Ja, maar vooralsnog, en dat is wel raar, lijkt het er niet op dat er te weinig werk is. Maar dat kan wel veranderen natuurlijk als het huidige economische klimaat aanhoudt. Wel worden huizen relatief goedkoper. Veel salarissen stijgen, aangejaagd door de inflatie, maar huizenprijzen stijgen vooralsnog niet mee met de inflatie, dat scheelt weer.quote:Op woensdag 21 december 2022 18:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er is nog een effect, namelijk inkomensderving. Dan moeten mensen verkopen en heeft invloed op het aanbod als dit grootschalig gebeurd zoals bij een grote economische recessie.
Mensen die inkomensderving verwachten gaan ook geen huis kopen en dan daalt de vraag.
Waarom zou dat niet kunnen? Ik zie tegenwoordig apparementen ter grootte van een schoenendoos. Veel kleiner dan de appartementen van vroeger.quote:Op woensdag 21 december 2022 18:26 schreef Serinde het volgende:
[..]
Klopt maar op een plek waar nu 155 flatwoningen staan, komen met sloop en nieuwbouw nooit meer zoveel woningen. En het zorgt wel voor een goed basis. Als voor dit soort projecten meer geld beschikbaar zou zijn, kunnen corporaties meer geld in nieuwbouw stoppen om het aanbod wel uit te breiden.
Tering, 2,5 ton voor een appartement in Almere van 37m2. Casco opgeleverdquote:Op woensdag 21 december 2022 21:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.funda.nl/koop(...)2-albaniestraat-103/
Zo'n 10 jaar geleden had ik niet kunnen denken dat er serieus mensen zo'n klein appartement zouden kopen/huren, maar ik denk dat de markt er nu wel voor is... Omdat mensen geen andere keus hebben.
Jezus, Dat is gewoon een kleine (vrijgezellen)flat voor de prijs van een huis.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Ik zie tegenwoordig apparementen ter grootte van een schoenendoos. Veel kleiner dan de appartementen van vroeger.
Zo'n 10 jaar geleden had ik niet kunnen denken dat er serieus mensen zo'n klein appartement zouden kopen/huren, maar ik denk dat de markt er nu wel voor is... Omdat mensen geen andere keus hebben.
Damn, onze woonkamer is groter.... dat biedt perspectieven als een van ons ooit niet meer de trap op kan.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Ik zie tegenwoordig apparementen ter grootte van een schoenendoos. Veel kleiner dan de appartementen van vroeger.
Nou is dat wel erg duur, maar in die regio zijn er heel veel appartementen die voor >¤5000 per m2 verkocht worden en de enige manier om dan betaalbaar te blijven is om kleiner te gaan bouwen.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:32 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Tering, 2,5 ton voor een appartement in Almere van 37m2. Casco opgeleverd
Het kan wel, maar ik heb de indruk dat dat (bij sociale woningbouw in ieder geval) niet echt gebeurt? Maar kan het mis hebben want zo’n kenner ben ik nou ook weer niet.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Moet je hier maar eens komen kijken. Mijn stad houdt helaas van flats. Koop, huur, kantoren die omgebouwd worden. Echt op flinke schaal hier.quote:Op donderdag 22 december 2022 07:34 schreef Serinde het volgende:
[..]
Het kan wel, maar ik heb de indruk dat dat (bij sociale woningbouw in ieder geval) niet echt gebeurd? Maar kan het mis hebben want zo’n kenner ben ik nou ook weer niet.
Waar ik woon is weing hoogbouw. En dit is flink te merken in periodes dat de wind harder waait. Het is hier dan erger zeg maar omdat er geen hoogbouw is die dit tempert. Maar ik heb liever die harde wind dan die afschuwelijke hoogbouw vol met tokkies in buurten met veel sociale huur.Ik heb dat hopelijk ver ver achter mij gelaten.quote:Op donderdag 22 december 2022 07:58 schreef laziness het volgende:
[..]
Moet je hier maar eens komen kijken. Mijn stad houdt helaas van flats. Koop, huur, kantoren die omgebouwd worden. Echt op flinke schaal hier.
in Tilburg wordt nieuwbouw neergezet sociaal waarbij de kleinste appartementen 50 vierkante meter zijn.quote:Op donderdag 22 december 2022 07:34 schreef Serinde het volgende:
[..]
Het kan wel, maar ik heb de indruk dat dat (bij sociale woningbouw in ieder geval) niet echt gebeurd? Maar kan het mis hebben want zo’n kenner ben ik nou ook weer niet.
Op zich niet heel gek toch?quote:
En hoe groter je woont, hoe meer je moet stoken.quote:Op donderdag 22 december 2022 11:37 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Op zich niet heel gek toch?
Een schoolvriend woonde in een 1 pers. huisje, ik denk dat het bij elkaar 30 a 40m2 was? Toen hij uit huis ging, mijn schoonvader heeft jaren ook op zoiets maar dan nog kleiner gewoond. Niet omdat het moest, maar omdat het genoeg was (voor beiden).
Hoe meer zooi en ruimte je hebt, hoe meer je moet onderhouden en schoonhouden in je eentje
Nee het is ook niet gek maar gewoon om even aan te geven dat ook wbvs wel wat kleinere appartementen bouwen en dus verhuren.quote:Op donderdag 22 december 2022 11:37 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Op zich niet heel gek toch?
Een schoolvriend woonde in een 1 pers. huisje, ik denk dat het bij elkaar 30 a 40m2 was? Toen hij uit huis ging, mijn schoonvader heeft jaren ook op zoiets maar dan nog kleiner gewoond. Niet omdat het moest, maar omdat het genoeg was (voor beiden).
Hoe meer zooi en ruimte je hebt, hoe meer je moet onderhouden en schoonhouden in je eentje
quote:Op donderdag 22 december 2022 12:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb ook in een 30-40m2 onderwoning gewoond voor een jaar of 9. Als 1 persoons huishouden prima te doen, zelfs met veel zooi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
Mja. Sociaal zou w.m.b. ook echt sociaal moeten zijn. Enkel voor wie echt geen andere optie heeft en niet 'n heel ruim huis op een premium locatie.quote:Op donderdag 22 december 2022 12:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb ook in een 30-40m2 onderwoning gewoond voor een jaar of 9. Als 1 persoons huishouden prima te doen, zelfs met veel zooi
Niet iedereen kan dat. Deze mensen dan in kolonies van Weldadigheid wegstoppen gaat echt niets opleverenquote:Op donderdag 22 december 2022 12:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja. Sociaal zou w.m.b. ook echt sociaal moeten zijn. Enkel voor wie echt geen andere optie heeft en niet 'n heel ruim huis op een premium locatie.
De locatie en de woning zelf mogen iemand best triggeren om wat aan zijn of haar situatie te doen.
Het hoeven geen kolonies te zijn ver weg van de bewoonde wereld.quote:Op donderdag 22 december 2022 12:51 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Niet iedereen kan dat. Deze mensen dan in kolonies van Weldadigheid wegstoppen gaat echt niets opleveren
Toekomstgericht bouwen. We leven niet meer in een tijd waarbij mensen standaard op hun 25e aan kinderen beginnen, of überhaupt kinderen willen. Energie is duur, dus dan kan je prima met 50 vierkante meter prima uit de voeten.quote:
quote:Op donderdag 22 december 2022 12:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Benedenwoning ook goed, ondergoed ook goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Dat zijn nou typisch specifiacties die je niet bij bewoners van sociale huurwoningen terug vindt.quote:Op donderdag 22 december 2022 12:40 schreef Halcon het volgende:
De locatie en de woning zelf mogen iemand best triggeren om wat aan zijn of haar situatie te doen.
Dat is toch al met het gros van de sociale huurwoningen het geval?quote:Op donderdag 22 december 2022 13:09 schreef Halcon het volgende:
Maar niks mee als dat eenvoudige, niet al te ruime woningen zijn en niet op de populairste locaties.
Compleet absurde situatie. Ik zie ook behalve goede intenties vanuit de politiek, niet dat het snel verandert.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:19 schreef RealRS het volgende:
Ik ben zelf actief in het vastgoed maar zo bizar als dit had ik nog niet gehoord. Ik hoorde op een podcast een projectontwikkelaar, die kreeg een project met 8000 euro per m2 in Amsterdam het project al niet meer rond gerekend, dus vanaf koop grond tot realiseren van het project omdat de bouwmaterialen + alle procedures erom heen zo duur waren. De meeste aannemers willen ook geen fixed price meer afgeven en daardoor wordt het bijna onmogelijk een project van de grond te krijgen.
Als je ziet dat Almere al 6600 euro per m2 rekent, dan weet je hoe erg het gesteld is. Ongeveer 6 tot 8 jaar terug kwam ik in Almere, dan kreeg je een groot nieuwbouw rijtjeshuis voor dat geld (vanaf 215.000 euro stond er op de borden) en nu in een schoenendoos.
Wat een land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |