Tsja, de 1 zijn brood is de ander zijn dood. De ellende komt doorgaans niet terecht bij de aanstichters. Deze "moral hazard" en asymetrie is fundamenteel voor oorlogsvoering en conflicten.quote:Op zondag 18 december 2022 12:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ten koste van de sociale cohesie, je cultuur en identiteit. Dat is kort termijn denken en een recept voor ellende.
De trend om juist primaire levensbehoeften te gaan belasten is reeds lang geleden ingezet. Denk ook aan bijv. verzekeringen. Vond men verzekeren belangrijk en sociaal en werd dat met een laag tarief belast is het nu een "luxe" geworden qua belasting. Huisvesting en vervoer zijn de volgende melkkoeien, daarna voeding. Altijd handig iets belasten waar mensen niet buiten kunnen, geeft zekerheid aan valutastromen voor de overheid nietwaar.quote:Op zondag 18 december 2022 12:13 schreef Dutchguy het volgende:
Onze energieprijs bestaat vanaf 2023 weer deels uit 21% belastingen. Het tarief dat eerder bij luxeproducten hoort in plaats van een eerste levensbehoefte. Ze kunnen het schompes krijgen in Brussel.
Ik denk dat mensen best 3000 euro per jaar willen betalen voor hun kind. Het is niet dat je ze zomaar bij het oude vuil kunt zetten.quote:Op zondag 18 december 2022 10:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kinderen zijn de toekomst van je land, zonder kinderen houd het bestaan van je land en je cultuur gewoon op.
Ik ben zelf niet zo van de subsidies maar van alle subsidies die er bestaan vind ik deze nog het beste te verkopen.
Het is ook essentieel om de boven ons gestelden er van te verzekeren dat zij in de (nabije) toekomst over hun kapitaal kunnen blijven beschikken. Als het gepeupel niet bereid is daar offers voor te brengen kun je ze het beste vervangen door goedkopere FTE's die niet zulk misplaatst en decadent divagedrag vertonen.quote:Op zondag 18 december 2022 12:17 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tsja, de 1 zijn brood is de ander zijn dood. De ellende komt doorgaans niet terecht bij de aanstichters. Deze "moral hazard" en asymetrie is fundamenteel voor oorlogsvoering en conflicten.
In Rusland hebben ze daar blijkbaar weinig moeite mee.quote:Op zondag 18 december 2022 12:39 schreef vipergts het volgende:
[..]
Het is niet dat je ze zomaar bij het oude vuil kunt zetten.
Er zit een groot verschil tussen willen en kunnen.quote:Op zondag 18 december 2022 12:39 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen best 3000 euro per jaar willen betalen voor hun kind. Het is niet dat je ze zomaar bij het oude vuil kunt zetten.
En daarnaast is oorlog ook een aantrekkelijk verdienmodel voor die club.quote:Op zondag 18 december 2022 12:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is ook essentieel om de boven ons gestelden er van te verzekeren dat zij in de (nabije) toekomst over hun kapitaal kunnen blijven beschikken. Als het gepeupel niet bereid is daar offers voor te brengen kun je ze het beste vervangen door goedkopere FTE's die niet zulk misplaatst en decadent divagedrag vertonen.
Zo is het.quote:Op zondag 18 december 2022 12:33 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De trend om juist primaire levensbehoeften te gaan belasten is reeds lang geleden ingezet. Denk ook aan bijv. verzekeringen. Vond men verzekeren belangrijk en sociaal en werd dat met een laag tarief belast is het nu een "luxe" geworden qua belasting. Huisvesting en vervoer zijn de volgende melkkoeien, daarna voeding. Altijd handig iets belasten waar mensen niet buiten kunnen, geeft zekerheid aan valutastromen voor de overheid nietwaar.
Want windmolens staan 's nachts altijd stil?quote:Op zondag 18 december 2022 09:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als jij je Tesla s'nachts aan de lader zet ben je alsnog fosiel aan het rijden.
Zou goed kunnen:quote:Op zondag 18 december 2022 12:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Want windmolens staan 's nachts altijd stil?
Het warme gevoel bij de gedachte mijn steentje bij te mogen dragen aan de rijkdom van de boven ons gestelden maakt dat ik helemaal geen verwarming nodig heb.quote:Op zondag 18 december 2022 12:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
En daarnaast is oorlog ook een aantrekkelijk verdienmodel voor die club.
china stoot zoveel uit om onze Actions te kunnen vullen. Dacht je dat China alles dat ze produceren voor zichzelf gebruiken?quote:Op zondag 18 december 2022 12:59 schreef summer2bird het volgende:
[ afbeelding ]
Als China nog meer uitstoot als compleet eu, dan is het toch echt knettergek om dan elke eu bewoner ervoor te straffen?
Vs net zo erg trouwens.
China lacht zich dood met deze maatregelen. Wij willen deugen en betalen. Zij harken wel verder.quote:Op zondag 18 december 2022 12:59 schreef summer2bird het volgende:
[ afbeelding ]
Als China nog meer uitstoot als compleet eu, dan is het toch echt knettergek om dan elke eu bewoner ervoor te straffen?
Vs net zo erg trouwens.
Cultuur houdt hier sowieso op met die massa's aan migranten die de EU overspoelenquote:Op zondag 18 december 2022 10:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kinderen zijn de toekomst van je land, zonder kinderen houd het bestaan van je land en je cultuur gewoon op.
Ik ben zelf niet zo van de subsidies maar van alle subsidies die er bestaan vind ik deze nog het beste te verkopen.
Second thatquote:Op zondag 18 december 2022 12:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het warme gevoel van de gedachte mijn steentje bij te mogen dragen aan de rijkdom van de boven ons gestelden maakt dat ik helemaal geen verwarming nodig heb.
is CO2 pollution? straks moeten we nog gaan betalen elke dat we uitademen.quote:Op zondag 18 december 2022 12:59 schreef summer2bird het volgende:
[ afbeelding ]
Vs net zo erg trouwens.
Huh maar je was toch een wappie als je dacht dat dit er ging komenquote:Op zondag 18 december 2022 11:02 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
jep, CO2 budget, CBDC, digitale ID alles.
De CO2 die gepaard gaat met de voedselproductie gaat worden belast en dus wordt dat feitelijk zo. Enkele jaren geleden waren er nog 10 calorien fossiel nodig voor 1 calorie voedsel dus daar zijn ook flinke stappen te bereiken, vooral rund en geit zijn CO2 intensief. Ben benieuwd of we dat binnenkort ook aan de prijzen in de supermarkt kunnen gaan waarnemen?quote:Op zondag 18 december 2022 13:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
is CO2 pollution? straks moeten we nog gaan betalen elke dat we uitademen.
Stemmen op partijen die een nexit willen.quote:Op zondag 18 december 2022 09:24 schreef daNpy het volgende:
Nog meer betalen
Kunnen we ook iets doen aan het aantal mensen in Europa dat zogenaamd die broeikasgassen uitstoot? Of is dat weer een taboe?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |