Dat denk ik wel.quote:Op woensdag 15 november 2023 08:52 schreef dimmak het volgende:
Afgelopen weekend een mexicaans stoofpotje gemaakt in de slowcooker. 8 uur laten pruttelen op lage stand, maar daarna was het vlees nog niet goed. Om het te redden heb ik de pressure cook aangezet. Maar wat gaat er fout? Moet ik hem 8 uur op high laten rammelen?
Heb je het recept? 8 uur zou genoeg moeten zijn maar misschien was het vlees te dik, niet genoeg zuur erbij zou ook kunnen.quote:Op woensdag 15 november 2023 08:52 schreef dimmak het volgende:
Afgelopen weekend een mexicaans stoofpotje gemaakt in de slowcooker. 8 uur laten pruttelen op lage stand, maar daarna was het vlees nog niet goed. Om het te redden heb ik de pressure cook aangezet. Maar wat gaat er fout? Moet ik hem 8 uur op high laten rammelen?
Ik heb hetzelfde gehad in de slowcooker van de IP. Ik moet nog uitzoeken hoe dat komt maar hij werd totaal niet warm. Gelukkig was het een vegetarische maaltijd. Na 4 uur stond op het display nog steeds dat hij niet opgewarmd was.quote:Op woensdag 15 november 2023 08:52 schreef dimmak het volgende:
Hmm jammer, maar aan de andere kant de pressure cook modus doet zijn werk ook wel.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:19 schreef Lienekien het volgende:
Instant Pot zelf schreef er dit over.
Vrij lang verhaal, maar ik denk wel dat het hout snijdt.
https://jawnsicooked.com/dinner/crock-pot-birria-tacos-recipe/quote:Op woensdag 15 november 2023 10:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb je het recept? 8 uur zou genoeg moeten zijn maar misschien was het vlees te dik, niet genoeg zuur erbij zou ook kunnen.
High staat bij een slowcooker voor sneller warm worden, niet warmer.
Ik ben benieuwd hoeveel het scheelt als je het losse deksel gebruikt.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:41 schreef dimmak het volgende:
[..]
Hmm jammer, maar aan de andere kant de pressure cook modus doet zijn werk ook wel.
Ik ga nog wel eens hetzelfde recept proberen met de slowcooker. Misschien krijg ik het onder de knie. Die functie zit er niet voor niets op natuurlijk.
Lijkt me inderdaad genoeg zuur. Ik heb het ook wel eens gehad in een normale slowcooker, enige dat ik toen kon verzinnen was dat het vlees (gekocht in een aanbieding) te dik was.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:42 schreef dimmak het volgende:
[..]
https://jawnsicooked.com/dinner/crock-pot-birria-tacos-recipe/
Ik had gewoon riblappen en er zit genoeg zuur in zou je zeggen.
Zuur? Ik heb nog nooit zuur gedaan bij stoofvlees.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb je het recept? 8 uur zou genoeg moeten zijn maar misschien was het vlees te dik, niet genoeg zuur erbij zou ook kunnen.
High staat bij een slowcooker voor sneller warm worden, niet warmer.
Ik heb de crisp ultimate, dus heb ook maar 1 vaste deksel.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel het scheelt als je het losse deksel gebruikt.
Het deksel is los te bestellen.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:55 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik heb de crisp ultimate, dus heb ook maar 1 vaste deksel.
Geen ui of tomaat? Zijn ook lekkere smaakmakers altijdquote:Op woensdag 15 november 2023 10:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zuur? Ik heb nog nooit zuur gedaan bij stoofvlees.
Stoof in de instant pot gaat bij mij ook langzamer dan stoven op het fornuis, maar 8 uur zou normaalgesproken echt wel lang genoeg moeten zijn.
Zelf is het nog altijd niet gelukt om goede pasta te maken uit de IP. Iemand daar een tip of recept voor?
Uitje meestal wel ja, afhankelijk van het recept. Ik maak vaak smoor of rendang, daar hoort geen tomaat in.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geen ui of tomaat? Zijn ook lekkere smaakmakers altijd
Ja precies. Dat zuurt 'hoort' bij stoofvlees is goed voor de smaak bij Nederlandse stoofpotten maar het kan ook prima zonder.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Uitje meestal wel ja, afhankelijk van het recept. Ik maak vaak smoor of rendang, daar hoort geen tomaat in.
Niet voor de ultimate, want dat deksel zit vast.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het deksel is los te bestellen.
Ingewikkeld allemaal.quote:Op woensdag 15 november 2023 12:18 schreef dimmak het volgende:
[..]
Niet voor de ultimate, want dat deksel zit vast.
Die vaste deksel open laten staan en de glazen deksel op de pot leggen.quote:Op woensdag 15 november 2023 12:18 schreef dimmak het volgende:
[..]
Niet voor de ultimate, want dat deksel zit vast.
Voor de slowcooker functie moet je de vaste deksel op slot zetten, dat gaat hem dus niet worden.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:44 schreef Elleska het volgende:
[..]
Die vaste deksel open laten staan en de glazen deksel op de pot leggen.
Ze verzinnen ook bij elke versie weer iets nieuws. wat een onzin dat het deksel daarbij op slot moet.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:42 schreef dimmak het volgende:
[..]
Voor de slowcooker functie moet je de vaste deksel op slot zetten, dat gaat hem dus niet worden.
Leuk verhaal, maar in mijn ervaring moet je gewoon toch eerst saute doen of op kookplaat opwarmen tot heet/warm en dan pas slowcooken. Dan werkt het ook top met normale deksel op vent (en minder vocht).quote:Op woensdag 15 november 2023 10:19 schreef Lienekien het volgende:
Instant Pot zelf schreef er dit over.
Vrij lang verhaal, maar ik denk wel dat het hout snijdt.
Mrs V heeft ongeveer deze een keer gemaakt en scoorde een superblij kind.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zuur? Ik heb nog nooit zuur gedaan bij stoofvlees.
Stoof in de instant pot gaat bij mij ook langzamer dan stoven op het fornuis, maar 8 uur zou normaalgesproken echt wel lang genoeg moeten zijn.
Zelf is het nog altijd niet gelukt om goede pasta te maken uit de IP. Iemand daar een tip of recept voor?
Dank je, die ga ik eens proberen! Nog vega ook, fijnquote:Op donderdag 16 november 2023 09:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mrs V heeft ongeveer deze een keer gemaakt en scoorde een superblij kind.
https://carameltintedlife.com/instant-pot-pasta/
Recept opgeslagen, die ga ik maken op een zondagquote:Op woensdag 15 november 2023 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit Vietnamese stoofvlees is ook een enorme aanrader trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |