dan wordt Hugo geen burgemeester van Rotterdamquote:
Nou nee. Als hij is vastgehouden aan een geheimhoudingsplicht, maar hij heeft bewijs dat hij gedwongen is vanuit het Haagsche om commercieel te gaan, dan moet hij dat maar publiceren. Hij heeft ook kinderen hè? En hij is niet bepaald aan het eind van zijn leven, hij moet nog een waardig leven kunnen leiden. Dit schemergebied van geen straf en dus wel de rest van je leven uitgekotst worden, verdient niemand. Dan kun je nog beter formeel levenslang hebben.quote:Op vrijdag 5 april 2024 07:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
Sywert moet toch wel de ongelukkigste Nederlander zijn lijkt mij. Bijna weggekomen met miljoenenfraude, betrapt en ontmaskerd worden als oplichter in het openbaar, vervolgens alles kwijt raken en dan blijven volharden in het feit dat alles een misverstand is om erin te verzuren. Laat toch gaan man.
Hij is inderdaad aardig aan het verzuren. Als ie gewoon eerlijk was geweest was hadden nog steeds een hoop mensen hem een lul gevonden maar dan had ie al lang met een paar miljoen in Zwitserland kunnen zitten.quote:Op vrijdag 5 april 2024 07:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
Sywert moet toch wel de ongelukkigste Nederlander zijn lijkt mij. Bijna weggekomen met miljoenenfraude, betrapt en ontmaskerd worden als oplichter in het openbaar, vervolgens alles kwijt raken en dan blijven volharden in het feit dat alles een misverstand is om erin te verzuren. Laat toch gaan man.
Dat heeft hij zelf in de hand. Heb nog weinig zelfreflectie gezien bij de beste man gluiperdquote:Op vrijdag 5 april 2024 07:56 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dit schemergebied van geen straf en dus wel de rest van je leven uitgekotst worden, verdient niemand.
Civiele zaak Staat tegen Sywert en kornuiten begint 22 april. Strafzaak weet ik niet. Dan is er ook nog de stichting Hulptroepen Alliantie waar Sywert & co uit het bestuur zijn gezet en die een zaak voorbereiden tegen de BV omdat de BV deals gefactureerd zou hebben die de stichting zouden toekomen (lees: onderhandeld als stichting "om niet", gefactureerd door de BV om een vette winstuitkering op te kunnen strijken). Met name die laatste zaak vind ik bijzonder interessant.quote:Op vrijdag 5 april 2024 07:56 schreef Andromache het volgende:
[..]
Nou nee. Als hij is vastgehouden aan een geheimhoudingsplicht, maar hij heeft bewijs dat hij gedwongen is vanuit het Haagsche om commercieel te gaan, dan moet hij dat maar publiceren. Hij heeft ook kinderen hè? En hij is niet bepaald aan het eind van zijn leven, hij moet nog een waardig leven kunnen leiden. Dit schemergebied van geen straf en dus wel de rest van je leven uitgekotst worden, verdient niemand. Dan kun je nog beter formeel levenslang hebben.
Die kunnen altijd nog uit huis geplaatst worden.quote:Op vrijdag 5 april 2024 07:56 schreef Andromache het volgende:
[..]
Nou nee. Als hij is vastgehouden aan een geheimhoudingsplicht, maar hij heeft bewijs dat hij gedwongen is vanuit het Haagsche om commercieel te gaan, dan moet hij dat maar publiceren. Hij heeft ook kinderen hè? En hij is niet bepaald aan het eind van zijn leven, hij moet nog een waardig leven kunnen leiden. Dit schemergebied van geen straf en dus wel de rest van je leven uitgekotst worden, verdient niemand. Dan kun je nog beter formeel levenslang hebben.
Er is nog iemand anders bij betrokken die absoluut betrokkenhe8d heeft gehad en toch niet betrokken was, volgens hemzelf.quote:Op vrijdag 5 april 2024 08:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat heeft hij zelf in de hand. Heb nog weinig zelfreflectie gezien bij de beste man gluiperd
U vraagt, wij draaienquote:Op vrijdag 5 april 2024 09:58 schreef Red_85 het volgende:
Er is nog iemand anders bij betrokken die absoluut betrokkenheid heeft gehad en toch niet betrokken was, volgens hemzelf.
Hopelijk trekt sywert hem mee in zijn val.
Deze beslissing leidde tot interne discussies en meerdere gesprekken met Grant Thornton. Uit de communicatie blijkt, onthult NRC, dat het ministerie vooral vreesde dat de deal daarmee in de openbaarheid zou kunnen komen. Uiteindelijk werd besloten het onderzoek niet uit te breiden, waardoor de mogelijke winst die Van Lienden en zijn partners hadden gemaakt buiten beschouwing bleef.quote:Het ministerie had aanvankelijk het onderzoeksbureau Grant Thornton opdracht gegeven om de transactie te onderzoeken, maar toen er voorstellen kwamen om het onderzoek uit te breiden naar de winstmarges en de financiële aspecten van de deal, werd daar geen toestemming voor gegeven.
Dank, dit had ik niet helder voor ogen. Ben erg benieuwd wat de drie heren voor verdediging hebben.quote:Op vrijdag 5 april 2024 08:47 schreef recursief het volgende:
[..]
Civiele zaak Staat tegen Sywert en kornuiten begint 22 april. Strafzaak weet ik niet. Dan is er ook nog de stichting Hulptroepen Alliantie waar Sywert & co uit het bestuur zijn gezet en die een zaak voorbereiden tegen de BV omdat de BV deals gefactureerd zou hebben die de stichting zouden toekomen (lees: onderhandeld als stichting "om niet", gefactureerd door de BV om een vette winstuitkering op te kunnen strijken). Met name die laatste zaak vind ik bijzonder interessant.
Het is dus niet zo dat Sywert tot het einde der tijden iets aan zich heeft kleven zonder dat hij zich kan verdedigen.
Heel sneu allemaal. Ik wil er best in meegaan dat hij het niet om niet mocht doen van VWS maar als hij na alle ophef afstand had gedaan van die miljoenenwinst was er niks aan de hand geweest.quote:Op vrijdag 12 april 2024 07:13 schreef nostra het volgende:
Longread interview met Sywert:
'Sywert van Lienden: de boosheid van een paria'
https://fd.nl/politiek/15(...)p-android&gift=zxuo8 (gratis te lezen)
Zijn hebzucht weegt zwaarder dan zijn tranen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Heel sneu allemaal. Ik wil er best in meegaan dat hij het niet om niet mocht doen van VWS maar als hij na alle ophef afstand had gedaan van die miljoenenwinst was er niks aan de hand geweest.
Ik ook niet maar VWS gaat ook niet vrijuit. Van een ander ministerie ken ik ook de verhalen dat het offertebedrag omhoog moest om een serieuzere kans te maken. Het werkt soms ook echt zo krom als Siewert hier lult maar dat neemt niet weg dat Sywert flink wat afslagen heeft gemist en wel degelijk dollar tekens voor de ogen kreeg en daar naar andere partijen niet eerlijk over was. En tot slot ook nooit spijt heeft betuigd, al zegt ie dat het niet aan hem lag dat het geld niet is teruggegeven. Hij heeft wel overal een weerwoord op en weinig zelfreflectie.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zijn hebzucht weegt zwaarder dan zijn tranen.
Kortom: 0,0 medelijden met deze eikel
Dat gevoel bleef bij mij ook achter, al kan ik me voorstellen dat het lastig is om jezelf te verdedigen als iedereen zo vooringenomen is. Ik wil best aannemen dat zijn hele leven compleet overhoop ligt (en daar ook wel medelijden voor voelen), maar hij doet in interviews of op X regelmatig uitspraken die zijn zaak voor de publieke opinie geen goed doen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb het artikel gelezen en mijn mening over Sywert verandert totaal niet. Op simpele en logische vragen geeft hij steeds omslachtige en wollige antwoorden.
Vreemde snuiter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |