abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 december 2022 @ 22:53:08 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207270247
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 22:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nouja het is wel problematisch vind ik, wetenschappers worden een soort hoge priesters gemaakt maar het zijn ook gewoon mensen. Laten we vooral doen alsof niemand het kan begrijpen tenzij jarenlange studie.

En dan weegt het aantal geproduceerde papers ook nog hoger dan inhoudelijke kennis als het gaat om de toegedichte autoriteit.

=) its not that Black and White.
Je kunt ook prima over casuïstiek spreken en patronen zien en bediscussiëren zonder er een statistisch circus over op te tuigen

Ook dat is niet zwart wit.

Statistiek toepassen zonder de context te weten, materiekennis, is wel altijd een probleem en groot risico in mijn beleving. Je kunt dan prima rekenen maar niet duiden en zeker geen conclusies trekken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 27 december 2022 @ 22:53:32 #277
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207270255
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 22:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik ben trots op je.

Kan je ook papers lezen en heb je een begrip van methodieken?
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 22:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nouja het is wel problematisch vind ik, wetenschappers worden een soort hoge priesters gemaakt maar het zijn ook gewoon mensen. Laten we vooral doen alsof niemand het kan begrijpen tenzij jarenlange studie.

En dan weegt het aantal geproduceerde papers ook nog hoger dan inhoudelijke kennis als het gaat om de toegedichte autoriteit.

=) its not that Black and White.
Vind je niet een beetje tegenstrijdig dit? Jij kan wel bepaalde conclusies trekken dat onderzoeken compleet bagger zijn gebaseerd op de opleiding die je wel hebt gehad, maar andere opleidingen zijn dan ineens minder relevant en gedragen zich als hoge priesters door te wijzen naar hun studie?
  dinsdag 27 december 2022 @ 22:55:21 #278
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207270301
Heeft @Za overigens al gelezen dat China weer echt open gaat voor buitenlanders?
pi_207270329
Als voorbeeld, Marcel Crok, wetenschapsjournalist, studie scheikunde afgerond, houdt zich 20 jaar bezig met klimaat, schrijft er een boek over, accepteert prima de resultaten van IPCC.

Nuanceert de problematiek van die opwarming en wordt verketterd en is geen expert volgens mensen. Krijgt 0 autoriteit, wordt straal genegeerd, voelt dogmatisch aan voor mij.

Eens zijn over de feiten, andere visies kunnen respecteren als daar redelijke argumenten voor zijn... Dan ben je lekker en wetenschappelijk bezig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207270386
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 22:53 schreef Molo het volgende:

[..]
Je kunt ook prima over casuïstiek spreken en patronen zien en bediscussiëren zonder er een statistisch circus over op te tuigen

Ook dat is niet zwart wit.

Statistiek toepassen zonder de context te weten, materiekennis, is wel altijd een probleem en groot risico in mijn beleving. Je kunt dan prima rekenen maar niet duiden en zeker geen conclusies trekken
Ligt dus aan het onderwerp of je je de problematiek kunt voorstellen ja of nee.

En qua statistiek moet je toch minimaal weten wat de confidence is van je gevonden effect en of het een beetje betrouwbaar is. Ja misschien dat je daar wat kan steunen op input van anderen, maar dat moet je dan toch minimaal weten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207270517
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 22:53 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Vind je niet een beetje tegenstrijdig dit? Jij kan wel bepaalde conclusies trekken dat onderzoeken compleet bagger zijn gebaseerd op de opleiding die je wel hebt gehad, maar andere opleidingen zijn dan ineens minder relevant en gedragen zich als hoge priesters door te wijzen naar hun studie?
Als jij geen statistiek begrijpt dan kun je beter geen mening vormen over dat onderwerp?

Ik bemoei mij niet met de werking van een virus. Daar heb ik geen kaas van gegeten.

Economie heb ik papers gelezen, begrijp wat er staat. Kan een andere mening vormen dan een professor, zijn mening ongenuanceerd vinden etc.

Het is inherent onwetenschappelijk om kritiek niet serieus te nemen en te censureren danwel argumenten niet op het blote argument te beoordelen maar op credentials van het persoon.
pi_207270744
En contrair zijn in overtuigingen roept altijd wat weerstand op, zeker als dat tegen een professor is.

Maar bij het stikstof debat zijn professoren zelf contrair op het beleid, maar die worden dan gecancelt door D66.

Fake consensus, hoge mate van politiek, vertolken alsof het wetenschappelijke consensus is, matige onderzoeken, te grote conclusies, het is allemaal aanwezig als je het mij vraagt.

Je krijgt ook te maken met zelf-censuur, gelijkgestemden die elkaar opzoeken, hogere waardering voor conclusies die confirmaties bevestigen... Ik heb wel de indruk dat er wat linkser gedacht wordt op universiteiten.

Allemaal prima verder hoor maar het creëert wat bias.

En mensen met een titel geven niet graag op elkaar af, professoren zijn soft naar elkaar, maar hey, hoop mening.
pi_207270860
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 22:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee een arts moet kunnen handelen en weten wat iemand krijgt toegediend.
Wat heeft dat met de onderzoeksmethode te maken? Tijdens het onderzoek moet vaak niemand beter gemaakt worden, zeker bij vaccin onderzoek niet. Bij onderzoek naar een nieuwe behandelmethode voor kanker is dat iets anders, en dan is er sowieso nooit een placebo, maar een ander behandeltype tegen welke het vergeleken wordt.
Maar hier kijkt men naar of iets uberhaupt werkt, omdat daar veel twijfels over zijn, en na 14 dagen was er dus geen verschil tussen placebo en medicijnen, maar na 28 dagen wel (maar niet voor ivermectine).
  dinsdag 27 december 2022 @ 23:27:02 #284
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207270942
Aha, weer een hoop algemene kritiek op papers die niet gelezen zijn.

Het is net een kanon met hagel recht omhoog afschieten: je raakt vast wel iets, maar natuurlijk mist alles het niet-bestaande doel volledig.
Huilen dan.
  dinsdag 27 december 2022 @ 23:29:22 #285
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207270989
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:15 schreef ludovico het volgende:

En mensen met een titel geven niet graag op elkaar af, professoren zijn soft naar elkaar, maar hey, hoop mening.
Gelachen om deze baarlijke nonsens.
Huilen dan.
pi_207271023
twitter

Ik zit niet op het forum om het met iedereen eens te zijn en als ik het ergens mee oneens ben zeg ik er graag wat van.

Dat is ook omdat wat in het bovenstaande filmpje genoemd wordt iets is om tegen te strijden, wat deze man zag, zag ik ook op het forum, en op basis van echte slappe koek, dat is mijn mening.

Twee zaken zijn heel interessant in mij beleving daarin:
1. Men kan blijkbaar heel gemakkelijk extreem gaan denken (volgens mijn eigen normen).
2. Het is schier onmogelijk om mensen te overtuigen van een ander verhaal, overtuiging loopt via autoriteit in plaats van argumentatie.
pi_207271075
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
Aha, weer een hoop algemene kritiek op papers die niet gelezen zijn.

Het is net een kanon met hagel recht omhoog afschieten: je raakt vast wel iets, maar natuurlijk mist alles het niet-bestaande doel volledig.
Jij bent ruis. Je eigen comment mist de bal volledig, over hagel gesproken.
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Gelachen om deze baarlijke nonsens.
Ik vind dat professoren soft naar elkaar zijn, dat is een mening, mijn mening is nonsense. Okay, heb je nog wat inhoudelijks te melden waarom dat fout zou zijn, voorbeelden ofzo, of blijft het bij je eigen overtuiging?
pi_207271085
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Wat heeft dat met de onderzoeksmethode te maken? Tijdens het onderzoek moet vaak niemand beter gemaakt worden, zeker bij vaccin onderzoek niet. Bij onderzoek naar een nieuwe behandelmethode voor kanker is dat iets anders, en dan is er sowieso nooit een placebo, maar een ander behandeltype tegen welke het vergeleken wordt.
Maar hier kijkt men naar of iets uberhaupt werkt, omdat daar veel twijfels over zijn, en na 14 dagen was er dus geen verschil tussen placebo en medicijnen, maar na 28 dagen wel (maar niet voor ivermectine).
Bij double blind weet de arts niet wat die toediend.

Dat heeft dat met dat type onderzoek te maken.
pi_207271111
Zo, bedtijd, genoeg leesvoer achter gelaten.
pi_207271191
Het Pfizer vaccin beschermde in Hong Kong toch heel behoorlijk tegen ernstig ziek worden en overlijden door Omikron.

twitter
  dinsdag 27 december 2022 @ 23:40:14 #291
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207271201
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:35 schreef ludovico het volgende:
Zo, bedtijd, genoeg leesvoer achter gelaten.
Je kunt zenden omdat je wilt zenden of afstemmen op de ontvanger en in gesprek gaan.
Jouw doel is helder ermee :)
  dinsdag 27 december 2022 @ 23:42:27 #292
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207271241
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 23:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jij bent ruis. Je eigen comment mist de bal volledig, over hagel gesproken.
[..]
Ik vind dat professoren soft naar elkaar zijn, dat is een mening, mijn mening is nonsense. Okay, heb je nog wat inhoudelijks te melden waarom dat fout zou zijn, voorbeelden ofzo, of blijft het bij je eigen overtuiging?
Dat is geen overtuiging, maar ervaring. En dat is niet alleen in mijn vakgebied zo.

Als jij het idee hebt dat wetenschappers de opvattingen van collega-wetenschappers, op basis van argumenten, niet keihard onderuit durven te halen dan heb je er bijzonder weinig van begrepen.
Huilen dan.
  woensdag 28 december 2022 @ 00:35:39 #293
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207272104
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 21:57 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Ik kan blijkbaar wel papers delen. Das wel een verschil. Jij komt niet verder dan "behoorlijk wat aanwijzing".
Kijk vriend, jij hebt een bron en de ander -waaronder ik- niet. Een simpele engelse kreet van een bewering in google die leidt naar een bron die onze claim ondersteunt is zo gedaan. Maar wat voor zin heeft het? Ga je pdfjes doorspitten met al die statistiek en modellen?

Wat vond jij van van het Pienter onderzoek dat met grote regelmaat door van Dissel werd aangegrepen om de (on)zin van mondkapjes aan te tonen?

Wat ik bedoel te zeggen is dat er bronnen zijn die beide stellingen ondersteunen. Daarom ben en blijf ik van mening dat op dossier corona de "wetenschap" er een gore bende van heeft gemaakt. Wetenschap heb ik tussen haakjes gezet omdat ik vind dat er überhaupt geen wetenschap is gevoerd op dit dossier, het is meer een mixje van politiek, persoonlijke voorkeuren, en een zooi middelmatige wetenschappers die decennia niet in beeld zijn geweest die als mollen uit de grond schoten. Die combinatie heeft geleid tot een toxische reactie waar het gedrocht van corona maatregelen uit voort is gekomen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_207273587
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2022 00:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kijk vriend, jij hebt een bron en de ander -waaronder ik- niet. Een simpele engelse kreet van een bewering in google die leidt naar een bron die onze claim ondersteunt is zo gedaan. Maar wat voor zin heeft het? Ga je pdfjes doorspitten met al die statistiek en modellen?

Wat vond jij van van het Pienter onderzoek dat met grote regelmaat door van Dissel werd aangegrepen om de (on)zin van mondkapjes aan te tonen?

Wat ik bedoel te zeggen is dat er bronnen zijn die beide stellingen ondersteunen. Daarom ben en blijf ik van mening dat op dossier corona de "wetenschap" er een gore bende van heeft gemaakt. Wetenschap heb ik tussen haakjes gezet omdat ik vind dat er überhaupt geen wetenschap is gevoerd op dit dossier, het is meer een mixje van politiek, persoonlijke voorkeuren, en een zooi middelmatige wetenschappers die decennia niet in beeld zijn geweest die als mollen uit de grond schoten. Die combinatie heeft geleid tot een toxische reactie waar het gedrocht van corona maatregelen uit voort is gekomen.
Qft.
pi_207273610
quote:
Vaccin effectiviteit voor Omicron was niet in te schatten volgens je eigen bron.

quote:
Ik moet dus zelf maar googlen gaan gebruiken om het zelf te gaan opzoeken?
Influenza legt al decennia een bepaald pad af op het Noordelijk halfrond.
Ik denk dat je dit pas gelooft wanneer je het zelf hebt opgezocht.

Dat er tijdens de corona periode amper sprake was van griep neemt niet weg dat de griepperiodes zich voordien telkens in dezelfde seizoenen voordeden.

quote:
Ik kan nog betrouwbare sites aanleveren, maar jij kan geen enkele bron aanleveren over je griep claim.

Dat is eigenlijk het hele punt.
Het hele punt is dat je wellicht over het algemeen betrouwbare sties noemt, maar dat diezelfde sites zelf aangeven de info niet te kunnen bevestigen, wegens anonieme bronnen, onbevestigde bronnen, geen antwoord gekregen bij navraag.

Ik hoef mijn griep claim niet te staven met bronnen, gezien deze (zoals bekend buiten de covid periode) zich telkens in dezelfde periode aandiende.
Het is een algemeen bekend gegeven.

Vwb China:

冬季是流行感冒、呼吸道病毒、新冠病毒肆虐的季节,最近全国各地气温下降明显,流感高发同时叠加新冠疫情,每个人的呼吸道都面临严峻考验
https://k.sina.cn/article(...)wn7.html?from=health

vertaling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt je voorstellen dat in China, waar in 2020 en 2021 nauwelijks griep voorkwam en covid snel onder controle was, veel zwakkere ouderen die anders misschien niet meer in leven waren geweest zich heden geconfronteerd zien met respiratoire virussen (waaronder griep, zonder dat velen daarvoor gevaccineerd te zijn).
pi_207273744
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 22:55 schreef Molo het volgende:

Heeft @:za overigens al gelezen dat China weer echt open gaat voor buitenlanders?
Jazeker.

Maar dat was het punt niet, de Chinezen kunnen hier zonder enige vorm van controle, PRC test of quarantaine binnenreizen, vliegtuigen vol, met volgens anonieme bronnen 250 miljoen besmettingen aldaar.

Wat vind jij daarvan Molo?

[ Bericht 10% gewijzigd door Za op 28-12-2022 07:51:09 ]
pi_207281895
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_207282901
quote:
Sam Brokken?
Dat is die gast die vorig jaar in België bij de hogeschool ontslagen is omdat die de werking van de vaccins in twijfel trok. En daarna maar naar India geëmigreerd is.

Held van de Vlaamse anti-beweging. En geliefd bij het BPOC en De andere Krant.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 28-12-2022 15:35:09 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207283782
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 15:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Sam Brokken?
Dat is die gast die vorig jaar in België bij de hogeschool ontslagen is omdat die de werking van de vaccins in twijfel trok.
En grotendeels gelijk bleek te hebben hè.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/24/check-zevende-dag/
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_207284388
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 16:08 schreef nostra het volgende:

[..]
En grotendeels gelijk bleek te hebben hè.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/24/check-zevende-dag/
Hij zal af en toe best gelijk gekregen hebben.
Of je vindt dat ie grotendeels gelijk heeft, moet je zelf weten. Zelf ben ik niet zo van De andere Krant en de BPOC enzo. Hij stelt oa dat er wellicht miljoenen mensen in Europa door het vaccin overleden zijn.

quote:
Gezondheidswetenschappen Sam Brokken stelde tegenover de BPOC dat “algemeen bekend” is dat slechts 1 tot 10 procent van de sterfgevallen door vaccinatie wordt gemeld, “ofwel 90 tot 99 procent blijft onvermeld omdat nabestaanden het om allerlei redenen niet melden.”
Bron
Tevens twijfelt hij of de vaccins überhaupt wel echt geholpen hebben.

De Andere Krant, Blckbx, BPOC..ze zullen allemaal wel eens gelijk gehad hebben. Maar kijk/lees jij dat soort uitzendingen?
Ik heb het in het begin nog wel eens gedaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 28-12-2022 16:35:57 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')