quote:
Piano Man is pas de laatste jaren zo populair geworden ja.quote:Op woensdag 21 december 2022 12:13 schreef ArnieAlberts het volgende:
Editie 1999:
Holy shit, Goodnight Saigon van Billy Joel (#14) stond deze eerste editie hoger dan Piano Man![]()
Ik zou graag nogmaals absolúút niet willen adviseren eens te googelen op 'Radiotrefpunt Top 2000 1999' en dan zéker niet de allereerste treffer te openen.
Jeltsin die aftrad op de laatste dag van 1999, yes. George Harrison was de dag ervoor neergestoken in zijn eigen huis. Dat was wel érg griezelig om te horen, nét vooraf aan de aankondiging van een Beatlesplaat.quote:Op woensdag 21 december 2022 12:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Arnie hoort nu waarschijnlijk hoe het allemaal begon met Poetin in de nieuwsbulletins.
Plus een vliegtuigkaping die ten einde liep, meen ik.quote:Op woensdag 21 december 2022 12:41 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Jeltsin die aftrad op de laatste dag van 1999, yes. George Harrison was de dag ervoor neergestoken in zijn eigen huis. Dat was wel érg griezelig om te horen, nét vooraf aan de aankondiging van een Beatlesplaat.
En terechtquote:Op woensdag 21 december 2022 12:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Inderdaad, Goodnight Saigon stond ook in de Top 100 allertijden, Piano Man niet.
George Harrison is overvallen in zijn huisquote:Op woensdag 21 december 2022 12:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Arnie hoort nu waarschijnlijk hoe het allemaal begon met Poetin in de nieuwsbulletins.
36 messteken ofzo waren dat, ongelofelijk.quote:Op woensdag 21 december 2022 13:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
George Harrison is overvallen in zijn huis
Ik had hem best nog wel een keer willen zien struikelen over Loreen en zich zien verbazen dat Muddy Waters ook buiten Lochem bekend is.quote:Op woensdag 21 december 2022 14:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Enige wat zeker is, is dat er op 25 december geen hoogtepunten van vorig jaar komen.
Waarschijnlijk omdat daar een andere presentator was.
De hoogste positie van wat? Songtitels die ook door Gers Pardoel gebruikt zijn?quote:Reportages over het liedje Bagagedrager, waarmee Spinvis in 2002 tot zijn eigen verbazing naar de hoogste positie klom,
Origineel van Gers Pardoel is beter!quote:Op woensdag 21 december 2022 14:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De hoogste positie van wat? Songtitels die ook door Gers Pardoel gebruikt zijn?
Ja, goeie vraag..zal wel posities moeten zijn, maar zelfs dat klopt niet echtquote:Op woensdag 21 december 2022 14:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er met barvrouw Monica gebeurd is/gaat gebeuren, aangezien ze wel heel close met Matthijs was...quote:Op woensdag 21 december 2022 14:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Enige wat zeker is, is dat er op 25 december geen hoogtepunten van vorig jaar komen.
Waarschijnlijk omdat daar een andere presentator was.
Hoogste positie van een van zijn nummers in de Nederlandse hitlijsten?quote:Op woensdag 21 december 2022 14:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat 60 nog iets beter is dan 75.quote:Op woensdag 21 december 2022 14:48 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hoogste positie van een van zijn nummers in de Nederlandse hitlijsten?
[ afbeelding ]
Die was er de afgelopen jaren toch al niet meer bij vanwege corona?quote:Op woensdag 21 december 2022 14:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er met barvrouw Monica gebeurd is/gaat gebeuren, aangezien ze wel heel close met Matthijs was...
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 21 december 2022 14:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er met barvrouw Monica gebeurd is/gaat gebeuren, aangezien ze wel heel close met Matthijs was...
[ afbeelding ]
Maar nu is Corona geen issue meer en is de bar dus weer open...quote:Op woensdag 21 december 2022 14:55 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Die was er de afgelopen jaren toch al niet meer bij vanwege corona?
In de Single Top 100 wel, maar in de Top 40 is Bagagedrager de enige die getipt is.quote:Op woensdag 21 december 2022 14:51 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat 60 nog iets beter is dan 75.
We gaan het zien. Ga haar niet missen. Is ze er wel, ook fijn.quote:Op woensdag 21 december 2022 15:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar nu is Corona geen issue meer en is de bar dus weer open...
tja bij de collega's van het glazen huis blijkt het toch wél een issue...quote:Op woensdag 21 december 2022 15:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar nu is Corona geen issue meer en is de bar dus weer open...
Ja, maar dat is 3FM.quote:Op woensdag 21 december 2022 16:23 schreef Sabata het volgende:
[..]
tja bij de collega's van het glazen huis blijkt het toch wél een issue...
Ik luister pas sinds 2013 denk ik. Ook het eerste jaar dat ik in dit topic meepostquote:Op woensdag 21 december 2022 16:31 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik ben hier dus sinds begin dit jaar mee bezig geweest, de héle eerste editie van de Top 2000 luisteren, álle 140+ uren(minus nieuws en reclame, that is)
"To meeeeeee" ja hoor, ik hoor de klanken van Bohemian Rhapsody en ik moet zeggen, ik vind hier wel wat van
Gelukkig nieuw jaar, eeuw en millennium!quote:Op woensdag 21 december 2022 16:31 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik ben hier dus sinds begin dit jaar mee bezig geweest, de héle eerste editie van de Top 2000 luisteren, álle 140+ uren(minus nieuws en reclame, that is)
"To meeeeeee" ja hoor, ik hoor de klanken van Bohemian Rhapsody en ik moet zeggen, ik vind hier wel wat van
HEBBEN WE DAAR NU ZO'N UITGEBREIDE OP VOOR GEMAAKT?quote:Op woensdag 21 december 2022 16:38 schreef datismijnmening het volgende:
Hoe laat begint het hele circus eigenlijk?
JA ER STAAT DUS DUIDELIJK TEVEEL IN!quote:Op woensdag 21 december 2022 16:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
HEBBEN WE DAAR NU ZO'N UITGEBREIDE OP VOOR GEMAAKT?
OMD genot.quote:Op woensdag 21 december 2022 14:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ook hier maar even voor de kijkers van de Top 2000 a Go Go
Deze editie op het programma:
Ma 26 dec 22:13 - Leo duikt in het leven van de onlangs overleden oprichter van Stax Records: Jim Stuart. Joan Armatrading vertelt het verhaal achter haar liedje Rosie. En wie is Patrick Hernandez, de man achter de enorme hit Born to be alive uit 1979? Bargasten zijn cabaretier en acteur Peter Heerschop en presentatrices Evi Hanssen en Veronica van Hoogdalem.
Di 27 dec 22:12 - Een reportage over Bob Marley en een van zijn populairste liedjes: Three little birds. Songschrijver Holly Knight vertelt over het begin van het nummer Love is a battlefield van Pat Benatar. Bargasten zijn wielrenner Niki Terpstra en rapper Willie Wartaal.
Wo 28 dec 22:34 - Herman, Leo en hun gasten aan de bar duiken in Huey Lewis & the News. Huey Lewis schreef The power of love voor de blockbuster Back to the Future en veroverde daarmee ineens een plek op de internationale hitlijsten. Natuurlijk is er aandacht voor de afgelopen maand overleden Fleetwood Mac-zangeres Christine McVie. Bargasten: muzikant en YouTuber Blanks en oud-wielrenner Tom Dumoulin.
Do 29 dec 22:28 - Reportages over het liedje Bagagedrager, waarmee Spinvis in 2002 tot zijn eigen verbazing naar de hoogste positie klom, en over de jaren 70-rock van The Buoys. Bargasten zijn cabaretier en zangeres Lisa Loeb, VVD-politicus Dennis Wiersma en Kensington-gitarist Casper Starreveld.
Vr 30 dec 22:10 - Reportage over Orchestral Manoeuvres in the Dark (OMD), bekend van hun jaren 80-hit Enola Gay, en een verslag over Mr. Wendal, het nummer van de rapgroep Arrested Development. Bargasten zijn actrice Monic Hendrickx, presentator Tim den Besten en presentatrice en actrice Sophie Hilbrand.
Za 31 dec 20:27 - Een reportage over Toto, bekend van de wereldwijde hit Africa. Wat is het verhaal achter Empire state of mind van Jay-Z en Alicia Keys? Bargasten zijn Cornald Maas, Emma Wortelboer, First Dates-barman Victor Abeln en Tweede Kamerlid Lisa Westerveld. Ellen ten Damme sluit de laatste aflevering af.
Dit alles op NPO 1 dit jaar.
Klopt, andere tijd, andere zender, andere hostquote:Op woensdag 21 december 2022 16:42 schreef MielMonteur het volgende:
Ook over het algemeen prima gasten! Wel later dan normaal? Herinner me dat mijn pa me normaal altijd om half 8 naar beneden riep voor de A Gogo
Amsterdam, lees ik.quote:Op woensdag 21 december 2022 16:38 schreef datismijnmening het volgende:
Ah, dat nummer van de Village Peoplequote:Op woensdag 21 december 2022 14:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ma 26 dec 22:13 - Leo duikt in het leven van de onlangs overleden oprichter van Stax Records: Jim Stuart. Joan Armatrading vertelt het verhaal achter haar liedje Rosie. En wie is Patrick Hernandez, de man achter de enorme hit Born to be alive uit 1979? Bargasten zijn cabaretier en acteur Peter Heerschop en presentatrices Evi Hanssen en Veronica van Hoogdalem.
Verbaast me ergens wel dat die er nog in staat, dacht eigenlijk dat ze net als veel andere jaren 80 artiesten in de vergetelheid was geraakt. Prima nummer om zo rond de huidige positie erin te hebbenquote:Di 27 dec 22:12 - Een reportage over Bob Marley en een van zijn populairste liedjes: Three little birds. Songschrijver Holly Knight vertelt over het begin van het nummer Love is a battlefield van Pat Benatar. Bargasten zijn wielrenner Niki Terpstra en rapper Willie Wartaal.
2002? Bagagedrager kwam pas in 2016 in de lijst der lijsten. En heeft helaas nooit hoger gestaan dan #1267, schandelijk laag.quote:Op woensdag 21 december 2022 14:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Do 29 dec 22:28 - Reportages over het liedje Bagagedrager, waarmee Spinvis in 2002 tot zijn eigen verbazing naar de hoogste positie klom, en over de jaren 70-rock van The Buoys. Bargasten zijn cabaretier en zangeres Lisa Loeb, VVD-politicus Dennis Wiersma en Kensington-gitarist Casper Starreveld.
Hoe de fuck kan ik daar nou niet op gestemd hebben. Mijn schuld dat ie te laag staat. Rock dat nummer altijd als een malle op mijn akoestische gitaarquote:Op woensdag 21 december 2022 17:33 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Verbaast me ergens wel dat die er nog in staat, dacht eigenlijk dat ze net als veel andere jaren 80 artiesten in de vergetelheid was geraakt. Prima nummer om zo rond de huidige positie erin te hebben
Het begint wel een beetje een Arbeidsvitaminen-lijstje te worden zo. Nu nog wat erbij als Heaven Is A Place On Earth of These Boots Are Made For Walking en wat klassiekers van Men At Work, Eurythmics en de onvermijdelijke Bertus Staigerpaip, en je hebt een aardig uurtje volquote:Op woensdag 21 december 2022 22:07 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hoe de fuck kan ik daar nou niet op gestemd hebben. Mijn schuld dat ie te laag staat. Rock dat nummer altijd als een malle op mijn akoestische gitaar![]()
Lijstje voor volgend jaar:
Herman van Veen
Killing Joke - Love Like Blood
James Brown
Frank Zappa
Ray Charles
Fast Car
White Flag
Joni Mitchell
Love is a battlefield
Prima plek voor zo'n nummer vind ik.quote:Op woensdag 21 december 2022 22:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
2002? Bagagedrager kwam pas in 2016 in de lijst der lijsten. En heeft helaas nooit hoger gestaan dan #1267, schandelijk laag.
Überhaupt een Top2000 mét Hans Schiffers....quote:Op woensdag 21 december 2022 20:33 schreef TLC het volgende:
Kun je je nu niet meer voorstellen dat de finale van de Top2000 wordt uitgezonden vanaf de woonboot van Hans Schiffers![]()
Succes!quote:Op donderdag 22 december 2022 16:19 schreef Berkery het volgende:
Vanavond eens een poging wagen bij een lokale top 2000 popquiz
Meestal op 25 decemberquote:Op woensdag 21 december 2022 16:38 schreef datismijnmening het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |