeveel zooi er in zo'n huisje past :X
Samen met m'n zoon de boel op orde gemaakt, kan meneer z'n Tomos er ook fatsoenlijk staan en heeft nog sleutelruimte over.

Lenthe update: vanmiddag gaan we naar Münster naar de kinderartsen van het scoliose-team voor een gesprek.
Ze wordt namelijk begin juni aan haar scoliose geopereerd, een bijzonder zware, maar noodzakelijke operatie. Haar scoliose is nu zo'n 84 graden en korsetten helpen niet meer en een operatie is nu onvermijdelijk.
Morgen gaan we voor een opname naar Osnabrück, waar ze haar stoma gaan reviseren. Ze heeft namelijk sinds enige tijd een prolaps van zo'n 7-8cm en dat willen gaan ze herstellen.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 14 februari 2023 @ 10:40:34 #29
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_207991243
Hopelijk gaat het snel weer goed met Lenthe! Veel succes met haar.
  woensdag 15 februari 2023 @ 14:57:13 #30
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_208006879
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 10:40 schreef qltel het volgende:
Hopelijk gaat het snel weer goed met Lenthe! Veel succes met haar.
Dank je!
Het loopt uiteraard niet zoals het moet :{
Gisteren de bespreking in Münster gehad en dat ging prima, maar er hangen wel weer wat
vervolgafspraken/onderzoeken/opnames aan vast waar wij nog geen rekening mee hadden gehouden.
En vanochtend ben ik naar Osnabrück geweest voor de opname voor de operatie morgen. Anesthesie-gesprek gehad, intakegesprek, alles klaar... Komt er een arts met de mededeling: "Tut mir leid, wir müssen Ihnen wieder nach Hause schicken, es gibt heute kein Intensivbett für Ihr Tochter"
Er was vanochtend een noodgeval binnen gebracht.

Morgenvroeg om 10:00 uur moeten we ons weer in Osnabrück melden. :{
pi_208007601
Pittig traject Uber!

Ik ben 17 jaar geleden geopereerd aan een scoliose (ook 88 graden) en moet zeggen dat ik denk dat mijn ouders het zwaarder hebben gehad (qua zorgen) dan ikzelf. Ondanks wat vervelende complicaties. Maar goed, ik heb natuurlijk niet zo'n medische voorgeschiedenis als Lenthe, dat zal het nog wel een tikkeltje uitdagender maken :*
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 15 februari 2023 @ 16:11:29 #32
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_208007681
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 14:57 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Morgenvroeg om 10:00 uur moeten we ons weer in Osnabrück melden. :{
Wellicht kom je mijn broer nog wel tegen, die is daar afgelopen weekend opgenomen en mag morgenochtend weer naar huis.
  woensdag 15 februari 2023 @ 16:17:47 #33
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_208007751
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2023 16:05 schreef Candaasje het volgende:
Pittig traject Uber!

Ik ben 17 jaar geleden geopereerd aan een scoliose (ook 88 graden) en moet zeggen dat ik denk dat mijn ouders het zwaarder hebben gehad (qua zorgen) dan ikzelf. Ondanks wat vervelende complicaties. Maar goed, ik heb natuurlijk niet zo'n medische voorgeschiedenis als Lenthe, dat zal het nog wel een tikkeltje uitdagender maken :*
Poeh, 88 graden is ook fors :o
Probleem met Lenthe is dat ze nagenoeg geen reserves heeft. Ze is 13 jaar, 135cm groot en 24Kg. Om haar nu wat extra reserves te geven gaan we over op hoogcalorische voeding via de PEG. Zit 1,5x zoveel calorieën in dan normaal.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 16:11 schreef qltel het volgende:

[..]
Wellicht kom je mijn broer nog wel tegen, die is daar afgelopen weekend opgenomen en mag morgenochtend weer naar huis.
Ìk mag aannemen dat je broer niet in het CKO ligt, maar in het aangrenzende Marienhospital? ;)
  Moderator woensdag 15 februari 2023 @ 18:15:49 #34
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_208008933
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 14:57 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Dank je!
Het loopt uiteraard niet zoals het moet :{
Gisteren de bespreking in Münster gehad en dat ging prima, maar er hangen wel weer wat
vervolgafspraken/onderzoeken/opnames aan vast waar wij nog geen rekening mee hadden gehouden.
En vanochtend ben ik naar Osnabrück geweest voor de opname voor de operatie morgen. Anesthesie-gesprek gehad, intakegesprek, alles klaar... Komt er een arts met de mededeling: "Tut mir leid, wir müssen Ihnen wieder nach Hause schicken, es gibt heute kein Intensivbett für Ihr Tochter"
Er was vanochtend een noodgeval binnen gebracht.

Morgenvroeg om 10:00 uur moeten we ons weer in Osnabrück melden. :{
Poeh, dat is allemaal niet niks. Dat er dan ook gewoon geen plek meer is ergens op de IC voor haar.. ligt dat allemaal zo vol dan in Duitsland ? :{

Heel veel sterkte samen iig.
  Moderator donderdag 16 februari 2023 @ 07:27:24 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208015216
Gelukkig hebben ze direct de volgende dag al tijd, maar ja, altijd kut als een operatie niet door gaat. Succes vandaag
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Poeh, dat is allemaal niet niks. Dat er dan ook gewoon geen plek meer is ergens op de IC voor haar.. ligt dat allemaal zo vol dan in Duitsland ? :{

Heel veel sterkte samen iig.
Osnabrück en Münster is vanaf die Grafschaft nog goed te doen qua afstand en daar kennen ze Lenthe natuurlijk al beter :)

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 16-02-2023 07:34:23 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 16 februari 2023 @ 11:42:12 #36
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_208017581
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Poeh, dat is allemaal niet niks. Dat er dan ook gewoon geen plek meer is ergens op de IC voor haar.. ligt dat allemaal zo vol dan in Duitsland ? :{

Heel veel sterkte samen iig.
Ja, perdoneel hè. Het is hier in Duitsland niet veel anders wat dat betreft.
En dank je.
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 07:27 schreef derLudolf het volgende:
Gelukkig hebben ze direct de volgende dag al tijd, maar ja, altijd kut als een operatie niet door gaat. Succes vandaag
[..]
Osnabrück en Münster is vanaf die Grafschaft nog goed te doen qua afstand en daar kennen ze Lenthe natuurlijk al beter :)
Ja gelukkig wel, vandaag is er plek . Sterker nog, op dit moment ligt ze op de operatietafel. Ik ben even de stad in gelopen en ben net weer terug. Nog geen nieuws.

En inderdaad Münster en Osnabrück valt op zich mee, is nog geen 1,5 uur rijden. Maar dat hakt er wel in als het dagelijks heen en weer rijden is.
Laatste keer met de Ileus hadden ze haar bijna naar Hannover gebracht, dat is even een stukje verder dus ik ben blij dat ze toen toch in Münster terecht kon.
pi_208029590
Pfff, dat lijkt me zo spannend. Sterkte met wachten en hopelijk herstelt ze voorspoedig!
  woensdag 22 februari 2023 @ 10:37:01 #38
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_208097849
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:19 schreef yinu het volgende:
Pfff, dat lijkt me zo spannend. Sterkte met wachten en hopelijk herstelt ze voorspoedig!
Het was ook flink spannend, helaas ook te spannend. De stoma-revisie is goed verlopen, alleen had de anesthesist veel moeite haar te intuberen. Het extuberen na de operatie was helemaal een drama :{
Zo'n drama, dat ze haar niet hebben kunnen extuberen en in onder narcose naar de IC hebben verlegd. Nadat de KNO arts er bij was geweest en ze met het hele team overleg hebben gehad, werd besloten een tracheostoma aan te leggen.
Dat is de andere dag dus operatief gebeurd en ze ademt nu dus door een buisje in d'r keel. ;(
Inmiddels gaat het wat beter met haar, alleen kan ze nog lang niet 100% zelf er mee adem halen. Dit zal ze de komende tijd moeten leren en we hopen dat ze dat dan ook haalt, dat ze zonder beademing naar huis kan.
Ik zeg naar huis, maar ze komt niet meer thuis :{
Wij hebben besloten dat we haar zo niet meer in huis willen hebben, het wordt ons echt teveel. Het houdt namelijk in dat ze regelmatig afgezogen moet worden, ze constant in de gaten moet worden gehouden en wat moeten we in hemelsnaam doen als er een noodgeval is met haar.
Feitelijk zouden we 24/7 een verpleegster in huis moeten hebben, want zelf willen wij deze verantwoordelijkheid niet dragen. Sowieso is dat een probleem, personeel vinden, des te meer reden om haar definitief uit huis te plaatsen.
Wij waren al enige tijd bezig met het voorbereiden op het uit huis plaatsen van Lenthe, maar alles komt nu in een stroomversnelling. Gelukkig krijgen we hulp van het case-management van het ziekenhuis, want het wordt allemaal teveel. Ze zijn naarstig op zoek naar een plekje voor haar, maar dat valt niet mee.

Het valt zwaar, enorm zwaar. Ik balanceerde al tijden op het randje van omvallen en dit helpt echt niet mee. Ik loop als een kip zonder kop rond en kan elk moment van de dag wel janken :'(
Gisteren reed in op de Autobahn richting huis en besefte me opeens dat we haar enthousiaste gegil bijvoorbeeld niet meer zullen horen, of d'r aanstekelijke lach. Parkeerplaats op gereden en heb ik een kwartier lang als een baby zitten huilen :'(
  woensdag 22 februari 2023 @ 10:41:20 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_208097892
:*

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 februari 2023 @ 10:49:29 #40
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_208097995
Ach UD, wat een narigheid allemaal :'( Dit is zo'n grote stap die jullie nu gaan zetten.

Heel veel sterkte! En vooral ook beterschap voor Lenthe <3
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 22 februari 2023 @ 10:51:01 #41
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_208098006
quote:
9s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:41 schreef Troel het volgende:
:*

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.
Dat heb ik ook hoor. Ik heb de afgelopen week ook bijna niemand gesproken. Afgezien van de mensen die het moeten weten heb ik alles nog stil gehouden. Ik kan er nauwelijks over praten, want dan schiet ik helemaal vol. Zo'n lap tekst schrijven valt ook niet mee trouwens ;(
  woensdag 22 februari 2023 @ 10:52:33 #42
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_208098024
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:49 schreef Rewimo het volgende:
Ach UD, wat een narigheid allemaal :'( Dit is zo'n grote stap die jullie nu gaan zetten.

Heel veel sterkte! En vooral ook beterschap voor Lenthe <3
Dank je! Het is inderdaad een enorme stap en zo jammer dat we gedwongen worden die stap te nemen, in plaats van dat wij dat moment kiezen.
pi_208098153
Jemig... Wat een verhaal weer. Heel veel sterkte voor jullie allemaal. ❤️
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 februari 2023 @ 11:04:54 #44
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_208098154
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:52 schreef ueberduitser het volgende:

Dank je! Het is inderdaad een enorme stap en zo jammer dat we gedwongen worden die stap te nemen, in plaats van dat wij dat moment kiezen.
Dat is heel naar inderdaad. Maar Lenthe heeft ook niks aan instortende ouders. Nu kunnen jullie hopelijk wat rust vinden en dan vooral leuke dingen met haar doen, in plaats van medische.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 22 februari 2023 @ 12:21:29 #45
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_208099217
Jeetje.. wat is dat zwaar voor jullie.. Wel een juiste beslissing. Maar makkelijk is het niet.

Hopelijk maakt dit het ook makkelijker voor Lenthe. Vreselijk wat ze allemaal heeft mee moeten maken in haar nog jonge leven.
  woensdag 22 februari 2023 @ 12:58:46 #46
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_208099653
Och UD wat een moeilijke beslissing. Heel veel sterkte om het een plekje te geven dat dit nu eerder moet dan waar jullie klaar voor waren. Heel veel beterschap voor Lenthe :*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_208101573
Wat verschrikkelijk moeilijk, @ueberduitser . :* Veel sterkte voor jullie allemaal gewenst.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 16:01:25 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208101670
Ach wat een verdriet, respect dat jullie het toch nog zo lang zelf hebben gedaan. Sterkte.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_208102968
:* Wat een verdrietig bericht.. Bah, heel begrijpelijk dat jullie deze stap moeten zetten! Maar niet minder pittig..
  woensdag 22 februari 2023 @ 19:09:48 #50
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_208103504
UD :*
Wat een ongelooflijk zware en bijna onmogelijke beslissing om te moeten nemen. Heel veel sterkte gewenst voor jullie!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')