abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207127272
Op zich logisch, de vervuiler betaald. Echter vind ik wel dat we de lasten met z'n allen moeten dragen, want nu betalen we er indirect belasting voor... dus die belasting er af en per product weer toevoegen.

Zal het niet gemakkelijker maken maar wel stukken eerlijker.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_207127289
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:35 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Op dezelfde voet doorgaan maakt de wereld ook niet echt leefbaarder.
Daarnaast, dat doorgeschoten materiele welvaart het er juist vooral niet gezelliger op maakt. Aanzuigende werking op sociaal stelsels, criminaliteit, massa-migratie, cultuurbotsingen, hebzucht, afgunst. Nee, het mag rustig 50% minder die economie.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 18 december 2022 @ 11:41:14 #103
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207127298
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:37 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Oke, en dan?
Wat denk je zelf? Wat ze daar aan vervuiling uitstoten per dag maakt alles wat je hier doet alweer ongedaan.
  zondag 18 december 2022 @ 11:41:21 #104
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_207127300
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:35 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ook dat nog ja, dat geld wordt niet naar rato van inwoners verdeeld, maar naar armere Oost Europese en Zuid Europese landen.

Kunnen wij lekker schuiven.
In Griekenland krijgen inwoners 10% korting op de boodschappen tot ergens volgend jaar.
Volgens mij krijgen wij ook nog geld van Griekenland.
Griekenland zo weer failliet en wij weer betalen.

Eu t brengt ook zeker goede dingen maar je gaat je steeds meer afvragen of het goede tegen t slechte opweegt.

Maar zolang nl op partijen als d66 stemt moet je eigenlijk gewoon je bek houden.
T volk krijgt wat t verdiend dan.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_207127317
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:37 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Mag hopen dat je sarcastisch bent.
Nee, realistisch.
  zondag 18 december 2022 @ 11:44:15 #106
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_207127318
quote:
10s.gif Op zondag 18 december 2022 11:34 schreef epicbeardman het volgende:
Agenda 2030 op volle toer, wappies zijn wederom de meest intelligente gebleken.

Eigenlijk moet ik terug zoeken naar de linkse posts van afgelopen jaren die dit schuimbekkend liepen te ontkennen, maar zo sneu links ben ik niet en heb wel wat beters te doen in mijn leven.
Ik ben echt serieus benieuwd welke mensen dit soort initiatieven ontkenden.

Volgens mij wil je gewoon heel graag je eigen theorieën bevestigd zien.
  zondag 18 december 2022 @ 11:44:19 #107
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207127320
quote:
10s.gif Op zondag 18 december 2022 11:34 schreef epicbeardman het volgende:
Agenda 2030 op volle toer, wappies zijn wederom de meest intelligente gebleken.

Eigenlijk moet ik terug zoeken naar de linkse posts van afgelopen jaren die dit schuimbekkend liepen te ontkennen, maar zo sneu links ben ik niet en heb wel wat beters te doen in mijn leven.
Belasting op vervuiling... wat is daar nieuw aan?
Tot nooit .......
  zondag 18 december 2022 @ 11:45:16 #108
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_207127323
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:38 schreef Chandler het volgende:
Op zich logisch, de vervuiler betaald. Echter vind ik wel dat we de lasten met z'n allen moeten dragen, want nu betalen we er indirect belasting voor... dus die belasting er af en per product weer toevoegen.

Zal het niet gemakkelijker maken maar wel stukken eerlijker.
Dat is dan t eerlijkste geen loonbelasting meer.
Als je wat koopt dan meer belasting kun je nog onderverdeling maken.
Eten gezond eten minder.
Telefoon meer want ja elke twee jaar nieuwe telefoon slaat ook nergens op.
Dan wel telefoonleveranciers dwingen langer te updaten.

Dan betaal je als je consumeert.

Echter is dit veel te logisch en is t enige doel nieuwe bronnen van geld binnenharken t echte plan.
pi_207127332
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 09:40 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat klinkt weer als subsidies voor de rijken, compensatie voor de armen, en de middenklasse die alles betaalt.
De haves gooien een paar kruimels naar de have-nots om deze koest te houden en gaan vervolgens weer verder met het parasiteren op de kurk waar de samenleving op drijft: de werkende middenklasse.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207127333
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2022 11:44 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik ben echt serieus benieuwd welke mensen dit soort initiatieven ontkenden.

Volgens mij wil je gewoon heel graag je eigen theorieën bevestigd zien.
Iedereen die wappie riep eigenlijk tijdens corona tijd. Want ook dat is een farce geworden, kijk alleen al naar oversterfte nu. EU heeft niet het beste met de burgers voor. Tis 1 grote moneygrab. Uiteindelijk gaat Eurafrika geen pretje meer zijn om te leven. We zitten nu al in een kutland, laat staan in 2030.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 18 december 2022 @ 11:46:08 #111
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207127334
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:41 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
In Griekenland krijgen inwoners 10% korting op de boodschappen tot ergens volgend jaar.
Volgens mij krijgen wij ook nog geld van Griekenland.
Griekenland zo weer failliet en wij weer betalen.

Eu t brengt ook zeker goede dingen maar je gaat je steeds meer afvragen of het goede tegen t slechte opweegt.

Maar zolang nl op partijen als d66 stemt moet je eigenlijk gewoon je bek houden.
T volk krijgt wat t verdiend dan.
Ach zolang we hier nog op wintersport, zomervakantie kunnen en we twee autos voor de deur hebben.... klagen we nou over de prijs van een brood?
Tot nooit .......
  zondag 18 december 2022 @ 11:46:45 #112
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_207127345
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nee, realistisch.
Dan zul je wel een overbetaalde ambtenaar of kantoorslaaf zijn als je zo denkt.
  zondag 18 december 2022 @ 11:48:16 #113
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_207127360
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:46 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ach zolang we hier nog op wintersport, zomervakantie kunnen en we twee autos voor de deur hebben.... klagen we nou over de prijs van een brood?
Ja want in Nederland is 0 armoede.
Iedereen gaat twee keer per jaar op vakantie en heeft 2 auto's.
En de belastingdruk is ontzettend laag.
Iedereen een huis etc.

Kom maar terug als in eigen land alle zaken op orde zijn.

Gaaf land
pi_207127365
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 09:41 schreef raptorix het volgende:
Hier moet overigens heel goed over nagedacht worden, maak je weeffouten dan is de kans groot dat je een enorme productie verschuiving zult krijgen. Je kunt wel grenzen opwerpen, maar als de multinationals wegtrekken uit Europa, en bijvoorbeeld vanuit Afrika naar de VS gaan exporteren dan levert het alsnog niets op, dit gaat alleen werken als je de multinationals wereldwijd controleert ongeacht of dit binnen de EU binnen grenzen gebeurt.
Europa is over een paar decennia gewoon weer dezelfde staatarme pauperzooi met een piepkleine, schathemeltjerijke elite kaste, die het altijd al is geweest.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207127408
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:08 schreef torentje het volgende:

[..]
In Nederland kan men al een tijdje slechts kinderen vinden die qua gedachtengoed hetzelfde zijn als de religieuze leiders.
Er is hier dus weinig diversiteit.
Diversiteit be damned, mensen moeten zich blijven voortplanten. Het is essentieel, het is de toekomst van je samenleving.
pi_207127417
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:44 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Belasting op vervuiling... wat is daar nieuw aan?
Niets, dat verkondigde de overheid al in de jaren 90. Het bleek toen echter vooral de kleine vervuilers te betreffen, de grote bleven grotendeels buiten schot. De revolving doors tussen multinationals en top van de overheid liepen gesmeerd in die tijd.
  zondag 18 december 2022 @ 11:55:36 #117
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207127445
edit
pi_207127492
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:35 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Op dezelfde voet doorgaan maakt de wereld ook niet echt leefbaarder.
De rest van de wereld doet dat wel, sterker nog die gaan steeds harder draaien. Daar gaan wij echt niks aan veranderen met ons CO2 budget. Ik denk zelfs dat het erger wordt want al die bedrijven vertrekken naar de plekken waar minder regels zijn dus netto raakt de wereld meer vervuilt.
pi_207127525
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Diversiteit be damned, mensen moeten zich blijven voortplanten. Het is essentieel, het is de toekomst van je samenleving.
Nee hoor; als er niet genoeg Europese FTE's zijn importeer je ze gewoon uit andere werelddelen. Europese FTE's hoeven zich met de juiste wet- en regelgeving niet meer voort te planten om de Europese economie lucratief te houden voor multinationals en aandeelhouders.
pi_207127545
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 12:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Nee hoor; als er niet genoeg Europese FTE's zijn importeer je ze gewoon uit andere werelddelen. Europese FTE's hoeven zich met de juiste wet- en regelgeving niet meer voort te planten om de Europese economie lucratief te houden voor multinationals en aandeelhouders.
Ten koste van de sociale cohesie, je cultuur en identiteit. Dat is kort termijn denken en een recept voor ellende.
pi_207127568
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:46 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Dan zul je wel een overbetaalde ambtenaar of kantoorslaaf zijn als je zo denkt.
Nee, laborant in de levensmiddelen industrie, deeltijd 2 dagen per week. Met dat inkomen kan ik het ruimschoots redden. Geen last van FOMO.
  zondag 18 december 2022 @ 12:07:03 #122
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_207127597
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 12:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nee, laborant in de levensmiddelen industrie, deeltijd 2 dagen per week. Met dat inkomen kan ik het ruimschoots redden. Geen last van FOMO.
Maar met zo n inkomen krijg je toch allelei toeslagen?
pi_207127651
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 12:07 schreef kibo het volgende:

[..]
Maar met zo n inkomen krijg je toch allelei toeslagen?
Ik heb geen recht daarop aangezien mijn vermogen daarvoor te hoog is, heb dat ook niet nodig, uitkeringsgerechtigden vragen bij mij zelfs advies hoe kosten te besparen dus kan je nagaan. Heb ook leuke dingen meegemaakt toen hier nog een voedselbank was in het centrum.
pi_207127669
Onze energieprijs bestaat vanaf 2023 weer deels uit 21% belastingen. Het tarief dat eerder bij luxeproducten hoort in plaats van een eerste levensbehoefte. Ze kunnen het schompes krijgen in Brussel.
pi_207127704
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 12:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ten koste van de sociale cohesie, je cultuur en identiteit. Dat is kort termijn denken en een recept voor ellende.
Ach, cultuur en identiteit kosten alleen maar geld en laten de schoorsteen niet roken voor de boven ons gestelden. En waarom zou ellende in Europa een probleem zijn wanneer de hele wereld je thuis is? Denk eens niet zo bekrompen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')