Je kunt ook prima over casuïstiek spreken en patronen zien en bediscussiëren zonder er een statistisch circus over op te tuigenquote:Op dinsdag 27 december 2022 22:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nouja het is wel problematisch vind ik, wetenschappers worden een soort hoge priesters gemaakt maar het zijn ook gewoon mensen. Laten we vooral doen alsof niemand het kan begrijpen tenzij jarenlange studie.
En dan weegt het aantal geproduceerde papers ook nog hoger dan inhoudelijke kennis als het gaat om de toegedichte autoriteit.
=) its not that Black and White.
quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben trots op je.
Kan je ook papers lezen en heb je een begrip van methodieken?
Vind je niet een beetje tegenstrijdig dit? Jij kan wel bepaalde conclusies trekken dat onderzoeken compleet bagger zijn gebaseerd op de opleiding die je wel hebt gehad, maar andere opleidingen zijn dan ineens minder relevant en gedragen zich als hoge priesters door te wijzen naar hun studie?quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nouja het is wel problematisch vind ik, wetenschappers worden een soort hoge priesters gemaakt maar het zijn ook gewoon mensen. Laten we vooral doen alsof niemand het kan begrijpen tenzij jarenlange studie.
En dan weegt het aantal geproduceerde papers ook nog hoger dan inhoudelijke kennis als het gaat om de toegedichte autoriteit.
=) its not that Black and White.
Ligt dus aan het onderwerp of je je de problematiek kunt voorstellen ja of nee.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt ook prima over casuïstiek spreken en patronen zien en bediscussiëren zonder er een statistisch circus over op te tuigen
Ook dat is niet zwart wit.
Statistiek toepassen zonder de context te weten, materiekennis, is wel altijd een probleem en groot risico in mijn beleving. Je kunt dan prima rekenen maar niet duiden en zeker geen conclusies trekken
Als jij geen statistiek begrijpt dan kun je beter geen mening vormen over dat onderwerp?quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:53 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Vind je niet een beetje tegenstrijdig dit? Jij kan wel bepaalde conclusies trekken dat onderzoeken compleet bagger zijn gebaseerd op de opleiding die je wel hebt gehad, maar andere opleidingen zijn dan ineens minder relevant en gedragen zich als hoge priesters door te wijzen naar hun studie?
Wat heeft dat met de onderzoeksmethode te maken? Tijdens het onderzoek moet vaak niemand beter gemaakt worden, zeker bij vaccin onderzoek niet. Bij onderzoek naar een nieuwe behandelmethode voor kanker is dat iets anders, en dan is er sowieso nooit een placebo, maar een ander behandeltype tegen welke het vergeleken wordt.quote:Op maandag 26 december 2022 22:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee een arts moet kunnen handelen en weten wat iemand krijgt toegediend.
Gelachen om deze baarlijke nonsens.quote:Op dinsdag 27 december 2022 23:15 schreef ludovico het volgende:
En mensen met een titel geven niet graag op elkaar af, professoren zijn soft naar elkaar, maar hey, hoop mening.
Jij bent ruis. Je eigen comment mist de bal volledig, over hagel gesproken.quote:Op dinsdag 27 december 2022 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
Aha, weer een hoop algemene kritiek op papers die niet gelezen zijn.
Het is net een kanon met hagel recht omhoog afschieten: je raakt vast wel iets, maar natuurlijk mist alles het niet-bestaande doel volledig.
Ik vind dat professoren soft naar elkaar zijn, dat is een mening, mijn mening is nonsense. Okay, heb je nog wat inhoudelijks te melden waarom dat fout zou zijn, voorbeelden ofzo, of blijft het bij je eigen overtuiging?quote:Op dinsdag 27 december 2022 23:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gelachen om deze baarlijke nonsens.
Bij double blind weet de arts niet wat die toediend.quote:Op dinsdag 27 december 2022 23:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de onderzoeksmethode te maken? Tijdens het onderzoek moet vaak niemand beter gemaakt worden, zeker bij vaccin onderzoek niet. Bij onderzoek naar een nieuwe behandelmethode voor kanker is dat iets anders, en dan is er sowieso nooit een placebo, maar een ander behandeltype tegen welke het vergeleken wordt.
Maar hier kijkt men naar of iets uberhaupt werkt, omdat daar veel twijfels over zijn, en na 14 dagen was er dus geen verschil tussen placebo en medicijnen, maar na 28 dagen wel (maar niet voor ivermectine).
Je kunt zenden omdat je wilt zenden of afstemmen op de ontvanger en in gesprek gaan.quote:Op dinsdag 27 december 2022 23:35 schreef ludovico het volgende:
Zo, bedtijd, genoeg leesvoer achter gelaten.
Dat is geen overtuiging, maar ervaring. En dat is niet alleen in mijn vakgebied zo.quote:Op dinsdag 27 december 2022 23:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij bent ruis. Je eigen comment mist de bal volledig, over hagel gesproken.
[..]
Ik vind dat professoren soft naar elkaar zijn, dat is een mening, mijn mening is nonsense. Okay, heb je nog wat inhoudelijks te melden waarom dat fout zou zijn, voorbeelden ofzo, of blijft het bij je eigen overtuiging?
Kijk vriend, jij hebt een bron en de ander -waaronder ik- niet. Een simpele engelse kreet van een bewering in google die leidt naar een bron die onze claim ondersteunt is zo gedaan. Maar wat voor zin heeft het? Ga je pdfjes doorspitten met al die statistiek en modellen?quote:Op dinsdag 27 december 2022 21:57 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik kan blijkbaar wel papers delen. Das wel een verschil. Jij komt niet verder dan "behoorlijk wat aanwijzing".
Qft.quote:Op woensdag 28 december 2022 00:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kijk vriend, jij hebt een bron en de ander -waaronder ik- niet. Een simpele engelse kreet van een bewering in google die leidt naar een bron die onze claim ondersteunt is zo gedaan. Maar wat voor zin heeft het? Ga je pdfjes doorspitten met al die statistiek en modellen?
Wat vond jij van van het Pienter onderzoek dat met grote regelmaat door van Dissel werd aangegrepen om de (on)zin van mondkapjes aan te tonen?
Wat ik bedoel te zeggen is dat er bronnen zijn die beide stellingen ondersteunen. Daarom ben en blijf ik van mening dat op dossier corona de "wetenschap" er een gore bende van heeft gemaakt. Wetenschap heb ik tussen haakjes gezet omdat ik vind dat er überhaupt geen wetenschap is gevoerd op dit dossier, het is meer een mixje van politiek, persoonlijke voorkeuren, en een zooi middelmatige wetenschappers die decennia niet in beeld zijn geweest die als mollen uit de grond schoten. Die combinatie heeft geleid tot een toxische reactie waar het gedrocht van corona maatregelen uit voort is gekomen.
Vaccin effectiviteit voor Omicron was niet in te schatten volgens je eigen bron.quote:Op dinsdag 27 december 2022 11:27 schreef Rolfieo het volgende:
Ik zou daar wel eens de bronnen van willen zien.
This study shows that in previously infected individuals, completing a primary vaccination series was associated with a significant protection against SARS-CoV-2 reinfection compared with no vaccination. Even though vaccination seems to protect to a lesser degree against reinfection with the Omicron variant, these findings are of public health relevance as they show that previously infected individuals still benefit from COVID-19 vaccination in all three variant periods.
Meaning These findings suggest that for twice-vaccinated individuals with prior non-Omicron SARS-CoV-2 infection, a third mRNA vaccine dose may add limited protection against Omicron-associated hospitalization.
Het oude mRNA vaccin werkt zeker minder bij Omikron, maar werkt nog steeds. Immers in April was er nog gewoon een booster meegegeven.
Influenza legt al decennia een bepaald pad af op het Noordelijk halfrond.quote:Ik moet dus zelf maar googlen gaan gebruiken om het zelf te gaan opzoeken?
Het hele punt is dat je wellicht over het algemeen betrouwbare sties noemt, maar dat diezelfde sites zelf aangeven de info niet te kunnen bevestigen, wegens anonieme bronnen, onbevestigde bronnen, geen antwoord gekregen bij navraag.quote:Ik kan nog betrouwbare sites aanleveren, maar jij kan geen enkele bron aanleveren over je griep claim.
Dat is eigenlijk het hele punt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt je voorstellen dat in China, waar in 2020 en 2021 nauwelijks griep voorkwam en covid snel onder controle was, veel zwakkere ouderen die anders misschien niet meer in leven waren geweest zich heden geconfronteerd zien met respiratoire virussen (waaronder griep, zonder dat velen daarvoor gevaccineerd te zijn).
Jazeker.quote:Op dinsdag 27 december 2022 22:55 schreef Molo het volgende:
Heeft @:za overigens al gelezen dat China weer echt open gaat voor buitenlanders?
Sam Brokken?quote:Op woensdag 28 december 2022 14:50 schreef nostra het volgende:
https://youtube.com/shorts/AbKPCo_QLVo
Hele uitzending
En grotendeels gelijk bleek te hebben hè.quote:Op woensdag 28 december 2022 15:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Sam Brokken?
Dat is die gast die vorig jaar in België bij de hogeschool ontslagen is omdat die de werking van de vaccins in twijfel trok.
Hij zal af en toe best gelijk gekregen hebben.quote:Op woensdag 28 december 2022 16:08 schreef nostra het volgende:
[..]
En grotendeels gelijk bleek te hebben hè.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/24/check-zevende-dag/
Bronquote:Gezondheidswetenschappen Sam Brokken stelde tegenover de BPOC dat “algemeen bekend” is dat slechts 1 tot 10 procent van de sterfgevallen door vaccinatie wordt gemeld, “ofwel 90 tot 99 procent blijft onvermeld omdat nabestaanden het om allerlei redenen niet melden.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |